→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Dior: новий погляд на жіночу моду

229

Оцінили: 52

Зміст:
Розмір шрифту:

Dior: новий погляд на жіночу моду

Всесвітньо відомий бренд Dior став популярним після показу першої ж колекції New look, яка представила світові нову елегантність та позачасову жіночність. Сам модельєр Крістіан Діор говорив, що хоче, щоб жінки відчували себе найкрасивішими у створених ним вбраннях.

 

Його творіннями та ідеями надихалися й інші дизайнери, наприклад, Олександр Маккуїн, Вів'єн Вествуд, Міучча Прада та Том Браун. А що стосується безпосередньо будинку Dior, то незважаючи на зміну модельєрів протягом десятиліть існування компанії, бренд все ж таки зберіг елегантність і майстерність початкового задуму Крістіана Діора і став фаворитом багатьох модниць.

Не лише виробник одягу. Чим ще займається компанія?

Французька компанія Christian Dior SE, як ательє високої моди, з'явилася 1946 року. Її заснували модельєр Крістіан Діор та бізнесмен Марсель Буссак. 1984 року будинок моди купив Бернар Арно, і сьогодні компанія є частиною найбільшого виробника предметів розкоші – LVMH.

Під брендом Dior створюють та продають вина, шампанські вина та інші алкогольні напої, парфумерію та косметику, годинники, прикраси, взуття, аксесуари, модний одяг та вироби зі шкіри. Компанія також пропонує декоративну косметику для обличчя та засоби догляду за тілом. Продукція продається під торговими марками Christian Dior, Moet & Chandon, Benefit Cosmetics, TAG Heuer та Sephora.

За більш ніж 75-річну історію існування Dior з ательє перетворився на гіганта індустрії розкішних виробів. У рейтингу Forbes Global 2000 модний будинок фігурує як один із найбільших виробників одягу, взуття та аксесуарів. Діор займає 143 місце у списку найбільших публічних компаній, 151 місце - у рейтингу за оборотом, 263 місце - по чистому прибутку, 359 позицію - по активах і 115 позицію - по ринковій капіталізації.

dior

А хто керує та креативіт?

Основним акціонером компанії є Arnault Family Group. Їй належить 97,43% акцій. Голова ради директорів Бернар Арно обіймає посаду з 1985 року. 2002 року на посаді головного виконавчого директора його змінив Сідней Толедано, який працював у компанії з 1994 року. Бернар Арно є головою ради директорів у Louis Vuitton SE, а Сідней Толедано – у John Galliano SA, Celine SA та Givenchy SA.

З 1946 року компанія змінила 9 креативних директорів. Першим був засновник бренду – Крістіан Діор. Його учень Ів Сен-Лоран обійняв посаду 1957-го. Після нього майже три десятиліття дизайнером компанії був Марк Боан - з 1960 по 1989. 9 років на посаді креативного директора пробув Джанфранко Ферре. З 1997 по 2011 у модному будинку працював Джон Гальяно. Рік пробув на посаді креативного директора модельєр Білл Гейттен. Його змінив Раф Сімонс (до 2015 року). Дует модельєрів Сержа Руфф'є та Люсі Мейєр проіснував рік. З 2016 року креативним директором компанії є Марія Грація К'юрі. А 2000 року модний будинок обзавівся лінійкою чоловічого одягу. Там по черзі працювали Хеді Сліман, Кріс Ван Асше та Кім Джонс.

Продукція компанії представлена ​​в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, Європі, Близькому Сході, в Африці, Центральній та Північній Америці. Штаб-квартира Christian Dior знаходиться у столиці Франції – місті Парижі.

dior

Економічні показники Dior

Активи компанії становлять 144 759 млн. доларів США. Оборот у 2021 році дорівнював $64,230 млрд, а чистий прибуток склав $5 851 613 млн.

Річний дохід Christian Dior SE :

dior 2021 - 75 973 млн доларів;

dior 2020 - 51 005 млн доларів;

dior 2019 - 60 110 млн доларів;

dior 2018 – 55 302 млн. доларів;

dior 2017 – 49 356 млн. доларів.

