→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

McDonald’s чи Burger King – хто крутіший у сфері фастфуду

145

Оцінили: 33

Зміст:
Розмір шрифту:

McDonald’s чи Burger King – хто крутіший у сфері фастфуду

Фастфуд давно завоював серця людей різного віку. Іноді навіть складно уявити посиденьки з друзями чи сімейні прогулянки без бургера та картоплі фрі.

 

Однак, незважаючи на те, що смачна їжа часто зближує людей за одним столом, у самій сфері швидкого харчування спостерігається жорстка конкуренція, аж до маркетингових воєн. Особливо уславилися в бургерних битвах такі знамениті мережі як McDonald's та Burger King. Ці конкуренти, що мають схожі цілі та асортимент, насправді зовсім різні. Кожна компанія має свою історію, стратегію, місію і, звичайно ж, шлях до успіху.

Любителі бургерів через свої смакові уподобання вже давно обрали свого фаворита, але багатьох все ж таки цікавить питання, хто краще – Макдональдс або Бургер Кінг. Чим відрізняються ці компанії, що їх поєднує, в чому їхня сила і чому вони такі популярні, розповімо в цій статті.

Історія появи McDonald's та Burger King

Перший McDonald's з'явився 1940 року в місті Сан-Бернардіно, штат Каліфорнія. Тоді тут мешкали два брати Дік і Мак Макдональд. Вони працювали монтувальниками декорацій у Голлівуді, заробили на цьому певну суму та вирішили відкрити свою справу. Спочатку вони створили кінотеатр, але він не приносив бажаного доходу. Тоді братися відкрили кафе для автомобілістів. Для привернення уваги вони встановили на даху неонову вивіску – відомі в усьому світі золоті арки, що стали одним із найвідоміших комерційних знаків. Згодом брати змінили процес приготування їжі, запустивши технологічну лінію, де кожен працівник відповідав за свою ділянку роботи. Так з'явився конвеєрний спосіб приготування гамбургерів та легких страв до сніданку. Це плюс скорочення позицій у меню дозволило збільшити пропускну спроможність закусочної, що вивело бізнес на новий рівень. 1948 року придорожній заклад перетворився на кафе швидкого харчування.

Всесвітня популярність McDonald's прийшла з появою в житті ресторану Рея Крока. Побачивши біля кафе довгу чергу, яка рухалася дуже швидко, і задоволених покупців із пакетами гамбургерів, він зрозумів, що така ідея зайде у будь-якій країні. У 1954 році Крок став агентом з франчайзингу, а через рік відкрив свій перший McDonald's у місті Дез-Пленз, штат Іллінойс (зараз це музей) і зареєстрував компанію під назвою McDonald's System, Inc.. У 1960 році вона стала називатися McDonald's Corporation. Після цього заклади із золотими арками почали з'являтися скрізь країною, а через 8 років – і за кордоном (спочатку в Канаді, потім у Європі, Азії і далі по світу).

З моменту створення McDonald's побив кілька рекордів - за швидкістю зростання, кількістю співробітників, відвідуваності. Наразі налічується 39 198 ресторанів у 120 країнах світу.

Виторг компанії за 2021 рік склав 22,16 млрд доларів. У 2020 – було 18,86 млрд доларів, а у 2019 – 21,07 млрд доларів.

В Україні компанія отримувала нагороди як найкращий роботодавець, благодійник року, що посідає перше місце в категорії «фастфуд» у народному рейтингу «Фаворити успіху».

Що стосується Burger King, то перший ресторан під назвою «Insta-Burger King» з'явився в 1954 році в Джексонвілл, штат Флорида. Відкрили його підприємці Девід Еджертон та Джеймс Маклемор. За основу вони взяли принцип роботи конкурента, але, оскільки хотіли залучити до себе сімейні пари, додали пластмасові столові прилади. Також, щоб відбудуватися від мережі Макдональдс, у кафе було введено фіксовані ціни та страви готувалися інакше. Позиціонуючи себе як заклад здорової їжі, Бургер Кінг пропонував бургери, приготовлені на грилі без використання олії. Через три роки компанія ввела в меню новинку – великий сендвічWhopper, який дуже сподобався багатьом відвідувачам. Так бренд почав набирати популярності, відбиваючи клієнтів у головного конкурента, хоча випередити його так і не вдалося.

