→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Мудборд

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Мудборд

Якісна добірка картинок і фото стане ефективним інструментом у руках дизайнера. Вона допомагає у розв’язанні креативних і бізнес-завдань, а також дозволяє передавати настрій і візуалізувати ідею. Саме для цього створюється мудборд.

mudbord

Що таке мудборд і навіщо він потрібний

Мудборд у дизайні – це більше, ніж колаж. Адже його основним завданням є не просто демонстрація гарних зображень, а презентація концепції, на якій будуватиметься проєкт. Тобто це прев’ю майбутнього дизайну, що дозволяє узгодити із замовником візуальні складові.

Мудборд потрібен для презентацій, візуалізації дизайнерських проєктів, підготовки заходів, фотосесій, розроблення фірмового стилю. Він має естетичне і практичне значення, допомагаючи вибрати стиль і напрям, відсікаючи зайве.

Чим мудборд відрізняється від референсу?

Мудборд – це набір ілюстрацій у вигляді колажу, який передає настрій і емоції та створюється для вирішення певного завдання. А референс – це просто приклад дизайну, стилю чи фото, яке хочеться отримати.

Кожен мудборд містить низку референсів однієї тематики, що дають розуміння, які кольори і шрифти будуть використовуватися, які образи закладені у проєкт, у якому стилі буде все оформлене тощо.

mudbord

Хто використовує мудборди

Мудборди передусім потрібні фахівцям, які працюють з візуальними елементами. Це дизайнери (графічні, веб, інтер'єру, одягу), фотографи, художники, ілюстратори. Складання колажу дозволяє не тільки візуалізувати ідею, але й підготуватися до роботи, вибрати оптимальний для клієнта варіант за кольором, формою, стилем, змістом і емоціями.

Крім цього, мудборди використовуються у живописі, скульптурі, рукоділлі, графіці. Тобто будь-яка людина, пов'язана з творчістю і мистецтвом, може створити дошку настрою для узгодження деталей із замовником або натхнення.

mudbord

Для чого створюється мудборд

Для дизайнерів мудборди не обов'язкові, але вони спрощують пошук візуального рішення. З добіркою ілюстрацій простіше вибрати колір, шрифт і стиль, а також продемонструвати замовнику ідею, розкрити концепцію проєкту.

Мудборд допомагає:

mudbord

Створити основу дизайнерського проєкту. Не важливо, що це буде – логотип, меню, інтерфейс, фотосесія тощо – мудборд дозволяє зібрати все необхідне для реалізації задуманого, формуючи цим основу проєкту.

mudbord

Заощадити час і полегшити роботу. Якісний докладний мудборд допоможе ухвалити конкретні рішення, швидше погодити із замовником усі нюанси, що спрощує роботу дизайнеру.

mudbord

Передати сенс. Іноді декілька картинок зрозуміліші, ніж полотно тексту і довгі пояснення. Краще один раз побачити – як то кажуть.

mudbord

Сформувати уявлення про проєкт. Якщо у роботі задіяна команда фахівців, то мудборд дає зрозуміти, що має бути у фіналі та дозволяє дотримуватись єдиного вектора.

mudbord

Залучити клієнта до робочого процесу. Щоб уникнути непорозумінь і не переробляти все знову після завершення роботи, необхідно обговорити із замовником візуальні елементи проєкту за допомогою мудборду.

mudbord

Зберегти ідеї для майбутніх проєктів. Відбираючи референси, дизайнер переглядає сотні варіантів. Деякі можуть сподобатися, зачепити, але не відповідати концепції. У такому разі їх зручно зберегти і використовувати для інших робіт.

mudbord

Надихати. Можна зробити мудборд під себе і стати прикладом для інших.

Мудборд, що передає головну ідею, налаштованість, характер майбутнього дизайн-проєкту, допомагає швидше донести сенс і досягти мети.

