→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Hello Kitty: історія про те, як біла кішечка полонила серця і уми мільйонів

156

Оцінили: 38

Зміст:
Розмір шрифту:

Hello Kitty: історія про те, як біла кішечка полонила серця і уми мільйонів

Яскравий і всюдисущий образ, мила мордочка, симпатичне та чарівне кошеня – так можна описати бажаний багатьма та популярний у всьому світі бренд «Hello Kitty».

 

Цей персонаж настільки міцно увійшов у наше життя, що з'являється навіть там, де на нього не чекаєш (наприклад, салон літака чи меблі). Він є частиною японської культури, «знімається» у мультсеріалах та фільмах, прикрашає безліч предметів і навіть побував у ролі посланця доброї волі ЮНІСЕФ.

Бренд Hello Kitty – це приклад того, як простота і універсальність творить чудеса, дарує посмішки і несе добро.

Hello Kitty – бренд, який любить у всьому світі

Hello Kitty (пров. «Привіт, кішечка») - японський персонаж, знаменитий у всьому світі і став культурним феноменом. Це популярний образ, який є білою кішечкою з великою головою, маленькими вушками і очками, без рота і з червоним бантом на голові.

Hello KittyHello Kitty

Бренд вартістю $7 млрд належить компанії «Sanrio», яка виробляє різні групи товарів для сегменту кава (милий, симпатичний) японської поп-культури та бере участь у створенні фільмів.

Hello Kitty

Компанія з'явилася 10 серпня 1960 року, і її роботу досі контролює її ж засновник – Сінтаро Цудзі, хоча офіційно на чолі бізнесу стоїть син Кініхіко Цудзі.

Штаб-квартира Sanrio знаходиться в Токіо (Японія). Капітал компанії становить 10 млрд ієн, а кількість випущених акцій - 89 млн 651 310 шт. (на 2015 рік). Офіційний сайт: https://www.sanrio.co.jp/

Hello KittyHello Kitty

Бренд Hello Kitty є найкращим проектом Sanrio і щорічно приносить понад 1 млрд доларів доходу. Він представлений у понад 200 державах, а кількість підписаних договорів перевищує 3000.

Франшиза «Hello Kitty» вважається однією з найприбутковіших у світі – $50 млрд (після «Покемонів» із прибутком $59 млрд).

За версією Forbes, продукція із зображенням кішки є однією з найуспішніших у сфері розваг.

Усього існує понад 9000 варіантів виконання японського персонажа та виробляється близько 50 000 торгових найменувань з кішечкою – від іграшок та косметики до брендування літаків, пологових будинків та тематичних парків розваг.

Hello Kitty

Кількість запитів Hello Kitty у Google перевищує 230 млн, а сам бренд не має віку, оскільки орієнтований на широку аудиторію по всьому світу та покриває різні вікові групи (новонароджені, діти віком до 6 років, школярі, підлітки, молодь). Основна цільова аудиторія – жіноча (від 12 до 30 років).

Hello Kitty: історія створення кішечки на мільярд доларів

Все почалося з того, як Сінтаро Цудзі вирішив додавати на товари своєї фірми якийсь милий символ, щоб збільшити продаж. Спочатку це була полуничка і квіти, і вони припали до смаку споживачам. Тоді Цудзі зрозумів, що попит на милі дрібниці набагато вищий, тому пішов далі і запросив 20 мультиплікаторів для створення персонажа, здатного підкорити серце кожної людини.

1974 року дизайнерка Юко Сіміцу намалювала білу кішечку, яка сиділа боком. На великій голові красувався бант, і вона була без рота. Так народився культовий бренд Hello Kitty (зареєстрований в 1976 році).

Зображення милої кішки у простій промальовці, що вперше з'явилося на недорогому гаманці, зараз використовується на багатьох продуктах і продовжує зачаровувати дітей та дорослих у всьому світі.

Бренд за три роки з моменту народження допоміг збільшити дохід Sanrio в два рази, і незабаром у Hello Kitty з'явилася біографія.

Hello KittyHello Kitty

Кітті жила в Лондоні (тоді в Японії любили все британське) зі своєю родиною (батьками та сестрою Міммі), ходила до школи, мала безліч друзів та захоплень. Свій день народження вона відзначала 1 листопада (дата народження дизайнера, яка її створила), була зростом у п'ять яблук, а вагою – у три.

