Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
На початку XX століття автомобіль був "іграшкою для багатих". Практично всі моделі коштували дорого і були складними виробами, керувати якими міг тільки спеціально підготовлений шофер.
Генрі Форд поставив собі завдання: створити простий, надійний і доступний для середнього класу автомобіль. Завдяки його таланту та завзятості з'явилися Model T та конвеєр — дві інновації, які зробили революцію в американському суспільстві та автомобільній індустрії.
Ford Motor Company - американська компанія-гігант, яка розробляє, виробляє та продає легкові, позашляхові, комерційні та люксові автомобілі. Це п'ятий у світі за обсягом продажів виробник авто після Toyota, Hyundai, General Motors та Volkswagen.
Засновник компанії - Генрі Форд. Місця присутності бренду – весь світ, окрім Куби, Ірану, Судану, Північної Кореї та Японії. Штаб-квартира "Форд" знаходиться в Дірборні (штат Мічиган, США).
Корпорації Ford Motor Company належать три автомобільні бренди: Ford, другий за величиною автовиробник США, люксовий підрозділ Lincoln та бразильський виробник позашляховиків Troller.
У списку Fortune 500 бренд займає 22 місце серед найбільших американських компаній за розміром виторгу, а в рейтингу найбільших компаній у світі Fortune Global 500 – 53 місце.
Показники Ford на кінець 2021 фінансового року :
вартість активів – близько $256 млрд;
річний виторг – понад $158 млрд;
чистий прибуток – $17,9 млрд;
обсяг виробництва - 3,9 млн авто.
На основному ринку збуту – США – компанія продала близько 2 млн одиниць, бестселером марки є пікап F-150.
Кількість працівників компанії складає близько 186 тисяч. Головні конкуренти бренду – General Motors, Volkswagen та Toyota. Офіційний сайт: www.ford.com .
Генрі Форд відомий насамперед завдяки новаторському внеску у концепцію розвитку автопрому. Конвеєр і доступний автомобіль — лише мала частина досягнень підприємця, який входить до найвидатніших винахідників і промисловців.
За версією консалтингової агенції Interbrand, Ford займає 42-у позицію в рейтингу світових брендів та 7 місце серед 15 автомобільних компаній. Це найстаріший автомобільний бренд із найвідоміших у світі.
Досягнення бренду:
Перший транспортний засіб на бензиновому ходу, який за чотири велосипедні колеса Генрі Форд назвав "квадрициклом", винахідник випустив у віці 32 роки. Потужність двигуна складала 4 кінські сили, а трансмісія включала дві передачі.
«Візки, що самі рухаються» німецьких винахідників Даймлера і Бенца створені більш ніж на десять років раніше, але вони були триколісними і набагато менше схожі на сучасний автомобіль. Таким чином, Генрі Форда можна вважати автором концепції чотириколісного автомобіля.
Розчарувавшись у Детройтській автомобільній компанії, Ford заснував Ford Motor Company з капіталом у розмірі $28 тис., який зібрали 12 інвесторів. Генрі Форд та мільйонер Олександр Ю. Малкомсон разом володіли 51% акцій та визначали стратегію розвитку компанії, яка швидко стала однією з найбільших та найприбутковіших у світі.
Вже через 12 років після заснування профіцит бюджету Ford Motor досяг $60 млн. У поточному тисячолітті щорічний виторг компанії стабільно перевищує $110 млрд, а чистий прибуток у найкращі роки досягає $18–20 млрд. Компанія займає 35 місце в рейтингу роботодавців США, а загальна кількість проданих автомобілів перевищує 350 млн.
Перший автомобіль компанії Model A був доступний небагатьом, проте Ford T, який дебютував у жовтні 1908 року і спочатку коштував $850, після переходу до збирання на конвеєрі до 1925 коштував уже менше $300. Model T характеризувалася низькою вартістю ремонту, простотою в керуванні та високою надійністю.
Завдяки цим якостям автомобілі стали доступними не лише середньому класу. Прості робітники купували їх, щоб добиратися на роботу та виїжджати із сім'ями за місто у вихідні.
Вже першого тижня після запуску кількість замовлень на Model T перевищила 15 тис., а до 1914 року було продано близько 250 тис. примірників. 1918 року більше половини американців їздили на цьому авто. Усього за 19 років компанія зібрала понад 15 млн. Model T.
У 1999 році на конкурсі «Автомобіль століття» Ford Model T назвали найвпливовішим автомобілем XX століття, а на початок третього тисячоліття модель займала восьму позицію серед найпродаваніших авто всіх часів.
