→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Стожар – бренд української олії з «Головним у середині»

932

Оцінили: 717

Зміст:
Розмір шрифту:

Стожар – бренд української олії з «Головним у середині»

Соняшникова олія, на якій не тільки безпечно, а й корисно смажити, – інновація від Стожару. Нова рафінована дезодорована шеф-масло має точку димлення в 227⁰С, що виключає розкладання жирних кислот і виділення канцерогену.

Унікальність олії «Стожар» – у технології виготовлення. Вона називається глибоке м'яке очищення SoftColumnTM. Завдяки їй олія стає безпечною для приготування їжі при високих температурах. «Стожар» не пригорає, не піниться і швидко не вигоряє. Технологія глибокого очищення олії SoftColumn максимально зберігає природний вміст корисних для здоров'я людини речовин. Це досягається завдяки використанню дезодораційної колони фірми Альфа Лаваль. Її конструкція дозволяє швидко видалити «летючі» домішки під глибоким вакуумом за порівняно низьких температур.

Коротка інформація про виробництво соняшникової олії «Стожар» та її виробника

Торгова марка «Стожар» з'явилася на українському ринку 2003 року. Багатьом її назва знайома завдяки рекламі за участю Софії Ротару. З тих пір бренд пережив багато змін і переосмислень як зовнішніх, так і внутрішніх. Нова філософія: «Головне всередині» і новий продукт з'явився, незважаючи на військову реальність.

Виготовляють «Стожар» на «Приколотнянському олійноекстракційному заводі», який належить агрохолдингу KERNEL.

KERNEL – це найбільший у світі виробник та експортер соняшникової олії, основний постачальник сільськогосподарської продукції з регіону Чорноморського басейну на світові ринки. На частку компанії припадає близько 12% світового експорту олії. Свою продукцію Kernel постачає до більш ніж 80 країн світу. Крім того, KERNEL є лідером з продажу соняшникової олії в Україні. За інформацією, розміщеною на сайті агрохолдингу, його соняшникова продукція займає 30% українського ринку.

 

Нарівні зі «Стожаром» агрохолдингу належать торгові марки «Щедрий Дар» та «Чумак». Основним конкурентом є ТМ "Олейна".

«Щедрий Дар» розливається на «Полтавському олійноекстракційному заводі». Тут же випускають олії ТМ "Своя лінія" та ТМ "Розумний вибір", які є власними торговими марками мережі АТБ. На «Приколотнянському олійноекстракційному заводі» виробляють не лише «Стожар», а й ТМ «Чумак», право виготовляти та реалізовувати яку KERNEL отримав від бренду Чумак у 2007 році.

Створення рафінованої олії «Стожар» супроводжується розробленими та успішно впровадженими системами управління якістю відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2008 та безпекою харчових продуктів відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 22000:2005. Контроль безперервного циклу виробництва від збирання врожаю до кінцевого продукту гарантує високу якість та безпеку продукції торгової марки «Стожар».

Керівником підприємства є Козаков Володимир Геннадійович. У документах юридична адреса «Приколотнянського олійноекстракційного заводу» значиться як Харківська область, Первомайський район, населений пункт Приколотне, вулиця Центральна, 45. Проте з обстрілами Харкова та області, що почастішали, власником KERNEL Андрієм Веревським було прийнято рішення перенести виробництво до Полтави, на «Полтавський олійноекстракційний » .

Як інгредієнт гастрономічної культури став підтримувати «незламних»? Соціальний проект бренду Стожар – «Головне в середині»

Бренд Стожар з початку виробництва соняшникової олії неодноразово ставав переможцем конкурсів, входив до різних рейтингів та удостоювався звань. Наприклад, у 2007 році «Приколотнянський олійноекстракційний завод » став переможцем обласного етапу Всеукраїнського конкурсу якості продукції «100 найкращих товарів України» за виробництво соняшникової олії ТМ «Стожар». А ось власник бренду КЕРНЕЛ займав одразу кілька позицій у ТОПах виробників нерафінованої олії в Україні. Та й сама торгова марка потрапила на 23 сходинку до ТОП-100 найдорожчих брендів в Україні у 2020 році за версією видання InVenture.

