→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Bonduelle: історія бренду зі 170-річною історією

770

Оцінили: 175

Зміст:
Розмір шрифту:

Bonduelle: історія бренду зі 170-річною історією

Обсяг світового ринку консервованих продуктів у 2021 році наблизився до $100 млрд. За прогнозами експертів, до 2026 року він досягне $124,8 млрд. На сегмент консервів із овочів та фруктів припадає близько 65% від загальної кількості консервованої продукції.

 

Ринок заморожених овочів у 2021 році оцінювався у $32,3 млрд. Річні темпи зростання становлять у середньому близько 5%. Фахівці очікують, що до 2025 року світове виробництво заморожених овочів та ягід становитиме $38,8 млрд.

Консервовані та заморожені продукти рослинного походження відносяться до найперспективніших категорій товарів. Попит на продукцію стимулюють зростання доходів населення, зміну способу життя та харчових звичок, стрімкий розвиток великих роздрібних мереж, гіпермаркетів та супермаркетів. Нові технології заморожування та консервування відкривають ще більші перспективи.

Хто стояв біля джерел звичних та улюблених продуктів, а також як Бондюелю вдалося стати одним із лідерів ринку в категорії, розповіли експерти WeLoveBrands.

bonduelle

Економічні показники Бондюель

"Бондюель" - французька компанія, заснована 1853 року. Основу виробничої лінійки складають консервовані, заморожені та свіжі овочі, фрукти та ягоди. За даними компанії, загальний виторг у 2021 році склав €2,8 млрд. Канали збуту — 78% роздріб, 16% громадське харчування та 6% інші канали. 39% доходу принесли консерви, 37% охолоджені та 24% – заморожені продукти. Продажі в США досягають понад третини загального обсягу виробництва, ще два найважливіші ринки збуту — Франція та Канада з 23% та 12%.

У Європі у власності компанії знаходяться 21 виробничий та 5 сільськогосподарських майданчиків, а також п'ять логістичних центрів. За межами європейського континенту "Бондюель" володіє 20 виробничими та двома сільськогосподарськими майданчиками. Близько трьох тисяч сільськогосподарських робітників вирощують понад 500 сортів овочів. На виробництві та в управлінні компанією працюють 14,7 тисяч співробітників.

Бренд представлений у понад 100 країнах на чотирьох континентах – Європі, Азії, Північній та Південній Америці. Основні конкуренти компанії - Taylor Farms з $3 млрд річного виторгу, Bakkavor Group з $2 млрд, Del Monte Foods і Seneca Foods з $1 млрд виручки у кожного.

bonduelle

Від ялівцевого спирту до мрії вегана: історія «Бондюель»

Історія компанії почалася в 1853 в провінційному місті Маркетт-ле-Лілль (Marquette-lez-Lille) на Півночі Франції. Луї-Антуан Бондюель та Луї Лесаффр заснували компанію "Lesaffre et Bonduelle, Alcools de l'Abbaye" і відкрили виробництво спирту з ялівцевих ягід. Для розміщення обладнання та складських приміщень партнери викупили старе відокремлене абатство у селі Ренескур із 76 га землі.

У 1868 році компаньйони вирішили розширити виробництво і побудували спиртзавод для перегонки хлібних спиртів, солодощів, хлів для тварин, а для себе великий будинок. Доходи від продажу спирту в 1872 році партнери інвестували в дріжджовий (1872) та цукровий (1882) заводи. Компанія почала активно розвиватись.

В 1888 молоді родичі компаньйонів розширили бізнес, а на початку 20-го століття дороги сімейств розійшлися. Сім'я Бондюель вирішила вирощувати та консервувати овочі, а Лесафрі продовжили дріжджовий бізнес. Сьогодні компанія "Lesaffre" – світовий лідер у галузі виготовлення та продажу дріжджів.

У Ренескурі на півночі Франції П'єр і Бенуа Бондюель встановили в старому коморі лущичник для гороху, мідні чани та машину для закупорювання банок з педальним приводом. Весною вони засіяли горохом 16 га сільгоспугідь. А вже у липні 1926 року 90 тисяч банок консервованого «Горошка Бондюель» відкрили нову епоху в історії компанії.

bonduelle

Незабаром завод використовував уже чотири машини та виробляв близько 600 ящиків гороху на день, що становило близько тисячі тонн на рік. З початком Другої світової війни провадження довелося зупинити. У 1939 році французька армія реквізувала будівлю, а ближче до закінчення війни вона сильно постраждала від бомбардувань.

