Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
1891 року австрійський інженер Даніель Сваровскі винайшов електричний шліфувальний верстат. Він працював із ювелірною точністю. А через чотири роки майбутній засновник «кристальної імперії» переїжджає з рідної Богемії до невеликого тірольського села і відкриває фабрику з огранювання кристалів.
З цього моменту починається зворотний відлік до успіху бренду Swarovski, якому 2022 року виповнюється 127 років. Як знамениті кристали підкорили Голлівуд, балетну нішу та найзаможніших азіатів, вплинули на модну індустрію, дизайн інтер'єру та стали частиною монументального мистецтва – поділилися фахівці брендингової агенції WeLoveBrands.
Swarovski – австрійський виробник кристалів. З моменту заснування у 1895 році Даніелем Сваровськи компанія залишається сімейним бізнесом. Swarovski розділена на три основні підрозділи:
Swarovski Crystal Business - спеціалізується на виробництві кристалів, ювелірних виробів та аксесуарів;
Swarovski Optik – виробляє оптичні інструменти: телескопи, біноклі та оптичні приціли для гвинтівок;
Tyrolit - спеціалізується на виготовленні шліфувальних та свердлильних інструментів.
Swarovski Crystal - один із найприбутковіших бізнес-підрозділів Swarovski. Близько 3 тис. магазинів у 170 країнах продають продукцію бренду по всьому світу. У підрозділі задіяно понад 29 тис. співробітників, воно ж приносить дохід близько €2,7 млрд. на рік.
Головні конкуренти Swarovski Crystal Business - ювелірні будинки Pandora, Tiffany & Co та Cartier. Цільова аудиторія бренду — жінки та чоловіки з доходом вищим за середній. Тому методи та стратегія комунікації спрямовані саме на них.
Swarovski використовує сучасні способи просування і залишається одним із «діджиталізованих» брендів у сегменті люкс.
Компанія заснувала Swarovski Foundation, який фінансує близько 47 благодійних організацій у 34 країнах. Фонд підтримує ініціативи у галузі культури та творчості, розширення прав та можливостей людини, а також захисту навколишнього середовища. Завдяки Swarovski Foundation вже вдалося допомогти понад 432 тисячі людей з різних континентів планети. Компанія дотримується 17 цілей, найбільш тісно пов'язаних із роботою благодійних організацій та партнерів Swarovski. Зібрали основні з них:
«Ні» бідності — скоротити відсоток людей, які живуть у злиднях (у всіх її формах).
«Ні» голоду — забезпечити продовольчу безпеку та підвищити якість харчування по всьому світу, а також сприяти сталому розвитку сільського господарства.
Якісна освіта — забезпечити якісну освіту та заохочувати можливості навчання протягом усього життя та для всіх.
Гендерна рівність – досягти гендерної рівності, а також розширювати права та можливості жінок.
Чиста вода та санітарія – забезпечити доступність води для всіх, а також підвищити світовий рівень санітарії.
Доступна та чиста енергія – забезпечити для всіх доступ до недорогих, надійних та сучасних джерел енергії.
Гідна робота та економічне зростання — сприяти інклюзивному та стійкому економічному зростанню, а також забезпечити всім повну зайнятість і гідну роботу.
«Ні» нерівності — скоротити нерівність усередині країн та між ними.
Зручні міста — зробити міста та населені пункти інклюзивними, безпечними та зручними для життя.
Кліматичні дії — вжити термінових заходів щодо боротьби зі зміною клімату та його наслідками.
Водне життя — зберігати та раціонально використовувати океани, моря та інші водні ресурси.
Життя на суші – захищати та відновлювати наземні екосистеми, боротися з опустелюванням, запобігати деградації земель, а також зупиняти втрату біорізноманіття.
Засновник бренду Даніель Сваровскі був переконаний: процвітати може лише та людина та бренд, який допомагає оточуючим. Його позиція призвела до створення благодійного фонду Swarovski. У компанії роблять ставку на запобігання домашньому насильству, інклюзивність, допомогу хворим на рак та ВІЛ, розвиток науки та жіночого підприємництва, розвиток сонячної енергетики, збереження популяції тварин, скорочення відсотка безробіття тощо.
Досягати поставлених цілей і робити світ краще вдається завдяки співпраці Swarovski з такими організаціями, як Mothers2Mothers, Women for Women International, Teach for Thailand, Nature Conservancy, Barefoot College, Blue Marine Foundation, Інститут Джейн Гудолл, Альянс сталого розвитку океану.
Даніель Сваровскі, засновник компанії з віковою історією, народився в сім'ї огранювачів кристалів. Він з дитинства допомагав батькові в сімейному бізнесі, а подорослішавши, вирушив до Парижа вивчати інженерну справу. Справжній успіх прийшов до Сваровського після Всесвітнього електротехнічного воркшопу. Після його відвідування юнак вирішує винайти електричний шліфувальний верстат, який дозволить обробляти ювелірні матеріали швидко та з високою точністю.
