→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Те, чого не знайти в Google, можна знайти в Quora: огляд сервісу та історія його успіху

761

Оцінили: 173

Зміст:
Розмір шрифту:

Те, чого не знайти в Google, можна знайти в Quora: огляд сервісу та історія його успіху

Google 2022-го щодня обробляє більше даних, ніж було написано у всіх літературних роботах всіма мовами до появи інтернету — і це при тому, що до павутини підключено лише половину планети.

 

Кількість сайтів в інтернеті вже досягла 1,2 млрд, що приблизно в шість разів менше, ніж людей на планеті, і втричі менше, ніж інтернет-користувачів (3,6 млрд).

В інтернеті вже доступна інформація на будь-яку тему — щомісяця 409 млн. користувачів переглядають понад 20 млрд. веб-сторінок. Однак справи набагато складніші, якщо потрібна точна відповідь на пряме запитання. Можна запитати у Google і годинами прослухати результати пошуку або шукати відповідь у соцмережах. Якщо відповідь знайдено, як переконатися, що вона правильна? Не всі знають про веб-ресурс, який призначений саме для цього. Його назва – Quora.

quora

Коротко про сервіс

Quora — веб-сайт питань та відповідей та соцмережа обміну знаннями, яку в 2009 році заснували два екс-співробітники Facebook Адам д'Анджело та Чарлі Чівер. За словами журналіста Vox Recode Теодора Шлейєра, це «організованіший Yahoo Answers, більш класний Reddit і самовпевненіша Вікіпедія».

За кількістю реєстрацій Quora займає 17 місце серед найпопулярніших інтернет-майданчиків у світі. Починаючи з 2018 року, платформу щомісяця відвідують понад 300 млн. активних користувачів, які задають від трьох до п'яти тисяч питань на день. Сервіс підтримує 17 мов. Більшість користувачів соцмережі належать до вікової групи 18–24 роки, на їхню частку припадає 45,5% від загальної кількості користувачів.

quora

Історія бренду: все почалося з Facebook

Ще працюючи у Facebook, Адам Д'Анджело та Чарлі Чівер задумалися про те, що в інтернеті немає місця, де на запитання може відповісти той, хто справді знає відповідь.

"Це була область Інтернету, яка ще не була розвинена або добре розвинена", - зауважив пізніше Д'Анджело, на той час технічний директор і VP з розробки компанії Facebook. «Це було схожим на стан пошуку до Google або стан соціальних мереж до Facebook. Було багато сайтів питань та відповідей, але ми хотіли зробити це краще, ніж будь-хто інший».

До роботи автори розпочали у квітні 2009 року. У червні найняли першого співробітника – дизайнера Ребекку Кокс. Ми місяцями працювали над продуктом, перш ніж вирішили, яким він буде. Команда пробувала ідеї доти, доки готовий продукт не задовольнив усіх».

Стартап отримав $11 млн у першому раунді фінансування від фонду Benchmark Capital та екс-керівника Facebook Метта Колера, який потім зайняв місце у раді директорів компанії. Відразу після запуску в червні 2010 року Quora стала популярним веб-ресурсом у ком'юніті Tech-фахівців. Відповіді найчастіше містили якісну інформацію.

quora

Ще однією привабливою рисою Quora став інтерфейс, схожий на інтерфейс інших соцмереж. Після реєстрації користувачі отримували можливість стежити за стрічками з питаннями та відповідями на важливі для них теми — наприклад, про науку, техніку чи їжу. Home page користувача стала зведеним списком всіх останніх дій у вибраних каналах.

Коли один із користувачів запитав: «Як Д'Анджело і Чівер придумали назву Quora?», Чівер відповів: «Ми витратили кілька годин на мозковий штурм і записали все, що спало нам на думку. Порадившись із друзями та виключивши ті, які нам не сподобалися, ми звузили коло до кількох фіналістів. Зрештою зупинилися на Quora».

Кажуть, що назву Quora обрали з кількох причин. Перша з них - співзвучність з англійським словом "question" і латинським "quorum", тобто "мінімальна кількість людей, достатня для прийняття рішення". Крім того, це була єдина ідея, для якої засновники могли отримати доменне ім'я.

Незабаром у ЗМІ з'явилися перші згадки про сервіс. Американський письменник і блогер Роберт Скобл зазначив, що творці платформи змогли зібрати разом особливості Twitter та Facebook. Пізніше Скобл сказав, що Quora "хоч і пристойний сайт питань, але жахливий сервіс для блогів".

У березні 2011 року компанія Quora, Inc. оцінили в $86 млн. Платформа отримала безліч позитивних відгуків за інтерфейс та якість відповідей. Багатьох авторів відповідей визнали експертами у своїх галузях знань. У червні Quora оновила навігацію та зробила сайт ще зручнішим.

quora

Влітку 2012 року на платформі додали опцію створення особистих профілів з ім'ям та фотографією. У листопаді компанія запустила програму Top Writers, щоб відзначити авторів, які додають на платформу особливо цінний контент. Щороку обирали 150 письменників. Їх запрошували на корпоративні заходи та вручали подарунки, такі як брендовий одяг та книги.

У 2013 році Quora запустила програму для блогів, на якій користувачі могли публікувати контент без запитань та відповідей. У березні представили повнотекстовий пошук питань та відповідей, спочатку для десктопної версії, а через 11 місяців – для мобільних пристроїв. Наприкінці весни компанія оголосила, що кількість користувачів за рік зросла втричі.

У листопаді "Кьюора" запустила функцію "Статистика". Завдяки функції користувачі отримали доступ до даних про кількість людей, які переглянули, проголосували за посаду, поділилися питаннями та відповідями.

