→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Як придумати назву бренду?

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Як придумати назву бренду?

Що робити, якщо потрібно вигадати назву бренду, а ідей ні? Або є купа варіантів, але всі вони якось не дуже підходять - хочеться чогось унікальнішого і крутішого? За що хапатися, які методики використати, де шукати натхнення? Саме про це і поговоримо у статті.

 

Назва бренду - ключова складова успіху його просування на ринку. Саме від назви залежить, чи буде бренд впізнаваний, чи стане він популярним і як його взагалі сприйме цільова аудиторія. Важливість цього завдання та величезна кількість умов породжують переконаність у тому, що створення неймінгу – це вкрай важка та практично непосильна справа. Але це лише здається на перший погляд. Насправді, що простіше і зрозуміліша назва, то краще вона сприймається і запам'ятовується аудиторією. Підтвердження цього маса, взяти хоча б той же Apple, Cat або Нова Пошта.

Назва бренду: якою вона має бути?

Для більшості простих споживачів поняття бренд і торгова марка – це те саме. Люди, які мають відношення до маркетингу, не знають різницю, тому й не розрізняють їх. Насправді поняття бренду набагато ширше, ніж поняття торгової марки. Так як воно складається не просто з назви компанії, а ще включає масу аудіо-візуальних компонентів: логотип, слоган, музику, рекламні ролики і т.д. Тому, коли людина чує назву бренду, в голові миттєво з'являється конкретний образ, нерозривно пов'язаний з емоційним відгуком.

Бренд – це насамперед імідж, який створюється, щоб викликати в аудиторії лояльність, симпатію та довіру до компанії. Тому неймінг для бренду – першочергове завдання. Адже назва має буквально врізатися на згадку і залишатися там назавжди.

Вимоги до неймінгу бренду

Існує ціла низка умов, яким має відповідати назва компанії та бренду. Діляться вони на 2 групи – за змістом та формою. Правильний неймінг завжди відповідає наступним вимогам:

Змістовні

  1. У назві має бути закладено певну характеристику бренду (або відразу кілька):

nazvanie-brenda

 

ідея, з якою створювалася компанія;
     
nazvanie-brenda   чим компанія відрізняється від конкурентів;
     
nazvanie-brenda   у чому головна перевага компанії;
     
nazvanie-brenda   цінова політика;
     
nazvanie-brenda   вигода для споживача від пропонованого товару чи послуги;
     
nazvanie-brenda   соціальний рівень споживача.

 

2. У назві НЕ має бути:

nazvanie-brenda   негативного посилу;
     
nazvanie-brenda   образи почуттів споживачів;
     
nazvanie-brenda   дезінформації.

 

Формальні

nazvanie-brenda  

Фонетичні:

  • вимова має бути легкою та ритмічною;

  • назва має відрізнятися від конкурентів.

     
nazvanie-brenda   Фоносемантичні:
  • неймінг повинен викликати в людини конкретний емоційний відгук;

  • неологізм має звучати красиво та позитивно.

     
nazvanie-brenda   Лексикографічні:
  • просте написання;

  • легке прочитання;

  • постановка наголосу на інтуїтивному рівні (навіть у неологізмах).

     
nazvanie-brenda   Юридичні:
  • нейм має бути унікальним;

  • не суперечити законодавству.


Іншими словами, назва бренду повинна бути унікальною, позитивною, легко читається, легко запам'ятовується і легко відтворюється. Також воно має добре лягати на слух та повністю відповідати бізнес-концепції компанії.

Як придумати назву бренду: 2 підходи

Якщо перед вами стоїть завдання розробити назву бренду, то рішення лише два:

  1. Замовити неймінг у професіоналів.

  2. Розробити назву самостійно.

Розглянемо докладніше, що на вас чекає у кожному з цих випадків.

Варіант №1: професійний неймінг

Як правило, власники бізнесу звертаються по таку послугу в компанії, що спеціалізуються на просуванні брендів, PR-агентства, маркетингові фірми.

