→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Samsung: історія створення та еволюція «зіркового» бренду

140

Оцінили: 31

Зміст:
Розмір шрифту:

Samsung: історія створення та еволюція «зіркового» бренду

Компанія, яка кілька разів «стояла біля обриву», вміє балансувати на межі та миттєво реагувати на зміни, – так можна описати відому у всьому світі південнокорейську корпорацію Samsung. У той час, коли багато компаній «здулися», не витримавши труднощів і конкуренції, Samsung не тільки встояв, але й перетворився на найбільшого світового виробника електроніки. Як це сталося і через які кризи пройшла компанія та її засновник, розповімо у цій статті.

 

 

Samsung – бренд, створений на інноваціях

Samsung Group – це південнокорейський промисловий концерн, який займається виробництвом електроніки, побутової техніки, аудіо- та відеопристроїв, а також спеціалізується на будівництві, хімічній промисловості та суднобудуванні.

Штаб-квартира групи компаній знаходиться у Сеулі (Республіка Корея). Концерн включає підприємство з виробництва електроніки, рідкокристалічних дисплеїв, телекомунікаційного обладнання, мобільних телефонів і моніторів – Samsung Electronics, а також кілька дочірніх компаній, об'єднаних під брендом Samsung.

Компанія розпочала свою роботу в 1938 році та спочатку займалася продажем продуктів харчування та інших товарів. Потім сферу діяльності було розширено – додалися страхування, цінні папери та текстильна промисловість. Наприкінці 1960-х рр Samsung почав займатися виробництвом електронних пристроїв, а в 1970-х рр - будівництвом і суднобудуванням.

Зараз Samsung є одним із найбільших конгломератів у Південній Кореї, що активно впливає на економіку, культуру та політику в країні, а його дохід дорівнює 17% ВВП республіки. П'ята частина всього південнокорейського експорту посідає продукцію Samsung.

Засновник компанії – Лі Бен Чхоль. Він став одним із найвідоміших і шанованих людей у країні. Наразі концерном керує його молодший син Лі Гон Хі.

Головні конкуренти Samsung - Apple, Nokia, Xiaomi, Lenovo, LG, Philips, Sony та Electrolux.

Сайт компанії: www.samsung.com.

 

Рейтинги та доходи Samsung

Бренд займає 7-е місце у списку найдорожчих брендів 2019 року, представленому Forbes (вартість бренду – $53,1 млрд).

Також, у 2019 році рейтинг найкращих світових брендів опублікувало консалтингове агентство Interbrand. У цьому списку Samsung займає 6 позицію.

 

Фінансові показники компанії :

  • загальний капітал: $188,9 млрд;
  • активи: $265 млрд;
  • доходи (2018 рік): $208,49 млрд.

 

Компанія є одним із лідерів з виробництва смартфонів, електроніки та побутової техніки. А підприємство Samsung Heavy Industries, яке спеціалізується на кораблебудуванні, – друге у світі.

 

 

Види діяльності та виробництво Samsung

Чим не займаються компанії, що входять до складу концерну. Samsung сьогодні – це смартфони, побутова техніка, кораблі, хмарочоси та навіть парк розваг. Але понад 70% продажів компанії припадає все ж таки на електроніку.

Підприємства та філії Samsung :

  1. Samsung Electronics – провідне підприємство у сфері інформаційних технологій, виробництва побутової техніки та електроніки. Компанії належить найбільший у світі завод із виробництва смартфонів. Він був відкритий у 2018 році в Індії та може випускати близько 120 млн одиниць на рік.

  2. Samsung Heavy Industries - одне з найбільших суднобудівних підприємств у світі. Основні напрямки роботи: розробка та будівництво транспортних суден, бурових та плавучих добувних установок, виготовлення контрольно-вимірювальних приладів для кораблів тощо.

  3. Samsung Engineering та Samsung C&T – будівельні компанії, які мають проекти у 38 країнах світу, включаючи Саудівську Аравію, ОАЕ, Індію, Алжир та Мексику. Зокрема, компанія Samsung C&T брала участь у зведенні 828-метрового хмарочоса Бурдж-Халіф у Дубаї, Cleveland Clinic в Абу-Дабі, Міжнародного аеропорту Інчхон у Південній Кореї, метро Ер-Ріяд у Саудівській Аравії, терміналу ЗПГ у Сінгапурі та ін.

  4. Samsung Life Insurance – найбільша у Південній Кореї страхова компанія, яка зберігає лідерство на ринку завдяки інноваціям та грамотному маркетингу.