Зараз у світі налічується18 700 ресторанів Burger King, більшість з яких працює за франшизою. Вони представлені більш ніж у 100 країнах.У2020 році виторг компанії склав 20 млрд доларів.

Історія двох мереж ресторанів дуже схожа. Вони з'явилися приблизно в один і той же час, працюють за франчайзингом, досягли успіху і є найпопулярнішими закладами швидкого харчування у світі. Це головні конкуренти, які постійно борються за місце під сонцем, намагаються довести всім, що вони найкращі.

Інтер'єр McDonald's та Burger King: дизайн та атмосфера

McDonald`s

В усьому світі нещодавно відбулося оновлення фірмового інтер'єру закладів Макдональдс. Дизайнери хотіли зробити його більш яскравим, комфортним та стильним. Новий дизайн передбачає використання легких відтінків, столів, виготовлених під дерево, однотонних, переважно темних стільців. Але є і гра на контрастах, адже без яскравих кольорів складно обійтися. М'яке оформлення створює затишну обстановку, в якій можна провести час із сім'єю та побалакати з друзями.

Власники закладів вносять свою особливість в інтер'єр залежно від регіону. Іноді це кольорові сидіння, бувають різноманітні дизайни стелі, стін.

Для комфорту клієнтів також з'явилася можливість замовлення за допомогою електронного кіоску самообслуговування, щоб зменшити контакти під час карантину. Нововведення подарували закладу нове життя та задумані для збільшення обсягів продажу.

Burger King

Бургер Кінг також не відставав і запустив ребрендинг. Змінилося багато – починаючи з логотипу та закінчуючи інтер'єром кожного закладу.

Перший оновлений ресторан був представлений у Парижі, він є одним з найбільших у світі. Там можуть розміститися 250 гостей, працюють три кухні та є 12 кіосків самообслуговування.

Новий стиль для мережі ресторанів розробив Тернер Дакворт. А ось хто працював над інтер'єром, забажав залишитися невідомим.

Як і у прямого конкурента, у дизайні ресторанів Burger King використовуються класичні текстури, такі як дерево, метал та цегла. На стелі є великі вентиляційні отвори, які не тільки корисні, але і добре вписуються в інтер'єр. Зміни впроваджувалися з метою створення спокійної обстановки, що пробуджує апетит та покращує настрій.

У закладах є кілька зон для дозвілля, в тому числі і дитяча кімната. А ще всюди можна побачити логотипи компанії та фотографії, що знайомлять з історією бренду.

Чим схожі меню McDonald's та Burger King

Меню Макдональдса і Бургер Кінга великі, там знайдеться їжа для кожного. Загалом асортимент схожий, але є й відмінності.

Основні страви :

1. Бургери .

Важко уявити обидва ресторани без бургерів. Кожен має свої особливості. У Макдональдс найбільші - це Біг Мак, Біг Тейсті, а в Бургер Кінг - Воппер. І там, і там представлені варіанти бургерів для будь-якого відвідувача – від класичного гамбургера до подвійного бутерброду.

2. Картопля .

Картопля фрі, по-сільськи, велика або маленька порція, в меню або окремо - є все, що душі завгодно. Все це готується на великій кількості олії, тому порції дуже калорійні.

3. Салати .

У ресторанах Макдональдс та Бургер Кінг представлені салати як для вегетаріанців, так і для тих, хто любить м'ясо або морепродукти. Наприклад, в обох закладах є салат "Цезар". У Burger King він навіть двох видів – з куркою та креветками.

4. Снеки .

Нагетси, курячі крила та інші закуски представлені в одній та іншій мережі закладів. У Макдональдсі є в меню ще стрипси та креветки, а в Бургер Кінгу – кільця цибулі, кальмари, медальйони.

5. Десерти .

