→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Budweiser – бренд, за який борються більше 100 років

757

Оцінили: 172

Зміст:
Розмір шрифту:

Budweiser – бренд, за який борються більше 100 років

За бренд Budweiser вже понад сто років у прямому значенні йде битва. За право продавати пиво під цією торговою маркою борються дві компанії: американська та чеська. Як два виробники «ділять» між собою найдорожчий пивний бренд, розповіли експерти студії WeLoveBrands.

 

Budweiser, Budweiser Budvar, Bud і Budějovický Budvar: who is who

На торгову марку «Будвайзер» претендують дві компанії: Anheuser-Busch InBev із США та Budějovický Budvar із Чехії.

Anheuser-Busch InBev - міжнародна пивоварна корпорація, найбільший у світі виробник пива з часткою ринку 28%. AB InBev володіє пивними брендами Budweiser, Stella Artois, Corona, Castle, Beck's, Leffe та Hoegaarden, а також майже 500 локальними торговими марками. У власності компанії знаходяться 13 тисяч торгових точок у всьому світі.

AB InBev утворена в листопаді 2008 року в результаті злиття міжнародної бельгійсько-бразильської компанії InBev та американської Anheuser-Busch. Два виробники до злиття посідали перше та третє місце у світовому виробництві пива. Корпорації належать вісім із десяти найдорожчих пивних брендів.

Виручка Anheuser-Busch InBev в 2020 році сягала $46,9 млрд, а обсяг виробництва пива - 567 млн ​​гектолітрів. Число співробітників на початку 2020 року становило 170 тисяч.

budweiser

Budějovický Budvar – найбільший чеський виробник пива. Виробничі потужності розташовані в місті Ческе-Будеєвіце. Найпопулярніший сорт пива, Budweiser bier, отримав назву від "Budweis" - німецького варіанта вимови найменування міста та скороченого слова pivovar.

100% акцій компанії належить державі. Виробництво пива освоєно у 1895 році. Budějovický Budvar виробляє пиво торгових марок Budweiser, Budweiser Budvar, Budar та Bud. Кількість працівників на початку 2021 року становила 670.

У 2020 році компанія зварила найбільші за весь час існування 1,7 млн. гектолітрів пива і досягла рекордного продажу в $119 млн. Приблизно 1,2 млн. гектолітрів складають поставки на експорт. Budweiser Budvar експортує пиво майже до 80 країн світу.

Традиційно найважливішими експортними ринками є Німеччина, Польща, Словаччина та Великобританія. Більше 90% експорту броварні займає світлий табір Budweiser Budvar Original. Чеський Budweiser – перший за популярністю імпортний сорт пива в Німеччині.

budweiser

США VS Чехія: епічна історія протистояння

Перше пиво, яке зварили у Чеську-Будеєвиці, датується 1265 роком. Чехію тоді контролювала династія Габсбургів, і німці називали місто Budweis. В 1875 група німецьких емігрантів вирішила виробляти пиво в пивоварні Anheuser Busch міста Сент-Луїса, штат Міссурі, США. Назвали напій American Budweiser, тобто пиво "Американське з Будвайзу".

Трохи пізніше, у 1895 році, виробництво та продаж пива на європейському ринку під брендом Budweiser розпочала місцева компанія Budvar. Обидві компанії розвивалися і мирно співіснували до того часу, поки пивовари з Чехії 1911 року вирішили вийти ринку США.

Конфлікт дійшов до судового процесу, у процесі сторони навіть досягли згоди: Anheuser Busch виплатила чехам компенсацію за право використовувати бренд за межами Європи. Судді керувалися міркуваннями, що пріоритет має географічний, а не тимчасовий фактор і винесли рішення на користь чеських пивоварів.

Новим щаблем у суперечці стало рішення чехів наприкінці 30-х років зареєструвати у США товарний знак із довгим найменуванням Imported Original Bohemian Budweiser Beer from Budweis City. Після серії судових Anheuser Busch отримала монопольне право на використання бренду на всьому американському континенті на північ від Панами, а Budějovický Budvar був змушений використовувати марку Czechvar.

