→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Versace: як стати улюбленим брендом знаменитостей і нуворишів

189

Оцінили: 44

Зміст:
Розмір шрифту:

Versace: як стати улюбленим брендом знаменитостей і нуворишів

Versace - один із найзнаменитіших модних будинків. Компанію заснував Джанні Версаче (Giovanni Maria Versace) – син дизайнера та кравчині з Калабрії, який підкорив своїм талантом увесь світ.

Він був не тільки здібним, а й заповзятливим, тому вправно керував бізнесом, представляв нові ескізи модного одягу, створював прикраси та аксесуари, розробляв ефективні стратегії просування.

Кутюр'є швидко досяг слави та успіху. У вісімдесяті про нього заговорив увесь світ, і кожна модниця в Європі знала, кому належить розкішний бренд. А самого Версаче часто називали дизайнером рок-н-ролу, оскільки він одягав Елтона Джона, Майкла Джексона та інших знаменитостей.

Як же будувалась модна імперія? Зібрали найцікавіші факти про бренд та важливі історичні події у житті модного будинку.

Versace

Загальні дані про компанію Versace

Versace – італійський модний будинок, виробник одягу та предметів розкоші. Був заснований у 1978 році.

Сьогодні Версаче розробляє, виробляє та продає одяг від кутюр та prêt-à-porter («готове для носіння») для чоловіків і жінок, а також аксесуари, ювелірні вироби, косметику, парфумерію, порцеляну, товари для дому, включаючи рушники та кухонну плитку . Продукція продається у більш ніж 1500 бутіках по всьому світу, з них понад сто належать Versace. У компанії працює близько 1500 працівників. А ще їй належать готелі класу люкс – The Palazzo Versace. Вони є першими у світі готелями, які були збудовані під маркою модного одягу.

Компанію Versace заснували брати Джанні та Санто. Перший відповідав за дизайн та управління, а другий займався фінансовою частиною. Також до них приєдналася їхня сестра Донателла, яка відповідала за піар та зв'язки з громадськістю. Після загибелі Джанні біля керма залишилися Санто з 30% акцій та Донателла з 20% акцій. Наразі головним акціонером є дочка Донателли Версаче – Алегра. Вона має 50% акцій компанії, які вона отримала, коли їй виповнилося 18 років.

Доходи будинку моди досягли $1,1 млрд. станом на 2022 рік. Основні конкуренти Версаче – Gucci, Dior та Prada.

Офіційний сайт: www.versace.com

Versace

Історія Versace: від міні-бутика до культового бренду

Любов до дизайну та інтерес до одягу зародилася у Джанні Версаче в дитинстві, коли він допомагав матері — власниці невеликого швейного бізнесу. Саме мати навчила майбутнього кутюр'є шиття та азам процесу створення одягу. У пам'яті хлопчика залишилися яскраві спогади від багатогодинних примірок та підганяння тканин на жінках вмілою маминою рукою. Він часто мріяв про те, щоб і йому мама надавала стільки уваги, скільки своїм відвідувачкам.

У 9 років директор школи викликав до себе батьків хлопчика, помітивши у нього малюнки Джини Лоллобріджиди та Софі Лорен з пишними грудьми у відвертих вечірніх вбраннях.

Викладачі приписали учневі наявність сексуального інтересу до дорослих жінок, у той час коли йому просто хотілося створювати витвори мистецтва, як це робила Франческа.

Першим виробом, який модельєр самостійно створив у дев'ятирічному віці, була синя вечірня сукня на одне плече. Через сорок років його оновлену версію вже носила принцеса Діана.

Versace

Перші кроки Джанні Версаче у дизайні

Джанні подобалося малювати і після закінчення школи він вступив на факультет архітектури, який незабаром кинув на вимогу матері. Франческа хотіла, щоб син працював разом із нею — той до 25-річного віку жив із матір'ю, закуповував тканини та фурнітуру, вигадував нові моделі та цікавився віяннями моди. Часто відвідував модні покази у Мілані та Парижі.

У 22 роки Джанні випустив в ательє свою першу колекцію, яка допомогла йому стати відомим. Незабаром його ім'я було на слуху в Мілані.

