Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
США - батьківщина безлічі впливових брендів. Coca-Cola, McDonalds, Windows та Facebook, а також безліч інших компаній заслужили любов і лояльність клієнтів завдяки потужним маркетинговим кампаніям та ефективному брендингу. За рівнем характеру, харизми та цілеспрямованості небагато компаній можуть зрівнятися з Harley-Davidson.
Редактор HTML-кодуПереносити за словами
Ми знаємо більш потужні, швидкі, зручні та технічно досконалі мотоцикли. Однак навіть Yamaha, Ducati, Suzuki, Kawasaki, MV Agusta, BMW і Honda не мають такого мужнього характеру і яскравої індивідуальності, як Harley-Davidson.
Harley-Davidson – провідний виробник мототехніки зі США. Один із двох великих американських виробників байків, яким вдалося пережити Велику депресію.
Заводи компанії розташовуються у США, Бразилії, Індії та Таїланді. HD продає мотоцикли, запчастини та брендовану продукцію: одяг та екіпірування, домашній декор та прикраси, аксесуари, масштабні моделі мотоциклів та відеоігри. Загальна вартість активів становить понад $12 млрд, а операційний дохід від продажу мототехніки та супутньої продукції - $195,8 млн.
Компанія реалізує продукцію переважно через мережу майже з півтори тисячі дилерів по всьому світу. З 242 тисяч проданих у США байків у 2020 році понад сто тисяч припадало на техніку Харлі. Загальна кількість проданих мотоциклів бренду цього року перевищила 180 тисяч. Головні конкуренти - японські Yamaha, Honda, Kawasaki та Suzuki, британський Triumph, американський Indiano, німецький BMW та італійський Ducati.
Дивлячись на досягнення бренду, важко повірити, що компанія не завжди мала славу і успіх. Кілька разів виробник легендарних байків навіть був близьким до банкрутства. Бізнес, який у 1903 році в невеликій сараї заснували брати Артур і Уолтер Девідсони з другом Вільямом Харлі, почався з ідеї оснастити двигуном від моторного човна звичайний велосипед. Після двох років роботи з'явився перший прототип, який відразу списали — він був недостатньо потужним, щоб упоратися з пагорбами рідного Мілуокі.
Компаньйони вирішили відмовитися від використання «велосипедної» концепції та будувати мотоцикл «з нуля». Особливості конструкції рами запозичили у "Milwaukee Merkel". Завдяки просторовій рамі та силовому агрегату зі збільшеним об'ємом «Харлі» перетворився на повноцінний мотоцикл. Розробив новий двигун інженер Оле Евінруд, один із засновників північноамериканської школи мотористів.
1904-го «Харлі» вперше брав участь у перегонах на "State Fair Park". Він прийшов на фініш четвертим, а мотоперегони стали першою документованою появою мотоцикла бренду. Незабаром компаньйони відкрили продаж двигунів, а потім зібраних байків. 1905-го з'явився перший дилер.
1906-й рік початку будівництва фабрики. Спочатку на Chestnut Street (зараз Avenue Juno) звели будинок із дерева площею трохи більше 200 м². Сьогодні тут знаходиться штаб-квартира «Харлі». У перший рік у новій будівлі зібрали 50 екземплярів. Незабаром Вільям Харлі здобув інженерну освіту, а фабрика збільшилася на один поверх. Наступного року зібрали вже 150 байків. Важливим етапом у розвитку компанії стало підписання договору на постачання мотоциклів міської поліції.
Байки 1905 та 1906 років були оснащені двигуном з одним циліндром об'ємом 440 см³. На початку 1907 року на виставці в Чикаго вперше показали "Харлі" зі збільшеним удвічі мотором V-Twin потужністю 7 "конячок". Цей двигун став основою виробничої серії на наступні десятиліття, а байки з ним долали майже 100 км/год. З 1908 по 1909 обсяг випуску мотоциклів зріс з 450 до 1150 примірників.
1911-го V-twin удосконалили, і його потужність зросла майже вдвічі. За два роки стару фабрику знесли, а на її місці звели цегляний корпус. У 1914 році Harley продала понад 16 тисяч мотоциклів. HD випередила основного суперника - компанію Indian і стала топовим виробником байків у США.
Перша світова війна стала початком військової кар'єри Харлі. Незабаром після її початку виробник виконав військовий контракт на постачання 500 байків до британської армії. Другим військовим замовником стали США. За всю війну армія отримала понад 20 тисяч мотоциклів Harley-Davidson.
У перші мирні роки компанія стала найбільшим світовим виробником байків. "HD" продавалися через дилерів у 68 країнах, а річний випуск перевищив 28 тисяч. У 1921 році заводський гонщик Отто Вокер переміг у гонці, вперше показавши середню швидкість понад 100 миль/год. Компанія постійно модернізувала техніку. З'явилися нові технічні рішення, такі як двигун об'ємом 1,2 тисячі «кубиків», і елементи дизайну — наприклад, краплеподібний бензобак. Таку форму баків використовують у більшості байків досі.
