Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Жувальні цукерки Starburst радують споживачів фруктовим смаком упродовж 60 років. Однак мало хто знає, що справжня популярність до них прийшла після поглинання та зміни стратегії розвитку.
Завдяки об'єднанню досвіду двох потужних компаній з'явилася одна із найбільших кондитерських фабрик, а фруктові жуйки перетворилися на повноцінний бренд.
Starburst займається випуском м'яких ірисових солодощів із фруктовими смаками. Торгова марка належить компанії Wrigley, яка спеціалізується на виготовленні жувальних гумок Wrigley's Spearmint, Doublemint, Juicy Fruit та ін. Спільно з корпорацією Mars було створено кондитерську фабрику Mars Wrigley Confectionery. Освічена компанія стала найбільшим виробником та розповсюджувачем жувальних цукерок у світі.
Старберст введено у виробництво 61 рік тому 1960-го. Спочатку жувальні цукерки мали іншу назву – Opal Fruits. Відоме зараз ім'я з'явилося наприкінці 1960-х.
Вперше торгова марка заявила себе на ринку Великобританії. Цукерки випускалися із традиційними для британців смаками: апельсин, лайм-лимон, полуниця, чорна смородина. Тропічні варіанти жувальних цукерок – це смаки ананасу, банана, дині, ківі, манго та ін.
Сьогодні бренд представлений у 180 країнах світу. На виробничих підприємствах Mars Wrigley Confectionery працюють 34 тисяч співробітників.
Після того, як Марс поглинув компанію Ріглі, він стає провідним виробником жувальних цукерок, у тому числі і продається під маркою Starburst. На другорядні позиції перемістилися такі його конкуренти як Mon'delez Int., Perfetti Van Melle, а також Hershey, Nestle SA, HARIBO, Lotte Confectionery Co. Ltd та ін.
Жувальні цукерки полюбилися споживачам, тому продаж зростає з кожним роком, а значить збільшується і прибуток компанії.
Доходи Starburst у різні роки :
$30 млрд – 2012 рік;
$33 млрд – 2014 рік;
$35 млрд – 2017 рік.
За версією Bloomberg, статки родини Марс, які приніс їм сімейний бізнес, оцінюється в 127 млрд доларів. Шестеро з представників династії входять до списку 400 найбагатших людей планети.
Проте корпорація Марс із її дочірніми підприємствами почала обережно ставитися до тієї інформації, яку транслює у ЗМІ. Тому на сьогоднішній день немає фінансових звітів чи інтерв'ю керівників щодо доходів та прибутку. Виробник Старберст зробив таємничість стилем життя компанії. А останній звіт про діяльність та фінансові досягнення корпорації опубліковано у друкованому виданні у 2014 році.
Вся доступна інформація про виробника Mars Wrigley знаходиться на інтернет-майданчику: www.mars.com.
Жувальні цукерки Старберст хоч і не набули офіційних нагород та титулів, але все ж таки вплинули на життя суспільства, зокрема, змінивши переваги у смаках у ласунів.
2006 року Еліс Сіболд, автор бестселера «Мили кістки», випустила книгу, яка називалася «Щаслива». У ній згадуються цукерки Starburst як частина солодкої «оази».
Деякі уподобання бренду були натхненні популярними фільмами. Так, кінострічка «Пірати Карибського моря», а саме частина під назвою «Скриня мерця» послужила поштовхом для заміни ароматів бананового тропічного пуншу та ківі на новий мікс – «Королівський ягідний пунш». Таким чином шанувальники піратської саги стали цільовою аудиторією Starburst.
Ще один цікавий момент, пов'язаний із солодким брендом, стосується «страшно-веселого» свята Хелловін. Інтернет-ресурс Teplostudio провів аудит цукерок, які можна було б використати цього дня для вручення ласунам. До списку 33 видів потрапила продукція Старберст. А все тому, що компанія-виробник випустила «хеллоуїнську» версію – упаковку із міксом тематичних ароматів. До неї увійшли 4 смаки з унікальними назвами: «Таємничий манго», «Божевільна ожина», «Зачарована чорниця», «Криві ківі, що леденить кров».
Також, у статті 2016 року на redbull.com написано, що до сніданку ультрамарафонців окрім інших продуктів включаються цукерки як джерело глюкози. Учасники забігу в пустелі Атакама підтвердили, що з довгою дистанцією їм допомогли впоратися насолоди, у тому числі Starburst. Вони надавали їм енергію, коли сили закінчувалися.