Саме Форд уперше використав збірну лінію в автопромі. Конвеєр допоміг задовольнити величезний попит на Model T та знизити її вартість. Рухлива збірна лінія Форда вперше запрацювала у жовтні 1913 року. Після її запуску робітники замість складання всього автомобіля концентрувалися на одному завданні, такому як встановлення деталі або накручування кількох болтів. При цьому загальний час зборки скоротився з 12 до 2,5 години.
Конвеєр, великі заводи та взаємозамінні деталі зробили технологічну революцію і вплинули на розвиток виробництва.
1914 року Генрі Форд ввів мінімальну денну заробітну плату у розмірі $5. На той час більшість робітників заробляли лише $11 на тиждень. Ініціативу Ford Motors пізніше підтримала більшість промисловців Детройта.
Підвищення зарплати призвело до миттєвого зростання продуктивності в галузі, стабілізувало робочу силу, сприяло найму та утриманню кваліфікованих фахівців. Крім того, така заробітна плата дозволяла робітникам за чотири місяці зібрати гроші на модель Т, ще більше стимулюючи попит на автомобілі.
У 1926 році Форд скоротив робочу зміну з 9 до 8 години на день. Бізнесмен був упевнений: зі збільшенням тривалості вільного часу робітники підвищать продуктивність праці. Велике значення мали і альтруїстичні міркування Форда, який стверджував, що «пора позбутися уявлення про дозвілля робітників як про втрачений час або класовий привілей».
Сьогодні п'ятиденний 40-годинний робочий тиждень є стандартом тривалості робочого часу для найманих працівників у більшості країн.
У 1936 році Генрі Форд заснував однойменний фонд, який фінансував дослідження, освіту та розвиток співробітників. Він і сьогодні є однією з найбільших благодійних організацій, яка надає гранти через штаб-квартиру та 10 міжнародних відділень.
2020 року Ford Foundation повідомив про активи у розмірі $12,4 млрд і схвалив гранти на суму $507,9 млн.
Досягнення автопромисловця відзначені багатьма нагородами. У 1928 році Інститут Франкліна нагородив Генрі Форда Медаллю Елліота Крессона — найвищою відзнакою за наукові та технічні досягнення. А в 1946 році Форда прийняли до Зали автомобільної слави американського музею в Дірборні, який відзначає головні досягнення в автомобільній промисловості.
Поштова служба США у 1968 році присвятила Форду поштову марку, а у 1975 році його внесли до Зали ділової слави США. За результатами національного опитування 1999 року, Генрі Форд увійшов до 18 найбільш шанованих людей XX століття, а журнал TIME в 1999 році включив його до списку 100 найвпливовіших людей століття.
Ford вважають другою за величиною сімейною компанією у світі - сім'ї Ford вона належить майже 120 років.
Ford Motor Company пережила дві світові війни та Велику депресію, у неї були злети та провали, але вона не просто залишилася на плаву, а й змогла вирватися в лідери в галузі автомобілебудування.
Першим підприємством Форда була Детройтська автомобільна компанія, яку після банкрутства 1901 року реорганізували. Генрі Форд посварився з партнерами та залишив підприємство, забравши права на бренд та капітал у розмірі $900.
У 1903 році 12 інвесторів зареєстрували Ford Motor Company з пакетом із тисячі акцій. У цьому ж році компанія, яка розташувалася в будівлі старої фабрики, яка раніше виробляє карети, випустила дебютний автомобіль бренду Model A. За два роки було вироблено 1,75 тис. екземплярів цієї моделі. Незважаючи на те, що на її створення пішов практично весь бюджет Ford Motor, успіх Model А сприяв подальшому розвитку компанії.
Ford Model K, перша модель з шестициліндровим двигуном, стала відомою як «родстер для джентльменів» і коштувала помітно дорожче за інші авто того періоду. У той час як Model K продавали за $2,8 тис., Enger 40 коштувала $2 тис., Oldsmobile Runabout — $650 доларів, а Success — лише $250.
На орендованому заводі в Детройті збирали лише кілька одиниць Model K на день. Компанії терміново був потрібний недорогий автомобіль, і в 1908 році представили Model Т. У перший рік випуску компанія зібрала понад 10 тис. екземплярів цієї моделі. Попит на неї був настільки високим, що в 1910 довелося перенести виробництво на більший завод.
До 1913 року Форд розробив і впровадив конвеєр, скоротивши час збирання спочатку вп'ятеро, а потім ще майже вдвічі - до 1 години 33 хвилин. Після успішної рекламної кампанії продажі зросли до 501,5 тис. екземплярів у 1915 році. А до 1920 року виробництво перевищило 1 млн. на рік.
