→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Nutella: історія створення популярної шоколадної пасти

151

Оцінили: 35

Зміст:
Розмір шрифту:

Nutella: історія створення популярної шоколадної пасти

«Чим був би світ без Нутелли?» - Так звучить слоган відомого бренду. І це не просто слова. Коханого мільйонами ласощів могло ніколи й не бути, якби не вдалий збіг обставин.

Хочете дізнатися, як з'явилася улюблена шоколадна паста? Читайте нашу статтю.

Nutella – найприбутковіший бренд компанії Ferrero

Нутелла – одна з найпопулярніших паст із шоколаду та горіхів як серед дітей, так і дорослих. Це солодка суміш какао та молока, яка на 30% складається із подрібненого фундуку. Її попередником вважається твердий шоколад джандуйї.

Початковий рецепт пасти був винайдений у П'ємонтіП'єтро Ферреро. Тоді вона мала назву «pasta джандуйя», а потім – «super crema джандуйя». З 1964 року продукт отримав ім'я, яке сьогодні знають у всьому світі.

БрендNutella належить виробнику солодощів Ferrero SpA.

Під цією назвою крім пасти випускаються :

  • батончики Nutella B-ready – поєднують смачну шоколадну начинку з маленькими хрусткими кульками;

  • Nutella & Go – є склянкою, розділеною на дві секції: одна з хлібними паличками, а інша з пастою;

  • печиво Nutella – дві круглі пластинки з'єднуються шоколадно-горіховою начинкою.

NutellaNutellaNutella

Компанія створила ці три продукти, щоб улюблені ласощі можна було взяти з собою як перекус.

Пасту Nutella випускають на різних підприємствах Ferrero. Вона доступна покупцям у 160 країнах світу.

Нутелла становить 3 частину річного обороту підприємства. За даними 2006 року, вона принесла Ferrero SpA 38% прибутку, який дорівнює 5,1мільярда євро.У 2014 роціоборот становив 8,1 мільярда євро.

Лише в Італії щороку випускають 179 тисяч тонн пасти. У 2013 році світове виробництво становило 350 000 тоннзгідно з даними, наведеними в останньому звіті OECD.Обсяги, що постійно зростають, на 20 виробничих підприємствах Nutella забезпечують 30 000 співробітників.

У кондитерській промисловості багато хто намагався перевершити популярність італійської Нутелли.

Найбільш відомі конкуренти шоколадно-горіхової пасти :

  • грецька Merenda;

  • німецькі пасти Nussli та Nudossi;

  • у Туреччині – це Alpella;

  • канадські Choconutta та Hazella;

  • іспанська та португальська Nocilla;

  • паста Bizcochos у Франції (її захистили забороною продажу італійської Нутелли на острові Нова Каледонія).

Однак ніхто з них не зміг стати настільки ж успішним і впізнаваним брендом, якNutella.

Перший сайт, присвячений бренду, був запущений у США у 1999 році: www.nutellausa.com. Потім з'явилися сайти в Італії – www.nutella.it та Німеччини – www.nutella.de у 2000 році. 2001-го сайтом обзавелася і Франція: www.nutella.fr. Офіційний сайт Nutella сьогодні – www.nutella.com.

Nutella

Nutellaяк частина життя

Нутелла є невід'ємною частиною життя багатьох. Рідко який день в Італії, особливо в місті Альба, проходить без традиційного сніданку - свіжоспеченого хліба з шоколадно-горіховою пастою.

Феномен Нутелли та причини її популярності так зацікавив місцевого письменника Джіджі Падовані, що у 2014 році було видано його дослідження«Нутелла. Як створити улюблений бренд».У книзі пояснюється, як шоколадна паста перетворилася на бренд-улюбленець мільйонів.На сторінках видання йдеться про те, що Нутелла з'явилася як доступна для кожного насолода у бідній післявоєнній Італії, а її неповторний смак базувався на простих продуктах. Автор називає головним сектором успіху бренду незмінність пасти. Тобто коли все навколо змінювалося, Nutella зберегла свою ДНК.

