→ Встигни заробити Notcoin — нова криптовалюта від Telegram, заробляй за кожне натискання. ❤️❤️❤️

від 6300 грн вартість брендбук
від 5 р. днів терміни виконання

Розробка брендбука

15

Оцінили: 3

Створення фірмового стилю - правильний крок для будь-якої компанії, що розвивається і розширюється. Стилістична єдність всіх складових комунікацій компанії справляють чудове враження і дозволяють почати перетворення звичайної торгової марки на бренд. Для цього важливо не тільки одноразово впровадити фірмовий стиль, а й постійно і правильно його використовувати. Для цього компанії використовують спеціальний документ внутрішнього користування – фірмовий брендбук.

Замовити брендбук
Вибрати тариф



СТВОРЕННЯ БРЕНДБУКУ. НАВІЩО ЦЕ ПОТРІБНО ВАШІЙ КОМПАНІЇ?

Уніфікація оформлення

Правильне використання всіх графічних елементів у будь-якому відділі, департаменті чи філії бренду у будь-якому місті та в будь-якій країні. Стандартизація візуального представлення бренду. Формування в учасників позиціонування чіткого уявлення про рекламований бренд.

Формування іміджу

Об'єднання та фіксація іміджевої лінії компанії в єдиному документі. Чітка ідентифікація споживачем вашого бренду серед різноманітних продуктів. Поліпшення та підвищення впізнаваності торгової марки на фоні конкурентів.

Корпоративна етика

Навчання нових співробітників та швидше занурення в ідеологічні принципи роботи компанії. Підвищення рівня корпоративної культури усередині компанії. Об'єднання всіх зовнішніх комунікацій компанії.

ЛОГОБУК. Документ, що відображає принципи використання логотипу, системи шрифтів та корпоративних кольорів.
ГАЙДЛАЙН. Збір правил, що описують варіанти застосування ідентифікаторів бренду на різних носіях.
КАТ-ГАЙД. Інструкція, в якій викладаються поетапні дії створення візуальних констант бренду.
БРЕНДБУК. Керівництво з описом складових фірмового стилю та способів донесення їх до споживача.

Студія WeLoveBrands займається розробкою брендбуків компаній. Ми створюємо повноцінне керівництво, яке розкриває світогляд компанії та принципи її роботи, відображені у графічних елементах фірмового стилю.

З якими проблемами доводиться стикатися за відсутності брендбука

На певному етапі своєї діяльності будь-яка компанія може зіштовхнутися у роботі з такими проблемами, як:

  1. Нерозуміння співробітниками, на яку цільову аудиторію має бути розрахована упаковка для продукції-новинки.
  2. Подібність вивіски на торговій точці з вивіскою конкурента. Неправильна подача логотипу на друковану та сувенірну продукцію.
  3. Безпідставне внесення змін у колірну гаму та фірмовий стиль продукції маркетологами.
  4. Падіння іміджу компанії в очах клієнтів та партнерів.

Тільки не потрібно відразу звинувачувати у всіх бідах співробітників. У кожному з цих випадків варто задуматися про створення яскравого та якісного брендбука.

Зміст та дизайн брендбука

Зміст розділів брендбука не обмежується жорсткими рамками, адже процес його розробки має творчий характер. Подання у різних варіаціях особливо притаманно фірмового стилю компанії, розробки якого враховуються особливості цільової аудиторії і заплановані до використання рекламні носії. На підставі переліку останніх, а також з урахуванням поставлених клієнтом завдань та виду діяльності компанії складається обсяг елементів фірмового стилю. І якщо для однієї компанії достатнім буде створення логотипу та макета візиток, то для іншої буде потрібно підготовка довгого керівництва з використання фірмового стилю.

Для торгових компаній найактуальнішою є розробка дизайну цінників, товарних чеків, уніформи персоналу та інших елементів, що супроводжують діяльність.

