Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Перш ніж відкрити кафе чи будь-який інший заклад громадського харчування, потрібно врахувати ризики. На вашому шляху буде зустрічатися багато підводного каміння – цього не уникнути. Потрібно вирішити безліч питань, починаючи від розробки концепції, вибору приміщення та найму персоналу, закінчуючи складанням меню, рекламою та налаштуванням бізнес-процесів.
Ви можете розглянути придбання готового бізнесу або самостійно відкрити кафе з нуля. Але незалежно від формату діяльності, вам доведеться спочатку відповісти на запитання, чи готові ви «жити» своїм проектом.
Кожну справу слід починати з визначення мотивації. Чому ви вирішили зайнятися ресторанним бізнесом? Що вас спонукало до відкриття свого кафе?
Будь-який бізнес – це не розвага. Для успішної роботи необхідні серйозні знання та навички, а на шляху траплятимуться як злети, так і падіння. Тому відкривати кафе заради задоволення ризиковано, адже це не та справа, якою можна займатися у вільні години.
Така діяльність вимагає часу, зусиль, контролю, особливо якщо ви хочете досягти успіху та отримувати дохід. Тому визначити, навіщо ви вирішили цим зайнятися, украй важливо. Чітко означена причина вашого приходу у сферу громадського харчування допоможе залишитися в ресторанному бізнесі, навіть коли виникають складні ситуації чи перешкоди.
Яке кафе ви маєте намір відкрити? Чим хочете бути корисним людям? Від відповіді ці питання залежать особливості діяльності та стратегія розвитку. Адже запуск кав'ярні, кафе з різноманітним меню чи рестораном передбачає різні концепції. У таких закладах основний продукт, цінова політика, цілі та місія можуть відрізнятися разюче. А в місцях, куди ходить молодь, закохані пари чи сім'ї з дітьми будуть різними ще й цінності, а також формат роботи.
З цієї причини перед відкриттям кафе слід вивчити ринок (конкуренти, цільова аудиторія) та розробити концепцію. А отже, треба прописати цілі, меню, визначитися з цінностями, цінами, напрямом діяльності (для кого ви працюєте і що зможете дати людям). Все це допоможе сформувати певний образ.
Заклади для розваг та прийому їжі . Такі кафе відрізняються оригінальним дизайном та особливою атмосферою. Кожна деталь в інтер'єрі повинна викликати позитивні емоції і бути незабутньою. Цей формат передбачає як заклади із живою музикою, шоу-програмами, танцполом, так і місця зі звичайною фоновою музикою, але обов'язково із смачною їжею, яку готує першокласний кухар.
Кафе з монокухнею . Популярні тому, що всі звичні страви готуються з одного продукту: м'яса, риби чи овочів.
Заклади з національною кухнею . Можна відкрити кафе з українською кухнею (все місцеве), італійською (з домашньої ферми), мексиканською (екологічно чисте) тощо. Такі місця завжди будуть наповнені відвідувачами, які хочуть поринути в атмосферу іншої країни і спробувати щось нове.
Ресторани . Такий формат передбачає ексклюзивне меню, дорогий інтер'єр та якісний сервіс.
Кав'ярні, кондитерські . У таких кафе подають зазвичай каву, кавові напої, коктейлі та десерти. Це можуть бути як просторі заклади з оригінальним оформленням, так і затишні невеликі місця з неймовірною атмосферою.
Всі перелічені заклади можуть бути оформлені в будь-якому стилі: якщо це затишна кав'ярня, то потрібний відповідний повітряний інтер'єр, якщо піратський стиль, то атмосфера доповнюється морськими елементами декору та коктейлями з ромом у меню, наприклад. Концепція впливатиме на все: дизайн, персонал, кухню, маркетингові рішення, спеціальні сервіси та на популярність вашого кафе.
Якщо у вас недостатньо досвіду у відкритті закладів громадського харчування і ви боїтеся прогоріти, має сенс найняти консультанта. Є три варіанти рішення: ментор, консалтингова фірма чи франшиза.
Ментор чи наставник – це успішний бізнесмен, який уже пройшов шлях відкриття закладу комунального харчування від початку до кінця. Він може стати чудовим порадником: розповість про деталі, попередить про перешкоди, познайомить із корисними людьми, поділиться власним досвідом. Ви зможете звертатися до нього з питаннями щодо формування ідеї, стратегії просування кафе, організації бізнес-процесів. Крім того, наставники надають підтримку та мотивують.
Фахівці консалтингових фірм допоможуть побудувати бізнес, пройшовши з вами всі етапи: від створення концепції до відкриття дверей закладу.
Або ж ви можете замовити послугу тільки для вирішення певних завдань, наприклад :
розроблення концепції;
прописування фінансового плану;
вибору приміщення;
оформлення кафе зовні та всередині;
вибору та замовлення обладнання, меблів, інвентарю;
найму персоналу;
складання меню;
управління кафе;
брендингу;
автоматизації.
Якщо у вас є сумніви щодо якогось із перерахованих пунктів або ви хочете отримати комплексну допомогу у відкритті кафе, звертайтесь до консалтингової фірми.
Третій варіант підходить для підприємців-початківців, які заздалегідь хочуть убезпечити свій бізнес, тому купують франшизу. Після підписання договору ви стаєте користувачем бренду, можете застосовувати напрацювання та технології франчайзера. Існує кілька різновидів франшизи: від стандартного відкриття до готового бізнесу. У першому випадку ви повинні дотримуватися правил бренду, але фінансові вкладення стануть мінімальними. У другому варіанті вам нададуть повністю готовий до використання бізнес, і ви будете вільнішими у виборі шляхів його розвитку. Однак це потребує великих вкладень.
Франшизу одержують не всі і не завжди вона підходить. Але якщо ви все ж таки вирішили вибрати такий спосіб підтримки підприємця, офіційно оформіть свій бізнес і ретельно пропрацюйте бізнес-план.
Сфера громадського харчування постійно перебуває у розвитку та разом з цим зростає кількість закладів, де можна поїсти та розслабитися за чашкою ароматного напою. Чому так? Тому що, незважаючи на економічний стан та введення карантинних заходів, більшість споживачів не відмовляються від їжі поза домом, а навпаки шукають місця, які можуть приємно здивувати та пропонують додаткові сервіси, наприклад, замовлення на винесення чи адресну доставку. Тому відкриття кафе актуальне та перспективне за будь-яких обставин.
З іншого боку, у сфері комунального харчування спостерігається жорстка конкуренція. І не дивно, адже кафе – це прибутковий, цікавий бізнес. Щоб виділитись на тлі інших, потрібна оригінальна концепція. Також можна вибрати вузьку спеціалізацію. Наприклад, у пельменної набагато менше конкурентів, ніж у піцерії чи кафе з національною кухнею. Тому якщо підприємницька діяльність для вас новинка, вибирайте нішу, в якій не так багато гравців.
