Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Хто не чув про солодке газування Пепсі? Мабуть, лише одиниці. Це не лише знаменитий у всьому світі бренд, а й головний конкурент відомої "Кока-Коли". Дві компанії вже кілька років борються за перше місце на ринку за обсягом продажів, по черзі займаючи лідируючі позиції.
Pepsi - це історія не тільки про смачний напій, але і про грамотне просування бренду. У цій статті ми хочемо розповісти вам більше про легендарну марку. Адже раз про напій говорить увесь світ, варто дізнатися про пару секретів його популярності.
Pepsi - це торгова марка, що представляє солодкий газований напій. На даний момент бренд належить компанії PepsiCo (США). Її президентом є Рамон Лаґуарта.
Рецепт Пепсі був винайдений в 1893. У напій входив екстракт листя коли, а призначався він для оздоровлення травної системи та надання бадьорості.
Сьогодні щорічний оборот компанії PepsiCo становить близько $63,525 млрд. Газування продається у всьому світі, а дочірні компанії корпорації є у багатьох країнах Європи, Азії, Північної та Південної Америки. Головним конкурентом є Coca-Cola.
Pepsi має офіційний вебсайт .
Pepsi багато в чому стала першою, здійснюючи прориви та змінюючи світ. Ось список основних досягнень компанії:
Перша компанія, яка з гужових возів перейшла на автомобілі (1908).
Першою представила дволітрові пляшки.
"Пепсі-кола" стала першим продуктом із Заходу, який з'явився на прилавках в СРСР.
Створила рекламний трек, який переклали 55 мовами. Він став справжнім хітом.
Вперше в рекламному ролику бренду брали участь афроамериканці, латиноамериканці та світлошкірі.
Компанія першою почала брати афроамериканців на керівні посади.
Перший рекламний ролик у космосі було знято Pepsi.
Компанія першою прийняла до ради директорів жінку.
Легендарний бренд регулярно отримує різні нагороди та визнання у вигляді попадання до списків кращих компаній за тими чи іншими показниками. Одними з останніх заслуг Pepsi є:
У 2020 році компанія увійшла до числа 2000 найкращих міжнародних компаній за версією Forbes.
За версією Fast Company стала найкращим роботодавцем для інноваторів.
Увійшла до списку найбільш шанованих компаній у всьому світі.
Компанія посіла 51 місце у ТОП-500 найбільших компаній світу.
Розмістилася на 6-й позиції в ТОП-25 компаній з найсильнішими ланцюгами поставок за версією Gartner.
Kantar Retail вважає Pepsi виробником №1.
Входить до ТОП-250 найбільш ефективно керованих компаній.
У 2018 році Pepsi потрапила до 100 найавторитетніших компаній по всьому світу.
2019-го отримала нагороду за найкращу упаковку.
І це далеко не всі нагороди, які одержав бренд. Їх набагато більше.
PepsiCo у 1962 році створила глобальний благодійний підрозділ – PepsiCo Foundation. Компанія регулярно співпрацює з некомерційними організаціями та експертами по всьому світу. Вони допомагають у боротьбі з глобальною проблемою голоду, пропагують відповідальне ставлення до води та відходів, підтримують лідерство жінок у всіх галузях харчової промисловості.
Компанія регулярно влаштовує благодійні акції, а її власники допомагають дітям із дитячих будинків, інвалідам та багатьом іншим.
Компанія PepsiCo також пожертвувала 25 млн. гривень на боротьбу з коронавірусом в Україні. Цими грошима бренд націлений допомогти медпрацівникам та незахищеним групам населення.
А кілька років тому в Україні бренд провів благодійну акцію «Подаруй дітям щасливе дитинство». У її рамках було зібрано речі для розвитку дітей, такі як спортивний інвентар, розвиваючі ігри тощо.
Подібні заходи компанія проводить у різних країнах і вже багато років допомагає всій планеті.
