→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Історія Mercedes: від триколісної самохідки до розкішних автомобілів

163

Оцінили: 37

Зміст:
Розмір шрифту:

Історія Mercedes: від триколісної самохідки до розкішних автомобілів

У світі представницького автопрому відомо небагато брендів, які здійснили справжній прорив та підкорили серця мільйонів. Але саме компанія Mercedes, заснована понад 130 років тому, подарувала світові перший автомобіль, а потім презентувала авто преміум-класу.

Про нього почали складати легенди, вигадувати афоризми та крилаті фрази на кшталт «Якщо автомобіль – то Mercedes, решта – компроміс».

Основна інформація про Mercedes-Benz

Mercedes-Benz є одним із найвідоміших автомобільних брендів. Він належить німецькому концерну Daimler AG – виробнику легкових авто, вантажних автомобілів, автобусів та іншого транспорту.

Засновниками компанії, що виникла у 1926 році в результаті об'єднання двох конкуруючих підприємств Benz & Cie. і Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) є Карл Бенц, Готліб Даймлер і Вільгельм Майбах. А назва Mercedes виникла в 1901 році, коли було зареєстровано торгову марку. Бренда було названо на честь дочки представника французької DMG Еміля Еллінека.

mercedes

Автомобілі Mercedes-Benz офіційно експортуються до 136 країн світу. Виробничі потужності знаходяться в містах Бремен, Зіндельфінген і Раштатт (Німеччина), Грац (Австрія), Кечкемет (Угорщина), Уусікаупунки (Фінляндія), Есипово (РФ), Таскалуса (США), Агуаскальентес (Мексика), Ірасемаполіс -Лондон (ПАР), Пуна (Індія), Пекін (Китай), Бангкок (Таїланд), Хошимін (В'єтнам), Пекан (Малайзія) та Джакарта (Індонезія).

На фабриках працюють 170 тисяч співробітників. Штаб-квартира концерну знаходиться в Штутгарті, Німеччина. Офіційний сайт: mercedes-benz.de.

У «Mercedes-Benz Transport» центральне місце приділяється іншим продуктам компанії – вантажним авто, малотоннажному транспорту, спеціалізованому обладнанню та обслуговуванню.

Daimler AG виробляє 2,1 мільйона легкових автомобілів та майже 375 000 фургонів на рік. Її оборот за 2019-й становив 93,877 млрд євро, а прибуток від основної діяльності – 3,359 млрд євро. Активи компанії оцінюються у 26,289 млрд євро.

Колишній голова Daimler AG Дітер Цетше назвав найдорожчим активом концерну саме бренд Mercedes-Benz.

І не дивно, адже в 2019 році він оцінювався в 50,53 млрд євро і посідав перше місце у рейтингу автовиробників.

У кожної моделі Mercedes залежно від класу є конкуруючі виробники. Основні конкуренти бренду - Toyota, BMW, Audi, Lexus та Volvo.

mercedesmercedes

Досягнення та престижні нагороди Mercedes-Benz

Брендові Мерседес-Бенц регулярно присуджуються премії. У 2007 році марка E320 Bluetec отримала звання Екологічного автомобіля року, а в 2012-му цієї ж нагороди удостоїли S250 Blue Efficiency.

У 2014, 2015, 2017 роках моделі Mercedes-Benz W222, C217, E-Class відповідно отримали звання люксових транспортних засобів, а W205 стала Всесвітнім автомобілем року 2015-го.

Mercedes-AMG GT переміг як Спортивний автомобіль року в 2015 році.

mercedes

mercedes

У 2018-му бренд увійшов до списку 100 Most Valuable Global Brands. У рейтингу він посів 46-у позицію. У цьому списку Мерседес-Бенц опинився на першому місці в 2019 році.

У 2020 році Mercedes був триразовим переможцем на церемонії «Автомобіль року Росії», а в українському конкурсі «Авто Лідер» його моделі Benz Vito та V-Class виграли у номінаціях Найкращий комерційний автомобіль та Найкращий транспорт у категорії «вени та мінівени».