Щоб фахівець зрозумів суть завдання, відчув характер бренду і вигадав ідеально відповідну для нього назву, замовнику потрібно надати:

nazvanie-brenda   ретельно прописане технічне завдання;
     
nazvanie-brenda   всю необхідну інформацію про компанію у повному обсязі;
     
nazvanie-brenda   чітко сформулювати свої побажання щодо майбутньої назви.

 

Процес неймінгу у різних компаніях може складатися з різних етапів у різній послідовності. Але, як правило, схема така:

nazvanie-brenda

 

 

 

 

 

  Аналіз цільової аудиторії. Щоб потрапити до серця цільової аудиторії, потрібно її проаналізувати і скласти максимально докладний портрет потенційного покупця:
  • стать та вік;

  • місце проживання (країна, регіон, місто);

  • мова;

  • соціальний рівень (рівень життя);

  • пріоритети у житті;

  • ступінь платоспроможності.

     
nazvanie-brenda   Поведінковий аналіз потенційного покупця:
  • який товар він захоче купити та якою послугою скористатися;

  • що йому подобається, а що ні;

  • чого він чекає від товару чи послуги;

  • що може його підштовхнути до покупки;

  • що може його відлякати;

  • які сумніви, побоювання, страхи та заперечення у нього можуть бути;

  • які свої проблеми він може вирішити за допомогою товару/послуги;

  • і так далі.

Відповіді на ці питання повинні дати чітке розуміння, чому потенційний клієнт вибере саме цей бренд, а не конкуренцію.

     
nazvanie-brenda   Аналітика компанії

Коли портрет цільової аудиторії буде прописано до найдрібніших подробиць, можна переходити до аналізу компанії. На цьому етапі потрібно чітко визначити:

  • у чому полягає концепція бренду;

  • основні характеристики товарів та послуг;

  • у чому переваги компанії порівняно з конкурентами;

  • які вигоди компанія пропонує клієнту;

  • які технології використовує компанія у своїй діяльності.

     
nazvanie-brenda   Добір варіантів назв

Після визначення інформативної бази, від якої можна відштовхуватись, можна приступати безпосередньо до неймінгу. Це творчий процес, що вимагає креативного мислення та нестандартного підходу. На цьому етапі вигадуються десятки можливо відповідних варіантів назв.

     
nazvanie-brenda   Відбір відповідної назви

Отримані на попередньому етапі варіанти назв аналізуються та просіюються через певне сито сприйняття з такими параметрами:

  • фонетична гармонія;

  • лінгвістика та стилістика;

  • семантика слова (значення, зміст);

  • асоціативний ряд;

Після такого відбору зазвичай залишається кілька найбільш підходящих варіантів неймінгу, які згодом тестуватимуться.

     
nazvanie-brenda   Тестування назв

Відібрані потенційні назви презентують замовнику, пояснюючи причину вибору саме цих варіантів та демонструючи емоційну складову.

Кожна назва має пройти тестування на фокус-групах, що складаються з представників цільової аудиторії. У ході цього тестування оцінюється запам'ятовуваність кожного нейма, ступінь милозвучності та легкості відтворення, а також емоційна складова. За результатами перевірки обирається переможець, який стане назвою бренду.

     
nazvanie-brenda   Твердження

Після проходження всіх перевірок назву-переможець має затвердити замовник. Якщо його все влаштовує, можна розпочинати розробку слогана та логотипу.

     
nazvanie-brenda   Юридична перевірка та реєстрація імені

Перш ніж реєструвати назву бренду, вона має пройти перевірку на унікальність. Для цього зазвичай використовують спеціальні інтернет-ресурси, або державні служби та органи. Реєстрація відбувається у спеціальних патентних бюро, які проводять експертизу заявки та вносять назву до реєстру.