У 1890-х роках у США фармацевт Калеб Бредхем створив рецепт лікувального напою. Він допомагав налагодити травлення, а також тонізував та освіжав. Автор напою назвав його "Brad's drink", але вже в 1898 перейменував в "Pepsi-Cola". Існує думка, що аптекар придумав назву виходячи з одного з компонентів газування – речовини пепсину. Також деякі вважають, що нейм походить від захворювання на диспепсія.
Вже через 5 років після розробки рецептури Пепсі напій став дуже популярним. Тому 16 червня 1903 Бредхем зареєстрував Pepsi-Cola як торгову марку. А в 1906 році бренд з'явився на прилавках у Канаді та Мексиці.
З настанням Першої світової війни успіх Калеба було зруйновано. У 1923 році він збанкрутував і продав компанію. Однак новий власник не зміг повернути напою колишню популярність і через 8 років бренд Пепсі оголосили банкрутом.
Незабаром активи компанії придбав Чарльз Гут, за сумісництвом президент Loft Candy. Цей момент став відправною точкою повернення тріумфу газування.
Чарльз Гут вирішив просунути Пепсі в ТОПи та «переплюнути» легендарну Coca-Cola. У першій половині 20 століття напої продавалися у спеціальних автоматах та коштували однаково. 6 унцій газування можна було придбати за п'ять центів. Гут збільшив обсяг Пепсі, щоб за ті ж 5 центів споживач міг купити 12 унцій напою.
Оскільки розвиток бренду відбувався за часів великої депресії, для покупців було дуже важливо заощадити хоча б цент. Тому пляшки Pepsi з великим обсягом швидко здобули популярність.
За часів Другої світової війни Пепсі обійшла решту конкурентів на ринку, наблизившись до Coca-Cola і посівши друге місце. А через кілька років компанія вирішила покращити імідж, тому було створено новий логотип, оновлено зовнішній вигляд пляшки та слоган.
У 1940 році Чарльз Гут офіційно змінив ній компанії на Pepsi Cola Company. У ті ж часи бренд створює рекламну пісню, яку пізніше переклали 55 мовами.
Оскільки конкуренція між кока-колою та пепсі-колою була досить серйозною, у Pepsi вирішили усунути будь-які подібності з продуктом конкурента. Так із назви прибрали частинку «Cola».
У 1965 році бренд поєднався з виробником снеків Frito-lay. У результаті утворилася компанія PepsiCo. На той час у ній працювало 19 тисяч співробітників, а щорічний оборот становив $510 млн.
У 1985 році Pepsi став наймасштабнішим виробником газування у світі. А за рік компанія придбала 7Up International. У 1989 році бренд потрапив до ТОП-10 найбільш шанованих компаній світу.
У 1998 році PepsiCo придбала в США компанію з виробництва соків Tropicana, а через кілька років купила виробника пластівців та каш Quaker Oats.
У 2010 році PepsiCo об'єдналася з компаніями-ботлерами The Pepsi Bottling Group та PepsiAmericas. Таким чином утворилася друга у світі харчова група за виробничими обсягами.
1959 року Пепсі з'явилася в СРСР. Президент The Pepsi Cola Company презентував напій у Росії на Національній Американській виставці у Сокільниках. Газування спробував Микита Хрущов у результаті його фотографія зі склянкою бадьорого напою в руці облетіла весь Радянський Союз.
У СРСР 1971 року президент компанії Дональд Кендалл і Голова Ради Міністрів СРСР Олексій Косигін провели переговори щодо можливого економічного співробітництва. 1972 року відбулася домовленість про співпрацю. І вже у квітні 1973 року до Радянського Союзу завезли першу партію Pepsi.
Перший завод з виробництва газування збудували 1974-го в Новоросійську. Для цього корпорація виділила 1 млн. доларів. Концентрат для виготовлення газування постачався з підприємства, яке розташовувалося в Ірландії.
Цінності та філософія компанії полягають у стабільному зростанні та розвитку. А також бренд прагне бути відповідальним та корисним для соціуму, піклується про навколишнє середовище.
