Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
"Молокія" - бренд молочної продукції "Тернопільського молокозаводу", заснованого 65 років тому. Сьогодні компанія забезпечує продуктами переробки молока західні та центральні області України.
За що споживачі люблять «Молокію» і як бренду вдалося стати регіональним лідером, розповіли експерти брендингової агенції WeLoveBrands.
"Тернопільський молокозавод" випускає молочну продукцію з 1957 року. Першими покупцями стали жителі Тернополя та прилеглих населених пунктів. Тепер це сучасне високотехнологічне виробництво з приблизно 100 продуктами та понад 1,5 тис. співробітників.
В асортименті бренду — пастеризоване молоко, вершкове масло та кисломолочні продукти, такі як кефір, йогурт, ряжанка, сметана та сир. Крім того, молокозавод експортує молочний білок казеїн та вершкове масло до Польщі, Німеччини, Латвії, Нідерландів, США, Грузії та Марокко.
Основні конкуренти «Молокії» – глобальні українські молочні бренди:
На регіональному ринку бренду доводиться конкурувати із ще одним молочним виробником західної частини України – львівською компанією «Галичина».
Контрольний пакет акцій «Молокії» у розмірі 51,8% належить CEO компанії Віталію Ковальчуку, Ользі та Валерії Ковальчук.
Молокія стверджує, що її місія — щоденна турбота про здоров'я покупців. Як виробник здорових продуктів харчування бренд декларує такі цінності:
Пропагуючи здоровий спосіб життя, «Молокія» з 2016 року організовує та підтримує львівський напівмарафон Molokiya Lviv Half Marathon. Забіг щороку стартує біля Оперного театру.
2024 року організатори заходу вирішили передати більшу частину прибутку до благодійного фонду «Незламні» на протезування та реабілітацію українців, які постраждали від російської агресії.
«Тернопільський молокозавод» запустили 1957 року з метою забезпечити молочними продуктами мешканців обласного центру та тернопільського району. Інтенсивний розвиток дозволив до 1970-х років довести переробку до 300 т молока на добу.
У червні 1969 року було проведено повну реконструкцію виробництва. Завод розширив асортимент продуктів, додавши топлене молоко, кефір, ряжанку та айран.
2000 року виробництво очолила нова команда менеджерів. Перші продукти під брендом «Молокія» надійшли на прилавки у 2009 році — до того їх продавали як небрендовані «ноунейми».
Маркетолог «Молокії» стверджує, що для компанії це було найсерйозніше випробування. 2008 року в Україні працювало 400 молочних компаній, а вже через рік — лише 300. Дрібні підприємства закривалися щодня, перед «Тернопільським молокозаводом» також стали серйозні загрози.
"Молокія" не могла конкурувати з великими виробниками, тому компанії в боротьбі за свою частину ринку довелося шукати особливі "фішки". Після аналізу сильних сторін народилася концепція "Свіже молоко", яка включала п'ять пунктів:
Кінцевою метою стратегії «Молокії» є стати брендом, обіцянкам якого споживачі віритимуть.
Вже в перших рекламних радіороликах компанія орієнтувалася на сегмент споживачів, які наголошували у своєму харчуванні на натуральних продуктах. Після поетапної реконструкції виробничі лінії досягли потужності 250 т молока на день.
Щоб реалізувати концепцію «Свіже молоко», компанія обмежила ринок збуту регіонами, близькими до Тернополя. У 14 областях було створено власні філії зі спеціальним холодильним обладнанням та транспортом. Компанія перейшла на щоденну доставку до кожного підрозділу — так споживачі змогли щодня отримувати свіжі продукти бренду.
Головні цінності невеликого, майже сімейного бренду – чесність та відкритість. Щоб донести їх до споживачів, маркетологи «Молокії» шукали емоційне рішення, яке б допомогло виділитися і запам'ятатися без переплат за рекламу.
Практично всі бренди наголошують у дизайні на передній стороні упаковки продукту, тоді як зворотний бік у всіх схожа, а склад часто пишуть дрібним нечитаним шрифтом. «Молокія» знає: їй нема чого приховувати, а споживачі мають право отримувати повну інформацію про продукт.
У процесі брейнштормінгу з'явилася ідея зробити зворотну частину упаковки головною та показувати у рекламних матеріалах виключно її. «Молокія» стверджує: сторона зі складом набагато важливіша, ніж лицьова, і таким чином доводить свою відкритість. Дослідження показали, що так у споживачів зросли інтерес та довіра до продуктів бренду.
Ще одним способом просування бренду став інфлюєнс-маркетинг. Головний маркетолог «Молокії» Оксана Стець впевнена: якщо вам вдасться донести цінність продукту до лідерів думок, вони, переконавшись, що продукт якісний, радять його іншим та впливатимуть на цільовий сегмент ринку.
Маркетинг бренду виявився високоефективним: за шість років «Молокія» увійшла до ТОП-10 виробників молочної продукції та ТОП-5 виробників питного молока, а також «молочним брендом №1» у західних регіонах України.
Айдентика «Молокії» відповідає фреш-концепції бренду: у логотипі та на упаковках продуктів переважають білий колір, колір чистоти та гармонії та ніжний зелений колір молодої трави, яку так люблять корови.
Логотип бренду виконаний м'якими круглими літерами. Чотирилиста конюшина, розташована над правою частиною назви бренду, відносить до сакрального символу — хреста, а кожна з платівок має конкретне значення: надію, віру, любов і удачу.
У 2019 році упаковка продуктів пережила чергове переосмислення. Відкинувши все зайве, дизайнери надали бренду атмосфери теплоти та спокою. До цього ідеальні краплі набули природних розпливчастих контурів, а легкі відтінки надали відчуття натуральності.
М'які, схожі на хмари форми навколо літер, є додатковим елементом ідентифікації. Підкріплюючи загальну концепцію бренду, друкарня стала більш природною та доброзичливою. Прості форми та свіжа кольорова гама відображають любов до молока та натуральність продуктів. Завдяки новим рішенням «Молокіz» ще більше відбудувалась від конкурентів, а споживачі отримали можливість швидше ідентифікувати бренд.
«Молокія» входить до числа 15 найбільших переробників сирого молока та до п'ятірки найбільших виробників фасованого питного молока. ПрАТ «Тернопільський молокозавод» — один із найбільших платників податків Тернополя та області.
До 14 областей України щодня доставляється понад 150 тонн молочної продукції бренду. Щодня молоко та кисломолочні продукти «Молокії» споживають понад мільйон людей.
А ще «Молокія» — єдиний в Україні виробник справжнього білого йогурту, який, згідно з ДСТУ, має містити не менше 9,5% знежиреного сухого молочного залишку.
«Тернопільський молокозавод» використовує найдорожче в Україні обладнання для очищення молока — бактофуги виробництва Німеччини, кожна з яких коштує понад 200 тис. євро. Завдяки очищенню в бактофугах молоко бренду відповідає жорстким європейським нормам бактеріологічної безпеки та значно перевищує українські стандарти.
Навіть незважаючи на інноваційні рішення «Молокії», компанія не стала б такою популярною без успішного брендингу та ефективних рекламних рішень. Брендинг покликаний створювати попит споживачів на товари та. Основні цілі брендингу - популяризація компанії або бренду, підвищення його впізнаваності, зростання продажу та прибутку. Якщо працювати з маркетингом бренду правильно, то споживачі заплатять більше.
Замовити розробку бренду ви можете у WeLoveBrands. Давайте завойовувати світ разом!