Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Шанси на те, що ви зустрінете людину, яка нічого не чула б про Netflix, дуже малі. Зараз ця назва у всіх на вустах, оскільки компанія підкорила мільйони сердець у всьому світі і заробила мільярди доларів. У чому секрет успіху Netflix? Як невелика компанія з прокату дисків перетворилася на мультимедійного гіганта? Розглянемо у цій статті. Читайте та надихайтеся.
Netflix – розважальна компанія-постачальник фільмів, телешоу, мультфільмів та серіалів на основі потокового мультимедіа. Експерти називають її найуспішнішою за всю історію телетрансляцій.
Сайт компанії - www.netflix.com . Основні конкуренти - Apple, Disney, Amazon.
Усі сфери діяльності Netflix – це кіно- та телевиробництво, потокове відео та онлайн-прокат. У компанії працює 5400 осіб.
Netflix зі штаб-квартирою в Лос-Гатосі (штат Каліфорнія, США) існує з 1997 року, має понад 150 млн платних передплатників зі 190 країн світу (близько 60 млн передплатників – американці). В Україні сервіс користуються понад 100 тис. осіб.
Засновники Netflix – Рід Хастінгс та Марк Рендольф. За даними 2017 року, власниками є Рід Хастінгс та інституційні інвестори, тобто. юридичні особи – Capital Group Companies, The Vanguard Group, BlackRock та Morgan Stanley.
Компанія уважно стежить за реакцій користувачів на будь-які зміни у роботі сервісу та відразу ж вносить потрібні корективи. Також активно вивчаються інтереси та потреби аудиторії, що дозволяє пропонувати клієнтам саме той продукт, який вони хочуть.
У 2013 році компанія вийшла за рамки прокату та почала випускати власні кінопродукти. Глядачі щороку можуть переглянути понад 100 нових фільмів, серіалів та телепрограм виробництва Netflix.
Активи – $19 млрд (на кінець 2017 року).
Виручка компанії :
|
|
Чистий прибуток :
|
Netflix не тільки отримує високі доходи, але і є однією з найуспішніших компаній за останні кілька років та одним із найпопулярніших брендів у світі. Успіх та визнання компанія отримала завдяки розробленій унікальній стратегії, сміливості, швидкому розвитку та слідуванню за бажаннями споживачів.
Власник компанії Рід Хастінгс заснував благодійний фонд у розмірі 100 млн. доларів, щоб підтримувати освітні програми та проекти. Перші $1,5 млн спрямовані в UNCF (Фонд, який дає стипендії темношкірим студентам) та в Hispanic Foundation of Silicon Valley (Фонд, який допомагає латиноамериканським студентам здобувати освіту).
Netflix посідає третє місце у списку уподобань жителів США (відповідно до опитування Morning Consult) і вважається найзрозумілішим брендом у світі (за рейтингом компанії «Siegel+Gale»). І це не дивно, адже компанія робить все заради задоволення бажань споживачів.
У 2013 році Netflix вперше номінувався на премії «Еммі» та «Золотий глобус», а наступного року було представлено вже у 31 номінації на премію «Еммі».
У 2018 році компанія взяла «Оскар» за найкращий документальний фільм «Ікар», а в січні 2019 року була представлена у 15 номінаціях на премію «Оскар» та отримала 3 нагороди – за найкращу режисуру, операторську роботу та фільм іноземною мовою. Статуетки зібрала кінокартина "Roma", знята Альфонсо Куароном.
Після отримання престижної премії компанія була втягнута у скандал. Зокрема, організатори Каннського кінофестивалю відмовилися номінувати фільми Netflix на високі нагороди, а знаменитий кінорежисер та продюсер Стівен Спілберг заявив, що кінопродукція Netflix не повинна номінуватися і на Оскар теж.
Причина такої реакції полягає в тому, що Netflix виробляє продукт не так для кінотеатрів, як для веб-платформ. При цьому може дозволити собі вищий бюджет у порівнянні з деякими голлівудськими фільмами. А оскільки компанія стає все популярнішою, залишаючи позаду своїх конкурентів, деякі експерти побоюються занепаду кіноіндустрії.
Поки навколо Netflix вирують пристрасті, компанія продовжує знімати та показувати кіно, а також збільшувати кількість передплатників та свій дохід.