Проте Стожар не лише отримує нагороди та визнання у бізнес-сфері, а й сам прагне допомагати українським підприємцям у рамках проекту «Головне у середині». До військових дій бренд три роки поспіль ставав партнером CREATIVE CHEFS SUMMIT та головної гастроподії року – Премії СІЛЬ, де вручав нагороду найкращому м'ясному ресторану року STEAK HOUSE.

Сприяти розвитку професійної української кулінарії – це частина філософії шеф-олії «Стожар», яку вона реалізує у співпраці з клубом готельєрів та рестораторів HOTELIERO. Це і партнерство у профільних заходах, і взаємодія з провідними шеф-кухарями, і розширення асортименту олій, які надають стравам вишуканого смаку.

У листопаді 2021 року бренд підтримав відразу дві гучні події в рамках партнерства з HOTELIERO:

27 листопада під гаслом «Трансформація: сила змін» відбулася наймасштабніша в Східній Європі щорічна професійна подія для кухарів, шеф-кухарів та власників ресторанного бізнесу CREATIVE CHEFS SUMMIT 2021. Зміни культури споживання під впливом Covid-19. Також він знайомив гостей події зі всіма своїми продуктами. Тим, хто намагається знайти ідеальний баланс між сучасним та традиційним, щоб перетворювати страви на кулінарні шедеври, було запропоновано скористатися високоякісною рафінованою олією в лінійці мономасел PREMIUM SELECT та купажованою олією «Стожар Fusion».

28 листопада бренд традиційно підтримав головну професійну подію ресторанної індустрії України – ІХ Національну Премію СІЛЬ. Премію засновано у 2013 році компанією HOTELIERO з метою нагородити найкращі ресторани України, а також розвинути галузь гостинності загалом. Тому 145 закладів з усієї країни виборювали перемогу у 17 номінаціях Премії. На правах партнера події Стожар вручив нагороду найкращому м'ясному ресторану року, яким став STEAK HOUSE у Києві. Крім цього, він відзначив переможця ексклюзивним подарунком – однією тонною шеф-олією «Стожар». На думку бренду, найкращі стейки країни повинні смажитися лише на найкращій олії.

Після повномасштабного вторгнення бренд продовжив підтримувати український бізнес. Ця ініціатива отримала назву «Незламні підприємці» у рамках соціального проекту «Головне у середині». Стожар сфокусувався на підприємцях-переселенцях з окупованих та небезпечних територій, оскільки ці мужні люди не зупинилися перед викликами, а врятували своє життя та перезапустили бізнес у безпечніших містах України.

Ідея підтримати саме переселенців виникла невипадково. Бренд сам пережив досвід переведення бізнесу з наполовину окупованого Харкова до безпечнішої Полтави. Переїзд не був легким, тож Стожар вирішив допомогти співвітчизникам. Керівник відділу маркетингу компанії KERNEL Ольга Твердохліб розповіла про ініціативу «Незламні підприємці» як історію, в якій є не лише соняшникова олія. Це про відданість своїй справі, щирість, любов до рідної землі та українську силу. Бренд захотів поділитися історіями, що надихають, і закликати всіх підтримувати бізнеси, які працюють, незважаючи на війну. А Мар'яна Голота, бренд-менеджер компанії KERNEL, нагадала про те, як важливо бути згуртованими та мати надійне плече. Ось цим український бренд соняшникової олії і відрізняється – сміливістю та стійкістю – «головним усередині».

Спочатку Стожар просто ділився історіями «Незламних», а потім і почав допомагати із запасами олії. У Києві та області допомогу від бренду отримала:

піцерія MOKO PIZZA, яка переїхала із Маріуполя; пекарня «Будиночок пекаря», яка пережила окупацію Бучі;
піцерія «ХА», що переселилася з Харкова разом із харківським персоналом; бар «Характерники», що переїхав з Бердянська;
сімейне кафе Verde Cafe Kyiv із власниками з Херсона; кав'ярня No panic з Енергодару.

