Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Бьюті-сфера дуже популярна та різноманітна. Тут представлені різні напрями, але всі вони користуються підвищеним попитом, оскільки жінки незалежно від віку та соціального статусу хочуть виглядати красиво і молодо, бути бажаними.
Разом з цим зростає потреба в хороших майстрах, які не тільки мають потрібні знання та досвід, але й мають відмінний смак, можуть допомогти клієнткам вирішити їхні проблеми. Тому запуск бізнесу у цій сфері є вигідною перспективною справою.
Перш ніж відкрити салон краси, треба вивчити салон зсередини, розібратися у всіх тонкощах. Слід опрацювати концепцію, прорахувати рентабельність, визначити локацію, організувати всі робочі процеси, управління та контроль, а також врахувати можливі кризи та складності. Побудова прибуткової справи починається набагато раніше безпосереднього відкриття закладу. Тут потрібний працюючий бізнес-план і поетапне просування до мети.
Будь-яким бізнес-проектом треба жити. Салони краси, які відкривають як «подушку безпеки» або як розвагу, – це прямий шлях до закриття чи продажу. Звичайно, ви можете віддати бізнес під управління професіоналів, однак це рішення не повинно виключати ваш контроль та залучення до процесу. В іншому випадку салон краси ризикує перетворитися на чергове посереднє підприємство, не придатне до життя та процвітання.
Перше, що потрібно зрозуміти майбутньому власнику закладу краси – прибутковий бізнес не може бути хобі чи розвагою, адже у пріоритеті стоїть заробіток. При цьому добре, якщо ця справа приносить вам задоволення, значить свою енергію зможете направити в потрібне русло.
Салони відносяться до виду діяльності, в якій багато конкурентів та невелика націнка на послуги (в середньому 10-20%). Тому цим бізнесом потрібно постійно займатися та любити його.
Вирішіть із самого початку, в якій сфері краси ви хочете працювати. З визначення ніші починається побудова концепції. Чи буде це моно-салон з вузькою спеціалізацією, чи може ви хочете відкрити заклад, який представляє весь спектр послуг – від укладання волосся до малоінвазивних процедур?
Підприємцям-початківцям варто все ж зупинитися на одній ніші, наприклад, на перукарні або барбершопі, броубарі, салоні, де послуги надають лешмейкери, і т.д.
Основна ідея чи концепція пронизує всю структуру бізнесу – відбивається у цілях, цінностях, місії. Вона визначає потенційного відвідувача, перелік послуг, цінову політику.
Якщо концепція салону краси не продумана, то бізнес не розвиватиметься. Він житиме за правилом «тут і зараз» і не обросте базою постійних клієнтів.
Там, де немає концепції, відсутні стандарти сервісу, знаходяться брудні вбиральні, найняті недосвідчені майстри, які працюють не на якість, а на швидкість та кількість. Хороша концепція включає створення бренду, побудову маркетингового плану, піар, візуалізацію, розрахунок прибутку для різних ситуацій. Варто розробити план дій і у разі непередбачених витрат.
Таким чином, концепція – це перший крок. І важливу роль тут грає цільова аудиторія. Люди приходять отримати не лише якісну послугу, а й гарний настрій, комфорт, тобто позитивні емоції.
Тому підійдіть відповідально до вивчення свого клієнта :
Хто він?
Що йому важливе?
Які в нього цінності?
Чи збігаються вони з місією вашого бізнесу?
Чи задовольнить ваш продукт його потреби?
Чи зможе він заплатити ціну, яку ви встановили?
Розуміння того, хто відвідуватиме ваш салон, дасть чітке бачення напряму розвитку. Також на цьому етапі важливо продумати мету та місію – навіщо вам салон, які потреби аудиторії він закриє, яку користь принесе людям.
Безперечно, концепція може перетворюватися або навіть змінюватися, але вона обов'язково має бути (за винятком бізнесу з франшизи).
Якщо відкриття салону краси - це ваша перша справа і ви ще ніколи не починали бізнес з нуля, варто подбати про його збереження заздалегідь. Як це зробити? Найняти консультанта. Ним може стати ментор, консалтингова фірма чи франчайзер. Кожен із таких помічників молодого підприємця має свої особливості роботи. Варто дізнатися про плюси та мінуси кожного варіанта, щоб вибрати ту підтримку, яка буде максимально комфортною для вас.
Наставник (його ще називають ментор) – це бізнесмен, який пройшов шлях від побудови концепції до запуску успішної та прибуткової справи. Він ділиться з вами досвідом, дає слушні рекомендації щодо відкриття салону, попереджає про підводні камені, знайомить з потрібними людьми, обговорює стратегії. Тобто ви знаходитесь на зв'язку постійно, поки є потреба в наставнику. Але прямої участі у вашому бізнесі він не бере.
Консалтингова фірма пропонує послуги повного спектру або рішення окремих завдань: побудувати бізнес-план, розробити фінансову модель, вибрати приміщення, створити рекламну кампанію, знайти майстрів, закупити професійне обладнання і т.д. Ви можете найняти консультанта на період відкриття та замовити супровід протягом першого року роботи. Так у вас з'явиться час на набуття досвіду ведення бізнесу та ви зможете продовжити керувати салоном краси самостійно. Консалтингова фірма виступить тут як страховка.
Якщо вчитися на своїх помилках немає ні часу, ні бажання, можете скористатися готовим рішенням бізнесом з франшизи. Франчайзинг дає право працювати, використовуючи ім'я бренду бізнес-технології відомої фірми. Так вам не доведеться розробляти свою концепцію, ви користуватиметеся тією, яка вже має компанія. У своєму проекті ви зможете просувати ідею, цінності, місію франчайзера, дотримуватись його правил, але й користуватися його досвідом, напрацюваннями.
Бізнес за франшизою – варіант не з дешевих. Тому слід уважно підійти до вибору компанії.
Для цього треба перевірити:
термін присутності над ринком;
швидкість розвитку бізнесу;
розмір паушального внеску та роялті;
підтримку франчайзером;
конкурентів компанії в районі, де ви збираєтеся відкрити салон краси з франшизи.
Наважуючись купити готовий бізнес, дізнавайтеся, скільки коштує франшиза салону краси (залежно від бізнесу – від $10 000), і пам'ятайте, що високі інвестиції зазвичай говорять про неабиякий прибуток. Тому вибирайте ту компанію, яка підійде вам за умовами роботи, витратами та доходами.
Бьюті-індустрія розвивається швидко. Кількість закладів збільшується завдяки зростанню попиту на послуги. Наприклад, з 2000 року салони краси відвідувало лише 4% жінок, а 2014 року – вже 40%. Звичайно, пандемія 2020 року внесла свої корективи, але до 2019-го кількість салонів збільшилась на 70%. Стало непоганим навідуватися в салон і чоловікам, тому почали з'являтися барбершопи.
Причина зростання відвідуваності полягає в тому, що послуги у сфері краси більше не є привілеєм обраних. Вони стали доступні людям із середнім рівнем доходу. Збільшився темп життя – це відіграло свою роль. При цьому, привести себе до ладу в салоні виявилося простіше і зручніше, ніж у домашніх умовах.