1891 року Даніель Сваровскі запатентував свою ідею. Він же подарував всесвітню популярність штучному кришталю. Головною його відмінністю від гірського стало походження. Штучний кришталь імітує справжнє кришталеве скло, але високоякісний матеріал недосвідчена людина відрізнити від оригіналу навряд чи зможе. Штучний кришталь не поступається гірському по блиску та якості. Виробляють його з оптичного кришталю з великою (до 35%) кількістю окису свинцю у складі, що забезпечує максимальний показник заломлення.
Щоб матеріал витримував обробку машинами, Даніель винайшов унікальну формулу для виготовлення кришталю - що зрештою здійснило революцію в ювелірній індустрії. Пізніше інженер засновує компанію та підписує контракти щодо співпраці з модними будинками зі світовим ім'ям. Так кристали Swarovski вперше з'явилися у колекціях Dior, Chanel та Balenciaga.
Прикраси Swarovski почали використовувати у кінематографі та театрах. Наприклад, кристали бренду прикрасили вбрання Марлен Дітріх у фільмі «Білява Венера». Їх же носила Одрі Хепберн у фільмі «Сніданок у Тіффані» та Мерілін Монро в кінокартині «Джентльмени віддають перевагу білявкам».
Бренд Swarovski міцно закріпився у ювелірній індустрії. Відомі вироби почали носити селебрітіс, а клієнти довіряли компанії реалізацію великих проектів: наприклад, для 90-ї церемонії вручення "Оскара" команда Swarovski працювала над оформленням арки. У цьому проекті використали близько 45 млн. кристалів.
Беззаперечний успіх Swarovski пов'язують насамперед із постійним технічним удосконаленням. Щодня у штаб-квартирі компанії вигадують та реалізують нові огранювання, відтінки та розміри штучного кришталю. Інновації Swarovski пов'язані не тільки з очищенням матеріалу, але й вивчення методів, які дозволяють створювати нові незвичайні вироби.
1919 року технологію створення кристалів удосконалили за допомогою нової розробки — шліфувальних інструментів, зареєстрованих під брендом Tyrolit. До речі, використовувані брендом техніки напилення дозволяють виробляти понад 300 тис. кристальних огранювання, відтінків і ефектів. А застосування запатентованих технологій та сучасного обладнання гарантують, що похибки на фабриці виключені.
Swarovski — бренд із чіткою позицією щодо виробництва продукції, а також найму та утримання нових співробітників. Окрім благодійності, ювелірна компанія розробила стратегію виробництва, яка допоможе знизити негативний вплив на довкілля. Зібрали головні цінності та місію Swarovski.
Фундамент політики сталого розвитку компанії заклав ще Даніель Сваровскі. З першого дня відкриття виробництва у Ваттенсі бренд не змінює високих екологічних стандартів. Наприклад, у 2022 році на основному виробництві в Австрії 35% енергії надходить із відновлюваних джерел, а 76% води використовується повторно. Розташування в центрі Тірольських Альп дозволяє компанії використовувати для обробки кристалів гідроенергію.
Крім того, в 2000 році в Swarovski запустили програму Waterschool, метою якої є оптимізація використання, забезпечення доступу до води та поширення цінної інформації про управління водними ресурсами. На Netflix навіть випустили однойменний документальний фільм про програму ювелірної компанії.
Ще команда Swarovski встановила мету: зробити упаковку своєї продукції, що повністю переробляється до 2030 року. До цього ж року у компанії планують скоротити рівень викидів парникових газів мінімум на 47%.
У компанії прагнуть ліквідувати всі форми соціальної нерівності. Як перший крок HR-фахівці Swarovski мають намір забезпечити заповнення 47% керівних посад жінками. Компанія також зобов'язується уникати упередженості прийому працювати. Для цього в Swarovski впроваджують інноваційні методи найму персоналу, зокрема сучасні інструменти на базі штучного інтелекту. До 2024 року компанія хоче перейти на технологію "сліпого найму" - не враховувати при прийомі на роботу стать, вік, національність, расу кандидата.
У Swarovski зрозуміли: команди з різнорідною етнічною та расовою культурою на 35% продуктивніші за звичайні.
Тому на роботу до ювелірної компанії наймають людей різного віку, гендера, етнічної приналежності та сексуальної орієнтації. Акцент роблять на різноманітності (diversity), рівності (equity) та інклюзивності (inclusion).
Небагато брендів можуть похвалитися настільки насиченою на цікаві факти історією. Найнетривіальніші з них ми зібрали для статті. Дізнайтеся, що спільного у балету та Віденського оперного балу, як вдалося бренду перетворити презентацію своїх виробів на грандіозні перформанси, а також які замовлення стали для ювелірної компанії незвичайними.