Виробництво горошку відновили лише 1945 року. Вже за рік консерви «Бондюель» продавалися швидше, ніж його вирощували та консервували. 1947 року розробили обладнання для друку на жесті. У липні цього року полки французьких супермаркетів зайняли перші банки марки Bonduelle.

Рекламні оголошення з'явилися у 1950-х роках – вона розміщувалася на футболках місцевих спортивних команд, канцтоварах та автофургонах. Реклама містила меседж: «Найкращі консерви виробляє компанія Bonduelle!»

З 1961 по 1967 рік оборот компанії збільшився у 15 разів. 1963 року Bonduelle побудувала новий завод і засіяла горохом 600 га. З того часу завод в Естрі постійно розширюється. Сьогодні це найбільше консервне виробництво у світі під дахом загальною площею 200 тисяч м2.

bonduelle

Нові ринки та продукти Бондюель

1968 року компанія ввела в лінійку нову продукцію. Заморожені овочі популярні у США, але у Франції залишалися малопомітними. Один із французьких оптовиків шукав заморожений горошок для розширення асортименту, і на заводі Бондюель у Ренескурі встановили морозильну камеру та картонажну машину. Вже за рік компанія продала підприємствам комунального харчування 300 тонн заморожених овочів.

Цього ж року у Європі почав діяти Митний союз, який відкрив компаніям європейський ринок. У 1969 році компанія скористалася новими можливостями та створила підрозділ Bonduelle Germany. До цього в Німеччині не було жодного бренду овочевих консервів.

1985 року Бондюель виробив понад 100 тисяч тонн консервів. Успіх на німецькому ринку стимулював європейську експансію. У 1972 році відкрили Bonduelle Italia, потім пішли Bonduelle Benelux, Bonduelle España, Bonduelle Portugal і Bonduelle Danmark. Після падіння «Залізної завіси» компанія продовжила розширення у східній Європі. Важливим етапом стало початок виробництва консервованої кукурудзи.

Через рік Bonduelle придбала "Salade Minute" з 4 спеціалізованими заводами та почала працювати в новій області – виготовленні упакованих свіжих овочів. Це був важливий технологічний та стратегічний момент. Збирати врожай потрібно було цілий рік, упаковувати його максимально близько до місця продажу, а овочі мали використовуватися протягом 10 днів.

bonduelle

На рубежі 21 століття Бондюель реорганізувалась у групу з п'яти дочірніх компаній. В Італії гурт об'єднався з лідером з виробництва свіжих продуктів. Відкрито комерційне представництво Бондюеля в Україні. У 2003 році "Бондюель" розпочала будівництво заводу в Краснодарі, а через рік стала лідером на російському ринку овочевих консервів.

У 2007 році група придбала бізнес заморожених продуктів компанії Unilever та відкрила Bonduelle North America, а через три роки – корпорацію France Champignon, європейського лідера з виробництва консервованих, заморожених та свіжих печериць, а також дикорослих грибів.

У 2017 році Бондюель продовжує розширення на американському континенті і виходить на ринок свіжих продуктів із придбанням Ready Pac Foods, лідера в галузі виробництва порційних салатів із часткою ринку майже 85%. Ця угода стала важливим кроком у реалізації амбіцій Бондюель та повністю змінила розстановку сил. Група компаній зробила США операційною країною номер один, а сектор нових продуктів – основний бізнес-сегмент.

bonduelle

Як змінювався логотип Bonduelle

Перший логотип Бондюель з'явився у 1926 році. То був червоно-жовтий прямокутник, розділений білими лініями на три частини. Назву виконали шрифтом із засічками.

У 1995 році компанія Bonduelle представила нову айдентику та упаковку, яку для неї розробила студія Landor Associates. Оновлену упаковку для 1,5 тисяч продуктів запустили у Німеччині, Франції, а потім — у Великобританії. Тепер на них зображено яскраве помаранчеве сонце, яке контрастує зі свіжим зеленим листям.