Велика депресія підштовхнула менеджерів до нестандартних рішень. 1933 року покупцям запропонували замовити зображення орла в стилі арт-деко на бензобак. Цю подію вважають початком кастомайзингу — доопрацювання зовнішнього вигляду та зміни технічних параметрів на індивідуальне замовлення. У 1937 році гонщик компанії «Петралі» на обтічному Knucklehead встановлює всесвітній рекорд наземної швидкості – понад 136 миль/година.
З початком Другої світової війни компанія майже повністю зупинила випуск цивільних мотоциклів та перейшла на виконання армійських замовлень. За всю війну Харлі виготовила близько 90 тисяч мотоциклів марки WLA, з них майже третину поставили в СРСР.
Одразу після закінчення війни «Харлі» відновлює виготовлення цивільних моделей. У 1947 році гості щорічних зборів дилерів на запрошення компанії відвідують новий завод у штаті Вісконсін. Сьогодні там працює "Центр розробки нових продуктів" імені Девідсона.
На початку 50-х покупці віддають перевагу легким британським мотоциклам. У відповідь Harley-Davidson створює модель 45 ci. Відзначивши 50-річчя, "HD" до кінця століття залишається єдиним виробником серійних байків у США.
Застарілі "WR" та "WRTT" не можуть зрівнятися з британськими "Triumph". Гоночний відділ Харлі представляє новий гоночний байк "KR" з 750-кубовим двигуном. У 1955 році новий "KR" розпочинає серію з семи послідовних перемог "Daytona 200", яка включає останню гонку на старій пляжній трасі та першу гонку на новій міжнародній гоночній трасі "Daytona International Speedway".
Harley-Davidson розширює виробничу лінійку і випускає скутер, а в 1962 викуповує човнову компанію Tomahawk і починає вивчати можливостей скловолокна. Вже за три роки у «Харлі» дві моделі з електричним стартером.
Усвідомлюючи загрозу, що насувалася з Японії, акціонери у 1969 році передають акції "HD" компанії American Machine and Foundry Company. AMF могла б прийняти виклик з боку технічно більш досконалої та доступної Honda. Проте менеджери AMF не справляються з вимогами часу. Якість Harley-Davidson знижується, дилерам доводиться відновлювати двигуни за гарантією, а журнали жорстко критикують нові тестові моделі.
Після багатьох років слабкого менеджменту AMF бренд втратив лояльність клієнтів, а разом із нею і прибуток. Коли група керівників "HD" 1981-го пропонує купити підрозділ за $75 млн, AMF швидко погоджується. Починається фінансування розробки нових продуктів та проводиться жорсткий контроль якості. Якби не ці кроки, можливо, бренд Harley залишився б лише в історії.
У 1991 році компанія представила FXDB Dyna Glide Sturgis - перший мотоцикл серії Dyna, яка і сьогодні складає основу виробничої лінійки Харлі. Через рік "HD" замінює на всіх байках приводні ланцюги на ремені, які забезпечують більш плавний хід, довше служать та звільняють власників від необхідності регулярно змащувати та регулювати систему приводу.
З 1996 року відкриває нові логістичні хаби та виробництва, включаючи дизайнерський центр у Мілуокі та завод у Бразилії. Відсвяткувати 100-річчя "The Motor Company" у Мілуокі приїжджають 250 тисяч людей. У 2008 році компанія оголошує про відкриття великого музею в Мілуокі.
«Харлі-Девідсон» - неодноразовий переможець всесвітніх та північноамериканських перегонів у різних категоріях. Компанія також встановила світові рекорди швидкості у 1912, 1913, 1915, 1919, 1920, 1926 та 1937 роках.
"Харлі" особливо пишається двома армійськими нагородами "E", які отримала за визначні досягнення під час Другої світової війни. Цими нагородами відзначали компанії, виробничі потужності яких досягли «Переваги у виробництві» військової техніки. До кінця війни нагороду «E» отримали лише чотири тисячі компаній із понад 85 тисяч тих, які займалися виробництвом техніки та матеріалів для військових потреб США. У 2021 році Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021 став «мотоциклом року» за версією популярного спеціалізованого сайту Motorcycle.
Компанія заявляє: «Нас цікавить не так конструювання транспортних засобів, як вічна жага пригод. І духовна свобода». Візія бренду полягає у «створенні власної легенди та розвитку індустрії за допомогою інновацій, еволюції та щирих емоцій».
Компанія розробила план розвитку на 2021-2025 роки. Особливі зусилля Harley-Davidson спрямовує досягнення домінування в сегменті електробайків. Компанія пишається лідерською позицією у цій сфері, яку досягла після випуску LiveWire. Модель вже визнали найкращим електричним мотоциклом у світі. Для зміцнення лідерства «Харлі» створила спеціальний підрозділ, який вироблятиме лише електробайки.
