→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Sprite – напій із особливою місією

770

Оцінили: 175

Зміст:
Розмір шрифту:

Sprite – напій із особливою місією

Sprite – найпопулярніший лимонно-лаймовий напій, лідер із вгамування спраги серед усіх газировок. Він з'явився, щоб скласти конкуренцію 7 UP, але незабаром підкорив весь світ. Як Спрайт переріс із простої содової з лимоном у освіжаючий напій і завдяки чому отримав визнання, дізнаєтесь у цій статті.

 

Із чим у вас асоціюється Sprite? Напевно зі свіжістю, прохолодою та вгамуванням спраги. Адже саме цього багато років переконує нас реклама бренду. Але щоб запам'ятатися споживачам, компанія використовувала й інші методи, зокрема, оригінальну пляшку з барвистою етикеткою, подібною до якої на той час ще не бачили. Така маркетингова стратегія зробила бренд впізнаваним, а напій одним із найбільш затребуваних у світі.

Sprite – популярне газування для підвищення тонусу організму

Sprite є одним із найвідоміших безалкогольних газировок у світі. Напій має смак лайма і лимона, тому часто поряд з його назвою можна зустріти слово «лаймон», що є поєднанням двох цитрусових. Газування робить концерн The Coca-Cola Company.

Улюблений багатьма смак був створений понад 60 років тому 1959 року. За деякими припущеннями задум з'явився ще раніше - 1956-го. Вперше запущений у виробництво на заході Німеччини як один із варіантів уподобань Фанти – Fanta Klare Zitrone і був різновидом содовою з лимоном. Але «Чиста лимонна фантазія» сподобалася цільовій аудиторії навіть більше, ніж апельсиновий напій, тому прозорому газировці дали власне ім'я – Sprite. Завдяки особливому складу напій має приємний смак, покращує настрій та підвищує тонус організму.

В 1961 Спрайт представили в США як конкурента 7 Up, і ця конкуренція збереглася до цих пір. До 1967 року напій вже був доступний 85% населення США та мешканцям 39 країн. У 80-х його популярність призвела до значного зростання продажів, завдяки чому вдалося затьмарити колишнього лідера бренд 7 Up.

sprite

Станом на 2019 рік Sprite є третім за споживанням газованим напоєм у світі та продається більш ніж у 190 країнах. Крім основного смаку лимона-лайма, бренд пропонує також газування без цукру, з вишнею, полуницею, ваніллю, журавлиною, імбиром та ін. Усього налічується понад 26 різновидів.

Спочатку Спрайт був орієнтований на дорослу аудиторію, але згодом газування стало популярнішим серед підлітків. Наразі вона позиціонується як безалкогольний газований напій, у якому відсутній кофеїн.

Рецепт газування пережив кілька трансформацій. Підтримка ідеї здорового способу життя та зменшення кількості споживаного цукру призвела до того, що у 2013 році у Великобританії Sprite почав використовувати стевію як підсолоджувач, знизивши калорійність приблизно на третину від колишньої кількості. 2018 року компанія перейшла на аспартам. Наприклад, у банку об'ємом 200 мл із класичним лимонно-лаймовим смаком міститься 140 ккал, а в лимонно-лаймовій шипучці без цукру – 0 ккал. Ця зміна стала відповіддю на дедалі свідоміше споживання солодких напоїв.

Офіційний сайт бренду: www.sprite.com . Основний конкурент – 7 UP.

sprite

Sprite – спонсор здорового способу життя та творчості

Починаючи з 1980 року, бренд активно підтримує спорт, творчі проекти та відкриті способи самовираження.

  1. Спорт

Sprite є офіційним спонсором багатьох спортивних подій та підтримує різних спортсменів. У Сполучених Штатах він співпрацює з NBA. Яскравим прикладом є багаторічна рекламна кампанія з американськими баскетболістами Леброном Джеймсом, Грантом Хіллом, Кобі Брайантом. Бренд також популяризує жіночий футбол. Для фанатів спорту компанія розробила низькокалорійний варіант газованого напою з відсутністю цукру у складі – Zero Sugar.

sprite

  1. Музика

Спрайт активно просуває у масову культуру такі музичні напрями як хіп-хоп та реп. Багато артистів стали популярними завдяки участі в рекламних кампаніях газованого напою. 1986-го вийшла перша реклама з американським репером Кертісом Блоу. Цей рекламний ролик виявився успішним маркетинговим ходом. Багато компаній, наслідуючи приклад Sprite, стали запрошувати реп-виконавців для взаємного просування.

Бренд співпрацював з Rakim, Drake, Heavy D&The Boyz, A Tribe Called Quest, KRS-One, Pete Rock та CL Smooth, Nas та Kris Kross, а також випустив лімітовану версію напою – «Cold Lyrics Series». На яскраво-зелених банках було надруковано цитати легенд хіп-хопу: 2Pac Шакура, Міссі Елліот, Дж. Коула та ін.

