→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Як відкрити кафе: шлях від створення концепції до успішного бізнесу

1918

Оцінили: 436

Зміст:
Розмір шрифту:

Як відкрити кафе: шлях від створення концепції до успішного бізнесу

Перш ніж відкрити кафе чи будь-який інший заклад громадського харчування, потрібно врахувати ризики. На вашому шляху буде зустрічатися багато підводного каміння – цього не уникнути. Потрібно вирішити безліч питань, починаючи від розробки концепції, вибору приміщення та найму персоналу, закінчуючи складанням меню, рекламою та налаштуванням бізнес-процесів.

 

Ви можете розглянути придбання готового бізнесу або самостійно відкрити кафе з нуля. Але незалежно від формату діяльності, вам доведеться спочатку відповісти на запитання, чи готові ви «жити» своїм проектом.

Визначення мотивації: заробіток чи хобі

Кожну справу слід починати з визначення мотивації. Чому ви вирішили зайнятися ресторанним бізнесом? Що вас спонукало до відкриття свого кафе?

Будь-який бізнес – це не розвага. Для успішної роботи необхідні серйозні знання та навички, а на шляху траплятимуться як злети, так і падіння. Тому відкривати кафе заради задоволення ризиковано, адже це не та справа, якою можна займатися у вільні години.

Така діяльність вимагає часу, зусиль, контролю, особливо якщо ви хочете досягти успіху та отримувати дохід. Тому визначити, навіщо ви вирішили цим зайнятися, украй важливо. Чітко означена причина вашого приходу у сферу громадського харчування допоможе залишитися в ресторанному бізнесі, навіть коли виникають складні ситуації чи перешкоди.

cafe-opening

Як відкрити своє кафе: з чого почати

Яке кафе ви маєте намір відкрити? Чим хочете бути корисним людям? Від відповіді ці питання залежать особливості діяльності та стратегія розвитку. Адже запуск кав'ярні, кафе з різноманітним меню чи рестораном передбачає різні концепції. У таких закладах основний продукт, цінова політика, цілі та місія можуть відрізнятися разюче. А в місцях, куди ходить молодь, закохані пари чи сім'ї з дітьми будуть різними ще й цінності, а також формат роботи.

З цієї причини перед відкриттям кафе слід вивчити ринок (конкуренти, цільова аудиторія) та розробити концепцію. А отже, треба прописати цілі, меню, визначитися з цінностями, цінами, напрямом діяльності (для кого ви працюєте і що зможете дати людям). Все це допоможе сформувати певний образ.

Розрізняють такі види кафе:

 

cafe-opening Заклади для розваг та прийому їжі . Такі кафе відрізняються оригінальним дизайном та особливою атмосферою. Кожна деталь в інтер'єрі повинна викликати позитивні емоції і бути незабутньою. Цей формат передбачає як заклади із живою музикою, шоу-програмами, танцполом, так і місця зі звичайною фоновою музикою, але обов'язково із смачною їжею, яку готує першокласний кухар.


cafe-opening Кафе з монокухнею . Популярні тому, що всі звичні страви готуються з одного продукту: м'яса, риби чи овочів.


cafe-opening Заклади з національною кухнею . Можна відкрити кафе з українською кухнею (все місцеве), італійською (з домашньої ферми), мексиканською (екологічно чисте) тощо. Такі місця завжди будуть наповнені відвідувачами, які хочуть поринути в атмосферу іншої країни і спробувати щось нове.


cafe-opening Ресторани . Такий формат передбачає ексклюзивне меню, дорогий інтер'єр та якісний сервіс.


cafe-opening Кав'ярні, кондитерські . У таких кафе подають зазвичай каву, кавові напої, коктейлі та десерти. Це можуть бути як просторі заклади з оригінальним оформленням, так і затишні невеликі місця з неймовірною атмосферою.

 

Всі перелічені заклади можуть бути оформлені в будь-якому стилі: якщо це затишна кав'ярня, то потрібний відповідний повітряний інтер'єр, якщо піратський стиль, то атмосфера доповнюється морськими елементами декору та коктейлями з ромом у меню, наприклад. Концепція впливатиме на все: дизайн, персонал, кухню, маркетингові рішення, спеціальні сервіси та на популярність вашого кафе.

cafe-opening

Вибір консультанта: наставник, консалтинг чи франшиза

Якщо у вас недостатньо досвіду у відкритті закладів громадського харчування і ви боїтеся прогоріти, має сенс найняти консультанта. Є три варіанти рішення: ментор, консалтингова фірма чи франшиза.

Ментор чи наставник – це успішний бізнесмен, який уже пройшов шлях відкриття закладу комунального харчування від початку до кінця. Він може стати чудовим порадником: розповість про деталі, попередить про перешкоди, познайомить із корисними людьми, поділиться власним досвідом. Ви зможете звертатися до нього з питаннями щодо формування ідеї, стратегії просування кафе, організації бізнес-процесів. Крім того, наставники надають підтримку та мотивують.

Фахівці консалтингових фірм допоможуть побудувати бізнес, пройшовши з вами всі етапи: від створення концепції до відкриття дверей закладу.

Або ж ви можете замовити послугу тільки для вирішення певних завдань, наприклад :

 

cafe-opening розроблення концепції;

 

cafe-opening прописування фінансового плану;

 

cafe-opening вибору приміщення;

 

cafe-opening оформлення кафе зовні та всередині;

 

cafe-opening вибору та замовлення обладнання, меблів, інвентарю;

 

cafe-opening найму персоналу;

 

cafe-opening складання меню;

 

cafe-opening управління кафе;

 

cafe-opening брендингу;

 

cafe-opening автоматизації.

 

Якщо у вас є сумніви щодо якогось із перерахованих пунктів або ви хочете отримати комплексну допомогу у відкритті кафе, звертайтесь до консалтингової фірми.

Третій варіант підходить для підприємців-початківців, які заздалегідь хочуть убезпечити свій бізнес, тому купують франшизу. Після підписання договору ви стаєте користувачем бренду, можете застосовувати напрацювання та технології франчайзера. Існує кілька різновидів франшизи: від стандартного відкриття до готового бізнесу. У першому випадку ви повинні дотримуватися правил бренду, але фінансові вкладення стануть мінімальними. У другому варіанті вам нададуть повністю готовий до використання бізнес, і ви будете вільнішими у виборі шляхів його розвитку. Однак це потребує великих вкладень.

Франшизу одержують не всі і не завжди вона підходить. Але якщо ви все ж таки вирішили вибрати такий спосіб підтримки підприємця, офіційно оформіть свій бізнес і ретельно пропрацюйте бізнес-план.

cafe-opening

Аналіз ринку: вивчення конкурентів та потреб аудиторії

Сфера громадського харчування постійно перебуває у розвитку та разом з цим зростає кількість закладів, де можна поїсти та розслабитися за чашкою ароматного напою. Чому так? Тому що, незважаючи на економічний стан та введення карантинних заходів, більшість споживачів не відмовляються від їжі поза домом, а навпаки шукають місця, які можуть приємно здивувати та пропонують додаткові сервіси, наприклад, замовлення на винесення чи адресну доставку. Тому відкриття кафе актуальне та перспективне за будь-яких обставин.

З іншого боку, у сфері комунального харчування спостерігається жорстка конкуренція. І не дивно, адже кафе – це прибутковий, цікавий бізнес. Щоб виділитись на тлі інших, потрібна оригінальна концепція. Також можна вибрати вузьку спеціалізацію. Наприклад, у пельменної набагато менше конкурентів, ніж у піцерії чи кафе з національною кухнею. Тому якщо підприємницька діяльність для вас новинка, вибирайте нішу, в якій не так багато гравців.

