Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Зі збільшенням попиту на якісний стильний одяг для жінок розвивається ринок легкої промисловості. В Україні з'являються не лише різні закордонні марки, а й створюються вітчизняні модні бренди, відкриваються нові бутіки та інтернет-магазини.
Такий бізнес не потребує спеціальних знань та дозволів. Він не має сезонних обмежень, націлений на широку аудиторію, а ще дозволяє одночасно заробляти гроші та розвивати почуття стилю.
При цьому може здатися, що відкрити магазин жіночого одягу легко. Але це зовсім так. Навіть якщо у вас не буде власного виробництва, а працювати плануєте за принципом купи-продай, все одно запуск бізнесу вимагає підготовки. Адже щоб досягти успіху, необхідно опрацювати кожен крок – від аналізу ринку та створення концепції до покупки меблів, пошуку персоналу та організації бізнес-процесів. Але почати треба все ж таки з мотивації.
Починаючи будь-яку справу, потрібно відповісти собі на запитання: ви шукаєте спосіб позбутися нудьги чи хочете заробляти? Чи буде для вас магазин жіночого одягу хобі або справжнім бізнесом?
Якщо ви ставитеся до відкриття магазину як до розваги і плануєте займатися справами іноді, то ризикуєте даремно витратити вкладені гроші. Щоб не прогоріти, необхідно поставити на чолі досвідченого керуючого або активно включатися в процес. Якщо ціль варто заробити, потрібно жити своєю справою, розбиратися в тонкощах роздрібної торгівлі жіночим одягом та реалізувати оригінальну ідею для бізнесу, яка допоможе виділитися на тлі конкурентів. Саме з формування концепції розпочинається запуск будь-якого підприємства.
Концепція створення – важливий крок при відкритті магазину жіночого одягу. Вона включає визначення мети, місії, цінностей, товару, цінової політики. Але головне тут – споживачі. Адже навіть продумана ідея бізнесу буде провальною, якщо в ній не враховано потреб клієнта. Тому потрібно провести аналіз цільової аудиторії, щоб зрозуміти, чого вона хоче, чим живе, що для неї важливо. Але для початку слід відповісти на запитання, кого ви хочете бачити як відвідувач у своєму магазині. Це допоможе розробити стратегію розвитку та підкаже, у якому напрямку рухатись.
Враховуючи достаток та купівельну спроможність цільової аудиторії, магазини жіночого одягу поділяються на :
економ (секонд-хенд, дисконт);
середній (мультибрендовий, стік);
вище за середній (монобрендовий, спеціалізований магазин);
високий (бутік);
преміум (фірмовий магазин);
лакшері (ексклюзивний магазин, шоу-рум).
У великих містах та центрі краще відкривати брендові лакшері бутіки, які знайдуть відгук у забезпеченої публіки. Для невеликих населених пунктів та простих спальних районів підійдуть універсальні або стокові магазини, а також секонд-хенди.
Для цього треба вибрати напрямок діяльності. Адже магазини різного спрямування передбачають продаж різних речей. Торгові точки можуть бути універсальними, тобто пропонувати різні види одягу різних брендів або спеціалізованими (як монобрендові, і з різними марками конкретного товару).
Види магазинів жіночого одягу :
ексклюзивний бутік;
магазин нижньої білизни;
весільний салон;
магазин вечірніх суконь;
магазин молодіжного одягу;
уніформа;
одяг для вагітних;
магазин спортивного одягу та ін.
Для формування асортименту подумайте, який напрямок вам більше до вподоби, яку аудиторію ви хочете залучити та яку користь можете дати покупцям.
Крім того, ви можете пропонувати категорії речей: тільки для офісу, повсякденного носіння, вечірнього одягу, для занять спортом і т.д.
Не забувайте і про вік публіки. Одяг для жіночої аудиторії від 20 до 45 років має більший попит, ніж речі для зрілих жінок.
Ви можете вибрати вужчу нішу за асортиментом, наприклад, одяг для вагітних, речі великих розмірів або весільні вбрання. Але тут є одна умова – спеціалізований магазин має розташовуватись у мегаполісі, в якому аудиторія піддається сегментації.
Залежно від того, хто ваш покупець, які у нього цінності, купівельна можливість та цілі, будуватиметься бізнес-концепція, визначатиметься формат роботи та створюватиметься місія магазину жіночого одягу.
Запускаючи новий бізнес, ви можете вибрати в якості консультанта особистого наставника або консалтингову фірму або використовувати франшизу. Тут потрібно враховувати власні фінансові можливості, досвід у торгівлі та впевненість у своїх силах.
Наставник або ментор не бере безпосередньої участі у відкритті магазину жіночого одягу. Він може виступати тільки в ролі порадника, який дасть вам об'єктивну оцінку стану справ на ринку, попередить про ризики, познайомить із потрібними людьми, допоможе зі створенням стратегії. Наставник цінний тим, що має практичний досвід запуску подібної справи. До того ж, він може виступати в ролі мотиватора.
Консалтингова фірма займається усіма бізнес-процесами - від побудови концепції до безпосереднього відкриття. Плюси в тому, що ви можете замовити послугу для вирішення лише тих питань, у яких недостатньо досвіду. Консалтингові агенти допоможуть розпочати бізнес і супроводжуватимуть його протягом деякого часу, наприклад, поки він не вийде в нуль. Так у вас з'явиться можливість набратися досвіду в управлінні магазином жіночого одягу і не припуститися помилок на самому початку шляху.
При купівлі франшизи у вас буде гарантія того, що магазин стане пізнаваним клієнтами за рахунок відомого бренду. Вам не доведеться хвилюватися про асортимент, постачальників та логістику. Франчайзер займається дизайн-проектом, обладнанням, допомагає у підборі приміщення та переговорах з орендодавцями, він бере на себе навчання персоналу, підключення CRM-системи та ін. Крім того, вас навчать ефективним методам ведення бізнесу. Але за всі ці переваги доведеться заплатити високими стартовими вкладеннями (паушальний внесок), щомісячними відрахуваннями за рекламу та роялті, обмеженістю у виборі постачальників та товару. Ви повинні дотримуватися інструкцій компанії, виконувати план і надавати звіти. Тобто, у вас не буде повної свободи дій.