 

Варіант №2: самостійна розробка назви

Є два способи підбору неймінгу, які можуть суттєво полегшити цей процес для непрофесіоналів:

nazvanie-brenda   Брейнсторм . Суть мозкового штурму полягає в тому, що кілька людей або ціла команда збираються разом і починають висувати свої ідеї, накидаючи варіанти. Це дуже ефективний метод, тому що в процесі обговорення зазвичай народжуються справді круті ідеї. До речі, метод мозкового штурму часто використовують професійні неймери, копірайтери та маркетологи. При такій розробці можна відштовхуватися від розташування компанії, імені її засновника або основного товару/послуги.
     

nazvanie-brenda

 

 

  Логічний перебір. Суть цієї методики неймінгу полягає в тому, щоб перебирати всі можливі назви за такими критеріями:
  • асоціативний ряд, що виникає при згадці слова;

  • ключові слова;

  • поєднання кореня та приставки слова.

Незалежно від обраного способу, назву краще вибирати в парі або компанії однодумців – це дасть можливість згенерувати максимальну кількість різнобічних назв, а також наштовхне на нові ідеї.

А ще краще – доручити розробку неймінгу спеціалістам студії WeLove Brands. Ми розробимо ємну, стильну, звучну назву для вашого бренду, яку запам'ятає аудиторія і яка працюватиме на бізнес.

Як придумати назву бренду: 5 типів неймінгу

Аналізуючи назви різних брендів, можна побачити, що всі вони групуються за певною ознакою. Для наочності розглянемо докладніше кожен із типів:

  1. Традиційні назви – відбивають рід діяльності підприємства. Наприклад, «Корівка», «Молочна ферма» для компаній-виробників молочної продукції, «Садочок» – для виробника соків тощо.

  2. Географічні назви – містять згадку про місце виробництва продукції чи місце розташування компанії: «Миргородська», «Простоквашино», «Жигулівське» тощо.

  3. Описові нейми – дають пряме посилання на товар або послугу «Світ сантехніки», «Віконце», «Вікна-двері» і т.д. До речі сьогодні цей тип неймінгу дуже рідко використовується.

  4. Асоціативні назви – їхнє завдання в тому, щоб викликати у споживачів якусь асоціацію, образ, емоцію. Наприклад, "Живчик", "Гедоніст", "Ягуар" і т.д.

  5. Інші типи – до цієї категорії належать інші способи неймінгу, на кшталт на ім'я власника компанії, комбіновані тощо.

 

12 ефективних способів неймінгу для бренду

 

nazvanie-brenda

1. Використовувати ім'я засновника підприємства. Це, мабуть, найпростіший спосіб неймінгу для бренду. Єдина умова – ім'я та прізвище (разом чи окремо) мають гармонійно звучати, не викликаючи кумедних чи двозначних асоціацій. Також потрібно стежити за тим, щоб ім'я та прізвище не повторювали вже існуючий на ринку бренд. Бажано, щоб не було навіть просто співзвучних назв. Прикладів використання цього способу неймінгу повно: Chanel, Ford, Parker, Dolce & Gabbana, Dior, McDonald's, Hewlett-Packard, Procter & Gamble, Gillette і так далі. Цей список можна продовжувати нескінченно.

nazvanie-brenda

2. Комбінувати слова. Як правило, у назві бренду поєднують два слова цілком або частково, отримуючи в результаті унікальні комбінації та неологізми. Найяскравішими прикладами такого неймінгу є відомі бренди Pampers, Adidas, Pepsi, Volkswagen, Starbucks, Укрнафта, Aquafresh тощо. При такому способі неймінгу особливу увагу потрібно звертати на ясність слова, відсутність дивного або сумнівного підтексту. Щоб уникнути подібних непорозумінь, слід ретельно аналізувати нейм на наявність негативних конотацій та небажаних асоціацій. Також добре подумайте, як назва-неологізм виглядатиме і звучатиме в англійській транслітерації.

nazvanie-brenda

3. Робити абревіатури. Неймінг у вигляді акроніму – ідеальний варіант для брендів із довгими назвами, які потрібно скоротити. Це значно полегшує сприйняття назви та підвищує її запам'ятовуваність. Саме таким чином надійшли компанії KFC, BMW, IKEA, NASA, ГУМ, ЦУМ тощо. До речі, абревіатури як назву рекомендується використовувати компаніям і брендам, які працюють на міжнародному ринку.