Найбільшу виручку компанія отримує в Азії – 36%. 24% продажів спостерігається у Сполучених Штатах Америки, а 19% – у Європі. Окремо варто відзначити батьківщину бренду – Францію. Тут прибуток становить 10%. В інших регіонах компанія одержує 11%.

Головними конкурентами, з якими стикається Dior на ринку – це компанії Gucci, Prada, Chanel, Coach та LVMH. Точки паритету: виняткова якість продуктів, високі ціни та орієнтація на клієнта.

Про модні аксесуари, у тому числі про виробництво сумок, ювелірні прикраси, годинник, виготовлення одягу для жінок, чоловіків і дітей, лінійку парфумерії для чоловіків і жінок, декоративну та доглядову косметику ви можете дізнатися на офіційному сайті – dior.com.

dior

Колекція, гідна кінострічки: досягнення будинкуDior

Відомий модельєр Крістіан Діор привніс багато нововведень у світ повоєнної моди.

Ось його основні досягнення :

  1. Колекція New Look створювалася, щоб наголосити на достоїнствах жіночої фігури, і як відповідь на потворну моду Другої світової війни. Жінки знову почали носити сукні з похилими плечима та осиною талією.

    dior

  2. Барний піджак – винахід дизайнера. Облягаючий, укорочений, з оборкою пеплум по лінії талії - він дуже доречно підходив кожній жінці, яка відвідує коктейль-бари в готелях. Звідси й назва.

    dior

  3. Спідниця-олівець була створена спеціально, щоб наголосити на спокусливій жіночій фігурі.

    dior

  4. Пишна спідниця на вузькій талії з кринолінами на стегнах дуже подобалася жінкам, незважаючи на велику кількість тканини, тому мала попит.

    dior

  5. Золотий бюстгальтер – це, по суті, корсет із білого мережива та золотих ниток, який модельєр презентував у 1957 році. Виріб привертав увагу представниць слабкої статі завдяки новому контуру жіночих форм, яке прийшло на заміну зигзагу, тюльпану, H-силуету та силуету під назвою стручкова квасоля.

    dior

  6. Miss Dior – це парфумована вода, яку дизайнер створив спеціально для того, щоб одягнути жінку в аромат пристрасті. Шипровий парфум є одним з найбільш продаваних у світі.

    dior

Завдяки розробкам талант Крістіана Діора визнав весь світ. Одяг дизайнера активно використовувався у кінокартинах: «Ліжко з колонками», «Любовні листи», «Мовчання золото». 1955 року фільм «Вокзал Терміні» номінували на премію «Оскар» за найкращий дизайн костюмів у чорно-білому кіно. А 1967-го номінації на премію BAFTA удостоївся фільм «Арабеска» за найкращий дизайн костюмів у кольоровому кіно. Так модний дім Діор потрапив у кіноіндустрію.

Благодійні проекти Діор

Модний дім Dior постійно проводить благодійні вечори та бере участь у різноманітних соціальних програмах. Є як щорічні заходи, і разові. Наприклад, у 2017 році компанія запустила флешмоб Dior Love Chain із зірками, яким пропонували записати короткий ролик із розповіддю про те, що б вони зробили заради кохання. За кожне розміщене у мережі відео компанія перераховувала 1$ у фонд WE Charity. Перші такі ролики записали посли бренду Наталі Портман, Роберт Паттінсон, Дженніфер Лоуренс, Джонні Депп, Шарліз Терон та Белла Хадід.

Також у бутіку Dior у Києві проходив щороку благодійний коктейль. Захід проводився спільно з Віденським балом, а отримані кошти компанія передавала до Київського реабілітаційного центру для дітей з інвалідністю.

А у квітні 2022 року модний будинок Діор та Venetian Heritage організували благодійну гала-вечерю у театрі Ла Феніче у Венеції. Його метою була популяризація венеціанської культурної спадщини, збирання коштів для відновлення музею Ка-д'Оро, а також допомога українським біженцям в Італії, які втекли від війни.

dior

Історична довідка: від Крістіана Діора доМарії К'юрі

Починаючи з першого показу колекції New Look у 1947 році і до сьогодні Dior займає лідируючі позиції у сфері моди. Компанія вдосконалюється постійно і передбачає потреби стилю сучасної жінки.