 

Hello Kitty Hello Kitty: хто ж вона – кішка чи дитина?

 

Кошеня уособлює собою маленьку дівчинку. Вона живе таким самим життям, як і всі діти – навчається, грає, гуляє з друзями і навіть має вихованця (кішку Чармі Кітті). Дівчинка любить пекти пироги і грати в теніс.

Hello Kitty

Персонаж був незмінним до 1977 року. Після кішечка почала носити нові вбрання та обзавелася різними аксесуарами. Особливо, споживачі полюбили Кітті з ведмежати в лапках (1985 рік).

Художниця Юко Ямагучі створила безліч варіантів образів та стилів кішечки і тим самим зробила бренд універсальним. Зображення почали використовувати на будь-якій групі товарів – від одягу до меблів та літаків. А у свідомості покупців закріпилася думка, що Кітті «жива» та «справжня».

Усього було створено понад 100 образів, включаючи спеціальні версії для окремих країн та під певні події.

 

Hello Kitty Чому кішечка намальована без рота?

 

Такий задум зробив вираз обличчя персонажа безпристрасним, тому кожен міг побачити щось своє. Щасливим здавалося, що щаслива й кішка, а сумні бачили в ній когось схожого на себе.

Hello Kitty

Відсутність рота також символізує те, що персонаж каже від душі. Щоб зрозуміти його, не треба знати певної мови, і це полегшує спілкування представників різних культур.

У компанії зазначали, що Hello Kitty, як символ дружби, нестиме тепло та підтримуватиме стосунки між людьми у різних країнах. Вона уособлює бажання кожної людини, незалежно від її раси, національності та віросповідання, відчувати себе щасливою.

Оскільки кішка не має рота, то вона нікого не засуджує, і це дозволяє віддатися почуттям.

 

Hello Kitty Hello Kitty - відповідь на Міккі Мауса?

 

Сінтаро Цудзі хотів створити такий персонаж, який обійшов би за популярністю Міккі Мауса. І кішка стала японською відповіддю на антропоморфного американського мультиплікаційного мишеня.

Вибір тварини засновником Sanrio був символічним і відображав прагнення бізнесмена - як кішка наздоганяє мишу, так і компанія з Японії завоює ринок США.

Як мила кішечка «вибухнула» світовий ринок

Це історія про те, як розвивався знаменитий бренд. До появи Hello Kitty компанія «Sanrio» займалася продажем сувенірів, листівок та різних приємних дрібниць.

Її засновник – Сінтаро Цудзі – народився у сім'ї власників готелів та ресторанів, але рано втратив матір (коли йому було 13 років, жінка померла від лейкемії).

Він виробляв мило, соєвий соус та замінник цукру та продавав продукти на чорному ринку. Зароблений капітал допоміг йому отримати місце чиновника у префектурі, а після завершення політичної кар'єри – знову повернутися до бізнесу.

Бізнесмен вважав, що навіть маленький подарунок дарує людям велику радість та щастя, тож почав продавати листівки, іграшки та сувеніри. Пізніше він задумався про те, щоб зробити свої товари симпатичнішими та милішими. Так і виникла ідея запросити художників для створення образу, який закохує у себе з першого погляду.

Дизайнери підготували три персонажі – кішечку, кролика та ведмедя. Перший і дав життя бренду Hello Kitty.

Hello Kitty

Виявилося, що продажі були вищими, якщо на товарах красувалася мила мордочка з бантом. Персонаж викликав розчулення і полюбився багатьом, але вже за кілька років приївся і набрид.

 

Hello Kitty Падіння продажів та неймовірний зліт

 

1977 року покупці почали скаржитися, що кішечка якась безлика і нежива. Вона завжди була в одній і тій же позі (що сидить боком) і все в тому ж одязі (червоній сукні). Попит на товари з Кітті почав падати, тому в компанії почали шукати вирішення проблеми.

За словами дизайнерки Юко Ямагучі, яка близько 30 років відповідала за образ Кітті, у якийсь момент вона просто втомилася малювати червоний бант та замінила його на квітку. Так з'явилася ідея перетворити дитину. Hello Kitty втратила чорний контур, почала вбиратися в різні вбрання, змінювати пози і обзавелася сім'єю.

Hello KittyHello Kitty

Зміни підігріли інтерес споживачів, але згодом історія повторилася – продажі знову почали падати.

