Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Якщо ви плануєте відкрити магазин косметики, але не знаєте, з чого почати або сумніваєтеся, чи зможете пробитися серед конкурентів, то ця стаття для вас. Розкажемо, що потрібно для початку торгівлі, як задовольнити запити споживачів і виділитися серед інших продавців, скільки обійдеться запуск бізнесу, які нюанси врахувати при його веденні і коли окупиться магазин.
Індустрія краси розвивається, а логістика покращується, що дозволяє швидко доставляти товари з різних міст та країн. Це призводить до того, що на ринку з'являються нові бренди та види косметичних засобів. Одночасно зростає попит на таку продукцію.
Продаж косметики збільшується з кожним роком, водночас спостерігається тенденція до переходу споживачів у сферу e-commerce, тобто підвищуються продажі онлайн.
Найчастіше люди купують засоби для догляду за шкірою та волоссям, декоративну, лікувальну та органічну косметику. А ще стає все популярнішою корейська косметика, продукція hand made. При цьому користуються товарами цієї категорії як жінки, так і чоловіки в будь-яку пору року, незалежно від економічної, політичної ситуації в країні та інших зовнішніх факторів. Тому не дивно, що косметичні засоби є одними з найбільш популярних у світі.
Крім високого попиту на косметичні засоби, вони мають ще й хороший оборот. Так, світовий ринок косметики до 2022 року досяг 429,8 млрд. доларів. І ця цифра, за прогнозами експертів, лише зростатиме. У 2024 році очікується, що оборот beauty-індустрії становитиме $750 млрд.
В Україні косметичний ринок оцінюється у 23,7 млрд. гривень. При цьому збільшується частка вітчизняних брендів. Імпортна продукція, як і раніше, домінує, але зростає інтерес покупців до засобів по догляду за шкірою та волоссям українського виробництва.
Переваги відкриття магазину косметики :
потрібна продукція;
продаж цілий рік;
гарні обороти, оскільки люди користуються косметикою постійно, а косметичні засоби швидко закінчуються;
малогабаритні товари, що забезпечує зручне транспортування та дозволяє заощадити на складі;
відомі бренди, яким не потрібна реклама;
продукція у різних цінових сегментах;
широка аудиторія.
При запуску бізнесу необхідно врахувати багато нюансів, щоб не прогоріти надалі. Незважаючи на актуальність ніші та затребуваність товарів, ця справа може не піти, якщо бездумно підійти до організаційних питань (вибору місця, асортименту, постачальників та ін.), не вивчити нішу, цільову аудиторію та конкурентів, «забити» на закони, розрахунки та просування . Тобто перед запуском магазину необхідно провести дослідження, продумати цілі та скласти бізнес-план.
Косметичні засоби відносяться до категорії складних товарів, оскільки мають обмежений термін використання, певні правила зберігання, підлягають сертифікації та мають відповідати багатьом стандартам – за складом, маркуванням, упаковкою тощо. Продаж цієї продукції регламентується українським законодавством, тому всі норми та вимоги треба попередньо вивчити.
Також у цій галузі спостерігається висока конкуренція. Зокрема косметику продають :
спеціалізовані магазини;
супермаркети, що виділяють окремі секції;
дрібні торгові точки, що у торгових центрах;
інтернет магазини;
спільноти у соціальних мережах;
мережеві компанії типу Oriflame та Mary Kay.
Щоб увійти до цього бізнесу, слід визначитися з його масштабністю та напрямком – мережа магазинів, бутік професійної косметики, універсальний чи вузькоспеціалізований магазин (наприклад, лише декоративна косметика, виключно еко-напрямок тощо) та ін.
Також треба вибрати формат роботи – офлайн магазин, інтернет-магазин, та офлайн та онлайн продажу, продажу в Instagram. Залежно від специфіки бізнесу відрізнятимуться методи реалізації продукції, способи просування, цілі, завдання, організаційні моменти, бюджет.
В останні роки спостерігається збільшення попиту на натуральну косметику та доглядові засоби ручної роботи, підвищення інтересу до українських виробників. Це дозволяє кожному, хто захоплюється виготовленням мила, шампунів, бальзамів для губ та іншої продукції в домашніх умовах, перетворити своє хобі на бізнес.
Якщо ви хочете заробляти на улюбленій справі, можна запустити серійне виробництво або робити косметику на замовлення. Для цього вам знадобиться приміщення, сировина та дозвільні документи.
Які сертифікати потрібні для продажу косметики ?
санітарно-епідеміологічний сертифікат;
Документ відповідності вимогам Технічного регламенту.
Гігієнічний сертифікат є документом, що підтверджує безпеку продукції для життя і здоров'я людей. Його можна отримати у Державній санітарно-епідеміологічній службі України на підставі результатів досліджень (санітарно-хімічна, токсикологічна, радіологічна, мікробіологічна та інші експертизи). Цей документ видається терміном на 5 років, після чого його треба буде оформити наново.
Крім цього для виготовлення та реалізації косметичних засобів необхідно скласти Технічні умови та отримати сертифікат відповідності, що гарантує якість товарів. У цьому документі зазначається, що продукція відповідає встановленим стандартам та нормам. Його можна оформити як у імпортну косметику, і на продукти вітчизняного виробництва.
Наявність сертифікатів забезпечує конкурентоспроможність продукції, підвищує довіру з боку споживачів, дозволяє брати участь у тендерах та конкурсах.
Якщо вас цікавить, як отримати сертифікат відповідності на крем та інші косметичні засоби, зверніться до державних органів сертифікації. Разом із заявою вам треба буде надати ТУ, загальну документацію, гігієнічний сертифікат на певні види товарів та зразки продукції.
Перш ніж складати бізнес-план, шукати місце для продажу та закуповувати товар, треба вирішити, чому ви хочете відкрити магазин косметики, яку користь можете дати людям. Адже в будь-якому бізнесі для досягнення успіху акцент робиться на споживача, його потреби, бажання та болі. Якщо ваш продукт не буде корисним для аудиторії, він залишиться непоміченим.
При відкритті магазину важливо :
прописати цілі (збільшення продажів, розширення аудиторії, вихід на нові ринки, витіснення конкурентів тощо);
вибрати продукт (декоративна, доглядова, лікувальна, професійна косметика тощо);
позначити цінності – основні принципи, якими ви будуватимете роботу (якість обслуговування, чесність, відповідальність, швидке просування тощо.);
вивчити цільову аудиторію - треба вирішити, хто ваш основний клієнт, що для нього важливо, як він живе, що його тішить, а що засмучує тощо;
сформувати цінову політику – належить визначити ціновий сегмент, встановити ціни на продукцію, вибрати методи презентації товарів та тактику (акції, бонусна програма чи інші методи заохочення покупців);
продумати місію - сенс існування бізнесу (ідея виникнення бізнесу, чого прагне компанія, що продукт дасть споживачам і як покращить їхнє життя).
Опрацювання цих пунктів допоможе сформувати стратегію, розставити пріоритети, відбудуватися від конкурентів, наголосити на своїх сильних сторонах, підвищити ефективність роботи в цілому.