На цьому етапі важливо вивчити ринок, зрозуміти, хто представлений у вашій ніші, які інші кафе мають сильні та слабкі сторони, що вони пропонують. Проаналізувавши своїх основних конкурентів, ви зможете розробити правильну стратегію, що дозволяє підкреслити переваги та індивідуальність. Також слід досліджувати інтереси та потреби цільової аудиторії, щоб побудувати бізнес відповідно до цього, задовольняючи запити людей та залучаючи більше відвідувачів.
Формування позиціонування та диференціації – важливий етап у побудові будь-якого бізнесу. Від цих понять залежить, наскільки кафе стане популярним та відвідуваним. Тобто споживачі оцінюють пропозицію, сервіс та вартість страв.
Позиціонування – це маркетинговий інструмент, з допомогою якого заклад виділяється і натомість конкурентів, стає затребуваним над ринком. При правильному підході кафе набуває цінності у свідомості людей, що впливає на відвідуваність, рентабельність закладу та його впізнаваність.
Стратегія позиціонування формується поетапно :
Визначаємо параметри позиціонування.
Обчислюємо релевантні кафе.
Будуємо схему позиціонування та карту сприйняття.
Вивчаємо схему позиціонування.
Визначаємо стратегію.
Стратегія позиціонування тісно пов'язані з диференціацією. Якщо перше формує образ бренду у свідомості людей за допомогою маркетингових тактик, то друге – це бренд як він є та його переваги. За допомогою диференціації можна знайти ту характеристику кафе, яка виділить її серед конкурентів, а позиціонування продемонструє її широкій аудиторії. Але не будь-яка риса може бути використана. Тут важливо, щоб вона була цінною для відвідувача (як низька вартість), зрозумілою, цілком зрозумілою і могла характеризувати заклад протягом усього періоду його існування. Тут можна використовувати місце розташування, стиль оформлення приміщення, ціни в меню, емоційний аспект та особливості, яких немає або вони слабо виражені у конкурентів.
Формування позиціонування та диференціації вашого кафе до відкриття допоможуть вам скоригувати його характеристики під потреби цільової аудиторії вже під час роботи.
Фінансова модель дозволяє чітко спрогнозувати успішність бізнесу. Тому дуже важливо заздалегідь скласти грамотний план та розрахувати ресурси на запуск кафе. Так ви отримаєте уявлення про терміни повернення грошей, вкладених у справу та рівень доходу.
Для складання фінансової моделі необхідно спочатку прописати три види сценарію розвитку бізнесу: оптимістичний, реалістичний і песимістичний. Приготуйтеся до того, що спочатку ви балансуватимете між двома останніми варіантами.
Фінансова модель прописується на рік уперед із підсумками. До неї вносять прогнозовані витрати та доходи. Доходи – це весь прибуток кафе, а чистий прибуток дорівнює різниці доходів та витрат.
Розрахунок доходів включає :
середній чек;
кількість чеків за місяць;
середня кількість чеків на день;
кількість проданих позицій у меню протягом місяця;
частка продажу на винос або з доставкою (якщо послуга передбачена).
Витрати поділяються на постійні, змінні та інвестиційні (тобто фінанси для запуску проекту). Також у витратну частину входять податки та соціальні виплати.
З грамотно прописаною фінансовою моделлю ви зможете прорахувати кожен крок заздалегідь, оцінити ризики, залучити інвесторів, отримати кредит для запуску та розвитку кафе, розрахувати прибуток, витрати тощо. Тому бізнесмени-початківці замовляють професійне складання фінансового плану у фахівців, щоб бачити чітку картинку і визначити фактори, які на неї впливають.
Щоб отримати відповідь на запитання, скільки коштує відкрити кафе, потрібно розробити бізнес-план, до якого увійдуть усі витрати та визначити бюджет проекту.
Інвестиції на відкриття невеликого кафе включають :
орендну плату за приміщення - від 790 $ (зазвичай вносять за три місяці наперед);
ремонт із закупівлею меблів та розробкою дизайну інтер'єру – від 3300$;
обладнання для кафе – від 5300$;
реєстрацію бізнесу (ФОП або ТОВ) та підготовку всіх дозвільних документів – від 330 $;
початкову рекламу - 660 $;
закупівлю продуктів - 930 $;
навчання персоналу - від 600 $ (залежно від кількості осіб);
форму для персоналу - від 220 $ (залежно від кількості осіб);
резервний фонд – 25% бюджету.
Для того, щоб відкрити кафе, потрібно вкласти в проект близько 12 000 $ + резервний фонд.
Крім первісних витрат, є постійні та змінні. Вони розраховуються щомісяця, і їх потрібно планувати.
Постійні витрати включають :
щомісячна оренда - від 790 $;
реклама - від 130 $;
оплата комунальних послуг – від 130$;
амортизація обладнання, оновлення посуду та інвентарю – від 66 $;
охоронна система - від 66 $;
інтернет / зв'язок - від 66 $;
зарплата персоналу – від 1700$ (залежно кількості співробітників);
податки та відрахування до фондів – 95 $.
Постійні витрати на утримання кафе дорівнюватимуть понад 3000 $.
Змінні витрати розрахувати складніше, оскільки прогнозувати їх непросто. Там впливають коливання курсу валют, потреба у послугах сторонніх фірм, ціни постачальників, виробничі витрати та інших. Такі витрати включають закупівлю товарів за собівартістю, нехарчових витратних матеріалів, фінансові послуги, рекламу, ФОП, включаючи відрахування на фонди і податки. Щоб приблизно розрахувати змінні витрати, треба визначити суму середнього чека та торгову націнку.
Щоб пережити збитковий період або покрити непередбачені витрати, потрібний резервний фонд, який допоможе уникнути банкрутства. Ви можете сформувати його на початку діяльності та регулярно відраховувати відсоток від чистого прибутку.
Щоб резерв став ефективною «фінансовою подушкою» для вашого кафе, до нього має входити 25% статутного капіталу бізнесу. Поповнюють фонд відрахуваннями з одержаного прибутку – зазвичай це 5%. Але можна розглянути більшу або меншу відсоткову ставку або певну суму, нижче за яку переказувати гроші в резерв не можна.
Також слід заздалегідь прописати, у яких випадках дозволено задіяти страхові резерви та внести поповнення фонду до статті щомісячних постійних витрат.
Меню кафе та ціну страв потрібно продумати заздалегідь.
Список формується у кілька етапів :
Концепція – треба розділити напої та страви на групи, визначити позиції щодо кожної з них та продумати цінові категорії.
Тестова дегустація для відбору ключових страв меню.
Створення технологічної карти страв та визначення формату подачі відвідувачам.