Який спосіб підтримки підприємницької діяльності вибрати вирішувати вам. Якщо ви впевнені у власних силах, можете спробувати самостійний старт. Але якщо у вас недостатньо досвіду у відкритті бізнесу і ви боїтеся помилитися, скористайтесь послугами консультанта або купіть франшизу.
Бізнес прибутковий тоді, коли товар має попит. Таким є магазин жіночого одягу. 60% ринку припадає саме на одяг для представниць прекрасної статі. До того ж, навіть під час економічної кризи та жорсткої конкуренції є можливість знайти свого клієнта. Як? - Запитайте ви. Відповідаємо.
По-перше , виберіть спочатку одну сферу діяльності. Наприклад, спідня білизна, офісні костюми, одяг для вагітних. Тобто вузьку нішу, в якій мало учасників. Пізніше, коли бізнес зміцніє, ви можете розширити асортимент.
По-друге , вивчіть конкурентів. Завітайте до схожих магазинів поблизу та подивіться, що вони продають, який товар у них представлений меншою мірою чи відсутній повністю, які ціни, чи є акції та спецпропозиції.
По-третє , проаналізуйте, хто ваш клієнт чим живе, що любить, що для нього важливо, скільки йому років і який у нього соціальний статус. Адже одяг для матусь, студенток, домогосподарок та бізнес-леді відрізнятиметься.
По-четверте , розробте унікальну концепцію бізнесу. Так ви зможете виділитися на ринку навіть при схожому з конкурентами асортименті, швидше запам'ятатися аудиторії та задовольнити споживчі запити. Концепція може будуватися на особливому сервісі, привабливій системі знижок, УТП та інших перевагах, які ваш конкурент не має.
І пам'ятайте: жінки купують одяг не так, як чоловіки, тобто не за потребою. Для них це ритуал, захоплююче хобі, спосіб зняти стрес або відволіктися. Дайте їм цю нагоду, тоді у вас не буде відбою від покупців.
При правильній стратегії позиціонування ваш товар чітко відрізнятиметься від конкурентів і матиме цінність для клієнта.
Для магазину жіночого одягу можна впроваджувати стратегії :
за ціною, тобто товар має бути доступним, але не на шкоду сервісу та якості;
за якістю, тобто показувати процес виробництва: натуральні тканини, ручна вишивка, дрібносерійне виготовлення, відомі бренди тощо;
з конкуренції – ваша торгова пропозиція має відрізнятись від УТП конкурентів;
по сервісу, тобто швидке та доброзичливе обслуговування покупців, яке виправдає їх очікування;
за характеристиками продукту, а значить користі для клієнта та унікальності.
Завдяки диференціації ви зможете визначити виняткову властивість вашого товару, яка характеризуватиме лише його. Тут важливо, щоб завдяки ньому клієнт зміг вирішити свою проблему. Тобто жіночий одяг повинен мати цінність для покупців, яка буде зрозумілою, винятковими характеристиками, що визначають тільки ваш продукт довгий час.
Результатом формування стратегії позиціонування та диференціації є продумана рекламна кампанія, орієнтована на закриття болю вашої цільової аудиторії.
Відкриття магазину жіночого одягу потребує чималих фінансових вливань. Але щоб витрати суттєво не перевищили виділену на старт бізнесу суму, необхідно скласти чіткий план та прописати фінансову модель. У ній враховуються всі грошові потоки: витрати та доходи.
До статті витрат входять :
інвестиційні (одноразові) – на відкриття бізнесу;
щомісячні – для оплати рахунків та закупівлі товару.
Щомісячні витрати поділяються на постійні та змінні. До постійних належить оплата оренди, комунальних послуг, податки, зарплата працівникам тощо. Тобто йдеться про платежі, які в однакових розмірах повторюються щомісяця. До змінних витрат відносяться витрати на купівлю жіночого одягу, канцелярії, миючих засобів та інше. Ціни та кількість товару, що закуповується, відрізняється щомісяця.
Показники доходів :
середній чек;
кількість чеків за одну робочу зміну та на місяць;
кількість проданого товару;
зароблена сума за зміну та місяць.
Також є стаття прибутку. Її сума дорівнює різниці витрат та доходів. З неї також вилучаються відрахування до резервного фонду.
Фінансова модель будується на рік вперед окремо кожного місяця. Розрахунки робляться для песимістичного, реалістичного та оптимістичного сценаріїв, щоб бути готовим до будь-якого розвитку подій. Часто перші кілька місяців будь-який бізнес перебуває на позначці між песимістичним та реалістичним сценарієм. Коли з'являється база постійних клієнтів та спостерігається стабільний потік нових, тоді магазин жіночого одягу переходить за позначку реалістичного у бік оптимістичного сценарію.
Для того щоб прорахувати бюджет проекту, візьмемо для прикладу невеликий магазин жіночого одягу, розташований на 20 м/кв.
Стартові вкладення включають :
закупівлю обладнання, меблів та інвентарю -1500 $;
початкову закупівлю товару на 7000 $;
оплату розробки фірмового стилю (назва, логотип, кольори, шрифти та ін.) - 300 $;
витрати на оформлення дозвільних документів від різних інстанцій - 150 $;
резервний фонд - 25% від стартового капіталу.
Резервний фонд – це подушка безпеки для нового бізнесу, коли потрібно покрити непередбачені витрати, касовий розрив чи провести оплату за рахунками. Для цього на етапі формування стартового капіталу окремо виділяють 25% у резерв.
Коли можна скористатися коштами фонду, власник визначає сам. Щоб страхувальні гроші були завжди, організовують щомісячні відрахування із чистого прибутку. Зазвичай у резерв виділяють 5%, але можна й більше.
Який відсоток чи суму вкладати у подушку безпеки, власник магазину жіночого одягу також визначає самостійно.
У щомісячні витрати входить :
орендна плата торгової площі - 250 $;
оплата комунальних послуг - 30 $ (у зимовий час виплати за комунальні послуги збільшуються на 10-15%);
податки - 150 $;
вести – 200$;
реклама - 50 $;
поповнення асортименту - 1000 $.
Таким чином, відповіддю на питання, скільки потрібно грошей, щоб відкрити магазин одягу, у нашому прикладі буде сума близько 9000 $. Плюс до цієї цифри 25% для резервного фонду, а це приблизно 2300 $. При цьому щомісячні витрати становлять від 1700 $.