Переваги компанії :
популярні фільми та оригінальні проекти; |
|
сезони серіалів повністю (без очікування наступної серії); |
|
необмежений доступ (будь-яка людина може скористатися послугами компанії практично в будь-якій точці світу, за винятком регіонів з обмеженнями (Крим, Сирія та ін.)); |
|
відсутність реклами на сервісі. |
Ще однією особливістю роботи Netflix є блокування VPN. Таке рішення ухвалено, щоб користувачі не оминали регіональні обмеження та не було порушень міжнародних заборон.
З останніх новин компанії :
викуплено права на екранізацію роману «Сто років самотності» Габріеля Гарсіа Маркеса – лауреата Нобелівської премії з літератури (1982 р.);
почалося створення сучасної версії фільму «Три мушкетери», який за чутками буде знято у стилі бойовиків «Місія нездійсненна».
Раніше було також підписано договір з Бараком Обамою, за яким екс-президент США стане продюсером фільмів виробництва Netflix.
Компанія, яка починала з прокату трохи більше ніж 900 DVD-дисків, перетворилася на найбільшу мультимедіа-компанію з мільярдними доходами. У чому секрет успіху Netflix розглянемо далі.
Рід Хастінгс і Марк Рендольф помітили незручності, пов'язані з прокатом дисків із фільмами, і вирішили виправити ситуацію, зайнявши при цьому вільну нішу на ринку. Так виникла ідея створення власної прокатної компанії. Це сталося 29 серпня 1997 року.
Хастинг, який на той момент володів компанією «Pure Software», продав її за 700 млн доларів і потім вклав 2,5 млн в новий проект. У цій же компанії працював і Рендольф. Вони вирішили об'єднати свої зусилля, знання та досвід, щоб створити щось більше – і в них вийшло.
Засновники хотіли зробити прокат фільмів зручним та простим, тому вирішили просувати ідею замовлення DVD-дисків через інтернет. Тобто людям не треба було більше ходити до пунктів прокату – достатньо було лише вибрати фільм, сплатити замовлення та отримати його поштою. Послуга коштувала 6 доларів (4 – за диск та 2 – за доставку). Для боротьби з несумлінними клієнтами нові диски доставлялися лише після старих.
Коли компанія розпочала роботу, у штаті було 30 співробітників, а у бібліотеці – близько 900 дисків. Першими клієнтами Netflix стали мешканці США.
На сайті компанії раз у раз з'являлися огляди новинок та анонси фільмів, а в прокат почали надходити топові відео, включаючи скандальні історії з життя знаменитих людей. Так, у період гучної історії про Білла Клінтона і Моніка Левінські, Netflix за тиждень здав в оренду понад 10 тисяч копій скандального відео.
Вміння відчути настрої та потреби людей швидко вивело компанію вперед. Спочатку, дбаючи про те, щоб диски при транспортуванні не подряпалися, був розроблений спеціальний конверт із щільного паперу з перегородкою, що захищає. З метою залучення користувачів на сайт їм почали пропонувати різні акції.
У цей же час точилася боротьба з конкурентами і головним із них – мережею Blockbuster з річною виручкою в 5 млрд доларів. У Netflix побоювалися, що компанія, що конкурує, теж запустить онлайн-прокат і переманить клієнтів, тому діяли швидко. Споживачам почали пропонувати знижки та бонуси, розіграли поїздку до Лос-Анджелеса тощо. Такий підхід дозволив компанії отримати нових клієнтів та захопити ринок.
У 1999 році в компанії, яка перейшла на бізнес-модель передплати, працювало вже 110 осіб, а в прокаті було понад 250 000 дисків.
2000 року Netflix хотів викупити свого конкурента – компанію Blockbuster – за 50 млн доларів, але ті відмовилися. А даремно.
На початок 2003 року Netflix мав 1 млн передплатників, а наприкінці року повідомив про прибуток у розмірі 6,5 млн доларів. Через два роки кількість клієнтів досягла 4,2 млн осіб. Тоді ж компанія поставила рекорд – мільйон оброблених заявок на день.
У 2005 році компанія Blockbuster таки запустила онлайн-прокат, об'єднавши свої магазини та інтернет-платформу, і у Netflix почалися проблеми – зменшувалась кількість клієнтів. Треба було щось робити, і Netflix вирішив зменшити ціни на послуги. Таким чином компанії вдалося пережити кризу та утриматися на плаву.
У той же час, мережа Blockbuster, яка зазнає збитків, не вигадала нічого кращого, як підняти ціни та встановити обмеження на місячні абонементи. У результаті, клієнти, що пішли з Netflix, стали повертатися в компанію. Що ж до Blockbuster, то в 2010 році компанія оголосила себе банкрутом.