 

Вони не лише відродили свій бізнес, а й допомагають із продуктами для фронту та організовують різні збори. Підтримувати своїх, надихатись незламністю та не зупинятися – мета проекту «Головне в середині», який допомагає кулінарній сфері бізнесу України.

Історія соняшникової шеф-олії з високою точкою димлення

Соняшникова олія «Стожар» з'явилася на полицях магазинів у 2003 році у ПЕТ-пляшках. Тоді на «Приколотнянському олійноекстракційному заводі» його випускала компанія «Євротек», вклавши в переобладнання підприємства під випуск фасованої продукції 6 млн. євро.

«Євротек» заснували 1995 року в Києві. На початку своєї діяльності компанія займалася постачанням палива сільгоспвиробникам, торгівлею зерном та насінням соняшника. У 1998 та 2000 роках ЗАТ «Євротек» придбало низку підприємств, що дозволило утворити Групу Компаній «Євротек». До її складу входило два олійноекстракційні заводи, 13 підприємств зі зберігання та переробки зерна, хлібозавод.

 

2003 року обсяг виробництва на «Приколотнянському олійноекстракційному заводі» становив 60 тисяч тонн, а 2004 року скоротився до 58 тисяч тонн. Тому 1 липня підприємство оголошує про припинення своєї діяльності шляхом ліквідації відповідно до рішення зборів акціонерів.

Група Компаній «Євротек» реорганізовує його в закрите акціонерне товариство і запускає потужну рекламну компанію однієї з вироблених ним торгових марок. Вибір упав на олію «Стожар». Особою торгової марки стає популярна тоді українська співачка Софія Ротару. За зйомку в рекламному ролику з олією «Стожар» вона навіть отримала премію за «Кращу відеорекламу».

Просування соняшникової олії виявилося вдалим, і вже 2005 року «Стожар» посідає третє місце серед соняшникових олій українського виробництва. Також продукт «Євротека» привертає увагу програми «Знак якості», де по поличках розбирають якість харчових продуктів в Україні. "Стожар" виходить на національний рівень.

2006 року агрохолдинг KERNEL купує виробничі активи «Євротека». Справа в тому, що цей рік підприємство завершило зі збитками 4,547 млн гривень. Тому акціонери « Приколотнянського олійноекстракційного заводу» ухвалюють рішення продати свої виробничі активи та інвестувати отримані кошти на ринок роздрібної торгівлі. "Євротек" переключається на створення команди професійних рітейлерів та роздрібної мережі, а ТМ "Стожар" продає разом із заводом КЕРНЕЛУ.

 

Агрохолдинг KERNEL з'явився, як і «Євротек» у 1995 році, але швидко зайняв одну з лідируючих позицій з виготовлення та постачання соняшникової олії в Україні. Власник компанії – Андрій Веревський – екс-нардеп та екс-радник прем'єр-міністра Юлії Тимошенко. Йому належить і бренд Стожар. До торгових марок соняшникових олій, які випускає холдинг, входять: «Щедрий Дар», «ЧУМАК», KERNEL, Premi, Le Blanc та оливкова олія ТМ «QLIO». Наразі земельний банк КЕРНЕЛА складає 560 тисяч гектар.

 

2008 рік став складним для KERNEL, і для «Приколотнянського олійноекстракційного заводу». Економічна криза в Україні змусила ТОВ «Кернел Трейд» та ДП «Сан-Трейд», які є структурними підрозділами агрохолдингу, підвищити ціни на олії власного виробництва. Антимонопольний комітет України завів розслідування, в ході якого з'ясувалося, що КЕРНЕЛ збільшив ціни на соняшникові олії, незважаючи на те, що мав достатній запас сировини з минулого збору, закупленого за низькою вартістю. У результаті агрохолдинг отримав штраф у розмірі 120 млн гривень як за узгоджені антиконкурентні дії на ринку олії. У результаті 2008 рік підприємство у Харківській області завершило зі збитками.
Після завершення кризи виробництво олії налагоджується. У 2009 році виробничі потужності « Приколотнянського олійноекстракційного заводу» дозволяли переробляти 495 тонн насіння соняшнику на добу, рафінувати 250 тонн рідкої рослинної олії та розливати у пляшки до 330 тонн.
   