Harley-Davidson – найвідоміший виробник мотоциклів. Не дивно, що його логотип є не менш популярним. Логотип «Харлі» — найважливіший елемент маркетингу не лише байків, а й усіх супутніх товарів: футболок, курток, черевиків, товарів для дому, саду та ручного годинника.
Купуючи продукцію бренду Harley, можна виявити, що на неї нанесені різні лого. Найвідоміше, "Bar & Shield" майже не змінилося з 1910 року. Планка зі словами Harley-Davidson розташовується на щиті з написом Motor Cycles. Компанія зібрала перший байк 1903 року, а логотип створили лише 1910-го — і вже тоді це були характерні смуга та щит, знайомі нам сьогодні. Це лого вважають одним із найбільш запам'ятовуваних у світі. Експерти стверджують, що воно має харизму, символізує силу та велич.
Логотип 1910 виконали у двох відтінках сірого, напис "Harley-Davidson" і рамка навколо неї - білим, а "Motor Cycles" - чорним кольором. Автори вибрали незграбний шрифт, який добре передає серйозний настрій. "Bar & Shield" з роками видозмінювався і набував різних кольорів, але основна форма - планка зі щитом - залишилася. Помаранчевий і чорний стали переважаючою палітрою через їхню могутню і трохи похмуру енергію.
Harley-Davidson створювала логотипи для святкування важливих подій та великих ювілеїв. Наприклад, логотип 1953 року присвятили 50-річчю компанії. Літеру "V" включили на честь V-Twin двигуна, який найчастіше використовується у мотоциклах компанії. Крім того, літера "V" стала символом перемоги бренду над часом. Медальна версія цього логотипу з'явилася на передніх крилах мотоциклів 1954 року. На 100-річчя Harley компанія створила «логотип століття» — у Bar & Shield додали крила, які символізують свободу і силу.
Віллі Джі Девідсон, онук співзасновника Вільяма Девідсона - один із людей, які зробили найбільший внесок у розвиток Harley-Davidson. У 1969 році Віллі Джі став віце-президентом за стилем. Він затверджував дизайн мотоциклів та розробляв графічні елементи.
Найпопулярніша графіка його авторства - емблема Daytona Bike Week 2000 з черепом. Логотипом за добу стало і досі залишається фаворитом серед любителів Harley по всьому світу.
Ще один важливий логотип - "Screamin' Eagle". Його створили для брендингу підрозділи з виробництва та продажу запчастин. Назва запозичили у легендарної 101-ї повітряно-десантної дивізії армії США «Орли, що кричать».
Всі логотипи можна побачити на різних товарах Harley-Davidson: на чашках кави, футболках, толстовках, класичних сорочках, шкіряних куртках, жилетах, предметах декору для будинку, бару і гаража. Їх використовують в ювелірних виробах, годинниках "Bulova", взуття та аксесуарах, таких як сонцезахисні окуляри, головні убори, гаманці та портмоне.
Епоха загальної «електрифікації» позначиться на нових логотипах «Харлі». Компанія подала заявку на реєстрацію двох нових логотипів. Їх будуть використовувати на електричних мотоциклах, велосипедах та запасних частинах. Перший лого являє собою класичний щит з літерами "HD" та блискавкою між ними, другий - круглий щит з написом "Harley-Davidson" у зовнішньому колі та блискавкою всередині. Нещодавно компанія зареєструвала бренд "Rude Boy" для електровелосипедів, тому можна очікувати появи нових емблеми.
Компанія пережила дві світові війни та безліч фінансових криз, при цьому її продукція, як і раніше, добре продається, а аудиторія бренду — максимально лояльна. Примітно, що власники мотоциклів Harley-Davidson здебільшого не пересідають на продукцію інших виробників. Ми зібрали найцікавіші та знакові події з історії компанії:
"Харлі" поставляють мотоцикли для потреб поліції вже понад 100 років;
мотоцикли компанії перші подолали планку 100 миль/годину;
компанія намагалася запатентувати звук двигуна, що гарчить, як товарний знак;
перший американський солдат, який перетнув кордон Німеччини після перемоги у Першій світовій війні, зробив це на «Харлі»;
"HD" - засновники культури "чопперів";
Harley-Davidson із 2016 року веде власне телешоу на каналі "Discovery";
у всьому світі 12% водіїв «Харлі» – жінки, у США – понад 20%;
кожні п'ять років фани бренду влаштовують «поїздку додому», здійснюючи паломництво під назвою Harley-Davidson Ride Home в Мілуокі.
Мотоцикли бренду назавжди увійшли до історії та культури США. Бунтарський образ 14 моделей Harley-Davidson стали головними героями серіалу "Sons Of Anarchy", який транслювали з 2008 до 2014 року.
Harley-Davidson не має байдужої аудиторії — зовнішній вигляд, технічні характеристики, історія та фірмовий звук мотоциклів можна тільки любити або не любити. Проте достеменно відомо: мотоцикли компанії набули мільйони шанувальників і давно вийшли за межі національного статусу.