→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Puma – спортивний бренд як символ сили, швидкості та гнучкості хижої кішки

260

Оцінили: 52

Зміст:
Розмір шрифту:

Puma – спортивний бренд як символ сили, швидкості та гнучкості хижої кішки

А ви знаєте, що бренд Puma з'явився через сварку двох братів? Хочете дізнатися, як так вийшло і звідки взялася ідея про дику кішку? Читайте статтю та дізнайтеся цікаві деталі.

 

 

Puma: все про знаменитий бренд

Puma – німецька багатонаціональна компанія-виробник спортивного взуття, одягу та аксесуарів. Бренд входить до трійки лідерів світового ринку спортивного одягу (після Nike та Adidas).

Продукція під торговою маркою Puma продається по всьому світу та представлена у більш ніж 120 країнах.

Компанія розпочала роботу у 1948 році і була заснована Рудольфом Дасслером. Штаб-квартира розташована у Херцогенаурах (Баварія, Німеччина). Персонал Puma складає 14 700 осіб.

Зараз бренд частково належить французькій мультибрендовій групі Kering (16%) та компанії Kering Artemis (26%). Інші акції перебувають у вільному обігу.

Компанія має дочірнє підприємство – Cobra Golf, яке базується у США та виробляє обладнання для гольфу.

Головні конкуренти – Nike та Adidas. Сайт компанії - www.puma.com .

 

Фінансові показники Puma:

 

Активи: 3,20 млрд. євро.

Дохід (на рік): 4-5 млрд євро.

Чистий прибуток (у 2018 році): 187 млн. євро.

Капітал: 1,72 млрд. євро.

 

 

Puma: досягнення, рейтинги, спонсорство

У 2019 році бренд Puma вперше потрапив до списку найцінніших спортивних брендів, складений Forbes.

Шість років тому прибуток компанії зменшувалася, тоді як основні конкуренти збільшували обороти. Але цього року Puma здивувала всіх, зробивши гарний стрибок нагору. Акції компанії зросли на 74% порівняно з минулим роком, що дозволило бренду зайняти 6 місце у рейтингу Forbes (з цінністю 4 млрд доларів).

Зараз Puma займає 3-е місце у світі з виробництва спортивного одягу, взуття та спорядження. Більший дохід мають лише Nike та Adidas.

Крім того, що компанія має дочірнє підприємство, вона володіє 5% акцій німецького спортивного клубу Borussia Dortmund, а також є основним виробником взуття та костюмів для водіїв, що беруть участь у автоперегонах, зокрема Формули-1 та NASCAR. Для Міхаеля Шумахера було спеціально розроблено взуття, в якому він брав участь на Гран-прі в Шанхаї.

Puma постійно спонсорує футбольні чемпіонати та збірні окремих країн. Бренд був спонсором таких клубів як Borussia Dortmund, AC Milan, LDU Кіто, Манчестер Сіті, Ньюкасл Юнайтед, Олімпік Марсель, Боруссія Менхенгладбах, Валенсія та ін.

Компанія пропонує товари для баскетболу, футболу, бігу, фітнесу, гольфу та інших видів спорту. У взутті торгової марки Puma забивали голи Дієго Марадона та Пеле, ставив рекорди на Олімпійських іграх-2008 спринтер Юсейн Болт та завойовували медалі спортсмени з різних країн.

2016 року бренд став партнером гоночної команди Red Bull Racing.

У 2019 році компанія уклала договір з холдингом City Football Group на постачання продукції ФК "Манчестер Сіті", "Мельбурн Сіті", "Жирона", "Атлетіко Торк" та "Сичуань Цзюню".

Завдяки спонсорству спортивних заходів та футбольних чемпіонатів Puma стала всесвітньо відомим брендом, а неодноразові перемоги спортсменів демонстрували високу якість та функціональність продукції.

 

 

Як виник «хижий» бренд?

Компанія Puma з'явилася внаслідок конфлікту двох братів. Адольф і Рудольф Дасслери у 1924 році заснували фабрику Gebrüder Dassler Schuhfabrik та почали виробляти спортивне взуття, зокрема бутси для футболістів. За випуск продукції відповідав Адольф, а продажем займався Рудольф.

Саме вони вперше виготовили шиповане взуття і тим самим відкрили нову сторінку в історії футболу.

