Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Найпопулярніший бренд газованих напоїв у світі та водночас лідер за кількістю споживчих позовів. Бренд, який вплинув на американську культуру та створив класичний образ Санта-Клауса. Бренд, який застосовує інновації у всіх сферах виробництва та створює традиції. Йдеться про знамениту марку Coca-Cola.
Як з'явився популярний напій, як звичайний сироп перетворився на один із найдорожчих світових брендів і як створювався візуальний образ компанії, читайте у цій статті.
Coca-Cola – американський бренд безалкогольних газованих напоїв, який є найпопулярнішим та одним із найдорожчих у світі. Належить компанії The Coca-Cola Company зі штаб-квартирою в Атланті (штат Джорджія, США), створеною 1893 року.
Марка з'явилася 1886 року, коли було створено напій з урахуванням листя коки. Його засновником є фармацевт Джон Пембертон.
Компанія виробляє близько 5 000 найменувань продукції під 500 різними брендами (газування, чай, енергетики, соки тощо). 80% усіх продажів становлять напої кока-кола, фанта та спрайт.
Основний конкурент – Pepsi. Офіційний сайт компанії: www.coca-colacompany.com
Coca-Cola є найвідомішим брендом у світі (94% населення чули про нього). Напої продаються по всьому світу, крім Куби та Північної Кореї.
Заводи та виробничі лінії знаходяться у 200 країнах. Щодня продається понад 1 млрд товарів компанії, а щомиті випивається близько 8 000 склянок напоїв.
Цікавий факт: якщо всю реалізовану кока-колу у пляшках роздати жителям Землі, то кожній людині дістанеться по 767 одиниць. А якщо вилити її в басейн, то отримаємо споруду завглибшки 1,8 м, завдовжки 33 км та завширшки 15 км. Одночасно до такого басейну зможуть увійти 512 млн осіб.
Доходи The Coca-Cola Company:
Виторг компанії по регіонах:
У компанії працює близько 70 000 працівників. Основний регіон діяльності – США. Також найвищий відсоток споживання коли на душу населення в Мексиці, Ісландії та Китаї.
У рейтингу найдорожчих брендів Forbes Coca-Cola посідає 6-те місце з цінністю $59,2 млрд. А акції компанії включені до списку учасників фондової біржі, які формують відомий біржовий індекс Доу-Джонса.
Coca-Cola також є лідером за кількістю споживчих позовів. Саме ця компанія отримує найбільше скарг на те, що напої спричинили погіршення здоров'я. Значна частка таких заявок надходить від любителів McDonald's, адже Coca-Cola – ексклюзивний постачальник газування до мережі ресторанів швидкого харчування.
Coca-Cola: виробництво та напрямки діяльності
The Coca-Cola Company має 12 великих виробників (боттлерів) у всьому світі, які у свою чергу мають свої компанії. Coca-Cola Amatil базується в Австралії і забезпечує напоями Азіатсько-Тихоокеанський регіон, а Coca-Cola Hellenic зі штаб-квартирою в Афінах (Греція) виробляє продукцію для країн Європи, включаючи Україну. Однією з найбільших її дочірніх компаній є український завод «Кока-Кола Беверіджіз Україна», який випускає та продає напої з 1992 року.
В Україні працює ще одне підприємство Coca-Cola – «Кока-Кола Україна», яке представляє бренд та займається його розкручуванням. Загалом в українських компаніях працюють понад 1700 співробітників.
Компанії також належать: Costa Limited (виробник кави), Schweppes (бренд прохолодних напоїв), Odwalla (американський виробник соків, коктейлів, органічних напоїв та енергетичних батончиків), Moxie (марка газованих напоїв) та Fairlife (бренд молочних напоїв з високим вмістом білка) .
Зараз у товарній лінійці представлені Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, дієтична кола, кокосова вода, холодні чаї, кава, освіжаюча фруктова вода, кола з різними смаками (ваніль, вишня, лайм-імбір, манго, червоний апельсин) та ін. .
У планах Coca-Cola – запуск виробництва енергетиків, слабоалкогольних напоїв та продукції з CBD (компонент медичного каннабісу, що не викликає галюцинацій).