Спрайт спонсорує концерти та конкурси для молодих виконавців: Rae Sremmurd, Vince Staples, Lil Yachty, Kamaiyah та ін. Для просування поки що невідомих музикантів було створено програму Sprite Way. Ця платформа з'явилася для спільноти бренду, щоб допомогти своїй аудиторії почути. Спрайт надає живу сцену для виступів артистів Sprite Way та демонстрації своєї музики провідним музичним виконавцям. Так ті, у яких ще немає студійних записів і широкої популярності, зможуть проявити себе.

sprite

Співпрацював Sprite і з такими російськими гуртами та музикантами, як «Бі-2», Земфіра, «Король і блазень», «Мумій Тролль», «Сплін» та інші. Він також відкривав та просував нові таланти: Elvis, Frau Mai, Маргоша. Сучасні виконавці, які співпрацюють із брендом – це Big Baby Tape, Шарлотта, Моргенштерн та ін.

sprite

Спрайт займається просуванням репу та хіп-хопу по всьому світу на постійній основі, тому споживачами напою є також фанати різних музикантів.

  1. Акції та заходи

Sprite постійно організовує різні уявлення. Так, у Сіднеї під хештегом ОторвісьОтЖари на пляжі Бонді-Біч пройшла акція, під час якої австралійці могли остудити себе холодною водою з величезних кранів, встановлених компанією.

А під час субкультурної виставки в Москві Спрайт встановив фотобудки, де бажаючі могли сфотографуватися обійнявшись з єдинорогом, який був персонажем реклами нового напою з огірком.

Бренд вплутався у свідомість цілого покоління та вплинув на молодіжну культуру. Згадка про газований напій є і у творі В. Пєлєвіна «Generation P». Головний герой роману вигадав слоган: «Я у весняному лісі пив березовий Sprite».

Сьогодні Спрайт входить до п'ятірки найкращих газованих напоїв у світі. Деякі споживачі відзначають, що його смак набагато кращий за 7 Up, оскільки він втамовує спрагу і освіжає.

sprite

Поява освіжаючого напою та вихід Спрайту на світовий ринок

Сьогодні унікальний смак Sprite відомий багатьом. Його п'ють замість води для вгамування спраги, додають у безалкогольні та алкогольні коктейлі. Завдяки фірмовим кольорам пляшку з напоєм можна легко знайти на полицях магазинів.

Бренд створив нову культуру вгамування спраги: «Свобода від спраги», «Імідж – ніщо, спрага – все. Не дай собі засохнути». Але мало хто знає, як з'явився освіжаючий напій. Існує кілька версій та припущень.

Як з'явився рецепт

Причину появи напою приписують наслідкам Другої світової війни. Тоді компанія Coca-Cola переживала проблеми. Через брак деяких продовольчих товарів вона не могла придбати необхідні інгредієнти для виробництва коли, тому виникла потреба створити нове газоване обладнання, щоб вийти зі складної ситуації.

Так розпочався випуск Фанти, а згодом і розширення її смакової лінійки. 1959 року компанія створила прозорий Fanta Klare Zitrone, назва якого в перекладі з німецької означає «Чиста лимонна ФАНТАзія». Тому часто роль прабатька Спрайта приписують саме апельсиновому газюванню.

За іншою версією рецепт Sprite був придуманий компанією Coca-Cola ще раніше, а саме в 1956 році. Вона розробила терпкий прозорий газований напій та почала продавати його під назвою Спрайт. У той же час у Західній Німеччині почали виробляти однойменні міксери для змішування коктейлів із газування.

spritesprite

Підкорення американських покупців

Так чи інакше, до 1961 року прозоре газування досягло американського ринку. Назву напою як Sprite Soda чітко затвердили у штаб-квартирі компанії в Атланті, США. Пропрацювавши дизайн упаковки, першу партію випустили у продаж у двох містах штату Джорджія – в Атланті та Марієтті. Передбачалося, що напій становитиме гідну конкуренцію 7 Up компанії PepsiCo, який довгий час був лідером серед лимонно-лаймових газировок у США. Але успіх Спрайта перевершив усі очікування.

Вже за тиждень напій розповсюдили по 8 містах Джорджії. А в 1967 році Sprite став доступний більшій частині населення США. Він продавався у 40 штатах. У цей період газування почали проводити й інших країнах. Спрайт швидко розійшовся світом, завойовуючи серця споживачів, і невдовзі вже випускався в 39 державах.

До 1978 лимонно-лаймова шипучка займає перші місця в категорії напоїв з аналогічним смаком. У цьому року він стає самостійним продуктом, а чи не просто замінником содовою.