На цьому етапі важливо вивчити ринок, зрозуміти, хто представлений у вашій ніші, які інші кафе мають сильні та слабкі сторони, що вони пропонують. Проаналізувавши своїх основних конкурентів, ви зможете розробити правильну стратегію, що дозволяє підкреслити переваги та індивідуальність. Також слід досліджувати інтереси та потреби цільової аудиторії, щоб побудувати бізнес відповідно до цього, задовольняючи запити людей та залучаючи більше відвідувачів.

cafe-opening

Формування позиціонування та диференціації

Формування позиціонування та диференціації – важливий етап у побудові будь-якого бізнесу. Від цих понять залежить, наскільки кафе стане популярним та відвідуваним. Тобто споживачі оцінюють пропозицію, сервіс та вартість страв.

Позиціонування – це маркетинговий інструмент, з допомогою якого заклад виділяється і натомість конкурентів, стає затребуваним над ринком. При правильному підході кафе набуває цінності у свідомості людей, що впливає на відвідуваність, рентабельність закладу та його впізнаваність.

Стратегія позиціонування формується поетапно :

cafe-opening Визначаємо параметри позиціонування.

cafe-opening Обчислюємо релевантні кафе.

cafe-opening Будуємо схему позиціонування та карту сприйняття.

cafe-opening Вивчаємо схему позиціонування.

cafe-opening Визначаємо стратегію.

Стратегія позиціонування тісно пов'язані з диференціацією. Якщо перше формує образ бренду у свідомості людей за допомогою маркетингових тактик, то друге – це бренд як він є та його переваги. За допомогою диференціації можна знайти ту характеристику кафе, яка виділить її серед конкурентів, а позиціонування продемонструє її широкій аудиторії. Але не будь-яка риса може бути використана. Тут важливо, щоб вона була цінною для відвідувача (як низька вартість), зрозумілою, цілком зрозумілою і могла характеризувати заклад протягом усього періоду його існування. Тут можна використовувати місце розташування, стиль оформлення приміщення, ціни в меню, емоційний аспект та особливості, яких немає або вони слабо виражені у конкурентів.

Формування позиціонування та диференціації вашого кафе до відкриття допоможуть вам скоригувати його характеристики під потреби цільової аудиторії вже під час роботи.

cafe-opening

Побудова фінансової моделі

Фінансова модель дозволяє чітко спрогнозувати успішність бізнесу. Тому дуже важливо заздалегідь скласти грамотний план та розрахувати ресурси на запуск кафе. Так ви отримаєте уявлення про терміни повернення грошей, вкладених у справу та рівень доходу.

Для складання фінансової моделі необхідно спочатку прописати три види сценарію розвитку бізнесу: оптимістичний, реалістичний і песимістичний. Приготуйтеся до того, що спочатку ви балансуватимете між двома останніми варіантами.

Фінансова модель прописується на рік уперед із підсумками. До неї вносять прогнозовані витрати та доходи. Доходи – це весь прибуток кафе, а чистий прибуток дорівнює різниці доходів та витрат.

Розрахунок доходів включає :

 

cafe-opening середній чек;


cafe-opening кількість чеків за місяць;

 

cafe-opening середня кількість чеків на день;


cafe-opening кількість проданих позицій у меню протягом місяця;


cafe-opening частка продажу на винос або з доставкою (якщо послуга передбачена).

 

Витрати поділяються на постійні, змінні та інвестиційні (тобто фінанси для запуску проекту). Також у витратну частину входять податки та соціальні виплати.

З грамотно прописаною фінансовою моделлю ви зможете прорахувати кожен крок заздалегідь, оцінити ризики, залучити інвесторів, отримати кредит для запуску та розвитку кафе, розрахувати прибуток, витрати тощо. Тому бізнесмени-початківці замовляють професійне складання фінансового плану у фахівців, щоб бачити чітку картинку і визначити фактори, які на неї впливають.

Скільки потрібно грошей на відкриття кафе

Щоб отримати відповідь на запитання, скільки коштує відкрити кафе, потрібно розробити бізнес-план, до якого увійдуть усі витрати та визначити бюджет проекту.

Інвестиції на відкриття невеликого кафе включають :

 

cafe-opening орендну плату за приміщення - від 790 $ (зазвичай вносять за три місяці наперед);

 


cafe-opening ремонт із закупівлею меблів та розробкою дизайну інтер'єру – від 3300$;

 


cafe-opening обладнання для кафе – від 5300$;

 


cafe-opening реєстрацію бізнесу (ФОП або ТОВ) та підготовку всіх дозвільних документів – від 330 $;

 


cafe-opening початкову рекламу - 660 $;

 


cafe-opening закупівлю продуктів - 930 $;

 


cafe-opening навчання персоналу - від 600 $ (залежно від кількості осіб);

 


cafe-opening форму для персоналу - від 220 $ (залежно від кількості осіб);

 


cafe-opening резервний фонд – 25% бюджету.

 

 

Для того, щоб відкрити кафе, потрібно вкласти в проект близько 12 000 $ + резервний фонд.

Крім первісних витрат, є постійні та змінні. Вони розраховуються щомісяця, і їх потрібно планувати.

cafe-opening

Постійні витрати включають :

 

cafe-opening щомісячна оренда - від 790 $;

 


cafe-opening реклама - від 130 $;

 


cafe-opening оплата комунальних послуг – від 130$;

 


cafe-opening амортизація обладнання, оновлення посуду та інвентарю – від 66 $;

 


cafe-opening охоронна система - від 66 $;

 


cafe-opening інтернет / зв'язок - від 66 $;

 


cafe-opening зарплата персоналу – від 1700$ (залежно кількості співробітників);

 


cafe-opening податки та відрахування до фондів – 95 $.

 

 

Постійні витрати на утримання кафе дорівнюватимуть понад 3000 $.

Змінні витрати розрахувати складніше, оскільки прогнозувати їх непросто. Там впливають коливання курсу валют, потреба у послугах сторонніх фірм, ціни постачальників, виробничі витрати та інших. Такі витрати включають закупівлю товарів за собівартістю, нехарчових витратних матеріалів, фінансові послуги, рекламу, ФОП, включаючи відрахування на фонди і податки. Щоб приблизно розрахувати змінні витрати, треба визначити суму середнього чека та торгову націнку.

cafe-opening

Навіщо потрібний резервний фонд

Щоб пережити збитковий період або покрити непередбачені витрати, потрібний резервний фонд, який допоможе уникнути банкрутства. Ви можете сформувати його на початку діяльності та регулярно відраховувати відсоток від чистого прибутку.

Щоб резерв став ефективною «фінансовою подушкою» для вашого кафе, до нього має входити 25% статутного капіталу бізнесу. Поповнюють фонд відрахуваннями з одержаного прибутку – зазвичай це 5%. Але можна розглянути більшу або меншу відсоткову ставку або певну суму, нижче за яку переказувати гроші в резерв не можна.

Також слід заздалегідь прописати, у яких випадках дозволено задіяти страхові резерви та внести поповнення фонду до статті щомісячних постійних витрат.

Асортимент, цінова політика та середній чек

Меню кафе та ціну страв потрібно продумати заздалегідь.

Список формується у кілька етапів :

cafe-opening Концепція – треба розділити напої та страви на групи, визначити позиції щодо кожної з них та продумати цінові категорії.

cafe-opening Тестова дегустація для відбору ключових страв меню.

cafe-opening Створення технологічної карти страв та визначення формату подачі відвідувачам.