Версаче ніколи не вивчав дизайн одягу, але велике коло його інтересів дозволило створити нестандартні образи та бізнес вартістю $800 млн менш ніж за десятиліття.

У 26 років Джанні переїхав до Мілана і в 1973 році став дизайнером Byblos, молодіжної лінії італійського виробника готового одягу компанії Genny. Він також співпрацював із різними брендами, випускаючи модні колекції.

Versace

Основа Versace

1978 року 32-річний майстер разом із братом Санто створив свій модний будинок. Цього року він представив першу колекцію під своїм ім'ям. Її відмінністю були глибоке декольте та короткі спідниці. Через рік Версаче відкрив власний бутік Gianni Versace Donna на Via Della Spiga – головній торговій вулиці Мілана, а також випустив дебютну чоловічу колекцію.

Дизайнер не лише створював одяг, а й організовував покази, перетворюючи їх на шоу. Він ніколи не шкодував грошей на моделей, що становлять його твори, тому пропонував довгострокову співпрацю та високі гонорари. Таким чином, він ще й допоміг досягти успіху різним моделям, таким як Наомі Кемпбелл, Клаудія Шиффер, Лінда Євангеліста та ін.

Версаче вважав, що мода може бути примхливою, а дизайнерський одяг – екстравагантним, тому порушував усі правила. За це його часто критикували, називаючи вульгарним. Але це не завадило майстру стати успішним та знаменитим.

Versace

Не лише одяг

Версаче, що швидко зростає, дозволила йому в 1981 році стартувати з новими лінійками продуктів, у тому числі з парфумерією.

Додатковим джерелом доходів стали ліцензійні угоди на товари для дому, модні аксесуари, сонцезахисні окуляри, краватки Ermenegildo Zegna, годинник Franck Muller, лінійки килимів та порцелянового посуду з візерунками та малюнками з культових модних колекцій.

Наступною творчою сходинкою стало створення костюмів для театральних вистав. Так, 1982 року Джанні Версаче представив перші костюми для знаменитого театру «Ла Скала». Його шедеври з'явилися в «Дон Паскуалі», «Докторі Фаусті» та багатьох інших театральних виставах. Цього ж року дизайнер був удостоєний нагороди L'Occhio d'Oro за колекцію осінь-зима з «металевим одягом». Пізніше моделі перешили, використавши особливий трикотаж, декорований сплавом алюмінію та латуні, оскільки перші зразки були надто важкі для жінок.

У 1980-х був представлений малиновий піджак, який відразу ж отримав популярність.

У цей період бренд виходить ринку США. У 1988 році відкривається перший бутік Версаче в Іспанії та запускається молодіжний підрозділ Versus, куратором якого стає Донателла Версаче. Через рік модний будинок почав створювати костюми для опери у Сан-Франциско та персонажів серіалу «Поліція Майамі: Відділ вдач». Одночасно з цим громадськості було представлено першу колекцію годинників Atelier Versace.

Версаче досяг успіху, представивши новий погляд на те, як повинна одягатися жінка. Його колекції створювали образ одночасно гламурної, сексуальної та дещо панкової жінки.

Дизайнер експериментував з контрастними елементами у виробах: мереживом у поєднанні зі шкірою, заклепками із кристалами Swarovski. Вершиною слави стала осінньо-зимова колекція 1992–1993 років. під назвою Bondage. На подіумі демонстрували сукні з чорної шкіри з заклепками і пряжками. Продефілювала на Met Gala 1992 в одному із суконь цієї колекції і Донателла Версаче - найвідомішому та провокаційному образі 90-х.

Versace

Новий виток у розвитку компанії

У 1990-х рр. найбільшим ринком збуту були країни Європи. На них припадала половина прибутку компанії. Тоді Джанні та Санто вирішили підкорювати США. Вони збиралися підвищити продаж за океаном на 30% і зробити Штати основним експортним ринком.

1992 року Версаче переїхав до Майамі (США), де відреставрував віллу Casa Casuarina. Підлога басейну прикрасила мозаїка з величезною головою Медузи.

