→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

McDonald’s: як невелике кафе перетворилося на імперію фастфуду

757

Оцінили: 172

Зміст:
Розмір шрифту:

McDonald’s: як невелике кафе перетворилося на імперію фастфуду

Навряд чи знайдеться людина, яка не знає про Макдональдса. Це не дивно, адже американська компанія є лідером у сфері фастфуду і знаходиться у першій десятці списку світових брендів. Що дозволяє McDonald's досі залишатися однією з найбільш відвідуваних мереж ресторанів швидкого харчування?

 

За цим стоїть багаторічна історія, ефективне керівництво, вміння прислухатися до переваг суспільства та прагнення безперервно йти вперед. А ще – відчуття радості та задоволення, яке виникає у багатьох при відвідуванні закладів із золотими арками.

mcdonald_s

Цікаві дані про McDonald's

McDonald's або McDonald's Corporation - найбільша у світі мережа ресторанів швидкого харчування на сьогоднішній день зі штаб-квартирою в Чикаго. Тут подають різні смаколики, такі як гамбургери, чизбургери, курку, картопля фрі, безалкогольні напої, молочні коктейлі та десерти. А дітям подобається «Happy Meal». Оскільки компанія практикує франчайзинг, асортимент страв, склад і обсяг порцій може відрізнятися в різних країнах. Наприклад, у деяких закладах в Азії подають супи, у Німеччині та інших державах Західної Європи – пиво, а в Австралії – м'ясні пироги.

Макдональдс – це найбільша у світі мережа ресторанів громадського харчування, що обслуговує понад 69 мільйонів клієнтів щодня у 120 країнах. Станом на 2021 рік налічується понад 40 000 торгових точок, причому третина знаходиться у Сполучених Штатах, а 93% усіх закладів працюють за франшизою. Друге місце за кількістю ресторанів займає Японія, за нею йде Китай.

Мережа McDonald's є найбільшою у світі та за виручкою. Дохід компанії в 2021 році зріс до 23,223 млрд. доларів, а чистий прибуток - до 7,545 млрд. При цьому, п'ята частина доходів припадає на оренду від франчайзі. Активи становлять 53,854 млрд, а ціна за акцію встановлена у розмірі 234,69 доларів.

Доходи корпорації Макдоналдс формуються за рахунок орендної плати, роялті та зборів, що сплачуються франчайзі, а також продажів у ресторанах, керованих компанією.

Макдональдс займає 9 місце в рейтингу найдорожчих брендів у світі і є однією з найвідоміших марок.

А ще це другий за величиною приватний роботодавець після Walmart. Загалом у закладах працює близько 2 млн співробітників. За даними Fast Food Nation, майже кожна восьма людина в США коли-небудь працювала в Макдоналдсі. Компанія заохочує працівників підтримувати здоровий спосіб життя, підспівувати на роботі улюбленим пісням, щоб зняти стрес, відвідувати церковні служби та брати дві відпустки на рік, щоб знизити ризик інфаркту міокарда.

McDonald's є найбільшим покупцем яловичини, свинини, картоплі та яблук. Вибір м'яса, яке компанія використовує, певною мірою залежить від культури країни, де відкрито заклад.

Найпопулярнішими стравами в меню є гамбургери, зокрема Біг Мак, чизбургери та картопля фрі. Але оскільки мережа неодноразово критикувалася за нездорову їжу, в меню з'явилися інші, більш корисні страви – курка, риба, фрукти та салати.

McDonald's – це публічна компанія, якою керує рада директорів. Станом на лютий 2021 року до його складу входило 13 керівників. Генеральним директором є Шейл Пенроуз.

Основним конкурентом бренду вважається Burger King. Також Макдональдс конкурує з такими компаніями у сфері швидкого харчування, як Wendy's, Taco Bell, KFC та Subway.

Офіційний сайт: mcdonalds.com.

mcdonald_s

Унікальна бізнес-модель та типи ресторанів McDonald's

Компанія володіє всією землею, де розташовані ресторани бренду. Її вартість оцінюється приблизно у $16-18 млрд.