При виставленні вартості важливо враховувати кілька моментів. По-перше, всі позиції, представлені в меню, повинні мати таку ціну, щоб цільова аудиторія змогла її заплатити, а власник кафе отримав прибуток. По-друге, страви однієї групи не повинні надто відрізнятися за вартістю, щоб у відвідувача не виникло думки, що дешевизна пояснюється низькою якістю, а дорожнеча – завищеною ціною. По-третє, важливо, щоб різниця між найдорожчою стравою та найбюджетнішою позицією в меню не була вищою за 300%, щоб гості не сумнівалися як продукти та сумлінність підприємця. По-четверте, страви та напої, які приготовані з недорогих інгредієнтів, не повинні мати високого чеку, щоб не викликати у відвідувачів нерозуміння та розчарування. І на останок,співвідношення ціна-якість має стати головним критерієм щодо асортименту кафе і цінової політики.
Після складання меню та встановлення цін на страви слід розрахувати приблизний середній чек. Це дуже важливий показник для кафе. З його допомогою ви зможете коригувати асортимент та цінову політику, щоб ваш бізнес розвивався швидше. Візьміть із фінансової моделі показники за кількістю чеків та сумою виручки за день, потім поділіть загальну вартість на кількість замовлень. Тож ви отримаєте середній чек. Чим він вищий, тим краще для бізнесу. Знаючи розмір середнього чека, ви зможете продумати стратегію ведення бізнесу ретельніше, оцінити потреби відвідувачів та їхню купівельну спроможність, з'ясувати ступінь прибутковості кафе, визначити сезонність бізнесу.
Для того, щоб збільшити обсяг продажів у кафе та максимально наблизити терміни окупності проекту, розробляється спеціальний план. Це не прогноз, а чіткі цілі та дії співробітників кафе. План продажу містить інформацію щодо цільової аудиторії, цінової політики, акцій, стратегії та тактики просування бізнесу, а також дані про відповідальних за виконання завдань та терміни.
Розробка плану включає такі етапи :
Визначення ролі кожного працівника.
Аналіз потенційного клієнта.
Вибір інструментів та ресурсів, якими може користуватися персонал для досягнення цілей.
Відстеження трендів на ринку.
Визначення можливих змін закладу.
Опис цілей за SMART-методикою та бажаним результатом.
Розрахунок можливих продажів та вигідних позицій у меню за коефіцієнтом валової маржі.
Визначення точки беззбитковості.
Позначення мінімально допустимих показів із продажу.
Якісно опрацьований план продажів дозволить розвивати бізнес, робити його успішнішим, передбачити ризики та спрогнозувати рівень доходів.
Точка беззбитковості для кафе – це кількість страв чи напоїв у меню, які потрібно продати, щоб вийти у нуль. Як тільки ви реалізуєте достатню для покриття виробничих витрат кількість продукції, почнете отримувати прибуток від бізнесу.
Точку беззбитковості необхідно розрахувати всім позицій у меню. Тому слід визначити маржинальний прибуток для кожної страви та напою. Для цього спочатку від ціни в меню треба відібрати середню суму, що витрачається для виготовлення продукції, щоб отримати маржинальний прибуток. Наприклад, собівартість середньої порції латте дорівнює 2 $, а ви продаєте його по 20 $. Тоді маржинальний прибуток буде 18 $.
Потім необхідно визначити коефіцієнт маржинального доходу (КМД). І тому МД потрібно розділити ціну продукції чи середній чек. Наприклад, маржинальний прибуток у 18 $ треба розділити на ціну реалізації товару в 20 $, що дозволяє отримати коефіцієнт у 0,9. Цей показник слід розділити на виручку кафе, щоб дізнатися загальну суму продажу латте для досягнення точки беззбитковості.
Окупність кафе залежить від кількох показників конкурентоспроможності, відвідуваності та цінової політики. Розрахуємо швидкість повернення інвестицій на прикладі.
Припустимо, що ви відкрили кафе на 30-40 відвідувачів. За місяць зал заповнюється на 70%. Сума середнього чека у вас становить 10,5 $, місячний виторг дорівнює 9000 $, а чистий прибуток - 3000 $. За таких показників бізнес почне окупатися за півроку. Рентабельність закладу при цьому становитиме 43%.
Максимальний термін окупності для кафе з позначеною кількістю відвідувачів – 2-2,5 роки, але за оптимістичного сценарію цього можна досягти за перший рік роботи кафе.
Вибір формату кафе залежить від модних тенденцій, споживчого попиту та переваг власника. Адже заклад, який не цікавий самому бізнесмену, не стане прибутковим. Щоб визначитися із напрямом роботи, слід вивчити ринок та потреби аудиторії.
Суші-бар або кафе азіатської кухні . Такий заклад пропонує нарівні з різними напоями суші, роли, у тому числі солодкі, сети, локшину та інші страви східної кухні.
Вегетаріанське кафе . У ньому страви та напої не містять продуктів тваринного походження. Наприклад, для приготування кави використовують мигдальне або кокосове молоко, а м'ясні продукти замінені на рослинні аналоги, наприклад, сою.
Кальянні . У таких закладах центральним продуктом є тютюнові вироби для кальянів на воді, соку, молоці, вині та ін. До ароматного замовлення можна додати безалкогольні або алкогольні напої та легкі закуски.
Дитяче кафе . У таких закладах головні відвідувачі – це діти до 14 років та їхні батьки. Особливості роботи полягають у тому, що окрім подачі їжі тут влаштовують майстер-класи, творчі заходи та свята.
Інтернет-кафе . Відвідувачі можуть не тільки замовити страви та напої, а й скористатися інтернетом для роботи та розваги. Крім розробки меню потрібно придбати спеціальну оргтехніку, а також встановити кілька роутерів для безперебійної передачі сигналу.
Фаст-фуд . Основа меню – усі види бургерів, картопля фрі, м'ясо у фритюрі та кавові напої, чай, газування. Особливості – швидке обслуговування, можливість забрати замовлення із собою та опція доставки.
Антикафе . Відвідувач платить не за блюда, а за час, проведений у закладі. При цьому він може замовляти напої та кондитерські вироби, користуватися книгами, настільними іграми та іншими розвагами у кафе.
Зоокафе . У таких закладах відвідувачі, крім прийому їжі, можуть погратися з тваринами, наприклад з кітами або папугами.
Такі формати закладів як антикафе, інтернет-кафе, кальян зали дозволяють відкривати кафе без кухні, але з прилавком, де є можливість замовити напої, купити снеки, печиво, закуски.
Приміщення для кафе можна купити або орендувати. Це може бути окрема будівля, місце у торговельно-розважальному центрі, кіоск на вулиці, приміщення на першому поверсі житлового будинку чи офісної будівлі. При виборі місця слід враховувати пішохідну прохідність, розміри кімнат, стан інженерних комунікацій, паркування поруч.
Якщо ви збираєтеся відкривати кафе для дітей, то важливо, щоб приміщення дозволяло облаштувати ігрову кімнату або зал для проведення майстер-класів.
вибрати концепцію – класичне кафе з громадським харчуванням та ігровою зоною, кафе-морозиво, творче кафе тощо;
отримати дозвільні документи;
знайти приміщення – краще вибирати торгові центри, парки, набережні, спальні;
закупити меблі та обладнання;
найняти персонал;
знайти постачальників товарів;
скласти дитяче меню;
яскраво та цікаво оформити приміщення.