За статистикою, найбільша концентрація салонів краси знаходиться у містах із кількістю мешканців понад мільйон. Що стосується конкурентного середовища, то, як говорилося вище, краще вибирати нішу, де мало учасників. Тому такі популярні моно-салони. А коли ваша справа зміцніє, її можна розширювати – перетворити на мережу. Так ви збільшите прибуток у рази.
Крім того, існує сезонність бізнесу. Відвідувачі цікавляться б'юті-послугами переважно у березні-квітні, червні, жовтні, листопаді та грудні. Це викликано тим, що висока сонячна активність та інтенсивність холодів за інші місяці року може негативно вплинути на результат низки косметологічних процедур.
Аналіз ринку загалом передбачає вивчення ніші, конкурентів та цільової аудиторії. Тобто необхідно вивчити хто представлений у сфері, які у них фішки, пропозиції, сильні та слабкі сторони, які інтереси та потреби у споживачів. Ці дані необхідно використовувати для розробки УТП, цінової політики та стратегії розвитку.
На прибутковість будь-якого бізнесу впливає правильно побудована стратегія позиціонування та диференціації.
Позиціонування – це визначення такої позиції вашого салону краси у свідомості клієнта, яка б не викликала сумнівів у його цінності і чітко відокремлювала від конкурентів. Якщо заклад багато означатиме для вашої цільової аудиторії, це дозволить вам підвищувати ціну на послуги та доглядові засоби, збільшити рентабельність салону та вигідно відрізнятися від аналогічних суб'єктів на ринку.
Стратегія позиціонування будується поетапно. Спочатку вибирають параметри та релевантні заклади. Потім складають схему позиціонування та карту сприйняття. Заключний етап - аналіз схеми та визначення стратегії за результатами дослідження.
Інструментом позиціонування є стратегія диференціації – тобто пошуку тієї особливості салону краси, яка б визначала його як унікальний та єдиний у своєму роді.
Однак така риса закладу повинна мати кілька якостей :
бути значимою для відвідувачів салону;
бути зрозумілою та легко зрозумілою для клієнтів;
мати захист - тобто ставитися тільки до вашого салону краси.
Такою рисою може стати, наприклад, той вид послуг, який надається виключно у вашому заїданні. Головне, щоб вона підходила під наведені параметри. Тому є сенс оформити патент. Так послуга визначатиме лише ваш салон краси тривалий час.
Вибудовані стратегії позиціонування та диференціації дозволять вам надалі розробити ефективну маркетингову кампанію, яка буде орієнтована на бажання та потреби вашої цільової аудиторії.
Формування фінансової моделі (читаємо фінансовий план) салону краси – важливий етап роботи перед відкриттям закладу. Так можна прогнозувати швидкість окупності проекту за різних сценаріїв: оптимістичний, реалістичний, песимістичний. Обов'язковими є статті витрат і доходів, а також прибутку – тобто різниці між заробленими та витраченими фінансовими вкладеннями.
Витрати включають інвестиції для відкриття салону краси, видачу заробітної плати персоналу, оплату комунальних послуг, оренди, податків та ін.
Доходи складаються з наступних пунктів :
сума середнього чека;
кількість чеків на місяць;
середня кількість чеків на день;
сума за косметичні процедури на місяць;
кількість грошей за продані доглядові кошти.
Прорахувавши витрати та доходи для різних сценаріїв розвитку салонного бізнесу, ви отримаєте уявлення про те, як швидко і скільки ви можете заробляти. Тобто визначте окупність та прибуток салону краси.
Чітко прописаний фінансовий план дозволить вам залучати інвесторів у свій бізнес, отримувати підприємницький кредит, укладати взаємовигідні договори щодо крос-маркетингу.
Прорахунок усіх фінансових потоків салону краси краще доручити професіоналові, щоб усі гроші були внесені до плану. Але якщо немає можливості звернутися до фахівців, можна розпочати пошук шаблону фінансової моделі в інтернеті. Тільки врахуйте, що її потрібно буде підкоригувати безпосередньо під ваш бізнес.
Бюджет проекту повністю залежить від обсягу бізнесу та його різновиду. Моно-салони, які спеціалізуються тільки на одному виді послуг, обійдуться дешевше за заклади повного циклу або SPA-комплексів.
Тому візьмемо, наприклад, перукарню економ-класу, в якій стрижку, укладання, фарбування, хімію виконує 6 майстрів. Плюс додаткові послуги – стрижка бороди та вусів, нарощування волосся, моделювання брів, масаж голови, миття волосся тощо. Підійде і салон манікюру, де працюють від 4 до 6 майстрів, але перелік послуг та цінник на них інший. Якщо ви хочете збільшити прибуток від закладу на 25-30%, підключіть продаж косметичних засобів для догляду за волоссям або нігтями. Тут все залежить від ніші.
Отже, для салону вам знадобиться приміщення з площею щонайменше 40-50 м/кв. Оренду за нього приготуйтеся заплатити на 2-3 місяці наперед. Вона коштуватиме приблизно 750$.
До інших початкових витрат на відкриття салону економ-класу відносяться :
косметичний ремонт та дизайн приміщення - 2000-3000 $;
закупівля обладнання, меблів, косметичних матеріалів - 3500-4000 $;
оформлення дозвільних документів -150 $;
оплата маркетингової кампанії -150 $;
формування резервного фонду – 25% загального бюджету.
Для запуску бізнесу вам знадобиться від 6000 $ до 7500 $ плюс відрахування до резервного фонду.
У постійні щомісячні витрати входить :
оренда приміщення – 250 $ на місяць;
зарплата персоналу - 800 $ (одному майстру);
рекламні акції - від 100 $ (банери, журнали, соцмережі);
закупівля косметичних засобів та матеріалів – 300$ (перевірені виробники та постачальники);
оплата комунальних послуг, інтернету та телефонного зв'язку – від 100$;
безпека - камери відеоспостереження (від 160 $ за одиницю).
Разом щомісячні витрати становлять від 1800 $. А значить відповіддю на запитання, скільки потрібно грошей для відкриття салону краси, буде сума щонайменше 10 000$.
Резервний фонд як «подушка безпеки» потрібний кожному бізнесу. Поки салон краси не обросте базою клієнтів, знадобиться капітал, який покриватиме щомісячні витрати. Зазвичай, це 25% від бюджету.
Надалі, коли заклад почне працювати, потрібно буде прописати у статті видатків пункт для відрахувань до резервного фонду. Щомісяця виділяють 5% від чистого прибутку салону краси. Ви можете виділити і 1% чи 10%. Тут головне, щоб відрахування були регулярними.
Заздалегідь визначте перелік ситуацій, коли можна скористатися резервними засобами. Наприклад, щоб покрити непередбачені витрати, якщо прибуток салону був недостатнім.
Асортимент послуг, ціна, середній чек визначаються напрямком бізнесу, кількістю гаданих відвідувачів та їхньою купівельною спроможністю.
Наприклад, для перукарні можна взяти такі послуги :
чоловіча стрижка;
жіноча стрижка;
дитяча стрижка;
укладка волосся;
фарбування;
нарощування волосся;
догляд за бровами та віями;
стрижка вусів та бороди.