Бізнес-модель у Сполученому Королівстві та Ірландії відрізняється від моделі США. Відмінність у тому, що менше 30% ресторанів працюють за франшизою, причому більшість перебуває у власності компанії. McDonald's навчає своїх франчайзі та менеджерів у Гамбурзькому університеті, розташованому в Чикаго. В інших країнах ресторанами керують спільні підприємства McDonald's Corporation та місцевих організацій.

Більшість закладів компанії пропонують послуги фастфуду у приміщенні та для клієнтів на авто, місця для сидіння всередині та на відкритому повітрі. А з 1994 року у всіх ресторанах McDonald's заборонено курити.

Мережа Макдональдс включає:

 

mcdonald_s Drive-Thru, Auto-Mac, Pay and Drive, або більш відомий у багатьох країнах McDrive. Часто мають окремі станції для оплати та отримання замовлень, а також заїзд. Вперше був представлений у Сьєрра-Віста, штат Арізона у 1975 році. Це нововведення було необхідно, щоб не відставати від конкуруючих мереж швидкого харчування. Модель особливо прижилася поряд із автомагістралями і незабаром з'явилася в інших країнах. Альтернативою для Drive-Thru або McDrive є Walk-Thru. Ця модель купівлі фастфуду була розроблена для центральних районів міста, де часто немає наскрізного проїзду.

 

mcdonald_s В 1994 Макдоналдс запустив прототип Hearth Express, що спеціалізується на домашній їжі на виніс. Серед пропонованих страв були м'ясний рулет, смажене курча та запечена шинка. Цей експеримент почався з міста Дарієне, штат Іллінойс, але закрився лише через рік.

 

 

 

mcdonald_s McCafe – це доповнення до ресторанів McDonald's. Концепція кафе була створена в Австралії у 1993 році, а перший такий заклад відкрився у Мельбурні. У Тасманії Маккафе є у кожному ресторані. Після переходу на новий вигляд австралійські кафе помітили збільшення продажів на 60%. Наприкінці 2003 року у всьому світі налічувалося понад 600 McCafé.

 

 

mcdonald_s Create Your Taste. З 2015 до 2016 року Макдоналдс пробував нову концепцію ресторану для обслуговування гурманів. Ця модель була заснована на системах інших подібних закладів, наприклад Shake Shack та Grill'd. Вперше Create Your Taste з'явилися у Австралії. Пізніше ресторан відкрився у Китаї, Гонконгу, Сінгапурі, Саудівській Аравії та Новій Зеландії. У США експеримент продовжується. У спеціальних кіосках покупці могли вибрати всі інгредієнти, включаючи тип булочки та м'яса, а також додаткові добавки. Їжа подавалася до столу на дерев'яних дошках, картопля фрі – у дротяних кошиках, а салати – у порцелянових мисках із металевими столовими приладами за вищою ціною. У листопаді 2016 року Create Your Taste була замінена більш ефективною та менш дорогою програмою «Signature Crafted Recipes».

McDonald's є у торгових та торгово-розважальних центрах, а також у магазинах Walmart. Компанія також запустила проект McStop – спеціальне місце, призначене для далекобійників та мандрівників. Ці заклади мають стоянки для вантажівок.

В Англії ресторани працюють навіть на станціях технічного обслуговування, автостоянках, заправках, вокзалах, супермаркетах та аеропортах. У Німеччині є єдиний у світі McBoat для відвідувачів на річці. Кошерний магазин Express McDonald's відкрито у торговому центрі Єрусалиму – Malha Mall. Макдоналдс поміщений у списаний літак у Новій Зеландії. А в курортній зоні Ліндваллен у Швеції з 1996 року відвідувачі можуть приїжджати до McDonald's на лижах.

Поруч із деякими ресторанами є ігрові майданчики – McDonald's PlayPlace. Вони були використані для просування сімейного іміджу компанії. Перше таке місце з трубою, що повзає, кульковими ямами і гірками з'явилося в 1987 році в США.