При виставленні вартості важливо враховувати кілька моментів. По-перше, всі позиції, представлені в меню, повинні мати таку ціну, щоб цільова аудиторія змогла її заплатити, а власник кафе отримав прибуток. По-друге, страви однієї групи не повинні надто відрізнятися за вартістю, щоб у відвідувача не виникло думки, що дешевизна пояснюється низькою якістю, а дорожнеча – завищеною ціною. По-третє, важливо, щоб різниця між найдорожчою стравою та найбюджетнішою позицією в меню не була вищою за 300%, щоб гості не сумнівалися як продукти та сумлінність підприємця. По-четверте, страви та напої, які приготовані з недорогих інгредієнтів, не повинні мати високого чеку, щоб не викликати у відвідувачів нерозуміння та розчарування. І на останок,співвідношення ціна-якість має стати головним критерієм щодо асортименту кафе і цінової політики.

Після складання меню та встановлення цін на страви слід розрахувати приблизний середній чек. Це дуже важливий показник для кафе. З його допомогою ви зможете коригувати асортимент та цінову політику, щоб ваш бізнес розвивався швидше. Візьміть із фінансової моделі показники за кількістю чеків та сумою виручки за день, потім поділіть загальну вартість на кількість замовлень. Тож ви отримаєте середній чек. Чим він вищий, тим краще для бізнесу. Знаючи розмір середнього чека, ви зможете продумати стратегію ведення бізнесу ретельніше, оцінити потреби відвідувачів та їхню купівельну спроможність, з'ясувати ступінь прибутковості кафе, визначити сезонність бізнесу.

cafe-opening

Розробка плану продажу

Для того, щоб збільшити обсяг продажів у кафе та максимально наблизити терміни окупності проекту, розробляється спеціальний план. Це не прогноз, а чіткі цілі та дії співробітників кафе. План продажу містить інформацію щодо цільової аудиторії, цінової політики, акцій, стратегії та тактики просування бізнесу, а також дані про відповідальних за виконання завдань та терміни.

Розробка плану включає такі етапи :

cafe-opening Визначення ролі кожного працівника.

cafe-opening Аналіз потенційного клієнта.

cafe-opening Вибір інструментів та ресурсів, якими може користуватися персонал для досягнення цілей.

cafe-opening Відстеження трендів на ринку.

cafe-opening Визначення можливих змін закладу.

cafe-opening Опис цілей за SMART-методикою та бажаним результатом.

cafe-opening Розрахунок можливих продажів та вигідних позицій у меню за коефіцієнтом валової маржі.

cafe-opening Визначення точки беззбитковості.

cafe-opening Позначення мінімально допустимих показів із продажу.

Якісно опрацьований план продажів дозволить розвивати бізнес, робити його успішнішим, передбачити ризики та спрогнозувати рівень доходів.

Розрахунок точки беззбитковості

Точка беззбитковості для кафе – це кількість страв чи напоїв у меню, які потрібно продати, щоб вийти у нуль. Як тільки ви реалізуєте достатню для покриття виробничих витрат кількість продукції, почнете отримувати прибуток від бізнесу.

Точку беззбитковості необхідно розрахувати всім позицій у меню. Тому слід визначити маржинальний прибуток для кожної страви та напою. Для цього спочатку від ціни в меню треба відібрати середню суму, що витрачається для виготовлення продукції, щоб отримати маржинальний прибуток. Наприклад, собівартість середньої порції латте дорівнює 2 $, а ви продаєте його по 20 $. Тоді маржинальний прибуток буде 18 $.

Потім необхідно визначити коефіцієнт маржинального доходу (КМД). І тому МД потрібно розділити ціну продукції чи середній чек. Наприклад, маржинальний прибуток у 18 $ треба розділити на ціну реалізації товару в 20 $, що дозволяє отримати коефіцієнт у 0,9. Цей показник слід розділити на виручку кафе, щоб дізнатися загальну суму продажу латте для досягнення точки беззбитковості.

cafe-opening

Як розрахувати окупність кафе

Окупність кафе залежить від кількох показників конкурентоспроможності, відвідуваності та цінової політики. Розрахуємо швидкість повернення інвестицій на прикладі.

Припустимо, що ви відкрили кафе на 30-40 відвідувачів. За місяць зал заповнюється на 70%. Сума середнього чека у вас становить 10,5 $, місячний виторг дорівнює 9000 $, а чистий прибуток - 3000 $. За таких показників бізнес почне окупатися за півроку. Рентабельність закладу при цьому становитиме 43%.

Максимальний термін окупності для кафе з позначеною кількістю відвідувачів – 2-2,5 роки, але за оптимістичного сценарію цього можна досягти за перший рік роботи кафе.

Вибір напряму діяльності та формату приміщення

Вибір формату кафе залежить від модних тенденцій, споживчого попиту та переваг власника. Адже заклад, який не цікавий самому бізнесмену, не стане прибутковим. Щоб визначитися із напрямом роботи, слід вивчити ринок та потреби аудиторії.

Який формат кафе вибрати:

 

cafe-opening Суші-бар або кафе азіатської кухні . Такий заклад пропонує нарівні з різними напоями суші, роли, у тому числі солодкі, сети, локшину та інші страви східної кухні.


cafe-opening Вегетаріанське кафе . У ньому страви та напої не містять продуктів тваринного походження. Наприклад, для приготування кави використовують мигдальне або кокосове молоко, а м'ясні продукти замінені на рослинні аналоги, наприклад, сою.


cafe-opening Кальянні . У таких закладах центральним продуктом є тютюнові вироби для кальянів на воді, соку, молоці, вині та ін. До ароматного замовлення можна додати безалкогольні або алкогольні напої та легкі закуски.


cafe-opening Дитяче кафе . У таких закладах головні відвідувачі – це діти до 14 років та їхні батьки. Особливості роботи полягають у тому, що окрім подачі їжі тут влаштовують майстер-класи, творчі заходи та свята.


cafe-opening Інтернет-кафе . Відвідувачі можуть не тільки замовити страви та напої, а й скористатися інтернетом для роботи та розваги. Крім розробки меню потрібно придбати спеціальну оргтехніку, а також встановити кілька роутерів для безперебійної передачі сигналу.


cafe-opening Фаст-фуд . Основа меню – усі види бургерів, картопля фрі, м'ясо у фритюрі та кавові напої, чай, газування. Особливості – швидке обслуговування, можливість забрати замовлення із собою та опція доставки.


cafe-opening Антикафе . Відвідувач платить не за блюда, а за час, проведений у закладі. При цьому він може замовляти напої та кондитерські вироби, користуватися книгами, настільними іграми та іншими розвагами у кафе.


cafe-opening Зоокафе . У таких закладах відвідувачі, крім прийому їжі, можуть погратися з тваринами, наприклад з кітами або папугами.

 

Такі формати закладів як антикафе, інтернет-кафе, кальян зали дозволяють відкривати кафе без кухні, але з прилавком, де є можливість замовити напої, купити снеки, печиво, закуски.

Приміщення для кафе можна купити або орендувати. Це може бути окрема будівля, місце у торговельно-розважальному центрі, кіоск на вулиці, приміщення на першому поверсі житлового будинку чи офісної будівлі. При виборі місця слід враховувати пішохідну прохідність, розміри кімнат, стан інженерних комунікацій, паркування поруч.

Якщо ви збираєтеся відкривати кафе для дітей, то важливо, щоб приміщення дозволяло облаштувати ігрову кімнату або зал для проведення майстер-класів.

cafe-opening

Що потрібно для того, щоб відкрити дитяче кафе:

 

cafe-opening вибрати концепцію – класичне кафе з громадським харчуванням та ігровою зоною, кафе-морозиво, творче кафе тощо;

 


cafe-opening отримати дозвільні документи;

 


cafe-opening знайти приміщення – краще вибирати торгові центри, парки, набережні, спальні;

 


cafe-opening закупити меблі та обладнання;

 


cafe-opening найняти персонал;

 


cafe-opening знайти постачальників товарів;

 


cafe-opening скласти дитяче меню;

 


cafe-opening яскраво та цікаво оформити приміщення.

