Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Бібендум — один із перших та найвідоміших бренд-персонажів у світі. Основна продукція, яку він просуває – шини компанії «Michelin». Насправді, якщо поглянути на сьогоднішній дизайн героя, то складно сказати, що він пов'язаний саме з цією темою, але тепер він виглядає дуже привабливо і мило на відміну від первісного грубішого вигляду.
Зараз Містер Мішлен є одним із найвідоміших корпоративних символів у світі, незважаючи на багаторазові зміни. А на міжнародній конференції Advertising Week цей рекламний персонаж був визнаний «Іконою тисячоліття».
Людина, яка зроблена з шин. Ось як коротко можна описати Бібендум - бренд-персонажу компанії Michelin. Чому тоді він білого кольору, якщо шини – чорні? Та тому, що в період його появи в каучукову суміш не входила сажа.
Насправді «Бібендум» з латинської перекладається як «випити». Коли в 1898 році вийшла перша реклама з цим героєм, він зображувався як гурман, який тримає в руці келих із цвяхами, побитим склом та іншими гострими предметами. А над картинкою був напис "NUNC est bibendum", який перекладається як "тепер ми п'ємо". Це означало, що шини настільки міцні, що гострі предмети на дорогах їм не страшні. Вони ніби вбирали небезпечні для коліс фрагменти. А ще Bibendum носив пенсне, іноді зображувався на велосипеді та з сигарою. Ці деталі на той час відображали статус і успіх.
Зараз компанія Michelin дуже успішна і має багато дочірніх підприємств. Вона займає друге місце у світі за виручкою після Bridgestone. А знаменитий її логотип розташовується скрізь, включаючи заправки, перегони, спеціалізовані видання, ЗМІ та туристичні путівники.
У 1894 році під час підготовки до виставки в Ліоні відповідальний за оформлення стенду склав шини різних діаметрів стосами. А коли Едуард Мішлен побачив це, то сказав, що якщо додати до них руки, то вийде людина.
Через кілька років художник О'Галоп намалював рекламний плакат, що зображує Містера Мішлена та конкурентів. На ескізі спочатку був зображений король-пивовар Гамбрінус, і ця постать нагадала Андре Мішлену того самого чоловічка, якого склали з шин. Таким чином виник новий герой, який замість пива тримав у руках келих із уламками.
О'Галоп зробив понад 200 маркетингових матеріалів для Michelin і на всіх був зображений фірмовий персонаж. Характер Бібендума, як і його зовнішність, змінювався залежно від культурних тенденцій та духу епохи. Найперші йому властиві аксесуари – це пенсне та сигара, які символізували успіх. Білий чоловік із шин здавався трохи брутальним і грубуватим, але при цьому був доброзичливим. Спочатку він був до вподоби жартівником, а потім став хранителем, оберігаючи водіїв. Герой завжди поспішав на допомогу людям, у машині яких пробило колесо, знімаючи покришку для заміни.
Іноді Bibendum зображувався ще й у вигляді борця в боксерських рукавичках, а напис на плакаті говорив Le Coup de la Semelle MICHELIN (удар підошвою Мішлен).
Зараз це милий герой із чарівною посмішкою, взутий у черевики. Він так і залишився білого кольору, а ось шини, з яких він складається, стали ширшими.
У 2000 році міжнародний комітет, що включає 20 професіоналів у галузі образотворчих мистецтв, дизайну та комерційної реклами, визнав Містера Мішлена найкращим у світі логотипом.
Обличчя компанії «Michelin» – це людина з шин, тому очевидно, що асортимент складається саме з них.
У продажу є шини для різних видів транспорту .
Для мотоциклів та скутерів.
Велосипедні шини.
Для вантажівок та причепів.
Для залізничного транспорту.
Сільськогосподарські шини (для тракторів тощо).
Шини для авіатранспорту
Michelin випускає надійну продукцію для безпечного пересування транспортних засобів, а Бібендум відбиває турботу та захист автомобілістів.
Зовнішність бренд-персонажу компанії змінювався кілька разів, але все ж таки завжди залишався впізнаваним. Спочатку Бібендум був грубуватого чоловічка, виготовленого з тонких білих шин, у пенсне і з келихом у руках. Такий колір був обраний для того, щоб персонаж не зливався з темним тлом на рекламних плакатах. Та й можна було заощадити на пресі, адже це зменшувало витрату фарби та вартість тиражів.
У 1910 році відбулася перша зміна у зовнішності персонажа - він став більш пухким, а келих зник. У 1920-х роках прибрали також пенсне, а самого героя зробили веселіше та енергійніше. Потім він став ще більш округлим, але до 2000 року став стрункішим і тепер виглядає майже спортивно. У порівнянні з першими образами Містера Мішлена, зараз це кумедний чоловічок, який завжди посміхається. Шини, у тому числі він складний, стали ширшими, що більше відповідає реальності. А ще має черевики на липучках. Тобто від першого вигляду залишився лише білий колір та силует із шин.
Компанія Michelin кілька разів намагалася відмовитися від рекламного персонажа, але зробити це так і не наважилася, адже Бібендум хоч і дивний на вигляд, але все-таки дуже впізнаваний у всьому світі.
Перший слоган розміщувався на карикатурі із зображенням короля-пивовара, який тримав пляшку пива, створену для мюнхенської пивоварні. На ній була фраза "Nunc est bibendum" ("Зараз саме час випити"). Андре Мішлен запропонував замінити короля на людину, зроблену з шин, а в руку замість пляшки пива вкласти келих, наповнений цвяхами та битим склом.
Латинська фраза "Nunc est Bibendum" взята з оди епікурейця Горація. Цей вислів зберігся і використовувалося у значенні, що «Шини «випивають» усі нерівності доріг та гострі предмети на ній».
Michelin досягла успіху завдяки якісній продукції, сильній та незвичайній рекламі. Одне створення Бібендума тільки чого варте, адже персонаж привернув чимало уваги.
Сама компанія стала популярною після перемоги у веломарафоні Париж-Брест-Париж учасника, який використовував новаторські шини від «Michelin». На той час, а саме в середині 19 століття, велосипеди були на дерев'яних колесах, що створювало великі незручності. Коли створили пневматичні гумові шини, які зробили велосипед одним із найпопулярніших видів транспорту у світі, брати Мішлен вирішили вдосконалити продукцію, щоб їзда була комфортнішою. Адже на дорогах було багато цвяхів від підків коней, через що шини часто пробивалися, а тому, що були наглухо прибиті до колеса, мінялися лише в майстерні. Тоді брати Мішлен зробили шини, які можна легко та швидко змінити.
Спочатку покришки не справляли на покупців жодного враження, але згодом компанія спромоглася стати лідером на ринку. Вже до середини ХХ століття шини Michelin можна було придбати практично в будь-якій частині світу. Асортименти розширюються постійно і тепер компанія пропонує шини не тільки для велосипедів, але і для автомобілів, мотоциклів і навіть літаків. Випускає виробник та новинку – «радіальну шину», яка служить удвічі довше, ніж звичайні вироби.
Michelin і сьогодні займає лідируючі позиції серед конкурентів і не планує поступатися своїм місцем у майбутньому. І не останню роль у просуванні бренду грає фірмовий персонаж Бібендум – добряк, який дбає про безпеку на дорогах.
Щоб створити для вашого бізнесу бренд -персонажу, якого запам'ятає та полюбить аудиторія, звертайтесь до студії WeLoveBrands . Для отримання консультацій та уточнення деталей зв'яжіться з нами по телефону або напишіть повідомлення в чат.