Сукня з фантиків Starburst
В американському штаті Пенсільванія сталася одна незвичайна подія. Художниця та дизайнер Emily Seilhamer створила з обгорток цукерок Старберст сукню. Цим вчинком вона хотіла висловити вдячність бренду, адже саме завдяки фруктовим ласостям вона познайомилася з майбутнім чоловіком. Для свого творіння художниця використала 10 000 обгорток улюблених цукерок.
Але ця сукня не єдина у своєму роді. У мережі інтернет можна знайти безліч фото з предметами одягу, взуття, аксесуарів, виготовлених з яскравих фантиків Starburst.
Вносити фарби, енергію та веселощі у сіру повсякденність споживачів – це першорядне завдання бренду, яке він реалізує за допомогою різних способів.
Бренд Старберст був представлений у Сполученому королівстві у 1960 році. Тоді він звався Opal Fruits. Ім'я цукеркам дав їхній розробник Пітер Пфеффер. Він взяв участь у конкурсі, представивши чотири смаки цукерок: полуниця, лимон, апельсин та лайм. За свій кондитерський виріб він отримав 5 фунтів стерлінгів.
Після того, як жувальні цукерки Opal Fruits підкорили британський ринок, їх почали виробляти для американського покупця. Це сталося 1967 року.
4 соковиті смаки припали до душі американцям, але виробник зіткнувся з проблемою при виведенні продукції на світовий ринок. Справа виявилася в тому, що назва Opal Fruits не підходила для міжнародних продажів, оскільки не була дзвінкою та міжнародною.
Ім'я Starburst з'явилося на упаковці жувальних льодяників наприкінці 1960-х у США. Вибух зірки чи освіта зірки – його дослівний переклад. Назва обіцяла вибух смаку та сильні емоції, які виникнуть у покупця при поїданні цукерок. Starburst – ім'я, яке належало до відповідних віянь епохи. Коли він розроблявся компанією Марс, на піку популярності була космічна тематика.
Після обґрунтування Старберст у Сполучених Штатах було запущено у виробництво різні смаки. У 1984 році з'явилася суміш під назвою "Strawberry Fruit Chews", за яким пішов "Tropical Fruit Chews" у 1988 році та "California Fruit Chews" у 1989 році. Після цього в 1995 році на американський ринок вийшли Jellybeans і Candy Canes.
До 1998 року колишня назва Opal Fruits повністю зникла з упаковки товарів, що надходять на полиці магазинів, і як наслідок стерлося з пам'яті споживачів.
2002-го бренд Starburst здивував своїх шанувальників, випустивши «Sour Fruit Chews» – серію несолодких цукерок. У наступні роки створювалися різні аромати та нові види продукції. Наприклад, цукерка під назвою «Squirt» була випущена компанією Mars Australia у 2003 році з рідким желе всередині.
У 2006 році вийшла обмежена серія Juicy Bursts, що представляє суміш смаків. Цукерки мали рідку начинку та вибухали ароматами винограду, яблука, вишні та лимона. У 2013 році у продажу з'явилася нова насолода – «Fruity Slushies». В упаковці було чотири види цукерок із новими смаками, зокрема, блакитна малина та полуничний лимонад. А новинка «FaveReds» опинилася на полицях магазинів лише через переваги цільової аудиторії. Сюди входили цукерки зі смаками виключно червоних ягід – полуниці, вишні та кавуна.
У 2008 році Wrigley придбала компанія Mars, передавши їй права на Starburst. Після цього бренд кілька разів ненадовго повертав стару назву цукерок у лімітованих серіях (навесні 2008 року та взимку 2020-го).
Зараз під маркою Starburst випускаються жувальні цукерки, солодощі у вигляді зерен кукурудзи, зроблені на основі меду та ванілі, жуйки, льодяники, мармелад, морозиво фруктовий лід та навіть бальзам для губ (спільне виробництво з Lip Smackers).
Місія Starburst полягає у наданні споживачам безпечного, смачного та якісного частування. Щоб досягти поставленої мети, компанія дотримується роботи ряду правил.
5 принципів Старберст
Якість . Бренд прагне підтримувати довірчі відносини зі споживачами, надаючи якісні продукти, які приносять радість, відповідають змінам у культурі та способі життя. Основна мета – оптимальне співвідношення ціни та якості.