2011 року американці ще раз спробували отримати ексклюзивні права на використання бренду, але отримали відмову. На сьогоднішній день у більшій частині країн Євросоюзу ТМ Budweiser може використовувати тільки чеська компанія, проте у Великій Британії під цим брендом можуть працювати обидва виробники.

budweiser

Нагороди, досягнення та благодійність бренду

Обидва «Будвайзери» лідирують у різних рейтингах і займають призові місця на найпрестижніших конкурсах. Компанії займаються благодійною та природоохоронною діяльністю.

budweiser

Budweiser Anheuser-Busch InBev

Згідно з журналом Forbes, Budweiser займає 23 позицію в рейтингу найзначніших брендів світу. У 2017 році капіталізація торгової марки подолала планку $25 млрд. Bud Light також входить до числа найважливіших брендів пива у світі, і зріс до $7,4 млрд.

Лише за 2018 рік Anheuser-Busch InBev на 16 великих міжнародних конкурсах здобула 377 нагород, більша частина з них припала на Budweiser та Bud. 2020 року рекламний ролик Whassup завоював Гран-прі Канського кінофестивалю.

Під час чемпіонату світу з футболу FIFA 2018 Budweiser став найбільш обговорюваним брендом і отримав близько п'яти мільярдів переглядів у соціальних мережах. У 2019 році Anheuser-Busch InBev увійшла до числа 230 компаній Індексу ґендерної рівності Bloomberg (Gender-Equality Index, GEI) за досягнення щодо створення рівних та інклюзивних робочих місць.

Budweiser прагне зробити США чистішим і сприятливішим для проживання. У жовтні 2018 року Anheuser-Busch InBev оголосила про глобальне партнерство у сфері водяної безпеки з двома провідними світовими неурядовими організаціями – The Nature Conservancy (TNC) та Всесвітнім фондом дикої природи (WWF).

Будвайзер пожертвував 175 000 мВтч чистої електроенергії, яку отримав від власної вітряної електростанції на ранчо Thunder Ranch в Біллінгсі, штат Оклахома. Це кількість відновлюваної енергії, яку Budweiser використовує у виробництві продукції для ринку США. Компанія пропонує людям визначити, де і як краще використовувати цей надлишок екологічно чистої електроенергії, і як повідомити про цю ініціативу. Творча концепція має бути пов'язана з ідеєю «Допомагаємо звичайним людям робити екстраординарні речі».

budweiser

Budweiser Budějovický Budvar

Вже за рік після початку виробництва чеська компанія виборола золоту медаль Празької Всесвітньої виставки. У наші дні пиво Budějovický Budvar регулярно одержує премії позаконкурсного рейтингу продуктів харчування, напоїв та косметики Monde Selection брюссельського Міжнародного інституту відбору за якістю.

П'ять разів його визнали «Найкращим пивом» у Чехії та найпопулярнішим імпортним пивом в Англії, Австрії, Норвегії та Словаччині. ТМ Budweiser Budvar входить до 50 найпрестижніших брендів Великобританії. У 2007 році темний табір компанії посів перше місце і отримав титул "World's Best Lager" в одному з найавторитетніших всесвітніх конкурсів World Beer Awards, який проводить британський журнал пива Beers of the World.

Пиво відзначено золотими медалями Віденського ярмарку 1956 року, ярмарку у Брно 1976 року, бронзовою медаллю Всесвітнього фестивалю пива у США 1996 року. Бренд посів перше місце у конкурсі World Beer Cup у шотландському Единбурзі.

До 2005 року Budweiser Budvar завоював понад 40 нагород у Чехії та за її межами. Компанія здобула шість медалей міжнародного конкурсу World Quality Selections. З 2007 року бренд нагороджений 12 золотими та безліччю срібних та бронзових медалей.