Якщо у вас багатопрофільний заклад, асортимент послуг можуть доповнити:
манікюр та педикюр, у тому числі нарощування, дизайн та корекція нігтів;
косметологічні послуги для обличчя, шиї, зони декольте та тіла;
епіляція;
/> солярій та ін.
Крім того, якщо планується продаж засобів догляду за волоссям, то в салоні краси доведеться обладнати прилавок і закупити ампули для волосся, бальзами, крем-гелі, маски, шампуні, лаки, фарби та інші матеріали.
Цінова політика формуватиметься щодо конкурентних переваг. Це може бути широкий перелік послуг, швидке їх виконання, невисока вартість, якість обслуговування клієнтів і т.д. Варіант з наданням послуги, яку більшість салонів не пропонує, наприклад, лікування волосся за особливою методикою, видалення вошей та гнід, художні зачіски спільно з нанесенням тату та ін., може стати вашою фішкою. І багато клієнтів приходитимуть саме тому.
Коли ви маєте список послуг і цінник, прорахуйте середній чек для різних сценаріїв. Для цього прикиньте, скільки відвідувачів ви хотіли б бачити і реально можливу їх кількість. Далі підрахуйте загальну вартість послуг, надану клієнтам за місяць, та кількість чеків. Ділимо ці два показники та отримуємо суму середнього чека. Вона покаже, наскільки прибутковим є ваш заклад, які послуги замовляють частіше, що прибрати зі списку, а що додати.
Якщо сума середнього чека вас не влаштовує, то навчіть персонал різних прийомів продажу. Наприклад, під час роботи майстер може пропонувати додаткові послуги, які є у вашому прайсі, або ж рекламувати більш дорогий вид процедури, який ефективніший за стандартні.
Також розрахуйте середній чек для косметичних засобів, які ви продаєте.
Робочий план продажів допоможе вам вийти на потрібний рівень прибутку в найкоротші терміни, тому його побудові потрібно приділити особливу увагу. Він видається кожному співробітнику салону краси. У ньому прописують цілі, яких має досягти кожен учасник робочого процесу – від адміністратора до прибиральника.
План продажу включає такі пункти :
роль кожного співробітника у колективі;
дані щодо цільової аудиторії;
перелік інструментів та ресурсів, які можна використовувати для досягнення цілей, прописаних у плані;
тренди ринку салонів краси;
список нововведень та прогноз результатів;
потрібні види процедур;
схема плану продажу за методикою SMART;
точка беззбитковості;
мінімальний показник продажів.
Реальний та здійсненний план продажів допоможе збільшити суму середнього чека, прискорити процес окупності бізнесу, визначити ефективнішу стратегію роботи колективу салону краси.
Точка беззбитковості вам знадобиться, щоб ви чітко розуміли, скільки тієї чи іншої послуги вам потрібно надати для покриття витрат та виходу бізнесу в нуль.
Вона розраховується за такою формулою:
VC – собівартість однієї послуги;
Р – ціна її надання у салоні краси;
FC – щомісячні витрати закладу.
Якщо витрати щомісяця становлять 1800 $, а одна жіноча стрижка коштує 5 $, а ви надаєте цю послугу за 15 $, то точка беззбитковості дорівнюватиме: 1800 / (15 - 5) = 180. Саме таку кількість стрижок жінок вам потрібно зробити в місяць, щоб спрацювати у нуль.
Швидкість окупності проекту також залежить від типу послуг. Наприклад, медичні послуги косметологів – найдорожчі. Якщо вони присутні у вашому прайсі, салон краси може окупитися не через 3-4 роки, а швидше - через рік або два. Але тут і витрати на запуск проекту будуть більшими.
Якщо ви вклали в бізнес 10 000 $, а середній чек з одного відвідувача дорівнює 5 $ з потоком в 20-25 клієнтів на день, то в місяць ви робитимете 500-600 процедур на 2500-3000 $. Якщо чистий прибуток складе 1200-1700 $, то бізнес окупиться за рік, а то й раніше.
Тут важливо враховувати, що ідеальний сценарій може разюче відрізнятися від реального. На відсоток рентабельності впливає ніша, стан ринку та інші чинники.
За таких показників вам потрібно попрацювати рік. Салон краси має бути рентабельним не менше, ніж на 10%. При нижчих показниках на вас чекає або дуже тривалий період окупності, або невдача.
Під час вибору приміщення враховуйте формат роботи. Підберіть для себе найкращий варіант.
Всі салони краси діляться на класи :
економ клас;
бізнес клас;
vip-клас.
Вони відрізняються за рівнем доходу та платіжною спроможністю їх відвідувачів.
Також є два види салонів краси: відкриті та закриті. Перші характеризуються доступністю послуг та принципом «відчинених дверей». Другі працюють як закритий клуб для вибраних.
За кількістю послуг усі заклади краси поділяються на ті, що мають повний спектр послуг та моно-салони.
Наприклад, в установах естетичної спрямованості з кількома варіантами послуг є перукарня, кабінет подології, працюють майстри нігтьового сервісу. У більш широкому значенні в таких салонах є косметичні кабінети окремо для процедур для обличчя і тіла, універсальні зали, солярії.
Косметичний центр – це медичний тип закладу. Тут є, як у будь-якій клініці, відділення косметології особи, корекції фігури, дерматокосметології та інші, у тому числі процедурна та консультаційний кабінет. До таких центрів відносять лазерну медицину та пластичну хірургію.
Комплексний заклад поєднує у собі і естетичну, і медичну складові. Але, крім цього, такий салон краси передбачає приєднання до себе інших бізнесів, що стикаються зі сферою краси: підприємства, що спеціалізуються на здоровому харчуванні, спортивні клуби та ін.
Моно-салони – це заклади, де надають одну послугу. Такими можуть бути:
студія зачіски,
центр комплексної корекції фігури;
зал манікюру та педикюру;
студія засмаги;
студія нейл дизайн;
салон експрес-послуг;
СПА-комплекси.
Вибираючи формат салону краси, керуйтеся власними інтересами, але й не забувайте про модні тенденції ринку та потреби потенційного відвідувача.
Шукати місце та приміщення для салону краси потрібно по матриці з урахуванням основних параметрів. Зверніть увагу, що всі заклади б'юті-сфери в залежності від класу (економ, середній та люкс) будуть мати різні критерії пошуку.
Для економ-класу підійде місце із великим потоком людей. Це можуть бути спальні райони. Власники таких салонів часто орендують приміщення на перших поверхах житлових будинків, а клієнтами є переважно місцеві жителі. Тому в такому разі потреби у місці для паркування автомобілів немає. Не має значення і зовнішній вигляд фасаду будівлі.
Для бізнес-класу важливе оточення. Це може бути великий спальний район, де розвинена інфраструктура, супермаркети, кафе, магазини. Тут має значення наявність місця для під'їзду автомобілів та стоянки. А сама будівля має бути стриманою та акуратною.
