Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Якщо ви скажете комусь, що жодного разу ще не чули про соціальну мережу Facebook у 2021 році, навряд чи вам хтось повірить. За 17 років свого існування програма захопила буквально весь світ.
Що ж зробило дітище Марка Цукенберга таким успішним? Які шаманські ритуали він проводив над платформою, щоб вона досягла такого стрімкого зростання менш як за два десятиліття? Які секрети та висновки можна наголосити на власному бізнесі з історії кращої соціальної мережі світу? Відповіді на всілякі питання, які роїлися у вашій голові коли-небудь, згадуючи Facebook, ви знайдете в цій статті.
Facebook – найбільша соціальна мережа у світі. Він був заснований у 2004 році, але відкритий для публіки у 2006 році. Станом на 2021 рік у Facebook понад 2,7 мільярда активних облікових записів у всьому світі, а щомісячний дохід продовжує стрімко зростати. Розробники постійно покращують функції веб-сайту, додаючи все більше зручних для користувача функцій, які все краще задовольняють потреби споживачів.
На кінець 2020 року Facebook отримав близько 86 мільярдів доларів доходу, в основному від продажів реклами, і в ньому працювало 58000 співробітників. Оскільки він продовжує зростати за рахунок впровадження різних інновацій для підвищення своєї продуктивності та зручності використання, передбачається, що кількість фахівців збільшуватиметься.
Facebook заробляє на рекламі На цій платформі користувачі збираються разом для взаємодії, обговорення, об'єднання та інших подібних речей. Facebook показує аудиторії рекламу та отримує гроші від брендів та агентств.
Збільшення кількості публікацій та реклама вашої сторінки – ще один спосіб заробітку Facebook.
Інше джерело доходу - це послуги та орієнтація на обладнання, до якого прагне компанія. Facebook зайнявся AR і VR, а також пропонує електронну комерцію та покупки. Тим не менш, заробіток від інших видів діяльності набагато нижчий від доходу від реклами.
1. Google
Google - глобальна інтернет-компанія, що базується в США, яка спеціалізується на наданні цифрових продуктів та послуг, включаючи рекламу, онлайн-пошук, програмне забезпечення та хмарні обчислення. Також це провідна мультиплатформа, яка приваблює найбільшу кількість відвідувачів. Він пропонує багато функцій, що дозволяє користувачам легко використовувати його для різних цілей пошуку.
Google отримує більшу частину своїх доходів від реклами через Google сайти та веб-сайти у мережі Google. В даний час в компанії працює понад 131 000 співробітників, зайнятих повний робочий день, і 80 000 підрядників, а частка пошукових запитів у світі станом на 2021 рік становить 91,45%.
Через суперництво реклами та маркетингових витрат Google є одним із головних конкурентів Facebook. Google AdWords - один із серйозних супротивників, з якими стикається Facebook. Facebook грамотно запустив пакет просування соціальних мереж для своїх сторінок, який дає йому великий дохід. Тим не менш, оскільки Google є пошуковою системою, основні промислові витрати та витрати на електронну комерцію припадає на сам Google.
Пошуковик також змінив свої послуги та продукти, що дозволило багатьом користувачам вибрати його як ідеальну платформу для різних інтернет-послуг та цифрових продуктів. В даний час він надає операційну систему Android, браузер Chrome, Chromecast, Nexus та багато іншого.
2. TikTok
TikTok - це конкурент, який з'явився несподівано і підірвав базу користувача обох цифрових гігантів - Facebook і Instagram. TikTok підкорив забавністю та наданням повної влади для користувачів. Люди можуть знімати міні-відео, де вони займаються різними цікавими речами. І це дуже сподобалося глядачам. Завдяки увазі, яку отримала база користувача, безліч відеороликів в TikTok почали зніматися щодня.
TikTok став особливо популярним у країнах із великим населенням, де щодня знімалися сотні тисяч відеороликів. Однак зростання TikTok було обмежене через відсутність довіри до уряду Китаю, через що багато країн заборонили цю програму. Тим не менш, дана соціальна мережа безперечно була однією з платформ, через яку Facebook було нелегко.
Але в якомусь сенсі TikTok був навіть зручним для Facebook. Марк Цукерберг із Facebook чітко сформулював свою філософію бізнесу. А саме, що FB завжди намагається запроваджувати нові продукти. Але коли він програє у чомусь, то просто копіює продукти свого конкурента та знищує його. Це те, що зробив Facebook, запустивши Instagram Reels, який тепер конкурує із TikTok. У TikTok безперечно є перевага першопрохідника, але він був заборонений у кількох країнах. Ось чому зрештою Facebook може перемогти.
3. Twitter
Twitter – це соціальна мережа, яка дозволяє користувачам надсилати відносно короткі повідомлення, зазвичай відомі як твіти. Він також вважається одним із провідних веб-сайтів із приблизно 330 мільйонами активних користувачів станом на перший квартал 2017 року. Якщо розглядати лише соціальні мережі, з першого дня Twitter вважається одним із найжорсткіших конкурентів Facebook.
Twitter має унікальну структуру та використовує ретвіти та актуальні новини для залучення користувачів соціальних мереж. Глобальний дохід Twitter склав 2,53 мільярда доларів, а річний прибуток від реклами - 2,25 мільярда доларів. Дослідження показують, що Twitter все частіше стає ідеальною платформою передачі повідомлень у режимі реального часу. Однак він стикається з жорсткою конкуренцією з боку інших платформ, таких як Instagram і Snapchat, які також стають популярними серед користувачів, особливо міліаніалів.
Twitter, як відомо, набагато серйозніший і орієнтований на ЗМІ порівняно з Facebook. Більше того, перший має набагато більше охоплення своїх твітів, ніж публікації у Facebook, де охоплення поступово стає обмеженим, особливо для брендів. Велика частина бази користувача Twitter зайнята обговоренням серйозних подій в реальному часі, тоді як аудиторія Facebook в основному обговорюють розваги.