McDonald's Next використовує відкриту концепцію, пропонуючи зробити цифрове замовлення «Створи свій смак». У магазинах можна безкоштовно зарядити мобільні пристрої та отримати обслуговування столиків після 18:00.

2006 року Макдоналдс представив свій бренд Forever Young, змінивши оформлення всіх ресторанів, що стало першим серйозним редизайном з 1970-х років. Заклади стали схожі на кав'ярню у приглушених тонах із дерев'яними столами та стільцями зі штучної шкіри. Замість червоного взяли теракотовий, жовтий замінили на золотий, а ще додали оливкову та шавлієву. У більш теплому інтер'єрі використовували менше пластику та більше цегли та дерева, додали сучасні підвісні світильники, які створюють м'якше свічення. У багатьох ресторанах є безкоштовний Wi-Fi і телевізори з плоским екраном. Інші оновлення включають подвійний привід, плоскі дахи замість кутових і скловолокно замість дерева. Також звичні золоті арки у ресторанах стали золотими колами та галочкою.

mcdonald_s

Історія Макдоналдс

McDonald's не є найдорожчим брендом, але значно впливає на життя людей у всьому світі. Не дарма це найбільша мережа ресторанів комунального харчування. Багато хто не може пройти повз заклади із золотими арками, щоб випити хоча б кави або взяти з собою гамбургер. Причому популярністю Макдональдс користується, незважаючи на те, що більшість людей вважають фастфуд шкідливим для здоров'я та постаті. Секрет успіху бренду пов'язують із суворим дотриманням стандартів у роботі, особливим маркетингом та уніфікацією технологій, що використовуються. Але починалося все з простішого закладу.

mcdonald_s

Як брати Макдональди відкрили автомобільне кафе

Бренд McDonald's починає свою історію 15 травня 1940 року . Тоді брати Річард та Моріс Макдональди відкрили прилавок із гамбургерами у Сан-Бернардіно, Каліфорнія. За деякими даними, вони працювали монтажниками декорацій, але потім вирішили відкрити власну справу – невелике придорожнє кафе, в якому подавали барбекю. До речі, їхній батько тримав продуктовий кіоск «Аеродром» у Монровії, штат Каліфорнія, в якому продавав дешеві гамбургери та апельсиновий сік.

Коли бізнес почав приносити прибуток, брати задумалися про невеликі зміни. Зрозумівши, що більшу частину прибутку вони одержують із продажу гамбургерів, вирішили спростити виробництво та скоротити меню. Раніше у ньому було 25 позицій, але після нововведень залишилося лише 9 (гамбургери, чизбургери, картопля фрі, кава, коктейлі, безалкогольні напої, яблучний пиріг).

Зміни зачепили і технологічний процес, зокрема під час приготування страв кожен співробітник виконував конкретні завдання, покладені на нього. Також поступово було здійснено перехід на самообслуговування. Все це лягло в основу концепції швидкого харчування, відому сьогодні.

Чіткість та послідовність дій працівників прискорило видачу страв та збільшило кількість відвідувачів. До того ж яскраве оформлення закладу приваблювало у кафе клієнтів. Золоті арки з неоновим підсвічуванням і червоний дах були помітні здалеку і манили до себе водіїв, що проїжджали повз.

mcdonald_s

Так 1948 року придорожня закусочна стала кафе швидкого харчування під назвою Макдональдс. Заклад користувався популярністю і приносив власникам гарний прибуток, а через кілька років обсяг продажу взагалі виріс удвічі.

Новий виток розвитку з Реєм Кроком

Рей Крок - важлива фігура в історії Макдональдс. Хоч бізнес був успішним, до світової слави було ще далеко. Саме Крок, який до знайомства з Річардом та Морісом чим тільки не займався (від водія швидкої до агента з нерухомості), створив концепцію бренду та дав новий поштовх для розвитку. А звела його з братами Макдональд продаж паперових стаканчиків для фастфуду.