 

 

Дизайн інтер'єру дитячого кафе відіграє важливу роль, оскільки має не просто відповідати інтересам цільової аудиторії, але також дивувати, розважати, налаштовувати на веселощі, гру.

Що стосується питання, що потрібно для того, щоб відкрити громадське харчування, незалежно від формату діяльності, то спочатку треба визначитися з ідеєю бізнесу, концепцією. Тобто, доведеться вирішити, чим кафе відрізнятиметься від конкурентів, у чому його фішка, яка буде стилістика, особливості оформлення інтер'єру. А потім уже переходити до складання меню, пошуку приміщення та постачальників, облаштування кафе тощо.

cafe-opening

Як знайти приміщення для кафе

Правильно підібране розташування грає важливу роль для кафе. Тому важливо сформувати матрицю пошуку, щоб знайти оптимальну локацію за ключовими параметрами. До них відносяться:

 

cafe-opening висока прохідність: можна вибрати не центр міста, але вулиці, що поряд з ним знаходяться;

 


cafe-opening зручний та безпечний під'їзд має на увазі хорошу транспортну розв'язку, наявність паркування та безпечний район;

 


cafe-opening можливість перепланування чи капітального ремонту приміщення під свої потреби;

 


cafe-opening звукоізоляція - важливо щоб кафе, яке працює до пізньої ночі, знаходилося не в житловому будинку або мало якісну систему шумоізоляції;

 


cafe-opening формат та тематика закладу – наприклад, спортивні кафе краще відкривати у спортивних комплексів, суші-бари, кальянні, фаст-фуд – поряд із або всередині розважальних центрів, а інтернет-кафе – недалеко від офісів.

 


cafe-opening ціна оренди – якщо ви бажаєте заощадити, то місце розташування можна вибрати не найоптимальніше, але при цьому слід грамотно організувати заклад, щоб залучати відвідувачів.

 

За цими критеріями проаналізуйте райони міста та приміщення, щоб знайти місце для вашого майбутнього кафе. Зробити це можна самостійно або замовити послугу в компанії з організації бізнесу.

Пошук зручно розпочинати з вивчення пропозицій в інтернеті – на дошках оголошень. Крім того, не зайвим буде самостійно відвідати район, що вас цікавить, і подивитися, чи є приміщення, які здаються в оренду, що знаходиться поруч, яка тут прохідність і які люди живуть.

cafe-opening

Ризики при виборі приміщення

Коли у вас буде список адрес та відповідних приміщень, потрібно вивчити їх і виключити такі ризики:

 

cafe-opening Невідповідне місце розташування . Тут треба спиратися на формат та тематику. Наприклад, дитячі кафе краще розміщувати у парках та зонах відпочинку, молодіжні – поблизу студентських містечок та гуртожитків, економ-клас підійде для спальних районів, експрес-обслуговування – для бізнес-кварталів, а для літніх майданчиків обирайте місце біля річки, на причалі. Якщо у вас оригінальна концепція і ви впевнені, що зможете здивувати відвідувача незвичайною кухнею, спробуйте торговий центр.

 


cafe-opening Відсутність під'їзних шляхів , зупинки громадського транспорту та паркування для автомобілів відсіє велика кількість потенційних клієнтів, які просто не зможуть до вас дістатися.

 


cafe-opening Шумні автомагістралі . Жвавий автомобільний рух може заважати вашим відвідувачам спокійно та спокійно проводити час.

 

 

Щодо самого приміщення, то для нього теж є кілька правил.

cafe-opening По-перше , переконайтеся, що вентиляція, каналізація, проводка, пожежна сигналізація та евакуаційні виходи знаходяться в належному стані. Найкраще підійде приміщення, де раніше вже був заклад громадського харчування. Так вам не доведеться витрачати значні кошти на перепланування та ремонт.

cafe-opening По-друге , всередині приміщення не повинно бути лабіринтів. Краще підібрати будинок із формою прямокутника чи квадрата. Якщо простір дозволяє, встановіть перегородки або кабінки лише для деяких столиків. Заздалегідь продумайте схему розставляння столів, де буде знаходитися кухня, склад і т.д.

cafe-opening По-третє , уникайте тих приміщень, які мають дуже низькі стелі. Вони створюватимуть відчуття тиску та почуття замкнутого простору. В ідеалі висота стелі для кафе має становити 3 метри.

Якщо локація і приміщення відповідає переліченим вимогам, можна провести виїзний аналіз, щоб вибрати з усіх варіантів відповідний.

cafe-opening

Виїзний аналіз та підрахунок трафіку

Коли оглядатимете приміщення і оцінюватимете жвавість вулиць навколо нього, почніть із входу. Найкраще розташування – це перша лінія будівель від траси та перший поверх. До майбутнього кафе має підходити пішохідний перехід, а поряд, але не навпаки, розташовуватиметься зупинка транспорту, паркувальні місця. Вдалий варіант – місце для автомобілів клієнтів.

З погляду реклами кафе відмінне місце – це перехрестя. Так вікна закладу виходитимуть одразу на дві вулиці і більше потенційних відвідувачів звернуть на нього увагу.

Самі вікна також відіграють важливу роль. Їх незвичайне оформлення, форма та величина стануть плюсом для будь-якого кафе.

Коли опинитеся поряд з будинком, що вас цікавить, подивіться, що знаходиться поруч: компанії, організації, конкуруючі заклади. Зверніть увагу на контингент: вік, стать, зовнішній вигляд людей, а також поспостерігайте, скільки людей проходить повз цю точку і в який час тут більше перехожих.

Як провести виїзний аналіз:

cafe-opening Огляньте територію: район, його особливості, які об'єкти впливають.

cafe-opening Оцініть транспортний та пішохідний трафік, тобто, де знаходяться вузли потоків, розташована точка захоплення уваги.

cafe-opening Дайте характеристику перехожим за кількістю та потенціалом відвідування вашого кафе.

cafe-opening Визначте місце розташування конкурентів та зону їхнього впливу щодо вашого закладу.

cafe-opening Виявіть партнерів для крос-маркетингу.

Коли ви оберете місце та будинок для кафе, зв'яжіться з його власником для проведення переговорів та уточнення деталей.

cafe-opening

Переговори з орендодавцем: документи на приміщення та договір оренди

Перше правило, яке має слідувати кожен підприємець під час укладання договору оренди, особливо довгострокової, – це перевірка всіх правозасвідчувальних і правовстановлюючих документів у власника приміщення. Він повинен надати їх до підписання договору, щоб ви змогли ретельно вивчити їх або віддати на аналіз юристам. Так ви зможете уникнути шахраїв і переконатися, що всі документи в порядку.

Орендодавець повинен надати :

cafe-opening виписку з ЄДР;

cafe-opening документ, що підтверджує, що орендодавець є власником на законних підставах;

cafe-opening свідоцтво про реєстрацію фізичної (плюс паспортні дані, свідоцтво про народження) або юридичної особи (плюс виписку з ЄДРЮЛ, статут).

cafe-opening технічний паспорт будівлі;

cafe-opening технічний та будівельний аудит;

cafe-opening пожежний аудит;

cafe-opening договори про надання комунальних послуг;

cafe-opening податкові документи;

cafe-opening договір оренди.

Додатково вам можуть видати нотаріально завірену довіреність (якщо власник не підписує документи), згоду чоловіка (якщо орендодавець ФОП) та документи, що засвідчують, що орендодавець фізично та психічно здоровий.

Після перевірки всіх документів слід перейти до укладання та підписання договору оренди. У ньому обов'язково мають бути прописані докладні дані про приміщення, умови, терміни, ціна оренди, форс-мажорні обставини та ін. А ще слід обговорити з орендодавцем можливість надання орендних канікул.

cafe-opening

Як отримати максимальні орендні канікули

Коли підписуватимете договір, обговоріть можливість надання вам орендних канікул, щоб дати час бізнесу запуститися і зміцнитися. Зупинення нарахування плати за оренду будівлі видають власники на період ремонту, перепланування чи переобладнання приміщення, а також у деяких непередбачених ситуаціях, наприклад, у період епідемії. Також орендні канікули можна взяти на інший часовий проміжок, але треба довести необхідність пільги.