Для того, щоб зрозуміти, що, скільки і скільки одиниць товару необхідно продавати в день/місяць/рік, потрібно спочатку визначити асортимент магазину жіночого одягу, продумати цінову політику і порахувати середній чек.
Для вибору асортименту скористайтеся такими рекомендаціями :
Робіть акцент на класичні фасони та базові кольори. Більшість покупниць віддають перевагу саме універсальному одязі. Трендові речі мають становити трохи більше 30%.
Формуйте асортимент таким чином, щоб речі з однієї колекції могли поєднуватись один з одним, тобто формували капсулу.
Купуйте затребуваний розмірний ряд - 42-50. Не намагайтеся догодити всім жінкам. Розміри 52, 54 повинні становити трохи більше 2%. Ця порада стосується звичайного магазину, а не спеціалізованого – для пишних дам.
У вашому магазині жіночого одягу виставляйте щонайменше речі стилю унісекс, а по максимуму – спідниці, сукні, сарафани.
Обновляйте колекцію одягу 2-3 на рік, а найкраще кожен новий сезон.
Влаштовуйте знижки, не доходячи до точки беззбитковості.
Націнка на речі має визначатись кількістю покупців: багато – невелика націнка, мало – велика націнка. Однак ціну за одиницю одягу не рекомендують робити нижче за 100% від собівартості або вище за 300%.
Висока націнка встановлюється на ті речі, які перебувають у дефіциті, і дозволяє ефективно проводити знижки не на збиток собі. А низька застосовна лише тих товарів, яких у конкурентів надлишку.
Середній чек розраховується таким чином :
загальна сума отриманих грошей ділиться на кількість чеків за певний часовий проміжок: день, тиждень, місяць, сезон.
Навіщо знати суму середнього чека? Вона дає розуміння того, наскільки магазин прибутковий, який товар приносить більше доходу і коли окупиться бізнес. Ви можете прорахувати термін окупності торгової точки ще до відкриття, взявши цифри з фінансового плану (моделі). Щоб збільшити середній чек, доповніть асортименти сумками, ременями, прикрасами, взуттям.
План продажів формується для збільшення прибутку та визначення терміну окупності бізнесу. Це не прогнозування результатів, а чітка інструкція та конкретні цифри.
У плані продажів прописують :
основних учасників усіх бізнес-процесів;
цілі, яких треба досягти;
ресурси та інструменти, якими можна користуватися;
зміни та очікувані зміни;
прогнозовані результати продажу з аналізом попередніх показників;
використання методики SMART для досягнення поставленої мети;
розрахунок точки беззбитковості;
визначення мінімального порога плану продажу.
Щоб план з продажу працював, зробіть його реальним та заохочуйте співробітників, які зробили більше.
Крапка беззбитковості розраховується за формулою:
VC - собівартість товару;
Р – ціна товару у магазині;
FC – щомісячні витрати магазину.
Цей розрахунок допоможе точно визначити, скільки одиниць конкретного товару потрібно продати, щоб бізнесвийшов у нуль. Наприклад, ви продаєте синю спідницю за 15 $, а реальна вартість виробу 5 $. При цьому щомісячні витрати на роботу магазину становлять приблизно 2000 $. Тоді вам потрібно буде продати 200 синіх спідниць, щоби покрити витрати.
Термін окупності проекту має входити до фінансового плану. Він дорівнює стартовому капіталу, поділеному на очікуваний середній чистий прибуток за місяць, наприклад. Щоб розрахувати середній чистий прибуток, потрібно від суми очікуваних доходів за рік відібрати суму очікуваних витрат за рік і розділити на 12 місяців.
Наприклад, відкриття магазину жіночого одягу ви витратили 10 000$ як інвестиційних вкладень. Середній чистий прибуток при цьому ви плануєте отримувати у розмірі 1000 $ на місяць. Тоді період окупності проекту = 10 000 $ / 1000 $ = 10 місяців.
Термін окупності магазину для різних сценаріїв буде різним. Але зазвичай у межах від 8 до 24 місяців.
Існують два вдалі варіанти розміщення для магазину одягу - в торговому центрі або окрема будівля.
Перший варіант вважається оптимальним із-за великого потоку людей. Жінки цілеспрямовано відвідують торговельний центр, щоб купити собі обновку. Але тут треба зважати на кілька нюансів. По-перше, кожен із таких ТРК відрізняється за ціновим діапазоном, який може вам не підійти. По-друге, у торговому комплексі у вас під боком буде одразу кілька конкурентів. По-третє, зовнішній вигляд та інтер'єр магазину має відповідати правилам центру.
Якщо ви вирішили відкрити магазин жіночого одягу в окремій будівлі, у вас не буде переваги у вигляді великого потоку потенційних клієнтів, зате ви зможете не тільки орендувати приміщення, але і купити його. А у своїй будівлі ви маєте право проводити будь-які роботи з планування, обробки, виведення інженерних комунікацій, ремонту та дизайну. При цьому для залучення споживачів доведеться витратити пристойний капітал на розкручування та рекламу магазину.
Компромісом може стати розташування на одній вулиці з іншими магазинами та торговими центрами. Так у вас з'явиться стабільний потік покупців, але з ними будуть конкуренти.
Для вибору місця та приміщення для магазину жіночого одягу складіть матрицю пошуку за ключовими параметрами. Для цього треба:
Проаналізувати рівень транспортного та пішохідного трафіку . Орієнтуйтеся на місця поблизу центру міста або розгляньте варіанти біля зупинок та транспортних розв'язок, де збирається велика кількість пішоходів.
Перевірити потенціал району або ТЦ на відповідність концепції вашого магазину . Тут акцент робиться не так на кількості перехожих, але в потенціалі аудиторії. Наскільки вона забезпечена, чи цікава їй буде ваша пропозиція, чи підійде ціна?
Простежити за транспортною та пішохідною доступністю . Забезпечте вашим потенційним клієнтам місця для паркування і зручний з'їзд з дороги. А також подбайте про те, щоб для пішоходів не виникало таких перешкод як «вхід із двору», «другий поверх», «бічні двері» та ін.
Перевірити конкурентів поблизу . Наявність інших магазинів одягу для жінок не завжди є поганою. Вони генерують трафік. Але тут важливо, щоб ваш асортимент не був схожим на колекції конкурентів.
