→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Gucci – модний бренд, який пережив загрозу краху і зумів відродитися

197

Оцінили: 48

Зміст:
Розмір шрифту:

Gucci – модний бренд, який пережив загрозу краху і зумів відродитися

Gucci – це стиль, висока якість та яскраві образи. Це поєднання гламуру, сучасності та сексуальності. Саме Гуччі ввів моду на класичні штани із лампасами.

Бренд постійно випускає оригінальні колекції, що швидко розпродаються, дивує свіжими ідеями та ставить рекорди. І зараз, коли компанія знаходиться на піку популярності, складно уявити, що колись вона стояла на краю прірви, причому через своїх же нащадків засновника розкішної італійської марки.

Gucci – бажаний та привабливий luxury-бренд

Gucci – знаменитий італійський Модний дім, що представляє одяг, аксесуари, косметику та парфумерію та має понад 300 офіційних магазинів по всьому світу.

Розкішний бренд належить французькому концерну Kering, у власності якого є також популярні марки Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Boucheron, Brioni, Pomellato.

Gucci

Бренд Gucci народився у 1921 році у Флоренції (Італія), але основа для його появи була закладена у 1904-му. Творцем марки є Гуччіо Гуччі. Зараз це найпопулярніший італійський бренд у світі та постійний учасник Тижня моди у Мілані.

Основний конкурент – LVMH (Louis Vuitton). Це єдина компанія у світі, яка обходить Gucci за обсягами продажу товарів у сфері моди.

Офіційний сайт бренду: www.gucci.com

GucciGucci

Штаб-квартири Гуччі розташовані в Італії (Флоренція), Франції (Париж), США (Нью-Йорк) та Великій Британії (Лондон). А у Флоренції працює також музей Гуччі.

У 2019 році Gucci посів 30 місце в рейтингу найдорожчих брендів Forbes. Його цінність становить $18,6 млрд. А щорічний прибуток компанії – $9,8 млрд.

Сьогодні Gucci змінює підхід до моди, створюючи сучасні та романтичні колекції з вартістю товарів у сотні та тисячі євро. Це впливовий і прогресивний бренд, який бачив багато чого, включаючи сімейні розбирання, поділ майна, гучні скандали та судові позови, але не лише вистояв, а й піднявся до небачених висот.

Благодійність та партнерство з ЮНІСЕФ

Модний бренд співпрацює із дитячим фондом UNICEF з 2005 року. Компанія періодично розробляє спеціальні колекції і частину їх продажу перераховує дитячому фонду ООН.

Також бренд підтримує різноманітні програми з питань освіти, охорони здоров'я, забезпечення дітей-сиріт чистою питною водою та захист дітей з ВІЛ у країнах Африки.

Gucci є найбільшим меценатом ЮНІСЕФ за проектом «Школи для Африки», який передбачає навчання та захист дітей.

Gucci

У 2012 році бренд представив колекцію футболок та аксесуарів GG Flag, 25% від продажу якої було передано UNICEF.

У 2013 році компанія заснувала власний благодійний фонд Chime for Change. Він допомагає дівчатам та жінкам у різних сферах, включаючи боротьбу з домашнім насильством, освіту, захист прав та медичні послуги. Загалом фонд профінансував 210 програм у 81 країні.

Партнерами фонду Гуччі були Бейонсе та Сальма Хайєк.

Gucci

У березні 2020 року бренд Gucci передав італійським лікарням, які ведуть боротьбу з коронавірусом, кілька мільйонів масок та 55 000 захисних костюмів.

Gucci: історія про те, як сім'я Гуччі розорила компанію і як не Гуччі врятував її від краху

Історія бренду розпочалася з Гуччіо Гуччі – молодого італійця, амбіції, чуття та спостережливість якого допомогли у створенні торгової марки зі світовим ім'ям.

Гуччіо народився 1881 року в сім'ї ремісника з Флоренції. З раннього віку він допомагав батькові продавати капелюшки ручної роботи. Коли йому виповнилося 23 роки, він вирішив відокремитися від сімейної справи та відкрив власну майстерню, в якій виготовляв кінну збрую. Так 1904 року закладається основа майбутнього Модного дому Gucci.

Справи у Гуччіо йшли не дуже добре, до того ж він конфліктував із батьком, тож не зміг повернутися до сімейного бізнесу. Не знаючи, чим займатися далі, він вирішує виїхати з Італії та вирушає до Лондона.