Призупинити грошове нарахування за оренду вигідно як орендарю, і орендодавцю. Адже тільки стабільний бізнес приноситиме дохід, достатній для регулярного та своєчасного внесення орендної плати. Строк таких канікул обумовлюють до підписання договору та вносять до тексту документа після погодження сторонами.

Договір оренди містить :

 

cafe-opening предмет договору;


cafe-opening визначення сторін;


cafe-opening термін дії;


cafe-opening схема оплати;


cafe-opening Права та обов'язки сторін.

 

Якщо договір оренди оформляється більше, ніж на рік, знадобиться державна реєстрація. Орендар отримає права на приміщення після підписання обома сторонами акта передачі.

Розробка айдентики: назва, логотип, фірмовий стиль, інтер'єр кафе

Розробка назви, логотипу, фірмового стилю та інтер'єру кафе – важливий етап на шляху відкриття закладу. Існують деякі правила створення атрибутів айдентики.

Напевно, ви вже замислювалися, як назвати кафе і у вас з'явилося кілька ідей. Тут головне, щоб ім'я було коротким, легко вимовним і таким, що запам'ятовується, відрізнялося оригінальністю. Крім того, воно має асоціюватися у свідомості потенційних клієнтів лише з вашим кафе. Врахуйте той факт, що назва буде присутня на рекламних носіях, вивісці, обладнанні, інвентарі, формі офіціантів, серветках на столах і т.д. Тому підійдіть ґрунтовно до питання вибору шрифту і відтінків. Можна також скористатися генератором назв для вибору цікавих варіантів.

Крім назви, закладу знадобиться графічний знак – логотип, який, як і ім'я, повинен мати оригінальність, запам'ятовування та асоціюватися з вашим кафе. Якщо у вас є напрацювання, ви можете звернутися до брендингової агенції та студії графічного дизайну WeLoveBrands для промальовування логотипу для різних носіїв: неонової вивіски, одягу персоналу, меню тощо. Якщо у вас немає ідей, замовте розробку корпоративного логотипу для вашого закладу.

Кафе, у якого є свій фірмовий стиль, буде вигідно виділятися на тлі посередніх закладів.

Він служить візуальним ідентифікатором бренду за рахунок логотипу та інших графічних елементів, шрифту в назві, слогані та меню, колірного наповнення в інтер'єрі та рекламних матеріалах. Фірмовий стиль бере участь у побудові іміджу компанії.

Що стосується інтер'єру, то центральним елементом будь-якого кафе є прилавок/бар. Відвідувачі приходять сюди, щоб зробити замовлення, розплатитись або дізнатися якусь інформацію. Тому всі елементи (від вивіски до серветок та стиків із цукром) повинні бути оформлені відповідно до фірмового стилю.

Якщо ви хочете не просто відкрити кафе, а й будувати надалі успішний прибутковий бізнес, подбайте про розробку айдентики , щоб виділитися на тлі конкурентів та запам'ятатися аудиторії.

Створення брендбуку всіх промоматеріалів

Брендбук для кафе – це цілий посібник із використання фірмового стилю закладу на сувенірній продукції, у дизайнерських «фішках» інтер'єру, на одязі барменів, офіціантів, менеджерів, на серветках, у надрукованому меню, флаєрах на столиках, на сайті тощо. Також цей документ містить інформацію про цілі, філософію, цінності та місію бренду.

Створення брендбуку всіх матеріалів кафе дозволяє вказати, як правильно розміщувати графічні елементи ідентифікації закладу на будь-яких рекламних носіях та в будь-якій країні. Так цільова аудиторія зможе легко знайти ваше кафе серед інших закладів за рахунок збільшення впізнаваності.

Якщо у вас з'явиться брендбук, ви зможете легко оформляти будь-які елементи, швидко знаходити партнерів чи інвесторів, навчати нових співробітників та занурювати їх у принципи роботи закладу.

Щоб закріпити візуальний образ у свідомості потенційних відвідувачів, розробіть фірмовий стиль та замовте розробку брендбука у WeLoveBrands. Докладніше про цю послугу ви можете прочитати тут .

cafe-opening

Ремонт: як вибрати підрядників та контролювати процес

Приміщення, яке ви знайшли для свого кафе, знадобиться упорядкувати. Навіть якщо ваш вибір припав на доглянуту будівлю, в якій раніше знаходився заклад громадського харчування та перепланування не потрібне, все одно косметичний ремонт та декорування приміщення знадобляться. Для цих робіт найміть підрядників.

Як вибрати підрядника:

cafe-opening Пошукайте варіанти в інтернеті, на сайтах спеціалізованих компаній через знайомих.

cafe-opening При виборі зверніть увагу на реєстрацію підприємства, відгуки та наявність портфоліо. Якщо вас все влаштує, оформіть договір на ремонтні послуги.

cafe-opening Обговоріть можливість відвідати об'єкт під час роботи бригади. Так ви зможете контролювати процес, оцінити чистоту робочої зони та швидкість просування ремонту.

cafe-opening Переконайтеся, що працівники не мають шкідливих навичок, оскільки влаштовувати перекур на будівельному майданчику не можна згідно з правилами пожежної безпеки.

Для контролю ви можете відвідати об'єкт, оцінити чистоту та справність робочих інструментів, а також охайний зовнішній вигляд робочих. Професіонали піклуються про своє обладнання, форму та прибирають робоче місце.

Слід перевірити, наскільки добре упаковані готові ділянки приміщення: вікна, підлога, підвіконня та ін. При якісному ремонті чистові матеріали не пошкоджуються. А коли вам будуть здавати об'єкт, обговоріть прибирання робочого простору від будівельного сміття та оцініть, наскільки точно бригада виконала ваші вимоги.

Вибір меблів для кафе

Інтер'єр кафе разом з якісним обслуговуванням та гарною кухнею відповідає за залучення та утримання відвідувачів. Основна частина облаштування внутрішнього приміщення – меблі. Вона повинна підбиратися відповідно до стилю і формату закладу, бути зручною для відпочинку та прийому їжі, легко чиститися, мати міцність і надійність. Кількість предметів інтер'єру підбирається з урахуванням розмірів закладу та місткості (1 відвідувач – 1,6 м/кв).

Всі меблі для кафе ділиться на групи :

 

cafe-opening для залу : барна стійка, столи, стільці, м'які меблі, комоди, шафи, вітрина;

 

 


cafe-opening для вулиці : столик для посуду, столи, стільці, диванчики;

 

 


cafe-opening для службового персоналу : шафи для особистих речей, стіл, стільці, крісла.

 

 

Ви можете купити нові меблі або вживані або замовити комплекти для кафе за індивідуальними параметрами. Все залежить від вашого бюджету, статусу закладу та його тематики.

cafe-opening

Обладнання, інвентар та програмне забезпечення

Професійне обладнання для кафе – рідкісне та дороге. Тому купувати його варто після ретельного прорахунку кількості посадкових місць, площі, продуктивності та кількості позицій у меню.

Обладнання для кафе має :

 

cafe-opening відповідати санітарним нормам;

 


cafe-opening мати тривалий термін експлуатації;

 


cafe-opening виготовлятися із якісних матеріалів;

 


cafe-opening купуватись у перевірених виробників;

 


cafe-opening мати гарантію.

 

cafe-opening

Все обладнання для кафе ділиться на наступні категорії :

 

cafe-opening Холодильне .

Сюди входять шафи, камери, столи-вітрини, льодогенератори, апарати шокової заморозки.

