Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Хто не знайомий із зображенням зайця з метеликом на шиї? Логотип цієї компанії може розпізнати більшість із нас. Бренд Playboy став легендарним завдяки неординарним рішенням його засновника та яскравим стратегіям компанії.
Журнал «Плейбой» популярний багато років. І хоча остання друкована версія вийшла навесні 2020 року, і тепер видання буде доступне лише в Інтернеті, воно, як і раніше, на слуху. У чому секрет успіху бренду? Розкажемо у цій статті.
Playboy – це еротичний журнал для чоловіків, який видається з жовтня 1953 року. Видання випускається по всьому світу різними мовами. Вирізняється яскравими фотографіями селебріті, провокаційними знімками. Крім еротики в журналі є рубрики про спорт, соціум, політичних діячів та багато іншого. Також його сторінках можна зустріти тексти різних письменників.
«Плейбой» наголошує не так на еротичній складовій фотографій, як на естетичній. Знімки, якими журнал «чіпляє» аудиторію, називають софткорними, м'якими, легкими для сприйняття.
З моменту заснування компанією керував Х'ю Хефнер, а 1985-го на чолі журналу стала його дочка Крісті Хефнер. На даний момент посаду креативного директора обіймає Купер Хефнер. В Україні головним редактором глянцю є Влад Іваненко.
Playboy випускається у більш ніж 20 країнах світу – в Австралії, Африці, країнах Азії та Європи. Конкурентами журналу можна вважати видання Maxim, Penthouse, Hustler та інші.
Навесні 2020 року вийшов останній випуск журналу в друкованому варіанті через пандемію COVID-19, і тепер весь контент розміщуватиметься лише в Мережі.
Компанія Playboy Enterprises є акціонерною і зараз займається не лише випуском журналу, а й підготовкою продукції для індустрії розваг. Частина доходу дає і надання ліцензії на використання бренду. Тобто, під торговою маркою Playboy випускаються різні товари. На сьогоднішній день продажі продукції приносять власникам $55 млн щороку.
Офіційний веб-сайт Playboy: playboy.com
Playboy став не лише популярним журналом. Цей бренд буквально створив цілу імперію Playboy Enterprises. Власник Х'ю Хефнер відкривав фірмові клуби, де проводив першокласні вечірки. Також бренд виділився тим, що почав випускати відеоверсію видання. Плейбой ввів багато нововведень, заслуживши цим шалену популярність.
«Плейбой» постійно бере участь у благодійних проектах. Наприклад, 2020 року компанія випустила календар із фотографіями біатлоністки Габріели Кокуалової. Гроші від продажів пішли на допомогу людям із розладом харчової поведінки.
1953 року в США 27-річний Х'ю Хефнер заснував легендарний журнал. Тоді він мав на руках 8000 доларів, які зібрав важко. Х'ю здав у ломбард свої меблі, позичив гроші у банку, у батьків і за підсумком зібрав необхідну суму для запуску глянцю.
До цього в молодої людини був досвід у видавничій справі. У школі Х'ю випускав стінгазети, а в студентські роки працював у журналі «Esquire».
Спочатку видавець хотів назвати свій журнал «Холостяцька вечірка» або Stag Party та попросив свого знайомого Арва Міллера розробити логотип. Так з'явилося зображення оленя у смокінгу. Але перед випуском першого номера виявилося, що журнал із схожою назвою вже існує (Stag), тому слово було заборонено використовувати. Тоді Х'ю Хефнер узяв назву у автомобільної компанії та попросив свого друга Артура Поля доопрацювати попередній логотип. Так компанія придбала легендарного зайця у смокінгу.
Перший номер Х'ю створював у власній квартирі. Він хотів виділити своє видання серед конкурентів і йому спала на думку ідея створювати розвороти з дівчатами, щоб потім ці сторінки можна було вішати на стіну.
Для прем'єрного випуску Хефнер викупив у знайомої фотографії Мерилін Монро. Їх він розмістив на обкладинці першого Playboy.
Видавцеві-початківцю не вистачало грошей на рекламу. Тому, щоб просунути Плейбой, він почав розсилати по великих мережах листи, в яких говорив про те, що його проект створено людьми з «Есквайру». Зрештою відгукнулася невелика торговельна мережа. Туди на продаж і надійшов перший випуск журналу.
Пробний номер мав величезний успіх. Було продано 52 000 екземплярів вартістю 50 центів кожен. Так у Хефнер з'явилася можливість оплатити виробництво другого випуску.
