Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Якщо ви не знаєте як працює Snapchat, вам швидше за все більше 25 років. Завдяки цьому додатку підлітки можуть ділитися повсякденними історіями, спілкуватися з іншими користувачами та стежити за їхнім життям.
Спочатку його створили для обміну повідомленнями, які зникають за 24 години. Однак з додаванням нових функцій, Snapchat із простого месенджера перетворився на повноцінну соцмережу. Це допомогло залучити аудиторію: якщо на початку 2014 року сервіс мав 46 млн щоденних користувачів, то наприкінці 2017 — 187 млн.
Snapchat — мобільний додаток для обміну фотографіями та повідомленнями. У 2021 році глобальний річний дохід компанії склав понад $4 млрд порівняно з $2,5 млрд 2020-го. Переважна частина доходів Snapchat – від реклами у США.
До середини 2022 року Snapchat налічував близько 363 млн. користувачів. Очікується, що до 2025 їх кількість перевищить 500 млн. Платформа займає дванадцяте місце за розміром аудиторії, випереджаючи Telegram, Pinterest і Twitter. Середньостатистичний користувач проводить у «Снепчаті» три години на місяць.
Сервіс «тимчасового контенту» започаткували у вересні 2011 року студенти Стенфордського університету Еван Шпігель, Боббі Мерфі та Реджі Браун. Браун запропонував концепцію програми, яка дозволяла б користувачам на обмежений час публікувати фотографії та відео. Спочатку він поділився ідеєю зі Шпігелем, потім вони звернулися до Боббі Мерфі з проханням написати додаток вихідний код.
У липні 2011 року партнери випустили програму Picaboo. Після цього Шпігель та Мерфі витіснили з проекту Брауна та у вересні 2011 року перезапустили компанію під назвою Snapchat. Згодом Брауна визнали одним із співзасновників та виплатили йому $157 млн.
У першому повідомленні в блозі компанії Шпігель розповів про Snapchat як про новий спосіб обміну інформацією, при якому вона через час зникає: «Ми створюємо додаток для фотографій, які не відповідає нереалістичним уявленням про красу чи досконалість, а скоріше створюють простір для того, щоб бути забавним, чесним або якимось ще, для того, що вам подобається в момент, коли ви робите знімок».
«Snapchat змінив уявлення про видалення чогось як про щось погане. В Інтернеті ви зазвичай видаляєте щось, якщо це погано або якщо це бентежить. Ми можемо спробувати записати та зберегти дійсно особливі моменти, але за великим рахунком ми просто намагаємося відпустити все. Ми пам'ятаємо, але не намагаємося зберегти», - поділився в інтерв'ю The Telegraph у 2013 році Шпігель.
У 2013 році Snapchat додав дві нові функції - Stories і Chat. "Історії" дозволили публікувати серію знімків, які залишалися доступними для перегляду протягом доби. Завдяки другій функції, користувачі змогли спілкуватися один з одним у режимі відеочату. Новинки допомогли "Снепчаті" підвищити рейтинг серед інших соцмереж.
Незабаром Snapchat реалізував функцію Our Story, завдяки якій користувачі змогли публікувати фотографії та відео зі змагань, концертів, мітингів та інших громадських заходів. З появою геофільтрів користувачі отримали можливість публікувати місце розташування під час трансляції.
У листопаді 2013 року Марк Цукерберг спробував купити Snapchat за $3 млрд, але власники відхилили його пропозицію. До 2015 року щомісячна аудиторія Snapchat досягла 75 млн. Завдяки платній рекламі, на яку припадало 99% доходу, компанія помітно покращила фінансове становище.
У травні 2016 року "Снепчат" знову отримує пропозицію про купівлю, цього разу від Google і вже за $30 млрд, але також відповідає відмовою. У червні кількість активних користувачів на день сягає 150 млн, а останні півтора року активна аудиторія Snapchat становить 190 млн користувачів щодня.
Зараз Snapchat менш успішний. Головну фішку Snapchat — повідомлення, що зникають, додали в Instagram. У Snapchat більше не знали, що ексклюзивне запропонувати аудиторії. Щоправда, у компанії не опускають руки:
"Інновації пов'язані з ризиком", - зізнається CEO компанії Еван Шпігель. Ніхто раніше не знімав вертикальних відео, ніхто не робив «сториз». Цю моду впровадили саме у Snapchat.
Не виключено, що компанія має ще кілька перспективних ідей.
Логотип компанії, за яку Ларрі Пейдж та Сергій Брін пропонували $30 млрд, розробила людина… без спеціальної дизайнерської підготовки. Емблема бренду передає швидкоплинний характер зображень, які створюють у додатку.
Автор логотипу Еван Шпігель стверджував, що придумав його задовго до створення платформи та намалював на комп'ютері у власній спальні лише за один вечір. Першою назвою програми було "Picaboo" - натяк на зображення, яке з часом зникає. Якщо слово Picaboo розділити на елементи, воно читатиметься як “Pic a Boo“, у перекладі з іспанської — «Фото примари». Згодом назву змінили, але концепція логотипу залишилася незмінною.
Вибираючи колірну гаму, Шпігель вивчив логотипи найпопулярніших додатків і зупинився на жовтому, побачивши, що його майже ніхто не використовував. На першій версії лого привид усміхався і показував мову.
У 2013 році компанія випустила оновлення, в якому привид зовсім не мав особи. За словами представників компанії, це не було випадковістю — примара мала відображати різноманітність емоцій користувачів сервісу.
У 2019 році Snapchat знову змінив логотип, зробивши контури жирнішими. Завдяки цьому лого добре видно на невеликих екранах та з відстані.
З моменту запуску Snapchat створив 101 функцію для своїх користувачів, у тому числі Stories, Spectacles, голосові фільтри, Bitmoji TV та Spotlight. За словами американських підлітків, «Снепчат» є найважливішою соціальною мережею їхнього покоління і за значимістю випереджає прямих конкурентів Instagram, Twitter та Facebook. 90% американських користувачів інтернету у віці з 15 до 24 років використовують платформу.
Щоб збільшити продажі, мережа ресторанів мексиканської кухні Taco Bell за $75 тис. запустила у Snapchat смішний фільтр «Тако». Він настільки сподобався користувачам, що набрав 224 млн. переглядів.
За даними німецького маркетингового сервісу Statista, із платформою Snapchat співпрацюють 64% компаній. 265 млн активних користувачів на день - золота жила для бізнесу. Для просування бренду і збільшення продажів компанії створюють на платформі відеоконтент і фірмові маски, використовують геофільтри, що спонсоруються, і залучають інфлюенсерів. Серед великих брендів, які використовували або використовують Snapchat для реклами - Nike та Under Armour, Amazon, BMW та Audi, T-Mobile, Sony Pictures, Cosmopolitan, CNN та Cisco Systems.
Хочете просувати свій бренд у топових соцмережах, але не знаєте, з чого почати? Фахівці брендингової агенції WeLoveBrands з досвідом 5+ років володіють сучасними інструментами, стратегіями та тактиками, допомагаючи українським та міжнародним брендам завоювати нішу, а також суттєво підняти дохід. Зв'яжіться з нами , щоб обговорити свій проект та бізнес-цілі.