 


cafe-opening Теплове .

Включає плити, пароконвектомати, шафи для смаження.

 


cafe-opening Хлібопекарське та кондитерське .

Сюди відносяться тістомісильна машина, кондитерський міксер, тісторозкатка, шафа, хліборізка.

 


cafe-opening Посудомийне обладнання .

 

 


cafe-opening Електромеханічне .

Входять подрібнювачі різних стилів різання продуктів.

 


cafe-opening Барне .

Включає блендери, соковитискачі, молочні міксери, кавоварки, кавомолки, кавомашини, шоколадниці.

 


cafe-opening Допоміжне обладнання .

Представлено виробничими столами, стелажами, сушінням для посуду, візками, ванною для посуду.

 

Інвентар, як і обладнання, повинен відповідати стандартам якості та санітарним нормам. Але ці предмети часто розбиваються та ламаються досить швидко, тому завжди потрібно мати посуд у запасі.

cafe-opening

До інвентарю кафе відносять :

 

cafe-opening фарфоровий та керамічний посуд: тарілки, чашки, блюдця, салатниці, заварники тощо;

 


cafe-opening столові прилади: вилки, ложки та ножі;

 


cafe-opening наплитний посуд із чавуну та нержавіючої сталі: каструлі, сковороди, сотейники;

 


cafe-opening гастроємності: контейнери для зберігання та демонстрації готових страв;

 


cafe-opening барний посуд: келихи, склянки для соку, води та коктейлів, джаги, ложки, щипці для цукру, пляшки, відра для льоду, шейкери, пальники, джиггери тощо;

 


cafe-opening кухонне начиння: ножі, дошки, харчові контейнери, пляшки для соусів, прилади для зважування, друшляки, половники, картоплем'ялки, кошики для хліба та інше;

 


cafe-opening кондитерський посуд: сита, мішки для крему, підкладки для тортів, рамки та форми для випічки та шоколадних прикрас.

 

 

Для кафе на 30-40 місць знадобиться обладнання та інвентар на суму від 14 000 $.

Для зручного обліку продажів у кафе потрібна програма автоматизації. Така покупка цілком виправдана. З її допомогою можна вести складський та фінансовий облік, стежити за аналітикою та діяльністю закладу. Ви зможете керувати своїм обладнанням, робити розрахунки, контролювати роботу співробітників за допомогою планшета.

Для вибору відповідної програми ретельно вивчіть функції різних систем автоматизації для кафе (Poster, R-keeper, Tillypad та ін.). Переконайтеся, що вибране ПЗ впорається з поставленими завданнями.

Пошук та навчання персоналу

Для невеликого кафе на 30-40 посадкових місць знадобляться 4 офіціанти в зал, 4 кухарі та 2 клінери з позмінною роботою, а також адміністратор та бухгалтер. Для цього ви можете звернутися в агентство з підбору персоналу або самостійно подати оголошення про пошук співробітників. До відкриття закладу та набору персоналу ви визначаєте форму обслуговування згідно з концепцією, а потім проводите навчання офіціантів та барменів, які працюють у залі.

Головні вимоги до всіх найнятих :

 

cafe-opening наявність санітарної книжки з відмітками;

 


cafe-opening наявність освіти у кухарів;

 


cafe-opening ознайомлення з правилами обслуговування у вашому закладі;

 


cafe-opening вивчення інструкцій з техніки безпеки під час використання устаткування.

 

 

Що ж до вимог до власника кафе – подбайте про складання графіка позмінної роботи, безпеки та своєчасної оплати праці.

cafe-opening

Інструкції та чек-листи для роботи та контролю персоналу

Кожен співробітник закладу, перед тим як розпочати роботу, повинен пройти інструктаж та отримати список своїх обов'язків.

 

cafe-opening Адміністратор організовує робочий процес. Він наймає та керує персоналом, а потім контролює його роботу, відповідає за маркетинг, проводить інвентаризацію, приймає попередні замовлення столиків. Ви можете найняти на посаду адміністратора окрему людину або самостійно виконувати її обов'язки.

 

cafe-opening Кухарі займаються роботою на кухні, у тому числі розробляють гастрономічну карту страв, складають меню, враховують витрати на продукти, відповідають за якісне приготування їжі, зберігання невикористаних продуктів та готують.

 

cafe-opening Офіціанти зобов'язані приймати замовлення у залі, обслуговувати відвідувачів, стежити за чистотою у приміщенні, сервірувати столи, приймати плату, добре орієнтуватися в актуальному меню та давати рекомендації на прохання гостей.

 

cafe-opening Прибиральники працюють з посудомийним обладнанням, підтримують чистоту кухні, залу та навколо закладу.

 

cafe-opening Бухгалтера можна найняти віддалено та звертатися до нього за потребою (для підготовки звітів, сплати податків тощо).

 

 

Для спрощення контролю роботи створіть чек-лист обов'язків для працівників. Ви самостійно заповнюватимете і стежитимете за виконанням завдань кожного. Передбачте премії найкращим співробітникам. Чек-листи роздайте кожному працівнику, щоб вони самостійно себе перевіряли. Використання цієї техніки допоможе знизити кількість помилок на роботі, розібратися в інформації щодо завдань та їх оцінки, прискорити навчання нового персоналу.

Ведення інвентаризацій

Інвентаризація – невід'ємна частина злагодженої роботи кафе та іншого закладу громадського харчування. Своєчасна перевірка виключає проблеми з поставками, оплатою за рахунками, зі списаннями та контролем роботи персоналу. Грамотна та регулярна інвентаризація безпосередньо впливає на доходи та маржинальний прибуток, що дозволяє знизити відсоток недостач. Проте проводити її раз на місяць чи тиждень, а також позапланово вручну може бути невигідно. Адже кафе вимагає від власника та виконання інших завдань. Для інвентаризації можна найняти відповідальну людину або встановити єдину систему обліку, яка автоматично внесе всі зміни.

Інвентаризація кафе допомагає визначити помилки в одиницях обліку та порціях страв, дублюючі позиції, великі залишки, недоліки, виявити крадіжку. Крім того, коли всі помилки усунуті, можна обговорити впровадження програми лояльності. Але це не означає, що за результатами інвентаризація не слід стежити постійно. Навпаки. Тільки ретельний аналіз стану справ дозволить обирати правильний підхід у управлінні бізнесом.

cafe-opening

Ведення фінансового обліку

Щоб не потрапити до фінансової пастки, обов'язково ведіть облік усіх коштів. Так ви уникнете касового розриву і у вас завжди будуть гроші, щоб заплатити за рахунками.

Правила ведення фінансового обліку:

cafe-opening Поєднайте фінансовий облік з управлінським. Так ви визначите найприбутковішу позицію в меню.

cafe-opening Чи не змішуйте особисті кошти з грошима бізнесу.

cafe-opening Визначтеся з інструментом, який використовуватимете для розрахунків. Це може бути 1С або будь-який інший додаток. Також можна підібрати систему автоматизації з функцією фінансового обліку.

cafe-opening Щоб уникнути плутанини в щомісячних витратах, заведіть обліковий календар.

cafe-opening Складіть фінансовий план, розрахуйте точку беззбитковості, створіть фінансову модель, передбачте резервний фонд – вживіть усіх заходів, щоб уникнути чи мінімізувати втрати від можливого касового розриву.

cafe-opening Розбийте всі витрати на дрібні категорії, щоб легше було визначити, в яких сферах бізнес втрачає, де можна заощадити, а де навпаки вкласти кошти.

cafe-opening Враховуйте не лише гроші, а й матеріальні активи кафе.

cafe-opening Фіксуйте фінансові борги та схеми їх погашення.