Важлива концепція, а не хаотичне наповнення картинками, щоб викликати певні асоціації і дати замовнику підказки щодо вибору візуальних складових.

mudbord

Які бувають мудборди

Оскільки мудборди використовуються у різних сферах, формат і наповнення відрізнятимуться залежно від напряму і поставленого завдання.

У хід може піти все, що завгодно – від шматка фанери, стандартної дошки або стіни до різних програм на комп'ютері. А для створення міні-галереї потрібно використовувати все, що допоможе передати ідею. Для наповнення придатні фото, картинки, ілюстрації, вирізки з журналів, природні візерунки, орнаменти, карти, замальовки, схеми, логотипи, слогани, палітри кольорів тощо. А для цифрових варіантів ще й гіфки, аудіофайли, відео.

Тип мудборду залежить від виду діяльності і концепції проєкту.

Що таке мудборд в Інстаграм

Людям творчих професій потрібне натхнення. Одним із способів знайти його стане мудборд, візуал якого допоможе у генерації ідей і систематизуванні думок. Так буде легше обрати напрям у роботі і візуалізувати ідею.

Для SMM-фахівця, дизайнера і в принципі будь-якої людини, кому важлива естетика, мудборд у Instagram дає дві переваги – натхнення і демонстрацію зовнішнього вигляду майбутньої сторінки.

Тобто мудборд стрічки – ефективний інструмент просування як особистого, так і бізнес-акаунту. Він потрібний для створення профілю в Інстаграм, оскільки допомагає стильно оформити сторінку, побачити, як поєднуються різні кольори, образи, стиль і тематика.

mudbord

Як зробити мудборд

Оскільки мудборд – це свого роду прев'ю дизайнерського проєкту, треба додати до нього всі візуальні елементи, з яких складатиметься дизайн. Водночас хаотично наповнювати дошку настрою не варто, адже необхідно отримати єдину картину, яка передає потрібне посилання без зайвих слів, а всі деталі мають доповнювати одна одну.

Небажано розміщувати на мудборді занадто багато зображень, однотипні картинки, ілюстрації зі складними і незрозумілими образами. Наприклад, варто уникати портретів історичних особистостей, які викликають неоднозначні реакції, оскільки асоціації у різних людей відрізнятимуться, а отже, розуміння можна не досягти.

Принципи створення дошки настрою:

mudbord

осмисленість – усі референси повинні мати певний сенс;

mudbord

цілісність – складові разом відображають концепцію;

mudbord

асоціації – елементи можуть прямо не стосуватися проєкту, але візуально повинні передавати якості бренду, відбивати цінності і почуття;

mudbord

домінанта – треба вибрати центральний об'єкт для мудборда, до якого підбиратимуться відповідні елементи;

mudbord

один настрій – мудборд має викликати певні емоції (щось одне: радість, спокуса, строгість, спокій, ностальгія тощо).

Під час створення мудборда одним з найкращих способів отримати натхнення є перегляд дощок інших авторів. Приклади можна пошукати на популярних майданчиках, таких як Pinterest, Behance, Dribbble та ін.

Залежно від проєкту на дошку настрою можна помістити різні елементи, зокрема фотографії, логотипи, іконки, скріншоти, палітри тощо.

mudbord

Як скласти mood board за 6 кроків:

mudbord

Фото і зображення

Реальні знімки та ілюстрації допомагають донести задум краще за будь-які слова, а також передати не тільки настрій, а й естетику.

Якщо планується проведення весільної церемонії, фотосесії чи іншого заходу, обов'язково треба додати релевантні фотографії (костюми, локації, інтер'єр, ракурси), а під час створення фірмового стилю, корпоративного персонажу чи логотипу треба додати як зображення, так і абстрактні образи для розуміння.

Відбирати для мудборда необхідно ті ілюстрації, які найкраще асоціюватимуться з проєктом і найбільше відповідатимуть задуму. Наприклад, для організації пляжної вечірки варто додати фото жінок у купальниках, коктейлів, піску, моря, лежаків на пляжі.

mudbord

mudbord

Колірні схеми

Правильні відтінки у дизайні викликатимуть у аудиторії потрібні емоції. Під час вибору треба враховувати психологію кольору, особливості впливу відтінків на людей та їх значення у різних культурах.