У цей період взуття Дасслер починають носити і учасники Олімпійських ігор. Перемоги спортсменів прославили братів і на них посипалися замовлення. Перед Другою світовою війною у продаж надходило по 100 тисяч пар шипування на рік, а після неї цей показник зріс у 2 рази.

Але успіх виявився недовгим. Між братами спалахнув конфлікт, який вони не змогли вирішити. Розбіжності призвели до поділу фабрики, і в 1948 сімейний бізнес Дасслеров перестав існувати.

Кожен із братів пішов своєю дорогою та відкрив нову компанію. Так з'явилися Puma і Adidas – два спортивні бренди та два непримиренних конкуренти. Першу заснував Рудольф, другу – Адольф.

 

 

Puma vs Adidas

Брати Дасслер ніколи не розповідали, що вони не поділили. Але різні джерела вказують на те, що причиною є політика. Під час війни Рудольф потрапив до рук американських солдатів і був звинувачений у співпраці з SS. Рудольф звинуватив у тому, що сталося, свого брата Адольфа, оскільки вважав, що саме той здав його.

Після війни брати так і не помирилися, тому змушені були поділити сімейний бізнес. Так, в одному місті з'явилися дві конкуруючі фабрики. Кожен із братів хотів довести, що його взуття – найкраще, і від цієї конкуренції споживач лише вигравав.

Саме місто розділилося на дві частини – тих, хто працював на Адольфа і носив Adidas, і тих, хто працював на Рудольфа і носив Пуму.

Щодо братів, то налагодити стосунки вони не змогли, і їхні діти, успадкувавши компанії, продовжили боротьбу своїх батьків. Конкуренція між Puma та Adidas триває досі, хоча вже й не в такій гострій формі, як раніше.

 

 

Puma: початок історії та розвиток бренду

Перший рік роботи нової компанії був дуже продуктивним та успішним. Під маркою Puma вийшли бутси Atom, які оцінили футболісти німецької збірної. Так компанія почала співпрацювати із вітчизняними командами.

У 1960 року було впроваджено нову технологію – вулканізація, що дозволяє виготовити міцний продукт. До Пуми цей метод ніхто не використав. Після цього компанія випустила ще одну новинку – липучки замість шнурків на спортивному взутті.

У 1968 році Puma підписує договір з відомим у той період баскетболістом Уолтером Фрейзером. Надалі бренд постійно співпрацював із різними спортсменами, випускаючи взуття спеціально для них. Забиті футболістами голи та золоті медалі спортсменів, взутих у бутси Puma, принесли бренду популярність і переконали споживачів як продукцію.

Весь цей час бренд змагається з Adidas, який теж займався спонсорством футбольних чемпіонатів та співпрацював із футболістами.

Рудольф, знаючи про захоплення брата футболом, вирішив не обмежуватися цим видом спорту і розширити діяльність, тому почав працювати з баскетболістами, гонщиками, атлетами, тенісистами та ін Але в 1970 він обійшов брата і в цьому питанні, підписавши угоду з Пеле.

На чемпіонаті світу в Мексиці відомий футболіст вийшов на поле у бутсах Puma. Тоді він забив 4 голи у ворота супротивника і вивів свою команду вперед.

У 1975 році Puma почала випускати спортивний одяг. З цього моменту компанія постачала спортсменів вже повним комплектом, причому одяг підбирався відповідно до пори року.

 

 

Переломний момент: Puma на порозі банкрутства

Після смерті Рудольфа (1974) і Адольфа (1978) за управління компаніями взялися їх сини - Армін і Хорст. Боротьба між брендами продовжилася, а всі заборони про купівлю продукції конкуруючої фірми для співробітників, що діяли раніше, збереглися.

Компанія Puma, раніше успішна та процвітаюча, почала втрачати клієнтів. У цей період на ринок вийшов американський бренд Nike. Армін та його брат Герд вирішили відмовитися від сімейного статусу компанії та продати свою частку Puma (72%).

У 1986 році фірма перетворилася на акціонерне товариство та розмістила акції на Франкфуртській фондовій біржі. Через три роки їх викупили компанія Cosa Lievermann зі Швейцарії.

На початку 1990-х рр. Puma опинилася на межі банкрутства. Продаж різко впав, а споживачі називали бренд невиразним.