Щоб відкрити магазин, необхідно визначитися з форматом роботи, масштабністю бізнесу та асортиментом.
4 варіанти бізнесу :
Виробництво . Ви самі виготовляєте косметичні засоби – будинки при невеликих партіях або фабриці при масовому виробництві. У такому разі ви несете відповідальність за якість та безпеку продукції, вам не потрібно шукати постачальників та підлаштовуватися під них, ви зможете самостійно регулювати асортимент, прибираючи з продажу неходові позиції та додаючи новинки під запити цільової аудиторії.
Посередник . За такою схемою працює багато магазинів: закуповують продукцію у різних виробників і продають офлайн або онлайн.
Франшиза . Такий спосіб передбачає роботу від імені відомого бренду, який не потребує реклами. Для цього слід оформити приміщення відповідно до фірмового стилю та організувати бізнес-процеси з урахуванням вимог компанії.
Дропшиппер . Ви шукаєте клієнтів для власників магазинів та отримуєте відсоток від продажів. У цьому випадку можна створити свій сайт із каталогом продукції, де будуть розміщені фото та вказані ціни, або завести сторінки в соцмережах для пошуку покупців.
При вирішенні виробляти власну косметику або продавати відомі бренди необхідно вибрати напрямок – різні категорії товарів, тільки засоби для догляду за шкірою або засоби гігієни (мило, гелі для душу, зубні пасти), декоративна косметика, натуральна косметика, професійна косметика для візажистів, засоби для догляду за шкірою нігтів і т.д.
Для продажу косметичних засобів треба вибрати формат магазину :
стаціонарний (спеціалізований магазин, відділ у супермаркеті, торгова точка у торговому центрі);
інтернет-магазин – можна поєднувати з офлайн-торгівлею;
продажу у соціальних мережах, зокрема в Instagram.
Для стаціонарного магазину необхідно знайти гарне місце з великим потоком людей, створити сучасний стильний інтер'єр, знайти персонал, встановити меблі та обладнання, купити товар, організувати систему безпеки (охорона, камери відеоспостереження, сигналізація).
Що потрібно, щоб відкрити онлайн-магазин :
розробити сайт із чіткою, зрозумілою структурою та зручною навігацією;
зареєструвати домен та вибрати хостинг;
підготувати унікальний дизайн, який підвищує впізнаваність;
розробити фірмовий стиль;
створити товарні картки з професійними фото, детальним описом, характеристиками, цінами та бажано відеооглядами;
підключити платіжні системи, служби доставки, програми складського обліку та інші сторонні послуги;
займатися просуванням.
При онлайн-торгівлі слід відслідковувати показники, збирати статистику та проводити аналітику, щоб розуміти, які товари мають великий попит і які методи розкручування більш ефективні.
Як запустити магазин в Інстаграмі :
Створити акаунт;
стильно оформити сторінку;
придумати зрозумілий і незабутній нік;
підготувати якісні унікальні фотографії товарів;
регулярно публікувати пости (не лише продають, але корисні, експертні, інформативні, а також розважальні, інтерактиви);
викладати відгуки покупців;
розміщувати відеоогляди, ролики розпакування товарів, «до та після».
Відкриття магазину косметики в Instagram дозволяє розпочати бізнес з мінімальними вкладеннями та швидко знайти клієнтів, використовуючи популярні способи просування. Крім цього, в соцмережі потрібна для такої групи товарів аудиторія, а сама продукція добре вписується в концепцію майданчика з візуальної складової.
Щоб отримати допомогу у веденні бізнесу та швидше досягти поставленої мети, слід звернутися до експертів. Можна знайти консультанта, який знається на тих питаннях, які належить вирішити, або скористатися послугами консалтингових компаній, які вивчають проблему, проводять необхідні дослідження та знаходять ефективні рішення.
Запуск магазину косметики потребує аналізу ринку. Щоб розробити ефективну стратегію, вибрати напрямок діяльності, уникнути типових помилок і виділитися на тлі конкурентів, треба знайти сильні та слабкі сторони інших компаній, розуміти, які потреби ваших покупців.
Вивчення цільової аудиторії передбачає :
збирання загальних даних: вік, стать, сімейний стан, рівень доходу, місце проживання);
пошук інтересів та проблем (з пошукової видачі, соціальних мереж);
підбір затребуваних категорій товарів (чим користуються частіше, ніж менше);
аналіз критеріїв вибору (як споживачі обирають товар і що впливає їх вирішення);
визначення почуттів та відчуттів, які має викликати продукт (краса, підтягнута шкіра, розслаблення тощо);
встановлення причин, чому клієнт має купити товар саме у вас (вигідна ціна, висока якість, натуральність та ін.).
Тобто недостатньо взяти жінок віком 20-60 років і намагатися продати їм свій продукт. Тут потрібна сегментація за демографічним, соціальним, географічним та психологічним принципом. Адже для підлітків, 50-річних жінок, матусь, ділових жінок, домогосподарок, мешканок сільської місцевості тощо. потрібні різні підходи.
Розуміння своєю ЦА дозволить сформувати оптимальний асортимент, вибрати максимально ефективні методи просування, способи побудови комунікації.
Вивчення конкурентів допомагає отримати таку інформацію :
конкурентність у ніші (висока, низька);
кількість компаній у регіоні;
магазини з таким же асортиментом та схожою ціновою політикою;
обсяги продажу;
попит на різні групи товарів;
канали просування;
сильні та слабкі сторони конкуруючих фірм.
Ці дані допоможуть у грамотній побудові концепції, виборі ніші, створенні візуального образу, виділенні своїх сильних сторін, створенні унікальної торгової пропозиції, задоволенні запитів споживачів.
Позиціонування – це вибір місця компанії над ринком, образ бренду у свідомості аудиторії. Це важлива складова при запуску бізнесу, оскільки дозволяє людям зрозуміти, для кого призначений продукт, які проблеми він вирішує, які потреби задовольняє, чим відрізняється від подібних, у чому його вигода і на яких умовах його можна купити.
Що дає позиціонування :
відбудова від конкурентів;
демонстрація переваг та цінностей;
підвищення лояльності та довіри;
формування позитивного іміджу
Стратегія позиціонування передбачає визначення поточного положення, вибір бажаного та розробку кроків для досягнення мети. Позиціонувати можна як бренд, і товар.
Диференціація – це процес розробки відмінних рис продукту.
Акцент можна зробити на :
додаткові характеристики товару, які розширюють його функції;
ефективність застосування;
натуральності та безпеки;
дизайн;
рівні обслуговування;
відчуття, які дає продукт.
Щоб виділитися на тлі конкурентів і запам'ятатися аудиторії, товар повинен викликати емоції, нести користь, мати унікальне ім'я, що запам'ятовує.
Розрізняють горизонтальну та вертикальну диференціацію. Перша дозволяє компанії виділити сегменти аудиторії та пропонувати товари для вирішення тієї чи іншої проблеми (наприклад, шампунь проти лупи, для фарбованого волосся, від випадання волосся тощо). Друга передбачає фокус на конкретній потребі та випуск під неї різних товарів (наприклад, скраб для тіла шоколадний, цукровий, сольовий, трав'яний або гель для душу з ароматом кавуна, лайма, ванілі та ін.).