4. Snapchat
Snapchat - мобільний додаток, який дозволяє користувачам відправляти, отримувати та обмінюватися фотографіями та мультимедійним контентом. Він був запущений у 2011 році з початковим наміром ділитися тимчасовими зображеннями через особисті повідомлення, тобто знімки, які можна було переглядати лише протягом доби, перш ніж вони стануть недоступними.
Він підтримує перегляд та обмін відео, яких, за оцінками, на цій платформі щодня переглядаються та публікуються понад 10 мільярдів. Це робить його одним із найбільш швидко зростаючих конкурентів Facebook серед усіх. Його глобальний прибуток у четвертому кварталі 2020 року становив 911 мільйонів доларів. Станом на 2021 рік у Snapchat було 265 мільйонів активних користувачів на день, і це число постійно збільшується, враховуючи, що ця програма також стає все більш популярною.
5. LinkedIn
LinkedIn є соціальною мережею для професіоналів та підприємств. В даний час він має понад 675 мільйонів активних користувачів з усього світу, що робить його одним з найпопулярніших сайтів. Він підтримує 24 різні мови та доступний більш ніж у 200 країнах. Linkedin сильно відрізняється від Facebook. Якщо Facebook більш соціальний, LinkedIn професійніший. Оскільки він приваблює більшу частину фахівців, він вважається одним із найкращих конкурентів Facebook.
LinkedIn було придбано Microsoft у грудні 2016 року за 26,2 мільярда доларів. Він генерує більше доходу від вирішення питань найму, ніж від реклами, за якою йдуть преміальні підписки. Його в основному використовують люди віком від 25 до 34 років, які розвивають себе в галузі кар'єри та бізнесу. У 2016 році вона була визнана провідною соціальною мережею, яку використовують компанії. Якщо ми подивимося на всіх конкурентів Facebook, LinkedIn буде найнейтральнішим, тому що його функціонал досить нішевий.
6. Pinterest
Pinterest - це платформа, яка, можливо, вважається найшвидше зростаючим сайтом в історії, адже він досяг 10 мільйонів нових відвідувачів на місяць і досяг неймовірно високих показників залучення користувачів.
У 2020 році у Pinterest було більше 321 мільйонів активних користувачів, з яких 96 мільйонів із США. Маркетологи використовують Pinterest для різних маркетингових цілей компанії, що робить його сильним конкурентом у Facebook.
7. Quora
Quora – це інтерактивний веб-сайт у США, який пропонує платформу для відповідей на запитання. Користувачі запитують, дають відповіді, редагують і систематизують інформацію відповідним чином. Він був заснований у 2009 році, але був відкритий для публіки у 2010 році. Його штаб-квартира знаходиться в Каліфорнії, але він доступний 5 мовами, включаючи англійську, французьку, німецьку, італійську та іспанську.
Він швидко росте і вважається одним із найжорсткіших конкурентів Facebook у майбутньому, особливо в більшості країн, де є молоді та енергійні люди, які задають безліч питань, на які потрібно отримати відповіді. Членство в Quora є безкоштовним, і ви можете брати участь в опитуваннях анонімно, але є можливість також зареєструватися. Що ще важливіше, питання та відповіді на Quora можна легко знайти через Google, а Facebook – повністю конфіденційний. Таким чином, дедалі більше людей приєднуються до Quora, щоб вести інтелектуальні бесіди.
8. Vkontakte
Вконтакте є провідною соціальною мережею у Росії. Платформа доступна різними мовами, але найчастіше зустрічаються російськомовні користувачі. Штаб-квартира знаходиться в Санкт-Петербурзі і станом на січень 2021 року налічує понад 97 мільйонів активних членів. Нещодавно вона посіла 15-е місце за популярністю серед соціальних мереж. У 2019 фінансовому році ВК приніс понад 81 мільярд рублів, в основному за рахунок реклами.
9. YouTube
YouTube - це платформа для обміну відео, яка дозволяє користувачам переглядати, завантажувати, публікувати та завантажувати різноманітні мультимедійні та корпоративні матеріали, створені ними. Він був заснований у 2005 році і поступово став однією з найпопулярніших соціальних мереж у світі. Платформа конкурує з Facebook, особливо у питаннях обміну та перегляду відеоконтенту, з більш ніж двома мільярдами зареєстрованих користувачів станом на 2020 рік.
Більшість доходів генерується з допомогою реклами на сайті. За оцінками, у 2019 році на платформі YouTube щодня споживалося понад 1 мільярд годин контенту, що свідчить про величезні можливості у цій конкретній галузі. YouTube належить Google. У той день, коли Facebook розпочне монетизацію відео, Youtube зіткнеться з великими проблемами через великий трафік. Отже, Youtube вважається одним із найкращих конкурентів Facebook.
10. Microsoft
Microsoft Corporation - американська технологічна компанія, що спеціалізується на наданні широкого спектру споживчого та промислового програмного забезпечення, обладнання та послуг. Вона була заснована в 1975 році і в даний час вважається однією із провідних світових технологічних компаній.
Що стосується конкуренції з Facebook, Microsoft отримує більшу частку прибутків від пошукової реклами. У 2016 році компанія також придбала LinkedIn; це сталося після того, як у 2011 році вона отримала владу над Skype, що також підвищило потенціал корпорації як один з основних конкурентів Facebook у цій галузі. Однак основний прибуток Microsoft надходить від продажу операційної системи, ігрових консолей, обладнання та послуг хостингу.
Facebook є найсильнішим конкурентом у світі не лише для соціальних мереж, а й для пошукових систем та месенджерів. Таку сильну позицію на ринку йому забезпечила бездоганна популярність. За останніми даними, Facebook може похвалитися більш ніж 2,23 мільярдами активних користувачів.
Створений у 2004 році з кімнати гуртожитку коледжу Марка Цукерберга, студента Гарварда, цей сайт зараз коштує мільярди доларів і є одним із найвідоміших брендів у світі. У нього навіть був випущений фільм «Соціальна мережа», присвячений концепції сайту і широке визнання. Тому не можна переоцінити важливість використання цієї платформи у розвитку свого бренду та її можливості.