Торгово-розважальні центри найбільше потребують замовлення дизайну покажчиків та брошур, що полегшують покупцям пересування територією ТЦ. У цьому особливу складність є розробка концепції розміщення рекламних матеріалів орендарів ТРЦ.

Ресторанам рекомендується сконцентруватися на замовлення макетів сувенірної продукції, дизайнерських елементів в інтер’єрі та одязі, серветок, шаблонів меню тощо.

Крім цього, якісні брендбуки компаній повинні включати визначення основного повідомлення бренду, яке транслюватиметься аудиторії за допомогою всіх цих інструментів. Додатково можуть визначатися канали та методи передачі повідомлення. Дизайн брендбуку визначає фірмовий стиль.

Етапи створення брендбуку

Розробка брендбука і фірмового стилю, що йдуть послідовно, один за одним, процеси. При цьому створення брендбука компанії починається тільки після того, як остаточно затверджено та сформовано фірмовий стиль. Процес створення керівництва включає наступні етапи:

  1. Брифінг. Замовник надає детальну інформацію про компанію та визначає перелік ключових елементів майбутнього документа.

  2. Узгодження плану робіт. Визначаються найменування, обсяги та терміни реалізації робіт.

  3. Укладання договору. Між виконавцем та замовником підписується договір, на підставі якого останнім вноситься передплата.

  4. Підготовка кількох сторінок. На розгляд клієнта створюється кілька сторінок книги.

  5. Розробка брендбука. Після затвердження замовником дизайну спеціалісти продовжують роботу над оформленням брендбуку.

  6. Презентація книги. Клієнту презентуються файли, за необхідності до них вносяться останні коригування.

  7. Передача клієнту брендбуку. Готові файли передаються замовнику, який повністю оплачує послугу розробки.

Створений за всіма правилами та з креативним підходом брендбук – це запорука успішного просування вашого бренду та розвитку всієї компанії.

Брендбук від студії WeLoveBrands дозволяє закріпити фірмовий стиль бренду та донести основні принципи його створення та використання кожному співробітнику та партнеру компанії.

Замовити брендбук у студії WeLoveBrands можна за телефоном +38 068 883 88 13 або звертайтесь через форму зворотнього зв’язку.

ПИТАННЯ ВІДПОВІДЬ

Що таке брендбук і навіщо він потрібний?

Брендбук – це ваша офіційна візитна картка. Її ще люблять називати “Біблією” бренду. Адже в ній представлені стандарти візуалу компанії, її принципи та філософія. Цей своєрідний документ підкреслює вашу індивідуальність і показує, на що здатне підприємство. Найцікавіше те, що ви ніде не зустрінете однакових брендбуків. Оскільки кожна фірма наголошує на чомусь своєму: дизайні, інформативності і так далі. Брендбук – це політ фантазії дизайнерів, у якому зібрані елементи айдентики компанії. Наприклад, логотип чи фірмовий шрифт.

Брендбук потрібен для створення цілісного образу підприємства, який надалі залучатиме клієнтів. У ньому розкривається винятковість бренду та його візуальна стратегія. За допомогою брендбука ви можете показати потенційним покупцям свою унікальність та переваги. Втім, без нього нікуди.

Тим більше, якщо у вас не буде окремого зведення “дизайн-правил”, кожен співробітник привноситиме в айдентику щось своє. Стилі почнуть відрізнятися – і “прощавай, успішний бренд”. Адже найменша відмінність у шрифтах або відтінках логотипу може серйозно вплинути на його зовнішній вигляд. Також брендбук є своєрідним керівництвом для співробітників-новачків. За допомогою цієї інструкції вони зможуть швидше розібратися в системі бренду та уникнути багатьох помилок. Так що брендбук та ще раз брендбук!

Отже, головними місіями “Біблії бренду” є:

  • створення певного іміджу та встановлення репутації

  • підвищення ефективності заходів з маркетингу

  • опис застосування елементів фірмового стилю підприємства

  • поінформування співробітників про головні завдання бренду

  • систематизація всієї інформації про компанію в одному документі

Виходить, що брендбук — це склепіння всіх імідж-правил компанії. Він допомагає створювати потрібну репутацію на ринку та завойовувати повагу серед клієнтів.

