Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Представників компанії Chupa Chups завжди зустрічають із посмішкою, а карамель на паличці у всіх асоціюється з дитинством та гарним настроєм. Сьогодні непросто знайти людину, яка не знає назви найвідомішої у світі цукерки.
Чисельність населення Землі становить близько 8 мільярдів чоловік, а льодяників Chupa Chups за рік виробляється 4 мільярди. Виходить, що кожен другий житель планети на рік з'їдає хоча б одну круглу насолоду. Крім того, кожну секунду у світі купують понад сто «Чупа Чупсів».
Перша фабрика, яка і зараз є головним виробничим майданчиком, розташована у Барселоні. Бренд та права на виробництво належать італійсько-нідерландській компанії Perfetti van Melle з головним офісом в Амстердамі. Постійне збільшення попиту на продукцію стимулювало відкриття другої фабрики в Іспанії, потім запустили виробництва у Франції, Росії, Мексиці, Бразилії та Китаї.
У 2021 році Chupa Chups продає свою продукцію у більш ніж 160 країнах світу. Виторг компанії за 2019 рік склав понад 95 мільйонів євро.
Під торговою маркою випускають :
карамель на паличці: фруктову, вершкову та з жувальною гумкою. Виготовляється у чотирьох розмірах - міні, стандартна, XXL і гігантська (735 грам), або Mega;
мармелад;
шипучу карамель B-POP;
надувну жувальну гумку;
шоколадні кулі з іграшкою у середині;
солодку мармеладну піцу.
Нещодавно компанія представила новинку - унікальну карамель Cremosa зі смаком полуниці та вершків без цукру.
З початку 90-х років минулого століття продукцію Chupa Chups в Україну ввозили незалежні імпортери, а з червня 2002 року спеціалізоване підприємство «Чупа Чупс Україна».
Конкурентами бренду можна вважати всі компанії, що становлять кондитерську промисловість. З іншого боку, карамель настільки унікальна, що близьких суперників у неї практично немає. Найбільшу загрозу, на думку представників Чупа Чупс, несе контрафактна продукція. Підробки не завдають значної матеріальної шкоди, але низькою якістю б'ють за іміджем бренду.
Карамель на паличці виготовляють практично у кожній великій країні. За популярністю, поширеністю в торгових точках та обсягах продажу місцеві бренди не можуть зрівнятися з Chupa Chups навіть на локальних ринках.
В Україні карамель на паличці виробляють: корпорація "Рошен" під торговою маркою Roshen LolliPops та кондитерська фабрика "Меркурій", торгова марка "Рокс".
Енріке Бернат - творець найзнаменитішої карамелі. Народився у сім'ї кондитерів у трьох поколіннях. Цікаво, що його дід, який започаткував кондитерське виробництво, став першим виробником карамелі в Іспанії. Пізніше Енріке згадував, що карамель, секрети та способи її виробництва були головною темою домашніх розмов у його сім'ї.
Громадянська війна в Іспанії змусила родину переїхати до рідного села діда Енріке. Там вони налагодили невелике виробництво, продавали шоколад та тістечка власного виготовлення. У 12 років Енріке став головою невеликого бізнесу. У період війни основною труднощами був дефіцит цукру, борошна, вершкового та олії. Їх довелося замінити розтертими горіхами, зерновими, медом та увареними соками.
У студентські роки Енріке займався збутом продукції кондитерської фабрики, де почав працювати разом із батьком. Робота не відповідала його амбіціям, і у 25 років він відкрив бізнес — виготовлення молочних коктейлів, прохолодних напоїв та цукерок до свят. У цей час Енріке часто згадує улюблені запахи дитинства, мріючи про власне виробництво карамелі.
На початку 1950-х Бернат починає працювати в молодій кондитерській компанії Granja Asturias SA. Її кондитери виробляли близько 200 найменувань солодощів, але фабрика була на межі закриття. Молодий та ініціативний Енріке фактично врятував її. На подяку власники передали Бернату права на половину підприємства. Тоді ж він запропонував скоротити виробництво до випуску однієї карамелі. Партнери не погодилися, і в 1958 році Бернат викуповує у них 50% компанії, що залишилися.