Вже давно відомі корпорації намагаються впливати на світ. Але не лише своїми продуктами, а й щедрою допомогою оточуючим. Благодійність завжди була гарним тоном, але, що найприємніше, у 21 столітті вона навіть стала популярною.
Ось, наприклад, у 2017 році Facebook запустив краудфандінговий сервіс. У відео компанія пояснила, як працює їхня нова некомерційна система краудфандингу. За допомогою нової функції організації та некомерційних проектів можуть створювати сторінки кампанії, представляти свої цілі у відеороликах і, звичайно ж, збирати гроші.
Крім того, проектами можна ділитися через повідомлення, щоб друзі могли безпосередньо брати участь. І все це поки що зроблено лише для благодійних проектів, як заявляє компанія.
Також у 2013 році Facebook представив кнопку для прямої пожертвування на благодійність. Через рік з'явилася дуже схожа «кнопка покупки» – благодійність раптом перетворилася на бізнес-модель. Якщо соціальна мережа навколо Марка Цукерберга розвиватиметься аналогічно, сайт може стати реальним конкурентом лідера краудфандингу Kickstarter.
Але Facebook славиться не лише благодійністю. Насамперед це соціальна мережа. І за свій чудовий функціонал, постійну модернізацію та любов публіки вона була неодноразово відзначена нагородами.
1-е місце у списку Chronicle of Philanthropy. Марк Цукерберг і Прісцілла Чан удостоїлися звання найщедріших донорів у США в 2013 році. Вони пожертвували 18 мільйонів акцій Facebook на суму понад 970 мільйонів доларів некомерційної організації у Кремнієвій долині.
Facebook розміщений у списку «Топ – 100 класичних веб-сайтів» по PC Magazine у 2007 році.
1-е місце в Voice Award від Webby Awards в 2008 році.
Третя нагорода Crunchie "Кращий стартап або продукт" поспіль у 2010 році.
Завдяки своїй активній взаємодії із суспільством Facebook вже не один рік поспіль підкорює серця користувачів Інтернету з усього світу. Якщо ви хочете створити такий самий значний бренд, варто взяти цю тактику на замітку.
Історія Facebook розпочалася влітку 2004 року. Засновник Марк Цукерберг, тоді ще студент відомого Гарвардського університету, отримав доступ до університетського серверу і знайшов тисячі фотографій студентів, які він розмістив на домашній сторінці під назвою «Facemash».
Концепція Facemash полягала в тому, щоб оцінювати людей на фотографіях за рівнем їхньої привабливості. Всього за кілька годин сайт відвідало близько 500 людей, які переглянули понад 20 тисяч фотографій. Хоча крадіжка даних була швидко виявлена, і Цукербергу довелося вибачитись перед однокурсниками, його експеримент показав, наскільки великий потенціал такого сервісу.
У лютому 2004 року прототип під назвою Thefacebook.com вийшов в Інтернет виключно для студентів Гарварду. За два тижні було зареєстровано до 2/3 усіх студентів.
Цукерберг найняв своїх сусідів по кімнаті Дастіна Московиця та Кріса Хьюза, які допомогли йому розробити додаткові програми та функції для сайту. Поступово інші університети обзавелися власною мережею Facebook. Спочатку мережа поширилася на університетські міста Стенфорд та Єль, а вже через три місяці після старту у 30 університетах з'явилося співтовариство у Facebook.
Шон Паркер, співзасновник платформи музичного обміну Napster, зв'язався з Пітером Тілем, президентом Clarium Capital, який був першим зовнішнім інвестором, який вклав 500 000 доларів у капітал майбутньої корпорації.
Команда Facebook із трьох людей вирішила відпочити від повсякденного університетського життя, щоб зосередитися на подальшому розвитку своєї соціальної мережі. З того часу справи пішли дуже швидко: у листопаді 2004 року на Facebook зареєструвався мільйонний користувач. У травні 2005 року молода компанія отримала 13 мільйонів доларів від компанії Accel Partners. Цукерберг найняв більше інтернет-інженерів, зокрема Стіва Чена, який став сенсацією завдяки відеопорталу YouTube. Наприкінці 2005 року у Facebook було зареєстровано п'ять мільйонів користувачів. Це число почало зростати швидше, коли сайт відкрили для старшокласників і була додана функція фото.
2006 рік став роком виходу Facebook на міжнародний ринок. Майже тридцять відсотків усіх користувачів поза США зараз користуються Facebook.
У вересні 2006 року настав кінець обмеженого доступу. З на той час більше немає необхідності ходити до університету або середньої школи для того, щоб користуватися платформою. Хоча цей крок і призвів до подальшого збільшення кількості користувачів, він був сприйнятий зі скептицизмом чи нерозумінням «олдів». У спільноті стався справжній бунт, коли до профілів користувачів Facebook було додано нові функції під назвою «Лента новостей» та «Міні-стрічка». Несподівано всі внутрішні дії в Facebook та зміни, зроблені друзями та знайомими, з'явилися у профілі кожного користувача у вигляді коротких новин. Гнів аудиторії був настільки великий, що за короткий час 700 000 людей приєдналися до групи користувачів «Студенти проти стрічки новин Facebook».
Цукерберг завжди наголошував, що Facebook – це технологічна компанія, а не медіа-група. Як би підтверджуючи цей факт, творці Facebook у 2007 році опублікували функцію, яка розширила зовнішній вигляд та можливості Facebook. Тепер платформа дозволяє користувачам самостійно програмувати програми та представляти їх на сторінках свого профілю. Приватні компанії та технічно обдаровані молоді програмісти почали створювати різні програми, які інші користувачі можуть завантажувати та встановлювати. Прикладом нових функцій Facebook є інструмент iLike, за допомогою якого ви можете рекомендувати музику друзям або шукати групи. Створення платформи Facebook забезпечило користувачам можливість в принципі виконувати всі свої дії в Інтернеті, будь то покупки, побачення, спілкування в чаті або ігри. У січні 2008 р. було подано близько 14 000 таких заяв. Однак, незважаючи на значну кількість користувачів, що досягає 50 мільйонів, необхідних продажів не відбулося, і тому iLike був проданий MySpace в серпні 2009 року.