Диференціювати товари можна за характеристиками, ціною, через упаковку (незвичайна форма, нестандартний обсяг, поєднання кольорів, образи тощо), комунікацію (способи взаємодії з аудиторією), сервіс (безкоштовна доставка, відправка в день замовлення, пробники, рада візажиста чи косметолога, діагностика стану шкіри).
Диференціація допомагає виділитися на тлі конкурентів, привернути увагу до продукту, збільшити лояльність та довіру споживачів, підвищити рентабельність.
Відкриття магазину вимагає попереднього розрахунків – разові витрати, щомісячні витрати, прибуток. Ці показники допоможуть визначити рентабельність торгової точки. А це у свою чергу дозволить оцінити рівень продажів, оптимізувати витрати, грамотно підійти до питання ціноутворення та дізнатися, як впливає собівартість на прибуток.
Перед тим, як розпочати розрахунки, слід скласти докладний бізнес-план. Це чітка програма дій, що дозволяє зрозуміти, яким буде магазин і як працюватиме.
Бізнес-план включає :
суть та мета бізнесу;
напрямок та формат діяльності;
дані про конкурентів та цільову аудиторію;
вид продукції;
маркетингова стратегія;
план продажів;
організаційні моменти (приміщення, персонал, постачальники, обладнання, айдентика та ін.);
фінансової моделі.
Бізнес-план допоможе вибрати стратегію розвитку, визначити динаміку попиту, знайти ефективні засоби просування, уникнути можливих ризиків.
Фінансова модель є частиною бізнес-плану і є список показників, за якими проводиться оцінка бізнесу. Документ допомагає спрогнозувати виторг, прорахувати як зміни на ринку або в компанії позначаться на продажах та доходах. Без таких розрахунків існує загроза банкрутства у перший рік роботи.
Розділи фінансового плану :
первісні витрати: реєстрація бізнесу, закупівля товарів, меблів, обладнання, купівля та ремонт приміщення, транспорт, розробка інтернет-магазину;
щомісячні витрати: оренда приміщення, комунальні платежі, зарплати працівників, поповнення асортименту, податки, реклама, непередбачені витрати;
показники, що змінюються: курс валют, рівень інфляції, податкові ставки, ціни на косметику, витрати на виробництво;
відсотки за кредитами та позиками;
прогнози: обсяги продажів, середній чек, виторг;
інші джерела доходу: продаж сувенірної продукції, суборенда тощо;
оборотний капітал;
грошові потоки (купівля/продаж будівлі, транспортних засобів, обладнання, ліцензії, франшизи, платежі, виторг від продажу, закупівля товарів тощо);
термін окупності.
Фінмодель допомагає отримати відповіді на запитання, скільки заробить компанія за місяць/рік, скільки треба продати товарів для виходу в нуль, що впливає на прибуток (конверсія, трафік, середній чек та ін.), чому зазнає збитків та яких точок зростання.
Правильне складання бюджету допомагає у реалізації поставленої мети. З його допомогою можна планувати витрати, узгоджувати діяльність різних підрозділів чи підрядників.
Бюджет проекту враховує прямі та непрямі витрати. До перших належать матеріали, обладнання, товари, зарплати співробітників тощо, а до других – непередбачені витрати.
При відкритті магазину косметики враховують такі витрати :
документація: реєстрація, отримання дозвільних документів, сертифікатів на продаж косметичних засобів;
приміщення: покупка або оренда, ремонт (матеріали + робота), дизайн інтер'єру, вивіска, вітрини;
меблі та обладнання: столи, стелажі, полиці, касовий апарат, термінал, комп'ютерна техніка, принтер, сейф та ін;
транспорт;
продукція: закупівля товару, поповнення асортименту;
персонал: зарплати, відпускні, лікарняні, разова оплата праці за певні послуги, наприклад, юридичні,
регулярні витрати: комунальні платежі, податки, соціальні внески, мита, канцелярські товари та витратні матеріали, оренда, транспортні витрати, послуги зв'язку та доставки;
банківські послуги: відкриття розрахункового рахунку, обслуговування; система електронного документообігу; валютні операції;
розробка інтернет-магазину: домен, хостинг, послуги розробника, дизайн сайту, інтеграція з платіжними системами, програмами складського обліку тощо, CMS, створення додаткових мовних версій, техпідтримка та ін.;
маркетинг: рекламні кампанії, просування, ведення акаунтів у соціальних мережах, фотографування, створення відеороликів, промоакції, майстер-класи;
система безпеки: договір з охоронною службою, встановлення сигналізації, відеокамер, протикрадіжних рамок на вході;
поліграфія: друк листівок, каталогів, буклетів, рекламні матеріали, сувенірна продукція, фірмова документація, пакети та упаковка;
благодійність.
Бюджет створює фінансову основу, допомагає контролювати витрати та прибутки. Але, крім основних витрат, сюди обов'язково треба закласти і резервний фонд.
Резервний фонд – це видаткова частина бюджету, що дозволяє покривати збитки та непередбачувані витрати (аварійно-відновлювальні роботи, розкрадання майна/товарів, збитки під час стихійного лиха тощо).
Створення резерву допомагає запобігти банкрутству, неплатоспроможності, взяття кредитів у процесі роботи.
У фонд потрібно регулярно вносити певний відсоток від прибутку, наприклад 10%, щоб у разі потреби покрити непередбачені витрати, не влазячи у борги, не продаючи майно, не затримуючи виплату зарплат та оплати за рахунками.
Після вибору напряму та специфіки діяльності слід визначитися з асортиментом. Передбачати, які саме товари будуть мати підвищений попит, а на які покупці не звертатимуть уваги, досить складно. Тому при відкритті магазину рекомендується вивчити, що продають конкуренти, закупити плюс-мінус таку ж продукцію невеликими партіями, а потім провести аналіз і вибрати найпопулярніші бренди, групи, серії товарів.
В асортимент магазину косметики можуть входити :
засоби для нігтів (лаки, рідини для зняття лаку, засоби для догляду за кутикулою, інструменти для манікюру);
товари для волосся (шампуні, бальзами, маски, засоби для укладання, термозахисту, фарби, гребінці, прилади для укладання – фени, плойки, щипці тощо);
косметика для обличчя (очищаючі гелі, маски, тоніки, креми, сироватки, бальзами);
засоби для тіла (гелі для душу, інтимної гігієни, мило, скраби, креми, лосьйони, олії, мочалки, піни для ванни, дезодоранти, засоби для засмаги, сонцезахисту та ін.);
декоративна косметика (помади, блиски, бальзами для губ, тіні, туші, олівці, спонжі, аплікатори, тональні креми, пудра, консилери, накладні вії, дзеркала, пінцети тощо);
гігієнічні засоби (прокладки, тампони, зубні пасти, щітки, засоби для гоління та епіляції, серветки та ін.);
парфумерія;
аксесуари.