У 1911 році компанія почала розширювати світову присутність, відкривши перший у Європі складальний завод. А 1917 року виробництво запустили вже в Ірландії, Великій Британії та Франції, потім – у Данії, Німеччині, Австрії та Аргентині. До 1925 відкрили заводи в Японії, Південній Африці та Австралії.
Перша світова війна торкнулася багатьох автовиробників. Ще в 1915 році Генрі Форд разом з командою пацифістів, сподіваючись зупинити війну, вирушив до Європи з миротворчою місією. Європейська експедиція помітно підвищила популярність Форда.
Переконавшись, що бойові дії зупинити неможливо, промисловець переклав частину виробництва на військові рейки. Модель T стала основою для військових транспортних засобів та озброєнь, у тому числі машини швидкої допомоги та легкого танка Ford M1918.
Після судових розглядів із братами Додж про виплату дивідендів у 1919 році Генрі Форд вирішив викупити акції у всіх власників. Щоб прискорити процес, він пригрозив залишити Ford Motor та створити конкурентного виробника автомобілів. Загроза спрацювала і незабаром він за $125 млн отримав повний контроль над компанією.
У 1929 році Форд підписав контракт з урядом СРСР, за яким продав країні Рад автомобілі та запчастини на $13 млн і зобов'язався надавати технічну допомогу до 1938 року. Горьківський автозавод, будівництвом якого керували інженери компанії, почав випускати легковий автомобіль Ford Model A під назвою ГАЗ А та легку вантажівку ГАЗ АА. Обидва автомобілі використовували переважно для військових потреб.
До початку Другої світової війни Форд підтримував тісні стосунки з нацистською Німеччиною і був нагороджений Великим хрестом. Антисемітизм Форда змусив багатьох запідозрити його у симпатії до німецького режиму. Незважаючи на те, що майже всі іноземні заводи на території Німеччини конфіскували уряд, Форду дозволили зберегти 52% власності.
Заводи Ford у Німеччині зробили величезний внесок у розвиток німецьких збройних сил. За контрактами Форда Німеччина довгий час отримувала багато критичної сировини, зокрема каучук.
Крім того, Ford відмовився підтримувати озброєння США і особисто наклав вето на створення авіаційних двигунів для союзних військ. Лише бомбардування Японією Перл-Харбора змусило його до дій на користь США.
До кінця війни компанія створила близько 390 тис. танків, вантажівок та армійських позашляховиків, 27 тис. двигунів та тисячі верстатів.
Після смерті Генрі Форда 7 квітня 1947 року посаду голови та виконавчого директора компанії обійняв його син Генрі Форд II.
У 1955 році компанія представила Thunderbird, а в 1964 - Falcon і Mustang. Через десять років продажі Ford у США перевищили 2 млн одиниць, а Ford of Germany та Ford of Britain випустили мікроавтобус Transit першого покоління.
1979 року Ford придбав 25% акцій Mazda. Через два роки третє покоління Escort вперше стало "Європейським автомобілем року". У 1996 році, після низки фінансових провалів Mazda, Ford ще більше збільшив частку в японській компанії.
У 1987 році Ford придбав Aston Martin Lagonda та Hertz Rent-a-Car, а в 1989 році - Jaguar. Продаж Fiesta третього покоління менш ніж за два роки перевищив 1 млн.
У 1999 році компанія придбала автомобільний підрозділ Volvo, а у 2010 році продала його китайській Geely Automobile. 2000 року Ford купила у BMW британського виробника люксових позашляховиків Land Rover і вивела з виробничої лінійки Escort.
У 2003 році, на ознаменування 100-річчя з дати заснування, компанія випустила перше покоління середньомоторного спортивного купе Ford GT, а також версії Centennial моделей Focus, Mustang, Explorer і Taurus.
Escape 2004 став першим бензиново-електричним гібридним позашляховиком бренду. Наступного року вийшло нове покоління Mustang, якому надали рис легендарної моделі 1960-х років.
2007 року збитки змусили компанію продати Aston Martin. Крім того, Ford оголосила про намір позбутися Jaguar і Land Rover і в 2008 році продала їх індійській Tata Motors.
Відповідно до світового тренду на зниження екологічного навантаження компанія виробляє електромобілі та гібриди. У травні 2021 року президент США Джо Байден відвідав Центр електромобілів Ford у Дірборні та представив нову повністю електричну версію пікапа – F-150 Lightning.