Наприкінці 2010 року Facebook, Inc. і Microsoft поєднали зусилля проти Google, щоб боротися з його домінуванням на ринку пошукових систем. Обидві компанії почали інтегрувати пропозиції один одного до своїх пошукачів. Така співпраця не була дивною, оскільки Microsoft є акціонером соціальної мережі.
Кількість зареєстрованих користувачів Facebook продовжувала зростати. В цей час на компанію обрушилася критика захисників конфіденційності. Операторів соціальної мережі звинуватили у безвідповідальному поводженні з особистою інформацією. Збільшилася кількість повідомлень у ЗМІ про арешти американських підлітків, які позують із алкоголем чи наркотиками на фотографіях у Facebook. Університети та компанії заборонили використання мережі, тому що студенти та співробітники нібито відволікатимуться від нього, але насправді просто створювалася велика кількість груп для наклепів на вчителів та керівників. Facebook критикували не лише за безглуздий захист даних та ігнорування конфіденційності, а й з погляду цензури.
У листопаді 2007 року стався найбільший скандал в історії Facebook. Щойно гнів із приводу «Стрічки новин» затих, Цукерберг представив на прес-конференції нову функцію. Вона була маркетинговим інструментом, який повідомляв друзям користувача, як тільки вони купували продукт у виробника, який уклав партнерські відносини з Facebook. Це були численні партнерські компанії, включаючи eBay, баскетбольну лігу НБА та компанію New York Times. Наприклад, якщо користувач купив продукт на eBay, другий надсилає інформацію про придбаний продукт у всі профілі друзів, щоб вони могли бачити, які товари купив їх друг. Оголошення було свого роду особистою рекомендацією друга і призначалося для потенційного збільшення шансів, що цей продукт також буде куплений друзями. Відразу після запуску Beacon виникли протести серед користувачів Facebook, так і серед захисників конфіденційності. Рух проти функції, очолюваний демократичним рухом MoveOn.org, критикував те, що рекламну програму було запущено без згоди користувачів. Дороблена версія Beacon з'явилася за два тижні після запуску. Причиною тому, ймовірно, були не протести організацій, а хвилювання, що виникли через негативний розголос.
Значне значення Facebook у суспільстві не в останню чергу символізує фільм 2010 року «Соціальна мережа», який режисирував Девід Фінчер. Кінокартина заснована на науково-популярній книзі «Випадковий мільярдер: основа Facebook» Бена Мезріча. У фільмі розповідається про засновника компанії Марком Цукербергом та його шляхи створення найбільшої соціальної мережі.
Після того, як у квітні 2012 року Facebook купив за 1 млрд. доларів сервіс обміну фотографіями Instagram, навесні 2014 року стався справжній вибух із покупкою WhatsApp, яка коштувала 19 мільярдів доларів. WhatsApp не планують інтегрувати до Facebook і він має залишатися незалежним.
Потім компанія придбала Oculus VR у березні 2014 року за два мільярди доларів США. Виробник очок віртуальної реальності Rift насамперед орієнтований на ігри. Однак очевидно, що Марк Цукерберг планує пов'язати окуляри з сервісами Facebook у довгостроковій перспективі або використовувати їх як освітній інструмент у школах.
Також відомим скандалом між Facebook і Yahoo стало їхнє звинувачення один одного в порушенні патентних прав і згодом суд. Обидві компанії погодились знайти мирне рішення. За цей період Facebook придбав 750 патентів у IBM.
Наприкінці травня 2012 з'явилися чутки про те, що Facebook викупить норвезького виробника браузерів Opera. Причина цього - велике значення використання мобільного Інтернету, де браузер Opera Mini, запрограмований Opera для мобільних пристроїв, має значну кількість користувачів.
На початку жовтня 2012 року Марк Цукерберг оголосив на своїй особистій сторінці у Facebook, що його компанія зараз має мільярд активних користувачів на місяць. У квітні число досі становило близько 901 мільйона, у липні 955 мільйонів користувачів. Цукерберг обережно ставився до подальшого зростання. Його компанія не прагне подвоїти чи потроїти кількість активної аудиторії, але передбачає поглиблення відносин між попередніми користувачами та компаніями, присутніми на Facebook. Цей проект не дивний з огляду на поточні показники використання, які продемонстрували значне скорочення членства у першому кварталі 2013 року у Північній Америці, Західній Європі та Японії. Кількість учасників тільки збільшується на ринках, що розвиваються, таких як Бразилія. Це пояснюється насиченням ринку соціальних мереж у західних промислово розвинених країнах: усі, хто хотів зареєструватись у соцмережі, вже зробили це.
У 2013 році Facebook увійшов до списку Fortune 500 за номером 462. Це довело, що компанія є офіційно великою, зокрема через зростання свого глобального охоплення. І навіть тепер популярність Facebook не припинила викликати проблеми.
Оскільки кількість користувачів збільшилася до неймовірних розмірів, то й ненависті в цій соціальній мережі побільшало.
Керівництво Facebook не змогли залишити це без уваги і вирішили додати ряд нововведень:
Аналіз та модернізація керівних принципів з метою оцінки повідомлень, які включали ненависні висловлювання.
Навчання груп, які будуть відповідальні за попередній пункт.
Тепер творці жорсткого контенту не зможуть приховувати свою особистість.
Підвищення взаємодій із тими, хто вже працює проти такого контенту.
Але навіть зараз видно, що цього виявилося замало, щоб усунути проблему.
І ось нарешті у 2014 році компанія святкує своє 10-річчя, гордо переступивши через критику та косі погляди. Користувачі відзначили цю дату тим, що тепер могли увійти на свої акаунти з мобільних телефонів.
У квітні цього ж року Facebook вирішив піти ва-банк: перемістити месенджер з офіційної основної програми та зробити його самостійним. У квітні 2017 року автономний Messenger вже мав 1,2 мільярда користувачів.