При формуванні асортименту слід вибрати бренди, які будуть представлені на полицях, а також види косметичних засобів – органічна, професійна, лікувальна косметика чи універсальний магазин із різною продукцією. Після цього потрібно встановити ціни на товари. Рекомендується пропонувати товари різних цінових категорій.
Цінова політика - це принципи визначення цін на товари, заходи щодо пошуку та вибору співвідношень між вартістю та якістю продукту. Орієнтується на цілі бізнесу (отримання прибутку, стабілізація ринку, утримання лідерства, збільшення продажів та ін), витрати (націнка), попит та конкуренцію.
Види цінової політики :
з урахуванням собівартості – до витрат виробництва чи витрат за купівлю товару додається надбавка (бажаний відсоток прибутку);
високі ціни – встановлення високих цін під час запуску бізнесу для отримання максимального прибутку за меншого обсягу продажу, створення іміджу ексклюзивності, елітної косметики;
проникнення ринку – формування низьких цін залучення аудиторії та захоплення більшої частки ринку;
диференціація – ціни змінюються залежно від сезону, події, свята, щоб привернути увагу споживачів (знижки, розпродаж серій, що знімаються з виробництва);
асортиментне ціноутворення – застосовується у разі виробництва взаємодоповнюваних або взаємозамінних товарів (наприклад, засіб для очищення шкіри+тонік, помада+олівець для губ, крем для обличчя+крем під очі тощо), зокрема при створенні наборів, коли ціна комплекту нижче сумарної вартості всіх представлених у ньому одиниць.
При виборі типу цінової політики враховуються завдання бізнесу, особливості цільової аудиторії та принципи ціноутворення у конкурентів.
Важливо як встановити ціни на товари, а й порахувати середній чек. Це товарообіг, виражений грошима. Визначається шляхом розподілу суми всіх покупок за певний період кількість виданих чеків – кожної категорії товарів окремо.
Середній чек допомагає дізнатися :
хто клієнти та наскільки вони платоспроможні;
у який період року найбільше продажів;
чи готові споживачі купувати дорожчі товари;
чи потрібно міняти асортимент;
чи ефективні акції та бонусні системи;
чи грамотно збудовано мерчендайзинг.
Знання середнього чека дозволяє також вжити заходів для залучення більшої кількості клієнтів та збільшення прибутку магазину. Наприклад, можна запровадити програми лояльності, пропонувати покупцям супутні товари зі знижки, зробити набори косметики, проводити регулярні акції та ін.
Для розвитку бізнесу та отримання прибутку в бажаному обсязі необхідно скласти план продажу. Цей документ відображає, скільки має намір заробити магазин та скільки одиниць якого товару треба продати за певний проміжок часу.
Щоб отримати саме план, а не прогноз із гарними цифрами, слід зібрати дані та провести розрахунки. План може бути як короткостроковим, наприклад, на місяць, середньостроковим (квартальний або річний), так і довгостроковим, розрахованим на кілька років.
При складанні плану продажів треба :
проаналізувати попередні показники;
вивчити зростання за минулі періоди;
визначити коефіцієнт зростання (наприклад, позаминулого року прибуток становив $100 000, а минулого – $110 000, отже спостерігається 10% зростання, тобто коефіцієнт становить 1,1);
розрахувати план наступного року – помножити розмір прибутку за рік на коефіцієнт (наприклад, 110 000 x 1,1= 121 000 доларів).
План продажів – це одночасно мета, мотивація, аналітика, дисципліна та можливість прогнозувати збитки. Документ може розроблятися індивідуально кожному за працівника, загалом для відділу продажу чи загалом для компанії.
Точка беззбитковості – це обсяг продажів, у якому отриманий дохід дорівнює витратам. Тобто цей показник говорить про роботу компанії в нуль. Він залежить від усіх витрат та прибутку, але не має жодного відношення до часу.
Показник допомагає визначити :
обсяг продажу, у якому магазин почне отримувати прибуток;
собівартість продукції;
причини зміни цінової політики.
Кожному бізнесу необхідно якнайшвидше пройти поріг рентабельності, щоб не прогоріти.
Для розрахунку потрібні такі дані :
TFC – постійні щомісячні витрати (орендна плата, зарплати, комунальні платежі, послуги зв'язку, інтернету, доставки, податки тощо);
AVC - Витрати на одиницю продукції, які можуть змінюватися (закупівля сировини, транспортні послуги та ін);
P – ціна товару/прайс.
Щоб дізнатися точку беззбитковості, треба від ціни товару відібрати витрати на нього, а потім розділити загальні витрати на отриману суму.
Наприклад, середня вартість помад, що продаються в магазині, становить $15, а на виробництво однієї одиниці йде $10. При цьому компанія щомісяця витрачає на оренду приміщення, рахунки, зарплати, систему безпеки та рекламу $700.
Тоді отримуємо: 700/15-10 = 140 помад на місяць.
Грошовий еквівалент розраховується за іншою формулою: для цього точку беззбитковості треба помножити на ціну однієї одиниці. Тобто в цьому випадку буде 140х15 = 2100 доларів.
Стартовий капітал залежить від низки чинників, серед яких регіон, асортимент, особливості приміщення тощо. Щоб визначитись із витратами, необхідно врахувати все, що знадобиться для запуску бізнесу – від реєстрації до оформлення магазину та забезпечення безпеки.
Усі витрати поділяються на разові та регулярні.
До початкових відносяться :
оформлення документів – близько $300;
купівля чи оренда приміщення – від $400;
ремонт приміщення – у середньому $2000;
закупівля товару – від $3000;
обладнання та меблі – від $2000;
розробка айдентики (логотип, фірмовий стиль, назва, слоган, вивіска, брендбук тощо) – від $250;
рекламні матеріали – від $150;
резерв – $500.
Разом: від $8600.
Щомісячні витрати :
оренда – від $250;
податки та соціальні внески – $200;
комунальні платежі – від $50;
зарплати – від $1500;
транспортні витрати – від $100;
реклама та маркетинг – $200;
поповнення асортименту – від $2000;
інші витрати (витратні матеріали, разові послуги різних спеціалістів та ін) – від $150;
непередбачені витрати – $200.
Разом: від $4650 на місяць.
Все це приблизні суми, тому що в кожному конкретному випадку розмір вкладень змінюватиметься. Це залежить не лише від кількості та цінової категорії товарів, розміру приміщення та кількості співробітників, але також від регіону, в якому відкривається магазин, вартості матеріалів для ремонту, виду вибраних меблів, способу охорони тощо.
Також розмір стартового капіталу впливає формат роботи. Якщо ви плануєте продавати лише онлайн, тоді вам потрібний інтернет-магазин. Ціна залежить від CMS, функціоналу та дизайну ресурсу. Потужний двигун, велика кількість функцій, інтеграція з платіжними системами, службами доставки, програмами обліку та контролю, а також унікальний дизайн обійдеться дешевше за простий сайт на базі шаблону з обмеженим функціоналом.