День Нутелли

Паста з горіхів та шоколаду настільки полюбилася багатьом, що з'явилося таке свято, як Міжнародний День Нутелли. 5 лютого 2007 року популярний блогер Сара Россо зі США та фанати солодкої пасти організували «День народження». Вони викладали надихаючі фотографії, рецепти, історії. Слідом за італійцями весь світ підключився до святкування та дегустації страв із пастою.

2015-го Сара Россо віддала своє право проводити Міжнародний День Нутелли компаніїFerrero. А незабаром з'явився інтернет-майданчик: www.nutelladay.com. На ній представлено кілька способів відзначити свято, прописані рецепти страв з пастою, а в рубриці «Історія» записано інтерв'ю зі творцем цього заходу.

Nutella

Рейтинги та перемоги у конкурсах

Популярність Nutella підтверджується перемогами у багатьох рейтингах та змаганнях.

2001 року в місті Падуї відбулася виставка, присвячена столітньому виробництву італійських продуктів. Її створили парк науки та технології під назвою Галілео спільно з Італійською школою дизайну. У виставці взяли участь 100 експонатів. Відвідувачам роздали опитувальники, у яких мали пронумерувати представлені продукти за рівнем їх значимості. Перше місце зайняла Nutella. У першу трійку увійшли також Vespa та Fiat 500.

2007-го розроблена сім'єю Ферреро паста посіла перше місце в рейтингу Forbes 10 простих ідей, які принесли своїм творцям мільярди.

У 2009 році у соціальній мережі Facebook з'явилася сторінка бренду. Протягом двох місяців Нутелла зібрала 3 мільйони передплатників, посівши перше місце за популярністю. За 2010 рік це число збільшилось до 10 мільйонів. За даними 2021 року на сторінку шоколадної пасти підписано понад 31 мільйон людей.

У 2019 році компанія Ферреро брала участь уEffie Awards Russia. Nutella отримала премію Effie Awards за рекламний проект про свята 8 березня та Масляну, які збіглися в один день. Він збільшив прибутки компанії Nutella Russiaна 13%. Також бренд шоколадної пасти отримав нагороди в номінаціях:«Сезонний маркетинг», «Продукти харчування» та «Кампанії з короткостроковим ефектом».

Nutella

Спонсорство та підтримка

Nutellaактивно виступає на підтримку здорового способу життя та популяризації спорту. Бренд пасти з шоколаду та горіхів неодноразово ставав спонсором спортивних змагань. У період з 1997 по 2001 рік він офіційно спонсорував Лігу чемпіонівUEFA. Після Ліги він став офіційним спонсором італійської футбольної команди. На честь Чемпіонату світу з футболу в 2008 році обмеженим тиражем було випущено 850-грамову банку пасти, розфарбовану в кольори спортивної форми Італії. У 2010 році було розроблено 5 нових етикеток Нутелли на підтримку італійської збірної. Цього ж року бренд спонсорував ЧС із футболу.

2013-го компанія Ферреро приєдналася до акції, організованої Грінпісом, на підтримку введення мораторію на знищення лісу на південному сході Азії. Знищення дерев у цих місцях обумовлено видобутком пальмової олії. Кампанія проходила під гаслом: «Nutella рятує ліс». У виробництві самої шоколадної пасти використовується пальмова олія виключно з тих місць, де не відбувалася вирубка дерев для посадки пальм.

Поява Нутелли та підкорення світових ринків

Поява Nutella стала випадковою, незапланованою подією. 1946 року власник місцевої пекарні в місті Альба П'єтро Ферреро розробив знамениту пасту з цукрової патоки. Оскільки ввезення какао в країну після Другої світової війни чітко регламентувалося, то створити повноцінний шоколадний продукт було неможливо. П'єтро вирішив проблему, додаючи у свої вироби поширений фундук, який був дешевшим за какао. Спочатку горіхова паста не мала нічого спільного із сучасною Нутеллою. Вона була тверда, продавалася в брикетах, її ніхто не намазував на хліб. Але невдовзі все змінилося.

Поворотним став 1949 рік. Літо тоді видалося спекотним, і участь Ферреро у місцевому ярмарку опинилася під загрозою. Майстер вирішив продавати свої батончики на святі, але вранці виявив, що більшість приготованої продукції розтанула і втратила товарний вигляд. Але Ферреро не зневірився і знайшов спосіб врятувати ситуацію. Було вирішено намазувати розплавлені цукерки на скибочки хліба та продавати ласощі у вигляді бутербродів. Люди високо оцінили новинку, тож вся партія швидко розпродалася, а родина заробила більше, ніж розраховувала.