Люди та планета – мають значення
Таке твердження є основою діяльності підприємства. Бренд піклується про своїх співробітників, прагне розширити можливості жінок та вкладає у навчальні проекти.
Coca-Cola є учасником програми «Світ без відходів» і планує до 2025 року повністю перейти на сировину, що переробляється.
Компанія прагне бути лідером з виробництва без відходів, тому розробляє упаковку, яку можна використовувати повторно. При цьому поки не має наміру відмовитися від пластикових пляшок для напоїв.
Незважаючи на те, що Coca-Cola є найбільшим підприємством, що забруднює навколишнє середовище пластмасою (виробляється понад 3 млн тонн упаковки на рік), кола в пластиковій тарі буде і далі на прилавках, оскільки ця тара через свою легкість та зручність подобається споживачам.
The Coca-Cola Foundation працює з 1984 року. За цей час фонд виділив понад $1 млрд. на різні благодійні програми.
Пріоритетні напрямки для компанії:
розширення прав жінок (економічні можливості та розвиток бізнесу);
захист довкілля (доступ до чистої води, зниження споживання води та енергії);
освіта (навчання молоді, громадські та цивільні проекти).
Зокрема, $41 млн було спрямовано на розвиток співтовариств, $408 млн – на ініціативи з переробки відходів, $216 млн – на збереження водних ресурсів та $335 млн – на навчальні проекти.
У 2001 році Coca-Cola приєдналася до програми ООН боротьби зі СНІДом в Африці.
Фонд компанії також перерахував $12 млн. на ліквідацію наслідків терористичної атаки 11 вересня.
У 2010 році Coca-Cola ініціювала проект Haiti Hope Project, метою якої було відродження економіки Гаїті після землетрусу за допомогою плантацій манго.
Зараз кока-кола – затребуваний та улюблений багатьма напій, а в США це взагалі культ. Але мало хто знає, що з моменту появи він не приносив прибутку власнику, а швидше був причиною збитків.
На його виробництво було витрачено 70 доларів, а оскільки його купували в середньому 9 осіб на день, виручка становила лише $50. Але так тривало недовго. Вже через рік популярність напою різко зросла, продажі пішли нагору, а з ними і прибуток.
Але як же з'явилася кола і що такого в її складі, що багато хто не може відірватися? Розкажемо далі.
Рецепт кока-коли та секретний інгредієнт
Спочатку напій створювався як ліки від нервових розладів (принаймні так він був запатентований).
У 1886 році фармацевт Джон Пембертон змішав листя коки та горіхи дерева коли (джерело кофеїну). Отриманий сироп продавався через автомат в аптеці Jacob's Pharmacy, розташованій в Атланті. Ціна складала 5 центів за склянку.
За легендою, напій набув того смаку, про який ми всі знаємо, зовсім випадково. Це сталося, коли до аптеки прийшов п'яний чоловік. Фармацевт не захотів іти за водою для розведення сиропу в інший кінець залу, тому запропонував відвідувачеві додати до нього содову. Такий смак припав усім до душі, тому рецепт вирішили змінити.
Наприкінці 1890-х рр. у країні розпочалася кампанія проти кокаїну. Дісталося і кока-колі. Багато хто звинувачував компанію у виробництві напою, який згубно впливає на уми людей. Зокрема, зазначалося, що чорношкірі з нетрів нападали на білих саме під дією коли.
Тоді було вирішено трохи змінити рецепт напою і додавати до нього не свіже листя коки, а вичавлене, тобто. без кокаїну. Це сталося в 1903 році, а в середині XX століття до нього перестали додавати і витяжку горіха коли. До цього моменту колу перетворилася на звичайний прохолодний напій, а якщо вона більше не вважалася ліками, то й податок для медицини більше не треба було платити.
Рецептура напою зберігається у найсуворішому секреті. Відомо, що в колу додавали олію лимона, лайма, мускатного горіха, ваніль, апельсиновий еліксир, кофеїн та олію неролі. Зараз у її основі – газування, цукровий сироп чи фруктоза, кофеїн, фосфорна кислота та ароматизатори.
Але світ цікавить негаразд загальний склад напою, як його секретний інгредієнт 7Х. Формула надійно захована у осередку банку SunTrust Banks. Зазначається, що лише двоє працівників компанії одночасно, найчастіше з виробничого відділу, можуть її знати. І це означає, що таємний компонент буде розкритий, мабуть, ще не скоро.