Витрати на інтернет-магазин :
розробка сайту – від $2000;
індивідуальний дизайн – від $1500;
послуги копірайтера – від $100;
оптимізація та просування – від $500;
SMM (оформлення соц.мереж, контент-план, ведення облікового запису) – від $250;
домен та хостинг – $100 на рік;
предметна фотозйомка – від $50 за годину.
Разом: від $4500.
Вартість створення та просування інтернет-магазину теж може бути різною. Це залежить від структури сайту, кількості категорій товарів, особливостей дизайну, функцій, каналів розкручування та вартості реклами.
Націнка на косметичні засоби може становити 20% і більше. Якщо щодня робити покупки будуть 20 осіб із середнім чеком у $9, то дохід становитиме $180 на день або $5400 на місяць. Щоб отримати розмір прибутку, треба відібрати щомісячні витрати (у нашому прикладі це $4650), тобто виходить $750. Потім суму початкових вкладень треба розділити розмір щомісячної прибутку: 8600/750=11. Це означає, що магазин окупиться за 11 місяців.
Від правильного розташування магазину залежить понад 70% його успіху. Місце впливає на впізнаваність, потік людей, рівень продажу та доходи бізнесу.
Перш ніж вибирати район, у якому відкриється магазин, необхідно визначитись із його форматом. Можливі такі варіанти:
торгова точка на кшталт острівця в торговому центрі;
повноцінний магазин у торговому центрі;
приміщення з окремим входом;
квартира на першому поверсі житлового будинку.
При вирішенні відкрити магазин у торговому центрі, треба врахувати його місцезнаходження, площу, відвідуваність та віддаленість точки продажу від входів, а при виборі окремого приміщення слід звернути увагу на прохідність та район/квартал.
Критерії для пошуку приміщення :
потенціал району;
трафік;
стан будівлі загалом та приміщення під магазин зокрема;
наявність інженерних комунікацій (каналізація, електрика, водопровід, опалення, вентиляція, пожежна сигналізація);
площа приміщення;
планування;
кількість конкуруючих магазинів поряд;
наявність паркінгу, гарної транспортної розв'язки;
Вартість оренди.
Щоб оцінити потенціал району, необхідно подивитися на густину забудов, поверховість будинків, наскільки розвинена інфраструктура, чи є місця з високою відвідуваністю, наприклад, торгові центри, парки тощо. А трафік показує, скільки людей проходить повз будівлю. Вибирати треба густонаселені квартали та місця з гарним пішохідним потоком.
Також слід звернути увагу на наявність конкурентів в окрузі. Чим їх буде менше, тим більше можливостей розвитку вашого бізнесу. При цьому варто врахувати і потреби людей, які проживають у районі. Наприклад, якщо це елітний житловий комплекс, то дешева косметика не матиме попиту.
Важливим критерієм є наявність паркування, особливо якщо йдеться про покупців із високим рівнем доходу.
Можливі ризики при виборі приміщення :
тихий малонаселений район – слід виїхати на місцевість, щоб оцінити пішохідні потоки та не залишитися без клієнтів;
невідповідність продукції інтересам цільової аудиторії – якщо у простому спальному районі відкриється магазин із дорогою косметикою, клієнтів буде небагато;
приміщення в старій будівлі – на вас чекає дорогий ремонт, а ще можуть виникати різні проблеми надалі;
магазин поруч із конкуруючими точками – покупці за звичкою ходитимуть до знайомих магазинів;
магазин у районі без конкурентів – така ситуація може означати, що місце не підходить для такої продукції;
магазин у великому торговому центрі – якщо справи підуть гірше, складно буде сплачувати оренду;
магазин у невеликому торговому центрі – може бути низька відвідуваність, а отже, великої кількості клієнтів вам не бачити.
Магазин косметики можна відкривати поблизу салонів краси, великих компаній, в яких працює багато жінок, шкіл, навчальних центрів та інших місць, які приваблюють жіночу аудиторію.
Коли буде обрано будинок, слід оцінити його стан, наявність комунікацій та особливості приміщення, щоб розуміти, які роботи потрібно виконати та скільки вкладень треба буде зробити.
Краще орендувати приміщення не менше 40 кв.м., щоб вистачило місця для торгового залу, складу, підсобних приміщень. Що стосується планування, рекомендується вибирати квадратну або прямокутну форму, адже так зручніше розмістити вітрини.
Головна помилка при пошуку приміщення під магазин – дивитися місця виключно у центрі міста та у всіх торгових центрах. По-перше, важливим є не сам центр, а точки з високою прохідністю подалі від конкурентів, а по-друге, не всі ТЦ підійдуть для вашого бізнесу.
Способи визначення потоків аудиторії :
оглянути район (будинки, комерційні приміщення, кількість мешканців);
відвідати торговий центр та поспостерігати за людьми (скільки відвідувачів, чим цікавляться, чи приходить ваша цільова аудиторія);
запитати про рентабельність у орендодавця чи орендарів поруч;
переглянути сторінки ТЦ (кількість передплатників, активність, відгуки).
Також важливо врахувати загальну інфраструктуру району чи особливості роботи ТЦ (час, наявність охорони, паркування, додаткових послуг).
При відкритті острова важливо, щоб він знаходився недалеко від входу до торгового центру та подалі від місць розваги – так ви забезпечите прохідність та зможете залучити людей, зацікавлених у покупках. А при відкритті окремого магазину слід вибрати місце поблизу перехресть, зупинок громадського транспорту, офісних будівель, об'єктів з великою кількістю жінок.
Для відкриття магазину потрібне приміщення. Якщо у вас немає своєї будівлі, її треба взяти в оренду. Щоб це зробити, треба провести переговори з орендодавцем, запросити документи про право власності та підписати договір.
Під час переговорів важливо обговорити такі питання :
площа приміщення;
стан приміщення та необхідність ремонту;
можливість зміни інтер'єру;
вартість оренди та комунальні платежі;
доступ до будівлі;
термін аренди;
орендні канікули.
При укладанні договору важливо перевірити документи орендодавця – свідоцтво про право власності, технічний паспорт та довіреність у разі, якщо надає дозвіл та ставить підпис не власник приміщення.
У договорі прописуються загальні дані та план приміщення, умови користування, термін оренди, ціна, розподіл витрат на утримання приміщення, орендні канікули, умови розірвання та ін.
Орендні канікули – це можливість не оплачувати оренду певного періоду або платити за мінімальною вартістю. Такі умови можна внести до договору, якщо:
потрібне перепланування;
потрібно виконати ремонт;
у разі форс-мажору, наприклад, при введенні карантину.
Тобто, якщо необхідно провести реконструкцію, редизайн чи ремонт приміщення, орендар може взяти ці витрати на себе, але не платити оренду протягом кількох місяців. Або у разі неможливості повноцінно працювати під час епідемії, нестабільної політичної ситуації тощо. можна домовитися з орендодавцем про особливі умови.
Щоб захистити свої права, оформити договір відповідно до законів та уникнути проблем із податковими органами, рекомендується звернутися за допомогою до юристів, уважно вивчити документ та чітко прописати у ньому всі пункти.