Без солодкого і життя іноді не солодке. У меню ресторанів є схожі десерти (морожене ріжок, наприклад), так і унікальні для конкретного закладу.

Зокрема, у McDonald`s представлені шоколадний донат (пончик), МакФлурі та Максанді (морозиво з різними наповнювачами), МакШейк (молочні коктейлі), МакПиріг з вишнею, круасани з мигдалем та кремом какао, чізкейки, шоколадне печиво.

А в Burger King присутні шоколадно-малиновий чізкейк, сандей (морозиво з наповнювачами: малина, снікерс з арахісом, шоколад, карамель, полуниця та інші), молочний шийк, пиріжки з вишнею та бананом з карамеллю, донати з різними смаками, брауні, а також сирники.

6. Напої

Тут представлені різні види кави, чаю, а також освіжаючі напої (кола, спрайт, фанта в Макдональдсі та пепсі, 7UP, Mirinda у Бургер Кінгу).

Особливістю мережі McDonald`s є сніданки, які відрізняються від денного та вечірнього меню. Вранці тут можна скуштувати МакМафіни з яйцем, беконом, свининою та іншими начинками. Також у кожній країні деякі страви можуть відрізнятись. Так, у мусульманських регіонах немає бургерів зі свининою, в Індії – з яловичиною, а Італії гостям пропонують піцу. Продукти для страв закуповуються в тих країнах, де розгорнута мережа, а соуси привозять із США.

Burger King в Україні поки що не представлений, а в Ізраїлі всі ресторани мережі є кошерними.

Загалом меню закладів постійно оновлюються, поповнюються новинками, щоб здивувати клієнтів новими смаками та задовольнити різні споживчі запити.

Цінова політика: порівняння цін у ресторанах швидкого харчування

Вартість страв у McDonald's та Burger King не особливо відрізняється, адже у цьому питанні бренди суперничають теж.

Середня ціна на основні пункти меню :

McDonald`s

 

Бургери – 1-5 доларів

 

Десерти - 0,81-1,65 доларів

 

Напої – 0,7-2 доларів

 

Дитяче меню – 2,71 доларів

 

Burger King

 

Бургери - 0,74-4,19 доларів

 

Десерти - 0,27-1,88 доларів

 

Напої – 0,14-1,63 доларів

 

Дитяче меню – 3,29 доларів

 

У Макдональдсі ціни формуються з урахуванням попиту, витрат на виробництво, вартості на аналогічні позиції в меню конкурентів. Холодні напої зазвичай дешевші, ніж гарячі. Такий підхід застосовується, оскільки чай та кава зазвичай люди п'ють довше, а холодні напої пробуджують апетит.

У Бургер Кінг встановлені єдині ціни у всіх закладах мережі, а загалом вартість страв визначається за тим же принципом, що й у Макдональдсі.

Програми лояльності у McDonald's та Burger King

Завдяки автоматизації ресторанний бізнес вийшов новий рівень. І ось цього року у McDonald's з'явилася бонусна програма «Макдональдс Бонус» .

Як це працює?

Потрібно завантажити програму «McDonald`s» та пройти реєстрацію. Вам буде автоматично нараховано 40 бонусів. До оплати завжди потрібно сканувати QR-код із програми. При кожному замовлення вам нараховується 3% вартості. Ці гроші надходять у вигляді бонусів протягом доби. Їх можна витратити на їжу, показавши свій QR-код до оплати замовлення.

У Burger King бонусну програму було введено ще у 2018 році. Покупцеві потрібно завантажити програму та накопичувати бали. Це можна зробити, роблячи замовлення, беручи участь в іграх та отримуючи спеціальні пропозиції.

0,08 доларів - це 1 бал, який називається "корона". Раніше їх можна було витратити будь-де, але зараз програма розрахована на те, щоб витрачати бали тільки через додаток.

Для того, щоб бали швидше набиралися, можна брати участь у челенджах, в яких задіяна компанія, або ж частіше є бургери в закладах мережі.