Але на цьому позитив поки що закінчується. У червні 2014 року аудиторію Facebook захопила лють: виявляється, що розробники використовували їх у ролі піддослідних хом'ячків. Як саме? Вони показували їм певний контент, намагаючись спричинити настрій аудиторії. Після численних скарг Facebook все ж таки зволив змінити спосіб проведення експериментів, але до вибачень справа так і не дійшла.
На початку 2018 року Facebook оголосив, що у четвертому кварталі 2017 року вони отримали прибуток у розмірі 701 млн. доларів, що на 34% більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Із запущеним новим алгоритмом та хорошими фінансовими новинами 2018 рік обіцяв стати успішним для Facebook.
Треба було ще поекспериментувати: Facebook оголосив про тестування кнопки «проти». Але проблеми із конфіденційністю зберігалися.
У Європі було ухвалено, що Facebook порушує закон, відстежуючи людей в Інтернеті і, зокрема, недостатньо відверто заявляє про це. Тим часом, Gizmodo висловив стурбованість з приводу Onavo.
Onavo, інструмент VPN, який дозволяє користувачам переглядати веб-сторінки без вашого провайдера, був куплений Facebook у 2013 р. У лютому 2018 року, Facebook зробив Onavo доступними в межах їхньої програми в пункті меню під назвою «Захистити».
У чому була проблема? Що ж, Onavo діяв не лише як VPN. Він також збирав дані про дії користувачів в Інтернеті та на їхніх пристроях, а потім надсилав прямо до Facebook. Наприклад, ця програма може відстежувати використання програм.
Потім, у березні 2018 року, ситуація для Цукерберга та Facebook різко погіршилася.
17 березня 2018 року New York Times і The Guardian повідомили, що дані про десятки мільйонів користувачів Facebook були скопійовані через програму під назвою This Is Your Digital Life.
Люди, які використовували цю програму, передавали не тільки свою особисту інформацію, а й інформацію своїх друзів у Facebook. У міру того, як все більше і більше користувачів використовували його, здавалося б, для розваги, воно незабаром зібрало величезну кількість даних.
Крім того, ця інформація потім використовувалася в політичних цілях для підтримки різних кампаній, у тому числі кампаній Дональда Трампа і Теда Круза. Його також використовував гурт Vote Leave, який проводив кампанію на підтримку Brexit.
Раптом все невдоволення людей вилилося на Facebook та Cambridge Analytica. Були заклики до посилення правил щодо особистих даних, у той час як багато хто шукав спосіб видалити себе з Facebook.
Пошукові запити на запит «видалити facebook» показують, наскільки стурбовані були люди.
Незважаючи на постійне невдоволення користувачів, Facebook за 17 років існування все ж таки утримав свої позиції на ринку. Мало того, він все більше розширює свій вплив та зберігає звання найсильнішої соціальної мережі у світі.
Facebook є провідною соціальною мережею, яка у прямому значенні змогла об'єднати світ. З моменту заснування в 2004 році компанія вважалася найдинамічнішою і передусім прогресивною платформою в усьому світі.
Основна концепція соціальної мережі – дати можливість користувачам спілкуватися з іншими шляхом створення профілів.
Креативність і стратегічне мислення керівництва в тому плані, щоб сформулювати місію і бачення компанії, адаптовані до світу, що змінюється, - це саме те, що відрізняє Facebook від інших. На перший погляд, заява про бачення – це уявлення, де корпорація хоче бути протягом певного періоду часу.
Для Facebook заява про бачення – це щось більше. Воно не тільки натякає на бажане становище у бізнесі, а й розкриває, як корпорація цінує важливість посилення своєї платформи спеціально для задоволення потреб своїх клієнтів.
Facebook також має чітку місію. У заяві про неї докладно описані стратегії, які компанія використовуватиме реалізації свого бачення. У цьому випадку заява про місію, ухвалена Facebook, обнулює стратегії лідерства, які обіцяють, що він стане джерелом сили для своєї аудиторії.
Facebook - компанія, що динамічно розвивається, на місію і бачення якої безпосередньо впливають основні цінності корпорації. Вони являють собою принципи, які гарантують, що все у компанії працює відповідно до встановлених стандартів. Facebook робить акцент на сміливості, створенні соціальної цінності та впливу. Завдяки цим принципам компанії вдалося не лише утримати бізнес на плаву, а й вивести його на найвищий рівень.
Заява про бачення Facebook . «Люди використовують Facebook, щоб залишатися на зв'язку з друзями та сім'єю, дізнаватися, що відбувається у світі, а також ділитися та висловлювати те, що для них важливо». Основна увага приділяється впливу компанії у секторі соціальних мереж. Зокрема, у заяві наголошується, що соціальне будівництво та поширення знань є критичними факторами, з якими Facebook хоче асоціюватись. Ця заява про місію має кілька основних характеристик:
Свобода висловлювання думки . Цей компонент, мабуть, найрозробленіший у заяві про бачення цієї компанії. Facebook створив інтерактивну платформу, вільну від дефектів мови. На цьому сайті користувачі мають право висловлювати «те, що для них важливо», критикувати будь-які проблеми, які їх торкаються. Компанія поставила собі завдання допомогти людям у тому, щоб їхню думку почули. Фактично правила компанії про управління комунікаціями утворюють одну з найбільш захищених соціальних мереж, і це залучило мільярди користувачів на цю платформу.
Відкриття інформації . Facebook показує, що компанія надає більше, ніж просто розважальну та соціальну інтерактивну платформу. Фірма розширила свою діяльність, включивши до неї ділові та освітні функції задоволення різноманітних потреб своїх клієнтів. Таким чином, немає жодних обмежень на те, що саме людина може дізнатися через Facebook.
Зміцнення сімейних та дружніх зв'язків . Хоча Facebook і вніс у свою систему цікаві елементи, створення середовища, в якому користувачі можуть долати фізичні перешкоди для підтримки відносин, залишається головним пріоритетом для компанії. Для цього корпорація творчо поєднує інші соціальні мережі, такі як Instagram, щоб люди завжди залишалися на зв'язку без жодних обмежень. Доброзичливість та простота використання його функцій обміну текстовими повідомленнями та відеодзвінка також підвищують задоволеність цим елементом у заяві про бачення в аудиторії.