Підстава Dior

Батьки Крістіана Діора хотіли, щоб їхній син став дипломатом, тому віддали його до Вільної школи політичних наук. Але замість права та географії учень зацікавився пам'ятками природної історії. Він багато часу проводив у музеях, вивчав музику та історію живопису.

В 1928 Діор разом з другом Жаном Бонжаком створив художню галерею. Тут виставлялися твори Андре Дерена, Анрі Матісса, Пабло Пікассо.

30-ті роки видалися для Крістіана важкими. Спочатку його брата визнали психічно хворим, потім від онкологічного захворювання померла його мати, а батько вклав усі заощадження в нерухомість і прогорів, а ще захворів на туберкульоз. Щоб вийти зі стану шоку, він як турист вирушає до СРСР.

Після повернення Діор закрив галерею та вирушив подорожувати за рахунок фінансової підтримки друзів. Прибувши на Балеарські острови, він починає цікавитися килимарством і створює перші ескізи килимів.

1925 року Крістіан зупиняється у художника у світі моди Жана Озенна. Так він знайомиться із азами цієї професії. Озенн у свою чергу, помітивши талант Діора, почав пропонувати його ескізи різним кравцям. Після продажу кількох робіт та публікації в журналі Le Figaro Illustre малюнків капелюшків та суконь його роботи помічає дизайнер Робер Піге.

Але творча робота Діора переривається на кілька років через призов до армії. Після служби він починає працювати в Модному домі Люсьєна Лелонга, а через рік відкриває парфумерну лабораторію, відому сьогодні під назвою Christian Dior Perfume.

Потім Крістіану Діору допомогла найбагатша на той час людина у Франції – підприємець у галузі текстилю Марсель Буссак. Спочатку він хотів відродити будинок моди Philippe et Gaston, але Діор зголосився працювати під власним ім'ям. Так з'явився Модний дім Dior.

dior

Перший показ

Почалося все 1946 року за адресою Монтень, 30 у Парижі. Тут сорокарічний Крістіаном Діором було засновано ательє високої моди, хоча сам модельєр був лише найманим співробітником, а компанією володів Марсель Буссак. Тим не менш, модний будинок отримав ім'я головного дизайнера, і вся слава дісталася йому.

Першу колекцію La Corolle Christian Dior випустили 12 лютого для весняно-літнього сезону 1947 року в штаб-квартирі компанії. Головний редактор газети Harper`s Bazaar Кармель Сноу зазначила, що лінійку чекає успіх, адже це щось нове у світі моди. Звідси і назва всієї серії винаходів модельєра – New Look.

Вироби Діор вважалися революційними для 40-х ХХ століття. Дизайнер створював унікальні силуети, що складаються з більш коротких, повних спідниць, вужчої талії та ліній, що підкреслюють груди. Сам автор нарядів говорив, що хотів сконструювати сукні, які «формувалися б на вигинах жіночого тіла» і водночас мав намір відродити «давно забуту традицію».

На додаток до першої колекції Крістіан Діор випустив парфум "Miss Dior". Він був присвячений його сестрі Катрін Діор, яку під час війни схопило гестапо і відправило до концтабору Равенсбрюк у Німеччині. Есенція аромату відрізняється яскравим квітковим відтінком, що пов'язує його з тим часом, який брат та сестра провели на півдні Франції, у Грасі. У той же час, зухвалим ароматом дизайнер хотів надати образу жінки в його вбранні одночасно і трепетність, і розкіш, і загадку, і нестримну сексуальність.

Розширення компанії

У 1948 році бутік Діор з'являється в Нью-Йорку, а роком пізніше дизайнер ліцензує під своїм ім'ям модні аксесуари, хутра та сумки. Бренд продовжує процвітати. На середину 1950-х Dior став шановним ім'ям у світі моди.