Дизайн інтер'єру дитячого кафе відіграє важливу роль, оскільки має не просто відповідати інтересам цільової аудиторії, але також дивувати, розважати, налаштовувати на веселощі, гру.
Що стосується питання, що потрібно для того, щоб відкрити громадське харчування, незалежно від формату діяльності, то спочатку треба визначитися з ідеєю бізнесу, концепцією. Тобто, доведеться вирішити, чим кафе відрізнятиметься від конкурентів, у чому його фішка, яка буде стилістика, особливості оформлення інтер'єру. А потім уже переходити до складання меню, пошуку приміщення та постачальників, облаштування кафе тощо.
Правильно підібране розташування грає важливу роль для кафе. Тому важливо сформувати матрицю пошуку, щоб знайти оптимальну локацію за ключовими параметрами. До них відносяться:
висока прохідність: можна вибрати не центр міста, але вулиці, що поряд з ним знаходяться;
зручний та безпечний під'їзд має на увазі хорошу транспортну розв'язку, наявність паркування та безпечний район;
можливість перепланування чи капітального ремонту приміщення під свої потреби;
звукоізоляція - важливо щоб кафе, яке працює до пізньої ночі, знаходилося не в житловому будинку або мало якісну систему шумоізоляції;
формат та тематика закладу – наприклад, спортивні кафе краще відкривати у спортивних комплексів, суші-бари, кальянні, фаст-фуд – поряд із або всередині розважальних центрів, а інтернет-кафе – недалеко від офісів.
ціна оренди – якщо ви бажаєте заощадити, то місце розташування можна вибрати не найоптимальніше, але при цьому слід грамотно організувати заклад, щоб залучати відвідувачів.
За цими критеріями проаналізуйте райони міста та приміщення, щоб знайти місце для вашого майбутнього кафе. Зробити це можна самостійно або замовити послугу в компанії з організації бізнесу.
Пошук зручно розпочинати з вивчення пропозицій в інтернеті – на дошках оголошень. Крім того, не зайвим буде самостійно відвідати район, що вас цікавить, і подивитися, чи є приміщення, які здаються в оренду, що знаходиться поруч, яка тут прохідність і які люди живуть.
Коли у вас буде список адрес та відповідних приміщень, потрібно вивчити їх і виключити такі ризики:
Невідповідне місце розташування . Тут треба спиратися на формат та тематику. Наприклад, дитячі кафе краще розміщувати у парках та зонах відпочинку, молодіжні – поблизу студентських містечок та гуртожитків, економ-клас підійде для спальних районів, експрес-обслуговування – для бізнес-кварталів, а для літніх майданчиків обирайте місце біля річки, на причалі. Якщо у вас оригінальна концепція і ви впевнені, що зможете здивувати відвідувача незвичайною кухнею, спробуйте торговий центр.
Відсутність під'їзних шляхів , зупинки громадського транспорту та паркування для автомобілів відсіє велика кількість потенційних клієнтів, які просто не зможуть до вас дістатися.
Шумні автомагістралі . Жвавий автомобільний рух може заважати вашим відвідувачам спокійно та спокійно проводити час.
Щодо самого приміщення, то для нього теж є кілька правил.
По-перше , переконайтеся, що вентиляція, каналізація, проводка, пожежна сигналізація та евакуаційні виходи знаходяться в належному стані. Найкраще підійде приміщення, де раніше вже був заклад громадського харчування. Так вам не доведеться витрачати значні кошти на перепланування та ремонт.
По-друге , всередині приміщення не повинно бути лабіринтів. Краще підібрати будинок із формою прямокутника чи квадрата. Якщо простір дозволяє, встановіть перегородки або кабінки лише для деяких столиків. Заздалегідь продумайте схему розставляння столів, де буде знаходитися кухня, склад і т.д.
По-третє , уникайте тих приміщень, які мають дуже низькі стелі. Вони створюватимуть відчуття тиску та почуття замкнутого простору. В ідеалі висота стелі для кафе має становити 3 метри.
Якщо локація і приміщення відповідає переліченим вимогам, можна провести виїзний аналіз, щоб вибрати з усіх варіантів відповідний.
Коли оглядатимете приміщення і оцінюватимете жвавість вулиць навколо нього, почніть із входу. Найкраще розташування – це перша лінія будівель від траси та перший поверх. До майбутнього кафе має підходити пішохідний перехід, а поряд, але не навпаки, розташовуватиметься зупинка транспорту, паркувальні місця. Вдалий варіант – місце для автомобілів клієнтів.
З погляду реклами кафе відмінне місце – це перехрестя. Так вікна закладу виходитимуть одразу на дві вулиці і більше потенційних відвідувачів звернуть на нього увагу.
Самі вікна також відіграють важливу роль. Їх незвичайне оформлення, форма та величина стануть плюсом для будь-якого кафе.
Коли опинитеся поряд з будинком, що вас цікавить, подивіться, що знаходиться поруч: компанії, організації, конкуруючі заклади. Зверніть увагу на контингент: вік, стать, зовнішній вигляд людей, а також поспостерігайте, скільки людей проходить повз цю точку і в який час тут більше перехожих.
Огляньте територію: район, його особливості, які об'єкти впливають.
Оцініть транспортний та пішохідний трафік, тобто, де знаходяться вузли потоків, розташована точка захоплення уваги.
Дайте характеристику перехожим за кількістю та потенціалом відвідування вашого кафе.
Визначте місце розташування конкурентів та зону їхнього впливу щодо вашого закладу.
Виявіть партнерів для крос-маркетингу.
Коли ви оберете місце та будинок для кафе, зв'яжіться з його власником для проведення переговорів та уточнення деталей.
Перше правило, яке має слідувати кожен підприємець під час укладання договору оренди, особливо довгострокової, – це перевірка всіх правозасвідчувальних і правовстановлюючих документів у власника приміщення. Він повинен надати їх до підписання договору, щоб ви змогли ретельно вивчити їх або віддати на аналіз юристам. Так ви зможете уникнути шахраїв і переконатися, що всі документи в порядку.
Орендодавець повинен надати :
виписку з ЄДР;
документ, що підтверджує, що орендодавець є власником на законних підставах;
свідоцтво про реєстрацію фізичної (плюс паспортні дані, свідоцтво про народження) або юридичної особи (плюс виписку з ЄДРЮЛ, статут).
технічний паспорт будівлі;
технічний та будівельний аудит;
пожежний аудит;
договори про надання комунальних послуг;
податкові документи;
договір оренди.
Додатково вам можуть видати нотаріально завірену довіреність (якщо власник не підписує документи), згоду чоловіка (якщо орендодавець ФОП) та документи, що засвідчують, що орендодавець фізично та психічно здоровий.
Після перевірки всіх документів слід перейти до укладання та підписання договору оренди. У ньому обов'язково мають бути прописані докладні дані про приміщення, умови, терміни, ціна оренди, форс-мажорні обставини та ін. А ще слід обговорити з орендодавцем можливість надання орендних канікул.