Основні цінності Facebook . «Зосередитись на впливі, діяти швидко, бути сміливим, бути відкритим та створювати соціальну цінність».
У сукупності ці цінності відіграють важливу роль у тому, що компанія веде свою діяльність відповідно до найвищих стандартів.
Facebook високо цінує свій вплив на позитивні зміни у суспільстві та стимулює своїх співробітників зосередитись на потрібному результаті. Спостережуване прогресивне зростання безпосередньо пов'язане з тим акцентом, який компанія надає необхідності не тільки діяти на практиці при реалізації своїх стратегій, але також бути впевненим і вірним суспільним цінностям, які її місія і бачення потребують.
Нещодавно генеральний директор Марк Цукерберг оголосив нову місію Facebook: «Дати людям можливість створювати спільноти та зближувати світ».
Цукерберг каже, що замість того, щоб робити нову місію просто філософією, Facebook перетворює її на мету. «Ми хочемо допомогти 1 мільярду людей приєднатися до значних спільнот. Якщо ми зможемо це зробити, це не тільки оберне назад весь спад членства в спільноті, який ми спостерігали в усьому світі… але це також зміцнить наш соціальний зв'язок і зблизить світ».
Еволюція заяви про місію Facebook є важливим етапом у його трансформації. Справжнім випробуванням буде наступний етап, у якому Facebook віддаватиме пріоритет своєї місії перед бізнесом. Це може означати відплив найбільш нетерпимої аудиторії, внесення змін, що зменшують кількість реклами, яку люди бачать, або покращення конфіденційності та контролю користувачів таким чином, щоб зменшити потік даних, які можна монетизувати.
Facebook може виконати свою нову місію, усвідомивши, що збільшення кількості користувачів на Facebook – не завжди найкращий варіант розвитку подій. В ідеалі інструменти комунікації та алгоритми контенту Facebook мають стати настільки хорошими, що будуть практично непомітними, дозволяючи людям зближуватись справді без перешкод.
Як відомо, Цукенберг не надто багато думав про ім'я своєї соціальної мережі, тому логотип Facebook не має особливого прихованого значення. Найкращий логотип - це той, який легко читати та розуміти. Також і лого Facebook одразу дає зрозуміти, з яким брендом ви маєте справу. Цікавий факт, який варто взяти до уваги: творець цієї соціальної не розрізняє червоний та зелений кольори, тому він обрав для логотипу синій, що стало для нас сьогодні звичним.
Але чому перший в історії логотип Facebook був таким простим? Що ж, одним із найважливіших завдань веб-бізнесу є створення гідного та конкурентоспроможного бренду. Отже, чим відоміша, приємніша, активніша PR-кампанія бренду - тим більше людей йому довірятимуть. Щоб ваша компанія стала впізнаваною, потрібно вкласти чимало грошей, а хороший імідж, тим більше, не може коштувати дешево. Ось чому наступна еволюція логотипу Facebook зажадала такого великого фінансування, хоча з погляду обивателя воно просто не коштувало своїх грошей.
Звичайно ж, не можна не сказати про найвідоміший атрибут. Він став популярнішим, ніж сам бренд, і є найвідомішим знаком 21 століття. Звичайно ж це «лайк», поширений символ у соціальних мережах. Не виключено, що саме завдяки цій системі оцінювання постів Facebook так виріс.
Змінився і піктограма компанії. Спочатку емблема була представлена у вигляді білої літери f на синьому щиті з блакитною смугою внизу. Однак у 2013 році логотип було знову змінено. Смуга була видалена, і був прийнятий останній, лаконічніший варіант.
2015 року в історії логотипу Facebook відбулася нова подія. Самого лого оновили вперше за 10 років. На перший погляд, зміни були незначними.
Чорно-біла версія логотипу Facebook зберігає композицію та контури оригінальної синьо-білої емблеми, але виглядає трохи інакше. Вся одноколірна концепція складається з квадратних і круглих емблем, простий букви «F» на білому тлі і, звичайно, таблички з назвою. Залежно від потреб можна використовувати значок з логотипом або без нього.
Якщо розглядати квадратну емблему, то там білий шрифт із засічками «F» у нижньому регістрі розмістився у правій частині суцільної чорної фігури із закругленими кутами. Хвостик букви виходить із нижньої лінії квадрата, розрізаючи його і додаючи повітря. Те саме і з круглим значком, але в цьому випадку біла буква «F» менша і ніжніша.
Третій варіант монохромного значка Facebook - це гладка і жирна мала літера «F», виконана в чорному кольорі та розміщена на білому тлі. Ця версія - найлаконічніша і найсуворіша, але при цьому впізнавана у всьому світі.
Що стосується логотипу, то його також можна використовувати двома способами – простий чорний напис на білому тлі або його зворотна версія, де білий текст розміщується на витягнутому по горизонталі чорному прямокутнику.
Знаменитий логотип Facebook завжди був написаний простим і акуратним шрифтом без засічок, який з роками змінював лише трохи свої контури та стиль, але загалом зберігав вихідну концепцію та ідею – серйозність, сучасність та стабільність.
Найвідоміший і найдовговічніший логотип Facebook був виконаний мінімалістичним шрифтом без засічок Klavika Bold, але після редизайну 2015 року деякі контури літер були змінені та закруглені, надаючи більш традиційного та класичного вигляду напису.
Новий шрифт Facebook був створений спеціально для бренду, але має деяку подібність до таких комерційних шрифтів, як Fact Bold і Number Next Heavy, стильних, повних і гладких.
Незважаючи на мінімалізм з точки зору елементів та кольорів, значок Facebook привертає увагу та залишається в пам'яті користувачів. Це проста композиція з білою малою літерою "F", поміщеною в суцільне синє коло. Але літера, яка знаходиться в середині геометричного фону, має білу вертикальну смугу, що тягнеться вниз і перетинає край синього кола.