Як продажі кіл в аптеці стали основою створення знаменитого бренду
Із запровадженням «сухого закону» у США кока-кола швидко набирала обертів. Але в цей період у винахідника напою погіршилося здоров'я, і він не міг більше вести бізнес, тому поступово продавав його частинами.
Зазначається, що рецепт напою пішов за $2300, а його творець помер у злиднях. Новим власником формули став ірландський іммігрант Аза Кендлер (Asa G. Candler). Після смерті Пембертона в 1888 він зміг зібрати всі продані партнерські частки і відкрити власну компанію. Так виникла The Coca-Cola Company. Вона була офіційно зареєстрована в січні 1893 з початковим капіталом у розмірі $100 000.
Кендлер вірив у успіх напою, тому не шкодував часу, праці та засобів для його розкручування. Підприємець покращив смак коли, збільшив термін її зберігання та активно розширював коло покупців.
Напій почали безкоштовно роздавати в аптеках, щоб якнайбільше людей оцінили його смак. Такі дегустації мали свій результат – ті, кому кола сподобалася, почали купувати її частіше, а також рекомендували її своїм знайомим. Таким чином, продажі сиропу збільшилися в 10 разів.
Окрилений успіхом, Кендлер продає аптечний бізнес і вирішує займатися виключно розкручуванням кока-коли. Він бере партнера, реєструє компанію та торговий знак, дає першу рекламу та перетворює напій у бренд.
1893 року виплачуються перші дивіденди акціонерам компанії, а через два роки напій уже продавався у всіх штатах країни.
Новий етап в історії бренду – кола у пляшках
Спочатку напій продавався виключно на розлив, але 1899 року народилася ідея реалізовувати колу у пляшках, адже це було простіше.
Підприємці Бенджамін Томас та Джозеф Уайтхед відкрили перший завод Coca-Cola на правах франчайзингу. Зазначається, що власнику вони тоді заплатили 1 долар.
У результаті така модель ведення бізнесу стала дуже популярною у ХХ столітті. Вона ж стала основою зародження системи боттлерів, за якою компанія працює і сьогодні.
У 1906 році колу в пляшках почала поставлятися за межі США – до Панами та Куби. А до 1920 року на території Штатів працювало 1000 виробничих ліній з розливу напою.
Легендарна пляшка з талією – фішка бренду
Популярність напою та його вихід на зарубіжні ринки призвели до появи наслідувачів. Конкуренти (Koka-Nola, Ma Coca-Co, Toka-Cola) намагалися урвати собі шматочок слави Coca-Cola, видаючи свою продукцію за відомий напій і навіть підробляючи логотип. У зв'язку з цим, власники компанії вирішили розробити унікальну пляшку, щоб захистити бренд від підробок та несумлінних конкурентів.
У 1912 року Coca-Cola розіслала всім заводам листа, у якому значилося, що відомий логотип компанії неспроможна повною мірою її захистити, тому всім потрібно об'єднати зусилля розробки особливої тари.
Завдання дійшло до скляної компанії Root Glass. Начальник цеху Олександр Самуельсон відправив двох працівників Ерла Діна та Клайда Едвардса до бібліотеки вивчати можливості проектування. Там вони натрапили на картинку із зображенням какао-бобів, що мають подовжену форму та ребра. У той момент і народилася ідея знаменитої пляшки округлої форми зі спідницею або талією.
Дін зробив малюнок на лляному папері, і в цеху під керівництвом Самуельсона було створено кілька тестових ємностей.
Після патентної реєстрації на фірмову пляшку також додали рельєфний напис – 1915 (рік його розробки).
Зміна власника Coca-Cola та початок нового шляху
Дивно, але на вершині популярності компанія раптом змінила свого власника. Справа в тому, що Аза Кендлер вирішив стати мером Атланти, а отже більше не міг займатися бізнесом. Він передав акції своїм дітям, а ті 1919 року продали їх бізнесменові Ернесту Вудраффу. Вартість угоди склала $25 млн. Тоді ж компанія змінила форму власності та стала публічною.