У 1994 році разом з появою чергового логотипу був створений і легендарний слоган "Імідж ніщо - спрага все". З того часу ця фраза невідривно пов'язана зі Sprite.

Чималу роль для впізнання напою відіграло оригінальне оформлення. Темно-зелений колір банки, логотип, що запам'ятовується, прозорий колір Спрайту стали асоціюватися з напоєм, який може повністю вгамувати спрагу. Але це не все. Концепція та бачення бренду – бути на піку у всьому, що робиш, надихнуло багатьох молодих людей та зробило їх фанатами напою.

Місія Спрайта: не дати собі засохнути

Бренд Sprite прагне створення таких напоїв, які б вгамовували спрагу, приносили людям прохолоду, освіжали, підвищували настрій і при цьому задовольняли сучасні запити суспільства. Тому розробляються нові смаки: імбир, м'ята, зелений чай, огірок, лимонад та ін.

Спрайт підтримує ідею вести активне та здорове життя. Для цього були створені лінійки, які не містять цукор, зі 100% натуральними ароматизаторами.

Також бренд змінюється та підлаштовується під швидкий ритм життя своїх споживачів. Тому в новій серії напою, розробленої спеціально для любителів кави, міститься кофеїн.

Щоб газування охолоджувало і добре вгамовувало спрагу, створюються нові види упаковки, зокрема ті, які перетворюють частину газування на кригу при відкритті кришки.

sprite

Чим живе Sprite: цінності бренду

Спрайт підтримує здоровий спосіб життя, бореться з расизмом, прагне змінити світ на краще.

В цілому, компанія має такі цінності :

  • оновлення та зміна світу на краще;

  • расова рівність у США;

  • підтримка та обслуговування місцевих громад через загрозу коронавірусу;

  • забезпечення свіжості тіла та духу;

  • створення дедалі стійкішого бізнесу;

  • робота над зміною життя людей, спільнот та планети на краще;

  • розвиток культури, яка цінує роботу та досягнення компанії через інклюзивність.

Підтримка расової рівності є особливо важливою для бренду. Тому Sprite бере участь у русі Black Lives Matter, основна мета якого створити умови, щоб темношкірі музиканти та художники могли реалізовувати свої мрії.

Викорінення расизму – основне зобов'язання, яке бренд взяв перед споживачами. Особливо гостро це питання постало після серії смертей чорношкірих американців через поліцейське насильство та акції протестів, що прокотилися країною.

Спрайт підтримує спільноти темношкірих, своїх співробітників, їхні сім'ї, всіх, хто вступає у спільну боротьбу за правову справедливість. Бренд вносить пожертвування у фонд Black Lives Matter Global Network та місцеву спільноту в Атланті. А нещодавно оголосив про повномасштабну співпрацю з Global Network: «Нам потрібно більше, ніж транзакція. Нам потрібна трансформація». Таким чином Sprite піклується про своїх споживачів, не надаючи значення кольору шкіри.

Свіжий та доброзичливий фірмовий стиль Sprite

За всю історію існування бренду він жодного разу не змінив основного кольору. Холодний зелений, який викликає асоціації з прохолодою та свіжістю, добре помітний на полицях магазинів, легко впізнається споживачами та налаштовує на позитивну хвилю. І хоча компанія кілька разів змінювала слоган, проводила редизайн логотипу та упаковки, зелений завжди залишався частиною фірмового стилю.

sprite

Еволюція логотипу Sprite

При погляді на упаковку Sprite з'являється відчуття свіжості. Цей ефект досягається завдяки вдало підібраній колірній палітрі та формі графічних елементів. Детальне опрацювання логотипу дозволяє споживачам ще на етапі покупки відчути лимонно-лаймовий смак культового напою. Але щоб прийти до грамотного оформлення логотипу, Спрайту довелося пройти низку редизайнів.

Логотип, створений для Sprite в 1961 році, складався з темно-зелених літер, що ніби стрибали. Вони мали довгі та гострі засічки. Крапку над літерою «I» було замінено восьмикінцевою зіркою, забарвленою в салатовий колір. Цей елемент доповнював різкі контури літер і відображав бадьорий смак напою.

У 1964 році колір назви бренду було змінено на червоний і трав'яно-зелений, тому половина літер мала один колір, а друга половина – інший. Збільшена зірка стала жирнішою і разом із літерою «I» поміняла колір на червоний.

У 1974 році змінився шрифт у логотипі Sprite. Напис був розміщений по діагоналі, а м'які жирні букви не мали засічок. Колір основного тексту повернувся до темно-зеленого, а суцільна кругла крапка над I стала червоною.

У 1989 році було представлено знаковий логотип із двошаровим зображенням лайма та лимона над літерою «I». Світло-зелений текст написаний жирним шрифтом із легким курсивом. Цей логотип став однією з найвідоміших версій.

sprite

У 1995-му емблема лайма і лимона була замінена на її абстрактну версію – два суцільні кола, що перекриваються. Значок був поміщений над білий діагональний напис на градієнт зелений і блакитний фон з смугастим візерунком. Цей логотип можна побачити на пляшках з напоями в деяких країнах.