Використовуючи перелічені правила, ви зможете більш ефективно проводити фінансовий облік, розвивати свій бізнес, роблячи його прибутковим.

cafe-opening

Контроль персоналу на робочому місці

Контролювати персонал кафе означає отримати низку переваг. По-перше, ви підтримуєте ефективність роботи. По-друге, уникаєте помилок, промахів та порушень. По-третє, зможете швидко усунути чи мінімізувати наслідки неприємних ситуацій на робочому місці.

Крім того, співробітники теж отримують зиск від впровадження комплексу заходів для контролю. Вони краще розуміють вимоги керівництва, стають впевненішими, з'являється мотивація, бажання рухатися кар'єрними сходами та отримувати фінансову винагороду за професіоналізм.

У своєму кафе ви можете скористатися такими прийомами контролю персоналу :

 

cafe-opening планерки перед робітникамизмінами;

 

 


cafe-opening звіти про виконану роботу;

 

 


cafe-opening мотиваційна дошка з досягненнями співробітників та показниками ККД;

 

 


cafe-opening використання «таємних відвідувачів»;

 

 


cafe-opening підключення системи відеоспостереження;

 

 


cafe-opening «іспити» на перевірку знань меню та правил обслуговування відвідувачів.

 

 

Проте просто запровадити методи контролю та мотивації працівників мало. Важливо вибудовувати довірчі відносини всередині колективу, між керівником та підлеглими.

cafe-opening

Робота з клієнтами: лояльність та заперечення

Невдоволений гість з'являється завжди. Це невід'ємний «привілей» закладів громадського харчування. У той же час це можливість виправити проблемну ситуацію, створити найкращий та якісний метод обслуговування у кафе. Для цього необхідно навчити персонал працювати із запереченнями відвідувачів.

Техніка ВПІО: вислухав, прийняв, досліджував, відповів. Як вона працює?

 

cafe-opening Вислухуєте заперечення клієнта остаточно.


cafe-opening Погоджуєтеся з правом відвідувача мати свою думку та створюєте атмосферу розуміння.


cafe-opening Уточнюєте причину заперечення за допомогою додаткових питань.


cafe-opening Формулюєте відповідь, з якою погодився б клієнт.

 

Щоб навчитися працювати із запереченнями, можете розігрувати подібні ситуації з персоналом, провести тренінг для співробітників. На найчастіші заперечення підберіть готові відповіді.

Маркетинг та соціальні активності

Рекламна кампанія кафе будується, виходячи з концепції, цільової аудиторії та бюджету закладу. Маркетингова стратегія передбачає використання назви, логотипу та фірмового стилю для проведення акцій, надання знижок, спеціальних пропозицій та інших методів просування.

Розкрутка кафе включає :

 

cafe-opening рекламні відеоролики в кінотеатрі та на YouTube;

 


cafe-opening оформлення соціальних мереж Instagram та Facebook та просування;

 


cafe-opening участь як спонсор у культурно-масових заходах для дітей та дорослих;

 


cafe-opening розміщення реклами на білбордах;

 


cafe-opening роздача співробітниками візиток, промоутерами флаєрів чи буклетів із новинками меню;

 


cafe-opening подієвий маркетинг;

 


cafe-opening реклама у ЗМІ та на радіо;

 


cafe-opening участь на ярмарках, харчових виставках під час святкування міських та загальнонаціональних подій;

 


cafe-opening програма лояльності, «щасливий годинник», особливе меню.

 

 

Окремо варто відзначити активності у соціальних мережах (челенджі, розіграші, вікторини із призами, акції) для залучення додаткової аудиторії, яка любить робити селфі та викладати огляди закладів. Тому подбайте про безкоштовний Wi-Fi для відвідувачів.

cafe-opening

Існує кілька правил, як і коли краще влаштовувати знижки та пропонувати бонуси :

 

cafe-opening плануйте акції у будні дні;

 


cafe-opening збільште вартість популярних пунктів меню покриття різниці у витратах;

 


cafe-opening давайте коротку, зрозумілу назву акціям у кафе, що запам'ятовується;

 


cafe-opening влаштовуйте акції для однієї групи напоїв чи страв у меню;

 


cafe-opening відстежуйте прибутковість рекламних заходів.

 

 

Порівнюйте свої фінансові можливості, вирішуючи застосувати один із запропонованих інструментів. Бюджет на просування кафе потрібно фіксувати в окремій статті видатків, а це близько 600-700 $ залежно від типу рекламної кампанії.

Важливим є також дизайн меню . Чим привабливішим і оригінальнішим ви його оформите, тим апетитнішими здадуться страви і тим більше гості замовлятимуть.

При цьому пам'ятайте, що найважливішими факторами, що впливають на популярність та відвідуваність закладу, залишаються продукт та сервіс. Якщо ви підтримуєте стандарти якості в їжі та обслуговуванні, постійно їх покращуєте, відвідувачі захочуть повернутися і запросити друзів.

cafe-opening

Податки Взаємини із державними органами

Для того, щоб відкрити кафе в Україні, потрібно надати низку документів до відповідних державних інстанцій.

Насамперед слід визначитися з формою власності – ФОП або ТОВ. Кожна з них має свої переваги та недоліки. ФОП можна вибрати, якщо ви не плануєте вести масштабний бізнес, інакше треба реєструватися як юридична особа.

Відкриття ФОП передбачає простішу систему оподаткування та звітності, але при цьому власник при боргових зобов'язаннях відповідає також своїм особистим майном. А у разі відкриття ТОВ власник несе відповідальність лише капіталом компанії.

Які документи необхідні для відкриття кафе в Україні?

Щоб відкрити ФОП (від 20 $), надайте :

 

cafe-opening заяву на реєстрацію підприємства;

 


cafe-opening засвідчену копію паспорта;

 


cafe-opening копію ідентифікаційного коду

 

 

Щоб відкрити ТОВ (від 35 $), потрібно надати :

 

cafe-opening заяву на реєстрацію підприємства;

 


cafe-opening засвідчену копію паспорта;

 


cafe-opening копію ІПН;

 


cafe-opening копію свідоцтва про державну реєстрацію (для СПД);

 


cafe-opening установчі документи;

 


cafe-opening заяву про вибір системи оподаткування;

 


cafe-opening довіреність (якщо документи підписує довірена особа);

 

 

Через сім робочих днів вам нададуть виписку, з якою ви зможете відкрити банківський рахунок та оформити електронні ключі.

cafe-opening

Для реєстрації в податкових органах треба подати :

cafe-opening ФОП: реєстраційну форму, паспорт та ІПН;

cafe-opening ТОВ: реєстраційну форму, паспорт та ІПН засновників, протокол установчих зборів, статут та установчі документи.

Податкова має видати документи через 3-5 робочих днів. Після чого ви реєструєте книгу обліку доходів та можете подавати електронну звітність.

Якщо плануєте продавати спиртні напої в кафе, знадобиться ліцензія на алкоголь. Дозвіл обійдеться в середньому 280 $ на рік для міст і 18 $ - для сіл. Для цього в ДФС подайте заяву, довідку з податкової служби та документи про реєстрацію касових апаратів.

У Держспоживслужбу потрібно надати :

 

cafe-opening заяву власника підприємства;

 


cafe-opening посвідчення державної реєстрації;

 


cafe-opening паспорт платника податків;

 


cafe-opening довідка з БТІ;

 


cafe-opening документ будівельного проекту;

 


cafe-opening копія статуту (якщо ТОВ);

 


cafe-opening договір про купівлю чи оренду приміщення.

 

 

Коли ви оформите всі документи, їх потрібно буде подати до Комітету з технічної регламентації. Після цього ви можете сміливо відкривати кафе.