Рекламні війни McDonald's та Burger King

Макдональдс та Бургер Кінг конкурували із самого початку – з моменту появи останнього. Але активне суперництво розпочалося 1981 року з випуском першої провокаційної реклами. У ній дівчинка критикувала бургери Макдональдс за невелику кількість м'яса. Після цього Бургер Кінг неодноразово порівнював свою продукцію з бургерами конкурента, вивішував свої рекламні банери поруч із плакатами конкуруючого бренду із зазначенням, що він краще. McDonald`s відповідав, розміщуючи свою рекламу з позначкою, наприклад, що до закладу БК довше їхати.

У деяких країнах Burger King проводить відверто агресивний маркетинг, діючи швидше проти конкурента, ніж реклами своєї продукції. Такий підхід часом знаходить відгук у серцях споживачів, але дехто вважає це недоречним. Як би там не було, а конкуренція між брендами нікуди не йде, і компанії продовжують боротися за клієнтів.

Рекламна стратегія McDonald`s

Головне – це клієнт, і вся рекламна кампанія розрахована так, щоб догоджати покупцям. Усі працівники відділу маркетингу дотримуються дуже важливого правила: «клієнт – король».

У рекламі частіше можна побачити активних людей, які не люблять пасивний спосіб життя, а постійно перебувають у русі. Цільова аудиторія - підлітки, які люблять фастфуд. Звичайно, в мережі ресторанів харчуються люди різного віку, але саме в рекламі найчастіше фігурують тінейджери.

Компанія має свій девіз, який звучить так: якість, сервіс, чистота і цінність. Чисті приміщення, привітний персонал, спокійна атмосфера – це все включає Макдональдс. Він відноситься до ресторанів сімейного типу, тому діти просто люблять це місце. А слоган "I'm loving` it", який російською вирішили не перекладати, в Україні він звучить як "Я це люблю", формує певне враження і говорить про любов до бренду.

McDonald's ретельно стежить за якістю їжі та напоїв, а також обслуговування, тому регулярно серед відвідувачів проводяться опитування, щоб дізнатися, які переваги є у ресторану та які недоліки варто усунути.

Ну а креативні рекламні проекти Макдональдс до Хеллоуїна, з героями фільмів, з імітацією холодильника, рекламою цілодобового обслуговування та інші привертають увагу, інтригують та викликають захоплення у шанувальників.

Рекламні кампанії Burger King

«Бургер Кінг» має кумедну історію про маркетингову кампанію, спрямовану проти «Макдональдс». У 1982 році була запущена реклама, в якій йшлося про те, що гамбургери в «Бургер Кінгу» більше, ніж у «Макдональдсі». Після цього ресторан-конкурент подав до суду та рекламу зупинили.

Burger King взагалі сповнений суперечливих і кричучих ідей для маркетингу. Коли всі запустили платежі за допомогою додатків, особливого буму це не справило і довелося вигадувати щось неординарніше. Компанія вирішила зробити так, щоб клієнти приходили в McDonald's з додатком Burger King, робили там замовлення Воппера за 1 цент і поверталися назад в Бургер Кінг, щоб забрати замовлення. Досить дивне рішення, дуже багато зайвих рухів, але це спрацювало. Завдяки бажанню компанії не бути як усі за дві доби додаток піднявся у рейтингу з 686 місця на перше.

Була ще одна цікава реклама ресторану. Замість того, щоб демонструвати у ролику найсвіжіший і найкрасивіший бургер, компанія вирішила показати, як він розкладається за місяць. Це було доказом, що у складі немає штучних консервантів.

Відразу видно, що власники Бургер Кінг люблять неординарні рішення та прагнуть виділятися з натовпу, що робить його гідним конкурентом McDonald's.

«Макдональдс» та «Бургер Кінг»: пріоритети у роботі

Головна місія McDonald's – бути найкращим серед інших ресторанів швидкого обслуговування. І це стосується не лише смакових якостей їжі.

Пріоритети Макдональдс :

  • якісне обслуговування;

  • збереження високої довіри;

  • навчання співробітників;

  • організація обміну досвідом між підрозділами у різних країнах;

  • постійне покращення концепції швидкого харчування;

  • заохочення нових ідей у всіх сферах.