  5. Samsung Everland - компанія, якій належить величезний розважальний комплекс. Південнокорейський Еверленд включає парк атракціонів, зоопарк та аквапарк.

  6. Cheil Worldwide – маркетингова компанія, яка є частиною Samsung Group і входить до Топ-20 найбільших за доходами рекламних агенцій у світі (дохід на 2018 рік становив майже $985 млн). Компанія має 53 офіси у різних країнах. Основні клієнти Cheil Worldwide - Adidas, Coca-Cola, General Motors, Lego, Microsoft, Nestle, Shell та ін.

  7. Hotel Shilla – розкішні готелі, які є філією Samsung.

  8. Samsung Fine Chemicals – підприємство, яке випускає побутову хімію та хімікати.

  9. Медичний центр Samsung – лікарня та онкологічний центр. Комплекс був відкритий у 1994 році з метою покращення здоров'я нації за допомогою кращого медичного обслуговування, передових досліджень та сучасного обладнання. Лікарня відома у світі завдяки високим показникам виживання при злоякісних захворюваннях та пересадці органів.

Також Samsung запустив власну платіжну систему Samsung Pay, що дозволяє зробити переказ коштів за допомогою смартфона. Сервіс підтримує NFC платежі та дозволяє здійснювати оплату, використовуючи картку з магнітною смугою.

Заводи Samsung знаходяться у Південній Кореї, Малайзії, В'єтнамі, Таїланді, Польщі та інших країнах. Персонал концерну становить понад 489 тисяч осіб у 80 державах.

 

 

Спонсорство та благодійні проекти Samsung

Компанія фінансує вручення престижної корейської премії Ho-Am Prize за внесок у розвиток науки та техніки. Премію названо на честь засновника Samsung Лі Бен Чхоля та передбачає вручення золотої медалі та 300 млн вон (близько 265 тисяч доларів США) переможцям номінацій.

Фонд Samsung підтримує творчих людей, фінансує соціальні та арт-проекти. Зокрема, компанія відкрила музей мистецтва та організовує художні виставки, а також фінансує різноманітні дитячі програми, пов'язані з питаннями безпеки, догляду, освіти та культурного розвитку дитини.

Samsung робить свій внесок і в популяризацію спорту. Компанія була офіційним спонсором Олімпійських ігор у 2012, 2014, 2016 та 2018 рр., а також є власником ФК «Suwon Samsung Bluewings» (Південна Корея), бейсбольної команди «Samsung Lions», команди з баскетболу «Se Samsung Bluefangs і південнокорейської професійної команди по StarCraft Samsung Khan.

 

Історія Samsung: від продажу риби та рису до виробництва електроніки

Сьогодні Samsung – це відомий бренд і улюблений багатьма виробник електроніки, смартфонів та побутової техніки. Здавалося б, що може пов'язувати цього промислового гіганта з рибою, рисом та іншими продуктами. Але зв'язок найпряміший – це початок шляху компанії.

 

 

Народження Samsung

Лі Бен Чхоль відкрив торгову компанію Samsung у Тегу в 1938 році, вклавши у справу 2000 доларів. Почав він з продажу рису, локшини, сушеної риби та рисового борошна, а потім налагодив експорт продуктів до Китаю та Маньчжурії. На момент заснування Samsung у штаті було 40 співробітників.

Коли розпочалася Друга світова війна, компанія мала стабільний дохід. Військові дії особливо не відбилися на торгівлі, навіть після звільнення країни від контролю Японії було налагоджено співпрацю зі США. Компанія почала виробляти рисову горілку та пиво та здійснювати постачання американцям, а у 1947 році переїхала до Сеулу.

 

 

Руйнування бізнесу та відродження компанії з попелу

1950 року спалахнула Корейська війна. У ході конфлікту між Північною та Південною Кореєю американська армія залишила країну, склади Samsung опинилися за лінією фронту і були знищені, а заводи компанії та будинок Лі Бен Чхоля – спалені.

У 1951 році Лі Бен Чхоль вклав гроші в нову справу – побудував цукровий завод, відкрив текстильну фабрику та страховий бізнес. Компанія почала зростати та приносити стабільний дохід. До кінця 1950-х рр. засновник Samsung став одним з найвідоміших і найбагатших людей у Кореї. Зазначається, що такий підйом був пов'язаний з тим, що бізнесмен входив до оточення президента країни Лі Син Мана.

Цікавий факт: Лі Бен Чхоль зміг розпочати нову справу завдяки грошам, взятим зі схованки, яка не згоріла під час пожежі в його будинку.