Чи всім компаніям потрібний брендбук?

Прочитавши відповідь на перше запитання, складається враження, що брендбуки потрібні всім. Але насправді є випадки при яких він виявиться марною тратою часу та грошей.

Кому ж “Біблія бренду” потрібна?

  1. Компаніям, які відкривають свої філії в інших містах та країнах. У випадку з франшизами брендбук потрібний як повітря. Тому що тоді відкриття нових філій відбувається набагато простіше. Та й без жодних конфузів. Адже буде представлено чітку інструкцію щодо використання всіх елементів бренду. Власники компанії зможуть контролювати стандарти використання фірмового дизайну. А це значно спрощує життя.

  1. Компаніям, які створюють брендову продукцію. Якщо фірма немає свого відділу реклами, їм брендбук просто життєво необхідний. Оскільки найчастіше такі бренди замовляють створення брендової продукції фрілансерам чи спеціальним агентствам. У цьому випадку використання брендбука зможе налагодити розуміння між замовником та виконавцем. Імовірність помилки значно знизиться.

  1. Під час створення рекламних макетів. Компаніям, які все ж таки мають свій рекламний відділ, завести брендбук теж буде не зайвим. Тоді створювати рекламні макети буде набагато простіше і швидше. І це позитивно позначиться на ефективності фірми.

Кому брендбуки не потрібні?

  1. Компаніям-новачкам. Якщо ви на ринку ще недавно і не впевнені в подальшій долі своєї фірми, брендбук вам ні до чого. Оскільки невідомо, скільки ви протримаєтеся “на плаву”. Краще вкладіть свої кошти на якісну рекламну кампанію, щоб у майбутньому брендбук вам таки став у нагоді:)

  1. Ремісникам. Фірмам, які мають у своєму арсеналі лише простенький логотип, також краще утриматися від створення брендбука. Домашнім студіям, які не націлені на широку аудиторію “Біблія бренду”, теж не потрібна. Адже жодного бренду, по суті, немає.

  1. Маленьким фірмам. Компаніям, які не планують рости і відкривати філії надалі, брендбук не знадобиться. Якщо ви працюєте в межах одного невеликого офісу і не маєте наміру розширюватися, краще не робити “заповітну” інструкцію. У вашому випадку витратитися на просування буде більш плідним та вигідним рішенням.

У чому відмінність брендбука фірмового стилю?

Для початку розберемося, що таке брендбук та фірмовий стиль:

  • Брендбук – це інструкція щодо взаємодії з фірмовим стилем.

  • Фірмовий стиль – це загальний візуал компанії. Іншими словами, її зовнішній вигляд в очах співробітників, клієнтів та громадськості загалом. У фірмовий стиль входить брендинг, характерний дизайн, товарні знаки тощо.

Отже, ці поняття не можуть існувати один без одного, як інь і янь. Але для того, щоб грамотно їх використовувати, потрібно точно знати їхні відмінності.

Головна їхня відмінність — це цільова аудиторія. Брендбуки зазвичай застосовують усередині компанії. Їх використовують із корпоративною метою. Бо там вказані не лише приклади самих елементів айдентики, а й певні стандарти. Наприклад, розмір зображення або відтінок шрифту. Таким чином, логотип буде однаковим на всіх макетах комерційної поліграфії.

А ось фірмовий стиль, у свою чергу, розроблений саме для потенційних клієнтів. Кожна деталь у ньому націлена на привернення уваги покупців. Він створюється підвищення впізнаваності компанії. Та й для створення іміджу загалом.

Брендбук містить у собі всі правила та умови використання корпоративного стилю. Якщо коротко, брендбук розробляється для використання усередині фірми. А фірмовий стиль – для “зовнішнього” застосування. Втім, місія у них різна.