Модельєр одягав багатьох знаменитостей, включаючи Марлен Дітріх, Аву Гарднер та членів королівської родини. Спочатку принцесі Маргарет було заборонено носити відверті вбрання Крістіана Діора. Однак це не завадило компанії розвиватися та завойовувати серця жінок спочатку у Франції, а потім і у всьому світі.

dior

Крістіан Діор

dior

Ів Сен Лоран

dior

Марк Боан

dior

Джанфранко Ферре

dior

Джон Гальяно

dior

Білл Гейттен

dior

Раф Сімонс

dior

Серж Руф'є та Люсі Мейєр

dior

Марія Гриція Кьюрі

Низка креативних директорів

Після трагічної смерті модельєра в 1957 році 21-річний Ів Сен-Лоран взяв на себе творчі кермо правління відомим будинком моди. Він зберіг спадщину Крістіана Діора, використовуючи ті ж тканини, відносно схожі пропорції та силуети. Однак у колекціях нового майстра були м'якіші, легкі та зручніші в носінні вироби. В теж час, дизайн Ів Сен-Лорана став сміливішим.

Дизайнер є творцем трапецієподібного силуету. Але в 1960 році його призвали до французької армії, що змусило модельєра залишити Dior.

Після звільнення Сен-Лорана креативним керівником наприкінці 1960-х був призначений Марк Бохан. Він зробив речі більш консервативними за стилем та запустив першу французьку колекцію готового одягу.

1989 року італієць Джанфранко Ферре змінив Бохана на посаді креативного директора. Він представив нову концепцію стилю, описану як «витончену, стриману та сувору». Керівник колекцій Haute Couture, Haute Fourrure, Women's Ready-To-Wear, Ready-To-Wear Furs та Жіночих аксесуарів Ферре був нагороджений Dé d'Or як визнаний дизайнер високої моди.

До 1990 року бутіки Dior відкрилися в Нью-Йорку, Лос-Анджелесі та Токіо. Тоді виторг компанії склав $129,3 мільйона, а чистий прибуток — $22 млн. До 1995 року виручка бренду зросла до 177 мільйонів, а прибуток – до 26,9 млн.

Сумочка для леді

1990-го року Бернадетт Ширак – дружина колишнього президента Франції – звернулася до компанії Діор з проханням створити сумку для леді Діани. Структурована чорна сумка стала улюбленим аксесуаром для принцеси. Її бачили на руці леді Ді під час її візиту до дитячого будинку у Бірмінгемі. За кілька тижнів принцесу сфотографували із сумкою під час державного візиту до Аргентини.

1996 року бренд випустив серію культових сумок під назвою «Lady Dior». З благословення принцеси Діани колекція надійшла у продаж. Протягом багатьох років особами Lady Dior були знаменитості Карла Бруні, Діана Крюгер, Моніка Белуччі та Маріон Котійяр.

dior

Від «порно-шику» до мінімалізму

1997 року Dior призначив Джона Гальяно креативним директором, замінивши Джанфранко Ферре. Його колекції були настільки суперечливими, що викликало додатковий інтерес до бренду. Джон Гальяно перетворив Dior на щось сексуальніше, слідуючи стопам нової концепції «порно-шику».

У липні 2000 року Еді Сліман змінив Патріка Лавуа на посаді провідного дизайнера чоловічої лінійки одягу Dior Homme, надавши їй сучасної мужньої естетики. Незабаром у лейблу з'явилися відомі клієнти-чоловіки: Бред Пітт, Мік Джаггер.

У 2011 році перед дебютом колекції Джона Гальяно осінь/зима його було звільнено з компанії через антисемітські висловлювання. Головним дизайнером після скандалу призначили Білла Ґайттена. У 2012 році було оголошено, що новим арт-директором Dior став Раф Сімонс, відомий своїм мінімалістичним дизайном, чіткими силуетами та невимушеною шикарною естетикою. Його роботи сильно контрастували з ексцентричним та яскравим стилем Гальяно.

Епоха фемінізму

У 2016 році Марія Грація К'юрі змінила Еді Сліманда на посаді художнього керівника. Вона стала першою жінкою, яка коли-небудь обіймала посаду креативного директора. Марія Грація К'юрі залишилася вірною ідеям Крістіана Діора, але по-новому визначила, що означає бути жіночною, додавши нотки мужності. Вона продемонструвала, що елегантність може поєднуватись із різкістю.