Паскаль П'єфор, виконавчий директор Landor, зазначив: "Ми вирішили показати багатство світу овочів та створити картину безтурботності, здоров'я, турботи та захисту від негоди". У 2008 році айдентику знову оновили: у логотипі стало більше білого кольору, а сонце та листя набули чіткіших обрисів. Щоб відзначити свіжість продуктів, на листя додали краплі води.

bonduelle

Досягнення, спонсорство та суспільне життя Бондюель

Головне досягнення бренду – перше місце у світі на ринку готових до вживання овочів та солодкої консервованої кукурудзи.

Також Бондюель – лідер із виробництва заморожених продуктів у Франції, Іспанії та Канаді. Лише за останні кілька років компанія стала володарем низки призів та нагород.

У грудні 2018 року журі престижного конкурсу Sirha Innovation Awards 2019 удостоїло Bonduelle Food Service нагородою у категорії «Продукти, напої, інгредієнти» за оптимальне поєднання білка та клітковини у червоній сочевиці та морквяних нагетсах. За рік компанія отримує нагороду за асортимент "B'creative". Конкурс Sirha Innovation Awards відзначає досягнення Бондюель у виробництві та просуванні рослинної їжі, а також натуральних інгредієнтів у продуктах, де поєднуються користь та смак.

У листопаді 2019 року компанія Bonduelle отримала головний приз на гала-вечорі інновацій Квебецької ради харчової промисловості у категорії «новий чи покращений продукт». Премією, яку присуджують інноваційним та творчим підприємствам, відзначив асортимент заморожених овочів Arctic Gardens In Flavor.

"Бондюель" – володар двох нагород Effie Awards 2019. Це найпрестижніша нагорода у маркетингу, яку вручають за ефективність у сфері рекламних та маркетингових комунікацій. Премією відзначено рекламну кампанію з просування оливок «Для дозрілих».

bonduelle

Бондюель активно спонсорує благодійні, освітні та спортивні програми. У 2013 році, до 160-річного ювілею, Bonduelle представила свій проект "Vegego" – докладну дорожню карту, яка дозволить групі до 2025 року стати світовим лідером у галузі здорового способу життя за допомогою овочів.

У 1999 році компанія фінансувала будівництво багатокорпусної парусної яхти. Подія стала відправною точкою для спортивного спонсорства. У 2004-му яхта взяла участь у Vendée Globe Challenge 2004 – єдиній у світі навколосвітній регаті яхт-одинаків, яка проводиться в режимі "нон-стоп" та без сторонньої допомоги.

У 2004 році «Бондюель» заснувала «Фонд Луї Бондюеля», чия місія – популяризація знань про користь щоденного споживання овочів та стійку зміну навичок харчування. З моменту створення Фонд надав фінансову підтримку понад 200 проектам та місцевим ініціативам у 28 країнах світу, а також фінансував низку медичних досліджень.

В івентах Фонду взяли участь понад 500 тисяч людей. Фонд Луї Бондюеля у партнерстві з Ulule заснував премію Let's Vegg'Up для просування та підтримки ініціатив, спрямованих на перехід до стійкішого рослинного харчування. Фонд також підтримує дослідження в галузі здорового харчування та харчової поведінки, допомагаючи студентам у дослідницькій роботі та написанні дисертацій.

bonduelle

Головна місія та цінності Бондюель

Місія Бондюель – надихати перехід на рослинну дієту. «Щоб протистояти екологічним проблемам, ми вважаємо, що рослинна їжа – це рішення, яке дозволяє нагодувати людей з повагою до природи. Зараз рослинні продукти не мають собі рівних, коли йдеться про збереження ресурсів нашої планети: води, атмосфери та енергії».

Глобальні цілі бренду :

  • забезпечити благополуччя співробітників та споживачів;

  • заохочувати прагнення здорового харчування;

  • зменшити вплив на довкілля;

  • сприяти реалізації концепції "з поля на плиту".

Компанія прагне зробити внесок у сталий розвиток. Для цього Бондюель зосередила зусилля на п'ятьох темах: сільськогосподарське виробництво, люди, харчування та якість, природні ресурси та транспорт.

Цілі Бондюель до 2025 року — на 20% скоротити викид парникових газів. Крім того, компанія планує до 2035 року використовувати тільки перероблювану або багаторазову упаковку, домогтися нульової аварійності та повної безпеки для працівників.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 175

Середня оцінка 4.4 / 5