 

 

Порятунок компанії та вихід із кризи

1993 року генеральним директором стає 30-річний Йохан Зейтц (Jochen Zeitz). Він розробив нову стратегію і не лише вивів компанію із кризи, а й перетворив бренд із низькою вартістю на бренд преміум-класу.

Як йому це вдалося? Йохан Зейтц вибудував нову стратегію, ґрунтуючись на трьох елементах – спорті, активному способі життя та моді. Акценти було зміщено, компанія розширила горизонти та почала пропонувати товари для активних споживачів.

Було поставлене завдання популяризувати бренд та зробити його бажаним серед споживачів. І це вийшло.

Пума почала співпрацювати з модними дизайнерами та виробляти повсякденний одяг та взуття. Було запущено лінію дитячого взуття, створено окремі колекції для молоді, жінок, покупців середнього віку та людей похилого віку. Як результат – у 1994 році компанія вперше після її перетворення на акціонерне товариство отримала прибуток.

Бренд почав впроваджувати сучасні технології та співпрацювати зі знаменитостями, а також продовжив спонсорувати спортивні заходи. Із застосуванням інновацій та випуском удосконалених моделей взуття збільшилася кількість поставлених спортсменами рекордів.

Puma ставала дедалі популярнішою і почала асоціюватися з високою якістю та перемогами. До 2002 року компанія відкрила магазини у різних куточках нашої планети, включаючи Лондон, Рим, Токіо та Шанхай.

У 2004 році Puma та Ferrari уклали довгострокову угоду на постачання товарів для команди Scuderia Ferrari Формули-1, а в 2006 році бренд спонсорував 12 команд на Чемпіонаті світу з футболу.

У 2007 році прибуток компанії впав на 26%. Це було з великими витратами розширення. У цей час акції компанії викуповує PPR (Kering). Вартість угоди тоді становила 5,3 млрд євро.

 

 

«Відлига» у відносинах Puma та Adidas

У 2009 році керівники Puma та Adidas вирішили піти на зближення та провели товариський матч. Після повідомлень про примирення акції обох компаній значно зросли у ціні. При цьому конкуренція збереглася, адже ці бренди перебувають у трійці лідерів галузі.

У 2017 році Puma отримала дохід у розмірі 4 млрд євро, а в 2018 році компанія Kering оголосила, що залишає собі 16% акцій Puma, а решту продає акціонерам.

У 2019 році Puma укладає угоду століття у світі футболу, домовившись про постачання товарів для низки футбольних клубів.

Таким чином, бренд вийшов у лідери на ринку спортивного одягу та взуття та заслужив любов мільйонів клієнтів.

 

Puma – завжди швидше

 

Місія бренду – бути завжди швидшим. Компанія має на меті стати найшвидшим спортивним брендом у світі.

Цінності бренду : сміливість, впевненість, швидкість та радість.

 

За 70 років Puma заробила репутацію творця продукції для найшвидших спортсменів у світі та продовжує працювати у цьому напрямі.

 

 

Айдентика бренду: назва та логотип Puma

Як ми вже знаємо, два конкуренти на ринку спортивних товарів – компанії Puma та Adidas – виникли в результаті сварки двох братів Дасслер.

Адольф назвав свою фірму на честь себе, поєднавши ім'я Аді, яким його називали, та першу частину прізвища (вийшло Adi + Das = Adidas). Рудольф не був оригінальним і вчинив так само. Він узяв перші склади свого імені та прізвища, з'єднав їх та отримав назву Ruda, але воно довго не прожило.

Як виникла Puma і чому бренд отримав «хижу» ім'я?

Рудольф Дасслер бачив свою продукцію не просто підходящої успішному спортсмену, а й відображає ті якості, які йому необхідні для перемоги. Це швидкість, гнучкість, сила, витривалість та спритність. Ці характеристики відносяться до хижака сімейства котячих – пуме.

Така аналогія і спричинила народження торгової марки Puma. До того ж, кажуть, що Пумою називали Рудольфа у студентські роки.

 

 

Як з'явився відомий логотип Puma?

Історія розробки логотипу не менш цікава, ніж історія розвитку самого бренду.

Перший варіант емблеми був пуму, що стрибає через заголовну букву D (від прізвища Дасслер).