У «Макдональдсі» намагаються створити такі умови роботи, щоб можна було отримати максимальну віддачу від працівника. Наприклад, для студентів розробляють гнучкий графік, щоб було зручно поєднувати з навчанням.

У колективі відповідальність розподіляється між усіма співробітниками, щоб кожен міг проявитися і брати активну участь у прийнятті рішень.

Керівник – це така сама людина, при якій кожен може висловлювати свою точку зору з будь-якого питання. Це допомагає самовираженню працівників.

А в ресторані Burger King є система Qlik, яка допомагає вести аналітику. Це дозволяє прискорити процес роботи у всіх ресторанах мережі.

Бургер Кінг поставив перед собою три основні завдання :

  • пошук можливості швидко реагувати на перешкоди, які заважають ефективно працювати та обслуговувати клієнтів;

  • щоденні звіти для ведення аналітики;

  • одне джерело даних, щоб не плутатися в інформації.

З системою «Qlik» ресторан зміг досягти поставленої мети. Вона допомагає як керівникам, так і рядовим співробітникам стежити за процесом роботи та швидко реагувати у разі негативних відгуків клієнтів.

Соціальна відповідальність McDonald's та Burger King

Корпоративна соціальна відповідальність – це етична поведінка бізнесу стосовно людей. Найчастіше це благодійність чи спонсорство.

McDonald`s

У «Макдональдсі» у 2017 році була зворушлива акція, яка допомогла дітям з інвалідністю взяти участь у матчі Кубка Конфедерацій між Німеччиною та Чилі. Тоді ці матчі проходили в РФ (у Сочі, Санкт-Петербурзі, Казані та Москві).

Перед матчем півзахисник французького клубу "Парі-Сен-Жермен" Юліан Дракслер вийшов на поле "Казань Арени" разом із хлопчиком Булатом Абдрахмановим, який виїхав на газон на візку.

Хлопчик після цього висловив величезну подяку компанії McDonald's за можливість відчути себе частиною турніру.

Ще одна постійна акція на підтримку дітям – долоня щастя. Ця програма дозволяє збирати гроші, які йдуть на покращення стану здоров'я та благополуччя діток. Ця паперова долоня давно стала символом бренду в Україні.

Burger King

2017 Burger King вирішив ознаменувати подіями соціальної відповідальності мереж швидкого харчування. Цього року також проходила благодійна акція фонду «Лінія життя» спільно з «Бургер Кінг», яка називалася «Дрібниця для тебе – життя дитини врятовано!». Більш ніж у 500 ресторанах було встановлено ящики для пожертвувань. Фінанси збиралися на оплату серйозних операцій дітям.

Це була не єдина співпраця ресторану та фонду «Лінія життя». Ще у 2015 році була подібна акція, в якій відвідувачі «Бургер Кінга» могли купити дитячий обід з Машею з мультфільму «Маша та Ведмідь» і тим самим допомогти врятувати життя Маші Пахомової з вродженою пороком серця.

Компанія Burger King досі бере участь у багатьох благодійних акціях, які рятують життя. Збираються фінанси для дітей з тяжкими хворобами, команда співробітників бере участь у різноманітних благодійних забігах та змаганнях.

«Макдональдс» і «Бургер Кінг» є конкурентами з самого початку їхнього існування, але все ж таки обидві компанії дарують радість своїм клієнтам, незважаючи ні на що. Вони різні, а й схожі по-своєму. Хто ж із них кращий – це вибір кожного з вас.

Що ще об'єднує обидві компанії, так це створення сильних відомих брендів. Кожен із них не шкодує сил та засобів для свого просування, допомоги людям, задоволення бажань споживачів. Якщо і ви хочете отримати такий самий емоційний привабливий бренд , звертайтеся до студії WeLoveBrands . Наша команда розробить логотип, нейм, фірмовий стиль , дизайн сайту, сувенірної продукції, які залучатимуть і добре запам'ятовуватимуться. Для отримання консультацій та уточнення деталей щодо брендингу та дизайну зателефонуйте нам або напишіть повідомлення в чат.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 33

Середня оцінка 4.4 / 5