Салон краси VIP-класу розміщують в елітних районах. Акцент робиться не так на центр міста, як на діловий квартал. Поруч обладнають власне паркування з обслуговуючим персоналом та відеоспостереженням. Фасад має виглядати елітно, інакше непрезентабельний вигляд відлякає потенційного клієнта.
Салон краси можна відкрити у торговому чи офісному центрі, спортивному клубі, елітному магазині, житловому комплексі чи готелі. Допускається розташування поруч із шкірно-венеричними диспансерами, жіночими консультаціями, відомчими клініками.
Визначившись із форматом та класом майбутнього салону краси, приступайте до безпосереднього пошуку приміщення по районах міста. Це може бути самостійний аналіз відповідних місць або пошук найнятими ріелторами. Коли у вас буде список варіантів на руках, перевірте їх щодо ризиків.
Вибираючи приміщення під салон краси, переконайтеся, що в ньому є окремий вхід та вентиляція, особливо якщо воно розташоване в житловому будинку. Подбайте про отримання дозволу від мешканців на відкриття в їхньому будинку б'юті-закладу. Так ви уникнете конфліктів з ними в майбутньому.
Для салону не підійдуть підвали. Існує норма природного освітлення: 1,5% – для робочої зони, 1% – інших кімнат.
Знадобляться окремі приміщення для проведення різних косметичних процедур. Тобто простір має бути зонований – розмежуйте роздягальню, консультаційний кабінет, процедурну тощо. Для одного робочого місця знадобиться в середньому 15 кв/м, інших кімнат вистачить 6-8 кв/м.
Якщо ви плануєте відкрити салон краси у великому торговому центрі, зверніть увагу на наявність вентиляції та організації подачі води.
Переконайтеся, що приміщення, яке ви обрали, не потребує капітального ремонту. Віддайте перевагу тим варіантам, в яких раніше вже була студія краси або вони обладнані всіма потужностями салонного бізнесу. Так ви заощадите гроші та час на перепланування.
Відібравши приміщення для салону краси, проведіть виїзний аналіз території.
Виїзний аналіз місцевості передбачає огляд району, де знаходиться приміщення, оцінку пішохідної прохідності і виявлення конкурентів. Вам необхідно вивчити особливості території – що знаходиться поряд, які об'єкти можуть вплинути на трафік, які люди проживають/працюють у цьому місці, чи є тут інші заклади б'юті-сфери, які послуги вони надають тощо.
Основні критерії для аналізу трафіку та оточення :
Особливості району, тенденції. Хто впливає?
Організації та компанії, які знаходяться поруч. Чим вони займаються? Чи є у районі салони-конкуренти? Як вони приваблюють відвідувачів? Хто може стати партнером і працювати з вами з крос-маркетингу?
Транспортний та пішохідний трафік. Де розташована транспортна розв'язка, вузли потоків та точка захоплення уваги?
Контінгент. Оцініть кількість людей, які бувають біля місця майбутнього салону краси, їхня підлога, вік, зовнішній вигляд. Скільки проходить повз будні з 10:00 до 18:00 і у вихідні? В який час їх більше? Прикиньте їхній потенціал відвідування салону краси.
Екстер'єр будівлі. Поміркуйте над тим, як можна привертати увагу перехожих за допомогою особливостей фасаду.
Зручність підходу та під'їзду, наявність місць для паркування або їх відсутність.
Скористайтеся цими критеріями для аналізу місцевості та щільності пішохідного та транспортного потоку. Коли ви оберете район та будівлю, яка відповідає вашим вимогам та влаштовує за всіма технічними показниками, оформіть договір оренди.
Якщо ваш бізнес працює за франшизою, то питаннями оренди займається франчайзер. В іншому випадку переговори з орендодавцем доведеться проводити самостійно. Звичайно, ви можете найняти компанію, яка вирішує юридичні завдання, але щоб заощадити на залученні юристів, скористайтесь інструкцією та рекомендаціями, наведеними нижче.
На переговорах з орендодавцем зверніться до нього :
Виписку з ЄДРН, в якій описано стан приміщення.
Документ, що підтверджує право власності.
Свідоцтво ФОП чи ТОВ.
Техпаспорт приміщення.
Результати технічного та будівельного аудиту.
Висновок пожежної служби.
Договори з комунальними службами щодо продовження послуг.
податкову документацію.
Договір оренди.
Після того, як отримаєте пакет документів, проаналізуйте їх. Так як договір оренди приміщення укладається не менше ніж на 2-3 роки, переконайтеся, що підписант має юридично закріплене право укладати угоду, а також що орендодавець перебуває у здоровому глузді під час підписання документа. Так ви будете мати всі права на приміщення на термін дії, зазначений у договорі.
Перш ніж підписати договір, обговоріть з орендодавцем можливість надання вам відстрочки оплати оренди доти, доки заклад не відчинить свої двері. Після того як ви отримаєте приміщення, його потрібно буде упорядкувати, закупити комплектуючі для салону (меблі, обладнання, матеріали та косметичні засоби), найняти персонал, розмістити рекламу, отримати дозвільні документи та ін. Це список обов'язкових справ ще на 2-3 місяця. Тому орендні канікули на максимально можливий термін – найкращий вихід.
Орендодавець може укласти з вами договір відстрочення на період ремонту, перепланування або підготовки приміщення за його технічним завданням із подальшим введенням в експлуатацію. Максимальні орендні канікули, які дасть власник приміщення, дозволять вам оплачувати оренду вже із прибутку салону краси.
Коли ви домовитеся про відстрочку, переходьте до підписання договору. Переконайтеся, що довгострокова оренда вказана не менше ніж на три роки. Повірте з фінансовим планом. Орендна плата не повинна бути більшою за 15% від запланованого прибутку. Не оформлюйте суборенду та не передавайте право розпоряджатися приміщенням третім особам.
Коли ви погодите всі пункти договору та підпишіть його, треба буде заповнити акт приймання-передачі та потім ви отримаєте приміщення на тривалий термін. Починайте перетворювати його на салон краси.
Назва, логотип та фірмовий стиль – це обов'язкові складові будь-якого бренду. Тому дуже важливо підійти відповідально до розробки айдентики та впровадити її в інтер'єр салону краси.
Назва салону краси – це фундамент, на якому будуватиметься вся айдентика. Напевно, ви не раз замислювалися ще на етапі формування ідеї як назвати свій заклад . Ви уявляли який буде шрифт, у які кольори його оформити. У вас з'явилося уявлення про те, як має виглядати вивіска на вулиці та в приміщенні.
Протестуйте ім'я салону краси за такими критеріями, щоб оцінити його ефективність :
Воно коротке, звучне і незабутнє?
Чи відображає сферу вашої діяльності?
src="https://welovebrands.com.ua/wp-content/uploads/2023/06/icon-78-5.png" alt="beauty-saloon" width="49" height="60" /> Знаходить відгук у цільової аудиторії?
Чи не має негативних аналогів в інших мовах?
Якщо відповіді позитивні, сміливо використовуйте цю назву або зверніться до брендингової агенції WeLoveBrands. Фахівці студії займаються неймінгом, у тому числі при виході нової компанії на ринок. Детальніше про етапи та ціни створення назви бренду ви можете дізнатися тут . Також для пошуку ідеї або самостійного підбору неймів, що підходять по темі, можете використовувати наш генератор назв .