Цей випадок наклав відбиток на виробництво компанії. Тепер Ferrero щоліта припиняє постачання в магазини фігурних виробів із шоколаду, побоюючись, що вони розтануть і втратить свою форму.

Нові ласощі отримали ім'я «Giandujot» на честь місцевого карнавального героя. В 1951 керівники компанії експериментували з назвою шоколадно-горіхового крему. Він отримав ще одне ім'я - Super Crema. Тоді паста продавалася у різних країнах під різними німями.

Вже 1964 року спадкоємець П'єтро Ферреро – Мікеле значно покращив рецепт і помістив суміш у традиційну баночку. Він дав продукту нову назву Nutella, ґрунтуючись на тому, що значна частина його зроблена з горіха (nut). Після цього баночка з культовою назвою рік у рік підкорювала нові країни та континенти.

На честь 50-річчя торгової марки Nutella компанія Ферреро створила сайт під назвою: nutellastories.com. На ньому фанати солодкої пасти могли публікувати історії, пов'язані з Нутеллою, спогади та моменти. Кількість публікацій досягла 76 400.Компанія відзначила ювілейну дату вуличними святами у 10 країнах та концертом у Неаполі.

NutellaNutella

31 травня 2017 року Nutella відкрила іменний ресторан у США у місті Чикаго. А восени 2018 року відсвяткував відкриття ресторан у Нью-Йорку.

Лінійка шоколадної пасти розширилася новими продуктами: Nutella & Гоу, Nutella Бі-Реді та печивом Nutella.

Цінності, яких дотримується Nutella

Найважливішими цінностями, якими керується компанія Ферреро під час виготовлення Nutella – це якість, соціальні та екологічні зобов'язання, нові можливості утилізації матеріалів. Вся інформація про це вказана на новій етикетці горіхової пасти.

Якість продукції

Унікальний рецепт Нутелли включає використання 7 якісних та ретельно відібраних інгредієнтів, які забезпечують кремоподібну текстуру пасти та насичений смак:

  1. Цукор - доставляється в кристалічній формі сахароза. Вона виробляється на 80% з буряка та на 20% з тростини. Під час постачання на фабрики проводиться аналіз її фізичних та хімічних показників.

  2. Пальмову олію беруть із плодів сорту Elaeis Guineensis. Воно виготовляється з м'якоті фруктів шляхом холодного віджиму. Олія на 100% сегрегована (сертифікат RSPO), не має запаху, посилює смак та аромат інших інгредієнтів Nutella.

  3. Лісові горіхи надходять з власних фабрик Ferrero цілісними і в чистому вигляді. Перед використанням вони проходять додаткову перевірку, потім обсмажуються, подрібнюються до крему і з'єднуються з іншими інгредієнтами.

NutellaNutellaNutella
    1. Молоко доставляється шляхом прозорих та коротких поставок прямо з ферм за суворої системи контролю. У рецепті використовується сухе знежирене молоко.

    2. З цілісних какао-бобів , відібраних у країні їхнього вирощування, виробляється какао. Закупівля відбувається на сертифікованих плантаціях (UTZ та Rainforest Alliance Certified) . На особистих підприємствах компанії здійснюється сушіння, вилущування, обсмажування, подрібнення та перетворення на порошок.

    3. Лецитин додається до складу пасти як натуральний загусник. Він виробляється з соєвих бобів та соняшника.

    4. Ванілін підкреслює оригінальний смак пасти.

NutellaNutellaNutellaNutella

Якість інгредієнтів Нутелли гарантована шляхом підтримки довірчих та довгострокових відносин компанії Ферреро з постачальниками. З деякими діловими партнерами вона працює понад 40 років. Головні вимоги до них – це прозорий ланцюжок поставок, відсутність продуктів із плантацій, утворених внаслідок вирубування лісів, та дотримання стандартів якості, підтверджених міжнародними незалежними аудиторськими організаціями.