Щоб вижити на новому місці, Гуччіо погодився працювати носієм у престижному готелі «Савой». За 10 років служби він також виконував роботу коридорного та ліфтера.

Роками спостерігаючи за гостями готелю, італієць помічає різні нюанси з життя багатих людей, їхні бажання та потреби. Він приходить до висновку, що багаж і сумки є відображенням статусу людини і визначають її приналежність до того чи іншого прошарку суспільства. Так у нього народжується ідея виготовляти валізи класу люкс.

Gucci

У 1921 році Гуччіо з 30 000 лір у кишені повертається до Італії, одружується та відновлює діяльність своєї майстерні, починаючи шити костюми для жокеїв, виробляти кінську збрую, валізи та саквояжі з натуральної шкіри. Через рік він відкриває перший магазин із продажу своїх товарів.

Якісна продукція швидко завоювала любов вершників. Жокеї почали все частіше виступати в костюмах Гуччі і невдовзі слава про майстерню розлетілася по всій Європі.

Підключення до роботи сина Гуччіо та світове визнання бренду

Підрослі сини Гуччіо Гуччі – Альдо, Уго, Васко та Родольфо – виявляли інтерес до справи батька, але великою запопадливістю відрізнявся старший. Саме Альдо розробив відомий логотип Gucci, розширив асортимент та вивів бренд на новий рівень.

У 1937 році майстерня розростається до невеликої фабрики і починає випускати жіночі сумки, рідікюлі та рукавички. Через рік на одній із найстаріших вулиць Риму Via Condotti починає працювати перший фірмовий бутік Гуччі.

Товари були дуже популярні серед багатої молоді, і бізнес швидко пішов вгору. Зазначається, що сам Муссоліні робив замовлення Гуччі.

Gucci

На початку Другої світової війни магазини бренду працювали вже по всій Італії.

Через війну компанія зіткнулася з проблемою нестачі шкіри, але Альдо знайшов вихід із ситуації, запропонувавши шити сумки з льону, джуту та конопель. Також, він розширив асортименти шарфами з шовку, краватками, а пізніше і годинами.

У 1947 році з ініціативи Альдо в товарній лінійці з'явилася Bamboo Bag – сумка з бамбуковою ручкою, яка стала легендарною.

У цей період Гуччі вирішує вийти межі Італії, тому Альдо вирушає до США. Американцям сподобалися італійські брендові речі і у 1953 році у Нью-Йорку на П'ятій авеню відкрився бутік Gucci.

Роль Родольфо у процвітанні Gucci

Ще один син Гуччіо – Родольфо – теж зробив свій внесок у розвиток та просування сімейної справи. Як талановитий актор (знімався під псевдонімом Мауріціо де Анкоре в 1930-1940 рр.), він завів чимало дружніх зв'язків з італійськими та голлівудськими зірками. І ці контакти відіграли важливу роль рекламі товарів Гуччі.

Актори ставали обличчям Gucci та привертали увагу громадськості до бренду. Так, Одрі Хепберн, яка зіграла роль у фільмі «Римські канікули», з'являлася у кадрі у фірмовому шарфі та мокасинах Гуччі. Після виходу кінокартини продаж товарів бренду різко зріс.

GucciGucci

Носила Gucci та перша леді США Жаклін Кеннеді. Компанія спеціально для неї пошила сумку Jackie O.

На весіллі актриси Грейс Келлі та принца Монако всі запрошені отримали у подарунок за шовковим шарфом Гуччі, а компанія стала офіційним постачальником сумок та аксесуарів до королівського палацу.

Відхід із життя Гуччіо Гуччі та перший гучний скандал

В епоху Гуччіо Гуччі компанія була сім'єю і працювала як годинник, але після його смерті в 1953 році все змінилося.

Альдо та Родольфо почали ділити компанію. Кожен із них хотів керувати сімейним бізнесом, і коли вони не змогли домовитися, пішли до суду. Судові розгляди тривали роками і підмочили репутацію бренду, але в результаті компанія змогла досягти небачених висот.

Отримавши по 50% акцій, Родольфо вирішив залишитися в Італії і продовжити справу батька, а Альдо вирушив до США, щоб розширити бізнес, і досяг успіху. Один за одним він відкривав нові магазини бренду в Нью-Йорку, Парижі, Лондоні, а потім і в Токіо, Сеулі та Гонконгу.