Визначитись з розмірами приміщення . Площу вибираємо за потребами. Чим більше квадратних метрів, тим вища оренда. Також враховуйте, що потрібне місце для примірювальної, касової зони, складу і т.д. Від площі залежить і кількість продавців-консультантів, яких доведеться найняти. Для магазину в 30-40 м/кв знадобиться 1 працівник, для 90-100 м/кв – дві особи, для 150 м/кв – від чотирьох і більше.
Перевірити документи на приміщення . Попросіть орендодавця показати документи, щоб переконатися, що все є законним. Обов'язково наполягайте на тривалому терміні укладання угоди. Відмова може свідчити про приховані наміри власника.
Під час пошуку місця для магазину жіночого одягу виберіть кілька варіантів, що підходять за площею, станом і ціною, а потім проаналізуйте їх за кожним із параметрів. Так ви зрозумієте, яке приміщення буде вам вигідніше та зручніше для покупців.
Магазин одягу можна відкрити в торгово-розважальному комплексі, бізнес-центрі, на першому поверсі житлового будинку або офісного центру, в окремій будівлі, в районі ринку. Вибір залежить від виду одягу, що продається, цінового сегмента, цільової аудиторії.
Варіант з окремою будівлею для підприємців, які відкривають перший бізнес, дуже витратний з оренди та оплати комунальних послуг. До того ж знайти порожнє приміщення такого типу складно. Тому спочатку найприйнятніша оренда площі у торговому центрі чи першому поверсі у будівлі, поруч із яким розташовані інші магазини.
Знайти пропозиції щодо оренди вуличних приміщень досить просто як самостійно, так і за допомогою інтернету. Зайдіть на сайт, який розміщує відповідні оголошення та введіть ключові параметри. Щодо оренди торгових площ у ТРК, актуальну інформацію краще дізнаватися особисто у керівництва центру.
Щоб визначитися з приміщенням, звертайте увагу на два показники: вартість оренди та рівень прохідності. Можете скласти таблицю за кожним із вибраних вами варіантів із ключовими параметрами. Якщо основні показники різних місць вам підійдуть, то зупиніть вибір на тих приміщеннях, де недорога оренда, а високий трафік. Якщо вас влаштовує рівень прохідності та вартість оренди, відсійте варіанти, через які можуть бути проблеми, що заважають вести бізнес.
При виборі приміщення та району, в якому розташовуватиметься магазин жіночого одягу, слід не тільки звернути увагу на основні характеристики, а й врахувати можливі ризики. Адже це може призвести до певних труднощів та ускладнити ведення бізнесу.
З якими проблемами можна зіткнутися при виборі локації та приміщення :
Нерозвинена інфраструктура . Особливо важливим є цей момент при відкритті магазину в мегаполісі. Люди повинні легко вас знаходити і без проблем добиратися до вас. При цьому бажано, щоб поряд були інші магазини, які підходять для жіночого шопінгу.
Забудова району . Дізнайтеся, чи є в планах адміністрації району будівництво нових будівель, як житлових, так і комерційних. Важливо зрозуміти, чи нашкодять вони бізнесу, що тільки-но відкрився.
Місцевість без цільової аудиторії . У районі з вашим магазином жіночого одягу має бути багато потенційних відвідувачів.
Приміщення, що не відповідає нормам та вимогам . Магазин повинен мати всі необхідні інженерні комунікації та відповідати нормам, встановленим державними органами. Якщо це не так, доведеться заплатити багато грошей на перепланування.
Похмурий інтер'єр . Якщо ви не плануєте робити ремонт, вибирайте приміщення зі стильним привабливим дизайном, який розташовуватиме до себе покупців.
Для уникнення багатьох проблем зручніше орендувати площу у великому торговому центрі. Це і низькі витрати, і стабільний потік покупців незалежно від сезону, і приміщення, що відповідає всім стандартам. Але вирішувати врешті-решт вам. Враховуйте особливості бізнесу та свої фінансові можливості.
Оцінити прохідність місця та отримати конкретні цифри можна за допомогою обчислень. Наприклад, протягом 10-15 хвилин вдень, вранці і ввечері порахуйте кількість людей, що проходять тут, і проїжджають автомобілів. Так ви дізнаєтеся, який тут трафік.
Виїзний аналіз краще проводити і у будні, і у вихідні дні для повної картини.
Оскільки важлива саме жіноча аудиторія, дізнайтеся, які заклади знаходяться поряд і працюватимуть у дні відкриття вашого магазину: навчальні заклади, салони краси, офісні центри, кафе та інші торгові точки для жінок. Також простежте за тим, скільки відвідувачів заходять в аналогічні магазини.
Якщо ви плануєте орендувати приміщення в ТРЦ, трафік потрібно рахувати не біля центрального входу в комплекс, а у торгового відділу. До деяких тупикових зон більшість відвідувачів із центрального входу просто не доходять.
Порада: всі дані щодо трафіку краще перевіряти особисто, а не довіряти цифрам, які пишуть торгові центри у своїх презентаціях.
Геомаркетингові дослідження дають більш докладні дані не тільки щодо трафіку, а й щодо контингенту: стать, вік, купівельна можливість та інші параметри. Однак об'єктивну оцінку можуть надати лише досвідчені фахівці у цій галузі.
Якщо магазин жіночого одягу працюватиме з франшизи, то питаннями оренди займається головна компанія. В іншому випадку вам самостійно доведеться проводити переговори з орендодавцем, тож будьте уважні.
Власнику приміщення важливо швидко укласти угоду та отримати гроші. Але щоб протягом терміну дії договору не виникло жодних проблем, запитайте у орендодавця документи.
Документи, які треба перевірити :
Витяг з ЄДРН.
Документ, що підтверджує право власності.
Свідоцтво ФОП чи ТОВ.
Техпаспорт приміщення.
Результати технічного та будівельного аудиту.
Висновок пожежної служби.
Договори із комунальними службами на надання послуг.
Податкові документи
Договір оренди.
Щоб вивчити документи, отримані від орендодавця, найміть юриста. Якщо ви працюєте з консалтинговою фірмою, дізнайтеся, чи займаються вони аналізом юридичної документації. Це дуже важливо.
Договір оренди укладається на кілька років і вам не потрібно, щоб через 2-3 роки виявилося, що підписант не є власником приміщення або на момент укладання угоди не був у здоровому глузді.