Коли підписуватимете договір, обговоріть можливість надання вам орендних канікул, щоб дати час бізнесу запуститися і зміцнитися. Зупинення нарахування плати за оренду будівлі видають власники на період ремонту, перепланування чи переобладнання приміщення, а також у деяких непередбачених ситуаціях, наприклад, у період епідемії. Також орендні канікули можна взяти на інший часовий проміжок, але треба довести необхідність пільги.
Призупинити грошове нарахування за оренду вигідно як орендарю, і орендодавцю. Адже тільки стабільний бізнес приноситиме дохід, достатній для регулярного та своєчасного внесення орендної плати. Строк таких канікул обумовлюють до підписання договору та вносять до тексту документа після погодження сторонами.
Договір оренди містить :
предмет договору;
визначення сторін;
термін дії;
схема оплати;
Права та обов'язки сторін.
Якщо договір оренди оформляється більше, ніж на рік, знадобиться державна реєстрація. Орендар отримає права на приміщення після підписання обома сторонами акта передачі.
Розробка назви, логотипу, фірмового стилю та інтер'єру кафе – важливий етап на шляху відкриття закладу. Існують деякі правила створення атрибутів айдентики.
Напевно, ви вже замислювалися, як назвати кафе і у вас з'явилося кілька ідей. Тут головне, щоб ім'я було коротким, легко вимовним і таким, що запам'ятовується, відрізнялося оригінальністю. Крім того, воно має асоціюватися у свідомості потенційних клієнтів лише з вашим кафе. Врахуйте той факт, що назва буде присутня на рекламних носіях, вивісці, обладнанні, інвентарі, формі офіціантів, серветках на столах і т.д. Тому підійдіть ґрунтовно до питання вибору шрифту і відтінків. Можна також скористатися генератором назв для вибору цікавих варіантів.
Крім назви, закладу знадобиться графічний знак – логотип, який, як і ім'я, повинен мати оригінальність, запам'ятовування та асоціюватися з вашим кафе. Якщо у вас є напрацювання, ви можете звернутися до брендингової агенції та студії графічного дизайну WeLoveBrands для промальовування логотипу для різних носіїв: неонової вивіски, одягу персоналу, меню тощо. Якщо у вас немає ідей, замовте розробку корпоративного логотипу для вашого закладу.
Кафе, у якого є свій фірмовий стиль, буде вигідно виділятися на тлі посередніх закладів.
Він служить візуальним ідентифікатором бренду за рахунок логотипу та інших графічних елементів, шрифту в назві, слогані та меню, колірного наповнення в інтер'єрі та рекламних матеріалах. Фірмовий стиль бере участь у побудові іміджу компанії.
Що стосується інтер'єру, то центральним елементом будь-якого кафе є прилавок/бар. Відвідувачі приходять сюди, щоб зробити замовлення, розплатитись або дізнатися якусь інформацію. Тому всі елементи (від вивіски до серветок та стиків із цукром) повинні бути оформлені відповідно до фірмового стилю.
Якщо ви хочете не просто відкрити кафе, а й будувати надалі успішний прибутковий бізнес, подбайте про розробку айдентики , щоб виділитися на тлі конкурентів та запам'ятатися аудиторії.
Брендбук для кафе – це цілий посібник із використання фірмового стилю закладу на сувенірній продукції, у дизайнерських «фішках» інтер'єру, на одязі барменів, офіціантів, менеджерів, на серветках, у надрукованому меню, флаєрах на столиках, на сайті тощо. Також цей документ містить інформацію про цілі, філософію, цінності та місію бренду.
Створення брендбуку всіх матеріалів кафе дозволяє вказати, як правильно розміщувати графічні елементи ідентифікації закладу на будь-яких рекламних носіях та в будь-якій країні. Так цільова аудиторія зможе легко знайти ваше кафе серед інших закладів за рахунок збільшення впізнаваності.
Якщо у вас з'явиться брендбук, ви зможете легко оформляти будь-які елементи, швидко знаходити партнерів чи інвесторів, навчати нових співробітників та занурювати їх у принципи роботи закладу.
Щоб закріпити візуальний образ у свідомості потенційних відвідувачів, розробіть фірмовий стиль та замовте розробку брендбука у WeLoveBrands. Докладніше про цю послугу ви можете прочитати тут .
Приміщення, яке ви знайшли для свого кафе, знадобиться упорядкувати. Навіть якщо ваш вибір припав на доглянуту будівлю, в якій раніше знаходився заклад громадського харчування та перепланування не потрібне, все одно косметичний ремонт та декорування приміщення знадобляться. Для цих робіт найміть підрядників.
Пошукайте варіанти в інтернеті, на сайтах спеціалізованих компаній через знайомих.
При виборі зверніть увагу на реєстрацію підприємства, відгуки та наявність портфоліо. Якщо вас все влаштує, оформіть договір на ремонтні послуги.
Обговоріть можливість відвідати об'єкт під час роботи бригади. Так ви зможете контролювати процес, оцінити чистоту робочої зони та швидкість просування ремонту.
Переконайтеся, що працівники не мають шкідливих навичок, оскільки влаштовувати перекур на будівельному майданчику не можна згідно з правилами пожежної безпеки.
Для контролю ви можете відвідати об'єкт, оцінити чистоту та справність робочих інструментів, а також охайний зовнішній вигляд робочих. Професіонали піклуються про своє обладнання, форму та прибирають робоче місце.
Слід перевірити, наскільки добре упаковані готові ділянки приміщення: вікна, підлога, підвіконня та ін. При якісному ремонті чистові матеріали не пошкоджуються. А коли вам будуть здавати об'єкт, обговоріть прибирання робочого простору від будівельного сміття та оцініть, наскільки точно бригада виконала ваші вимоги.
Інтер'єр кафе разом з якісним обслуговуванням та гарною кухнею відповідає за залучення та утримання відвідувачів. Основна частина облаштування внутрішнього приміщення – меблі. Вона повинна підбиратися відповідно до стилю і формату закладу, бути зручною для відпочинку та прийому їжі, легко чиститися, мати міцність і надійність. Кількість предметів інтер'єру підбирається з урахуванням розмірів закладу та місткості (1 відвідувач – 1,6 м/кв).
Всі меблі для кафе ділиться на групи :
для залу : барна стійка, столи, стільці, м'які меблі, комоди, шафи, вітрина;
для вулиці : столик для посуду, столи, стільці, диванчики;
для службового персоналу : шафи для особистих речей, стіл, стільці, крісла.
Ви можете купити нові меблі або вживані або замовити комплекти для кафе за індивідуальними параметрами. Все залежить від вашого бюджету, статусу закладу та його тематики.
Професійне обладнання для кафе – рідкісне та дороге. Тому купувати його варто після ретельного прорахунку кількості посадкових місць, площі, продуктивності та кількості позицій у меню.