Цей простий прийом створював відчуття руху та життєвої сили, надаючи іконці грайливості та інтриги. Крім того, яскрава кольорова гама, що складається з синього та білого кольорів, викликає почуття стабільності, креативності та надійності.
Коли люди побачили вперше логотип 2015 року, величезна кількість користувачів почали запитувати Facebook, чи це дійсно коштує таких грошей. Багато дизайнерів з гордістю заявляли, що зроблять те саме, але набагато дешевше і краще. Чи це так?
Насправді ні. Вони цього не зробили б. Головна складність полягала в тому, що зміни мають бути розраховані максимально обережно. Застарілий шрифт був видалений і його місце зайняв сучасний, більш розбірливий, м'який, приємний. Без різких кутів і надто коротких проміжків між літерами логотип став більш приємним та дружнім. І це важливо.
Але найголовніше, що зміни не вплинули на значення логотипу і це мало велике значення для компанії такого масштабу. Неможливо виміряти малий бізнес та мегакорпорацію однією лінійкою. Враховуючи обставини, логотип слід трохи змінити, а не повністю переробляти. А більшість дизайнерських творів – це гарні картинки, але аж ніяк не візитна картка великого бізнесу. Тому не можна сліпо копіювати логотипи, їх потрібно створювати самостійно.
Обговорюючи фірмовий стиль Facebook, варто згадати важливу зміну в іконках, що сталася у 2015 році.
Жінка-дизайнер з Facebook оновила знаковий знак розділу «Друзі», збільшивши силует жінки та помістивши його перед чоловічим.
На старому зображенні був зображений силует жінки за чоловіком, при цьому жіноча фігура була трохи меншою.
Кейтлін Віннер запропонувала змінити логотип. Вона виправила обвисле плече і оновила волосся, яке, за її словами, раніше було «шоломом, схожим на Дарта Вейдера». Вона також оновила іконку чоловіка, додавши невеликий нахил плечей та зробила зачіску згладженою.
Однак найбільшою зміною стало те, що дизайнерка зробила з пропорціями та обрамленням двох значків по відношенню один до одного. Віннер помістила жінку перед чоловіком, зробивши їх розміри більш рівними.
Нещодавно Facebook зробив й інші ґендерні зміни. Минулого року компанія надала людям ширший вибір у виборі опису статі на сайті, додавши «індивідуальний» варіант, що включає такі гендери, як Trans Male чи Female, Cisgender чи Androgynous. І компанія пом'якшила свою позицію щодо всіх користувачів, які використовують свої несправжні імена у профілях Facebook, після того, як це призвело до деактивації десятків облікових записів, що належать трансвеститам.
Якщо говорити про фірмовий стиль Facebook в цілому, то він асоціюється з послідовністю та стабільністю. Ну а новий логотип Facebook – це ідеальне поєднання вишуканого стилю, креативності та мінімалізму.
Існує 83 мільйони підроблених профілів на Facebook. Тобто профілів людей, яких взагалі не існує, або які вже зареєстровані двічі. Часто користувачі створюють підроблені профілі для розповсюдження шкідливих програм або крадіжки особистих даних інших користувачів. Але Facebook вчасно зреагував і створив інструмент, який дозволяє аудиторії повідомляти про підозрілі фальшиві профілі.
Користувачі проводять у Facebook 21 хвилину щодня. У середньому, кожен зареєстрований користувач Facebook витрачає близько 21 хвилини на день на Facebook, оновлюючи свій профіль, обмінюючись повідомленнями або завантажуючи фотографії та відео. Для багатьох Facebook став незамінною частиною повсякденного життя. Не дивно, що щохвилини на Facebook ставлять 1,2 мільйона лайків.
Кожні 500 мільйонів користувачів Facebook переглядають 500 годин відео щодня. Все більше і більше користувачів використовують Facebook для завантаження власних відео або їх перегляду. За словами Цукерберга, користувачі Facebook щодня споживають 100 мільйонів годин відеоматеріалів на Facebook. Близько 500 мільйонів людей дивляться відео щодня, а кількість переглядів зараз зросла до 8 мільярдів на добу.
85% користувачів Facebook знаходяться за межами Північної Америки. У перші роки існування Facebook був феноменом лише у США, але зараз близько 85% користувачів Facebook перебувають за межами США та Канади. Більшість аудиторії Facebook зараз з Азії.
Facebook – мобільна імперія. І WhatsApp Messenger, що належить Facebook, і Facebook Messenger тепер мають понад 1 мільярд користувачів, що робить його найбільш широко використовуваним додатком на багатьох смартфонах. І якщо все піде за 10-річним планом Цукерберга, до 2030 року у Facebook вже має бути 5 мільярдів користувачів.
На початку 2004 року Facebook називався thefacebook.com і був доступний лише студентам Гарварду. Але мережа швидко стала хітом в університетах США. Пізніше назва була змінена на facebook.com.
У 2006 році Yahoo хотіла викупити соціальну мережу за мільярд доларів, але Facebook відхилив цю пропозицію. Сьогодні платформа коштує близько 100 мільярдів доларів. Yahoo, з іншого боку, має ринкову вартість 14,7 млрд. євро.
Цукерберг спробував купити месенджер Snapchat за три мільярди доларів – безуспішно.
945 мільйонів користувачів Facebook входять до системи не рідше одного разу на місяць.
Найактивніші користувачі Facebook – канадці.
У порівнянні з іншими IT-компаніями Facebook є організацією середнього розміру за кількістю співробітників.
Є більше ніж 70 мов на вибір. Включно з піратською та перевернутою англійською.
На вихідній сторінці Facebook було стилізоване зображення Аль Пачіно.
Facebook на ранній стадії мав сервіс обміну повідомленнями: Wirehog. Марк Цукерберг працював з колегами з Гарварду. Послугу було припинено у 2006 році.
Група Windows придбала близько 1,6% Facebook за 240 мільйонів доларів у 2007 році. 2012 року група розлучилася з 20 відсотками своїх акцій після блокування.
У користувача Facebook у середньому 342 друга.
70 відсотків підлітків на Facebook дружать зі своїми батьками.