Щоб запустити бізнес та почати продавати, необхідно попередньо вирішити низку організаційних моментів та налаштувати бізнес-процеси.
Реєстрація бізнесу
При відкритті невеликої торгової точки можна зареєструватися як ФОП – цей варіант передбачає простішу систему оподаткування та звітність. А для запуску великого магазину або при розширенні бізнесу слід обирати НП чи ТОВ. Пройти реєстрацію в Єдиному державному реєстрі можна за місцем прописки чи онлайн на сайті Міністерства юстиції.
Які документи потрібні для відкриття магазину косметики :
свідоцтво про реєстрацію;
свідоцтво платника податків (єдиний податок чи ПДВ);
документ про право власності на приміщення чи договір оренди;
висновок санітарно-епідеміологічної служби;
дозвіл пожежної інспекції;
дозвіл на торгівлю;
сертифікат відповідності продукції.
Крім цього, слід завести книгу для обліку доходів і витрат, книгу скарг і пропозицій, журнал реєстрації перевірок.
Розробка айдентики
Айдентика – це набір візуальних елементів, які впливають на впізнаваність, популярність бренду та емоції, що виникають у аудиторії під час взаємодії з ним. Тут важливо створити не просто красиву картинку, а зробити так, щоб вона відображала цінності компанії, наголошувала на індивідуальності.
Візуальний образ для магазину косметики відіграє важливу роль, адже основна аудиторія, а це жінки, як правило, робить покупки під впливом емоцій. Тому важливо створити враження стильної, сучасної компанії, яка дбає про покупців.
Поняття айдентики включає все, що відноситься до візуалізації :
логотип;
шрифти (класичні, унікальні, із засічками, без них тощо);
кольорова гама;
форми (коло, квадрат, трикутник, лінії);
фірмова документація (бланки, візитки, конверти та ін.);
сувенірна продукція (блокноти, ручки, чашки, папки, пакети тощо);
рекламні матеріали;
упаковка;
фірмовий одяг;
брендування транспорту;
інтер'єр;
оформлення сайту, сторінок у соціальних мережах.
Фірмовий стиль створює гармонійний образ та приємне враження, він викликає довіру у споживачів та виділяє компанію на тлі конкурентів. Важливим є і розробкалоготипу для магазину косметики. З його допомогою можна заявити аудиторію себе, підкреслити сильні сторони, підвищити впізнаваність.
Інтер'єр також слід оформити з урахуванням фірмового стилю, тобто використовувати корпоративні відтінки, шрифти, логотип, образи. При цьому при оформленні слід дотримуватись основних принципів – зонування з окремими стендами під кожен бренд, виділення цінників різними кольорами, контрасту.
Особливе місце при відкритті магазину займає його назва. Вдалийнейм залучатиме аудиторію, викликатиме інтерес до продукції, підвищуватиме впізнаваність. Для продажу косметики слід вибрати ім'я, яке асоціюватиметься з красою, ніжністю та жіночністю або стильну оригінальну назву (наприклад, MAKEUP, Solo, Lush, Inglot, Ecolife, Красуня і т.д.) – залежно від цільової аудиторії. Для створення нейма для магазину можна також використовувати генератор назв.
Створення брендбуку
Брендбук є керівництвом з докладним описом бренду. Документ допомагає вибудовувати комунікацію зі споживачами, зберігати єдиний образ та підтримувати імідж компанії. Він складається з двох частин – суть бренду та правила використання фірмового стилю.
Брендбук включає :
позиціонування, місія, цінності бренду;
портрет цільової аудиторії;
стратегія просування;
значення назви;
слоган;
допустимі та заборонені варіанти логотипу;
фірмові кольори та шрифти;
додаткова графіка (ілюстрації, текстури, правила розробки дизайн-макетів);
приклади оформлення носіїв фірмового стилю (сувенірна продукція, реклама, листівки, буклети, уніформа);
варіанти оформлення інтернет-магазину, облікових записів у соцмережах.
Наявність брендбука спрощує підготовку матеріалів для реклами, просування, презентації продуктів, проведення акцій.
Ремонт приміщення: особливості вибору підрядника
Магазин косметики повинен бути світлим, просторим, з приємним дизайном, що привертає увагу. Залежно від загального стану приміщення та інженерних комунікацій, зокрема, треба буде провести косметичний або капітальний ремонт. Також успішною ідеєю є залучення до роботи дизайнера. Це дозволяє створити унікальний інтер'єр з незвичайним оздобленням та впізнаваним стилем.
Для робіт можна найняти команду майстрів або звернутися до спеціалізованої фірми, щоб зробити ремонт під ключ.
Як знайти підрядників :
за рекомендаціями знайомих;
серед приватних оголошень;
серед сайтів спеціалізованих компаній;
на будівельних виставках.
Під час вибору слід звернути увагу на фотографії готових проектів, команду майстрів, ціни, знімки та відео робочих моментів, щоб дізнатися, як працюють фахівці.
Після погодження графіка робіт та умов співробітництва для отримання гарантій обов'язково треба укласти договір, в якому будуть чітко прописані всі пункти, окреслено кінцевий варіант та позначено ціни. Щоб контролювати процес, слід приходити на об'єкт у ході робіт, стежити за якістю матеріалом та не сплачувати всю суму до завершення ремонту.
Торговельне обладнання та меблі для магазину косметики
При оформленні магазину основним елементом є обладнання, зокрема стелажі, прилавки, вітрини та полиці. Адже саме на них буде представлено косметичні засоби. Вдалим рішенням будуть предмети, що мають скляні полиці та гарне підсвічування, що не спотворює колір декоративної косметики. Також важливо купити меблі з ящиками та вітринами, які можуть закриватися на замок – для зберігання додаткових засобів, представлених на відкритих полицях.
Для магазину косметики потрібні :
столи та стільці;
стелажі, стійки та ящики;
відкриті та закриті вітрини;
касовий апарат;
протикрадіжні рамки;
комп'ютерна техніка та ПЗ.
Для закупівлі потрібної кількості меблів та інвентарю необхідно врахувати обсяг товару, розміри торгової точки.
Вітрини та стелажі слід розставити таким чином, щоб споживачі мали вільний доступ до продукції та могли її розглянути. Товари треба розділити на категорії та бренди, виділивши для кожної окремі стійки. А при розкладці варто враховувати психологію покупців, а конкретніше той факт, що вони несвідомо вибирають товари, що знаходяться на рівні очей.
Персонал магазину косметики
Для стаціонарного магазину основні співробітники – це продавці та касири, а для інтернет-магазину – менеджери, які обробляють заявки та кур'єри. Число працівників підбирається відповідно до масштабів бізнесу та графіка роботи. На початковому етапі можна взяти на роботу 2-3 продавців, а надалі, коли збільшиться потік клієнтів, розширити штат.
Співробітники магазину косметики :
продавці;
касири;
бухгалтер;
товарознавець;
маркетолог;
охоронці;
прибиральниця;
кур'єри.