У квітні 2018 року айдентика та філософія ТМ «Стожар» змінюється. Барвистий логотип та етикетка стають мінімалістичнішими, а основне посилання – шеф-масло для перфекціоністок на кухні, які готують кулінарні шедеври.

У 2020 році агрохолдинг KERNEL представляє нову лінійку масел «Стожар FUSION». Колекція складалася з чотирьох різновидів: часник-базилик – гарбузова олія, базилік-розмарин – конопляна олія, лимон-базилик – кунжутна олія та суміш перців у олії волоського горіха. Сміливі поєднання він демонструє на врученні Премії СІЛЬ у 2021 році.

Цього ж року власник бренду Стожар постачає на світові ринки з України 11 млн. тонн агропродукції, що дозволяє зайняти агрохолдингу 12% світового ринку соняшникової олії.

Після початку повномасштабного вторгнення частина Харківської області, де розташовувався «Приколотнянський олійноекстракційний завод», опинилась під окупацією. Тому KERNEL переносить виробництво соняшникової олії Стожар на Полтавщину та відновлює її випуск у вересні 2022 року. Про цей період у повідомленні компанії йдеться таке: «Ми змушені були призупинити виробництво, але вже тоді вирішили, що неодмінно перезапустимося з новими силами на іншому активі компанії. Прямуючи до цієї мети, ми вирішили питання з сировиною та інвестували кошти у відновлення виробництва. Усі зусилля дали результат – ТМ «Стожар» виготовляється на заводі KERNEL у Полтаві».

 

Нові виробничі потужності не дозволили випускати харківську олію в колишньому вигляді. Тому бренд змінює формат: пляшку та етикетку. Проте зовнішні зміни виявилися лише частиною глобальної зміни філософії. Тепер Стожар звернений усередину і повідомляє про це в лаконічному слогані: «Головне в середині».

Місія та цінності бренду Стожар. Зміни у комунікації

З моменту появи на українському ринку торгова марка «Стожар» позиціонувалася як інноваційна олія, яка покликана бути найкращою у своїй сфері. Місія полягала в лідерстві, зростанні ефективності, дотримання стандартів якості. Торгова марка завжди підтримувала формат відкритості та довіри. Думки та побажання цільової аудиторії враховувалися, а відданість співробітників та партнерів цінувалася та заохочувалася. За час існування бренд Стожар отримав репутацію сумлінного представника якісної соняшникової олії.

Перше переосмислення – своєчасне

З 2018 року змінюється комунікація. Зовнішній вигляд банки з олією повністю переробляється та переосмислюється призначення.

Стожар тепер вечорами «запалює зірки» на кухні. Настає його час. «На вогні смажаться блискучі шедеври, у духовках запікаються гарячі хіти, у закритих сковорідках готуються неймовірні сюрпризи, а салати, заправлені олією, перетворюються на витвори мистецтва». Стожар – зірка кухні. Соняшникова олія підійде тим, хто готує з натхненням та задоволенням.

Друге переосмислення – вимушене

Повномасштабне вторгнення змусило переосмислити місію бренду та переглянути пріоритети. 24 лютого Україна прокинулася у новій реальності. Завод, де вироблялася олія «Стожар» окупували. Тому ухвалили рішення розпочати виробництво на новому місці. Знадобилися інвестиції та наполеглива праця профільних фахівців, щоб запустити розлив шеф-олії на заводі у Полтаві. Проте технологічні особливості нового заводу не дають змоги розливати «Стожар» в унікальну пляшку, до якої звикли українці. Тому бренд змінив зовнішність, щоб зберегти свою ідентичність.