Також важливо обговорити можливість відстрочення оренди, доки ви робите ремонт у приміщенні. Надання максимальних орендних канікул вигідне як вам, так і орендодавцю. Так ви встигнете відкрити магазин жіночого одягу в бажаний термін, а орендодавець отримуватиме плату за оренду. Відстрочка може бути надана на період ремонту, перепланування приміщення або підготовки його за технічним завданням орендодавця.
Коли ви внесете у договір терміни орендних канікул, переходьте до підписання документа. Переконайтеся, що в ньому прописана оренда щонайменше на 5 років. Звіртеся зі своїм фінансовим планом, тому що плата не повинна бути більше 15% від запланованого доходу. Не рекомендуємо також оформляти суборенду або передавати права на приміщення третім особам.
Коли ваш адвокат перевірить всі документи, можете підписувати договір. Після цього заповніть акт приймання-передачі.
Назва, логотип та фірмовий стиль – це те, що виділяє будь-який бренд на тлі конкурентів. Щоб сподобатися і запам'ятатися аудиторії, ці елементи мають бути унікальними, зрозумілими, які викликають емоції.
При створенні айдентики треба дотримуватися таких правил :
Назва магазину жіночого одягу має бути короткою, легко вимовною, запам'ятовується і відображає суть бізнесу. Тут важливо, щоб в інших країнах воно не мало негативних трактувань, тому перевіряйте, як перекладається слово іноземними мовами. Також назва має знаходити відгук у аудиторії.
Логотип – це візуальний образ магазину. Його завдання транслювати цінності та місію бізнесу. Логотип може бути представлений у вигляді графічного знака, абстрактної картинки чи персонажа. Головне, щоб побачивши його, у свідомості жінок випливав ваш бренд.
Фірмовий стиль – це і колір, і шрифт, яким оформляється назва та логотип. Він використовується на документах (чеки, договори, бланки), одязі персоналу, меблів, обладнанні та інвентарі магазину. Продуманий у всіх дрібницях фірмовий стиль – головна вимога для яскравого старту нового бізнесу.
Про всі етапи та вартість розробки айдентики ви можете дізнатися у брендинговому агентстві та студії графічного дизайну WeLoveBrands , перейшовши за посиланням .
Фірмовий стиль відбивається і в інтер'єрі магазину. Тому важливо правильно організувати простір та розставити акценти. Ви можете найняти дизайнера та маркетолога або скористатися нашими рекомендаціями.
Як оформити магазин одягу :
Поділіть торговий зал на зони, а одяг на комплекти: за сезонами, колекціями, брендами, кольором і т.д. на ваш вибір. Позначте кожну ділянку відповідно до фірмового стилю.
Помістіть першу торгову зону праворуч від входу, а касу разом із аксесуарами ліворуч. Касова зона повинна мати у своєму оформленні елементи корпоративного стилю.
Примірювальні установки в кінці торгового залу або з його боків зі зручним проходом до них. Тканинні стулки кабінок повинні бути з вашим логотипом або назвою або з тим і іншим разом.
Оформляйте торгову залу з урахуванням формату бізнесу (бутік, мас-маркет, секонд-хенд).
Нові колекції та дорогий одяг підсвічуйте додатковими світильниками. Вона має бути відпрасована, застебнута на гудзики, очищена, тобто виглядати презентабельно.
Забезпечте покупцям комфортне перебування у магазині: від вільного доступу до товару до правильно розвішаних речей на вішалках.
Використовуйте манекени, щоб створювати модні образи.
Використовуйте ці рекомендації для створення інтер'єру магазину жіночого одягу та розміщення речей з урахуванням особливостей вашого фірмового стилю. Тоді вам вдасться створити єдиний образ, який запам'ятається споживачам.
Брендбук - це зведення правил про те, як презентувати бренд публіці. У ньому прописані принципи роботи магазину жіночого одягу, його цілі, місія, цінності, а також правила застосування елементів фірмового стилю (вивіска, уніформа, документація, сувенірна продукція, сайт, сторінки соціальних мереж, рекламні матеріали).
Брендбук дає відповіді на запитання :
Хто ваша цільова аудиторія?
Які у вас підходи щодо обслуговування покупців?
Чим ви відрізняється від конкурентів?
Як правильно змінювати колірне оформлення графічних елементів?
Яким чином можна убезпечити репутацію закладу?
Для розробки брендбука промоматеріалів проведіть аналіз жіночої цільової аудиторії, визначте ефективні рекламні канали та складіть повідомлення, яке транслюватимете потенційним клієнткам. Зверніться до брендингової агенції WeLoveBrands, щоб дізнатися більше про створення брендбука та вартість послуги.
Якщо так сталося, що ваше приміщення потребує капітального ремонту з переплануванням, варто грамотно підійти до вибору підрядника, щоб він виконав роботу, як прописано в договорі.
По-перше , перевірте реєстрацію. Чи є вона? ФОП чи ТОВ?
По-друге , відвідайте сайт і погляньте на портфоліо. Оцініть якість виконання попередніх замовлень.
По-третє , обов'язково укладайте письмовий договір ремонтних послуг.
Ці три кроки допоможуть вам не помилитися з вибором підрядника та правильно оформити угоду.
Коли укладатимете договір, обговоріть можливість відвідування об'єкта під час ремонту. Так ви зможете контролювати процес: оцінювати стан робочої зони, обладнання, зовнішній вигляд працівників. Про відповідальність та високий рівень професіоналізму свідчить відсутність у бригади шкідливих звичок, охайна форма, чисті, справні інструменти, а також прибирання зони, де проводилися роботи.
Для магазину жіночого одягу площею 60-80 м/кв. знадобляться такі комплектуючі (приблизна кількість та вартість):
15 вішало-стійок - 360 $;
12 кронштейнів - 430 $;
2 примірювальні - 215 $;
мінімум 1 прилавок та касовий апарат – 400$;
1 комп'ютер - 420 $;
6 манекенів - 35 $;
1 відпарювач одягу - 84 $;
1 термінал - 290 $;
2 дзеркала - 60 $;
1 протикрадіжна система - 540 $;
1 стелаж для складу - 360 $;
канцелярські товари, миючі засоби та інший інвентар - 120 $.