Складнощі під час ведення бізнесу – це нормально

Якщо у вас виникли труднощі в бізнесі, знайте – це норма. На етапі відкриття кафе можуть виявитися недоліки і ті дрібниці, які ви не врахували або не приділили їм належної уваги. З іншого боку, виникнення труднощів у бізнесі може і не залежати від ваших дій. Перші помилки та промахи стають помітними відразу, як тільки ви відкрили заклад, тому можна спробувати «пробний захід», тобто технічне відкриття – щось на кшталт генеральної репетиції. Його суть у тому, щоб при готовності кафе до повноцінної роботи запросити до закладу друзів чи добрих знайомих для проведення експерименту. Завдяки технічному відкриттю ви перевірите роботу персоналу та обладнання, зрозумієте які моменти потрібно доопрацювати та отримайте перші відгуки від запрошених гостей.

Новий проект потребуватиме вашого постійного контролю та підтримки, поки остаточно не підніметься на ноги. Тому приготуйтеся віддавати кафе весь свій вільний час протягом півроку до трьох років. Поки робота закладу не буде доведена до автоматизму і не з'явиться стабільний прибуток, ви стежитимете за виконанням усіх завдань і почнете розбиратися в кожному аспекті вашого бізнесу.

cafe-opening

Виявлення кореня проблеми та пошук методів вирішення

Щоб мінімізувати ризики та уникнути багатьох проблем, з якими може зіткнутися бізнес, необхідно ретельно все продумати та вивчити ринок перед запуском. Якщо ж вам все ж таки зустрілися якісь складності, слід провести аналіз, знайти причину проблемної ситуації, а потім усунути її.

9 порад при відкритті кафе:

 

cafe-opening Підходьте ретельно до вибору місцезнаходження майбутнього закладу. Переоцінка трафіку та недооцінка конкуренції – два фактори, які негативно вплинуть на відвідуваність кафе.

 


cafe-opening Перевіряйте постачальників перед укладанням договору, обговоріть умови доставки. Неякісна сировина та високі ціни негативно вплинуть на попит страв. Допомогти у ситуації може прописування у договорі всіх умов співробітництва, порушення яких тягне за собою матеріальну відповідальність постачальника.

 


cafe-opening Мінімізуйте вплив конкурентів за рахунок формування клієнтської бази, постійного аналізу ринку, розробки програми лояльності, визначення конкурентних переваг та УТП.

 


cafe-opening Укладайте довгострокову оренду, щоб через пару місяців не втратити місце та уникнути підвищення її вартості.

 


cafe-opening Ретельно розробіть програму лояльності, щоб у вашому бізнесі не позначилися негативні результати падіння платоспроможного попиту.

 


cafe-opening Визначте вимоги, за якими ви відбиратимете співробітників при прийомі на роботу. Також пропрацюйте систему видачі премій, щоб у персоналу не згасала мотивація покращувати якість обслуговування.

 


cafe-opening Регулярно проводьте перевірку та огляд обладнання, щоб уникнути поломок, дорогого ремонту та простою в роботі.

 


cafe-opening Зменшити ризик псування продуктів при тривалому чи неправильному зберіганні можете за рахунок ведення планування продажів, аналізу асортименту, виключення непопулярних страв з меню та навчання персоналу роботі з холодильним обладнанням.

 


cafe-opening Постійно контролюйте якість продукції та сервіс, щоб не втратити обличчя та постійних відвідувачів.

 

 

Складання детального бізнес-плану, грамотна організація роботи на кожному з етапів відкриття кафе та передбачення основних ризиків допоможе у побудові прибуткового та перспективного бізнесу.

cafe-opening

Як уникнути крадіжки з боку працівників

Часта проблема, яка трапляється у закладах громадського харчування, – це крадіжка з боку персоналу. Як чинити в таких ситуаціях? Спочатку оцініть, наскільки добре ви оплачуєте працю людей і які відносини вибудовуєте з підлеглими.

Якщо у вашому кафе спостерігаються :

 

cafe-opening низька заробітна плата;

 


cafe-opening відсутність премій та інших фінансових заохочень;

 


cafe-opening конфлікти між працівниками;

 


cafe-opening понаднормова робота, яка не оплачується;

 


cafe-opening загроза втратити роботу

 

 

- то ви знаходитесь у зоні ризику. Щоб цього уникнути, слід зробити певні кроки.

А саме :

 

cafe-opening Побудувати поважні та довірчі відносини з підлеглими. Доброзичлива атмосфера в колективі допоможе кожному учаснику якісно працювати для розвитку вашого бізнесу.

 


cafe-opening Створити здорову конкуренцію серед співробітників, найкращі з яких отримуватимуть матеріальну винагороду.

 


cafe-opening Чітко позначити своє неприйняття крадіжок у будь-якому вигляді. Чи це буде незначне перепорціонування страв та напоїв чи афери з чеками, на винного має чекати негайне звільнення без зарплати.

 


cafe-opening Влаштовувати командні заходи – тимбілдінги.

 


cafe-opening Найняти перевірених спеціалістів на керівні посади: адміністратор, менеджер, керуючий.

 

 

Але навіть якщо дотримуватись цих рекомендацій, повністю викорінити крадіжку на робочому місці практично неможливо. Тому є ефективні засоби контролю дій співробітників: найм охорони, підключення системи відеоспостереження, автоматизації, запуск у колектив «таємного співробітника», купівля інформації у колишніх працівників, поширення матеріальної відповідальності на весь персонал. Але для впровадження таких заходів знадобляться додаткові фінансові витрати. Їх слід порівнювати зі своїми матеріальними можливостями. Для цього проведіть розрахунки, порівняйте показники витрат та доходів, кількості закупівель та залишків продукції. А самі ці способи варто використовувати лише у тому випадку, якщо існують підозри у крадіжці.

cafe-opening

Які особливості країни треба враховувати під час відкриття кафе

Якщо ви плануєте запустити бізнес у сфері громадського харчування за кордоном, а не в Україні, варто врахувати особливості відкриття кафе у різних країнах. У чому вони?

 

cafe-opening Різновиди форми закладу . Наприклад, у США чітко розмежовують бар, кафе та ресторан. Тому включити алкогольну картку до меню кафе не вдасться.

 


cafe-opening Відмінності в оформленні дозвільних документів . Порядок реєстрації компанії, отримання ліцензій, вибір виду оподаткування та ін. мають нюанси в кожній країні без винятку. Тому є сенс скористатися послугами іноземних юристів.

 


cafe-opening Особливості рецептури . Зважайте на той момент, що деякі інгредієнти дістати легше, ніж інші. Тому впроваджуйте в меню національні страви зі звичних для відвідувачів продуктів (якщо ви не відкриваєте кафе з українською національною кухнею).

 


cafe-opening Модні тенденції . Вивчення популярних страв та напоїв на ринку варто проводити в кожній країні та включати їх у меню. Але не варто забувати і про власні розробки. Готуйте такі страви, заради яких відвідувачі приходитимуть лише до вас.

 


cafe-opening Традиції . Відкриваючи кафе в іншій країні, пам'ятайте, що скрізь існують свої традиції та правила їди, обслуговування відвідувачів, організації простору. Тому перед відкриттям закладу пропонуємо побувати у кількох кафе своїх конкурентів та подивитися, як у них організований робочий процес з урахуванням традиційних особливостей.

 

Таким чином, можна зробити висновок, що заклад комунального харчування не може бути хобі. Це серйозний бізнес, який вимагатиме від вас постійної уваги. Тому якщо ви готові відкрити кафе та жити вашим проектом, ви вже знаєте, що потрібно робити. А якщо вам необхідно розробити логотип, фірмовий стиль або дизайн сайту, придумати оригінальну назву, стильно оформити акаунти в соціальних мережах, щоб залучити та зацікавити аудиторію, звертайтесь до студії WeLoveBrands . Для отримання консультації та уточнення деталей зателефонуйте нам або зв'яжіться через месенджери.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 436

Середня оцінка 4.4 / 5