Відповідальність . Цей принцип включає як зобов'язання співробітника підтримувати найвищі стандарти чесності та сумлінності, так і етичну відповідальність компанії перед своїми спільнотами та довкіллям.
Взаємність . Відносини компанії зі споживачами, з колегами-партнерами, постачальниками, дистриб'юторами та спільнотами повністю будуються на цьому принципі. Безкорисливість та справедлива віддача як основа цих відносин дозволяє отримувати взаємну вигоду.
Ефективність . Starburst прагне виготовляти та доставляти продукти з мінімально можливими витратами та споживанням ресурсів, підтримуючи найвищий рівень якості на всіх етапах виробництва.
Свобода . Фінансова свобода, якою володіє бренд, дозволяє будувати та модернізувати заводи, виходити на нові ринки, інвестувати у дослідження та розробки, впроваджувати інновації та різні способи ведення справ, набувати нових підприємств, створювати стратегічні альянси. Тобто повністю контролюватиме власний бізнес, який працюватиме на благо як усередині підприємства, так і за його межами.
До плану сталого розвитку входять три ключові напрями: Здорова планета, Процвітаючі люди і Живильне благополуччя. Спираючись на наукові дані та внісши початкові інвестиції у розмірі 1 мільярда доларів, Starburst досяг прогресу в обмеженні впливу на навколишнє середовище, поліпшенні якості життя на робочих місцях, ланцюжках поставок та спільнотах, допомоги людям та їхнім близьким вести здорове та щасливе життя.
Підтримуючи напрямки зі сталого розвитку, компанія Марс видалила всі хімічні ароматизатори та барвники зі своєї продукції. Цукерки зазнали зміни складу та не містять штучних наповнювачів з 2016 року.
Бренд приєднався до руху різних компаній, які зобов'язалися обмежити використання штучних барвників у своїх продуктах. Наслідуючи споживчі переваги, Starburst розробив версію жувальних цукерок для веганів і вегетаріанців, яка не містить желатин.
До інших зобов'язань виробника фруктових кондитерських виробів перед своїми споживачами, співробітниками та планетою відносяться:
Інвестування 1 мільярда доларів у створення нової моделі ланцюжка постачання какао, орієнтованої на дрібних фермерів.
Створення більш стійкої та життєстійкої м'яти за допомогою науки про рослини та інвестицій у співтовариства.
Зменшення вуглецевого сліду за рахунок використання поновлюваної енергії.
Просування науки, інновацій та маркетингу для допомоги людям у веденні здорового та радісного способу життя, а також надання допомоги їхнім вихованцям.
Ці зобов'язання компанія втілила у завданнях Mars Wrigley Foundation. Фонд займається усуненням проблем зі здоров'ям порожнини рота у дітей та дорослих, покращенням умов життя в регіонах вирощування м'яти та какао, запобіганням утворенню гір сміття та відходів, створенням дружних та яскравих спільнот.
Mars Wrigley Foundation надав екстрений грант Фонду Червоного Хреста у провінції Хубей у партнерстві з Give2Asia у відповідь на пандемію COVID-19, а також виділив екстрені гранти місцевим НУО для задоволення основних потреб місцевих спільнот у всьому світі. Основна мета Фонду – створення більш щасливих та здорових усмішок.
Всі елементи фірмового стилю бренду фруктових жувальних цукерок Starburst зараз легко впізнавані та незабутні. Однак коли ця продукція лише побачила світ у 1960 році, вона мала іншу назву – Opal Fruits. Її слоган, представлений Мюрреєм Вокером, звучав так: «Opal Fruits створені для того, щоб у вас потекли слинки!»
У 2007 році було зроблено спробу повернення оригінальних смаків 60-х та 90-х в обмеженій колекції. Тоді бренд не використав стару назву. У упаковку було включено цукерки з ностальгічними назвами: Disco Berry, Hey Mango-rana, Optimus Lime та Psychedeli-Melon. Цей випуск отримав назву Retro Flavored Starburst.
У 2020 році компанія Марс Ріглі вирішила провести ностальгічний ребрендинг, повернувши назву Опалові Фрукти в лімітованій колекції. Дизайн упаковки з оригінальними смаками льодяників займалося лондонське агентство Straightforward Design.