Магазину жіночого одягу не потрібне дороге обладнання, тут в основному розміщуються вішалки-стійки та стелажі. Якщо у вас бутік, подбайте про пуфики і диванчики в примірочній зоні.
Загальна вартість комплектуючих дорівнює близько 3330 $.
А ще варто забезпечити гарне освітлення. Воно має бути як у торговому залі, так і у примірювальних. Якісні та правильно встановлені освітлювальні прилади підвищують продаж на 30%.
Жоден сучасний магазин жіночого одягу не обходиться без програмного забезпечення. Автоматизація робочих процесів значно полегшує облік витрат та доходів, інвентаризацію, ведення бази клієнтів, розрахунок зарплати та багато іншого.
Серед популярних систем: Торгсофт, Skyriver MT, АРМ Торгівля V 2.0.1, Chameleon POS та інші.
Наскільки маленьким не був ваш магазин жіночого одягу, 1-2 продавців вам точно не вистачить. Обов'язково потрібні змінники. Магазин має бути відкритий весь тиждень без вихідних, щоб не проґавити покупниць з різним робочим графіком.
Продавці-консультанти повинні знати асортимент, вміти ненав'язливо рекомендувати різні варіанти одягу (бажано дорожче), чемно і терпляче спілкуватися з клієнтами, вирішувати конфлікти.
Також вам знадобиться касир, який відпускатиме товар, і адміністратор, який займається вирішенням різних питань. Оскільки касир – це матеріально відповідальна людина, підійдіть до вибору працівника серйозно. Краще взяти на роботу того, кому ви довіряєте і в кому впевнені, що він не крастиме. На посаду адміністратора слід обрати людину, яка може працювати з режимом багатозадачності та згладжувати конфліктні ситуації.
За бажання заощадити прибиральників можна не наймати, а обговорити з продавцями можливість почергового прибирання приміщення після або до робочого дня.
Ще вам знадобиться бухгалтер, але якщо продаж не дуже багато, то його можна оформити не на весьробочий день. Як варіант – домовитись про співпрацю з фрілансером, щоб не витрачати кошти на облаштування робочого місця для нього.
Власник магазину жіночого одягу зазвичай не бере участі у прямих продажах, а займається стратегічними питаннями розвитку та просування бізнесу.
Найпоширеніша схема оплати праці – це ставка плюс відсоток від продажу чи бонуси від перевиконання плану. Так ви мотивуватимете продавців активно працювати. А для покращення сервісу та підвищення продажів співробітників слід час від часу відправляти на курси.
Щоб ваш сервіс залишався на високому рівні, а новачки швидко навчалися та включалися у робочий процес, розробіть інструкції та чек-листи для них. Так ви можете контролювати роботу персоналу. Завантажити шаблон для магазину можна в інтернеті, але доведеться адаптувати його до вашої концепції.
Чіткі інструкції матимуть перелік завдань, які кожен співробітник повинен виконати за робочу зміну. Так продавцям-консультантам не доведеться нічого вигадувати, вони знатимуть, що і в якій послідовності робитимуть. Тут же можна помістити схеми діалогів з покупцями, наприклад, для того, щоб підібрати фасон або розмір, як виходити з конфліктних ситуацій і т.д. Чек-листи служитимуть у плані як самозвіти, заповнювані самими співробітниками.
Ввівши інструкції та звітність про виконану роботу, ви покращите сервіс та підвищите ймовірність повернення покупця. Адже відмінне обслуговування клієнтів – це одна з найсильніших конкурентних переваг магазинів, які торгують жіночим одягом.
Якщо у вас в магазині буде відсутній одяг потрібного розміру або кольору, ви пропустите покупця, а то й кількох. Щоб такого не сталося, потрібно регулярно проводити облік товару, вчасно дізнаватися про всі недоліки та робити нове замовлення.
Уявлення про реальні запаси одягу дає лише часте інвентаризація. Однак її проведення може зайняти день та призупинити роботу магазину. Прискорити інвентаризацію можна за допомогою системи автоматизації, що передбачає облік товару за штрихкодом. Після того, як ви його відзначили терміналом збору даних, інформація про товар з'являється у спеціальному додатку.
Системи обліку товарів дозволяють за 2-3 години :
проводити облікові операції;
переглядати дані інвентаризації за період;
проводити раптові позапланові перевірки (може за допомогою одного співробітника);
виключити помилки в обліку;
зменшити можливі крадіжки.
Інвентаризація із системою автоматизації проводиться у рази швидше. Вам не потрібно переривати робочий процес або оплачувати понаднормові. Ви зможете вирішити проблеми з нестачею товару ще до появи.
Якщо ви користуєтесь послугами бухгалтера чи фінансового аналітика, то веденням фінансового обліку займатиметься саме він: складатиме звіти про рух грошових коштів, формуватиме звіт про прибуток та збитки, даватиме рекомендації щодо планування бюджету.
Які дії ви як власник магазину одягу можете зробити :
Об'єднайте фінансовий та управлінський облік. Це дасть зрозуміти, який одяг має великий попит.
Не змішуйте гроші бізнесу та власні.
Визначтеся з програмою, яку використовуватимете для ведення фінансового обліку.
Заведіть обліковий календар.
Вживіть заходів та рекомендацій фінансового аналітика, щоб уникнути або скоротити втрати від касового розриву.
Витрати розбивайте на категорії.
Зважайте на нематеріальні активи бізнесу.
Фіксуйте борги магазину та розробіть спільно з бухгалтером схему їх погашення.
Використовуйте різні мобільні програми, щоб планувати бюджет, а не покладатися на удачу.
Щоб уникнути неприємних ситуацій на робочому місці, потрібно вжити плану заходів щодо контролю персоналу.
Як убезпечити свій заклад від крадіжок та ухилення від роботи :
Виплачуйте заслужену зарплатню продавцям-консультантам – ставка + відсоток від продажів. Також ви можете організувати премії за перевиконання плану, якість обслуговування та інше.
Створіть атмосферу дружби та довіри всередині колективу, а також між вами та підлеглими. Згуртована команда буде працювати для досягнення спільної мети – розвитку та отримання прибутку від продажу у вашому магазині.
Розробити систему знижок на речі для своїх співробітників.
Застосовуйте інструкції, чек-листи та звіти про результати виконаної роботи за зміну, тиждень, місяць.
Влаштовуйте планерки для вирішення організаційних питань.