Обладнання для кафе має :
відповідати санітарним нормам;
мати тривалий термін експлуатації;
виготовлятися із якісних матеріалів;
купуватись у перевірених виробників;
мати гарантію.
Все обладнання для кафе ділиться на наступні категорії :
Холодильне .
Сюди входять шафи, камери, столи-вітрини, льодогенератори, апарати шокової заморозки.
Теплове .
Включає плити, пароконвектомати, шафи для смаження.
Хлібопекарське та кондитерське .
Сюди відносяться тістомісильна машина, кондитерський міксер, тісторозкатка, шафа, хліборізка.
Посудомийне обладнання .
Електромеханічне .
Входять подрібнювачі різних стилів різання продуктів.
Барне .
Включає блендери, соковитискачі, молочні міксери, кавоварки, кавомолки, кавомашини, шоколадниці.
Допоміжне обладнання .
Представлено виробничими столами, стелажами, сушінням для посуду, візками, ванною для посуду.
Інвентар, як і обладнання, повинен відповідати стандартам якості та санітарним нормам. Але ці предмети часто розбиваються та ламаються досить швидко, тому завжди потрібно мати посуд у запасі.
До інвентарю кафе відносять :
фарфоровий та керамічний посуд: тарілки, чашки, блюдця, салатниці, заварники тощо;
столові прилади: вилки, ложки та ножі;
наплитний посуд із чавуну та нержавіючої сталі: каструлі, сковороди, сотейники;
гастроємності: контейнери для зберігання та демонстрації готових страв;
барний посуд: келихи, склянки для соку, води та коктейлів, джаги, ложки, щипці для цукру, пляшки, відра для льоду, шейкери, пальники, джиггери тощо;
кухонне начиння: ножі, дошки, харчові контейнери, пляшки для соусів, прилади для зважування, друшляки, половники, картоплем'ялки, кошики для хліба та інше;
кондитерський посуд: сита, мішки для крему, підкладки для тортів, рамки та форми для випічки та шоколадних прикрас.
Для кафе на 30-40 місць знадобиться обладнання та інвентар на суму від 14 000 $.
Для зручного обліку продажів у кафе потрібна програма автоматизації. Така покупка цілком виправдана. З її допомогою можна вести складський та фінансовий облік, стежити за аналітикою та діяльністю закладу. Ви зможете керувати своїм обладнанням, робити розрахунки, контролювати роботу співробітників за допомогою планшета.
Для вибору відповідної програми ретельно вивчіть функції різних систем автоматизації для кафе (Poster, R-keeper, Tillypad та ін.). Переконайтеся, що вибране ПЗ впорається з поставленими завданнями.
Для невеликого кафе на 30-40 посадкових місць знадобляться 4 офіціанти в зал, 4 кухарі та 2 клінери з позмінною роботою, а також адміністратор та бухгалтер. Для цього ви можете звернутися в агентство з підбору персоналу або самостійно подати оголошення про пошук співробітників. До відкриття закладу та набору персоналу ви визначаєте форму обслуговування згідно з концепцією, а потім проводите навчання офіціантів та барменів, які працюють у залі.
Головні вимоги до всіх найнятих :
наявність санітарної книжки з відмітками;
наявність освіти у кухарів;
ознайомлення з правилами обслуговування у вашому закладі;
вивчення інструкцій з техніки безпеки під час використання устаткування.
Що ж до вимог до власника кафе – подбайте про складання графіка позмінної роботи, безпеки та своєчасної оплати праці.
Кожен співробітник закладу, перед тим як розпочати роботу, повинен пройти інструктаж та отримати список своїх обов'язків.
Адміністратор організовує робочий процес. Він наймає та керує персоналом, а потім контролює його роботу, відповідає за маркетинг, проводить інвентаризацію, приймає попередні замовлення столиків. Ви можете найняти на посаду адміністратора окрему людину або самостійно виконувати її обов'язки.
Кухарі займаються роботою на кухні, у тому числі розробляють гастрономічну карту страв, складають меню, враховують витрати на продукти, відповідають за якісне приготування їжі, зберігання невикористаних продуктів та готують.
Офіціанти зобов'язані приймати замовлення у залі, обслуговувати відвідувачів, стежити за чистотою у приміщенні, сервірувати столи, приймати плату, добре орієнтуватися в актуальному меню та давати рекомендації на прохання гостей.
Прибиральники працюють з посудомийним обладнанням, підтримують чистоту кухні, залу та навколо закладу.
Бухгалтера можна найняти віддалено та звертатися до нього за потребою (для підготовки звітів, сплати податків тощо).
Для спрощення контролю роботи створіть чек-лист обов'язків для працівників. Ви самостійно заповнюватимете і стежитимете за виконанням завдань кожного. Передбачте премії найкращим співробітникам. Чек-листи роздайте кожному працівнику, щоб вони самостійно себе перевіряли. Використання цієї техніки допоможе знизити кількість помилок на роботі, розібратися в інформації щодо завдань та їх оцінки, прискорити навчання нового персоналу.
Інвентаризація – невід'ємна частина злагодженої роботи кафе та іншого закладу громадського харчування. Своєчасна перевірка виключає проблеми з поставками, оплатою за рахунками, зі списаннями та контролем роботи персоналу. Грамотна та регулярна інвентаризація безпосередньо впливає на доходи та маржинальний прибуток, що дозволяє знизити відсоток недостач. Проте проводити її раз на місяць чи тиждень, а також позапланово вручну може бути невигідно. Адже кафе вимагає від власника та виконання інших завдань. Для інвентаризації можна найняти відповідальну людину або встановити єдину систему обліку, яка автоматично внесе всі зміни.
Інвентаризація кафе допомагає визначити помилки в одиницях обліку та порціях страв, дублюючі позиції, великі залишки, недоліки, виявити крадіжку. Крім того, коли всі помилки усунуті, можна обговорити впровадження програми лояльності. Але це не означає, що за результатами інвентаризація не слід стежити постійно. Навпаки. Тільки ретельний аналіз стану справ дозволить обирати правильний підхід у управлінні бізнесом.
Щоб не потрапити до фінансової пастки, обов'язково ведіть облік усіх коштів. Так ви уникнете касового розриву і у вас завжди будуть гроші, щоб заплатити за рахунками.
Поєднайте фінансовий облік з управлінським. Так ви визначите найприбутковішу позицію в меню.
Чи не змішуйте особисті кошти з грошима бізнесу.
Визначтеся з інструментом, який використовуватимете для розрахунків. Це може бути 1С або будь-який інший додаток. Також можна підібрати систему автоматизації з функцією фінансового обліку.
Щоб уникнути плутанини в щомісячних витратах, заведіть обліковий календар.
Складіть фінансовий план, розрахуйте точку беззбитковості, створіть фінансову модель, передбачте резервний фонд – вживіть усіх заходів, щоб уникнути чи мінімізувати втрати від можливого касового розриву.