Чим відрізняється брендбук від гайдлайну, кат-гайду та логобук?

Для того, щоб точно розібратися у відмінності брендбука, гайдлайну, кат-гайду та логобуку, потрібно заглибитися в їх початкові значення.

  • Брендбук – це документ бренду, в якому описується його концепція, специфіка дизайну тощо. Ним керуються співробітники під час роботи з розвитком компанії.

  • Гайдлайн – це правила використання елементів айдентики компанії. Також у ньому містяться готові варіанти дизайну. Його ще називають “паспортом стандартів”.

  • Кат-гайд – це опис технології створення фірмових ідентифікаторів. Наприклад, оформлення сайту чи дизайну офісу.

  • Логобук – це інструкція щодо використання товарного знака. Як створювати логотип, які кольори та шрифти використовувати, де його розміщувати – вся інформація знаходиться у логобуку.

Ці поняття схожі між собою. Але деякі відмінності у них все ж таки є.

Якщо брендбук містить всю інформацію про бренд, то гайдлайн, кат-гайд і логобук розкривають кожен момент окремо. Книга бренду – поняття широке. Воно може включати всі відомості про компанію: від стандартів візуалу до опису концепції.

А ось гайдлайн, кат-гайд та логобук презентують вужчі визначення. Інформація в них розкривається менш розгорнуто. Вони доповнюють одне одного. Вони відрізняються тим, що в гайдлайні даються загальні рекомендації щодо використання фірмового стилю. А логобук розповідає саме про товарний знак та правила його оформлення. Кат-гайд, своєю чергою, описує технології створення елементів айдентики. Також характерною відмінністю є те, що брендбук можна вмістити і гайдлайн, і кат-гайд, і логобук. А от навпаки зробити неможливо.

Незважаючи на те, що перераховані вище поняття схожі, вони мають абсолютно різні функції. Кожен із них допомагає розвиватися фірмі по-своєму. Їх не можна замінити одне одним. Можна лише доповнити. Оскільки місії у брендбуку, кат-гайду, гайдлайну та логобуку абсолютно різні.

Що включає брендбук?

Раніше ми згадували, що однакових брендбуків знайти неможливо. Структура кожної “Біблії” може відрізнятися деякими деталями, але є інформація, що залишається незмінною.

Брендбук можна розділити на 3 базові розділи:

  1. Розділ про бренд. У цій частині йдеться про філософію та цінності компанії. Деякі підприємства роблять поділ маленьким. Бо не бачать сенсу переписувати свою бізнес-стратегію кілька разів.

  2. Розділ про стиль. Цей розділ є одним із головних. У ньому зазначені вимоги щодо оформлення логотипу, товарного знака, слогана. А також всі шрифти, фотографії та інші графічні об’єкти.

  3. Розділ про правила взаємодії із потенційними клієнтами. Ця частина інструктує, як правильно спілкуватися із клієнтами. У якому стилі краще розмовляти та якою мовою спілкуватися? Які формулювання використати? Що писати в блозі та в електронних листах? Які посади публікувати в соціальних мережах? Втім, містить у собі всі стандарти комунікації компанії.

Але деякі вимоги брендбук таки має. У ньому обов’язково повинні бути такі відомості:

  • Інформація про цільову аудиторію. Перелік її особливостей.

  • Завдання бренду та її концепція.

  • Інструкція з просування бренду (рекламні макети та нюанси їх створення).

  • Все про фірмовий стиль компанії.

  • Взаємодія співробітників усередині фірми.

Також часто власники компаній люблять вставляти в брендбук гайдлайн. Це своєрідні “паспорти стандартів”. Вони збирають всі правила використання фірмового стилю. До речі, впровадження гайдлайну у “Біблію бренду” – гарний хід. Оскільки він полегшує роботу дизайнерів та маркетологів. А також збільшує ефективність їхньої роботи.