В 1954 Рей Крок купив франшизу, і з цього моменту McDonald's починає своє розширення. Підприємець зайнявся франчайзингом, що спричинило відкриття ресторанів по всій країні.

До 1958 компанія продала свій 100-мільйонний гамбургер і мала 34 ресторани, а через рік їх стало вже 102.

mcdonald_s

1961 року Рей Крок викупив у братів усі права на бізнес за $2,7 млн. 1962 -го у бренду з'явився знаменитий сьогодні логотип «Golden Arches», а 1963 року вигадали рудоволосого клоуна – фішку ресторанів.

У McDonald's завжди був умілий маркетинг, суть якого полягала у швидкому реагуванні на запити клієнтів. Компанія експериментувала з новими видами гамбургерів (з скибочкою ананасу чи сиру, «хулабургер», який провалився, та Біг Мак, який з'явився у 1968 році і все ще залишається популярним). У 1968 році ресторани Макдоналдс з'являються за кордоном, спочатку в Канаді, а потім у Європі, Азії і далі у світі.

Наприкінці 1970 -х почалися «Бургерні війни». Інші мережі швидкого харчування, такі як Burger King та Wendy's, почали розширюватися. Усі вони проводили агресивні рекламні кампанії та ставили низькі ціни, щоб залишатися конкурентоспроможними. Але McDonald's вистояв. Незабаром компанія представила сендвіч з куркою McChicken ( 1980 ) і Chicken McNuggets ( 1983 ). Експерти на той час вважали, що індустрія швидкого харчування стала перенасиченою, але McDonald's продовжував своє зростання.

1988 року відкрився 10-тисячний ресторан. А на початку 90-х існувало понад 12 000 торгових точок у 58 країнах, у тому числі 9000 з них – у США.

mcdonald_s

До успіху через проблеми та конкуренцію

1990 -ті принесли труднощі. Занадто багато було невдалих експериментів та провальних рекламних кампаній. У McDonald's з'явилося так багато торгових точок, що нові почали забирати клієнтів у старих. Через це розширення США сповільнилося. Але McDonald's вдалося вирішити цю проблему запровадженням популярних іграшок: Teenie Beanie Babies, іграшки з фільмів Disney та Pixar.

1998 року в компанії відбулося перше зниження чистого прибутку з 1965 року, коли вона стала публічною, що призвело до скорочення робочих місць.

На початку 2000- х також довелося скорочувати штат. З'явилися судові позови та звинувачення у продажу нездорової їжі. Ресторани зазнали нападів у всьому світі як символи глобалізації. Тоді McDonald's зосередився на покращенні іміджу. Так у продажу з'явилося більше здорової їжі.

У 2012- му McDonald's починає публікувати кількість калорій у стравах. А за три роки в ресторанах США вводять сніданок протягом усього дня. У березні 2020 -го компанія припиняє цю практику через пандемію COVID-19.

2022 року компанія оголосила про закриття всіх 850 ресторанів у РФ у відповідь на вторгнення в Україну, а також про заборону використовувати в країні-агресорі будь-яку атрибутику бренду. Цей крок було зроблено після аналогічних рішень інших західних компаній та тиску з боку критиків.

Незважаючи на всі труднощі, Макдоналдс є найбільшою мережею фастфуду у світі, продовжуючи розширюватись і підкорюючи нові країни. Цього вдалося досягти завдяки дотриманню чотирьох основних принципів у роботі – якості, культурі, чистоті та доступності. При цьому компанія демонструє гнучкість, йдучи на деякі поступки в низці держав. Так, у мусульманських країнах відсутня молочна продукція, субота є вихідним днем, а в Індії для сендвічів використовується баранина замість яловичини чи свинини.

mcdonald_s

Цінності та благодійна діяльність Макдоналдс

Компанія стверджує, що виросла завдяки своїм основним цінностям – якості, сервісу, кришталевій чистоті, доступним цінам.

Своєю місією вона бачить створення для гостей моменту спонтанного щастя, пропонуючи свіжу їжу, яка їм подобається, та швидке обслуговування.