БАЛІТ. Бренд Swarovski «дружить» з балетом. Ювелірна компанія співпрацює з балетною трупою Паризької опери та Американським театром балету, а також працює зі знаменитою британською трупою Ballet Black. Мета співпраці з останньою – боротьба з расизмом.
ВІДЕНСЬКИЙ ОПЕРНИЙ БАЛ. Танцівниці оперного віденського балу виконують вальс Blue Danube Йоганна Штрауса у білих бальних сукнях та тіарах, які з 1950-х років прикрашають кристалами Swarovski.
ГОЛІВУД. Дизайнер Мерилін Монро Вільям Травілла вбирав зірку в сукні, рясно прикрашені кристалами Swarovski. У такому вбранні Монро можна побачити, наприклад, у фільмі «Немає кращого бізнесу, ніж шоу-бізнес».
Роуз зустрічає Джека у розшитому кристалами вбранні на борту «Титаніка», а Скарлетт О'Хара з'являється у фільмі «Віднесені вітром» у сукні з кристалами на корсеті. І це лише короткий перелік фільмів, де можна зустріти продукцію ювелірної компанії.
KRISTALLWELTEN. До 100-річного ювілею 1995 року Swarovski запустили мультимедіа-проект «Кристальні світи». Сьогодні це одне із ключових туристичних місць Тіроля. Проект запустив художник Андре Хеллер. Він є 17 «Кімнат чудес», всередині яких розташовані виставкові простори. Кожна з кімнат має унікальну назву і по-своєму інтерпретує кристали Swarovski.
Самі кристали оточені арт-об'єктами, натхненими творчістю культових художників чи дизайнерів: Яєї Кусами, Сальвадора Далі, Кіта Харінга, Енді Воргола та інших. Наприклад, "Люстра скорботи" - це видозмінена дзеркальна інсталяція Яєї Кусами Infinity Mirror Room, в центрі кімнати розташована люстра з кристалами Swarovski.
МУЗИКАНТИ. Брітні Спірс виступила на MTV Music Video Music Awards із піснею I'm a Slave 4 U у бікіні, інкрустованому кристалами «Сваровські». Spice Girls розшили кристалами костюми, в яких вирушили у світове турне у 2019 році. Lady Gaga на нагородженні «Греммі» у 2010-му епатувала публіку фантастичним боді Armani Privé, яке створювали за підтримки Swarovski.
Розшивали костюми кристалами також для Донателли Версаче, Джей Ло, Бейонсе. Якщо продовжити перераховувати «самих» на сучасній музичній сцені — у кожного в гардеробі знайдуться елементи вбрання, до яких приклав руку бренд Swarovski.
"ОСКАР". Понад 13 років на сцені Dolby Theatre вручають премію Оскар на тлі масштабних інсталяцій, декорованих кристалами Swarovski. За перше 10-річчя співпраці з премією на сцені під час церемоній вручення нагороди побувало понад 1,2 млн. кристалів ювелірної компанії.
ШАНДЕЛЬЄРИ. Swarovski довірили відновлювати барокові шандельєри Версальського палацу під час масштабної реновації за президента Валерія Жискара д'Естена. Дизайн-досягнення Swarovski Crystal Palace налічують уже понад 60 колаборацій із Версальським палацом.
КОНЦЕПТ-СТОРИ. Візит у розташовані по всьому світу концепт-стори бренду Crystal Studio перетворюється на унікальний експірієнс. Всередині фірмових магазинів компанії можна налаштовувати освітлення біля дзеркал, зарядити телефон чи персоналізувати подарунок. А в соціальному просторі Sparkle Bar розташована ювелірна стійка, де кожен може вигадати свою версію прикраси.
І, насамкінець, скільки коштує продукція ювелірного бренду. Наприклад, сережки з базової колекції коштуватимуть вам у середньому від $50 до $300. Мінімальна вартість годинника, інкрустованого кристалами Swarovski — $300. Але можуть бути й ексклюзивні вироби на порядок дорожчі: наприклад, найдорожчі бутси у світі, декоровані кристалами Сваровські. Вони належать гравцю англійського Ліверпуля Мамаду Сако. Унікальна пара взуття інкрустована більш ніж 5 тис. кристалів.
Ще далі пішов Принц Вільям зі своєю нареченою: пара отримала на весілля автомобіль Mini Cooper, дах якого прикрашений 300 тис. кристалів Swarovski. Стрази бренду утворюють британський прапор.
Якщо ви готові викласти велику суму за виріб з культовими кристалами, можна придбати продукцію Swarovski у фірмових магазинах або замовити онлайн на офіційному сайті. Дізнаєтесь ви вироби по фірмовому графічному елементу бренду - лебедеві. До 1989 року Swarovski ідентифікували едельвейсом з кристальною серцевиною на коробочках. Наприкінці 80-х квітку замінили на зображення лебедя. З того часу бренд експериментував лише з відтінком логотипу: чорний з кольоровими акцентами поступився місцем сучасному символу — у білому чи срібному тонах.