Про це треба було розповісти українцям, які люблять і знають «Стожар», але звикли впізнавати олію на полицях ще здалеку, за характерною пляшкою. Комунікація знову змінилася. Стожар наголошує на «головному всередині». Нова стратегія бренду, розроблена креативним агентством AdShot Creative, про найкращі якості українців: незламність, волелюбність, щирість, сміливість і природність. Про те, що всередині.

Героями рекламного ролика стали не актори, а шеф-кухар Костянтин та бізнесменка Євгенія. Вони вступили до лав ЗСУ, щоб знищувати та гнати ворога з української землі. Тому що знають ціну збереження найголовнішого. Це перші представники бренду з часів Софії Ротару.

Ольга Твердохліб, керівник відділу маркетингу компанії KERNEL, сказала про нове бачення бренду таке: «Комунікація Стожар «Головне в середині» резонує із внутрішніми якостями українців та життям нашої країни під час війни. У цій компанії все справжнє: історія початку виробництва олії «Стожар» на новому місці, герої ролика, їхня доля. І навіть фото, які Костянтин та Євгенія надіслали нам із передової. Саме такою ми бачимо комунікацію шеф-олії, яка змінила пляшку для збереження ідентичності».

Комунікації включає не лише один відеоролик, а й пости у соціальних мережах, сторінку на корпоративному сайті, де можна більше дізнатися про Костянтина та Євгенію, про співробітників виробництва Стожар, які виявили свої геройські якості, з Українцями з великої літери, якими варто пишатися.

«Стожар» у новій пляшці став символом внутрішньої незламності. А вона найцінніше за зовнішній.

Особливості назви бренду Стожар та його різні трактування

У сучасній українській мові є дві офіційні версії щодо походження слова сторож.

Перша версія. Назва походить від старого слов'янського слова «стожар» із наголосом на «про». Так раніше називали місце, де стояли снопи сіна чи жердь, яку ставили серед стогів і навколо них.

Друга версія Вона вважається вірогіднішою. Варіант Стожари є пізнішою формою стародавнього слова Волосожари. Він виник унаслідок зближення значення із сільськогосподарським терміном. Волосожари або Волосожар у цій версії розглядають як похідне від Волосожель, Волосожелець і пов'язують з ім'ям бога Волоса, відомого як Велес. Саме він був у давній слов'янській міфології захисником худоби. Язичницька традиція пов'язувала його із сузір'ям Стожар.

Існує легенда про сузір'я Стожари чи Волосожари, яке у побуті звали Баба-Зірка. «Жили на Землі сім дівчат, водили хороводи, співали славетних пісень на честь богів. Коли вони померли, боги перетворили їх на русалок і, взявши на небо, поселили на семи зірках, де вони й зараз щоночі водять коло». В Україні це зіркове скупчення вважають жіночим оберегом, на що вказує назва Баби-Зірки – жіночого родового божества. Ці вірування близькі до уявлень, що існують у ведичній релігії, де Місяць і зірки вважаються душами предків жіночої статі, які дивляться з нічного неба на життя своїх родичів.

Проте вірогідніша третя версія назви, яка потрапила в сучасну українську мову зі старослов'янської. Його й обрав бренд для свого імені. Слово «Стожар» з давньої мови предків означає «вогненну квітку» або «соняшник». Така назва бренду соняшникової олії якнайкраще описує рослинне походження та унікальну технологію отримання продукції торгової марки «Стожар».

Як змінювався зовнішній вигляд Стожара та його посил? Ребрендинг логотипу

Логотип бренду пережив кілька ребрендингів, змінюючи форму пляшки, зображення логотипу та філософію бренду Стожар.

З моменту виходу соняшникової олії на український ринок у 2003 році у нього була яскрава та помітна етикетка. Використовувалися червоний і жовто-золотистий кольори. Червоний служив кольором, що привертає увагу, який одночасно впливав на рецептори, викликаючи апетит та бажання купити продукт. Золотистий колір асоціювався з кольором олії.

Логотип був виконаний у формі масляної краплі, всередину якої містилася золотиста сковорідка та назва бренду, написана червоними великими літерами. При цьому «Сто» та «жар» були надруковані на різних рівнях. Перша частина імені торгової марки була вище. Таким чином, робився додатковий акцент на призначенні соняшникової олії – «смажити».