Досягнення бренду у сфері безпеки

До рейтингу надійних автомобілів, складеного Асоціацією технагляду Німеччини на основі даних про 9 млн випадків технічного обслуговування, увійшло кілька моделей автомобільного бренду Mercedes-Benz. Перше місце зайняв GL C-Class. При пробігу 56 000 км лише 1,7% водіїв зверталися до СТО. Третє місце також дісталося бренду. Спортивний седан CLS після 28 000 км. пробігу привезли в сервіс 2,4% власників. У п'ятірку увійшов і A-Class з 2,6% звернень після пробігу 42 000 км.

Такі показники надійності автомобіля не дивні, адже протягом усієї історії компанія-виробник займалася удосконаленням системи безпеки. В 1939 бренд почав роботу над створенням надійної системи для легкових авто, а в 1959 отримав перший безпечний тип кузова.

1969-го бренд пішов ще далі, створивши відділ з вивчення аварій. У наступні роки впроваджувалися розробки, що збільшують безпеку: антиблокувальна система з електронним управлінням, надувна подушка, переднатягувач ременя на піропатронах, автоматичні дуги, системи стабілізації, екстреного гальмування, підтримки безпечної дистанції, контролю рівня кузова та тиску шин, система превентивної безпеки пасажирів, динамічний світло.

У 2005 році колишні напрацювання удосконалюються та створюються Distronic Plus, Bas Plus, Night View Assist, гальмівна система Pre-Safe, Ils, Attention Assist, пристрої для попередження водія про з'їзд з проїжджої смуги та наявність «мертвих» зон, а також світлодіодне освітлення.

mercedes

Такі заходи бренд Mercedes-Benz запроваджує насамперед для забезпечення безпечного проїзду своїм водіям та їхнім пасажирам. Тому, віддаючи перевагу німецькому виробнику, покупці можуть бути впевнені, що отримають не лише люксовий автомобіль, а й надійний транспортний засіб. Адже насамперед Мерседес дбає про безпеку власників авто та свою репутацію, на яку впливають відгуки покупців.

Історія успіху Mercedes, яка розпочалася понад 100 років тому

Історія бренду Mercedes почалася наприкінці ХІХ століття, приблизно 1882-1886 гг. Тоді над створенням автомобілів працювали троє винахідників. Готліб Даймлер і Вільгельм Майбах отримали патент на двигун внутрішнього згоряння, вигадали карбюратор, що дозволяє їздити на бензині, і створили екіпаж на чотирьох колесах з одноциліндровим двигуном. Вони ж у 1889 році розробили чотириколісну машину, що стала першим у світі автомобілем, а через 10 років з'явився перший Мерседес.

Паралельно з цими винахідниками працював та його конкурент – Карл Бенц. Він працював сам і в 1885 році відкрив свою фірму. Результатом його старань став триколісний автомобіль із 4-тактним двигуном, на який він через рік отримав патент. Сама машина не мала великого успіху, зате попит на двигуни зростав.

Спад економіки, обвал курсу валют після Першої світової війни, а також вихід на місцевий ринок закордонного гравця Ford Motor Company змусили конкурентів поєднати зусилля. Так, в 1926 році з'явилася компанія Daimler-Benz, пізніше перейменована в Daimler AG.

Benz & Cie. та розробка бензинового двигуна

У 1886 році К. Бенц розробив перший у світі триколісний самохідний віз, оснащений бензиновим двигуном. Засновник компанії Benz&Cie. запатентував свій винахід і розпочав масове виробництво цього ж року. Через сім років він розробляє чотириколісний транспортний засіб та патентує подвійний стрижень керування. Перший автомобіль під назвою "Вікторія" міг розвивати швидкість до 20 км/год.

Коли 1901 року конкуренти представили автомобіль «Mercedes 35 PS», Benz & Cie. розпочинає пошук нового прогресивного інженера. У 1909 році з приходом Г. Нібеля у виробництво було пущено ряд затребуваних легкових машин і розроблено гоночний автомобіль «Блітцен Бенц» з двигуном у двісті л.с.

До злиття з конкурентом компанія випустила 47555 авто на бензинових двигунах.

mercedesmercedes

Daimler-Motoren-Gesellschaft та Maria de las Mercedes

Ще до заснування компанії Готліб Даймлер запатентував два свої винаходи. Ці розробки стали стартом створення першого двигуна внутрішнього згоряння.