Через 4 роки Вудрафф ставить на чолі компанії свого сина Роберта, який обіймав цю посаду протягом 60 років. Саме завдяки його зусиллям Coca-Cola підкорила закордонні ринки та стала брендом безалкогольних напоїв №1 у світі.
Роберт Вудрафф розпочав активну кампанію з просування кока-коли за межами США. Для цього він використовував рекламу, креативні слогани («Добре до останньої краплі», «Зроби паузу – освіжись», «Жага не дивиться на пору року» тощо) та спонсорство спортивних заходів.
У 1923 році Coca-Cola представляє картонну упаковку на 6 пляшок, а в 1929 році – фірмові склянки у формі дзвіночка та перші відкриті холодильники.
Перед початком Другої світової війни Coca-Cola продавалася вже у 44 країнах.
Під час війни компанія поставила для армії 5 млн. пляшок коли. Її вартість для військових складала 5 центів за одиницю. Про таку ціну розпорядився особисто Вудрафф, зазначаючи, що не важливо, скільки при цьому буде витрачено на виробництво. Рішення було ухвалено з метою підняття бойового духу американських солдатів.
Для зручності транспортування газування вперше розливали у жерстяні банки.
Coca-Cola – перший у світі продукт, що з'явився на обкладинці Time
У 1950 році видання Time планувало розмістити на обкладинці Роберта Вудраффа, але він відмовився, заявивши, що продукція важливіша за його особистість. Таким чином, кока-кола стала першим товаром у світі, надрукованим на обкладинці.
Цього року на телебаченні вперше показують рекламний ролик Coca-Cola.
Із цього моменту популярність напою вже було не зупинити. Завоювавши серця споживачів на всіх континентах, бренд не зупинявся і продовжував дарувати насолоду своїм шанувальникам.
Наприкінці 1950-х рр. кока-кола розливалася вже на 1700 підприємствах у більш ніж 100 країнах світу.
Розширення асортименту та зростання продажів
Торішнього серпня 1958 року у продажу з'явилася апельсинова Fanta, а 1961 року – лимонно-лаймовый Sprite. Потім компанія придбала Minute Maid і вивела на ринок овочеві та фруктові соки.
У 1955 році були розроблені нові види упаковки, зокрема тара об'ємом 0,3, 0,36 та 0,78 л, а через 5 років компанія вводить у продаж колу у банках.
Пластикова упаковка з'явилася 1977 року, коли колу почали розливати у дволітрові пляшки.
У 1975 році було створено Клуб колекціонерів Coca-Cola. У момент заснування він налічував лише 27 членів, а зараз у ньому перебувають уже понад 4000 осіб.
У 1981 році головою ради директорів та генеральним директором The Coca-Cola Company стає Роберто Гозуета, визнаний найталановитішим управлінцем ХХ століття. За його керівництво вартість бренду збільшилася на $15 млрд.
1982 року компанія випускає дієтичну колу Light. У Китаї відкривається перший завод Coca-Cola. 2010 року в країні працюватимуть уже 40 підприємств.
1985 року з кока-колою знайомляться жителі СРСР.
Забавний факт : у Радянському Союзі кока-кола зіштовхнулася з таким конкурентом як… квас. Людям хоч і сподобався смак освіжаючої коли, але перевагу в літню спеку вони все ж таки віддавали звичному напою з бочки.
У 1990 році обсяг продажів кока-коли становив $10 млрд. Також цього року в Атланті відкрили музей «Світ Coca-Cola», який щорічно відвідуватиме понад 1 млн осіб.
1995 року компанія викупила пивний бренд Barq, а 1999 року стала власницею Schweppes.
З 2017 року Coca-Cola взяла новий курс, який має на меті стати універсальною компанією, яка випускає продукцію для різних категорій населення без прив'язки до віку.
Тому на ринку з'являються напої з низьким вмістом цукру та різними смаками (вишня, лимон, ваніль, лайм, малина, апельсин, цитрусові, поєднання вишні та ванілі, з кавовим смаком та ін.). Деякі з них більше не виробляються, але частина все ще є у продажу.
Завдяки Coca-Cola з'явилися six-packs (упаковка на 6 пляшок), fridge pack (упаковка на 12 пляшок), холодильники без кришки для охолодження напоїв у спеку та автомати з продажу пляшок.