nazvanie-brenda

4. Використовувати алітерацію. Алітерація – це літературний прийом, суть якого полягає у наданні назві ритму та рими, або додаванні повторень. Такі назви запам'ятовуються найкраще, оскільки чудово лягають на слух завдяки ритмічному звучанню. Приклади нам усім добре відомі: M&M's, Coca-Cola, Chupa-Chups, Kit-Kat, Samsung, Tutti-Frutti, Kitecat та багато інших.

nazvanie-brenda

5. Використовувати метод аналогії. Назви, які викликають в аудиторії певні асоціації, також добре запам'ятовуються. Тільки потрібно стежити за тим, щоб асоціації та суть товару/послуги конкретного бренду збігалися. При правильній комбінації можна отримати дійсно крутий нейм, з перевагою у вигляді швидкої впізнаваності та відмінної запам'ятовування. Джерелом натхнення для пошуку відповідних асоціацій можуть служити персонажі з фільмів, мультиків, світової історії, флора, фауна, космічні об'єкти та й взагалі все що завгодно. Приклади таких назв: Puma, Jaguar, Chevrolet Impala, Red Bull, Bounty, Dove, Frutella, Sony і таке інше.

nazvanie-brenda

6. Наслідування звуків. Зазвичай цей спосіб неймінгу використовують для розробки назв брендів, продукт якого можна співвіднести з якимось звуком. Наприклад, цей прийом використаний у назві Twitter (цвірінькання птиці), Schweppes (шипіння бульбашок у газуванні) і так далі.

nazvanie-brenda

7. Усічення слів. Суть цього способу неймінгу полягає у вирізанні складів чи інших частин слів. Якщо хочеться створити нейм із кількох слів, але повністю їх залишати буде занадто довго і незручно для запам'ятовування та вимови, то метод усічення – просто ідеальний варіант. До речі, таким чином часто виходить створити звучні та ємні нейми. Всесвітньо відомий бренд Intel – саме такий випадок. Ця назва утворена шляхом усічення двох слів: Integral Electronics.

nazvanie-brenda

8. Назва-загадка. Зазвичай це такі назви, які зберігають у собі якусь таємницю. Принаймні, щоб їх перекласти, потрібно добряче попрацювати. Зазвичай подібні “загадкові” слова шукають рідкісними чи давніми мовами. Прикладами можуть бути назви таких брендів, як Nivea, Daewoo та інші. Можливо, розуміння їх значення не лежить на інтуїтивно зрозумілому рівні, зате вони добре запам'ятовуються, завдяки своїй незвичайності та інтризі.

nazvanie-brenda

9. Метонімія. Це літературний прийом, суть якого полягає у тому, щоб у назві відобразити перехід від приватного до загального чи навпаки – від загального до приватного. Наприклад, нейм Burger King говорить аудиторії про те, що перед нею не звичайний бутерброд, а справжній король бургерів. Або інші приклади з цієї категорії: Планета суші, Starbucks, Coffee Life, Universal Pictures і так далі.

nazvanie-brenda

10. Слова, що не мають відношення до товару чи послуги. Неймінг бренду не повинен асоціюватися з його діяльністю. Назвою може стати будь-яке слово. І щоб його відшукати не потрібно влаштовувати багатогодинні і тим більше багатоденні брейнсторми. Досить просто уважно подивитися на світ довкола себе, адже кожна річ, жива істота чи явище може стати якщо не самою назвою, то джерелом натхнення. Так, наприклад, було створено назви брендів Adobe, Apple, Fujifilm, Borjomi та багато інших.

І пам'ятайте, що бренд стає популярним і улюбленим не тільки через назву, але ще завдяки крутим послугам, унікальним якісним товарам та відмінному сервісу. Тому краще займіться розвитком цієї сторони бренду, а розробку назви доручіть професіоналам студії WeLoveBrands. Ви заощадите час, гроші та сили, а в результаті отримаєте круту, ємну, звучну назву бренду . Ми розробимо неймінг, який відображатиме характер бренду, нестиме правильне посилання і западатиме в пам'ять і серця вашої цільової аудиторії. 

 

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5