Восени 1890-го Даймлер, Майбах і Дуттенхофер заснували компанію «DMG» і вирішили виробляти чотириколісні автомобілі. Так 1901 року з'являється перша машина під назвою Мерседес 35 PS.

Авто отримало своє ім'я на честь Пресвятої Діви Марії Милосердної – Maria de las Mercedes та дочки Е. Еллінека – консула Австро-Угорщини, який був також інвестором компанії, тому вважається одним із творців бренду.

Перший Mercedes мав 4-циліндровий двигун з об'ємом понад 5 літрів, класичне розташування основних агрегатів і стильний дизайн того часу.

Після успіху першої моделі компанія розпочинає виробництво автомобілів для широкого кола споживачів. То були розкішні, нечумні автомобілі на газі.

З приходом посаду головного інженера Ф. Порше створюється нова модель Мерседес – 24/100/140PS. Вона мала вдосконалений шасі і компресорний двигун з 6 циліндрами, об'єм якого перевищував 6 літрів, і потужністю до 140 к.с.

До злиття "Даймлер-Моторен-Гезелльшафт" випустила 147 961 транспортний засіб.

Об'єднання конкурентів та стрімкий розвиток

Новий концерн Даймлер-Бенц, застосувавши знання інженерів двох компаній, зміг протистояти конкурентам, які наповнили ринок Німеччини після Першої світової війни. Під керівництвом Ф. Порше створюється Mercedes 24/100/140 PS, який стає базою для спортивних моделей S, SS, SSK та SSKL.

До Другої світової війни у виробництво вийшли автомобілі з більшим об'ємом двигунів – понад сім літрів та малолітражні – до 1,7 літрів. У 1936 році випускається перший дизельний Мерседес-Бенц – 260 D.

Війна зрівняла більшість фабрик Daimler-Benz із землею. Але 1946 року виробництво автомобілів починає відновлюватися. Спочатку створюються малолітражні седани, потім кабріолети, універсал і знову дизелі. Концерн випускає бюджетні моделі «170», середній клас «220» та розкішну серію «300».

Компанія гідно подолала виклики доби. В історії «Мерседес» був період представницьких «аденауерів» ручного складання, понтонних кузовів для бюджетних моделей, аеродинамічних «крил» або невеликих «плавників».

1954-го та 1955-го Мерседес-Бенц W196, за кермом якого був Х. Фанхіо, став переможцем гонки Формули один.

1964-го було створено легендарний лімузин – 600-ий Мерседес, збірка якого тривала до 1981. Цю модель замінили розкішні авто S-класу W108.

mercedes

На середину 1960-х бренд став лідером німецького автопрому. Він почав класифікувати моделі на кшталт кузовів.

Наприкінці 1970-х розпочалося виробництво позашляховиків. Першим став W460, який започаткував появу нової серії Мерседеса класу G або гелендваген.

У 1982 році з'явився компактний седан як відповідь на успішну третю серію конкурента BMW. Автомобіль отримав ім'я Baby Benz і відновив повну конкурентоспроможність бренду.

Сучасний поділ на класи автомобілів Mercedes був створений у середині 1990-х. Усього налічує 19 варіацій щодо типу кузова та ринкового сегмента.

У 1999 році концерн Daimler-Benz придбав тюнінг-ательє AMG. У моделях з'явилися високопродуктивні модифікації, а першою став Мерседес-Бенц W222 S-класу.

2006-го в Штутгарті було створено музей Mercedes-Benz. У ньому кожен охочий може ознайомитися з історією бренду наочно. Музей є частиною великого комплексу, до якого входить також штаб-квартира компанії Daimler AG, магазин вінтажних авто, стадіон футбольного клубу та ін.

Концерн продовжує успішно випускати як новинки, так і уподобані мільйонам моделі, розвиваючись та вдосконалюючись.