Стрімкий розвиток та розквіт Gucci

У 1950-1970 рр. Гуччі досягли успіху та світового визнання марки. У продажу з'явилося взуття, вироби з хутра, жіночий одяг, парфуми та годинники. Щорічно компанія отримувала дохід у розмірі $800 млн.

У 1950-х рр. з'явилася відома усьому світу брендова червоно-зелена тасьма Gucci. Прообразом для неї стали підпруга сідла та мокасини з металевими деталями.

Поступово Gucci перетворюється на Будинок моди, а продукцію бренду починають активно носити знаменитості. Речі Нуччі полюбилися Елізабет Тейлор, Інгрід Бергман, Грейс Келлі, Пітер Селлерс і багатьом іншим.

Gucci

В 1972 Альдо укладає договір з American Motors на розробку дизайнерами Гуччі унікальної комплектації автомобіля Hornet.

А 1981 року у Флоренції відбувся перший показ колекції жіночого одягу Gucci.

Як спадкоємці Гуччі пустили сімейний прибутковий бізнес під укіс

1977 року на чолі американського підрозділу компанії стає син Альдо Паоло. Також, через ослаблену увагу Родольфо він отримує контроль над Gucci Parfums. Зрештою, в руках самого Родольфо залишається лише 20% акцій.

Через рік Паоло вирішив модернізувати виробничі лінії та розширити виробництво, але за розпорядженням Родольфо, який бажає зберегти «ручне» виготовлення товарів, не зміг отримати доступ до роботи італійського підрозділу. Це стало початком сімейних розбірок, які призвели до процвітання компанії до банкрутства.

У 1983 році після смерті Родольфо керувати бізнесом почав його син Мауріціо. Але стати на чолі компанії він одразу не зміг, бо був звинувачений у підробці заповіту та засуджений до одного року в'язниці. Переховуючись від правосуддя, Мауріціо втік з Італії.

Тоді на допомогу йому прийшов Паоло. Бажаючи помститися своєму батькові за звільнення з керівних постів (після того, як Паоло захотів випускати товари під власним ім'ям), він надав документи, за якими Альдо звинуватили у несплаті податків. Він потрапляє до американської в'язниці, а всі акції американського відділення переходять до рук Мауріціо.

GucciGucci

З його настанням справи компанії різко погіршилися. Мауріціо вирізнявся бездарним керуванням. За його наказом було звільнено співробітників, які пропрацювали в компанії десятки років, знято з виробництва легендарну сумку з бамбуковою ручкою, переміщено офіс до Мілана, на будівництво якого витратили понад $500 тисяч, і почала випускатися низькопробна продукція.

Погіршив ситуацію та запуск нового напряму – Gucci Accessories Collection. 1979 року компанія почала виготовляти серію недорогих аксесуарів, які заповнили вітрини магазинів. Ексклюзивні та дорогі вироби перестали продаватися, і це позначилося на іміджі марки.

Gucci перестала бути модною розкішною маркою, а любителів бренду почали критикувати за поганий смак. Репутацію компанії було знищено, і вона опинилася на межі краху.

Життя Gucci без Гуччі

1987 року онуки Гуччіо Гуччі Роберто, Паоло і Джорджіо, рятуючи себе від руйнування, вирішили продати акції фінансової компанії Investcorp з Бахрейну. На посаду економічного директора було запрошено Доменіко де Соле, який у свою чергу взяв на роботу дизайнера Тома Форда.

Нові керівники почали відновлювати репутацію бренду та виводити компанію із кризи.

Том Форд створив кілька унікальних колекцій, що відрізняються своєю простотою та вишуканістю, і це допомогло повернути марці колишню славу.

Gucci

У 1993 році під тиском менеджерів останній нащадок Гуччі Мауріціо, у якого ще залишалися акції компанії, продав їх за $100 млн. Таким чином, Investcorp став єдиним власником бренду, повністю віддаливши сімейство Гуччі від справ компанії.

Через два роки Мауріціо був застрелений кілером біля офісу в Мілані. Замовила вбивство його колишня дружина Патриція Реджані, яка дізналася про його зв'язок з іншою жінкою та злякавшись того, що він позбавить дітей спадщини. Вона отримала 26 років ув'язнення. У цьому епоха італійських пристрастей навколо Gucci закінчилася.