У 1955 році Х'ю вирішує публікувати не лише фотографії селебріті, а й ноунеймів. Плейбой розмістив фото «дівчини місяця» і ця ідея зробила журнал популярнішим. Вже до кінця 50-х видання почало видаватися тиражем в 1 мільйон екземплярів.
1959 року Хефнер відкриває свій перший клуб Playboy. 1960 року заклад відкрився в Чикаго. За ним пішли філії в Новому Орлеані, Нью-Йорку та Майамі. Відвідувач мав заплатити $25 за «ключ». Однією із родзинок місця, придуманого Хефнером, були «дівчата Банні», одягнені в боді, заячі вуха та хвости.
Дівчата справили справжній фурор та стали секс-символом 1960-х років.
На цей час по всьому світу було 30 закладів Playboy, а всього в клубах складалося понад 1 млн осіб.
У 60-х роках журнал став дуже популярним. Х'ю Хефнер у цей період також почав публікувати на сторінках інтерв'ю відомих людей. Наприклад, Володимира Набокова, Енді Воргола та інших культових особистостей.
У 1971 р. акції компанії з'явилися на фондовій біржі Нью-Йорка. Річний прибуток на початку сімдесятих становив 11 млн доларів. 1972-го Хефнер вирішує запустити Плейбой у Німеччині, а через три місяці — в Італії. Згодом журнал з'явився і в інших країнах.
У середині 70-х попит на клуби Playboy почав падати. Уподобання аудиторії змінювалися, разом із ними закривалися й колись популярні заклади. Тим не менш, казино в Лондоні, яке Х'ю Хефнер відкрив у 1964 році, почало приносити величезний дохід. До кінця 1970-х воно стало найуспішнішим у Європі. Але через підступи конкурентів видавець у результаті був змушений продати свій гральний бізнес.
У 1985 році тираж журналу знизився до 4,1 млн. Також на той час президент Рональд Рейган обмежив продаж видань еротичного характеру. Playboy перестали продавати у багатьох торгових точках.
1982 року Хефнер звільнив президента компанії Playboy Enterprises Д.Деніелса. Через три роки Х'ю переніс інсульт, а керівником стала його дочка Крісті Хефнер.
Дівчина створила новий підрозділ у компанії. Воно займалося розповсюдженням відео. Надалі Playboy запустив власний телевізійний канал під назвою Playboy TV.
У 80-ті стали популярними домашні відео. Тому підрозділ Playboy Entertainment створив відеоверсію видання "Плейбой". Також стала доступною передплата на ефіри телеканалу Playboy TV.
Наприкінці 1990-х телеканал почали транслювати в різних країнах по всьому світу, а домашнє відео запустили в продаж у більш ніж 200 державах. Прибуток підрозділу Playboy Entertainment перевищив навіть доходи від казино в Лондоні.
У сучасну епоху журнал почав втрачати свою популярність. Тому у спробах утримати читачів видання вирішило відмовитися від друку відвертих фото на обкладинці. Але вже за два роки журнал повернувся до традиційного варіанту.
У 2017 році помер Х'ю Хефнер. На сьогоднішній день його молодший син Купер Хефнер є креативним директором Playboy Enterprises.
Незважаючи на те, що компанія зараз має проблеми, Playboy залишається популярним брендом. Фірмові товари, що випускаються під цією торговою маркою, мають великий попит. Це і приносить Playboy основну частину прибутку.
2020 року, у зв'язку з пандемією, журнал повністю перейшов на електронний формат, припинивши випуск друкованої версії.
Цінності бренду
Бренд показує життя як свято. Щодня потрібно смакувати та проживати з почуттям стилю. Це може зробити кожен із нас, незалежно від рівня доходів. Playboy вважає, що головне – це правильне ставлення до життя.
Місія бренду
Плейбой завжди активізував розмови на сексуальну тематику з огляду на різні типи населення. Бренд вважає своєю місією створення культури, в якій усі люди зможуть отримувати задоволення.
Стратегія бренду
Коли 1972 року Плейбой опинився у топах, Х'ю Хефнер хотів зробити видання не просто журналом, а й інструментом маркетингу. Він намагався залучити рекламодавців, але через специфічний жанр видання мало хто погоджувався просуватися в Playboy.
Щоб привабити рекламодавців, Хефнер наприкінці 1960-х запустив незвичайну кампанію. На сторінках видання зображувалися фотографії найуспішніших чоловіків, які читають Playboy.