Співробітники Пепсі дотримуються шести принципів роботи :
Дбати не лише про споживача, а й про планету, на якій ми живемо.
Продавати лише ту продукцію, яка викликає у співробітників компанії гордість.
Розповідати про бренд і товар чесно, нічого не приховуючи.
Знайти баланс між короткостроковими та довгостроковими планами.
Приймати ідеї та вклади людей різних поглядів.
Поважати один одного всередині та поза компанією.
Компанія прагне стати найкращою у світі у виробництві напоїв та продуктів, постійно розвиватися та вносити нові ідеї. Максимально розвивати свій потенціал та робити покупців щасливими, а також берегти планету та оберігати природні ресурси для майбутніх поколінь.
Логотип у Pepsi змінювався неодноразово. Спочатку були кучеряві шрифти, потім знак став триколірним, а потім його оформили в стилі мінімалізм. Той варіант, який ми бачимо зараз, символізує земну кулю.
Як змінювався фірмовий знак відомого бренду? Розглянемо далі.
У 1898 році було створено перший логотип Pepsi. Його автор – сусід Калеба Бредхема.
Емблема складалася з неординарного червоного напису, який привертав увагу.
У 1905 році логотип трохи спростили, але основну концепцію все ж таки залишили.
У 1906 році власник компанії вирішив додати в логотип слоган The Original Pure Food Drink, який перекладається як Оригінальний чистий напій.
У 1940 році емблему трохи спростили, як і раніше зберігаючи хитромудрий шрифт, м'які лінії та завитки.
1950 вніс багато змін в логотип Pepsi. Так як емблема була схожа на знак Coca-Cola, генеральний директор компанії вирішив додати у фірмове зображення синій колір. Нове лого розміщувалося на кришці пляшки. Воно мало такий успіх, що його основну концепцію не змінювали кілька наступних десятків років.
У 1962 році Пепсі вирішує повністю усунути схожість із логотипом компанії «Кока-Кола». Бренд прибрав слово "Cola", кардинально змінив шрифт - на більш простий і строгий, а також пофарбував літери в чорний колір. Тепер популярне газоване обладнання використовувало великі літери без великих елементів.
1973-го логотип знову змінили, зробивши його мінімалістичнішим. А ще вибрали синій колір шрифту, прибрали контур кришки та додали інші елементи.
1991 року назву Pepsi починають писати курсивом. Саме слово поміщають над червоною смугою, з правого боку якої розмістили відому вже всім сферичну форму. Оновлений знак означає прагнення компанії до нових успіхів.
1998 року відзначалося сторіччя компанії. На честь цієї події розробили новий логотип. Бренд змінив колір фону на синій, а зображення іконки зробив тривимірним. Назва, як і раніше, зображувалася курсивом, але стала вже білого кольору.
У 2003-2004 році фірмове зображення Pepsi знову змінилося.
Сучасну версію логотипу розробили у 2008 році. На нього витратили близько 1 мільйона доларів. Вважається, що в емблемі сховали таємне значення. У дизайні є відсилання до багатьох стародавніх навчань, зокрема таких як фен-шуй, принципи золотого перерізу, теорія магнітного поля Землі та багато інших. Це приваблює споживача своєю загадковістю.
У 1970-х було проведено всесвітньо відому рекламну кампанію. Бренд провів опитування серед споживачів, пропонуючи «наосліп» спробувати пепсі та напої конкурентів. Учасники експерименту віддали перевагу Pepsi з рахунком 3:2. Цим компанія похвалилася у рекламному ролику.
У 1984 президентом Pepsi-Cola Company стає Уейн Келловей. Бренд запускає музичну рекламну акцію та запрошує різних селебриті. Першою запрошеною зіркою був Майкл Джексон. До речі, рекламний ролик за його участю пізніше назвали найвидовищнішим за всю історію реклами за версією Греммі.
1991 року амбасадором компанії стала Сінді Кроуфорд. У 1993 році бренд запустив рекламну кампанію за участю баскетболіста Шакілла О'Нілла, яку визнали найкращою в Америці.