Розбийте всі витрати на дрібні категорії, щоб легше було визначити, в яких сферах бізнес втрачає, де можна заощадити, а де навпаки вкласти кошти.
Враховуйте не лише гроші, а й матеріальні активи кафе.
Фіксуйте фінансові борги та схеми їх погашення.
Використовуючи перелічені правила, ви зможете більш ефективно проводити фінансовий облік, розвивати свій бізнес, роблячи його прибутковим.
Контролювати персонал кафе означає отримати низку переваг. По-перше, ви підтримуєте ефективність роботи. По-друге, уникаєте помилок, промахів та порушень. По-третє, зможете швидко усунути чи мінімізувати наслідки неприємних ситуацій на робочому місці.
Крім того, співробітники теж отримують зиск від впровадження комплексу заходів для контролю. Вони краще розуміють вимоги керівництва, стають впевненішими, з'являється мотивація, бажання рухатися кар'єрними сходами та отримувати фінансову винагороду за професіоналізм.
У своєму кафе ви можете скористатися такими прийомами контролю персоналу :
планерки перед робітникамизмінами;
звіти про виконану роботу;
мотиваційна дошка з досягненнями співробітників та показниками ККД;
використання «таємних відвідувачів»;
підключення системи відеоспостереження;
«іспити» на перевірку знань меню та правил обслуговування відвідувачів.
Проте просто запровадити методи контролю та мотивації працівників мало. Важливо вибудовувати довірчі відносини всередині колективу, між керівником та підлеглими.
Невдоволений гість з'являється завжди. Це невід'ємний «привілей» закладів громадського харчування. У той же час це можливість виправити проблемну ситуацію, створити найкращий та якісний метод обслуговування у кафе. Для цього необхідно навчити персонал працювати із запереченнями відвідувачів.
Техніка ВПІО: вислухав, прийняв, досліджував, відповів. Як вона працює?
Вислухуєте заперечення клієнта остаточно.
Погоджуєтеся з правом відвідувача мати свою думку та створюєте атмосферу розуміння.
Уточнюєте причину заперечення за допомогою додаткових питань.
Формулюєте відповідь, з якою погодився б клієнт.
Щоб навчитися працювати із запереченнями, можете розігрувати подібні ситуації з персоналом, провести тренінг для співробітників. На найчастіші заперечення підберіть готові відповіді.
Рекламна кампанія кафе будується, виходячи з концепції, цільової аудиторії та бюджету закладу. Маркетингова стратегія передбачає використання назви, логотипу та фірмового стилю для проведення акцій, надання знижок, спеціальних пропозицій та інших методів просування.
Розкрутка кафе включає :
рекламні відеоролики в кінотеатрі та на YouTube;
оформлення соціальних мереж Instagram та Facebook та просування;
участь як спонсор у культурно-масових заходах для дітей та дорослих;
розміщення реклами на білбордах;
роздача співробітниками візиток, промоутерами флаєрів чи буклетів із новинками меню;
подієвий маркетинг;
реклама у ЗМІ та на радіо;
участь на ярмарках, харчових виставках під час святкування міських та загальнонаціональних подій;
програма лояльності, «щасливий годинник», особливе меню.
Окремо варто відзначити активності у соціальних мережах (челенджі, розіграші, вікторини із призами, акції) для залучення додаткової аудиторії, яка любить робити селфі та викладати огляди закладів. Тому подбайте про безкоштовний Wi-Fi для відвідувачів.
Існує кілька правил, як і коли краще влаштовувати знижки та пропонувати бонуси :
плануйте акції у будні дні;
збільште вартість популярних пунктів меню покриття різниці у витратах;
давайте коротку, зрозумілу назву акціям у кафе, що запам'ятовується;
влаштовуйте акції для однієї групи напоїв чи страв у меню;
відстежуйте прибутковість рекламних заходів.
Порівнюйте свої фінансові можливості, вирішуючи застосувати один із запропонованих інструментів. Бюджет на просування кафе потрібно фіксувати в окремій статті видатків, а це близько 600-700 $ залежно від типу рекламної кампанії.
Важливим є також дизайн меню . Чим привабливішим і оригінальнішим ви його оформите, тим апетитнішими здадуться страви і тим більше гості замовлятимуть.
При цьому пам'ятайте, що найважливішими факторами, що впливають на популярність та відвідуваність закладу, залишаються продукт та сервіс. Якщо ви підтримуєте стандарти якості в їжі та обслуговуванні, постійно їх покращуєте, відвідувачі захочуть повернутися і запросити друзів.
Для того, щоб відкрити кафе в Україні, потрібно надати низку документів до відповідних державних інстанцій.
Насамперед слід визначитися з формою власності – ФОП або ТОВ. Кожна з них має свої переваги та недоліки. ФОП можна вибрати, якщо ви не плануєте вести масштабний бізнес, інакше треба реєструватися як юридична особа.
Відкриття ФОП передбачає простішу систему оподаткування та звітності, але при цьому власник при боргових зобов'язаннях відповідає також своїм особистим майном. А у разі відкриття ТОВ власник несе відповідальність лише капіталом компанії.
Які документи необхідні для відкриття кафе в Україні?
Щоб відкрити ФОП (від 20 $), надайте :
заяву на реєстрацію підприємства;
засвідчену копію паспорта;
копію ідентифікаційного коду
Щоб відкрити ТОВ (від 35 $), потрібно надати :
заяву на реєстрацію підприємства;
засвідчену копію паспорта;
копію ІПН;
копію свідоцтва про державну реєстрацію (для СПД);
установчі документи;
заяву про вибір системи оподаткування;
довіреність (якщо документи підписує довірена особа);
Через сім робочих днів вам нададуть виписку, з якою ви зможете відкрити банківський рахунок та оформити електронні ключі.
Для реєстрації в податкових органах треба подати :
ФОП: реєстраційну форму, паспорт та ІПН;
ТОВ: реєстраційну форму, паспорт та ІПН засновників, протокол установчих зборів, статут та установчі документи.
Податкова має видати документи через 3-5 робочих днів. Після чого ви реєструєте книгу обліку доходів та можете подавати електронну звітність.
Якщо плануєте продавати спиртні напої в кафе, знадобиться ліцензія на алкоголь. Дозвіл обійдеться в середньому 280 $ на рік для міст і 18 $ - для сіл. Для цього в ДФС подайте заяву, довідку з податкової служби та документи про реєстрацію касових апаратів.
У Держспоживслужбу потрібно надати :
заяву власника підприємства;
посвідчення державної реєстрації;
паспорт платника податків;
довідка з БТІ;
документ будівельного проекту;
копія статуту (якщо ТОВ);
договір про купівлю чи оренду приміщення.
Коли ви оформите всі документи, їх потрібно буде подати до Комітету з технічної регламентації. Після цього ви можете сміливо відкривати кафе.