Coca-Cola vs PepsiCo: столітня битва двох гігантів
Дрібні конкуренти раз у раз нападали на Coca-Cola, підлаштовуючись під її стиль, логотип та упаковку, тому компанія змушена була постійно захищати своє ім'я та свій продукт. Для цього не лише впроваджувалися нові ідеї, а й подавалися позови до судів. Тільки 1916 року компанія виграла понад 150 судових розглядів з несумлінними конкурентами.
Так було доти, поки на ринок не вийшов новий сильний гравець – Pepsi-Cola. Бренд, який завжди дихав у спину Coca-Cola, не даючи їй розслаблятися і який досі тримає в тонусі свого головного конкурента.
Пепсі-колу, як кока-колу, створив фармацевт. Калеб Бредхем винайшов тонізуючий сироп Brad's drink, який пізніше був перейменований на Pepsi-Cola. Нейм пов'язані з призначенням напою. У його складі була речовина пепсин, яка застосовувалась для лікування розладу шлунка (диспепсії).
Пепсі-кола швидко набирала обертів, але через зростання цін на цукор компанія зазнавала збитків і незабаром оголосила про банкрутство. У 1930-ті вона повернулася на ринок і вступила в бій з брендом Coca-Cola, що вже нашуміло тоді.
Pepsi випустила напій у пляшках за обсягом більше, ніж у Cola, але за тією ж ціною і запустила рекламну кампанію з гаслом «Вдвічі більше за ті самі гроші». Це дозволило компанії збільшити продажі та підійти впритул до свого конкурента.
1938 року Coca-Cola подає до суду на Pepsi через приставку в назві «кола» і програє справу. Тоді адвокат Pepsi зміг переконати суд, що cola є загальноприйнятим терміном.
Незважаючи на це, шанувальники брендів розділили напої на колу та пепсі, щоб відрізняти їх. Це призвело до того, що Pepsi зрештою відмовилася від приставки cola в назві продукту.
На цьому пряме протистояння двох компаній закінчилося і почалася холодна війна. Кожен намагався довести свою перевагу та завоювати серця споживачів.
У той час, коли Coca-Cola робила ставку на сімейні цінності та подавала себе як продукт для всієї родини, Pepsi позиціонувала себе як молодіжний бренд, використовуючи слогани «Pepsi — для тих, хто почувається молодим» та «Нове покоління вибирає Pepsi». Ця реклама була настільки успішною, що навіть потрапила до посібників з маркетингу.
Незважаючи на зростання продажів Пепсі, Coca-Cola все одно залишалася попереду, хоч і без великого відриву. Тоді компанії зіткнулися у новій битві – за закордонні ринки.
Боротьба змусила Coca-Cola шукати нові рішення. І 1985 року бренд випустив напій під назвою New Coke. Його особливість була в тому, що створили максимально наблизили його смак до пепсі. Такий крок шанувальники коли не оцінили. Більше того, вони подали до суду на компанію із вимогою повернути колишній рецепт.
Результатом цієї помилки стало повернення до традиційної кола та звільнення всіх працівників, які запустили New Coke.
Скандал привернув увагу людей та посилив інтерес до бренду. Тому, незважаючи на всі розгляди, цей досвід зіграв на руку Coca-Cola.
Наступне зіткнення сталося 1996 року. Поки Coca-Cola за традицією готувалася до реклами свого напою на Олімпійських іграх, Pepsi організувала світовий тур столицями різних країн із зірками, які представляли пепсі. У цій акції взяли участь Сінді Кроуфорд, Клаудіа Шіффер, Андре Агассі та ін.
Тоді продаж напоїв двох компаній практично зрівнявся.
Кожна нова маркетингова стратегія Pepsi наближає компанію до свого головного конкурента, але поки що не дозволяє вирватися вперед. На даний момент майже 43% продажів напоїв у США припадає на частку Coca-Cola і майже 31% – на частку Pepsi.
Так Coca-Cola чи Pepsi? Боротьба продовжується.
Компанія прагне розробки таких напоїв, які були б людям до смаку, освіжали їх тіло і розум, і будує бізнес заради кращого майбутнього.