Сьогодні модельний ряд Ford включає всі провідні типорозміри автомобілів – від мікролітражки Puma, бестселерів Focus та Fiesta, кросоверів Kuga та Escape до повнорозмірних позашляховиків та цілого ряду комерційних автомобілів, у тому числі багатотоннажних вантажівок та тягачів. Родина Фордов, як і раніше, володіє частиною акцій компанії і зберігає право голосу в раді директорів.
Початкова популярність бренду пов'язана з доступністю автомобілів. Завдяки недорогому масовому виробництву Генрі Форд першим подарував безлічі американців можливість мати власне авто.
Генеральний директор Ford Джим Фарлі одного разу сказав: «Нашу компанію має високу мету. Ми служимо людям і покращуємо їм життя. Ми намагаємося зробити світ кращим».
Крім того, Ford так означає свою візію: "Наша мета - стати найнадійнішою компанією у світі".
Сьогодні блакитний овал з каліграфічним написом Ford відомий не лише автомобілістам, а й більшості людей, які хоч трохи цікавляться автомобільною тематикою. Культова емблема одного з найвідоміших брендів майже сто років практично без змін прикрашає транспортні засоби виробника.
З моменту заснування бренду і до 1927 компанія використовувала три варіанти емблем. Разом з тим ще в 1907 році інженер і дизайнер, перший співробітник Генрі Форда Чайлд Гарольд Уіллс заклав ключову концепцію логотипу бренду, де застосував оригінальний підпис засновника компанії.
З 1909 року підпис саме Генрі Форда з незначними змінами у графіку та палітрі кольорів служить ядром всієї візуальної айдентики компанії. У першій версії її використовували в лапках без овалу та в монохромному варіанті.
У 1911 році з'явився подвійний горизонтальний овал, усередині якого розмістили напис The Famous Motor Cars. Через шість років емблема набула більш сучасного мінімалістського вигляду — в ній залишилася тільки назва Ford усередині простого одинарного овалу білого кольору.
1927 року колірна палітра стала синьо-білою — практично такою самою, як і в поточній версії лого.
Знаменитий овал використовують не лише у логотипі. Довгий час компанія виконувала в цій формі декоративні ґрати радіаторів більшості моделей бренду, а сьогодні у вигляді овалів створюють дефлектори повітроводів у салонах автомобілів Форд.
Генрі Форд зробив автомобіль, доступний для середнього американця і пристосував конвеєр для швидкого та недорогого збирання автомобіля. Цим послужний перелік підприємця не обмежується.
Зібрали дивовижні факти про Форда та його компанію :
До 15 років Форд самостійно збудував паровий двигун.
До запуску свого бізнесу Генрі Форд працював на Томаса Едісона в Edison Illuminating Company. У 30 років він став головним інженером компанії. Генрі вважав Едісона своїм наставником та джерелом натхнення. Двох великих винахідників пов'язувала міцна дружба.
Серед експонатів музею Генрі Форда є пробірка з останнім видихом Томаса Едісона. На відміну від людей, які хочуть отримати на згадку про друзів матеріальну річ, Ford захопився ідеєю мати щось незвичайне. У результаті він попросив Чарльза, сина Едісона, зберегти в пробірці останній видих батька.
У 1930-х роках частина заводів Ford використовувала відходи життєдіяльності людей та тварин як паливо. Таким чином, Форд відкрив біопаливо ще до того, як люди вигадали цю назву.
Щороку випускається обмежена кількість Ford GT, і просто купити цю модель неможливо. Компанія ретельно відбирає претендентів на суперкар – для його покупки потрібно пройти тривалий та складний процес. Власником GT можуть стати лише глобальні впливові особи у світі автомобілів. Американський актор, стендап-комік, телеведучий та письменник Джей Лено, професійний бейсболіст Сі Джей Вілсон, блогер Ютуб Shmee150, переможець Indy 500 Даріо Франкітті та шотландська співачка Емі Макдональд – приклади щасливих власників цієї унікальної моделі.
Джим Моррісон, вокаліст і лідер легендарної The Doors був власником всього одного автомобіля - Shelby GT500, який компанія Ford випустила в 1967 році.
Існує не так багато імен та брендів, які асоціюються з початком епохи автомобілебудування. Генрі Форд і Ford Motor Company займають серед них найдостойніше місце.
Для успішного просування будь-якого бренду важливо розробити фірмовий стиль та грамотну стратегію. Це дозволить підвищити впізнаваність компанії та цінність виробленого продукту, покращити імідж та викликати довіру споживачів. Якщо хочете вивести свій бізнес на новий рівень, звертайтесь до нашої студії . Для отримання консультації зателефонуйте або напишіть у месенджери.