На церемонії вручення нагород Art Directors Club Creative Awards 2017 рекламну кампанію Budweiser відзначено трьома золотими, чотирма срібними та двома бронзовими медалями. Бренд отримав дві золоті статуетки за відеоряд та музичний супровід у рекламному ролику «Три спокуси».

budweiser

Трансформація логотипу «Короля пива»

У американського "Будвайзера" відомий логотип, який за всю історію існування бренду багато разів трансформувався. Його яскрава палітра кольору і мінімалістична загострена форма виділяють лого на будь-якому фоні.

Три початкові варіанти були складними, з великою кількістю додаткових написів. Щоб логотип відповідав загальним трендам та уподобанням молоді, в 1952 році компанія зробила його мінімалістичним і сміливішим. Перший логотип складався з прямокутного знака з курсивними літерами, де напис "Budweiser Lager Beer" розташовувався у верхньому рядку і був виконаний найбільшим розміром. Багато прикрашений червоний герб розташовувався над прямокутником і від нього відходили дві широкі стрічки.

budweiser

1910-1945. Кольорову палітру змінили на червоний, синій та білий кольори. Жирний курсив на білому тлі помістили всередину червоного червоного прямокутника з гербом і стрічками у верхній частині.

budweiser

1945-1987. Етикетка набула витончених контурів, а прямокутник розташували вертикально. Напис виконали простим шрифтом із засічками, решта написів — тонким дрібним курсивом із віньєтками.

budweiser

1952-1957. Редизайн 1952 привніс у візуальну ідентичність бренду сучасний мінімалізм. Білий напівжирний словесний знак помістили у червону абстрактну геометричну фігуру з товстим чорним контуром. Друк Anheuser-Busch зобразили тонкими білими лініями над найменуванням, а слоган "King of Beers" - великими літерами під основним написом.

budweiser

1957-1961. Вперше з'явилася знаменита червона краватка-метелик. Його помістили всередину білого прямокутника з жовтими та зеленими трикутниками. Словесний знак залишився білим, але збільшився порівняно з попередньою версією.

budweiser

1961-1963. У новій версії червону краватку-метелика з білим написом розмістили на білому тлі з п'ятьма тонкими веретеноподібними контурами синього та золотого кольорів. Це був легкий і грайливий логотип, який залишався в компанії лише два роки.

budweiser

1963-1968. Протягом наступних п'яти років компанія використовує напис без будь-якої графіки. Літери трьох кольорів – червоного, фіолетового та зеленого – виконані жирним шрифтом із засічками. Логотип автоматично знайшов більш friendly реалізацію.

budweiser

1968-1987. У 1968 році на наступні 20 років повернули краватку-метелика. Це був акуратний та мінімалістичний логотип із простим білим написом на червоному тлі. Нічого зайвого, жодних рамок, контурів та додаткових написів.

budweiser

1987-1994. Метелика вдосконалили, додавши чорну тонку тінь. Ліву частину зробили значно менше за праву. У напис також додали тонку тінь, а літери із засічками виконали курсивом, відобразивши прогрес та елегантність.

budweiser

1994-1999. Повернувся абсолютно плоский дизайн - без тіней і контурів, тільки червоний метелик і білий напис. Єдиним доповненням версії стали "Biere. Beer", написані червоними великими літерами під емблемою.

budweiser

1996-1999. Нову емблему розробили у 1996 році. Це була червона складна незграбна витягнута постать із чорним контуром. Логотип нагадував динамічний авіаційний значок. Напис білого кольору виконали особливо жирним курсивним шрифтом із засічками. Короткий експеримент тривав лише три роки.

budweiser

1999-2016. Бренд кілька разів змінював логотип, але усі версії мали багато спільного. Вони складалися з червоної краватки-метелика з білим скорописним написом та золотої корони над ним. У першій версії контур був червоним, 2011 року його змінили на білий.

budweiser

2016-сьогодні. Логотип Budweiser є спрощеною версією попереднього. Це плоский двоколірний дизайн без додаткових деталей – лише червоне тло та білі літери. Він виглядає простим, водночас професійним та сучасним, навіть незважаючи на використання шрифту ретро-стилю.

budweiser

Незвичайна реклама та цікаві факти, пов'язані з брендом

У США популярність «Будвайзера» не поступається Супербоулу, яблучному пирігу, барбекю на 4 липня та Дню Подяки. Однак навіть найвідданіші шанувальники напою не знають багатьох цікавих фактів з його історії.