Її перша колекція була випущена на весну/літо 2017 року і була лінією з контрастними тканинами, включаючи тюль, мереживо та оксамит, а вироби були прикрашені квітковими мотивами та рюшами. Колекція в казковому стилі була чарівною і полюбилася багатьма поціновувачами моди і критиками по всьому світу.

З того часу Dior випустив багато чудових речей, включаючи лінію сумок J'Adior, базові футболки з написом "We Should All Be Feminists" на видному місці та новий логотип бренду – DIOR. Компанія досі продовжує створювати красиві, непідвладні часу речі, які залишаються інноваційними та оригінальними.

dior

Чим живе модний дім Діор: цінності та місія бренду

Компанія доклала зусиль, щоб зберегти ті самі цінності, яких дотримувався її засновник Крістіан Діор. Dior вважався насамперед жіночим брендом. Після Другої світової війни модельєр хотів «звільнити» жінок від військових жахів, а також подарувати радість та легкість, створивши елегантний одяг із новим дизайном. Проте поняття жіночності змінювалося з часом. На зміну вбранням, що створюєромантичний образ жінки-квітки, прийшли футболки із закликом "We Should All Be Feminists". Так стало очевидно, що Dior підлаштовується під сучасне розуміння жіночності.

Dior також є синонімом мрії. Засновник та головний дизайнер завжди хотів досягти досконалості у кожній створеній ним речі і саме під цим девізом компанія досягла успіху.

Ноу-хау, повага до клієнта та бажання нести красу кожній жінці є цінностями бренду. Сучасні дизайнери модного будинку, як і раніше, дотримуються цих принципів у своїй роботі, поважаючи традиції та спадщину компанії.

Кожен із креативних директорів за більш ніж 75-річний час існування компанії зробив свій внесок у формування репутації Dior і зробив цей бренд одним із найсильніших у секторі предметів розкоші. Якщо раніше він орієнтувався лише на жінок, то тепер розширився до одягу та аксесуарів для чоловіків (Dior Homme) та для дітей (Baby Dior).

2017-го модний будинок запустив програму Women@Dior для роботи над соціально значущими проектами. У ній брали участь талановиті молоді жінки з Європи та Азії, які навчалися на спеціальностях у сфері моди, бізнесу, медицини та інжинірингу. Так, у компанію Dior щороку потрапляють нові таланти. Ця ініціатива «глобального сестринства» креативного директора Марії Грації К'юрі присвячена соціальній та екологічній відповідальності та кадровому розмаїттю.

У 2020 році компанія Діор запустила проекти #Dior Stands with Women та #Dior Chin Up, покликані надихнути та підтримати жінок з усього світу незалежно від того, в якій сфері вони розвиваються.

Сьогодні бренд продовжує дбати про жінок, як і понад 70 років тому почав цим займатися його фундатор. Адже своєю місією Крістіан Діор вважав повернення жінкам бажання подобатися, привертати увагу до своєї краси за допомогою одягу, парфумів та косметики.

dior

Айдентика Dior: особливості назви, логотипу та кольору 

Назва компанії Christian Dior – це ім'я першого модельєра, який навіть не був власником ательє, але почав нову еру європейської моди.

Саме ім'я засновника увічнено на логотипі люксового бренду. Він демонструє бездоганний стиль та елегантність. Продукція модного будинку, як підкреслює емблема Dior, виділяється на тлі повсякденного життя різкими, помітними акцентами, які роблять вбрання та парфумерію бренду незабутнім. Все, за що береться компанія стає першокласним продуктом.

Логотип Dior – лаконічність та елегантність

Традиції та спадщина Крістіана Діора відображені у мінімалістичному логотипі. Незважаючи на те, що бренд є індустрією розкоші, його айдентика дуже проста і стримана. Чіткий словесний знак без зайвих елементів робить модний будинок легко пізнаваним. У той же час він асоціюється з аристократизмом, вишуканістю, престижем, гламуром і багатством.