Цього разу у компанії вирішили розширити цільову аудиторію, тобто не зациклюватись на дітях та підлітках, а вийти на нового покупця – дівчат та жінок. І не помилилися.

Ідея була заснована на тому, що дівчатка хоч і виростали, але їхнє бажання відчувати теплі та ніжні почуття з роками не зникало. Тому улюблена кішечка «дорослішала» разом із ними.

У 1987 році зображення Hello Kitty з'явилося на продуктах харчування, одязі, канцелярських товарах, комп'ютерах, побутовій техніці та навіть автомобілях. А перша партія годинника взагалі встановила рекорд з продажу - 1 млн екземплярів за кілька тижнів.

Hello Kitty

Ось так мила біла кішка проникла у всі сфери життя спочатку японців, а потім і мешканців інших країн.

 

Hello Kitty Hello Kitty підкорює світ

 

З кожним роком бренд ставав все популярнішим і охоплював нові вершини.

Так, у 2005 році Sanrio оголосила про співпрацю з Simmons Jewelry Co. Кімора Лі Сіммонс випустила першу колекцію прикрас із Hello Kitty. Це були вироби з кераміки, золота та срібла з діамантами та коштовним камінням.

Через три роки було створено ще одну колекцію ювелірних виробів та годинників для залучення молоді.

Hello KittyHello Kitty

2005 року тайванська авіакомпанія «Eva Air» прикрасила зображенням кішки свої літаки. Відповідна атрибутика була присутня і на рейсах (форма екіпажу, ланч-бокси тощо).

У 2008 році на острові Тайвань відкрився ресторан Hello Kitty Sweets. Меню та дизайн закладу були виконані у стилі милої кішечки. Пізніше такі ж тематичні кафе та ресторани з'явилися у Сіднеї (Австралія), Гонконгу, Сеулі (Південна Корея), Бангкоку (Таїланд) та Каліфорнії (США).

Цього ж року на Тайвані відкрили пологовий будинок Hello Kitty. Персонаж був представлений у всьому – оформленні кімнат, постільній білизні, обкладинках свідоцтв про народження дитини, формі медпрацівників.

Hello Kitty

А в 2009 році на ринок вийшла навіть колекція із 4 вин Hello Kitty.

Світ побачив кілька мультсеріалів, коміксів та відеоігор з милою кішечкою, а дитяча програма Hello Kitty's Paradise, що виходила на TXN у прямому ефірі, стала найтривалішою за всю історію мережі (1999-2011).

Також у Японії було створено три аніме-фільми з Hello Kitty, а на початку 2019 року оголосили про заплановані зйомки повнометражного фільму з японським персонажем («Sanrio» підписала контракт із New Line Cinema). Поки що невідомо, що це буде – кінокартина чи мультфільм.

У 1994 році Hello Kitty стала послом доброї волі ЮНІСЕФ у Японії, пізніше – у Китаї та США.

Замість традиційної реклами – співпраця з брендами та продаж ліцензій

Наприкінці 1990-х рр. товари з кішкою Кітті продавалися у 3000 магазинах у 10 країнах світу. Але потім стався черговий спад. Справа в тому, що Цудзі втратив велику суму грошей на ринку цінних паперів і отримав борг у розмірі 1 млрд доларів. Щоб вийти зі становища, компанія почала проводити промо-акції та приділяти особливу увагу оформленню фірмових магазинів.

З 1999 року Sanrio починає співпрацювати з іншими брендами – Samsung, Panasonic, Reebok, UGG, Swatch, MAC, Swarovski, McDonald's та ін. Завдяки такому кроку Hello Kitty вийшла за межі фірмових магазинів, і це допомогло збільшити продажі.

Hello KittyHello KittyHello KittyHello KittyHello Kitty

У 2002 році бренд стає популярним у всьому світі. І далеко не останню роль у просуванні милого персонажа зіграли зірки Голлівуду та інші знаменитості. Вони говорили про своє кохання до Кітті, носили прикраси та аксесуари із зображенням кішки. Зокрема, інтерес до бренду допомогли підвищити Брітні Спірс, Кемерон Діаз, Періс Хілтон, Крістіна Агілера, Рікі Мартін, Дрю Беррімор, Мерайя Керрі та багато інших.

Hello Kitty

Зараз основний дохід компанії Sanrio складає продаж ліцензії на використання Hello Kitty іншими марками.