Стійкий соціальний та екологічний розвиток

Компанія Ferrero постійно вдосконалює методи пошуку відповідальних підрядників у ланцюжку поставок, підвищує рівень життя фермерських господарств, їх працівників та угруповань, заохочує впровадження способів захисту навколишнього середовища. Бізнес орієнтований на споживача, тому компанія працює з незалежними міжнародними організаціями та іншими установами, які перевіряють продукти на якість, свіжість та безпеку.

Компанія SGS провела експертизу пасти Nutella та підтвердила відповідність стандартам «Наша якість». У складі не виявилися модифіковані жири, барвники та консервуючі речовини.

До основних принципів компанії зі сталого розвитку також належать повага до прав людини, захист людської гідності та підтримка благополуччя співробітників. Компанія зменшує вплив на довкілля через структуру F-ACTS. У її рамках було запущено Ferrero Farming Values. Вона створена для підтримки місцевого населення, яке вирішує сільськогосподарські, соціальні, екологічні та економічні проблеми, пов'язані із вирощуванням сировини для Ferrero.

Nutella

Утилізація матеріалів упаковки

Усі елементи, у тому числі складається ємність для Нутелли, підлягають вторинної переробки. Сама банка виготовлена зі скла, кришка – із харчового пластику, диск-вставка – із паперу, а мембрана – із паперу та алюмінію. Скляну банку можна повторно використовувати для зберігання, пиття, вимірювання рідини та круп. На веб-ресурсі www.nutella.com можна перейти за посиланням «Подаруйте баночці Nutella нове життя» та ознайомитися з ідеями, як впровадити банку та кришку в інтер'єр, використати для творчості та господарських потреб.

Nutella підписала угоду з фондом Еллен Макартур, який зобов'язував створити упаковку для пасти на 100% багаторазову до 2025 року і тим самим виключити пластик із числа відходів.

Наслідуючи ці цінності, Nutella підтримує репутацію надійної, сумлінної торгової марки, яка надає своїй аудиторії якісний та безпечний продукт. Таким чином, між брендом та споживачами будуються міцні та довірчі відносини.

Фірмовий стиль Nutella

Назва бренду утворилася з двох частин - слова "nut", яке в перекладі з англійської означає "горіх", і закінчення "ella", на яке закінчуються багато італійських жіночі імена.

Створенню відомої упаковки Нутелли бренд повинен Мікеле Ферреро. На її класичній етикетці зображено:

  • скибку хліба, намазаний пастою;

  • три лісові горіхи;

  • склянка молока;

  • квітка орхідеї, з якої роблять ваніль.

На білому тлі друкованими малими літерами написано назву Nutella. Воно стало логотипом бренду. Перша буква назви "n" - не велика, виділена чорним кольором. Решта літер «utella» пофарбована в червоний колір. У правому верхньому куті вказано знак зареєстрованої торгової марки. Внизу під картинкою дрібним фірмовим шрифтом прописано назву виробника Ferrero.

Nutella

Етапи зміни логотипу

Спочатку упаковка пасти виглядала інакше. Нутелла мала іншу назву, рецепт і дизайн.

У 1946 році вона випускалася у формі буханця. Її можна було різати та мазати на хліб. Тоді тверда паста мала назву «Giandujot». Існував також другий варіант упакування – брикет, на етикетці якого значився малюнок лісового горіха.

1951-го паста змінила структуру – стала кремовою, тому з'явилася необхідність у новій упаковці. Нею стала скляна 600-грамова банка. На помаранчевому фоні позначалася нова назва "SUPER CREMA".

У 1964 році була створена пластикова баночка з новою назвою, логотипом та рецептом. Місткість нагадувала склянку, на якій було написано «nutella». Це ім'я паста зберегла до сьогодні. На етикетці було зображено скибку хліба з шоколадною помадкою та два горіхи.

1965 року з'явилася чергова зміна. Цього разу стаканчик зник, а на його місце прийшла фірмова баночка.

Nutella

Пізніше на етикетці з'являлися додаткові елементи – ванільна квітка і склянка молока. Рука, що тримає намазану пастою скибочку хліба, зникла, а замість неї з'явився ніж для нанесення Нутелли.