1996-го пляшки та банки з напоєм перефарбували у синій колір. На честь цього запустили 5 рекламних роликів і зняли комерційне відео у відкритому космосі.
У 1997 році компанія розіграла 20 квитків на концерт "Spice Girls". У той же час, Пепсі стала спонсором чемпіонату Росії з футболу.
У 2011 році Pepsi рекламував футболіст Девід Бекхем та актриса Софія Вергара.
Також у рамках просування Пепсі спонсорує різні молодіжні заходи.
Рекламні кампанії Пепсі запам'яталися багатьом символом юності та молодості. Оскільки з 1960-х років бренд використовував особливі слогани (наприклад, «Нове покоління обирає Pepsi», «Для тих, хто мислить молодо» та ін.), у пострадянському просторі з'явився термін «Покоління Пепсі». Він позначав людей, які були молодими у 90-х. Віктор Пєлєвін навіть написав роман, присвячений цьому поколінню.
У Японії можна знайти незвичайний смак Pepsi. По всьому світу традиційними вважаються вишневий, ванільний, лаймовий та інші. А на японському ринку компанія пропонує газування зі смаком кориці, полуниці зі вершками, баобабу, йогурту, солоного кавуна та інших екзотичних версій.
1999 року в Японії випустили гру для Playstation. Головний герой Пепсімен мав урятувати від спраги людей, доставивши їм напій. Незважаючи на те, що на той час гру особливо не оцінили, у наші дні вона почала потрапляти в різні ТОПи і набирати популярності. До речі, в інших країнах реліз гри так і не відбувся.
Бренд завжди виділявся барвистими рекламними роликами за участю зірок із різних сфер. Причому в кампанії завжди вкладали величезні суми, щоби результат був максимально ефектним. У різні епохи Пепсі запрошували селебріті тих часів. Найяскравішою рекламою виявився кліп із Майклом Джексоном, який навіть показували на телебаченні в СРСР. Також у зйомці відеороликів брали участь Бейонсе, Каньє Вест, Брітні Спірс, Ліонель Мессі, Мадонна, Девід Бекхем, Тайгер Вудс, Франческо Тотті, Дідьє Дрогба, Гаррі Каспаров та багато інших селебрітій. З кожним роком цей перелік поповнюється новими знаменитостями.
На початку 1990-х років Пепсі вирішили випустити версію газування без кофеїну. Компанія вирішила зробити новий продукт прозорим та назвати його Pepsi Crystal. Вперше нова варіація напою з'явилася у країнах Європи на початку дев'яностих. У США та Канаді газування продавали з 1992 по 1994 рік. Але варіант прозорої Пепсі провалився та її виробництво згорнули. Хоча вона ненадовго з'являлася на прилавках також у середині 2010-х.
Подібна історія трапилася і на початку 2000-х. Тоді Pepsi випустили напій
Pepsi Blue. Він мав незвичайний яскраво-синій колір і до смаку нагадував ягоди. З'явився такий продукт у 2002. Але вже у 2004 році в Канаді та в Американську версію напою зняли з виробництва. Pepsi Blue досі доступний лише на Філіппінах.
Завдяки якісному унікальному продукту та грамотним рекламним кампаніям, газування Pepsi користується популярністю вже понад 100 років. І незважаючи на те, що на початку свого шляху компанія кілька разів переживала банкрутство, вона зуміла досягти успіху. У наші дні Пепсі - це один із найвідоміших напоїв, який можна придбати в будь-якому магазині по всьому світу.
Щоб бренд став популярним і залучав якнайбільше людей, важливо правильно його оформити. І ми, WeLoveBrands, готові допомагати у цьому. Якщо ви хочете, щоб ваша компанія завойовувала серця споживачів та збільшувала продажі, замовте унікальний логотип та ефектний фірмовий стиль у нашому агентстві. Для отримання консультації та уточнення деталей зателефонуйте нам або залиште повідомлення в чаті .