Бренд змінюється і сам, щоб стати компанією багатьох напоїв. Адже його місія полягає у тому, щоб дати споживачам те, чого вони хочуть. З цієї причини впроваджується низка нових проектів, спрямованих на зниження вмісту цукру в продукті та розробку зручнішої упаковки, зокрема меншого обсягу.
Логотип Coca-Cola є одним з найвідоміших у світі, а особливий червоний колір, який використовує компанія, настільки впровадився в розум споживачів, що асоціюється виключно з брендом.
Назва компанії складається з двох слів, що відображають склад напою – листя коки та екстракт горіха коли.
Перший товарний знак був зареєстрований в 1893 році і був назвою, написаною рукописним шрифтом (спенсеріанським) чорним кольором по білому. Творцем лого є помічник Пембертона Френк Мейсон Робінсон.
Торговий знак був орієнтований на молодь, тому використовувався простий дизайн та нейтральні кольори.
Логотип, незважаючи на свій вік, залишився майже таким самим, яким був спочатку. Так, він багато разів змінювався, але ці зміни були незначними. Вони торкалися в основному колірних рішень і накреслення букв, а загальний стиль було вирішено залишити.
Зараз особливостями фірмового стилю Coca-Cola вважаються: назва, написана білим на червоному тлі, пов'язані літери, що відбивають рух і плинність життя, а також оригінальна пляшка зі спідницею. При цьому той червоний, який ми всі добре знаємо, – не простий колір. Це унікальний, розроблений для компанії відтінок під назвою Coke Red.
Червоно-білі тони в дизайні з'явилися 1969 року, коли компанія проводила ребрендинг. А через рік у рекламі продукції почали використовувати ще одну фішку – «динамічну стрічку». Ця біла хвиля з'являлася між контурами двох червоних пляшок коли, і звичайно ж знайшла своє місце і в лого. У 2017 році стрічку вирішили прибрати із дизайну.
Як змінювався знаменитий логотип Coca-Cola:
З 2007 року логотип Coca-Cola більше не змінювався. Сьогодні він є обличчям бренду та одним із найвідоміших торгових знаків у світі.
Чіплячі слогани Coca-Cola
За всю свою історію компанія представила десятки яскравих та вражаючих слоганів. Вони звучали в рекламі та закликали скуштувати освіжаючий напій.
Власники бренду розуміли, що тільки смачного продукту недостатньо. Щоб досягти успіху та вийти на закордонні ринки, напою потрібна реклама.
Перша рекламна кампанія Coca-Cola стартувала 1986 року під простим девізом «Пийте кока-колу». Пізніше до цього заклику додалася фраза «прекрасну та освіжаючу» (Delicious and Refreshing).
У 1906 році виробники кіл почали використовувати слоган «Великий безалкогольний напій нації». Його метою було привернути увагу споживачів до напою за умов «сухого закону».
У 1919 році, щоб підкреслити появу заводів з розливу кіл в інших країнах (Франція, Філіппіни, Пуерто-Ріко та ін.), був придуманий такий слоган: «Гарна з дев'яти країн, налита в одну склянку».
У 1925 році продажі кіл досягли 6 млн пляшок на день. Це досягнення було вирішено закласти у нове рекламне гасло – Шість мільйонів на день».
Через два роки у слогані відображалося вже інше досягнення компанії, а саме загальнодоступність напою. Тепер колу можна було знайти в кожному торговому центрі, магазині та кіоску, а девіз говорив «Всюди за рогом».
Під час Другої світової війни, коли Coca-Cola постачала газовану воду солдатам по 5 центів, було видано слоган «Coca-Cola належить вам». У 1942 році для забезпечення армії бадьорим напоєм було відкрито 64 заводи в Європі, Азії та Африці.
Після ребрендингу було запущено нову рекламну кампанію з девізом «Вона – справжня. А в 1993 році з'являється реклама з слоганом, що запам'ятовується, «Завжди Coca-Cola».
2013 року, коли компанія виступала спонсором Олімпійських ігор у Сочі, всі вболівальники чули заклик «Вливайся!».
А у 2016 році Coca-Cola запустила єдиний рекламний слоган одразу для всіх своїх продуктів і звучав він «Спробуй… Відчуй».
Відомі слогани компанії дозволяють відстежити її історію. Але це далеко не повний їхній список.