При цьому, продавці і касири повинні бути привітними, комунікабельними, стресостійкими і такими, що розуміються на косметиці. Щоб працівники змогли відповісти на будь-які питання покупців та допомогли вибрати відповідний засіб, слід попередньо ознайомити їх з асортиментом та провести навчання – тренінги з техніки продажу, догляду за шкірою та волоссям, роботи з запереченнями та ін.
Постачальники косметики
Якщо ви не маєте власного виробництва косметики, вам треба закупити товари. А для цього слід знайти надійних постачальників, які пропонують адекватні ціни та забезпечують безперебійні постачання.
Вибрати можна вітчизняні марки, відомі світові бренди, виробників натуральних засобів догляду, популярну в останні роки корейську косметику.
Як знайти постачальників косметики :
через пошукові системи;
в соціальних мережах;
у спеціальних каталогах постачальників;
на етикетках товарів у конкурентів (дані про виробника, дистриб'ютора, представника іноземної компанії в Україні);
на виставках та конференціях.
Купуючи продукцію, обов'язково уточніть, чи є на неї сертифікати, які інгредієнти є у складі, як маркуються товари. Уточнюйте також, які мінімальні партії доступні, чи є відстрочка платежу, чи надається додаткова інформація про косметичні засоби (фото, відеоогляди, характеристики), які види доставки існують, умови співпраці.
Замовлення можна робити також на торгових майданчиках типу Aliexpress безпосередньо у виробників, у великих торгових мережах.
Інструкції для роботи та контролю співробітників
Розробка посадових інструкцій для працівників спрощує роботу, допомагає збільшити ефективність та контролювати виконання завдань. Вони містять опис того, що і як повинен робити кожен працівник, тому полегшують адаптацію нового співробітника, встановлюють сферу відповідальності, дозволяють самостійно відстежувати показники та контролювати діяльність персоналу.
У посадових інструкціях можуть описуватись завдання співробітників, їх обов'язки та права, способи взаємодії з іншими працівниками.
Розробка інтернет-магазину
Якщо ви плануєте торгувати не лише у стаціонарному магазині, а й онлайн, необхідно створити інтернет-магазин. Потрібно розділити весь асортимент на категорії та підкатегорії, продумати структуру сайту, зручну навігацію та розробити відомий дизайн. При цьому слід враховувати потреби та бажання аудиторії.
В інтернет-магазин можна додати такі розділи :
каталог;
новинки;
акції;
хіти продаж;
відгуки;
доставка і оплата;
блог з корисними статтями, лайфхаками, порадами щодо догляду за шкірою, макіяжу, оглядами брендів, трендів тощо.
Товарні картки повинні містити докладні характеристики, зрозумілий заголовок, опис та якісні фото з різних ракурсів. Також для деяких груп товарів, де важливо оцінити колір, текстуру тощо, можна розмістити відео.
Для залучення користувачів і підвищення впізнаваності необхідно придумати коротку назву інтернет-магазину , розробити стильний привабливий логотип і оригінальне оформлення, що відображає суть бізнесу.
Організація робочих процесів передбачає як пошук надійних постачальників і персоналу, а й використання програм обліку товарів, сервісів контролю роботи співробітників, і навіть грамотну комунікацію зі споживачами.
Контроль включає :
Проведення інвентаризації
Проводиться для встановлення реальної картини (як ідуть продажі, наявність на складі, які товари не продаються), а також для зниження нестач, перевірки актуальності цінників, виявлення шлюбу та прорахунків у реалізації продукції.
Перевіряти слід майно, фінансові зобов'язання, нематеріальні активи, кошти, розрахунки з постачальниками та інших.
Власник сам вирішує, коли краще та з якою періодичністю проводити такі перевірки. Якщо ця робота не автоматизована, все треба робити вручну, що займає багато часу і часто призводить до помилок. Щоб спростити та прискорити інвентаризацію, слід використовувати програмне забезпечення, яке автоматизує роботу каси та товарний облік. Завдяки програмі обсяг продукції коригується при кожній зробленій покупці.
Фінансовий облік
Щоб оцінити прибутковість магазину, треба проводити облік фінансів, аналізувати дані та планувати подальші дії. Ці кроки необхідні контролю коштів, розрахунків і операцій.
Фінансовий облік дозволяє :
навести лад у грошах – фіксуються всі перекази, оплати, грошові потоки;
контролювати доходи та витрати – для розуміння, звідки приходять гроші та на що витрачаються;
планувати фінанси – допомагає керувати коштами та зрозуміти, скільки можна взяти на свої потреби.
Для управління фінансами можна використовувати різні платні та безкоштовні програми. Вони дозволяють формувати звіти, проводити аналітику та приймати ефективні рішення.
Контроль персоналу на робочих місцях
Роботодавець контролює роботу співробітників за кількома критеріями.
Серед них:
дисципліна – коли приходить працювати і йде додому, скільки робить перерв тощо.;
використання ресурсів компанії – госптовари, інтернет та ін;
інформаційна безпека - нерозголошення комерційної таємниці, персональних даних інших працівників, клієнтів;
лояльність – вірність, бажання розвивати компанію тощо;
використання робочого дня – ефективність роботи, завдання, які виконує протягом дня.
Системи обліку робочого часу допомагають дізнатися, скільки годин працювала людина, скільки була на перерві, коли прийшла на роботу і залишила робоче місце. Такий контроль дозволяє реєструвати касирів, продавців та інших працівників на кожній ділянці, а також порівнювати графіки з фактично відпрацьованим часом для відображення запізнень, переробок чи недоробок.
Робота з клієнтами
Вибираючи товари, покупці можуть знайти безліч причин, чому той чи інший продукт їм зараз не потрібен, незалежно від того, наскільки професійно ви підійшли до презентації та реклами. Це і є заперечення, працювати з якими має вміти кожен продавець.
Розрізняють справжні, хибні та умовно-об'єктивні види заперечень. Справжні - це коли покупець говорить реально те, що його не влаштовує (якість, ціна, бренд), хибні ховають одну причину під іншою (наприклад, людина не хоче говорити, що для неї це дорого, тому розповідає про сумніви як), а умовно-об'єктивні відбивають нерішучість зробити покупку саме зараз, тобто клієнту потрібен товар, але спочатку він хоче подумати чи з кимось порадитись.
Як працювати з запереченнями :
ввічливо вислухати причини відмови та зрозуміти їх – так починають вибудовуватися довірчі стосунки;
показати, що ви на стороні клієнта за допомогою слів «ви маєте рацію», «вірно і т.д.;
навести аргументи на користь товару, розповісти про його вигоди або запропонувати альтернативу;
уточнити, чи залишилися питання, і якщо так, відповісти та відпрацювати нові заперечення;
пропонувати оформити покупку.
Для відпрацювання заперечень треба ставити покупцю питання, намагатися розвіяти його сумніви, розповідати, у чому вигода йому від цієї покупки, збільшувати цінність товару (гарантія, фішки).
Крім роботи із запереченнями, важливо підвищувати лояльність споживачів. Це проявляється у коханні, вірності, прихильності бренду чи продукту. Якщо людина лояльна, вона більше купуватиме, приходитиме знову і рекомендуватиме магазин рідним і знайомим.