Дизайнер жив у Флориді до 1997 року, доки не загинув біля воріт вілли від руки серійного вбивці. Причини вбивства так і не були повністю розкриті. Відомо лише, що Версаче без охорони виходив на прогулянку, коли його наздогнав убивця. Злочинцем виявився Ендрю Кьюненен. Пізніше ФБР виявило його застреленим у його будинку з того ж пістолета, яким було вбито Джанні Версаче.

Versace

Модний дім Versace після загибелі свого засновника

Джанні Версаче встиг до своєї смерті переконати сестру зайняти керівне місце у компанії. Донателла взяла на себе обов'язки консультанта з іміджу, відповідала за подіум, модні вечірки, рекламні кампанії та займалася дизайном молодіжного лейблу. Після смерті дизайнера вона взялася за творче управління брендом і успішно керує напрямом досі, незважаючи на період серйозних труднощів. Крім того, їй допомагає племінниця Франческа, яка успішно закінчила дизайнерську школу.

Найскладніший період припав на кінець 1990-початок 2000-х. У 1997 році виручка Versace становила $550 млн. Після смерті Джанні та зміни керівництва багато хто засумнівався в перспективах модного будинку, і продаж впав. Аж до 2001 року компанія мала більше витрат, ніж доходів, тому вирішили навіть продати нерухомість, що належала кутюр'є, і 25 картин Пікассо з його особистої колекції. Потім у компанії почалася реорганізація та скорочення асортименту.

Продаж знову почав зростати, коли в сукнях бренду з'являлися на публіці відомі особи та зірки шоу-бізнесу, зокрема після виходу Дженніфер Лопес на церемонії Grammy.

2006 року дохід Versace становив уже $19 млн, а через рік продажі зросли ще на 30%. Потім компанія почала себе позиціонувати не лише як бренд одягу, а й як виробника предметів розкоші. Зараз Версаче займається навіть облаштуванням яхт, приватних літаків та гелікоптерів.

Versace

«Полювання закінчено»: загадкове вбивство Джанні Версаче

О шостій ранку 15 липня 1997 року Джанні Версаче зателефонував сестрі Донателле - треба було обговорити підготовку до римського шоу Donna Sotto le Stelle. Потім він зробив ще кілька дзвінків і подався за свіжою пресою в кафе News. 50-річний дизайнер купив п'ять журналів (People, The New Yorker, Vogue, Entertainment Weekly та іспанський Newsweek), відмовився від еспресо і пішов до будинку.

Приблизно о 8 годині 45 хвилин біля воріт вілли кутюр'є пролунало два постріли. Передбачуваний убивця втік на муніципальній стоянці на набережній Оушен-Драйв, де був припаркований червоний фургон із викраденими номерами.

Лише через шість тижнів на цю машину звернули увагу. Усередині знайшли змінний одяг та паспорт елітного «хлопця на виклик» Ендрю Кьюненена. На той час обидва головні герої історії були мертві — останнім пострілом з пістолета Smith & Wesson 40-го калібру К'юненен убив себе.

Джанні Версаче та Ендрю Кьюненен зустрічалися щонайменше тричі. Їх неодноразово бачили у нічному клубі «Колос» у Сан-Франциско. А за непідтвердженими відомостями, востаннє К'юненен та Версаче бачилися за кілька днів до вбивства.

Вже тоді вбивцю називали найбільш розшукуваним злочинцем Америки: К'юненен убив двох своїх коханців, чиказького мільйонера Лі Мігліна та працівника цвинтаря Вільяма Різа.

Поліції здалося незвичайним те, що в момент самогубства на Ендрю виявилася білизна від кутюр'є. А ще — що К'юненену вдавалося довгий час перебувати непоміченим у найексклюзивнішому районі Майамі, тоді як чоловіка вже було оголошено в національний розшук.

Після вбивства Версаче Ендрю К'юненен сховався в плавучому готелі, де його знайшли мертвим через дев'ять днів.

Вранці в день загибелі видатного кутюр'є американські газети вийшли із заголовком «Полювання закінчено». На похорон Джанні Версаче прийшли понад 2000 людей, серед них Елтон Джон, Наомі Кемпбелл, дружина Д. Кеннеді молодшого Керолін Джин Бессетт-Кеннеді, принцеса Діана Уельська, модельєр Джорджіо Армані та інші.