Швидкий зліт закінчився швидким падінням - на початку 1960-х рр. після повалення президента країни Лі Бен Чхоль змушений був деякий час жити в Японії (за деякими джерелами, він був заарештований за хабарництво та зв'язки з владою).

Новий президент Південної Кореї Пак Чон Хі з приходом до влади почав запроваджувати реформи. Для стабілізації економіки, розвитку промислового сектора та збільшення експорту було вирішено підтримати великі компанії. Так 30 чеболів (великі фінансово-промислові групи) отримали пільги та урядові позики. Серед везунчиків виявилися відомі нині Daewoo, Hyundai, Goldstar (LG) та Samsung.

За допомогою уряду компанія будує найбільше в Азії підприємство з виготовлення добрив, починає випускати газету «Joong-Ang» (для цього влада країни надала Samsung паперовий комбінат) і починає будівництво кораблів, готелів, вузів і лікарень.

 

 

Новий вектор розвитку Samsung: зародження промислового концерну

Наприкінці 1960-х рр. життя компанії змінюється кардинально. Samsung об'єднався з японською фірмою Sanyo, щоб виробляти чорно-білі телевізори та фени. Японці пропонували своїм корейським партнерам застарілі технології за завищеними цінами, тому їм довелося навчитися робити напівпровідники самостійно.

Як результат, у 1970 році було засновано компанію Samsung Electronics, а через 2 роки у продаж надійшли чорно-білі телевізори, які на той час були лише у 2% жителів Кореї.

У 1980 році компанія почала створювати телефонні комутатори та факсимільні системи, що згодом послужило основою для виробництва мобільних телефонів. В 1983 Samsung розробив перший ПК - SPC-1000. Через рік продажі компанії склали вже 1 трлн корейських геть.

Керівництво Samsung розуміє, що майбутнє стоїть за технологіями, тому запускає виробництво побутової техніки та фотоапаратів. Товари поставляються до США та країн Європи. Нова стратегія виводить компанію вперед, допомагаючи обійти конкурентів, зокрема Sony.

У 1986 році Samsung отримує нагороду як найкраща компанія року. У цей же період відкриваються філії в Канаді та Австралії, а також дослідні лабораторії США та Японії.

 

 

Зміна керівництва та реструктуризація Samsung

У 1987 році Лі Бен Чхоль помер. На чолі Samsung став його молодший син Лі Гон Хі. Він вирішує реструктуризувати компанію та відмовитися від масового виробництва бюджетних товарів, оскільки вважає, що головне – не кількість, а якість.

З цього часу усі зусилля компанії були спрямовані на виготовлення інноваційних продуктів. Починають активно проводитись дослідження, відкриваються нові заводи та центри по всьому світу.

У 1992 році Samsung визнаний найбільшим у світі виробником мікросхем пам'яті та другим після Intel постачальником мікросхем. У 1995 році компанія розробила свій перший рідкокристалічний екран, а через 10 років стала найбільшим світовим виробником рідкокристалічних дисплейних панелей.

Під час кризи 1997 року компанія, щоб утримати свої позиції над ринком, позбавляється низки вторинних бізнесів, скорочує штат і порушує практику довічного найму працівників.

У 2000 році Samsung переходить на цифрові технології та розробку смартфонів, у 2012 – стає лідером з продажу мобільних телефонів, обійшовши Nokia.

У 2017 році компанія отримала право на тестування автомобіля з автоматичним керуванням.

Цікавий факт: Samsung мав змогу придбати стартап Android, але не ризикнув. У результаті розробники через два тижні після відмови звернулися з пропозицією до Google, і той купив компанію за 130 млн доларів.

Свій внесок у розробку продуктів Samsung роблять і українці. У нашій країні відкрито дослідницький центр Samsung R&D Institute, фахівці якого беруть участь у розробці «штучного інтелекту» та інших проектів.

Команда українських інженерів брала участь у створенні флагманського смартфона Samsung Galaxy Note10, а також отримала нагороду за рішення, яке застосовується в автомобільній сфері та стосується розпізнавання пішоходів за автономного водіння.

 

 

Стратегія, цілі та бачення Samsung

Головна мета Samsung – стати улюбленим брендом та новаторською компанією. Тому всі сили спрямовані на творчість, інновації та задоволення потреб споживачів.

Оскільки наша планета – найбільша цінність, компанія дбає про екологічність продукції та впроваджує систему екоуправління.

Бачення Samsung – надихати світ і творити майбутнє, а стратегія будується на вірі у безмежний потенціал, завдяки якому можна створити це майбутнє, причому зробити його яскравим.