Зміст брендбука може змінюватись, залежно від специфіки компанії. Але є деталі, які мають бути докладно описані: інформація про фірмовий стиль, правила взаємодії з потенційними клієнтами. Ну і кілька слів про бренд, само собою.

Як використовувати брендбук у компанії?

Брендбук має найширший функціонал. Він буде корисним не лише дизайнерам для вивчення особливостей стилю компанії. Кому і для чого стане в нагоді книга про ваш бренд?

  1. Керівній ланці. Керівникам брендбук знадобиться при складанні плану розвитку бренду. Адже якщо вони дотримуватимуться всіх прописаних правил, план вийде якіснішим. І не суперечитиме концепції компанії.

  1. Маркетологів. Оскільки маркетологи займаються просуванням бренду в маси, вивчити “Біблію” їм буде дуже корисно. Оскільки при проведенні всіляких акцій для розкручування компанії важливо добре розумітися на всіх перевагах фірми.

  1. Відділ продажів. Продавати треба зі знанням справи. І брендбук у цьому чудово допомагає, особливо при складанні комерційної пропозиції з використанням фірмового стилю компанії.

  1. Дизайнерам. Тим людям, які займаються візуалом компанії, брендбук потрібний як повітря. Адже лише з якісним оформленням з урахуванням корпоративної айдентики можна сформувати гарну репутацію в очах потенційних покупців.

  1. Юристам. Юристи обстоюють права компанії. І книга бренду необхідна для захисту авторства фірми. Адже від судових розглядів ніхто не застрахований.

  1. Журналістам. Якщо у вас грандіозні плани на свій бренд і ви хочете стати компанією, що обговорюється, доведеться мати справи з журналістами. А їх потрібно обов’язково знайомити з усіма “словниковими” нормами вашого дітища. Щоб потім не було непорозумінь.

  1. Бізнес-партнерам. Чи плануєте знайти хорошого бізнес-партнера? Тоді важливо познайомити його з концепцією компанії, з її філософією та специфікою. Втім, показати, що ви крута прогресивна компанія. А в цій задачі без стильного брендбука не обійтися.

  1. HR-фахівцям. Для залучення справжніх професіоналів потрібно розповісти про свій бренд гідно. Продемонструйте їм свої цінності та переваги за допомогою спеціальної книги.

  1. Менеджери з навчання персоналу. Брендбук допоможе донести до співробітників усі принципи вашої роботи. Та й підвищити корпоративний дух.

Також хочемо позначити ще одну групу читачів брендбука. Ми не стали виносити її в окремий пункт, оскільки вона є досить спірною. Це група потенційних клієнтів. Ви можете розмістити посилання на Біблію бренду на своєму сайті, щоб залучити більше покупців. Непоганий маркетинговий хід.

Як бачите брендбук має величезний спектр використання. Його можна застосовувати у багатьох галузях роботи компанії. Втім, корисна штука.

ВАРТІСТЬ БРЕНДБУКА

Logobook
від 168$
  • Посібник з використання логотипу
  • Верстка на основі готового логотипу
  • У клієнта вже є логотип
  • Об’єм до 12 смуг
  • Вихідні файли (.ai, .pdf, .docx)
  • Термін розробки 5..7 днів
Виберіть план
Guideline
від 435$
  • Посібник із використання фірмового стилю
  • Верстка на основі готового фірмового стилю
  • У клієнта є логотип та стиль
  • Об’єм від 12 до 30 смуг
  • Вихідні файли (.ai, .pdf, .docx)
  • Термін розробки 7..9 днів
Виберіть план
Brandbook
від 600$
  • «Паспорт» бренду, всеосяжне керівництво
  • Верстка на основі готової суті бренду та айдентики
  • У клієнта є логотип, стиль, місія та філософія бренду
  • Об’єм від 30 до 150 смуг
  • Вихідні файли (.ai, .pdf, .docx)
  • Термін розробки 9…15 днів
Виберіть план
Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 3

Середня оцінка 5 / 5

Замовити послугу