В історії бренду було безліч інших простих, але чіпляючих гасел («Це Кока-Кола», «Пауза, яка освіжає», «Я хотів купити світ кока-коли» та ін.). Чого тільки варта новорічна реклама «Свята наближаються!» із прикрашеними різдвяними вогнями вантажівками, які поспішають доставити нам свято.
Бренд зі 130-річною історією зміг зберегти впізнаваність, стиль та свіжий вигляд. І це далося компанії непросто. Щоб випереджати конкурентів та легко проникати в серця аудиторії, Coca-Cola з дня заснування вкладала душу і не шкодувала коштів на рекламу та просування.
Бренд вплинув на американську культуру та традиції та сприяв популяризації напою. Його символами стали Санта-Клаус і білий ведмідь, а новорічні та різдвяні свята зовсім не сприймаються без кока-коли та її легендарної тематичної реклами.
Завдяки грамотній маркетинговій стратегії компанії вдалося запустити колу в маси, формуючи звичку щоденного її вживання, іноді навіть замість чаю чи кави.
Coca-Cola використовувала всі види реклами: зовнішню, у друкованих виданнях, на радіо та телебаченні, рекламні ролики в інтернеті, співпрацю з зірками, спонсорство спортивних заходів, виготовлення брендованої сувенірної продукції, ексклюзивні договори з ресторанами та кінотеатрами тощо.
Цікавий факт : перший рекламний щит Coca-Cola, встановлений у 1904 році в Картерсвіллі (штат Джорджія), знаходиться на цьому місці досі.
У 1911 році рекламний бюджет бренду вперше перевищив $1 млн, а в 2008 році витрати на розкручування склали вже $2,7 млрд. Це дозволило компанії посісти 6-е місце у списку найкращих рекламодавців у світі. У 2019 році Coca-Cola виділила на рекламу $4,1 млрд.
Класичний образ Санта-Клауса – заслуга Coca-Cola
Той образ, у якому ми звикли бачити Санту, з'явився на замовлення компанії Coca-Cola.
В 1931 художник Хеддон Сандблом створив біло-червоний костюм персонажа - в тон фірмовим кольорам бренду, а також намалював добре і веселе обличчя (за своєю подобою). Новий Санта-Клаус тримав у руці не курильну люльку, а пляшку коли.
До цього моменту Санту зображували хто як хотів (його одягали в одяг різного кольору, малювали товстим та худим).
Споживачам настільки сподобався новий образ, що вони щороку чекали на його появу. Поступово він прижився у свідомості людей у всьому світі і тепер ми просто не уявляємо, щоб Санта виглядав якось інакше.
Спонсорство та співробітництво зі знаменитостями
Coca-Cola вже давно співпрацює із зірками для розкручування бренду. Так, у рекламних кампаніях брали участь актори Джекі Купер, Джин Харлоу, Уоллес Бірі, Джоан Кроуфорд, артисти Арета Франклін, Рей Чарльз, Барбара Макнейр, Рой Орбісон, Монатик, «Час і Скло», футболіст Джо Намат, дизайнер Енн Кляйн та багато інших .
Coca-Cola також спонсорувала різні змагання, спортивні заходи та музичні конкурси. Наприклад, бренд представляє Олімпійські ігри з 1928 року. До того ж він є партнером чемпіонату світу з хокею, Кубка FIFA з футболу, Національної баскетбольної асоціації та світових турнірів з тенісу.
У 1983 році Coca-Cola у рамках співпраці з Walt Disney Company стає головним спонсором Діснейленду в Токіо. А 2002 року за підтримки бренду вийшов перший сезон шоу «Американський ідол». Ця програма стала однією з найпопулярніших в історії телебачення.
Coca-Cola – бренд, який вражає та надихає. Надихає своїм стилем, історією, маркетинговою стратегією та рекламними ідеями. Простий, але яскравий візуальний образ, підживлений свіжістю промо-кампаній, міцно закріпився у свідомості та серцях споживачів.
Щоб отримати емоційний та відомий бренд із відбудовою від конкурентів, звертайтесь до студії WeLoveBrands. Наша команда розробить для вашого бізнесу унікальний і стильний логотип, а також придумає помітну назву і слоган. Для отримання консультації зателефонуйте нам або запитайте в онлайн-чаті.