Вивісьте мотиваційну дошку із досягненнями кожного співробітника, щоб забезпечити здорову конкуренцію.
Підключіть систему відеоспостереження для безпеки покупців та контролю персоналу.
Перевіряйте знання асортименту, влаштовуйте іспити, підключайте «таємного покупця».
Ці способи контролю допоможуть вам покращити рівень обслуговування, убезпечити себе від крадіжок та інших неприємних ситуацій, пов'язаних із найнятими співробітниками.
На етапі навчання персоналу магазину жіночого одягу підготуйте його до роботи зі скаргами покупців.
По-перше , самостійно подумайте, які заперечення можуть виникнути у клієнта: висока ціна, невідповідний розмір, той колір, фасон і т.д. Напишіть інструкцію щодо виходу з конфліктної ситуації. Наприклад, покупець скаржиться на невиправдано високу ціну. Ваш продавець-консультант повинен уважно вислухати покупця, погодитись (так, але…), пояснити причину саме такої вартості одягу, запропонувати інші варіанти. Такі ситуації слід опрацювати з кожним продавцем-консультантом.
По-друге , щоб зменшити кількість заперечень, займіться розвитком лояльності клієнтів до магазину жіночого одягу.
Для підвищення лояльності необхідно :
надавати якісний товар та високий сервіс;
зробити магазин жіночого одягу доступним для широкої аудиторії;
безпосередньо спілкуватися з жінками в облікових записах соцмереж, через чат на сайті магазину та ін;
вводити час від часу розпродажі та різні знижки: на певний товар, кількість, комплект тощо;
ненав'язливо повідомляти про участь магазину у благодійних проектах;
виступати за ведення здорового способу життя, наприклад, одягати спортивні команди;
співпрацювати з брендами, яким довіряють покупниці.
У той же час, продавці-консультанти магазину повинні бути терплячими та уважними щодо клієнтів. Переконайтеся в їх відмінних комунікативних навичках, знанні асортименту, вмінні правильно використовувати емоції та жести.
Перелічені рекомендації щодо закриття заперечень та розвитку лояльності до вашого магазину допоможуть залучати нових покупців та перетворювати їх на постійних.
Відкриваючи магазин жіночого одягу, виділіть гроші на рекламу та просування. Не варто покладатися лише на «сарафанне радіо». Скільки вам обійдеться запуск рекламної кампанії, багато в чому залежить від розташування торгової точки і використовуваних каналів розкручування.
Якщо ви орендуєте площу в торговому центрі, буде достатньо привабливої вітрини та яскравої вивіски, щоб привабити покупців. Звичайно, ви можете підключати роздачу листівок, особливо в день відкриття або під час знижок.
Якщо ж магазин розміщується в окремій будівлі або на першому поверсі житлового будинку, приємної вивіски і вітрини буде недостатньо. Це пов'язано з тим, що потенційних клієнтів стане у рази менше. Їх потрібно буде приваблювати більшою рекламою. Найефективніший спосіб пошуку цільової аудиторії – через Інтернет. Соціальні мережі, месенджери, картографічні довідники, власний сайт, профільні ресурси тощо. Не забувайте і про інші рекламні канали, такі як банерна реклама, сітілайти, покажчики.
Звичайно, є непрямі, але дієві способи просування, спрямовані на вибудовування позитивної репутації закладу: участь у благодійності, соціальних активностях, спонсорство тощо. Але це потребує великих вкладень.
Щоб нові клієнти поверталися знову, подбайте про програму лояльності, персональну систему знижок та пільги для постійних покупців.
Для запуску будь-якого бізнесу потрібно буде обрати форму діяльності та тип оподаткування, зареєструвати ФОП чи ТОВ.
Які документи потрібні для відкриття магазину одягу :
свідоцтво про реєстрацію;
свідоцтво платника податків;
КВЕД «Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах» – це 47.71;
документи для оформлення продавців;
реєстрація касового апарату;
документи для куточка покупця;
дозвіл на торговельну діяльність від санітарної епідеміологічної станції та пожежної служби;
договір оренди чи купівлі-продажу приміщення.
Для роздрібної торгівлі найчастіше вибирають ФОП. Так і документів до державних органів потрібно надавати менше (паспорт та ІПН), і бухгалтерський облік простіше, і існує можливість самостійно розпоряджатися рахунком підприємства та ін.
Найзручніше зареєструвати ФОП через мобільний додаток «Дія». Натисніть кнопку «Подати заяву» та заповніть бланк. Під час реєстрації виберіть тип оподаткування. Після цих дій заява відправляється на перевірку і через деякий час в особистому кабінеті «Дія» прийде повідомлення про реєстрацію ФОП і стане доступним витяг з єдиного державного реєстру.
Також ви можете скористатися державними реєстраторами (ЦНАУ, акредитованими суб'єктами державної реєстрації та органами місцевого самоврядування). Для цього вам потрібно податись, наприклад, до районної адміністрації, вистояти чергу, подати всі документи на реєстрацію ФОП. Ще ви можете написати заяву на ФОП у нотаріуса. Але тоді вам доведеться заплатити від 34 $.
Якщо ви бажаєте вибрати спрощену форму оподаткування (15% або 6% залежно від кількості витрат), про це вказуйте під час реєстрації ФОП. Інакше вас автоматично переведуть на загальну систему. Тоді потрібно буде визначитися з групою, вказувати кількість річного доходу та кількість найнятих працівників.
Під час військового стану Верховна Рада України ухвалила закон, який дозволяє ФОП не сплачувати ЄСВ (22%) за мобілізованих співробітників та єдиний податок (18% від прибутку +1,5% військовий збір), якщо не одержують доходи.
Кожен бізнес на шляху розвитку стикається із труднощами. Магазин жіночого одягу – не виняток. Деякі промахи помітні на самому початку, інші помилки припускаються вже в процесі активної роботи.
Головне – вчасно їх виявити та провести ретельну роботу з усунення. Для цього треба :
визначити корінь проблеми;
знайти методи розв'язання;
зіставити їх із своїми можливостями;
вчинити по-людськи.
Виявити проблему на початковому етапі допоможе тестовий запуск магазину. Як клієнти можуть виступати ваші знайомі. Якщо ви відкриваєте бутік, доречно надіслати їм запрошення на попередження. Під час "генеральної репетиції" ви зможете оцінити, на якому рівні все готове, а також вислухати зауваження друзів. То ви зрозумієте, що потрібно доопрацювати і що вже готове.