Budweiser – законодавець пивної моди.

До появи «Американського Будвайзера» більшість американців воліла чорний ель. Як тільки Budweiser вийшов на ринок США, у них прокинулась любов до смаку табору.

Розкрито «секретний інгредієнт». Майже через 150 років після виходу на ринки «Короля пива» компанія Anheuser-Busch розкрила таємницю секретного інгредієнта напою. Виявляється, більше століття у Budweiser на додаток до традиційної води, ячмінного солоду, дріжджів та хмелю додавали рис. Новина про рис була несподіваною і викликала ажіотаж серед любителів пива.

"Сухий закон" не зупинив заводи Anheuser-Busch. 1930 року в США заборонили продаж спиртних напоїв. 13-річний «сухий закон» розорив багатьох виробників пива — із понад 1300 пивоварень вижили не більше сотні. Тоді в AB InBev розробили "Bevo" - безалкогольний напій на основі злаків. Тільки за половину 1916 року компанія продала понад 2,2 млн ящиків «замінника пива». Також вона виготовляла 25 різних продуктів, від дитячих сумішей та заморожених яєць до газованих кави та чаю, і навіть намагалася виробляти власне морозиво.

Budweiser був першим пастеризованим пивом. Мріючи про розширення ринку, керівництво компанії шукало можливості зберігати свіжість та смак пива під час тривалої доставки. Budweiser почав застосовувати пастеризацію задовго до того, як молочна промисловість уперше використала цей метод для дезінфекції молока.

budweiser

Anheuser-Busch стимулювала появу вагонів-рефрижераторів. Рефрижератори - ще одна інновація індустріальної епохи, яка своєю появою завдячує пиву Budweiser. Ці транспортні засоби дозволили компанії доставляти свіже та холодне пиво у віддалені точки США, де раніше єдиним вибором був темний ель. Поява рефрижераторів підірвала місцеві ринки. Завдяки великій транспортній мережі рефрижераторів Budweiser отримав конкурентну перевагу, а його продаж різко зріс.

Не кожен клайдесдейл може бути Budweiser-Клайдесдейлом. Клайдесдейли – шотландська порода тяглових коней, невід'ємна частина бренду Budweiser. Культові коні десятиліттями знімалися в роликах та брали участь у рекламних кампаніях Супербоула. Budweiser Clydesdales повинні відповідати суворим стандартам: мерин старше 4 років, 72 дюйми у висоту, вагою від 1800 до 2300 фунтів, з білою плямою та білими ногами, чорними гривою та хвостом.

"Будвайзер" породжує конкурентів. У Anheuser-Busch працюють десятки тисяч пивоварів. Витоки сотень успішних міні-пивоварень та пивних бутіків перебувають у Budweiser – їхні засновники розпочинали кар'єру у пивному бізнесі в компанії.

Budweiser – плагіатор. Просуваючи "Будвайзер", Anheuser-Busch запозичила ідею Віллі Вонка з "Шоколадної фабрики". У рекламній кампанії "Живи як король" компанія сховала 10 тисяч золотих банок пива серед звичайних, використовуючи спеціальні пакети. Кожен, кому дісталася золота банка, міг виграти головний приз у розмірі $1 млн, розмістивши свою фотографію у Facebook, Instagram чи Twitter.

Budweiser чеської компанії Budějovický Budvar зберігає не менше за таємниці. Проте головна «таємниця» смаку, який залишається незмінним уже 126 років — жатєцький шишковий хміль, вода з артезіанських свердловин глибиною 320 м, ароматний моравський солод, унікальна майстерність пивоварів, традиційне низове бродіння і 90-денна витримка в таборах.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 172

Середня оцінка 4.4 / 5