Versace

Місія, візія, цінності та стратегія Versace

«Для того, щоб жінки та чоловіки відчували себе красивими та впливовими, Дім Versace є визнаною силою моди, яка продовжує надихати як тенденції, так і людей», —
Джанні Версаче

У Versace переконані: компанія може диктувати та створювати тренди, хоче за допомогою моди надихати та мотивувати людей. Місія модного будинку — домагатися своєї мети у продажах на національному та міжнародному ринках, пропонуючи модну, розкішну та високоякісну продукцію на конкурентоспроможних умовах. Щоб досягати поставленої мети, в компанію наймають людей зі схожими цінностями. Це єдність, позитив, різноманітність та чесність.

Versace вдалося сформувати тісні стосунки та високу лояльність клієнтів. А ще на протязі всієї історії бренд постійно підтримують знаменитості. Цей піар-хід став важливим аспектом маркетингової стратегії Версаче. Ще Джанні разом із Донателлою придумали: дорогий одяг має привертати увагу тим, що його носять знаменитості.

Саме Versace стали одними з перших використовувати у своїх рекламних кампаніях селебрітіс. Леді Гага, Дженніфер Лопес і Холлі Беррі входять до медійних персон, яких компанія обрала як обличчя бренду. А традиційні покази в Мілані збирали разом велику п'ятірку супермоделей: Наомі Кемпбелл, Крісті Терлінгтон, Сінді Кроуфорд, Тетяну Патіц та Лінду Євангелісту.

Versace

Ключові нагороди та досягнення Версаче

Джанні Версаче досяг популярності в колі знаменитостей. Він одягав Майкла Джексона, Елтона Джона, Грейс Джонс, Джорджа Майкла та Мадонну. Прихильницею бренду була принцеса Діана, а зараз це улюблена марка принцеси Монако Кароліни.

Gianni Versace був першим дизайнером, який зміг поєднати світ моди та музики. У сценічних костюмах бренду виступали Мадонна, Стінг, Duran Duran та Шер.

Нагороди Версаче за досягнення у fashion-індустрії :

Versace

1985 - премія "Срібна маска" за внесок у розвиток театральної справи в Музеї Вікторії та Альберта в Лондоні;

Versace

1985 - орден Commendatore della Repubblica Italiana;

Versace

1988 - звання найвинахідливішого і найкреативнішого дизайнера у світі;

Versace

1993 - перший американський "Оскар моди" Ради дизайнерів Америки CFDA.

Елтон Джон присвятив Версаче альбом 1997 «The Big Picture». До десятиліття від дня загибелі дизайнера в міланському театрі La Scala поставили балет "Thank You Gianni With Love", який спеціально написали на його честь. Хореографом музичного спектаклю виступив Моріс Бежар, для якого Джанні Версаче створив безліч сценічних костюмів.

Versace

Значення та еволюція логотипу Versace

1993 року Джанні Версаче створив логотип бренду — голову Медузи Горгони, який з того часу є незмінним символом модного будинку.

Вперше зображення Медузи Джанні побачив на мозаїчній підлозі серед руїн античної вілли, де він у дитинстві часто грав зі старшим братом та сестрою. Портрет цієї істоти вразив Версаче і запам'ятався на все життя.

Оскільки Джанні черпав натхнення у грецьких витворах мистецтва, які помітно поширені у Римі, він вирішив використати Медузу Горгону в айдентиці. Дизайнер мріяв, щоб люди безнадійно закохувалися в логотип і сподівався, що одяг Версачі викликатиме таке ж почуття фатального потягу. Медуза стала ідеальним символом для уявлення Versace: як і в міфах про фантастичну істоту, будь-хто, хто вперше купив продукцію бренду, був не в змозі його забути.

Після трагічної смерті Джанні у 1997 році назву компанії змінили на Versace, вилучивши ім'я засновника Gianni. Також було частково змінено логотип — голова Медузи Горгони набула нових обрисів, під нею з'явився новий напівкруглий словесний знак.