У 2008 році Стів Джобс попросив Facebook показати його програму для iPhone на Всесвітній конференції розробників (WWDC). Цукерберг відправив на презентацію розробника та менеджера з маркетингу. Мабуть, все було так погано, що Джобс зупинив виступ.
Щодня на Facebook розміщується чотири мільярди одиниць контенту (повідомлення, фотографії, відео тощо).
На Facebook понад 900 мільйонів груп, сторінок та подій.
На Facebook розміщено понад 110 мільйонів пісень, альбомів та радіостанцій.
Було зламано 35600000 облікових записів користувачів Facebook.
Робочий одяг Марка Цукерберга завжди складається з кросівок, джинсів, футболки та толстовки. Навіть зустрічаючись із інвесторами на Уолл-стріт, мільярдер не відступає від свого дрес-коду.
Користувачі надсилають десять мільярдів повідомлень на день через Facebook та його програми.
30 відсотків американців одержують новини через Facebook.
52 відсотки користувачів Facebook - чоловіки.
До кінця 2011 року Цукерберг виплачував собі зарплату у розмірі 500 000 доларів. З січня 2012 року лише один долар.
Довгий час Марк Цукерберг вважався наймолодшим мільярдером, який заробив свій капітал. Але його наздогнав колишній колега та співзасновник Facebook Дастін Московіц. Він народився на вісім днів раніше.
Журнал Time назвав Марка Цукерберга «Людиною року» у 2010 році.
Facebook знає, коли пари розходяться. Дослідження показали, що люди в США особливо часто розлучаються у понеділок і перед сумнозвісними "весняними канікулами".
Сестра Марка Цукерберга Ренді Церберг працювала у Facebook до серпня 2011 року.
Кожен п'ятий користувач Facebook виходить у соціальну мережу виключно з мобільного пристрою.
Засновник Марк Цукерберг так і не закінчив навчання у Гарвардському університеті.
Собака Марка Цукерберга має свою сторінку у Facebook.
Користувачі не можуть додатись у друзі до Марка Цукерберга.
Найбільш обговорювані теми у Facebook - це виховання, школа та освіта.
Facebook має офіси в США в Атланті, Остіні, Детройті, Чикаго, Далласі, Лос-Анджелесі, Майамі, Нью-Йорку, Сіетлі, Вашингтоні, окрузі Колумбія, Прінвіллі та Орегоні, а також міжнародні філії в Амстердамі, Окленді, Брюсселі, Буе Айресі, Дубаї, Дубліні, Гамбурзі, Гонконгу, Хайдарабаді, Лондоні, Мадриді, Мельбурні, Мехіко, Мілані, Парижі, Селангорі, Сан-Паулу, Сеулі, Сінгапурі, Стокгольмі, Сіднеї, Токіо, Торонто та Варшаві.
Facebook заблоковано у Китаї з 2009 року.
Марк Цукерберг щороку ставить нові цілі. 2010 року він вивчив мандаринський діалект. У 2011 році він хотів їсти лише тварин, яких зарізав сам. У 2013 році мета полягала в тому, щоб щодня знайомитись з новою людиною. А у 2014 році він мав щодня писати вдумливе спасибі, чи то від руки, чи електронною поштою.
URL-адреса https://www.facebook.com/4 веде до профілю Марка Цукерберга у Facebook.
Існує програма, яка показує щоденне меню кафе Facebook.
Голлівудський фільм «Соціальна мережа» отримав чотири «Золоті глобуси» і три премії «Оскар» - за найкращий адаптований сценарій, найкращу музику до фільму та найкращий монтаж.
Ніхто не знаходиться у Facebook довше, ніж австралійські користувачі, які проводять у Facebook у середньому сім годин на день.
Неможливо заблокувати Марка Цукерберга як користувача Facebook.
5,7% доходів від онлайн-реклами у 2013 році припадало на Facebook. Якщо говорити про рекламу на мобільних пристроях, то й навіть 18,4%.
Соціальна мережа цікава не лише молоді. Близько 45 відсотків людей старших 65 років у США активні на Facebook.
Третина користувачів Facebook після відвідування соціальної мережі почуваються незадоволені, ніж раніше.
Інвестиції Facebook у Instagram окупилися. Щомісяця соціальною мережею активно користуються близько 150 мільйонів людей.
Цукерберг одружився зі своєю давньою подругою Прісцилле Чан 19 травня 2012 року, з якою він вперше зустрівся в університетському містечку в черзі до туалету.
Деякі розробники на Facebook хотіли назвати кнопку замість "Подобається" варіантом "Чудово".
Ісландія переписала свою конституцію за допомогою Facebook. З цією метою Конституційна рада, що складається з 25 осіб, завантажила перший проект у Facebook у 2011 році, а потім транслювала публічні збори через соціальну мережу. Подальші коментарі надходили від користувачів через Twitter. Але більшість дискусій з цієї теми проходила у Facebook.
Користувачі реєструються найчастіше у Діснейленді.
Facebook або контент Facebook все частіше згадується як доказ розлучення у Сполучених Штатах. У 2011 році одна сторона назвала Facebook причиною третини всіх клопотань про розлучення.
Facebook довелося надати секретним службам США доступ до 5000 – 5999 облікових записів користувачів у першій половині 2013 року.
Сім'я Марка Цукерберга інвестувала близько 85 000 доларів першого літа після запуску Facebook, щоб підтримувати роботу.
За оцінками, понад 35 мільйонів користувачів Facebook уже померли.
Дивлячись на історію розвитку Facebook розумієш, наскільки важливим у побудові бізнесу є сам бренд. Якщо він вам необхідний, то ми будемо раді кожному новому клієнту в своєму агентстві.
У студії WeLoveBrands фахівці допоможуть вам знайти та використовувати свою ідентичність, після чого спільними зусиллями ми розробимо з вами сильний та конкурентоспроможний бренд .
Щоб розпочати роботу, потрібно лише зв'язатися з нами . Зробити ви можете зателефонувавши на гарячу лінію або написавши в чат-бот. А для натхнення рекомендуємо прочитати статті про інші бренди на нашому сайті.