 

Hello Kitty У чому причина успіху Hello Kitty?

 

Сьогодні компанія працює на три сегменти споживачів – дітей, підлітків та дорослих. Дистриб'юторська мережа розширюється, а популярність бренду зростає.

Однією з причин успіху є здатність компанії йти в ногу з часом. Персонаж та способи його використання змінюються з урахуванням сучасних тенденцій та потреб покупців. Старі образи, що віджили, йдуть, а замість них приходять нові.

Завдяки різноманітності стилів та колірних рішень розширюється і товарна лінійка. Різні продукти допомагають підігріти інтерес до бренду та посилити залучення споживачів. Так, у Японії було створено колекцію з 200 ляльок, кожна з яких символізує певну провінцію чи регіон. Ці іграшки особливо сподобалися туристам.

Другим чинником успіху називають привабливість бренду. Позитивна кішечка, яка асоціюється з добром і любов'ю, викликає теплі почуття у різних категорій населення. Рішення створити незвичайний та милий образ стало виграшним для компанії.

Та й третім принципом успішності є грамотна рекламна та маркетингова стратегія. Компанія залучає зірок зі світовим ім'ям для просування бренду, удосконалює продукт відповідно до бажань та потреб цільової аудиторії, позиціонує Hello Kitty як модний та актуальний образ.

Філософія та цінності бренду «Hello Kitty»

Вибудовування гармонійних відносин неможливе без поваги та любові. Саме ця філософія лягла в основу бізнесу Сінтаро Цудзі.

Всі напрямки діяльності компанії «Sanrio», чи то продаж сувенірів, одягу та побутової техніки чи створення тематичних кафе та парків, базуються на ідеї віддавати «від серця до серця».

Hello Kitty

За словами Цудзі, людям треба допомогти ділитися своїми почуттями із близькими. І цим компанія успішно займається вже понад 45 років.

Оскільки йдеться про жіночий бренд, який асоціюється з любов'ю та добром, персонаж Hello Kitty не розміщується на алкогольних напоях, тютюнових виробах, ріжучих та колючих предметах.

«Hello Kitty»: назва, гасло та розвиток персонажа

Гаслом компанії стала фраза "Маленький подарунок - велика радість". І ось чому.

У компанії вважають, що подарунок – це не просто корисна річ. Насамперед, це вираження щирих почуттів та емоцій стосовно тих, кого ми любимо. І поки на планеті живуть люди, вони потребуватимуть чогось теплого, того, що змусить їх усміхнутися і знову поринути у світ дитинства. А оскільки немає нічого більш постійного, ніж посмішка, то Hello Kitty – вічна.

Що стосується назви бренду, то відомо, що спочатку вибір стояв між двома варіантами - Hello Kitty і Kitty White. Друге ім'я було запозичене з книги «Аліса в Країні чудес» (так звали одну з кішок), але в результаті відмовилися, вибравши перший варіант. А слово «White» вирішили використовувати як прізвище персонажа.

Hello Kitty

Hello Kitty з англійської перекладається як «Привіт, кішечка», а японською звучить як «харо кіті».

Спочатку кішечка була намальована в червоній сукні, з великою головою, маленькими вушками, очками-намистинками і червоним бантом на голові (спрощена промальовка, характерна японській культурі).

Перша зміна персонажа відбулася в 1977 році, коли продаж товарів почав падати. Тоді дизайнер прибрала чорний контур (завдяки цьому мордочка набула більш «пухнастого» вигляду) і урізноманітнила кішці гардероб.

Потім персонаж почав міняти пози, у нього з'явилася сім'я, друзі та улюблений вихованець. Разом зі зміною образів зростала і популярність Hello Kitty.

На сьогоднішній день налічується більше сотні варіантів зображення кішечки і зростає кількість товарів, на яких вона розміщується. Кітті підкорила серця безлічі людей, незалежно від їхнього віку, національності та релігійних уподобань, і залишається такою ж популярною, як і 45 років тому.

Hello Kitty – це доказ того, що навіть простий візуальний образ може стати феноменом, і приклад того, як вдала ідея змінила життя однієї компанії, зокрема і всього ринку в цілому.

Як закохати покупців по всьому світу? Створити живий та емоційний образ компанії. Не знаєте з чого почати? Зверніться до студії WeLoveBrands та отримайте енергійний та бажаний бренд.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 38

Середня оцінка 4.1 / 5