На додаток до основного логотипу було розроблено також символ з абревіатурою «CD». Потім з'явився ще один словесний знак, що містить скорочену назву компанії Dior. Воно було написано з великою «D», інші літери в перші роки були малими.

Компанія використовує чорно-білий значок з монограмою підвищення впізнаваності. Розробники стилізували літери "C" і "D", зробивши їх дзеркальними відображеннями один одного. Символ ідеально симетричний: у перевернутому вигляді він виглядає так само, як і у звичайному. "С" зливається з "D" внизу, а вгорі вони відкриті.

У 2018 році дизайнери перенесли літери «I», «O» та «R» у верхній регістр, щоб наголосити на важливості та світовій популярності французького модного будинку. При цьому шрифт мало змінився.

З того часу, як Марія Грація Кьюрі стала креативним директором Christian Dior, логотипи часто з'являлися на одязі, взутті та прикрасах як відмінний елемент декору. Написи та знакові монограми є частиною фірмового стилю модного будинку, що постійно нагадує покупцям про себе.

dior

Тонкощі шрифтового стилю Dior

Дизайнери використали шрифт Nicolas Cochin для словесних знаків бренду. Це ім'я французького мистецтвознавця, письменника та гравера. А довгий і тонкий шрифт із засічками розробив Жорж Пеньйо. Друкар орієнтувався на текст із гравюр Ніколя Кочина, хоча трохи змінив форму штрихів.

Логотипи Christian Dior за рахунок шрифту мають динаміку: контрастна товщина ліній створює ефект безперервного руху.

Стильна чорно-біла кольорова гама

Що стосується палітри кольорів, то вона максимально проста. Написи та монограма завжди чорні, а фон у більшості випадків білий. Це монохромне поєднання відбиває класику високої моди, символізує гарний смак і підкреслює стиль.

Що стосується слоганів, то у Діор їх було понад 25. У 2016 році вийшли три сучасні версії: «Сестринство глобальне», «Сестринство потужне» та «Сестринство назавжди». Вони пов'язані з феміністським рухом.

Топ-5 цікавих фактів з історії бренду Dior

Наведемо кілька фактів, які пояснюють як бренд розкішного одягу, незважаючи на дорожнечу та непрактичність нарядів, досяг любові та популярності серед жінок.

dior

Крістіан Діор не збирався бути дизайнером

З дитинства, проведеного в Ґранвілі (Нормандія), Крістіан Діор мріяв навчатися у Школі образотворчих мистецтв у Парижі, але його батьки категорично відмовилися. Богемна витівка вважалася негідною. Тому він вступив до Паризького інституту політичних досліджень Sciences Po, але незабаром змішався з авангардною тусовкою. Крістіан Діор залишив Sciences Po, не здобувши ступінь, і вирішив після військової служби відкрити художню галерею з П'єром Коллем.

Молоді люди вперше показали у Франції «Ставність пам'яті»–сюрреалістичне масло на полотні, написане 1931 року Сальвадором Далі, та допомогли підтвердити репутацію визнаних художників: Макса Ернста, Пабло Пікассо, Андре Дерен, Хуан Міро, Рауль Дюфі. У художніх галереях Діора виставлялися роботи Марсея Дюшана, Мана Рея, Жоана Міро та багатьох інших.

Коли він почав створювати ескізи одягу, його взяв на роботу Люсьєн Лелонг у 1942 році. Але по-справжньому кутюр'є Діор став 1947 року, коли відкрив свій будинок на авеню Монтень, 30.

dior

  Мистецтво є актуальною темою

Коли в 1947 році було відкрито Дім Dior, натовп художників і колекціонерів прийшов помилуватися творами людини, яку вони знали з багаторічного управління художніми галереями. Крістіан Діор віддав шану визнаним і подає надії художникам, чиї роботи він виставляв у своїх галереях. Він створював сукні, надихаючись картинами Пікассо, Шлюбу та Берара.