Найбільш негативні наслідки для молодого бізнесу мають помилки, що призводять до низьких продажів. Якщо їх вчасно не усунути, вони зможуть привести до банкрутства в перший рік роботи.
Проблема №1 : продавці-консультанти погано реагують на нових відвідувачок чи не звертають уваги взагалі.
Рішення : проведіть інструктаж зі співробітниками про те, як зустрічати нових відвідувачів та проводити їх. Обов'язкові – посмішка та доброзичливе привітання. Введіть премії та штрафи за якість сервісу.
Проблема № 2 : застосування неправильних вітальних фраз або питань при першому контакті з відвідувачами.
Рішення : приберіть із лексикону продавців-консультантів фрази: «Вам допомогти?», «Вам щось підказати?». Вони викликають роздратування та бажання скоріше залишити магазин. Достатньо буде привітати клієнта та повідомити, що ви готові допомогти, якщо знадобиться, та відійти. Нехай покупка далі сама розглядає асортименти. Якщо потрібно буде знайти потрібний розмір, наприклад вона обов'язково попросить вас про допомогу.
Проблема №3 : відсутність конкретних торгових пропозицій.
Рішення : навчіть продавців-консультантів прийомам продажів. Нехай вони пропонують купити додатковий або супутній товар до обраної речі, опишуть переваги дорожчого варіанту, створять візуальний дефіцит, розкажуть про знижки. Також важливо правильно розкладати товар: дорогі позиції – на чільне місце, ходові товари – по кутках, яскраві аксесуари – біля каси.
Проблема № 4 : відсутність схем, скриптів, інструкцій щодо роботи з покупцями.
Рішення : щоб підштовхнути покупця придбати більш дорогий товар, потрібно правильно зробити пропозицію. Ваші співробітники повинні вивчити інструкції, дотримуватися схеми розмови у конкретних ситуаціях. Тому програйте з ними всі можливі сценарії з пропозиціями докупити одяг або як вийти із конфліктної ситуації тощо. Так ви не пропустите покупця та збільшите середній чек.
Проблема № 5 : відсутність контролю роботи продавців-консультантів.
Рішення : використовуйте різні методи мотивації, наприклад премії та штрафи, прийоми здорової конкуренції, впроваджуйте «таємного відвідувача» або влаштовуйте іспити, підключіть систему відеоспостереження в торговому залі, розробте чек-листи або звітність про виконану роботу за зміну. Відмінно діє персональний план продажу або переведення працівника на зарплату без ставки лише на відсоток від реалізованої продукції.
Проблема № 6 : немає бази клієнтів.
Рішення : просіть кожну реальну чи потенційну покупницю залишати свої контакти: ім'я, телефон, адресу електронної пошти. Підтримуйте зв'язок. Повідомляйте про нові товари, цікаві пропозиції, знижки та акції не рідше 1 разу на місяць.
Проблема № 7 : невірні маркетингові матеріали та рекламні канали для залучення клієнтів.
Рішення : не займайтеся рекламою самостійно, якщо у вас немає відповідного досвіду. Найкраще звернутися до професіоналів брендингової агенції WeLoveBrands. У нас ви знайдете детальну інформацію про просування бренду та ціни на послуги.
Проблема № 8 : відсутність ефективної системи залучення нових покупців.
Рішення : використовуйте різні канали та способи залучення споживачів. Окрім інтернет-реклами та друкованої продукції існує взаємна реклама як елемент «сарафанного радіо». Вибираючи локацію свого магазину, зверніть увагу на організації, що знаходяться поряд. Можливо, у вас вдасться оформити крос-маркетингові відносини та рекламувати свій заклад у партнера за допомогою виставлених візиток, листівок та ін. у касового прилавка або стійки адміністратора.
Тестуйте різні методи залучення клієнтів. Якщо одні перестали працювати, замінюйте їх на інші. Слідкуйте за ефективністю. Тоді у вашому магазині жіночого одягу не буде проблем із кількістю продажів.
Як убезпечити свій бізнес від несумлінних дій покупців? Які кроки зробити і при цьому вчинити по-людськи? Постараємося відповісти на ці запитання.
Звичайно, для початку потрібно провести інструктаж із співробітниками, як чинити, якщо вони запідозрили покупця у крадіжці. Але в той же час встановіть протикрадіжне обладнання, порівнюючи витрати зі своїми фінансовими можливостями.
Можна встановити :
камери схову;
радіочастотні бирки-датчики;
сталеві тросики «петля-голка»;
протикрадіжні замки;
протикрадіжні ворота - радіочастотна система;
камери відеоспостереження;
сигналізація.
Також ви можете скористатися послугами охоронної фірми або взяти на роботу приватного охоронця, який слідкуватиме за відвідувачами торгового залу та перевірятиме чеки на виході.
Якщо ви застали злодія "на гарячому", обов'язково викликайте поліцію. Не відпускайте порушника закону безкарним. Так ви наочно продемонструєте заодно і своєму персоналу, як робитимуть із нечистими на руку співробітниками.
Запуск бізнесу у різних країнах відрізняється за кількома критеріями.
Тому відкриваючи магазин жіночого одягу за кордоном, враховуйте :
нюанси у оформленні торгового бізнесу;
модні тенденції у країні;
особливості менталітету та традицій;
попит на ті чи інші вбрання;
якість матеріалів, у тому числі виготовляють одяг.
Щоб розібратися, як вести бізнес в іншій країні, завітайте до магазинів своїх потенційних конкурентів. Оцініть їхній асортимент, подачу, сервіс, «фішки» і т.д. А для реєстрації скористайтесь послугами іноземних правників.
Тепер ви знаєте, як відкрити магазин жіночого одягу з моменту визначення концепції до врахування можливих ризиків. Тому вивчайте інструкцію та застосовуйте рекомендації!
А якщо вам потрібен унікальний логотип, назва, що запам'ятовується, ефектний фірмовий стиль, що викликає емоції оформлення сайту, інтернет-магазину або сторінок в соціальних мережах, звертайтеся в нашу студію. Щоб отримати консультації та уточнити деталі , зв'яжіться з нами по телефону або напишіть у месенджери.