У 2007 році Рід Хастінгс зрозумів, що на DVD світло клином не зійшовся, і настав час освоювати простір інтернету. Netflix запустила свою стрімінгову платформу та почала розповсюджувати потокове відео. Це перетворило компанію на одну з найуспішніших у світі.
Платформа Netflix відрізнялася від інших, запущених раніше, перш за все тим, що замовлення на виробництво надходило відразу на весь сезон серіалу, без запуску перших пробних серій і вивчень відгуку аудиторії на них. Тобто глядачі могли подивитись улюблений серіал одним махом, не чекаючи на вихід нових серій.
У 2010 році компанія почала розширювати географію та підкорювати нові ринки. Спочатку пропонувала послуги у країнах Західної Європи та Латинської Америки, а до 2015 року була представлена вже в Австралії, Новій Зеландії та Японії.
У міру розростання компанія зрозуміла, що прокату мало - потрібний власний продукт. Так виникла ідея створювати унікальний контент.
У 2013 році Netflix підписав договір з компанією «Marvel Television» і приступив до зйомок серіалів про зірвиголову, Залізного Кулака, Люка Кейджа і Джесіку Джонс.
У квітні 2014 року компанія мала близько 50 млн передплатників у 41 країні світу.
Зараз Netflix продовжує розвиватися та завойовувати серця нових користувачів. Щокварталу компанія отримує близько 8 млн нових підписок. Незважаючи на прогнози щодо їх падіння, компанія перевиконала план зростання на 18% і за три квартали 2019 року отримала чистий прибуток у розмірі 1 млрд доларів.
Такі фінансові показники стали можливими завдяки власному якісному кінопродукту. Таким чином, компанія поєднала продуману бізнес-стратегію та використання сучасних технологій у сфері стрімінгового сервісу.
Netflix поєднує різні бізнес-моделі в одне ціле. Цей підхід пов'язаний із родом діяльності компанії – потоковим відео та власним виробництвом. Таким чином, можна виділити такі стратегії:
Перехід з офлайну в онлайн. У 2007 році компанія, яка до цього здавала диски із розважальним контентом у прокат, вирішила повністю перейти в режим онлайн. Це призвело до збільшення аудиторії та залучення клієнтів з інших країн. |
|
Шлях від дистрибуції до виробництва. Щоб утримати клієнтів на своїй стрімінговій платформі було вирішено створювати унікальний контент. Зараз компанія пропонує глядачам не тільки найпопулярніші та найочікуваніші фільми та серіали, а й виробляє власний якісний кінопродукт. |
|
Дослідження аудиторії та статистичні алгоритми. Netflix, не маючи досвіду продюсування серіалів, зумів завоювати ринок та суттєво збільшити кількість передплатників у всьому світі. А все завдяки використанню даних про клієнтів, які роками накопичувалися в базі компанії (вік, місце проживання, мови, якими володіють користувачі, їх смакові уподобання як у жанрах кіно, так і в акторах). Проаналізувавши ці відомості, компанія виробила певні алгоритми та розпочала зйомки кіно. Зокрема, на базі клієнтських даних було побудовано гіпотезу першого веб-серіалу під назвою «Картковий будиночок», який став дуже популярним. Цей алгоритм був використаний і при створенні інших серіалів і фільмів компанії. |
У результаті Netflix, пройшовши шлях від прокату DVD-дисків до виробництва оригінального контенту, підкорив увесь світ. Але компанія не стоїть на місці - вона постійно в динаміці, оскільки прагне утримувати лідерство на ринку і хоче забезпечувати клієнтів все новими розвагами. З цих бажань виходять місія та цінності бренду.
Корпоративна місія Netflix полягає у тому, щоб розважати весь світ та змусити людей посміхатися. Але щоб розважати всіх, бізнесу треба зростати та охоплювати нові ніші, а продукт має бути якісним.
З цієї причини цінностями компанії є:
чесність та етична поведінка, у тому числі й у вирішенні конфліктних ситуацій; |
повна, точна та зрозуміла звітність, включаючи оприлюднення фінансових звітів; |
відмінний сервіс, якісний продукт та доступні ціни. |
Серед корпоративних цінностей можна назвати продуктивність, креативність, чесність, надійність, пристрасть, комунікація та інших.
Влітку 2014 року компанія провела глобальний ребрендинг, представивши новий логотип та інтерфейс сайту. Тоді частина користувачів позитивно оцінила зміни, а частина заявила, що старий був кращим. Як змінювався логотип Netflix з розвитком компанії, розглянемо далі.