Макдоналдс завжди відкритий для інновацій і щодня готовий з радістю пропонувати відвідувачам найкращий досвід та продукти.

У рамках міжнародної програми сталого розвитку «Масштаб на благо» McDonald's змінює свою діяльність, щоб позитивно впливати на навколишнє середовище. Це відбувається за п'ятьма центральними напрямками: скорочення харчових відходів, боротьба зі зміною клімату, хороший роботодавець, корисний білок та відданість сім'ям. Цього компанія добивається разом із гостями, співробітниками та франчайзі, а також мережевими та діловими партнерами. Відвідувачі – завжди у центрі уваги. Вони отримують додаткове задоволення, коли почуваються добре в Макдоналдсі. Тому бренд приділяє стільки уваги людям, тваринам та навколишньому середовищу.

У McDonald's раді будь-якому таланту. Тут пропонують свободу та можливість розвиватися по-своєму у всіх сферах компанії. В Академії McDonald's, яку сьогодні закінчили понад 5000 співробітників, кожен може отримати визнаний диплом MBO.

Корпорація постійно впроваджує інновації – від першого McDrive та Happy Meal до розробки веганських продуктів. Подвійні проходи, кіоски для замовлень, обслуговування за столиками… McCafe та McDelivery також є прикладами інновацій. З мобільним додатком відвідувачам доступні комфорт, задоволення та цінність в одному місці. McDonald's робить все можливе, щоб покращувати та розвивати бізнес заради своїх гостей.

Компанія залучає людей, процеси та практики для виробництва якісних продуктів харчування, пошуку більш відповідального вибору постачальників, створення сильнішої спільноти та кращої планети. Для цього Макдоналдс розробив кілька благодійних програм.

mcdonald_s

Благодійна діяльність Макдоналдс:

 

mcdonald_s Національна стипендіальна програма HACER . Компанія пропонує стипендії 30 видатним латиноамериканським студентам з усієї країни. Кошти призначені для фінансування навчання у коледжі за трьома рівнями. Студенти першого рівня отримають 100 000, 50 000 чи 25 000 доларів. Одержувачі другого рівня – 20 000 чи 10 000 доларів, а третього – 5 000 доларів. Стипендіати обираються на основі їх академічних досягнень, участі у співтоваристві та залежно від фінансових потреб. На сьогоднішній день понад 5 млн. доларів у вигляді національних стипендій компанія виділила латиноамериканським громадянам. Макдоналдс також співпрацює з APIA Scholars, щоб щороку присуджувати стипендії 55 американським студентам азіатсько-тихоокеанського походження.

 

mcdonald_s Ronald McDonald House Charities (RMHC) . Компанія допомагає сім'ям залишатися поряд із 1974 року. Перший центр було відкрито для сімей із хворими дітьми. Так рідні могли бути завжди разом і отримувати допомогу та ресурси, яких потребують. З кожного проданого Happy Meal компанія жертвує два центи на підтримку програм та послуг RMHC, включаючи Ronald McDonald House, Ronald McDonald Family та Ronald McDonald Care Mobile.

 

Ronald McDonald House - це зручне місце для проживання сімей з хворими дітьми поряд з лікарнею, з домашньою їжею, окремими спальнями та ігровими кімнатами. Нині у США працює понад 184 таких програм. Також існує понад 145 програм Ronald McDonald Family, в рамках яких надається простір у лікарні поряд із палатою хворої дитини, де опікуни та батьки можуть відпочити та набратися сили. А Ronald McDonald Care Mobile – це мобільний підрозділ, який доставляє ліки, стоматологічні матеріали та мед препарати малозабезпеченим сім'ям. В даний час у США задіяно понад 36 таких програм.

 

mcdonald_s Захист навколишнього середовища . Компанія вживає заходів для боротьби зі зміною клімату, а також розробляє рішення, що дозволяють скоротити кількість відходів, перейти на більш екологічну упаковку та матеріали для іграшок. Застосовується цілісний підхід до захисту природних ресурсів, угруповань, які залежать від фінансових вливань Макдоналдс.