При цьому в логотипі також був зелений колір, який говорив про натуральність продукту. Адже саме ця кольорова гама використовується для позначення здоров'я, чистоти, свіжості, екологічності та гармонії з природою.

У 2018 році агентство Tabasco провело ребрендинг соняшникової олії. Стожар вирішив позбутися морально застарілого візуального образу, який не змінювався з того моменту, як банка з олією побувала в руках Софії Ротару. Позиціювання переглянули на користь молодої та прогресивної, у кулінарному плані, цільової аудиторії. Так народилася концепція «зірка твоєї кухні». Слідом з'явився новий логотип, оновлені колірні рішення та графіка.

Перед дизайнерами стояло завдання впровадити нову айдентику в рамках кампанії, яка наголошувала б на індивідуальності та яскравості господині перфекціоністки. При цьому потрібно було позбутися надміру яскравих кольорів, замінивши їх стриманими преміальними тонами.

В результаті ребрендингу вийшло так, що мінімалізм та графічність виявилися основними елементами нової айдентики. При цьому колір бургунди та темно-бірюзовий відтінок підкреслювали високий статус бренду та якість його продукції.

В основі дизайну етикетки закладено символ продукту – соняшник, у сучасному та стилізованому виконанні. В ілюстрації квітки приховано зображення сяючої зірки. Ця графічна метафора, вочевидь, свідчить про експертність марки, виділяючи її і натомість конкурентів.

Золотистий шрифт в обох варіантах кольорового оформлення логотипу також відрізнявся від попереднього стриманості та мінімалізму, відповідаючи новому стилю.

Про логотип та переглянуте позиціонування бренду Стожар Інна Тохтарова, Head of Marketing компанії Tabasco, зазначила: «Ми хочемо звернути увагу споживачів на сучасний профайл жінки, яка готує лише найкраще, модне та актуальне – це невід'ємна частина для отримання визнання. Перебуваючи на кухні, вона відпочиває та отримує задоволення».

Етнічний і сучасний логотип 2018 разюче відрізнявся від зайво яскравого попереднього варіанту. Наступний ребрендинг не мав таких разючих переробок. Можливо тому, що дизайн влаштовував, але через перенесення виробництва з Харківської області до Полтавської нового формату пляшки не дозволив повернутися до попереднього оформлення. Довелося шукати рішення. І знайшли не лише у новому візуальному, а й смисловому наповненні: «Головне в середині».

На етикетці нової пляшки Стожара зникло зображення соняшникової квітки. Його скоротили наполовину. Однак це був вимушений захід. Решта не змінилося – ні аромат, ні смак. Сама суть залишилася незмінною, тому що головне - те, що знаходиться всередині.

Стожар відродився з попелу, як Фенікс, і вийшов на українські ринки у новому форматі. Виробництво, що опинилося під окупацією, не стало причиною припинення випуску однієї з найпопулярніших олій в Україні. Навпаки. Це підштовхнуло керівництво бренду на допомогу тим підприємцям, які залишилися одні перед проблемою вимушеного переїзду та відтворення бізнесу на новому місці. Продиктована війною концепція бренду «Головне всередині», а потім і проект «Незламні» дозволило Стожару потрапити на одну хвилю зі своєю цільовою аудиторією та стати привабливим в очах українських покупців.

Цього не вдалося б досягти без продуманої стратегії та професійного брендингу. Якщо ви хочете, щоб у цільової аудиторії виникли потрібні асоціації з вашим бізнесом та бажання скористатися послугами або придбати продукцію, зверніться до фахівців WeLoveBrands. Команда брендингової агенції попрацює з назвою, якщо в цьому буде потреба, розробить логотип, фірмовий шрифт, графіку, підбере палітру. Зв'яжіться з телефонами, вказаними на сайті, з менеджерами агенції та обговоріть деталі.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 717

Середня оцінка 1.3 / 5