Зараз нащадки роду Гуччі соромляться інтриг і чвар своїх предків.

Відродження Gucci та потрапляння до Книги рекордів Гіннеса

Грамотна маркетингова стратегія Доменіко де Соле та креативна робота талановитого Тома Форда швидко вивели бренд у luxury-сегмент та досягли зростання продажів. При цьому кількість продуктів Gucci скоротилася з 20 000 до 5000.

Перша колекція Форда викликала фурор у світі моди. За неї Рада модних дизайнерів США надала йому звання «Кращий дизайнер року» (1996 рік). Наступні його колекції мали не менший успіх, і модний будинок Gucci перетворився на один із найрентабельніших в Італії.

У 1998 році джинси Гуччі потрапляють до Книги рекордів Гіннесса як найдорожчі. Модель Genius Jeans мала зношений і порваний вигляд, була вкрита бісером і коштувала $3134. Цей рекорд побив 2005 року бренд Levi Strauss, продавши джинси за $60 000.

А в 1999 році компанія знову поставила рекорд у категорії «найшвидше піднесення Будинку моди».

Цікавий факт: у 1999 році глава LVMH Бернар Арно (найбагатша людина 2020 року в рейтингу мільярдерів Forbes) планував поглинути Gucci Group. Тоді Доменіко де Соле відхилив заявку Арно на місце у раді директорів і звернувся до Pinault Printemps Redoute із пропозицією сформувати альянс. Французька компанія викупила 40% акцій Гуччі.

Gucci

У 2001 році бренд починає фінансувати власну марку Стелли МакКартні, яка пішла з Chloe.

У 2003 році Ford створює новий стиль Gucci, випустивши колекцію, що балансує на межі прогресивності та сексуальності. Одяг відрізнявся безліччю деталей і вишуканим кроєм, що оголював різні ділянки тіла. Цей трюк залучив нових клієнтів та збільшив продажі.

Тандем Соле та Форда відроджує компанію Гуччі та призводить до її розширення. Вона купує інші марки, зокрема Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen та Sergio Rossi, а також випускає справжні модні шедеври, наприклад, туфлі з декором у вигляді вуздечки.

Ще одна зміна власника та нова сторінка в історії бренду

У 2004 році Gucci Group купує французька компанія Pinault Printemps Redoute (у 2013 році перейменована на Kering). Через розбіжності з новим власником Доменіко де Соле та Том Форд залишають свої посади.

Остання колекція Тома Форда була показана на Тижні моди у Мілані у 2003 році. Моделі представили суворі сукні простого крою із мінімумом деталей. Вироби настільки сподобалися публіці, що їх розкупили буквально за кілька днів після показу.

Gucci

Після відходу Форда головним дизайнером стала його учениця Алессандра Факкінетті. Ще одна його учениця Фріда Джанніні взяла під своє крило створення аксесуарів.

Факкінетті боялася експериментувати та створювала колекції, зберігаючи сексуально-гламурний стиль Гуччі. Єдине, чим вона урізноманітнила одяг, це африкансько-індійські мотиви та яскраві квіткові принти.

Дизайнер випустила дві колекції та залишила Модний дім Gucci через суперечки з керівництвом. Її місце зайняла Фріда Джанніні.

Нові колекції привабили знаменитостей, що позначилося на популярності бренду.

У 2008 році Джанніні створила костюми для світового турне Ленні Кравіца. Через рік головний офіс бренду переїхав до Риму, а у 2011 році Гуччі розробив дизайн для автомобіля Fiat 500.

У 2014 році генеральним директором Gucci Group стає Марко Біззаррі, а через рік вкотре змінюється арт-директор. Замість Фріди Джанніні за створення модних колекцій тепер відповідає Алессандро Мішель.

З його подачі у Gucci відкрилося друге дихання і кожен новий показ мод робив фурор. У колекціях почав переважати червоний колір та його похідні. Використовував дизайнер також фіолетовий, блакитний, чорний та їх поєднання.

У 2015 році Мішель створив унікальну лімітовану колекцію сумок, присвячену різним містам у світі (Токіо, Рим, Лондон, Нью-Йорк, Дубай та ін.).

У 2018 році бренд відмовився від використання натурального хутра у своїх колекціях.

Gucci

Місія та цінності Gucci

Колекції Гуччі розробляються, щоб надихати та мотивувати людей виглядати сучасно, стильно та розкішно.