 

 


mcdonald_s Програма McDonald's Black and Positively Golden Scholarship Program . Компанія видає стипендії у розмірі 500 000 доларів студентам, які відвідують HBCU, у партнерстві з Фондом коледжу TMCF, а також надає довічне членство у Shine – провідній організації боротьби зі стресом та тривогою.

 

 

McDonald's є також спонсором Out100 Pride Media, який залишається найширшим щорічним списком членів спільноти LGBTQ+ за їхній новаторський вплив по всій країні. The Queerties, представлений компанією, відзначає найяскравіших зірок та новаторів спільноти ЛГБТК+. Нагороди в галузі ЗМІ та культури вручаються один раз на рік, а найкращих обирають читачі шляхом голосування. Мета цієї програми – показати, що Макдоналдс є безпечним місцем для представників спільноти ЛГБТК+, і тут вони можуть бути собою.

mcdonald_s

Фірмовий стиль McDonald's

Відома у всьому світі мережа ресторанів почала працювати як сімейний бізнес, коли Патрік Макдональд (батько братів-засновників) відкрив заклад The Airdome. Через три роки Річард і Моріс перейменували його в «Знамените барбекю Макдоналдса».

mcdonald_s

Назва McDonald's

З назвою бренду все просто – це прізвище творців невеликого придорожнього кафе, яке незабаром стало закладом швидкого харчування та згодом розрослося у велику мережу ресторанів фасфуду. Воно з'явилося 1953 року.

Історія логотипу із золотими арками

Логотип McDonald's є поєднанням різних значень, які об'єднані в один лаконічний символ – заголовну літеру «М». Літера є дві золоті арки, що втілюють перші ресторани Макдоналдс. З іншого боку нагадують груди жінки - древній фрейдистський символ.

Дизайнерський прототип культового логотипу Golden Arches (Золоті Арки) було створено у 1960-х роках. З того часу айдентика легенди фастфуду була незмінною і на сьогоднішній день вона залишається одним із найяскравіших прикладів умілого брендингу.

Який був логотип McDonald's до знаменитих золотих арок

mcdonald_s

1940 - 1948 р.р.

Перший логотип Макдоналдс був текстовим знаком, розташованим на трьох рівнях і виконаним у трьох різних стилях.

У верхній частині красувався напис «Макдоналдс», виконаний курсивним шрифтом із засічками. Це виглядало елегантно та традиційно. Слово «знаменитий» було написано великими літерами без засічок і вміщено посередині. Праворуч і ліворуч від нього відходили дві горизонтальні паралельні лінії. Найбільша і найпомітніша частина всього логотипу – напис «Барбекю» – виконана суворим суцільним шрифтом із засічками. Вона була розташована на нижньому рівні логотипу та була основою.

mcdonald_s

1948 - 1953 р.р.

На зміну барбекю прийшли гамбургери, які набирали все більшої популярності в США. Змінилася назва ресторану, а разом із ним змінився і логотип у 1948 році. Тепер він виглядав як табличка з текстом "Знамениті гамбургери McDonald's". На чорному тлі було невелике біле зображення усміхненого шеф-кухаря та напис, виконаний в одному стилі. Шрифт використовувався без засічок. Цей логотип проіснував лише 5 років.

mcdonald_s

1953 - 1968 р.р.

Зрештою, компанія прибрала з назви всі зайві слова, залишивши лише прізвище засновників – McDonald's. Тоді в логотипі з'явився червоний колір, курсив та шрифт без засічок з товстими гладкими лініями. Він відображав напрямок розвитку бренду і залишався з Макдоналдсом протягом 15 років.

mcdonald_s

1961 - 1968 р.р.

1961 року Стенлі Місцен розробляє емблему, яку сьогодні знає весь світ. Культовий логотип Golden Arches був натхненний архітектурою перших закладів компанії, особливо їхніми дахами. Тому спочатку у логотипі через арки проходила діагональна лінія.