Соцмережа набула популярності у технічній сфері. У квітні 2014 року компанію оцінили у $900 млн, завдяки чому вона залучила $80 млн від інвестиційного фонду Tiger Global. У середині року веб-сервіс назвали "бізнес-інкубатором року".

Навесні 2016 року Quora викупила соцмережу Parlio та відкрила обмежене розміщення реклами. Першим рекламодавцем став сервіс таксі Uber. Надалі платформа поступово збільшувала показ реклами, але загалом обмежувала її кількість. У жовтні "Кьюора" запустила іспанську, а невдовзі і французьку версію веб-сайту. А на початку 2017 року компанія запустила бета-версії німецькою, італійською, японською мовами та змінила налаштування функції анонімності, відключивши анонімні питання та редагування. У квітні «Кьюора» заявила про 190 млн. унікальних користувачів на місяць і отримала фінансування на суму $1,8 млрд.

У 2018 році запустили бета-версії ще 11 мовами. Бренд оцінили у $2 млрд при тому, що йому вдалося заробити лише $20 млн за рік. У вересні Quora подолала позначку 300 млн унікальних користувачів. У 2021 році компанія дозволила авторам монетизувати свій контент та запустила програму на основі підписки Quora Plus. Користувачі мають можливість приховувати відповіді за платним доступом. Щоб отримати доступ до таких відповідей, потрібно передплатити програму за плату в розмірі $5 на місяць або $50 на рік.

quora

Місія бренду: зробити знання доступними

Місія Quora – ділитися світовими знаннями та примножувати їх. Компанія заявляє, що хоче демократизувати доступ до знань всім, кому вони потрібні.

Коментуючи в 2013 році місію бренду, Адам д'Анджело заявив, що переважна частина знань, доступних людству, знаходиться поза інтернетом і доступна лише експертам. Більшість людей не мають необхідних знань, а також часу, зв'язків чи скіллів, щоб їх отримати.

«Інтернет мав дозволити будь-кому створити веб-сторінку та поділитися своїми знаннями з усім світом. Але на практиці це дуже складно і займає дуже багато часу, і майже ніхто не займається цим. Блоги легко почати, але якщо автор не відомий, потрібні роки, щоб створити послідовників. Інтернетом користуються понад мільярд людей, але лише невелика частина вносить у нього свої знання».

Quora дозволяє без зусиль ділитися знаннями та значно збільшити загальний обсяг доступних відомостей. Мета платформи - «надавати авторам «все більшу і більшу аудиторію, висвітлювати все більше і більше тим і надавати все більший вплив на світ.

Ми сподіваємося стати Олександрійською бібліотекою інтернету, місцем, куди сотні мільйонів людей приходять, щоб дізнатися про що завгодно та поділитися всім, що вони знають».

quora

"Академічний" логотип Quora

Перший логотип Quora розробило агентство Cuban Council спільно зі штатними дизайнерами Quora та служило компанії з 2010 року. За основу взяли шрифт Le Monde Courrier, який вніс безліч змін.

Для літери ''Q'' створили особливий характерний «хвіст», який згодом мав велике значення для бренду, оскільки ''Q'' часто використовували окремо. Завдяки новому шрифту та насиченому червоному кольору текстовий логотип вийшов актуальним та динамічним.

У 2014 році вважали, що поточний логотип має кілька недоліків. На думку керівництва компанії, літера ''Q'' була невідповідно великою, а хвіст виглядав слабким. Букви не гармоніювали одна з одною, а вузькі інтервали захаращували логотип і ускладнювали його прочитання в малих розмірах.

У 2015 році було поставлено завдання підвищити гнучкість дизайну, щоб забезпечити його універсальність використання. Мігель Рейєс та Крістіан Шварц із Commercial Type Foundry повністю переробили логотип бренду. За основу взяли шрифт Baskerville.

Нова емблема зберегла унікальний червоний колір та академічний дух оригінального логотипу. Напис став зручним для всіх типів екранів. З 2021 року компанія більш активно застосовує одиночну букву ''Q'', яку завдяки фірмовому написанню та унікальному «хвості» безпомилково дізнаються користувачі всього світу.

quora

Топ цікавих фактів про Quora

Незважаючи на те, що Quora - американська компанія, за кількістю відвідувань лідирують індійці з 34,1% від загальної кількості користувачів та 70 млн відвідувань на місяць.

Близько 65% користувачів Quora мають вищу освіту. 55% заробляють понад $100 тисяч на рік. Близько 36% є менеджерами або обіймають керівні посади.

Користувачі Quora щодня ставлять на платформі від 3 до 5 тис. питань - тобто 90-150 тисяч питань на місяць.

Кожне питання на Quora отримує у середньому 6–7 відповідей. Їхня кількість залежить від характеру питання. Найцікавіші питання отримують понад 5 тис. відгуків.

За кількістю відповідей лідирує питання: «Яка найдієвіша фінансова рада ви коли-небудь отримували». Він отримав близько 11,3 млн переглядів та 1,5 тис. відповідей. А найпопулярніше питання на Quora: "Що я можу дізнатися прямо зараз за 10 хвилин, що буде корисно для решти життя". Він набрав понад 40 тис. передплатників та майже 28 млн переглядів.

99% запитань на Quora отримали відповіді. Можливо і ви зможете знайти на цій платформі відповідь на головне питання свого життя.

Робота в диджиталі та відпочинок у соцмережах стали реальністю для багатьох. Якщо вашого бізнесу немає в інтернеті та соціальних мережах — ви втрачаєте переважну більшість потенційних покупців. Бажаєте просувати свій бренд ефективно? Зв'яжіться з нами , щоб розрахувати індивідуальну вартість реклами вашого проекту, а також створити унікальний візуальний стиль для бренду.

 

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 173

Середня оцінка 4.4 / 5