Еволюція логотипу :
1997-2000 – назва була написана чорним кольором та її на дві частини ділила кінострічка, що підкреслює вид діяльності компанії. |
|
2000-2014 – компанія використовувала у своєму текстовому лого три фірмові кольори – червоний, чорний та білий. Символ складався з довгих вузьких білих літер з чорною тінню, розміщені на червоному тлі. |
|
з 2013 – у новому лого червоний колір перемістився з фону у літери, нагадуючи м'яку оббивку крісел у кінотеатрі. Його ідея в тому, що глядач може дивитись кіно, не виходячи з дому. |
Останній варіант логотипу використовується досі. Компанія представила також анімований варіант логотипу.
А у 2019 році Netflix презентував ще один варіант анімованого лого, скоротивши назву компанії до букви N. Ця буква через пару секунд перегляду розпадається на безліч світлових смуг. Такий ефект створює відчуття переходу в зал для глядачів кінотеатру.
У роботі над новою анімацією, яка тривала два роки, були задіяні дизайнери Netflix та фахівці незалежного агентства.
В основі логотипу лежить назва компанії Netflix. А як з'явився цей нейм, читайте нижче.
Назва складається з частин двох слів – Intertnet та Flicks (у перекладі з англійської «кіно»). З першого слова було взято частину Net, друге скоротили до Flix і отримали Netflix. Нейм відображає специфіку бізнесу та демонструє, чим займається компанія.
Цікавий факт: до того як з'явилася назва Netflix, Марк Рендольф запропонував називати компанію Kibble. Цей нейм використовувався для тестових майданчиків і фігурував у деяких документах доти, доки народився нейм Netflix.
Офіційного слогана компанія немає, але з рекламним фразам, які повторюються найчастіше, зрозуміло, що основний заклик Netflix звучить як «фільми скрізь і з будь-якого пристрою», тобто. підкреслюється простота послуг та доступність сервісу.
У 2015 році компанія, бажаючи підкорити нові ринки, вирішила зіграти на цікавості глядачів і представила новий слоган - Дивись, що далі (See What's Next).
У 2018 році Netflix заявив про створення власного шрифту Netflix Sans. Таке рішення було ухвалено з метою економії мільйонів доларів, які витрачаються на покупку ліцензійних шрифтів у всіх країнах, де компанія пропонує свої послуги.
Шрифт простий та функціональний. Його творці надихнулися стилем 1997 року.
До появи власного шрифту компанія використовувала шрифт без засічок Gotham.
Компанія не втомлюється влаштовувати різні промо акції перед виходом того чи іншого фільму. Часто ці кампанії незвичайні та привертають увагу. А ще Netflix почав співпрацювати з іншими бізнесами з рекламною метою.
Так, на честь виходу третього сезону серіалу «Дуже дивні справи» компанія Nike, об'єднавшись із Netflix, випустила спеціальні кросівки із прихованим повідомленням на заднику та кодом під устілкою. А Baskin-Robbins та Netflix відкрили вигадане кафе-морожене – таке саме, як у новому сезоні серіалу.
Як промо серіал «Видозмінений вуглець» («Altered Carbon») було запущено незвичайну рекламу на вулицях Західного Голлівуду. На автобусних зупинках перехожі могли побачити оголених людей, що дихають, загорнутих у поліетилен.
А для третього сезону телесеріалу «Нарко» компанія вирішила «розсипати кокс» у «кокаїнових точках 90-х рр.». Для цього в туалетах нічних клубів та барів міст США були розміщені наклейки із зображенням згорнутого в трубочку долара або кредитної картки та слідами білого порошку поряд. А у Франції був встановлений великий пісочний годинник з «кокаїном» замість піску всередині.
На цьому приклади нестандартної та провокаційної реклами Netflix не закінчуються. Компанія постійно дивує своїх шанувальників та й просто людей по всьому світу, витрачаючи на такі промо чималі гроші.
Так, у 2018 році витрати компанії на маркетинг становили $2,37 млрд. Це на 65% більше, ніж було у 2016 році ($1,09 млрд), а 2017-го Netflix витратив $1,43 млрд.
Така дивовижна компанія Netflix. За її спиною – цікавий і надихаючий шлях до успіху, який зажадав ризику, зусиль та віри у свої сили. Повірте у себе і ви. Не бійтеся змін, дійте та досягайте вершин, а ми допоможемо вам виробити маркетингову стратегію та красиво піднести ваш бренд. Щоб замовити брендинг, розробку логотипу чи німу, телефонуйте або залиште заявку на сайті.