Логотип – ще один атрибут бренду. Цей візуальний образ краще запам'ятовується публікою ніж слово. Тому до розробки графічного знака підійдіть з позиції оригінальності та яскравості. Логотип повинен працювати на салон краси, тобто транслювати цільову аудиторію цінності та місію вашого бізнесу.
Правильно підібраний візуальний образ забезпечить вам приплив відвідувачів, тому що при розмові люди спочатку згадуватимуть саме його.
Професіонали WeLoveBrands займуться розробкою шрифтового, знакового або комбінованого логотипу для салону краси , враховуючи ваші вимоги та уподобання потенційних клієнтів. Щоб дізнатися більше про створення логотипу, натисніть тут .
Фірмовий стиль включає корпоративні кольори та шрифти, оформлення візиток , листівок, бланків та папок. Щоб молодому бізнесу отримати яскравий, помітний і незабутній образ, продуманий у всіх дрібницях фірмовий стиль – обов'язкова вимога. Він буде відображатися в інтер'єрі, на обладнанні, меблях та інвентарі салону краси, на формі персоналу, рекламних носіях та ін. Він вигідно виділить вас серед посередніх конкурентів.
Про всі етапи та вартість розробки фірмового стилю дізнайтесь тут .
Оскільки перше, що бачить відвідувач – це ресепшн, тут має бути вивіска з назвою та логотипом. Її слід розмістити над стійкою адміністратора. А ще ім'я та фірмовий знак салону краси повинні повторюватися та потрапляти у поле зору клієнта у всіх приміщеннях. Так ви зможете швидше запам'ятати аудиторію. Щоб отримати ефектний візуальний образ, що допомагає збільшити лояльність та довіру клієнтів, довірте оформлення приміщення досвідченому дизайнеру, в портфоліо якого є подібні проекти.
Брендбук салону краси – це документ з описом місії, цілей та цінностей бренду, а також правилами використання всіх складових фірмового стилю та способами донесення ідеї до вашого потенційного клієнта. Наявність такого повного керівництва, яке розкриває принципи роботи салону краси, одразу вирішує декілька завдань. Серед них:
Пояснює співробітникам, яка у вас цільова аудиторія та як надавати послуги закладу.
Визначає графічне оформлення (вивіска, логотип), відмінне від конкурентів.
Дозволяє грамотно змінювати колірне оформлення графічних елементів.
Запобігає падінню іміджу закладу.
Під час розробки брендбука вам потрібно буде провести аналіз цільової аудиторії та визначити рекламні носії, на яких будуть розміщені елементи корпоративного стилю.
Якщо вам потрібен якісний брендбук , зверніться до брендингової агенції WeLoveBrands. Наші спеціалісти не тільки розроблять для вас унікальний логотип і фірмовий стиль, але й створять повний посібник щодо їх застосування, у тому числі й у рекламних кампаніях.
Ремонтні роботи в приміщенні, що орендується, повинні проводити досвідчені майстри, оскільки інтер'єр є обличчям закладу, а значить буде залучати або відштовхувати споживачів. Тому для ремонту потрібно знайти хорошого підрядника.
Як правильно вибрати компанію :
По-перше, зверніть увагу на наявність реєстрації: ФОП чи ТОВ.
По-друге, відвідайте сайт та оцініть професіоналізм за прикладами попередніх робіт.
По-третє, обмовте можливість вашого відвідування об'єкта, поки ведуться всі ремонтні роботи.
По-четверте, обов'язково укладайте договір.
При виборі підрядника обговорюйте питання, чи зможете ви розірвати угоду, якщо якість робіт вас не влаштує, а також чи вивезе робоча бригада будівельне сміття після завершення проекту.
Коли ви контролюватимете процес ремонту, зверніть увагу, в якому стані знаходиться зона, де йдуть роботи. Чистота та порядок – свідчення якості та професіоналізму підрядника. Про відповідальне ставлення до замовлення також говорить про відсутність шкідливих звичок (паління на об'єкті) у робочого колективу. Стан інструментів та уніформи бригади теж скаже вам багато про що. Наприклад, охайний зовнішній вигляд та чисте обладнання – це ознака того, що у вас працюють акуратні майстри.
Коли ви прийматимете готовий об'єкт, перевірте якість виконаної роботи за всіма пунктами договору.
Купівля якісних комплектуючих для салону краси – те, на чому не можна економити. Комфорт клієнтів та результат від косметичних процедур, що відповідає очікуванням, тут відіграє ключову роль. Тому замовляти та купувати потрібно якісні меблі та обладнання.
Якщо ви визначилися з напрямком вашого салонного бізнесу, то повний набір професійних меблів повинен йому відповідати. Наприклад, для перукарні дуже важливо підібрати зручні робочі стільці, в яких буде клієнт. Якщо у вас планується косметичний салон з повним комплексом догляду за обличчям та тілом, у тому числі з медичними інструментами, важливо підібрати спеціальні кушетки та столи.
Якість та комфорт мають бути рівноцінними. Як ви думаєте, чи звернеться до вас відвідувач знову, якщо йому доведеться провести годину чи дві в незручному положенні?
Устаткування також підбирається з урахуванням ніші бізнесу. Машинки для стрижки, фени, плойки, ножиці, гребінці, затискачі, обладнання для миття та сушіння волосся повинні бути від відомих брендів, щоб унеможливити раптову поломку, неправильну роботу або заподіяння шкоди клієнту. Погодьтеся, чекати на повернення відвідувача після того, як під час стрижки машинка висмикувала у нього волосся, безглуздо.
Все обладнання має бути професійним, особливо якщо у салоні краси проводяться медичні процедури. Також важливо допускати до роботи з клієнтами співробітників з відповідною освітою та досвідом роботи з тим чи іншим інструментом.
При покупці косметичних засобів дивіться насамперед на якість. Якщо ви працюєте з франшизи, то, швидше за все, піклуватися про вибір матеріалів салону краси вам не доведеться. Але якщо ви займаєтеся бізнесом самостійно, відповідальність за якість повністю лягає на ваші плечі.
Підключення програмного забезпечення – це найкраще рішення для автоматизації бізнес-процесів. Програма в першу чергу полегшить вам облік коштів, косметичної продукції, амортизаційних витрат. Ви зможете вести базу клієнтів, журнал відвідувань, розраховувати виручку за день, формувати графік та автоматичну видачу зарплати, подавати звіти до всіх необхідних інстанцій. Найпопулярнішими CRM-системами для салонів краси вважають: Торгсофт, Wlaunch, Plandok, Beauty Pro, BloknotApp та інші.
При запуску бізнесу в б'юті-індустрії багатьох підприємців цікавить питання, чи потрібна медична освіта для відкриття салону краси. Власнику закладу, якщо, звичайно ж, він сам не проводитиме процедури, – ні. А ось майстрам, особливо якщо їхній напрямок – інвазивні методи косметології, медична освіта необхідна.
Майстри в салонному бізнесі - це ключові фігури, а фахівці, які мають базу власних клієнтів, - це великий плюс для будь-якої справи, що розвивається. Однак на роботу потрібно брати лише тих, хто має медичну книжку.