На яких засадах будується стратегія Мерседес-Бенц

Основна мета Mercedes - створення найбажаніших автомобілів у світі. Для її досягнення розроблено стратегію, яка передбачає реалізацію комплексної програми з розвитку у технологічному та фінансовому плані. Вона включає 6 основних принципів:

  • думати та діяти як люксовий бренд;

  • зосередитися на прибутковому зростанні;

  • розширювати клієнтську базу з допомогою зростання суббрендов;

  • залучати клієнтів та збільшувати регулярні доходи;

  • стати провідним виробником електроприводів та автомобільного програмного забезпечення;

  • знизити витрати та покращити виробничі площі.

Стійкість є керівним принципом стратегії компанії Даймлер та самого Mercedes-Benz. Це означає, що бренд ставиться із турботою до кожного учасника ділового процесу: клієнта, співробітника, інвестора, партнера та суспільства в цілому. Тому він бере на себе відповідальність за економічні, екологічні та соціальні наслідки комерційної діяльності та розглядає весь ланцюжок створення вартості автомобілів.

Для досягнення сталого розвитку бренд бере участь у наступних рішеннях :

 

mercedes З 2022 року заводи Mercedes-Benz по всьому світу отримуватимуть електроенергію лише з відновлюваних джерел.


mercedes До 2039 року новий автопарк планується зробити нейтральним щодо CO2.


mercedes Будівництво «Фабрики 56», яка є оптимальним виробництвом за споживаною потужністю та атмосферними викидами не на шкоду якості автомобілів.


mercedes Наступний транспорт бренду має втілювати ідею сучасної та екологічної розкоші.


mercedes Залишкові матеріали з майстерень бренду можуть повторно використовувати у виробництві Мерседес.


mercedes Прийом та безпечна утилізація відпрацьованих автомобілів.


mercedes Впровадження у виробництво водневих моделей, які створюють ні викидів вуглекислого газу, ні місцевих забруднюючих речовин.

 

Mercedes-Benz щорічно здає звіт щодо охорони навколишнього середовища, розробляє програму під назвою екологічний менеджмент, надає послуги без завдання шкоди природі, зі збереженням природних ресурсів, при цьому задовольняючи потреби аудиторії автовласників.

Який сенс закладено у логотип Mercedes-Benz

Логотип Mercedes-Benz є одним із найвідоміших у світі. Трикінцеву зірку визнають у всьому світі як символ комфорту, престижу та якості.

Спочатку знак у вигляді зірки було прийнято у 1920-х на згадку про Г. Даймлера. П'ятикутною зіркою він підписувався – це була його візитна картка. Пізніше традиційний розпис замінили на трикутну зірку як графічний символ трьох напрямків місії бренду – рухати весь світ на землі, воді та в небі. Адже, перш ніж почати створювати повноцінні автомобілі, концерн виробляв двигуни для морського та річкового транспорту, для авіаційної промисловості та наземного транспорту.

mercedes

Етапи зміни фірмової емблеми

З 1902 по 1909 рік логотип Mercedes був суворим овальним значком, який був розташований горизонтально. Назва бренду оформлювалася жирним шрифтом. Усі літери мали засічки та різний розмір, збільшуючись до центру та зменшуючись по краях. Емблема обрамлялася подвійною овальною рамкою та була монохромною.

Логотип Мерседес у 1909 році став елегантним та багато прикрашеним. Традиційний круглий значок мав товсту подвійну рамку, де було зображено стилізований вінок. Словесний знак Benz був написаний чорним кольором на білому тлі внутрішнього кола. Цей логотип одночасно уособлював міць та енергію бренду.

На логотипі 1916 року зображувалась біла з жовтими контурами трикутна зірка на червоному тлі. Вона була поміщена в товсту круглу рамку, з написом та орнаментом у вигляді 4 наконечників стріл, виконаних у жовтому кольорі.

mercedes

У логотипі 1926 року також було зображено зірку, але сіро-білу. Вона розміщувалася на бордово-червоному тлі та обрамлялася подвійним колом, усередині якого містився білий напис «Mercedes» (вгорі) та «Benz» (внизу), а також орнамент у вигляді листя. Цей логотип уособлював стиль, вишуканість та силу бренду.

