Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
$18 тисяч за латунну запальничку — чи не надто дорого? "Не надто", - відповів один з колекціонерів, купивши запальничку Zippo з обмеженої серії "1933" на антикварному аукціоні в Токіо. Тільки картонна упаковка від запальнички 1949 року коштує $500, а її вміст оцінили в $1340.
Бренд Zippo, один із символів США, був у кишені кожного американського солдата у роки Другої Світової війни, а також пройшов В'єтнам та Корею. Чому простий металевий виріб цінують мільйони прихильників у всьому світі і як компанії вдається збільшувати продажі, коли люди масово відмовляються від куріння, розповіли експерти студії WeLoveBrands.
Zippo — домінуючий американський виробник багаторазових запальничок із часткою ринку 40%. Продукція бренду продається у 120 країнах, найбільший покупець – Японія. З початку активного просування за кордоном у 1980-х роках понад 60% обсягу експортується.
Компанія зареєстрована 1932 року в американському місті Бредфорд, штат Пенсільванія. 100% активів належить онуку засновника Джорджу Б. Дьюку. Кількість співробітників перевищує тисячу осіб, річний продаж — понад $200 млн. Основна продукція «Зіппо» — бензинові та газові запальнички, товари для активного відпочинку, ювелірні вироби, столові прилади, ручки та механічні олівці.
Компанії належить "WR Case & Sons Cutlery Company", авторитетний виробник високоякісних кишенькових, мисливських, рибальських, похідних та універсальних ножів. Дочірній бренд Zippo Fashion Italia Srl з місцем реєстрації у Віченці, Італія, виготовляє різноманітні шкіряні вироби під маркою «Зіппо», у тому числі сумки, портмоне, ремені та портфелі.
Основними конкурентами бренду є Société BIC, Swedish Match AB, Tokai Corporation, Swiss Army Brands, Inc., Buck Knives Inc.
Історія народження запальнички «Зіппо» — розповідь про те, як в одному місці зійшлися спостережливість, допитливість та прагнення постійного поліпшення навколишнього світу.
Влітку 1932 року засновник бренду — спадковий механік, підприємець та винахідник George Grant Blaisdell у заміському клубі Бредфорда з цікавістю спостерігав, як його друг прикурював сигару від величезної австрійської запальнички. На запитання Блейсделла, чому він користується таким незручним аксесуаром, друг відповів: "Вона не гасне".
Ці слова змінили долю Джорджа. Уважно вивчивши запальничку, він відзначив усі особливості конструкції та її недоліки. Щоб видобути вогонь, потрібно було використання двох рук, а тонка металева поверхня легко сминалася. Раціоналізатор скоротив до мінімуму кількість деталей, замінив об'ємний циліндричний корпус на компактний прямокутний та додав зручну відкидну кришку.
Блейсделл особисто вигадав назву, змінивши англійське слово "Zipper" (блискавка) на "Zippo" - на його думку, так воно звучало "гостріше і сучасніше". Першу модель продавали $1,95. Це було недешево, зате запальничку вже тоді супроводжувала знаменита беззастережна довічна гарантія: «Вона працює чи ми полагодимо її безкоштовно».
Вдала конструкція – не гарантія успіху. Завдяки увазі до всього, що його оточує, Блейсдел знаходить ще одне геніальне рішення. «Дружище, вогник не знайдеться?» — такі слова найчастіше можна було почути серед таксистів, продавців газет та тютюнових виробів. Саме їм Блейсделл роздав перші зразки виробу. Ще 150 зразків підприємець вручив водіям міжміських автобусів.
Інформація про нову запальничку швидко поширювалася — вогонь не вітер задував, а запалити її, на відміну від «австрійського олівця», можна було однією рукою.
Переконавшись у правильності ідеї, Блейсделл розмістив рекламу в журналі «Есквайр». За неймовірну на той час суму $3 тисячі він викупив цілу сторінку. "Зіппо" повільно, але планомірно захоплювала лідерські позиції і тіснила головного конкурента - компанію "Ронсон".
З настанням війни Джордж Блейсделл особисто відправляє бандеролі із десятками зразків запальничок на європейський фронт. Він використовує контакти ЗМІ із солдатами – кореспонденти роздають бійцям «Зіппо» після інтерв'ю. Солдати миттєво оцінюють переваги приладу - запальнички не гаснуть на вітрі, а кришечка надійно захищає вразливі деталі. Крім того, на полірований корпус було легко наносити гравіювання з улюбленими зображеннями. Zippo стає недорогим, але безцінним подарунком.
«Зіппо» супроводжує сотні тисяч американських солдатів у бою та на відпочинку. Поряд із Jeep та Harley-Davidson бренд стає американською іконою в очах усього світу. Виробничі потужності повністю завантажені, а компанія набуває повної фінансової стійкості. Пізніше головний конкурент Ronson зазнає поразки, у 2010 році Zippo стає власником активів компанії.
Найкращими рекламними агентами запальничок бренду, до того ж безкоштовними, стають солдати після повернення з фронту. Маючи задатки промоутера, Блейсделл створює автомобіль, схожий на запальничку Zippo. У 1947 році авто починає пересуватися дорогами Америки.
З середини 50-х років виробник починає вибивати дату виготовлення на денці кожної запальнички. Спочатку це робили для контролю якості, а згодом тавро стало безцінним інструментом для збирачів. У 1956 Zippo випустила зменшену модель Slim для жінок. На превеликий подив менеджерів, ця версія отримала визнання і у чоловіків.