Адміністративний персонал повинен мати певні особисті та професійні якості. Адже перший, кого бачить відвідувач, – це співробітник, який перебуває на ресепшені. Крім того, він приймає замовлення, управляє грошима, веде запис відвідувачів тощо. На посаду адміністратора обирайте людину, яка не проведе гроші за оплату процедури повз касу.
Обслуговуючий персонал можна не наймати, якщо ви хочете заощадити. Встановіть чергування співробітників, які будуть проводити прибирання кабінетів щодня по черзі. А обробкою обладнання та інструментів нехай займається майстер, який із ними працює.
У колективі салону краси має бути сильна корпоративна культура, високі стандарти обслуговування клієнтів, тому крім високої оплати праці подбайте про підвищення кваліфікації за рахунок компанії, медичного страхування та виїзних командних заходів.
Щоб уникнути проблеми незадоволених відвідувачів, розробіть інструкцію для кожного співробітника – від майстра до прибиральника. У ній пропишіть по пунктах обов'язкові завдання, які має виконувати кожен працівник вашого салону протягом дня. Щоб контролювати якість роботи, введіть правило заповнювати чек-листи як самими співробітниками, так і перевіряючими (таємний відвідувач). Так ви відстежуватимете рівень сервісу. З іншого боку вашим співробітникам не потрібно буде нічого вигадувати, оскільки вони діятимуть згідно з інструкцією та чек-листом.
Такі інструменти контролю роботи персоналу допомагають зрозуміти, що і в якій послідовності робити, навчають вирішувати конфлікти з клієнтами, закривають питання навчання та знайомства з філософією вашого бізнесу. Чек-листи та інструкції підвищують якість обслуговування, а отже забезпечують повернення клієнта.
Шаблони чек-листів ви можете завантажити в інтернеті та адаптувати їх під ваш заклад або скласти самостійно.
Іноді саме високі стандарти обслуговування в салоні краси є найсильнішою конкурентною перевагою над іншими подібними закладами.
Ведення інвентаризації салону краси відіграє важливу роль у контролі витрати коштів. Її проводять не рідше одного разу на рік, якщо у вас моносалон і працює не більше двох майстрів. Якщо ж у вас 4 та більше кваліфікованих фахівців, то інвентаризацію потрібно проводити не менше одного разу на 3 місяці.
При підрахунку залишків, щоб виявити недостачі та надлишки, розподіліть перевірку салону краси по зонах. Наприклад, на основному складі проведіть інвентаризацію косметичних засобів та витратних матеріалів. Потім перевірте запаси, які закріплені за кожним майстром у його кабінеті. Оцініть стан обладнання, меблів, інструментів. Підрахуйте кількість продукції, з якою працює кожен співробітник на даний момент.
Ведення інвентаризації вручну може тривати багато часу. А це і оплата понаднормових, і закриття закладу на цілий робочий день. Але ж вихід є! Підключіть автоматизований облік залишків.
Програми обліку дозволяють :
швидко проводити операції;
переглядати дані за потрібний період;
здійснювати позапланову інвентаризацію;
своєчасно нагадувати про замовлення витратних матеріалів, що закінчуються;
швидко та безпомилково розраховувати відвідувачів після процедур та покупок (якщо у вас є вітрина товарів на продаж);
автоматизувати облік косметичних засобів:
відстежувати доходи та витрати.
Інвентаризація в CRM проводиться у рази швидше. Вам не потрібно буде переривати робочий процес. До того ж ви завжди бачитимете реальний стан справ із надлишками та нестачею, а значить зможете вирішувати проблеми, як тільки вони з'являться.
Ведення фінансового обліку салону краси почніть зі складання звітності. Є два документи, дані в яких допоможуть вам побудувати грамотну стратегію ведення бізнесу. Як саме? Давайте розумітися.
У фінансовому обліку важливу роль відіграє звіт про рух коштів. Він показує, які суми надходять на рахунок закладу та списуються за певний період. Тут важлива не кількість грошей, а їхнє пересування. Звіт допомагає передбачати та запобігати касовим розривам. Заповнюючи його, ви зрозумієте, скільки грошей на кожному з рахунків салону краси знаходиться, а також знатимете, коли і скільки можна взяти собі без шкоди для бізнесу.
У ще один звіт про прибуток і збитки вноситься інформація про доходи та витрати за статтями. Сюди входять податкові виплати, відрахування за кредитними позиками та інших. Різниця між доходами і витратами дорівнює чистий прибуток за певний період. Звіт показує рівень збитковості салонного бізнесу.
Дані цих двох звітів надають фінансову картину вашого підприємства. Їхнє складання дозволяє зрозуміти, за рахунок чого салон краси тримається на плаву і що може йому нашкодити.
Наступний крок у веденні фінансового обліку – це планування бюджету та прогнози. Первинні витрати ви можете передбачати самостійно, якщо маєте потрібні знання. Для більш глибокого аналізу краще підключити спеціаліста – найміть фінансового аналітика чи бухгалтера. Також ви можете використовувати різні програми для планування річного бюджету, щоб визначити фінансове майбутнє вашого салонного бізнесу, не покладаючись на успіх.
Щоб уникнути неприємних ситуацій у вигляді крадіжки та ухилення від роботи, необхідно впровадити методи контролю співробітників.
По-перше , виплачуйте гідну заробітну плату як майстрам, так адміністративному та обслуговуючого персоналу. Фахівці можуть отримувати відрядну оплату, інші – погодинну. Відмінний мотиватор для працівників якісно виконувати обов'язки та спосіб убезпечити себе від крадіжок – премії.
По-друге , забезпечте дружні та довірчі відносини як усередині колективу, так і між підлеглими та керівником. Відчуття приналежності до однієї команди, яка працює задля досягнення спільної мети, створює почуття відповідальності за благополуччя салону краси.
По-третє , розробіть систему знижок та пільг для своїх співробітників на косметичні процедури салону. Заохочуйте їх користуватися послугами власного закладу, адже відвідувач оцінюватиме рівень салону на вигляд персоналу.
Також ви можете застосовувати такі інструменти, як звіти та чек-листи про результати виконаної роботи за день. Їх можна здавати після закінчення зміни. А ще виділіть час перед відкриттям закладу для вирішення організаційних питань, вивісьте мотиваційну дошку із досягненнями кожного співробітника.
До інших методів контролю персоналу ставляться система відеоспостереження, використання «таємного відвідувача», перевірка кваліфікації та інших.
На етапі навчання персоналу підготуйте його до роботи із запереченнями відвідувачів. Продумайте, які скарги можуть виникнути у клієнта та як можна вийти з конфліктної ситуації. Потім відтворіть сценарій та програйте його з кожним працівником.
Ось один із прикладів як можна вирішити проблему :
Вислуховуємо скаргу повністю.
Погоджуємось з клієнтом.
Уточнюємо, що не сподобалось.
Знаходимо спосіб розв'язання.
Виходом із конфліктної ситуації може стати підвищення лояльності клієнтів до вашого закладу.
Цього можна досягти такими шляхами:
Надайте найкращі послуги у своєму сегменті та високий сервіс.