Якщо у вас виникли труднощі в бізнесі, знайте – це норма. На етапі відкриття кафе можуть виявитися недоліки і ті дрібниці, які ви не врахували або не приділили їм належної уваги. З іншого боку, виникнення труднощів у бізнесі може і не залежати від ваших дій. Перші помилки та промахи стають помітними відразу, як тільки ви відкрили заклад, тому можна спробувати «пробний захід», тобто технічне відкриття – щось на кшталт генеральної репетиції. Його суть у тому, щоб при готовності кафе до повноцінної роботи запросити до закладу друзів чи добрих знайомих для проведення експерименту. Завдяки технічному відкриттю ви перевірите роботу персоналу та обладнання, зрозумієте які моменти потрібно доопрацювати та отримайте перші відгуки від запрошених гостей.
Новий проект потребуватиме вашого постійного контролю та підтримки, поки остаточно не підніметься на ноги. Тому приготуйтеся віддавати кафе весь свій вільний час протягом півроку до трьох років. Поки робота закладу не буде доведена до автоматизму і не з'явиться стабільний прибуток, ви стежитимете за виконанням усіх завдань і почнете розбиратися в кожному аспекті вашого бізнесу.
Щоб мінімізувати ризики та уникнути багатьох проблем, з якими може зіткнутися бізнес, необхідно ретельно все продумати та вивчити ринок перед запуском. Якщо ж вам все ж таки зустрілися якісь складності, слід провести аналіз, знайти причину проблемної ситуації, а потім усунути її.
Підходьте ретельно до вибору місцезнаходження майбутнього закладу. Переоцінка трафіку та недооцінка конкуренції – два фактори, які негативно вплинуть на відвідуваність кафе.
Перевіряйте постачальників перед укладанням договору, обговоріть умови доставки. Неякісна сировина та високі ціни негативно вплинуть на попит страв. Допомогти у ситуації може прописування у договорі всіх умов співробітництва, порушення яких тягне за собою матеріальну відповідальність постачальника.
Мінімізуйте вплив конкурентів за рахунок формування клієнтської бази, постійного аналізу ринку, розробки програми лояльності, визначення конкурентних переваг та УТП.
Укладайте довгострокову оренду, щоб через пару місяців не втратити місце та уникнути підвищення її вартості.
Ретельно розробіть програму лояльності, щоб у вашому бізнесі не позначилися негативні результати падіння платоспроможного попиту.
Визначте вимоги, за якими ви відбиратимете співробітників при прийомі на роботу. Також пропрацюйте систему видачі премій, щоб у персоналу не згасала мотивація покращувати якість обслуговування.
Регулярно проводьте перевірку та огляд обладнання, щоб уникнути поломок, дорогого ремонту та простою в роботі.
Зменшити ризик псування продуктів при тривалому чи неправильному зберіганні можете за рахунок ведення планування продажів, аналізу асортименту, виключення непопулярних страв з меню та навчання персоналу роботі з холодильним обладнанням.
Постійно контролюйте якість продукції та сервіс, щоб не втратити обличчя та постійних відвідувачів.
Складання детального бізнес-плану, грамотна організація роботи на кожному з етапів відкриття кафе та передбачення основних ризиків допоможе у побудові прибуткового та перспективного бізнесу.
Часта проблема, яка трапляється у закладах громадського харчування, – це крадіжка з боку персоналу. Як чинити в таких ситуаціях? Спочатку оцініть, наскільки добре ви оплачуєте працю людей і які відносини вибудовуєте з підлеглими.
Якщо у вашому кафе спостерігаються :
низька заробітна плата;
відсутність премій та інших фінансових заохочень;
конфлікти між працівниками;
понаднормова робота, яка не оплачується;
загроза втратити роботу
- то ви знаходитесь у зоні ризику. Щоб цього уникнути, слід зробити певні кроки.
А саме :
Побудувати поважні та довірчі відносини з підлеглими. Доброзичлива атмосфера в колективі допоможе кожному учаснику якісно працювати для розвитку вашого бізнесу.
Створити здорову конкуренцію серед співробітників, найкращі з яких отримуватимуть матеріальну винагороду.
Чітко позначити своє неприйняття крадіжок у будь-якому вигляді. Чи це буде незначне перепорціонування страв та напоїв чи афери з чеками, на винного має чекати негайне звільнення без зарплати.
Влаштовувати командні заходи – тимбілдінги.
Найняти перевірених спеціалістів на керівні посади: адміністратор, менеджер, керуючий.
Але навіть якщо дотримуватись цих рекомендацій, повністю викорінити крадіжку на робочому місці практично неможливо. Тому є ефективні засоби контролю дій співробітників: найм охорони, підключення системи відеоспостереження, автоматизації, запуск у колектив «таємного співробітника», купівля інформації у колишніх працівників, поширення матеріальної відповідальності на весь персонал. Але для впровадження таких заходів знадобляться додаткові фінансові витрати. Їх слід порівнювати зі своїми матеріальними можливостями. Для цього проведіть розрахунки, порівняйте показники витрат та доходів, кількості закупівель та залишків продукції. А самі ці способи варто використовувати лише у тому випадку, якщо існують підозри у крадіжці.
Якщо ви плануєте запустити бізнес у сфері громадського харчування за кордоном, а не в Україні, варто врахувати особливості відкриття кафе у різних країнах. У чому вони?
Різновиди форми закладу . Наприклад, у США чітко розмежовують бар, кафе та ресторан. Тому включити алкогольну картку до меню кафе не вдасться.
Відмінності в оформленні дозвільних документів . Порядок реєстрації компанії, отримання ліцензій, вибір виду оподаткування та ін. мають нюанси в кожній країні без винятку. Тому є сенс скористатися послугами іноземних юристів.
Особливості рецептури . Зважайте на той момент, що деякі інгредієнти дістати легше, ніж інші. Тому впроваджуйте в меню національні страви зі звичних для відвідувачів продуктів (якщо ви не відкриваєте кафе з українською національною кухнею).
Модні тенденції . Вивчення популярних страв та напоїв на ринку варто проводити в кожній країні та включати їх у меню. Але не варто забувати і про власні розробки. Готуйте такі страви, заради яких відвідувачі приходитимуть лише до вас.
Традиції . Відкриваючи кафе в іншій країні, пам'ятайте, що скрізь існують свої традиції та правила їди, обслуговування відвідувачів, організації простору. Тому перед відкриттям закладу пропонуємо побувати у кількох кафе своїх конкурентів та подивитися, як у них організований робочий процес з урахуванням традиційних особливостей.
Таким чином, можна зробити висновок, що заклад комунального харчування не може бути хобі. Це серйозний бізнес, який вимагатиме від вас постійної уваги. Тому якщо ви готові відкрити кафе та жити вашим проектом, ви вже знаєте, що потрібно робити. А якщо вам необхідно розробити логотип, фірмовий стиль або дизайн сайту, придумати оригінальну назву, стильно оформити акаунти в соціальних мережах, щоб залучити та зацікавити аудиторію, звертайтесь до студії WeLoveBrands . Для отримання консультації та уточнення деталей зателефонуйте нам або зв'яжіться через месенджери.