У 2002 році шрифт напису Спрайт було змінено на більш сучасний. Загострені кути та краї стали чіткішими. Білий напис мав тонкий синій контур і жирну тінь того ж кольору, а зелено-жовта лаймово-лимонна точка стала гладкішою. Існувала також горизонтальна версія цього логотипу, де тінь від літер перетворилася на товстий синій контур, а біля значка над «I» був лайм, що перекриває більший лимон.

2008 року логотип знову оновили. Його гладкі білі літери з темно-синім контуром були поміщені в стильний градієнтний значок із шестикутними кутами та горизонтальними сторонами, загнутими до центру. Крапку над «I» замінили великим зображенням лимона-лайма.

sprite

2014 року логотип спростили. Градієнтні відтінки та глянсові текстури зникли, а на зміну їм прийшло плоске біло-зелене зображення з таким самим великим лимоном нагорі.

У 2018 році видалили лимон, не торкнувшись інших деталей логотипу.

У 2019 році кольори змінили місцями. Тепер напис став білим, а фон – зеленим. Щодо незмінного символу лимона та лайма, його замінила суцільна жовта крапка.

sprite

sprite

Останні зміни стосуються кольору крапки над «I». Згодом вона стала такого ж білого кольору, як і сам напис.

Ельф, який дав ім'я бренду

Ідея назвати напій Sprite з'явилася ще у 40-х роках ХХ століття. На той час у рекламних кампаніях газування Coca-Cola брав участь придуманий маркетологами та художником Хеддоном Сандблом персонаж – ельф. Цей представник чарівного народу носив срібну шевелюру, де красувалася кришка від пляшки кока-коли. Веселий ельф мав ім'я – Малий Спрайт. Персонаж так сильно сподобався громадськості, що пізніше новий прозорий газований напій компанії був названий на його честь. Таким чином, ельф, який рекламував інший напій, став представляти Sprite, а всі згадки про нього у рекламних кампаніях кока-коли зникли до 1961 року.

Гра кольору

Sprite витримує фірмовий стиль, який заклали творці – від пухирчастої текстури пляшечки, що імітує бульбашки, до фірмового зеленого кольору. Він був вибраний для позначення освіжаючого ефекту газованого напою.

За основу взяли холодний, неагресивний, природний відтінок, найпоширеніший у природі. У свідомості споживачів Спрайт чітко асоціюється із зеленим кольором, у який забарвлені всі ємності – від міні-банок об'ємом 200 мл до 3-літрових мультиупаковок.

Проте традиційне оформлення пляшки невдовзі зміниться. Компанія Кока-Кола вирішила знебарвити пластикові банки своїх продуктів, щоб їх легше було переробляти та використовувати вдруге. Крім того, значення зеленого кольору останнім часом знижується. На жерстяних банках він переважає лише в лінійці із класичним смаком. У тих же серіях, де не використовується цукор, на етикетці основним є білий колір, але напис, як і раніше, залишається традиційно зеленим.

sprite

Як споживання Спрайту впливає на здоров'я

Виробники найвідомішого лимонно-лаймового напою попереджають, що необхідно знати міру у вживанні газування з додатковим цукром або вибирати вид, в якому цукор виключений. Ця лінійка Sprite актуальна для тих, хто стежить за здоров'ям та контролює свій денний калораж. При цьому Zero Sugar представлений не тільки класичним смаком, але існують також різновиди з імбиром, вишнею, м'ятою та ін.

Цитрат натрію, що входить до складу газованого напою, використовується в медицині для зняття болючих відчуттів при виникненні інфекцій у сечостатевій системі, зниженні кислотності, яка збільшується при периферичних ниркових ацидозах. У дієтології цитрат натрію застосовується як регулятор осмосу.

Ще один цікавий факт про позитивний вплив Спрайту на здоров'я людини пов'язаний із дослідженням, яке провели американські вчені у 2010 році. Вони з'ясували, що спільне вживання газованого напою та ліки від раку посилює дію останнього. Тому зайва демонізація шипучки не виправдана.

Sprite – це бренд, фірмовий стиль та образ якого міцно зміцнився у свідомості людей. Він створив цілий ритуал з угамування спраги, об'єднав творчі особистості і показав як досягти успіху на власному прикладі.

Якщо ви ходите створити сильний емоційний бренд і побудувати міцний зв'язок з аудиторією, студія WeLoveBrands допоможе вам у цьому. Залишіть заявку на сайті або зв'яжіться з нами по телефону, щоб отримати консультацію та уточнити деталі.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 175

Середня оцінка 4.4 / 5