Зробіть салон відкритим для всіх, щоб унеможливити негативні роздуми клієнта.
Спілкуйтеся з цільовою аудиторією публічно, наприклад, у соціальних мережах.
Введіть систему знижок.
Ненав'язливо афішуйте участь у благодійних проектах.
Фінансуйте розвиток спортивних організацій, виступайте за здорове харчування та спосіб життя загалом.
Співпрацюйте з косметичними брендами, які добре зарекомендували себе і викликають довіру у ваших клієнтів.
Навчіть своїх співробітників роботі з відвідувачами. Працівники мають бути терплячими, уважними, комунікабельними. Переконайтеся, що вони добре знають продукт, вміють використовувати емоційну мову спілкування та акторські прийоми, а також правильно закривають діалог.
Застосовуйте перелічені рекомендації, щоб залучити до салону краси якнайбільше відвідувачів, викликати у них бажання повторно до вас звертатися та рекомендувати ваші послуги своїм знайомим та близьким.
Ви знаєте, що, на відміну від конкурентів, ваш салон краси пропонує унікальні послуги та продукти. Але ця інформація марна, якщо не донесена до потенційного клієнта. Поширити її можна за допомогою наступних каналів:
реклама у Facebook та Instagram;
SMM;
реклама у сервісах Google;
margin-top: -2%;" src="https://welovebrands.com.ua/wp-content/uploads/2023/06/icon-106-3.png" alt="beauty-saloon" width=" 60" height="60" />електронне розсилання;
розміщення на сайтах для пошуку салонів краси;
реклама у друкованих виданнях;
буклети та листівки;
сітілайти, білборди, розтяжки;
майстер-класи.
Запрошуйте як відвідувачів відомих блогерів, знаменитостей, критиків, тобто лідерів думок, якщо є така можливість. Вони розкажуть про вас своєї аудиторії, частина якої може перетворитися на ваших клієнтів.
Обов'язково створіть сайт для салону краси. Так ви транслюватимете публіці інформацію про вас, зможете публікувати корисні для аудиторії матеріали, розміщувати сертифікати та відгуки, демонструючи професіоналізм майстрів і показуючи себе як серйозну та відповідальну організацію, яка відповідає за якість своїх послуг.
Не забувайте і про аудиторію із соціальних мереж. Тому аккаунт салону краси у Facebook та Instagram – це musthave. Плюсом будуть і гурти в месенджерах Viber, Telegram, Whatsapp.
Якісна маркетингова стратегія до відкриття салону забезпечить вам надходження відвідувачів з першого дня роботи. Але на цьому поступ не закінчується. Важливо завжди залишатися на слуху, щоб про ваш заклад не забували. Тому активно ведіть сторінки в соціальних мережах, публікуйте корисні, цікаві статті в блозі на сайті, ділитесь порадами та лайфхаками, розміщуйте відеоогляди, фото до і після процедур. Можна також періодично проводити майстер-класи, пропонувати безкоштовні сеанси та знижки при оплаті всього курсу відразу.
Для того, щоб відкрити бізнес в Україні, потрібно не лише продумати концепцію та скласти докладний бізнес-план, а й підготувати низку документів.
Які документи необхідні для відкриття салону краси :
Реєстрація фізичної особи-підприємця чи юридичної особи (ФОП чи ТОВ).
Відкриття ФОП обійдеться вам від 20 $. Для цього потрібно надати до районної адміністрації:
заяву на реєстрацію підприємства;
засвідчену копію паспорта;
копію ідентифікаційного коду
Щоб відкрити ТОВ, потрібно виділити від 35 $, а також подати такі документи:
заяву на реєстрацію підприємства;
засвідчену копію паспорта;
копію ІПН;
копію свідоцтва про державну реєстрацію (для СПД);
установчі документи;
заяву про вибір системи оподаткування;
довіреність (якщо документи підписує довірена особа).
КВЕД.
План приміщення із БТІ.
Документи, що підтверджують право власності чи оренду.
Проект салону краси.
Дозвіл на салонну діяльність від пожежної та санітарно-епідеміологічної служб.
Договори із комунальними службами.
Патент на продаж косметичних засобів (якщо ваша діяльність передбачає додатково наявність вітрини).
Договори із постачальниками.
Договір із пральною.
Якщо ваш салон планує надавати послуги, які мають терапевтичний ефект, вам також знадобиться отримати дозвіл у Міністерства охорони здоров'я.
Ліцензія не потрібна для перукарні чи манікюрного салону. Але якщо до переліку послуг входить масаж, пластика, косметологічні послуги (у тому числі пілінг), ін'єкції, лазерна терапія (у тому числі епіляція), всі види пірсингу (проколювання вух), татуювання та їх видалення, вам потрібна медична ліцензія.
Її надають лише керівним особам, які мають вищу медичну освіту та 5-річний стаж роботи. Ваші фахівці теж повинні мати відповідну освіту та сертифікати. Ще потрібно буде отримати дозвіл на використання медичного обладнання. І насамкінець, необхідні документи, які підтвердять, що ваш заклад проводить заходи щодо контролю якості та безпеки.
Ще один момент – це відрахування до податкової. Тут усе залежить від форми діяльності. ФОП можуть вибрати єдиний податок чи загальну систему оподаткування.
Умови при єдиному податку :
1 група - 10% від мінімальної зарплати при обсязі річного доходу не більше 10 252 $ і без найманих працівників;
2 група - 20% від мінімальної зарплати, дохід не вище 51 260 $ на рік, а наймані працівники не більше 10 осіб;
3 група - 3% від доходу при сплаті ПДВ та 5% від доходу при ПДВ у складі єдиного податку, обсяг виручки не більше 170 870 $, а кількість найнятих працівників не обмежена.
На загальній системі оподаткування підприємець має оплачувати 18% від прибутку та військовий збір за ставкою 1,5%. Обмежень у роботі немає.
Єдиний соціальний внесок становить 22%.
Для ТОВ існують такі відрахування :
Податок з прибутку дорівнює 18%.
Податок на дивіденди – 5%.
Податок на додану вартість – 20%.
Єдиний соціальний внесок – 22%.
На період воєнного стану в Україні Верховна Рада ухвалила закон про спрощену систему оподаткування. ТОВ сплачуватимуть єдиний податок у розмірі 2% від доходу незалежно від виду діяльності. ФОП не платять ЄСВ за себе та за найманих працівників, які були мобілізовані.
Незважаючи на переваги салонного бізнесу (невеликі інвестиції для відкриття, широка аудиторія та зростання попиту), є суттєва низка складнощів на шляху розвитку закладу. Серед основних:
жорстка конкуренція;
погана керованість персоналом;
надто вузька ніша (без косметологічних послуг) – мінус клієнти та доходи;
нестійкість над ринком – схильність до впливу економічних чинників.
Такі проблеми характерні практично для будь-якої сфери бізнесу. Тому це нормально. Тут головне розібратися, як долати складнощі, та продумати все до дрібниць, щоб уникнути помилок під час запуску салону краси.
Перші недоліки виявляються вже з перших днів роботи закладу.