На лояльність впливають :
якість товару;
обслуговування та турбота про клієнта (відповіді на запитання, допомогу у виборі, поради щодо використання тощо);
задоволення потреб клієнта;
приємні бонуси;
сталість.
Якщо піклуватися про покупців, забезпечити приємний ненав'язливий сервіс і не просто задовольняти їхні запити, а й перевершувати очікування, то лояльність буде збільшуватися, а з нею і продаж.
Маркетинг та соціальні проекти
Маркетинг є сукупність дій, вкладених у задоволення потреб споживачів. Це не лише підвищує лояльність клієнтів, а й сприяє зростанню продажів.
Для розробки маркетингової стратегії необхідно провести аналіз цільової аудиторії, конкурентів та цін на ринку. На основі цих даних підбираються інструменти:
вартість – ціна товарів впливає рівень попиту;
продукція – затребувані товари у різних категоріях;
збут - методи підвищення попиту, наприклад, акції;
реклама - канали просування товарів.
Для розкручування можна використовувати банерну рекламу, поліграфічну продукцію (листівки, буклети, каталоги), розсилку повідомлень у месенджери, акції, майстер-класи, програми лояльності.
Як розкрутити інтернет-магазин косметики
Щоб покупці дізналися про ваш інтернет-магазин, бачили його у пошуковій видачі, а також зацікавилися продукцією, необхідно зайнятися просуванням. Для цього треба провести SEO – оптимізацію під пошукові системи, використовувати різні інструменти та канали залучення трафіку.
Розкрутити інтернет-магазин допоможе таргетована та контекстна реклама, співпраця з блогерами б'юті-індустрії, публікації на жіночих форумах, SMM, прямі ефіри в соціальних мережах, контент-маркетинг (корисні, цікаві тексти, відгуки, вірусні ролики та ін.).
Також, для зміцнення репутації компанії, підвищення конкурентоспроможності та отримання вигод важливо виявляти соціальну відповідальність. Така діяльність передбачає різноманітні благодійні програми, спонсорство проектів та соціально корисні заходи (економія ресурсів, турбота про навколишнє середовище, відмова від тестування косметики на тваринах тощо).
Сплата податків
Бізнесмени можуть обрати спрощену систему оподаткування та зареєструватись як платники єдиного податку. У такому разі ФОП діляться на дві групи:
які не наймають людей працювати, а товари продають у дрібних торгових точках;
які укладають трудові договори з невеликою кількістю працівників (до 10).
Юридичні особи також можуть бути на єдиному податку, але за умови, що кількість співробітників не перевищує 50 осіб, а доходи становлять менше ніж 5 млн гривень на рік. В інших випадках слід отримати свідоцтво ПДВ та додавати до ціни кожного товару 20%.
Для управління фінансами, своєчасного подання звітів до податкової служби, контролю доходів та витрат краще взяти на роботу досвідченого бухгалтера.
При відкритті магазину підприємці планують, які отримуватимуть доходи, думають, чим буде корисний продукт і яких цілей слід досягти, а ось про можливі проблеми можуть не замислюватись. Але при запуску бізнесу важливо не лише бути налаштованим позитивно та рішуче, а й тверезо оцінювати ситуацію, передбачати складнощі.
Складнощі – це частина будь-якої діяльності, тому не варто їх боятися, до них треба бути готовим.
Проблеми, з якими можна зіткнутися на початку шляху :
брак коштів – для мінімізації ризиків слід заздалегідь подумати про фінансову подушку;
затяжний процес отримання необхідних документів – щоб усе зробити правильно та швидко, зверніться за допомогою до юристів або дізнайтесь докладніше про процедури реєстрації бізнесу та отримання дозвільних документів;
кадрове питання - тут можна зіткнутися з тим, що люди відмовляються працювати за запропоновану вами зарплату або виконують свої завдання не так, як хотілося б;
постачальники – для отримання стабільних поставок слід підстрахуватися та зібрати максимум інформації про ту чи іншу компанію, а потім підписати договір;
продажу - тут важлива орієнтація на потреби аудиторії та просування.
Щоб вирішити будь-яку проблему, необхідно спочатку встановити її причину. Для цього слід виявити, що спричинило проблемну ситуацію через питання «чому» з деталізацією. Наприклад, затягнули із надсиланням документів. Відповіддю на запитання, чому так сталося, може бути: відклали цю справу, бо виконували інші важливіші завдання, з чого випливає, що день не сплановано. Саме без планування і лежить корінь проблеми.
Для вирішення проблеми можна використовувати такі методи :
мозковий штурм - спрямований на пошук альтернативних варіантів;
системний аналіз – комплекс дій щодо визначення цілей та пошуку ефективних рішень;
SWOT-аналіз – це стратегічне планування, що допомагає знайти сильні та слабкі сторони, загрози та можливості.
Усі варіанти рішень слід проаналізувати, зіставити їх реалізацію зі своїми можливостями та вибрати найоптимальніші. При цьому необхідно пам'ятати про цільову аудиторію, співробітників і постачальників, щоб вчинити відповідально та мінімізувати збитки. А ще обов'язково треба враховувати закони країни, в якій тримаєте магазин, та особливості роботи у ній. Це допоможе швидше адаптуватися до змін, вести законну діяльність, знайти вихід із ситуації і розвиватися надалі.
Також у періоди економічних проблем, нестабільної політичної ситуації, стихійних лих, епідемій тощо. бізнес може переживати кризу Щоб не збанкрутувати, підприємцям доводиться приймати не найприємніші рішення.
Серед варіантів боротьби з кризою значаться :
мінімізація витрат;
скорочення штату;
зниження кредитного навантаження;
продаж зайвого майна;
зміна стратегії підприємства.
При вирішенні урізати витрати не варто повністю відмовлятися від реклами та просування, а у разі власного виробництва – знижувати якість товарів. Це погано вплине на імідж, продаж, і ви почнете втрачати клієнтів.
Для утримання позицій слід взяти під контроль грошові потоки, налагодити бізнес-процеси, адаптуватися під ринок, що змінюється, і займатися розкруткою, використовуючи ті інструменти і канали, які для вашої ніші є більш дієвими.
При правильно збудованій роботі та в кризу можна отримати вигоду, отримати нові можливості та вийти на інший рівень.
Якщо ви хочете працювати на себе та плануєте відкрити інтернет-магазин косметики, звертайтеся до студії WeLoveBrands . Наша команда розробить для вас:
унікальний привабливий дизайн сайту;
стильне оформлення сторінок у соцмережах;
зрозумілий каталог;
відомий фірмовий стиль/логотип;
назва компанії, яка відображатиме індивідуальність;
корисний та цікавий контент на сайт або для соціальних мереж;
а також займеться просуванням магазину.
Це означає, що ви отримаєте комплекс послуг зі зміцнення позицій інтернет-магазину в пошуковій видачі, залучення клієнтів та підвищення лояльності аудиторії. Для отримання консультації та уточнення деталей співробітництва зателефонуйте нам або напишіть у месенджери.