Здобувши повну свободу дій, новий господар замовляє маркетингове дослідження. Його мета – визначити основних споживачів карамелі. У ті роки такі «ресерчі» проводили одиниці.
Бернат також хотів зрозуміти, що стримує продаж солодощів. Він зауважив, що вироблені на той час 45-грамові льодяники вкрай незручні — їхнє розсмоктування тривало багато часу. Крім того, облизуючи їх, діти бруднили руки. Це створило потребу використовувати палички. Спочатку їх робили дерев'яними, згодом компанія перейшла на пластик.
Перші продажі карамелі Енріке здійснював, привозячи ринок великий ящик з продукцією. Пізніше почав розвозити карамель магазинами. На той час товари розміщувалися за спиною продавця, а простір біля кас був вільним. Енріке переконав господарів виставляти карамельний продукт у касовій зоні. Карамельки були на рівні очей дітей та привертали увагу.
В 1957 Бернат патентує свій винахід і на 20 років стає єдиним виробником такої карамелі. Завоювавши іспанський ринок, він запланував експансію до Європи. І для цього цукерці потрібна була етикетка з сильним логотипом, що притягує. Фірмовий знак розробив Сальвадор Далі. Легенда свідчить, що знамениту емблему у вигляді ромашки художник з кількох спроб намалював на уривку газети.
Коли більшість виробників знижували собівартість продуктів, Енріке Бернат продавав найдорожчу карамель у масовому сегменті. Ще на старті виробництва він відмовився від використання синтетичних ароматизаторів та барвників. Червоний колір «Чупа Чупс» надавав буряковий сік, помаранчевий куркумін і паприка, зелений хлорофіл, коричневий палений цукор.
Для визначення довжини палички проводилося спеціальне дослідження. За весь час виробництва карамелі не зафіксували жодного випадку, коли нею подавилася б дитина. Завдяки своїй відповідальній позиції компанія ніколи не отримувала позовів у питаннях, пов'язаних із шкодою здоров'ю.
Компанія Perfetti Van Melle, яка з 2006 року володіє брендом Chupa Chups, декларує місію як світове лідерство в галузі кондитерських виробів:
Розробляти, виробляти та продавати високоякісні та інноваційні продукти для споживачів за рахунок ефективного використання ресурсів та у співпраці з діловими партнерами.
Створювати для співробітників повноцінні робочі місця, що ґрунтуються на довірі та взаємній повазі.
Цінувати роль, яку компанія грає у спільнотах як соціально та екологічно відповідальна організація.
Генерувати економічну цінність з допомогою постійного зростання доходу.
Візія компанії заснована на усвідомленні своєї ролі та відповідальності. Якість, інновації, знання ринку та орієнтація на побажання споживачів – основа, на якій Perfetti Van Melle досягла успіху за декади.
Принципи компанії :
Чесність та безкомпромісність . Місія компанії — вести бізнес чесно та з повагою до тих, з ким вона підтримує стосунки.
Прагнення до досконалості . Невтомна увага приділяється деталям кожному етапі, а ресурси використовуються найефективніше.
Орієнтація на споживача . Компанія часто проводить маркетингові дослідження, а також вивчає навички споживачів, щоб пропонувати їм високоякісні, сучасні та інноваційні продукти.
Турбота про співробітників . За словами топ-менеджерів, у Chupa Chups справедливо ставляться до людей, цінують різні стилі, навички, досвід та знання. У компанії вважається, що відмінності призводять до більшої творчості та кращого розуміння. Бренд заохочує ініціативність, очікуючи, що співробітники підходитимуть до роботи з ентузіазмом та цілеспрямованістю. У компанії також є навчання та програми підвищення кваліфікації.
Соціальна та екологічна відповідальність . Ще одне правило компанії — поважати закони країн, де вона працює, а також сприяти прогресу місцевих спільнот відповідно до законної ролі бізнесу. Виробництво продукції Chupa Chups організовано з дотриманням екологічних норм, спрямованих на мінімізацію впливу на довкілля.
Цим компанія завойовує інвесторів, партнерів і закохує клієнтів з усього світу, а її доходи незмінно зростають.