Зіткнутися можна з такими проблемами :
Відсутня схема роботи щодо утримання клієнтів, які відвідали салон вперше. Якщо у вас не залишилася контактна інформація клієнта, його враження про салон і дата наступного візиту, саме час почати клієнтський облік. Адже лише постійні відвідувачі приносять стабільний дохід.
Не передбачено онлайн-запис на прийом. Адже бронювання відвідування в електронному варіанті допомагає не втрачати клієнтів, розвантажує телефонну лінію, залучає відвідувачів, яким зручно записуватись без зайвих слів та спілкування. Тому подбайте про можливість зробити запис через соціальні мережі або месенджери.
Відсутній постійний зв'язок із клієнтами. Включіть у стандарти обслуговування закладу нагадування про майбутній прийом, інформування про майбутні акції або нові послуги. Але робити це потрібно ненав'язливо.
Нема планування закупівель. Якщо ви не ведете складський облік, то, як мінімум, вам може просто не вистачити косметичних матеріалів для клієнтів, записаних наступного дня. Особливо це помітно стає перед тривалими святами чи «пляжним сезоном». Тому введіть систему контролю за витратами складу.
Не передбачено плану дій на «низький сезон». Після кожних свят настає період спаду відвідуваності салонів краси. Якщо ви не підготували подарункові сертифікати, знижки, не обмовили попередні записи і не подбали про допродажі та рекомендації, на вас чекає простий, а отже – відсутність заробітку.
Тому потрібно знати, як вирішити такі стратегічні проблеми наперед. Слід передбачити всі слабкі місця, зрозуміти, що може до них привести, опрацювати це та знайти найкраще рішення.
Для вирішення проблеми можна скористатися такою покроковою інструкцією:
Робота над помилками та планування подальших дій.
Автоматизований фінансовий та управлінський облік.
Перевірка ефективності видатків.
Облік використаних матеріалів.
Аналіз рекламних каналів
Оцінка ефективності майстрів.
Перевірка ефективності адміністратора.
Зворотній зв'язок із клієнтами.
Маркетинговий план.
Встановлення системи CRM.
Коли ви пропрацюєте всі ці пункти, самостійно зможете переконатися, наскільки ваш салонний бізнес став ефективнішим.
Навіть за постійного обліку всіх засобів і матеріалів, застосування інструментів контролю персоналу на робочому місці практично неможливо убезпечити себе від надання співробітниками послуг повз касу або обслуговування клієнтів вдома. Несумлінні, але заповзятливі працівники можуть і банально красти косметичні засоби, замінюючи їх на дешевші аналоги, щоб ви не помітили заміну.
Як чинити в таких ситуаціях, якщо у вас виникли підозри? Ось кілька варіантів :
Застосування засобів контролю типу «таємний клієнт» та «таємний співробітник». Однак такі «фахівці» обійдуться недешево, тому наймайте їх лише в крайньому випадку та порівнюйте зі своїми можливостями. Перший може розповісти вам, чи пропонував майстер, який його обслуговує, обмінятися телефонами і потім зустрічатися вдома. Таємний співробітник надасть вам інформацію про настрій у колективі, про можливі злодійські схеми та співучасників.
Оплата послуги лише адміністратору з перевіркою квитанції. Так ви виключите проходження грошей повз касу. Також можете повісити оголошення на ресепшені, що стрижка без видачі чека – послуга за рахунок салону або запустити акцію – «лотерея по чекам».
Перевірка у лабораторії якості косметичних засобів, які використовує кожен майстер. Такий варіант слід використати, якщо є фінансова можливість. Так ви зрозумієте, чи ваш працівник замінює закуплені вами елітні матеріали на неякісні аналоги.
Контроль виданих чеків. Перевірка можлива за допомогою лічильника клієнтів та камер відеоспостереження.
Використання системи автоматизації. Це допоможе відрізати шляхи крадіжки, якщо кожне надходження грошей фіксуватиметься у CRM.
Покупка інформації у колишніх працівників.
Якщо ви виявили злодія, обов'язково зберіть докази. Потрібно не просто звільняти без виплати зарплати, а викликати поліцію, щоб наочно продемонструвати решті співробітників, що буде у разі незаконних дій на роботі.
Звичайно, для початку можна вчинити по-людськи, будуючи дружні стосунки з колективом, а це і гідна заробітна плата з можливістю її збільшити, і премії, і тренінги, і бесіди, і тимбілдінги. Не забувайте про навчання та медичне страхування за рахунок компанії. Створіть атмосферу, в якій кожен працівник відчуватиме, що салон краси піклується про нього.
При пошуку співробітників звертайтеся або до спеціалізованого агентства, або запитуйте рекомендації у претендента, дізнавайтеся причину відходу з попереднього місця роботи. Так ви уникнете безлічі проблем, пов'язаних із співробітниками, у майбутньому.
Відкриття бізнесу у різних країнах відрізняється. Тому обов'язково зважайте на особливості тієї держави, де плануєте запустити салонний бізнес.
Наприклад, у багатьох зарубіжних країнах збільшився попит на косметичні та косметологічні послуги серед чоловіків, тому з'явилися барбершопи, студії чоловічого манікюру та педикюру, SPA, масажні кабінети, тату-салони тощо. В Україні салонний бізнес, спрямований на чоловічу аудиторію, лише розвивається.
У Казахстані сфера салонів краси недостатньо заповнена. Тому тут можна сміливо відкривати заклад будь-якого спрямування, проте більше іміджевого типу. Це з особливостями менталітету і генетики. Козашки люблять яскраво фарбуватися, укладати волосся, але разом з тим у них рідко зустрічаються проблеми із зайвою вагою, шкірою та волоссям. Тому ці фактори варто враховувати під час відкриття нішевого бізнесу.
Є відмінності і у дозвільних документах. Так, у Казахстані відкрити салон краси можна лише після реєстрації ТОВ – товариство обмеженої відповідальності, а не ТОВ, як в Україні.
Тому відкриваючи бізнес в іншій країні, потрібно взяти до уваги :
Тенденція ринку.
Особливості менталітету та традицій.
Популярність тих чи інших процедур.
Особливості матеріалів, наявність косметичних засобів.
Тонкощі в оформленні салонного бізнесу.
Якщо вас цікавить питання, що потрібно, щоб відкрити салон краси, спочатку проведіть аналіз. Вивчіть особливості країни, потреби цільової аудиторії, тенденції на ринку, пропозиції конкурентів, а потім уже відштовхуйтеся від своїх переваг та бюджету. Після чого слід продумати концепцію, скласти бізнес-план, розробити айдентику, знайти приміщення, закупити меблі, обладнання та витратні матеріали, подумати про рекламу та просування.
Ви отримали покрокову інструкцію з відкриття салону краси. Знаєте, з чого почати і яких проблем можна уникнути при грамотному запуску бізнесу. Тому слідуйте короткому керівництву і дійте!
А якщо вам потрібно розробити стильний дизайн сайту для салону краси або оформлення соцмереж, унікальний логотип та фірмовий стиль, придумати ефектну назву, звертайтесь до нашої студії. Для отримання консультації зателефонуйте або напишіть у месенджери.