Реклама була побудована довкола фрази «Який тип чоловіків читає Плейбой?». А далі на картинках демонстрували цільову аудиторію журналу. На сторінках можна було побачити чоловіків середнього віку, які займаються спортом, захоплюються подорожами, автомобілями, модою, наукою. Поруч показували гарних дівчат, які виглядали щасливими завдяки тому, що поряд із ними такі супутники.
Легендарна голова кролика з'являється у всіх випусках журналу. І з дня створення логотипу досі не змінилось.
Зображення створював графічний дизайнер Артур Пол. Х'ю Хефнер вибрав саме кролика, бо ця тварина передавала грайливий настрій. А воно дуже пасувало концепції видання. Краватку-метелика додали, щоб зробити емблему більш шикарною та винятковою.
Логотип поширився по всьому світу. З початку 60-х фірмовий знак почали публікувати майже на кожній обкладинці Плейбоя, але у різних інтерпретаціях.
Протягом своєї кар'єри засновник Playboy дотримувався трьох правил, необхідних для досягнення успіху в галузі маркетингу та брендингу. Це:
Виділяти свій бренд
Створений в епоху традиційних цінностей журнал Playboy виділився серед конкурентів. У ньому поєднувалися інтелектуальні теми з еротикою. Це відрізняло видання від популярних та порнографічних журналів того часу.
Закріпитись бренду допомогла емблема кролика. Щоб транслювати сексуальність та вишуканість, Х'ю Хефнер вибрав тварину зі своєрідними звичками та зв'язав її з краваткою. Замість того, щоби намагатися злитися з іншими медіа-компаніями, брендингові рішення Хефнера поставили Плейбой в окремий клас.
Ризикувати
Рішення Хефнера надрукувати фотографії Монро у першому випуску було ризикованим. Але Х'ю все-таки ризикнув і не схибив. Журнал мав величезний успіх серед читачів.
Подібні ризики зрештою призвели Хефнера до арешту, але звинувачення було знято. Причиною цього стала публікація в журналі оголених фотографій Джейн Менсфілд у 1963 році. Після цього Хефнер наполягав на створенні фонду Х'ю Хефнера із захисту громадянських прав і свобод.
Знати, за що борешся
Для багатьох Playboy символізував закид традиційним цінностям. Проте Х'ю побудував більше, ніж бренд. Він проклав шлях свободи самовираження – за це й боровся.
У Плейбой брендинг та комунікація з аудиторією виходили за межі стандартного видання. Читачі підключалися до журналу глибоко. Вони не сприймали його як поверхневе еротичне чтиво. Завдяки цьому Playboy досяг маркетингового успіху та суспільного визнання.
Першим телешоу, яке оголосило про расову рівноправність, було шоу Playboy's Penthouse. Х'ю Хефнер запропонував, щоб у його програмі брали участь люди з різним кольором шкіри.
Фірмовий знак кролика захований майже на всіх обкладинках – це традиція Playboy. У 70-х роках це спричинило величезну кількість звернень читачів. Вони просили підказати, де знайти кролика.
Фінансового успіху «Плейбой» досяг завдяки фірмовим закладам. Вони приносили найбільший прибуток компанії.
Легендарну емблему Playboy було створено за 30 хвилин.
На відміну від журналів Hustler, Penthouse та інших конкурентів, Плейбой ніколи не публікував порнографію. Х'ю Хефнер запрошував на зйомки свого видання легендарних жінок. Наприклад, Сінді Кроуфорд, Софі Лорен.
Нещодавно на аукціон була виставлена фотографія Мерилін Монро, яку надрукували в першому випуску Playboy. 1953 року дівчина була ще нікому не відома.
З 1970 року Плейбой почав випускати версію журналу для сліпих. Вона написана шрифтом Брайля. Однією з її особливостей і те, що вся еротика тут описується словами.
Завдяки грамотним рекламним кампаніям та створенню певного іміджу, Playboy користується популярністю у читачів вже понад 60 років. Журнал вважається унікальним. Він став легендарним. Аудиторія не може відірватися від читання кожного випуску, а логотип кролика впізнають у всьому світі.
Щоб бренд став популярним і залучав якнайбільше людей, важливо створити цікавий візуальний образ. І ми, WeLoveBrands, готові допомагати у цьому. Якщо не знаєте, як завоювати серця споживачів, звертайтесь до нас і ви отримаєте стильний логотип, назву , слоган, дизайн упаковки та сайту для вашої компанії. Щоб отримати більше інформації про брендинг і задати питання дизайнеру, що вас цікавить, залиште запит на сайті або зателефонуйте в наш офіс.