Рекомендується підібрати 1-2 основних кольори для мудборду і ще 3-5 додаткових. Щоб не перевантажувати палітру, колірні схеми краще розміщувати в окремих блоках, а також змішувати яскраві тони з нейтральними.

Усі підібрані поєднання кольорів мають викликати потрібні асоціації і відповідати іміджу компанії.

mudbord

mudbord

Шрифти

Типографіка – важлива складова будь-якого дизайну. Шрифти допомагають передати настрій і характер, підкреслити індивідуальність. Тому під час вибору важливо враховувати, які асоціації викликає накреслення. Наприклад, рукописні шрифти не придатні для серйозних проєктів у сфері банківської справи, будівництва чи промисловості.

Шрифти мають бути не тільки зрозумілі, а й прочитні. А на мудборді їх варто подати у різних варіантах, оскільки зовнішній вигляд залежно від розміру, кольору і товщини ліній на різних носіях відрізнятиметься.

mudbord

mudbord

Текстури

Текстура важлива для вибору кольорової гами і стилю. Також із її допомогою можна відобразити візуальні образи. Вона особливо потрібна під час створення меню, каталогу товарів, дизайну одягу.

Працюючи з текстурами (дерево, шкіра, мармур, цегла, тканина тощо) треба використовувати тактильні асоціації. Щоб продемонструвати тепло і затишок, вибирайте тканини, а якщо необхідно показати розкіш, використовуйте хутро чи благородні метали.

mudbord

mudbord

Патерни

Патерн є унікальним візерунком, що складається з елементів, які повторюються за певною схемою. Він підвищує впізнаваність бренду і допомагає відбудуватися від конкурентів, тому є ефективним для розробки фірмового стилю.

Для мудборда можна вибрати різні образи – рослини, каміння, глянець, рельєф, скло та ін. Причому придатні як природні патерни (листя, бутони, колос пшениці), так і штучні (готові ілюстрації).

mudbord

mudbord

Логотипи

Якщо компанія має готовий логотип, його треба використовувати у мудборді для підвищення впізнаваності і зміцнення іміджу. А якщо проєкт полягає у створенні лого для компанії з нуля або редизайні, необхідно подати декілька варіантів.

Загалом під час підготовки дошки настрою можна вибрати будь-які графічні матеріали, які передають емоції і відчуття. Також варто додати короткі слогани або заголовки для кращого роз'яснення ідеї. Головне, щоб мудборд мав цілісний вигляд та демонстрував дизайн. Наприклад, якщо у замовника кондитерська, то картинки треба підібрати на тему солодощів і у приємних відтінках, що пробуджують апетит.

mudbord

Табу для мудборда:

mudbord

багато тексту – не допомагає візуалізувати образ і не передає настрій;

mudbord

суперечливі елементи – створюють хаос, через що концепція розвалюється;

mudbord

складні метафори – будуть незрозумілі чи можуть трактуватись по-різному кожним учасником;

mudbord

заїжджені стокові фото – не варто їх використовувати, навіть якщо вони ідеальні за стилем, а краще вибрати не такі популярні, але які допоможуть детально розкрити ідею.

Усе це перевантажує мудборд і заважає нормальному сприйняттю, через що він стає неінформативним, а отже, марним. Тому після створення дошки треба її переглянути і видалити все зайве.

Під час розробки мудборда спочатку треба вибрати стиль, що сприяє розкриттю концепції, потім знайти відповідні елементи, що викликають емоції, і відібрати ті, що найкраще передають суть ідеї, а після цього попрацювати з композицією, побудувати взаємозв'язки між складовими.

Створити мудборд самостійно зручно у Photoshop, інших графічних редакторах чи офісних програмах. Інший варіант – замовити у дизайнера.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5