Знак був жовтий з тонким червоним контуром. Новий напис був виконаний червоним кольором, жирним, але простим шрифтом без засічок, зробивши основний акцент на назві.

mcdonald_s

1968-1975 р.р.

1968 року логотип спростили. Прибрали діагональну лінію, вкоротили та об'єднали внутрішні частини двох арок, що зробило їх схожими на літеру «М». Що стосується палітри кольорів, то тепер вона включала жовтий для символу і чорний для слова, яке розташовувалося всередині літери «М» у нижній частині.

Шрифт «шильдика» трохи доопрацювали, зробивши літери цілісними та помітними. Цей логотип досі використовується на продукції та в міжнародних ресторанах компанії.

mcdonald_s

З 1975 року

У 1975 році було змінено айдентику бренду. Емблема тепер виглядала як червоний прямокутник із заокругленими кутами. Назва стала білою, що виглядало більш дружелюбно та привітно.

Цей торговий знак є однією з найвідоміших версій всіх логотипів компанії і досі використовується. Він викликає почуття радості та щастя, а також підвищує апетит.

mcdonald_s

1993 – 2010 рр.

Версія лого 1993 року була простою жовтою літерою «М» з чорною тінню, без рамок. Це була мінімалістична емблема, яка спочатку використовувалася лише у США, але пізніше стала міжнародною та залишалася з компанією майже 20 років.

mcdonald_s

З 2003 року

Мінімалістичний стиль зберігся, а жовта буква "М" залишилася без тіні. Спочатку цей торговий знак мало використовувався, але після змін у 2018 році став в один ряд з іншими версіями.

mcdonald_s

З 2006 року

У 2006 році для Макдоналдса було створено плоский жовтий дизайн літери. Наймінімалістський серед усіх варіантів сьогодні він широко використовується компанією як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках. Акуратна літера «М» виконана у жовтому кольорі та розміщена на білому тлі. Тут немає ні контуру, ні написів – нічого. Вона виглядає трендово та стильно, але відображає спадщину компанії та змушує людей посміхатися, згадувати щасливі моменти.

mcdonald_s

З 2018 року

Дизайн 2018 року - це та ж жовта емблема, яка використовувалася довгий час, але вміщена всередину червоного квадрата із округленими краями.

Особливості лаконічного шрифту

Для написання назви у логотипі McDonald's використовували індивідуальний шрифт без засічок. Це простий, легкий і сучасний стиль шрифту, який особливо нічим не виділяється, але відображає один з принципів компанії - доступність послуг для всіх.

Колірна гама, що пробуджує апетит

Емблема існує у двох колірних схемах: чорної та жовто-червоної. Логотип у жовтих і червоних тонах є найвідомішим і використовується щоразу, коли можна уявити кольоровий логотип. Але якщо це неможливо, то використовується чорний.

Жовтий відтінок символізує тепло, доброзичливість, життєрадісність, а ще стимулює роботу мозку. А червоний – колір кохання та життя. Така палітра викликає почуття радості, безпеки, пробуджує апетит, стимулює людей приймати імпульсні рішення.

mcdonald_s

Невідомі факти про мережу ресторанів McDonald's

Ось добірка дивовижних дрібниць про McDonald's, про які можуть не знати навіть найвідданіші клієнти.

Військові надихнули компанію на ідею про покупку їжі з машини .

mcdonald_s

У 1975 році закусочна McDonald's відкрилася в Сьєрра-Віста, штат Арізона. Ресторан розташовувався поряд із військовою базою, а солдатам у формі не дозволяли виходити з машин. Тому компанія замислилась над розв'язанням цього завдання. Так виникла ідея створити McDrive.

Ресторанів McDonald's більше, ніж лікарень .

mcdonald_s

У США точок Макдоналдс майже в півтора рази більше, ніж лікарень: 14350 проти 10660.