 

 

Корпоративний стиль Samsung – відображення сили та надійності

Назва Samsung (кор. 삼성 ) означає "три зірки". Саме стільки синів було у творця компанії. Але скоріше це просто збіг, оскільки молодший син Лі Гон Хі народився вже після заснування Samsung.

Правильніше вимовою назви вважається не «самсунг», а «сaмсон» (за нормами транскрипції). А якщо пройтися за змістом ієрогліфів, то отримаємо: sam – у перекладі з корейської означає «великий, сильний», а sung – «вічний». Тому назва корпорації асоціюється із силою та потужністю.

 

Історія логотипу Samsung

Сьогодні логотип Samsung є одним із найвідоміших у світі. Знаменита емблема, що є стилізованим написом, розміщеним усередині синього еліпса, з'явилася в 1993 році в рамках ребрендингу.

Тоді керівництво компанії визнало, що колишній логотип не відповідає іміджу корпорації, і вирішило змінити його. На зміну має бути прийти знак, що відображатиме розширення кордонів Samsung і перехід у світ інновацій. Так з'явився похилий синій овал, що символізує Всесвіт, під назвою компанії всередині. Цей логотип було змінено у 2015 році, і зараз корпорація використовує лише напис.

 

А ось перший логотип компанії суттєво відрізнявся від того, що ми всі знаємо. На емблемі, що з'явилася 1938 року, було зображено три зірки.

У 1969 році компанія створює новий лого: зірки переносяться вліво, а поряд прописується назва Samsung. Чорно-біла емблема виглядає просто та стримано.

У 1980-х рр. логотип знову змінюється. Зміна відбулася у той період, коли чорно-білі телевізори вже застаріли, і люди хотіли дивитися кольорові. Емблема компанії не могла залишатися безбарвною, тому до чорного кольору приєднався ще й червоний. Трансформувалося й зображення зірок.

У 1993 році з'явився знаменитий лого із синім еліпсом.

А з 2015 року компанія використовує простий шрифтовий логотип.

 

У 2016 році Samsung представив свій шрифт – SamsungOne, який добре читається на різних пристроях і надає ідентичності продуктам компанії.

Для Samsung також було створено аудіологотип. Він складається з нот E♭, A♭, D♭, E♭. Розробкою займалася компанія Musikvergnuegen (США).

Samsung не має основного гасла, але в різні періоди в рекламних кампаніях звучали такі фрази: "Imagine the Possibilities" ("Уяви можливості"), "Turn On Tomorrow" ("Увімкни майбутнє"), "Do What You Can't" ( "Роби те, що не можеш"), "Інновації покращують життя кожного" (у рекламі Samsung Galaxy S5).

 

 

Маркетинг та реклама Samsung

Компанія Samsung не шкодує грошей на рекламу. У 2017 році, наприклад, Samsung Electronics витратив на рекламу товарів 11,2 млрд. доларів, що на 13% більше, ніж було роком раніше. Величезні рекламні бюджети вивели компанію лідери за кількістю витрат просування бренду.

Масштабні рекламні кампанії є частиною маркетингової стратегії Samsung, спрямованої на збільшення впізнаваності бренду та просування товарів. І це дає свої плоди. Продукція не тільки користується популярністю у всьому світі, а й рекламні ролики збирають різні нагороди.

Так, у 2017-2018 роках рекламне відео з назвою «Страус» отримало 36 премій, серед яких «Канські леви», Clio Awards та The One Club. Ролик отримав нагороди за візуальні ефекти, анімацію, режисуру, операторську роботу, використання музики, технології, монтаж та ін.

У рамках рекламної кампанії у 2017 році Samsung встановив гігантські смартфони у мальовничих куточках Великобританії, у тих місцях, де люблять бувати британці.

Сьогодні Samsung впроваджений практично у всі сфери життя та готовий реагувати на будь-які виклики. Дії компанії спрямовані на вдосконалення світу, захист довкілля, популяризацію спорту, підтримку культури та творчості та розвиток соціальних програм.

Samsung – бренд, створений на інноваціях. Він не просто надихає нові досягнення, а й формує образ майбутнього. Samsung - це ідея, яка проникла в серця споживачів і заслужила їхнє кохання. Samsung – це просте, але потужне посилання, яке знайшло своє відображення в айдентиці.

Бажаєте створити такий же чіпляючий візуальний образ своєї компанії? Залишіть заявку на нашому сайті, і дизайнери WeLoveBrands розроблять для вас унікальні елементи фірмового стилю, що запам'ятовуються.

 

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 31

Середня оцінка 4.5 / 5