1933-го бордове тло емблеми замінили на світло-сірий, а зірка була виконана в білому і сірому відтінках. Наповнення та дизайн тепер уже синього кола не зачепили.

mercedes

Пізніше цього ж року вигадали інший логотип, який став основою сучасного варіанту. Мінімалістичний і футуристичний значок виконали в чорному кольорі і він почав являти собою стилізовану тонку і гостру трикутну зірку, вміщену всередині білого кола з чорним контуром середньої товщини.

Такий логотип проіснував 56 років і в 1989 його підкоригували, зробивши тривимірним. Кольорова палітра стала м'якшою, замість чорного моноліту з'явився сірий глянсовий градієнт. Під символом розміщувалася назва бренду, виконана шрифтом із засічками чорного кольору. Стильний і акуратний напис мав трохи помітну тінь, яка додавала об'єму та стилю всьому зображенню.

У 2009 році і емблема, і текст були оформлені в сірому однотонному кольорі без будь-яких акцентів і доповнень. Шрифт напису залишився незмінним, але прибрали затінення.

2011 року бренд частково повертається до логотипу 1989 року, але є деякі відмінності. Так, кругла рамка емблеми стала товщою, а шрифт – тоншим.

mercedes

Трикінцева зірка, вписана в срібне коло, з 30-х років минулого століття асоціюється у свідомості споживачів із брендом Мерседес.

Місія бренду, укомплектована в логотип – «рухати світ» у трьох напрямках – знайшла відгук серед тих автовласників, які прагнуть якості, безпеки та престижу.

Способи спілкування з цільовою аудиторією

Бренд Мерседес шукає різні шляхи комунікації зі своїми споживачами. Для цього компанія випускає різні друковані видання та запускає інтернет-мовлення.

Так, ілюстрований журнал під назвою «Mercedes-Benz Magazin» оповідає про новинки, останні розробки, події та досягнення бренду. І це друковане видання визнано найкращим серед корпоративних. Його тираж складає 33 тисячі екземплярів. Журнал видається чотири рази на рік різними мовами, у тому числі російською. Старі випуски доступні у електронному архіві.

У друкованому виданні "Mercedes-Benz Classic" описуються традиції, а також унікальна історія створення бренду Mercedes-Benz. Тому на сторінках журналу розміщено фото ретро та класики – моделей Мерседес, які раніше не видавалися. Тут автовласники можуть прочитати інтерв'ю з інженерами, побачити звіти та висловлювання всіх тих, хто був причетний до створення бренду. Наклад дорівнює 137 тисячам екземплярів.

Влітку 2007 року у бренду з'явився власний інтернет-канал Mercedes-Benz TV. Він мовить для англомовної та німецькомовної аудиторій. На каналі розповідають про факти з життя бренду, репрезентують огляди моделей, діляться історіями, повідомляють новини, згадують про прем'єрів, участь у виставках та ін.

mercedes

Ціль каналу – створити нові стандарти, за якими клієнти зможуть спілкуватися з виробником Мерседес через інтернет. Оновлена версія Mercedes-Benz TV 2.0 була запущена восени 2008 року.

Інший спосіб спілкування зі своїми потенційними клієнтами, який вигадав Мерседес – це надбудова параметрів існуючих моделей у тюнінг-ательє відповідно до побажань покупців. Наприклад, AMG спеціалізується на ручному складанні двигунів та різних високопродуктивних модифікаціях. Брабус працює як з Мерседес-Бенц, так і з Майбах та Смарт. Carlsson Autotechnik займається стайлінгом, Lorinser змінює дизайн та покращує продуктивність двигунів. Kleemann доопрацьовує моделі бренду Мерседес.

Таким чином, відбувається спілкування зі споживачами та вибудовування з ними довірчих відносин. На замовлення покупців змінюються параметри автомобіля, вносяться обумовлені зміни та доопрацювання. Тобто бренд націлений на те, щоб втілити в дійсність уявлення своїх клієнтів про те, яким повинен бути автомобіль їх мрії.

Якщо ви хочете бути на одній хвилі зі своєю аудиторією, відбудуватися від конкурентів і створити унікальний фірмовий стиль, що запам'ятовується, звертайтеся в агентство WeLoveBrands . Для консультації зателефонуйте або напишіть у чат.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 37

Середня оцінка 4.4 / 5