У 1960-х роках одному з відвідувачів концерту прийшла думка підняти запалювальну запальничку над головою на знак вітання улюбленому виконавцю. Решті шанувальників це сподобалося. Незабаром цей рух назвали "Моментом Zippo".
У 1962 році Zippo випускає перший продукт "без вогню" - сталеву компактну рулетку, яка формою нагадувала знамениту запальничку. За ними йдуть інші вироби. Частину з них виготовляють для відділу рекламних продуктів, таких як ланцюжки для ключів, грінськіпери для гольфу, набори ручок та олівців та кишеньковий ліхтар ZipLight.
На початку 1970-х компанія відкриває для себе іноземні ринки, а 1993 року купує "WR Case & Sons Cutlery Company". Компанія "Case & Sons" виробляє преміальні ножі ручної роботи різного призначення.
1997 року бренд відкриває музей "Zippo/Case". Окрім самого музею на території розташовані фірмовий салон та всесвітньо відома майстерня, де відвідувачі спостерігають за процесом ремонту запальничок.
Восени 2002 року «Зіппо» реєструє форму запальнички як товарний знак. До цього кроку компанію підштовхує постійно зростаючу кількість підробок, особливо на азіатських ринках. Приблизно у цей час «Зіппо» запускає виробництво універсальних запальничок "Zippo MPL".
2010-го бренд представляє металеві грілки для рук, запустивши туристичну серію "Zippo Outdoor". Грелка використовує фірмову горючу рідину і в порівнянні з усіма аналогами забезпечує тепло більш тривалий час.
Активне просування на іноземних ринках, переважно індійському та китайському, а також високий попит у США дозволяють компанії досягти рекордних продажів. З 2011 року асортимент продукції ”Zippo Outdoor” розширюється за рахунок аварійного комплекту для розпалювання та багатофункціональної запальнички з гнучким шийкою.
На 80-річний ювілей кількість продажів запальничок долають планку 500 млн. До історичної дати компанія оновлює музей так, щоб він повніше відбивав бренд. У сучасному дизайні використовували багаті текстури, такі як шкіра та цегла, а також вінтажні предмети, картини та фотографії.
У 2013 році «Зіппо» запустив цілу лінійку надійного туристичного спорядження та приладдя для багаття. 2019-го вийшла грілка для рук "Zippo HeatBank". Розробники розповіли, що цією грілкою геймери можуть розігрівати руки до початку гри. Також грілку можна використовувати як зарядку для всіх типів USB-пристроїв. Щоб привернути увагу гравців, Зіппо уклала партнерську угоду з геймерською командою NRG Apex Legends. Ще одна нова лінійка — продукція для собак: нашийники, повідці та попони.
Наразі єдиний власник Zippo та голова ради директорів — онук засновника Джордж Дюк, обов'язки президента та головного виконавчого директора виконує Марк Пауп. «Зіппо» постійно розширює каталог продуктів, куди, крім класичних запальничок, тепер входять аксесуари, універсальні газові запальнички, аромати для чоловіків і жінок, lifestyle-вироби, окуляри та товари для активного відпочинку.
За майже 90-річну історію лого компанії змінювалося лише двічі. Перший логотип «Зіппо» мав дуже строгий стиль. Не було нічого зайвого, окрім назви бренду. Літери на лого були мінімалістичними: класичні пропорції, тонкі лінії, жодних засічок та декоративних деталей. Завдяки простоті, словесний знак чудово справлявся зі своїм завданням — був читабельним, добре запам'ятовувався, а також легко було реалізувати на всіх поверхнях.
1955 року дизайнери бренду вирішили додати креативності. Новий логотип виглядав так, ніби його написали швидко та недбало. Найдивовижнішою літерою стала початкова "Z" із зайвим штрихом угорі.
Сучасний логотип Zippo виконаний кастомним шрифтом, який спеціально розробили для бренду у 1980 році. Подвійна "p", "Z" з діагональними зрізами ліній і загостреними кутами, а також ідеально кругла "О", яку «приклеїли» до літери "p" - всі деталі доповнює полум'я над "i", роблячи знак бренду впізнаваним.
Поєднання червоного та чорного у фірмовому стилі Zippo відображає силу, впевненість та пристрасть бренду, а також його професіоналізм та готовність рости, винаходити нове та змінюватися.
Примітно, що кишенькові запальнички бренду поширюється знаменита довічна гарантія. За майже 90 років жоден покупець не витратив жодного центу на механічний ремонт виробу. «Зіппо» надійно вкоренилася у північноамериканській культурі, стала всесвітнім синонімом міцності та надійності.
У світі мешкають сотні тисяч шанувальників бренду. Їхня відданість улюбленій торговій марці не має рівних. Клуби прихильників та колекціонерів знаменитих запальничок регулярно організовують зустрічі та інші івенти. Багато компаній використовують запальнички «Зіппо» як рекламний інструмент. «Рекламні» екземпляри особливо цінуються серед фанатів компанії.
Одним із найважливіших факторів, які стимулюють колекціонування, є зв'язок бренду з Голлівудом, Бродвеєм та музичною індустрією.
«Зіппо» показали більш ніж у 2 тисячах художніх фільмів, театральних постановок та телешоу. Вони «знімалися» у «Я люблю Люсі», «Мости округу Медісон», «Люди Ікс» та мюзиклі «Лак для волосся».
Найчастіше саме запальничка «Зіппо» є ключовим реквізитом, який застосовують для розвитку сюжету, характеристики героя та позначення часу. Легендарне клацання Zippo використовують у піснях, а самі запальнички зображені на конвертах дисків та сторінках журналу The Rolling Stone.