Цей логотип з'явився у 1948 році, потім кілька разів видозмінювався – додавалися нові елементи та назва бренду, доки не було вирішено зупинитися на знаку у стилі мінімалізм. Зображення стрибає пуми, створене 1970 року, використовується до сьогодні.

Поточний варіант логотипу – це силует пуми, яка стрибає через ім'я бренду. Слово та символ можуть бути червоного, чорного та білого кольору. Класикою вважається чорний логотип на білому тлі, як символ сили та переваги.

Компанія використовує простий шрифт без засічок та жирні лінії. Такий лого асоціюється із силою та енергією та відображає специфіку бізнесу.

 

Історія створення енергійного лого

Витончену пуму, яку ми зараз бачимо на емблемі бренду, намалював карикатурист Лутц Бекес. Керівники компанії поставили йому завдання створити елегантну пуму у стрибку, і Бекес вирушив до зоопарку.

За словами художника, в клітці він побачив красиву і сильну тварину, але вона була великою і зовсім не витонченою. А ось у сусідньому вольєрі сиділа гнучка пантера, яка ідеально підходила для ескізу. Тоді Бекес запропонував замовнику використовувати цю тварину замість пуми, але у відповідь почув, що компанію називають Пумою, а не Пантерою.

Художнику довелося шукати шляхи вирішення, і він знайшов - зробив малюнок пантери, а потім підправив його, домальувавши голову та лапи пуми.

Малюнок Дасслер сподобався. За роботу художнику запропонували відсоток від продажу товарів Puma (1/100 дойчмарків за кожну одиницю проданої продукції) або ж 500 дойчмарок тут і зараз (близько 256 євро). Бекес вибрав другий варіант і попросив ще пару кросівок і сумку в подарунок, навіть не підозрюючи, що незабаром товари Puma будуть продаватися по всьому світу.

Трохи пізніше Дасслери знову звернулися до Бекеса з проханням домалювати лого, зробивши лінії трохи товщі. Він виконав роботу та отримав ще 1000 дойчмарок.

 

Еволюція логотипу Puma :

 

- 1947

- 1957

- 1958

- 1968

- 1970

- 1975

- 1976

- 1978

- 1980

- 1988

 

Ось так з'явилася витончена дика кішка, яка стала символом витривалості, гнучкості та швидкості, які необхідні для перемог у спорті.

Цікавий факт: відомий логотип Puma одного разу було змінено. Замість стрибаючої пуми на емблему помістили силует Африки. Оновлений логотип використовувався на Кубку націй Африки. Таке рішення було пов'язане з тим, що бренд спонсорував 12 африканських команд з футболу та хотів таким чином підтримати спортивний рух держав континенту.

 

 

Рекламна кампанія Puma: знаменитості та креатив

Бренд постійно співпрацює з відомими спортсменами та зірками шоу-бізнесу. Товари Puma рекламували Дієго Марадона, Міхаель Шумахер, Борис Беккер, Мартіна Навратілова, Оскар Де Ла Хойя, Яя Туре, Радамель Фалькао, Серхіо Агуеро, Пеле та багато інших.

Бренд співпрацював із Селеною Гомес, Ріаною, топ-моделлю Адріаною Ліма, актрисою та моделлю Карою Делевінь, художником К'янде Уайлі та ін.

Puma провела цікаву рекламну кампанію із використанням тварин для презентації спортивного взуття.

А ще бренд знімав рекламний ролик у Києві для презентації колекції, створеної спільно з корейською компанією Ader Error. У рекламі знялися моделі з України Оксана Добрийвечір та Владислав Плісецький.

У кадр потрапили вулиця Велика Житомирська та двір, що веде на Пейзажну алею. Також можна побачити панорами на Київ та територію арт-заводу «Платформа».

Puma входить до трійки лідерів з виробництва спортивного одягу та взуття та продовжує розвиватися, використовуючи інноваційні технології та створюючи унікальний, модний, зручний та якісний продукт.

Всі сили компанії спрямовані на те, щоб утримувати лідируючі позиції та піклуватися про споживача, а візуальний образ бренду наголошує на його граційній силі та настрої на перемогу.

Бажаєте, щоб ваш бренд був таким же впізнаваним та бажаним? Звертайтеся до нас у студію, і ми розробимо для вас оригінальний та сучасний фірмовий стиль, проведемо брендинг та допоможемо ефективно використати візуальні елементи.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 52

Середня оцінка 5 / 5