Версія культової емблеми Versace, що діє, була створена в 2008 році. Вона має два варіанти: перший - з великою кількістю ліній та елементів, другий - з мінімальною. Для тієї чи іншої категорії товарів вибирають свою версію логотипу.

У логотипі Versace використовується поєднання чорного, білого та золотого відтінків – залежно від лінійки продуктів. Модний бренд вибирає чорний колір для підкреслення сили, елегантності та стилю, білий символізує чистоту та свіжість, а золото відображає багатство, розкіш та успіх.

Versace

Реклама Versace та цікаві факти про бренд

Для реклами бренд Versace співпрацює зі світовими знаменитостями. У різний час у рекламних кампаніях брали участь Мадонна, Жан Клод Ван Дамм, Демі Мур, Брітні Спірс, Крістіна Агілера, Ештон Кутчер та ін.

Крім цього, відомі особистості, будучи шанувальниками марки, сприяли її просуванню, з'являючись на публіці в сукні Версаче.

У 1992 році Джанні розробив сценічні костюми для світового турне Елтона Джона та обкладинку його альбому. Світову славу принесло сукню з англійською шпилькою, яку Елізабет Херлі одягла на прем'єру фільму Х'ю Гранта «Чотири весілля та один похорон». Ще одним знаменитим вбранням стала зелена сукня, в якій Дженніфер Лопес з'явилася на Греммі в 2000 році. Мішель Обама також одягла вбрання від Versace на останню державну вечерю як Першу леді.

6 цікавих фактів про Versace :

Versace

Появі малинового піджака, який у 90-х роках минулого століття став символом «нових росіян», світ завдячує компанії Versace. Яскраво-червоний піджак у поєднанні із сірими брюками вперше представили в Парижі 1992 року на Тижні високої моди. Спочатку цей предмет одягу «перекочував» до гардеробів французької богеми, а згодом — на пострадянський простір.

Versace

Донателла Версаче виконує обов'язки головного дизайнера модного будинку, не вміючи шити.

Versace

Версаче створив феномен супермоделей, оплачуючи їм величезні гонорари за кожен показ мод. Він першим зрозумів, що знаменитості, які сидять у першому ряду, і моделі музи бренду, можуть створювати ажіотаж і привертати увагу ЗМІ.

Versace

Восени 2019 року італійський бренд випустив нову колекцію Barocco, куди увійшли боксерські рукавички зі шкіри ягняти. Незвичайний вибір, якщо врахувати, що в комплекті з ними можна було купити домашній халат. Вартість рукавичок становила $3126.

Versace

Модний дім винайняв міні-серіал Versace Holiday Saga. Він сподобається всім, хто в 90-х дивився серіали з абсурдними сюжетами та дивними поворотами.

Versace

В останні роки життя Джанні боровся з онкологією та влітку, коли йому судилося померти, раптово почав почуватися чудово. Він анулював заповіт і почав інтерв'ю про плани на наступний рік.

Сьогодні Versace – це люксовий бренд одягу, аксесуарів, прикрас, косметики, парфумерії, меблів та декору для дому. Його шанувальниками є впливові та знамениті світу цього. А ще це перший модний будинок, що відкрив свої готелі. І в цьому секторі бренд не забуває про розкіш. Так, Palazzo Versace в Дубаї пропонує відвідувачам відвідати пляж з охолодженим піском. Ось так один дизайнер зміг перетворити невеликий бутік на модну імперію, яка через роки після його смерті продовжує тримати марку, підкорюючи мільйони.

Примітка WeLoveBrands:

Бренд – це хмара смислів, образів, асоціацій, досвіду та очікувань у голові у людини від продукту, місця, іншої людини чи держави. Хочете створити бренд з емоцією, який врізатиметься в пам'ять і нестиме потужний меседж у маси? Фахівці нашого агентства проведуть брендинг з нуля або виконають ребрендинг, підкреслять сильні сторони вашого бізнесу, забезпечать створення позитивного іміджу та займуться просуванням компанії, продукту чи послуги. Зв'яжіться з нами , щоб обговорити деталі проекту.

 

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 44

Середня оцінка 4.3 / 5