Сучасна етикетка також зазнала кількох маркетингових змін, але незначних. Косметичні виправлення були внесені, щоб зробити логотип бренду ще більш впізнаваним.

Після цього Нутелла ще кілька разів робила частковий та тимчасовий редизайн. Наприклад, коли випускала лімітовані колекції, присвячені певним подіям.

У 2002 році, коли Німеччина переходила з національної валюти на євро, Nutella представила баночку обсягом 1,95583 кг. Ця цифра відповідала обмінному курсу марки на євро.

850-грамова банка пасти, «одягнена» у спортивну форму італійської футбольної команди, побачила світ у 2008 році. Обмежена кількість екземплярів дорівнювала 3,5 млн. Для порівняння: компанія Ферреро випускає баночки Нутелли обсягами 180 г, 350 г та 630 г.

У 2009 році пущено у продаж лімітовану серію пасти в колекційних склянках. Цей обмежений випуск призначався для дітей. На скляних склянках було зображено персонажів мультиків «Looney Tunes». Пізніше з'явилися упаковки з героями зіСкубі-Ду, Сімпсони, Маша і Ведмідь та ін.

Nutella

Склад продукту

Унікальний рецепт Нутелли складається із 7 якісних інгредієнтів. Так повідомляє виробник на офіційному джерелі www.nutella.com. Це:

  • 55% – цукор;

  • 23% - олія пальмова;

  • 13% – горіхи лісові;

  • 5% - молоко;

  • 4% – какао;

  • ваніль;

  • соєвий лецитин.

Відсоткове співвідношення інгредієнтів змінюється залежно від країни, у якій виробляється Nutella, тому з'явився різний смак пасти. Це породило багато історій з приводу того, що справжній рецепт зберігається в секреті.

Крім того, Нутелла має харчову цінність, так як у складі є фосфор, магній, вітаміни E, B2 і B12. Виробник Ferrero радить не вживати більше 15 г або двох чайних ложок ласощів.

Nutella

Нутеллу можна використовувати як начинку для бутербродів, млинців, круасанів, кексів, тостів, вафель. На офіційному сайті та на www.nutelladay.com є рецепти страв, які можна приготувати із солодкою пастою.

8 цікавих фактів про Nutella

Факт №1 . Країна, яка найбільше споживає Нутеллу – це Франція. Незважаючи на те, що існує місцева шоколадно-горіхова паста Bizcochos, її італійський конкурент сподобався набагато більше. Щороку французи вживають 1 кг Nutella на особу.

Факт №2 . Якщо розмістити одну за одною всі баночки з Nutella, які випускаються компанією Ферреро на рік, довжина колони становитиме 1,7 обороти земної кулі.

Факт №3 . 1996 року провели захід під назвою «Generation Nutella®» – «Покоління Нутелли». На ньому були представлені картини художників, які виросли з італійською пастою: Волинський, Декуфле, Пако Рабан.

Факт №4 . 2014 року пошта в Італії випустила пам'ятну марку із зображенням банки Нутелла на позолоченому тлі. Тоді бренд святкував 50-річчя.

Факт №5 . До книги Гіннеса Нутелла потрапила 2005 року. Наприкінці травня 27 854 мешканців Гельзенкірхена влаштували захід під назвою «Найбільший континентальний сніданок» за участю шоколадної пасти.

Факт №6 . Правильна вимова назви пасти - "ньютелла", а не "нутелла".

Факт №7 . 1 банка Нутелла продається в середньому кожні 2,5 секунди.

Факт №8 . У 2003 році Патріком Жуаном було розроблено спеціальний ніж для намазування пасти на хліб – Tartinutella.

А ще – у кожній упаковці вагою 400 г міститься 52 горіхи.

Історія Nutella показує як проста ідея, успішна маркетингова кампанія та турбота про людину можуть зробити бренд не просто впізнаваним, а одним із найулюбленіших у світі.

Бажаєте створити унікальний фірмовий стиль та вигідно виділити ваш продукт серед конкурентів? Зверніться до студії WeLoveBrands . Щоб проконсультуватися зі спеціалістами, залиште заявку на сайті, зателефонуйте або напишіть у чат.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 35

Середня оцінка 4.3 / 5