Найбільше в компанії цінують чесність і прагнуть балансу естетики та етики.

Фірмовий стиль Gucci: лаконічність та розкіш

Назва та логотип бренду пов'язані з його засновником Гуччіо Гуччі. Нейм – це прізвище автора марки, а логотип – його ініціали. Все просто, але це не означає, що нудно. Швидше навпаки, шикарно, стильно та впізнавано.

Як простий логотип Gucci став символом розкоші та гламуру

Торговий знак, що є двома переплетеними буквами G, над якими стоїть ім'я Gucci, створив син Гуччіо Гуччі – Альдо. Ініціали відбивали фамільний бізнес, які сплетіння символізувало нескінченність. Напис над знаком виконаний великими літерами рубаним шрифтом.

Логотип Гуччі офіційно був зареєстрований у 1960-х роках. Його основний колір – чорний, але часто він зображується у золоті. Це підкреслює статус компанії і говорить про розкіш та екстравагантність бренду.

GucciGucciGucci

Спочатку лого Gucci був контурним і був зображення носія з валізою в одній руці і саквояжем в іншій. Цей знак використовувався з 1921 року, коли Гуччі повернувся з Лондона до Італії та запустив виробництво валіз та сумок класу люкс.

GucciGucci

Також, на той час на товарах Гуччі можна було побачити емблему із зображенням лицаря в обладунках і з валізами в руках. Це герб Гуччі. Після Другої світової війни він став символом Флоренції.

У 1970-х рр. логотип бренду оновився. Зміни відображали додавання нових матеріалів, які використовувалися для пошиття. Зокрема, після війни компанія почала використовувати коноплі, які схематично відображалися ромбами темно-коричневого кольору. Цей відтінок зафарбував логотип Gucci, до якого додалася червона смужка, затиснута між двома темно-зеленими.

GucciGucciGucci

1993 року логотип Гуччі знову змінився і такий варіант використовується досі.

Є Gucci і свої фішки. Основний принт - червоно-зелена тасьма. На створення смугастого малюнка дизайнерів надихнула підпруга сідла. Іншими популярними і відомими візерунками є квітковий принт та змія.

Співпраця із зірками як частина маркетингової стратегії Gucci

Бренд співпрацює зі знаменитостями з 1930-х років. У різні періоди компанія залучала популярних акторів та артистів для просування своїх товарів.

Зараз знаменитості, політики та зірки шоу-бізнесу з усього світу носять речі Gucci, перетворившись на шанувальників бренду. Зокрема, аматорами Гуччі стали Джаред Лето, Дакота Джонсон, Марго Роббі, Селін Діон, Сальма Хайєк, Елтон Джон, Світлана Лобода, Ріанна, Блейк Лайвлі, Бред Пітт, Рейчел МакАдамс, Гаррі Стайлс та ін.

Gucci

З 2016 року Gucci збільшує свою присутність в інтернеті, особливо у соціальних мережах. Рішення було викликане через збільшення інтересу користувачів. Люди все частіше шукають в інтернеті бренд Гуччі та відвідують сайт компанії, і це призводить до зростання продажів. Так, у 2017 році дохід Будинку моди зріс на 44,5%.

У 2017 році бренд Gucci став обговорюваним у соцмережах на ринку предметів розкоші.

Ще одним елементом маркетингової стратегії Гуччі є використання у дизайні одягу символів поп-культури. Наприклад, 2017 року весняна колекція містила зображення Дональда Дака.

Класичний принт у вигляді червоної смуги, затиснутої двома зеленими, як і раніше, залишається символом бренду і часто використовується в дизайні одягу та аксесуарів.

Gucci

Щоб отримати такий стильний і шикарний візуальний образ, як у Gucci, не обов'язково винаходити велосипед і підривати мозок у пошуку якоїсь химерної ідеї. Відомий та чіпляючий логотип може бути лаконічним, але від цього не менш розкішним – доведено Гуччі.

Якщо ви хочете створити логотип, який виділятиме ваш бізнес серед конкурентів та залучатиме клієнтів, звертайтеся до студії WeLoveBrands. Наша команда знає, як і чим зачепити споживачів і зробити їх шанувальниками вашого бренду. Для отримання консультації зателефонуйте або напишіть онлайн-чат на сайті.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 48

Середня оцінка 4.1 / 5