Повертаючи перше ім'я бренду, компанія вирішила порадувати своїх постійних покупців жувальними цукерками родом із їхнього дитинства. Це був один із шляхів вибудовування міцних зв'язків із цільовою аудиторією, якій оновлений стиль подачі улюбленої насолоди припав не до душі.
Новий логотип з'явився наприкінці 60-х років минулого сторіччя. У його основі лежить ім'я бренду, написане опуклим шрифтом. Літери виконані червоним кольором з жовтими відблисками на фоні, який представлений у вигляді жовтого міхура, що збільшується. Внизу дрібнішим шрифтом написано «Fruit Chews» – фруктові жувальні цукерки.
Літера «S» на логотипі має білу криву лінію зверху, що нагадує краплю соку. Це відбиває склад солодощі, натякаючи на фруктове наповнення кожної цукерки. Такий логотип зберігається на всіх упаковках продукту, незалежно від колекції.
Щодо слогану Starburst, то він також змінювався з часом. З 2014 року девіз бренду звучить як: «Незрозуміло соковито». А раніше використовувалися фрази-заклики: Поділися чимось соковитим і Starburst: пачка протиріч.
Що всередині упаковки?
Окремі цукерки Starburst усередині упаковки загорнуті у папір. Її колір відповідає певному фруктовому смаку. Вишневі загортають у червону обгортку, полуничні – у рожеву, лимонні – у жовту, апельсинові – в помаранчеву тощо. Кожен вид, заявлений на упаковці, представлений трьома цукерками. У класичному пакеті представлено 4 уподобання.
Starburst має основну смакову лінійку і додаткову.
До основних міксів входять :
FaveREDs,
Limited Edition Retro Fruits,
Tropical,
Baja California,
Sour,
Strawberry Mix,
Berries and Creme,
Very Berry,
Fruity Slushies.
Уся колекція Старберст налічує понад 50 різновидів смаків.
Упаковка може бути різних розмірів і форм: пакетик, стик, банку та ін Але найчастіше вона являє собою вузький рулон кубічної форми. Пакувальний матеріал фруктових жуйок – це екологічно безпечна суміш паперу, алюмінію та пластику.
Успіх фруктових жувальних цукерок Starburst призвів до того, що компанія Ріглі Марс розширила асортимент, не зациклюючись на традиційних формах та звичних видах. Вона стала випускати під ім'ям бренду солодку кукурудзу з фруктовими наповнювачами, морозиво, льодяники, жувальні боби та йогурт.
У 2021 році популярність Старберст зіграла з нею злий жарт. Цукерки зі схожою назвою Starburst Gummies почали продавати в одному з інтернет-магазинів Каліфорнії. Крім них, тут були також представлені Medicated Skittles і Life Savers Medicated Gummies, які схожі з брендами Ріглі - Skittles і Life Savers. Новоявлені підробки включали до свого складу тетрагідроканнабінол – основний елемент марихуани. Ріглі подала позов на власника магазину через однакові назви цукерок, які могли б ввести покупців в оману. Компанія зажадала відшкодувати збиток в районі 2 млн доларів за кожну торгову марку, отримати виручку за продані цукерки і знищити всю продукцію з канабісом.
Марс заявив, що ніколи не включав до складу своєї продукції заборонені речовини, оскільки вони можуть становити небезпеку і для дорослих, і для дітей. А це повністю суперечить основним цінностям компанії, в яких на першому місці стоїть здоров'я та добробут людини.
Сьогодні Starburst є одним з найвідоміших і найвідоміших брендів фруктових цукерок компанії Mars Wrigley Confectionery. Чому? Тому що зберігає якість і безпеку продукту на високому рівні, а також обіцяє вибух смаку, а з ним і задоволення від кожної цукерки.
Дбаючи про уподобання покупців і слідуючи світовим тенденціям, Старберст випускає унікальні ароматні цукерки та нові колекції солодощів, які припадають до душі дитячій та дорослій аудиторії.
Але для формування потужного бренду недостатньо гарного образу та якісного продукту. Необхідно ще й торкнутися серця споживачів. Як це зробити? Звертайтеся до студії WeLoveBrands , і наші фахівці поділяться з вами своїм досвідом, а також розроблять емоційний фірмовий стиль , унікальний логотип та інші елементи, які запам'ятаються цільовій аудиторії. Щоб отримати консультацію та уточнити вартість замовлення, залиште заявку на сайті, зателефонуйте або напишіть у чат.