"Чупа Чупс" - перша карамель, яка ... побувала в космосі. Космонавти також люди, їм так само, як і всім, хочеться солодкого. В умовах невагомості навіть звичні продукти можуть бути незручними. Карамель на паличці виявилася ідеальним міжпланетним «десертом», і 1995 року вирушила на Міжнародну космічну станцію «Мир».
Бренд карамелі – активний учасник модних та спортивних подій. У 2015 році Chupa Chups та fashion-ритейлер H&M уклали партнерську угоду та запустили спільну колекцію одягу. У 2017 компанія об'єдналася з The Rodnik Band, лондонським лейблом у галузі мистецтва та моди, відомим своїм стилем поп-арт та іронічним поглядом на моду.
Філіп Колбер, художник та дизайнер The Rodnik Band, вирішив повернутися до знаменитого походження карамелі, і відправив бренд у сюрреалістичну подорож. Він створив сміливі поп-скульптури, картини, а також колекцію одягу та аксесуарів із барвистими принтами. Спільна колекція Chupa Chups та The Rodnik Band демонструвалася на знаменитому Тижні дизайну в Мілані, привернула увагу ЗМІ та відвідувачів. Під торговою маркою Chupa Chups також випускають найпопулярніші лінії парфумерії та косметики.
Гра легендарного футболіста та тренера Йохана Кройфа принесла йому три «Золоті м'ячі». Коли 1991 року лікарі заборонили йому курити, Кройф перейшов на... цукерки Chupa Chups. Мільйони вболівальників бачили Йохана на тренерській лаві з карамеллю у роті. Після цього за два роки продаж «Чупа Чупса» в Іспанії збільшився у 7 разів.
А до 50-річчя Chupa Chups було виготовлено карамель вагою 735 грам. Компанія організувала святкові заходи у різних країнах, але головною подією став масштабний концерт у Барселоні, в якому брали участь зірки-шанувальники знаменитої карамелі з усього світу.
Перша назва цукерки – Gol – була асоціативною. Тут проводилася аналогія: кругла карамель, як м'яч, залітає до рота, наче у футбольні ворота. Але цей нейм не надихав власника фабрики. Тому, коли вийшла нова рекламна кампанія зі слоганом «Chupa, chupa, chupa Chups», який співали у ролику і який тут же підхопили багато дітей та дорослих, було вирішено змінити назву на Chupa Chups. Ці слова співзвучні зі словом «Сhupar», яке з іспанської перекладається як «смоктати».
Що стосується лого, то червоний напис «Chups», виконаний привабливим фірмовим шрифтом, змінив «Gol» у 1958 році. У 1961 до неї додали слово Chups, зображене друкованими чорними літерами, а в 1963 прибрали нахил, і назву розташували горизонтально. Шрифт став трохи товстішим і краще сприймався споживачами.
Головна трансформація лого відбулася в 1969 році, коли культовий художник Сальвадор Далі оформив його з відомим елементом «Ромашка».
Успіх логотипу також визначало його розташування на етикетці. Тоді загальноприйнятим було розміщення лого збоку. Художник зобразив знак по центру цукерки. Так ромашку з назвою було видно з усіх боків.
Скільки заплатив Бернат за цей логотип, невідомо. Поет-сюрреаліст Андре Бретон стверджував, що Далі найбільше любив «dinero» (іспанською — гроші) і рідко робив безкорисливі вчинки.
Досягнення компанії – результат праці одного з найвідоміших іспанців. А логотип Chupa Chups - "плід" зустрічі двох великих майстрів.
Бажаєте отримати такий самий яскравий, живий і логотип , що добре запам'ятовується? А може, вам одного лого недостатньо? Адже для створення цікавого візуального образу потрібні інші елементи комунікації – назва, слоган, фірмові кольори, упаковка , візитки, дизайн сайту тощо.
Брендингова агенція WeLoveBrands допоможе покращити імідж вашої компанії, відбудується від конкурентів та залучити нових клієнтів шляхом розробки сильного образу. Щоб отримати консультацію та поставити своє запитання дизайнеру, зателефонуйте нам або напишіть у чаті.