Coca-Cola у McDonald's дійсно відрізняється .

mcdonald_s

Деякі проникливі відвідувачі стверджують, що кока-кола, що подається в McDonald's, є смачнішою, ніж в інших місцях. І для цього є підстави. Сироп кока-коли тільки для Макдоналдс доставляють у ємностях із нержавіючої сталі, щоб зберегти свіжість продукту. Для інших торгових точок його перевозять у поліетиленових пакетах.

Бірюзові арки .

mcdonald_s

McDonald's у Седоні, штат Арізона, має єдині у світі бірюзові арки. Власники цієї франшизи сказали, що їм потрібно зробити заклад більш відповідним характерному пустельному середовищу. Синій колір був обраний для логотипу, щоб відбивати небо, а будівлю пофарбували в помаранчево-червоний колір відповідно до місцевості.

Меню в McDonald's відрізняється по всьому світу .

mcdonald_s

Хоча багато міжнародних ресторанів мережі виглядають так само, як і американські, меню все ж таки відрізняється, оскільки відображає місцеві смаки. Наприклад, нюнбургер або три ковбаски на булочці в Німеччині, вершкові зірочки або обсмажені у фритюрі шматочки сиру у формі зірочок в Італії, McFalafel та McKebab в Ізраїлі, McSpaghetti, або паста, подається з Chicken McNuggets на гарнір у Філіппінах, бургер Mc , В якому замість булочки використовуються рисові котлети, в Сінгапурі і т.д. В Україні подають різновид приготовленої картоплі – по-селянськи.

Королева Єлизавета II володіла Макдональдсом .

mcdonald_s

Королева Англії мала нерухомість у Сполученому Королівстві приблизно на 11 млрд доларів. Серед її володінь був McDonald's, розташований біля Букінгемського палацу.

Макдоналдс заборонено в деяких країнах .

mcdonald_s

Країни, які наклали заборону на McDonald's: Бермудські острови, Іран, Ємен, Чорногорія, Північна Корея, Зімбабве, Болівія, Ісландія та Македонія.

mcdonald_s

Рекламна стратегія McDonald's

Сьогодні ресторани Макдоналдс розташовані по всьому світу. По суті всі чули про цей бренд, тому реклами він не потребує. Але компанія все ж таки не відмовляється від рекламування своїх закладів і страв. Особливе місце займає телебачення. 23 слогани звучали в телерекламі в США у різний час. Крім телебачення, використовуються також рекламні щити, радіо, спонсорство різноманітних заходів.

При цьому реклама Макдоналдс швидше іміджева, ніж націлена на підвищення продажів. Тому часто впроваджуються креативні ідеї.

Особливістю рекламних кампаній бренду є географічне націлення. Тобто новий продукт рекламується у всьому світі, а реклама напередодні свят розрахована на конкретну цільову аудиторію у країнах, де це є актуальним. Наприклад, реклама на Хелловін (кліки або кисть скелета, викладена картоплею фрі), скульптура з монет до пляжної вечірки в Канаді, реклама конюшинного шийка в Чикаго до Дня святого Патрика (фарбування річки в зелений колір) і т.д.

На окрему увагу заслуговують унікальні концепції для вуличної реклами в різних країнах (продукти за запітнілим склом як акцент на свіжості овочів та зелені у стравах, затемнена частково булочка, яка виглядає як місяць – для повідомлення про цілодобову роботу ресторанів, мафін, який піднімається разом із сонцем, картопля фрі у вигляді переходу на дорозі та ін.).

Обслуговуючи мільйони людей у всьому світі, McDonald's грає свою захоплюючу роль у формуванні міжнародної культури, причому з відкриття першого ресторану. Тому не дивно, що легенда фастфуду не просто тримається на плаву, а процвітає. Допомагає досягти успіху не лише особливий підхід до роботи та дотримання основних принципів, а й грамотний брендинг та креативна рекламна стратегія. Якщо і ви хочете підняти свій бізнес на новий рівень за рахунок візуальної складової та ефективного маркетингу, звертайтесь до нас за телефоном або через форму зворотного дзвінка. Розробимо унікальний логотип , фірмовий стиль та інші елементи для просування бренду.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 172

Середня оцінка 4.4 / 5