Тісний зв'язок зі світом мистецтва завжди відрізняв історію Будинку Dior. І вона передалася його наступникам. Новий погляд Марка Бохана на крапельні картини Джексона Поллока відбився в колекції 1984 року, а кутюрна інтерпретація Джанфранко Ферре 1995 пов'язана з персонажем Арлекіна Сезанна. Робота Джона Гальяно в Dior рясніла художніми посиланнями, у тому числі нарядом «Шехеразада» в 1998 році, що нагадує про орієнталізм, Леоне Баксті і Російському балеті. Раф Сімонс також досліджував сучасне мистецтво завдяки співпраці з каліфорнійським художником Стерлінгом Рубі. Разом вони переглянули серію Spray Paintings із колекцією суконь, які перетворюють шар фарби на атлас із тіньовим принтом.

dior

  Квіти у кожній колекції

Квіткова тема походить від дитинства Крістіана Діора. Сад, створений його матір'ю Мадлен у будинку їхньої родини Ґранвіль, прищепив йому любов до квітів, що залишилася з ним на все життя. Хлопчик вивчав садові каталоги Вілморен-Андрія, з яких він дізнався про флору, яку хотів приручити. Увійшовши у світ високої моди, він не забув аромату квітів свого дитинства, включивши їх у свої колекції. І вони принесли йому успіх у вигляді New Look та його квіткарки з пишною спідницею у формі віночка та вузьким корсажем у вигляді чашечки. Стиль Діора був визначений квітами, його сукні всипали окремі бутони або букети, вишиті квіти лугові або драпіровані у формі троянди, як сукня Opera Bouffe.

Як і художники-імпресіоністи, Крістіан Діор любив створювати свої колекції на відкритому повітрі, в саду в Міллі-ла-Форі або Ла-Коль-Нуар в оточенні своїх мовчазних муз. Ця тема тривала ще довгий час після того, як він очолив Dior, оскільки Марк Бохан, Джанфранко Ферре та Джон Гальяно також прикрашали твори Будинку Dior квітами. Раф Сімонс у своїй першій колекції представив двосторонні сукні, один бік яких був усипаний традиційними вишитими квітами, а інший – сучасними квітковими орнаментами. Що стосується Марії Грації К'юрі, то вона демонструє свої вбрання для квітучих юних жінок у зачарованих садах, прикрашаючи свої повітряні бальні сукні непомітними букетиками з пофарбованих вручну шовкових пелюсток, що наче виростають із гербарію.

dior

Кожна колекція має силует

Крістіан Діор адаптував свої колекції до епохи. У 1947 році після Другої світової війни він представив твори, які мали принести людям радість і впевненість. Наприклад, чітко видно, що квіти надихнули дизайн суконь з колекції Corolle. Жінки, які одягали це вбрання, були схожі на молоді тюльпани. Потім колекція En 8, відома також як New Look, підкреслила вигини жіночого тіла. Сукні визначили талію та спокусливі форми. Так Діор хотів, щоб жінки змогли відновити впевненість, втрачену під час окупації, періоду невпевненості та занепокоєння. Наступні колекції Dior були помірнішими. Талія та стегна менш підкреслювалися. Кожна лінія одягу репрезентувала свій силует залежно від контексту. Дизайнер вважав, що мода може дати жінкам те, що їм потрібне.

dior

  Феміністкам не подобалися його витвори

Крістіан Діор завжди приділяв особливу увагу формам, лініям, контурам. Це було помітно у його витворах. Він хотів досягти пропорційного зовнішнього вигляду, тому акцент робив на стегнах та бюсті. Наприклад, Bar Jacket повторював вигини бюста, а потім підтягував талію. Подібні твори мали підкреслювати форми та вигини жіночого тіла.

Проте феміністкам не подобалися його колекції, бо вони вважали, що жінкам потрібні зручні речі. Носити одяг із корсетами та накладками було не комфортно. За це колекції Діор критикувала навіть Коко Шанель. Вона хотіла розкріпачити жінок, а Крістіан Діор – затвердити їхні вигини.

Проте, не можна недооцінювати той внесок, який модельєр зробив моду післявоєнної Європи, та й усього світу. Він повернув жінкам красу та впевненість, здатність захоплюватися собою. І його наступники у модному будинку Dior продовжують це робити досі.

 

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 52

Середня оцінка 4.4 / 5