→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Goodyear на землі, в небі та космосі – історія розвитку бренду

766

Оцінили: 174

Зміст:
Розмір шрифту:

Goodyear на землі, в небі та космосі – історія розвитку бренду

У шини Goodyear були «взуті» перші серійні автомобілі Генрі Форда. Компанія першою розробила пневматичні шини для літаків, а колеса з культовою емблемою Wingfoot проклали перші борозни штучного походження на курній поверхні Місяця.

 

Сьогодні Goodyear є одним із найбільших у світі виробників шин, гумотехнічних виробів та полімерів, а також постачальником для професійних гонщиків, пасажирських перевізників, авіаційної та сільськогосподарської техніки. А починалося все із виготовлення звичайних шлангів. Що цікавого було в житті американського бренду, які злети пережила компанія та що розробила, розповідаємо у цій статті.

goodyear

Основна інформація про бренд

Goodyear — глобальний американський бренд, що виробляє шини для всіх видів автомобілів, у тому числі гоночних та позашляховиків, а також мотоциклів, літаків та велосипедів, важкої та сільськогосподарської техніки. Належить Goodyear Tire & Rubber Company, штаб-квартира якої розташована в Акроні, що в штаті Огайо. Входить до топ-5 виробників шин разом із брендами Bridgestone, Michelin, Continental та MRF.

Окрім бренду Goodyear, компанія володіє торговими марками Dunlop, Kelly, Fulda, Sava та Debica. Покришками марки комплектуються автомобілі багатьох провідних виробників, у тому числі Porsche, Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Ford та General Motors.

Goodyear Tire & Rubber Company була заснована у 1898 році і сьогодні випускає продукцію на 57 заводах у 21 країні. Кількість персоналу початку 2022 року становила 72 тис. людина.

У 2021 році компанія стала четвертою за обсягом продаж серед усіх виробників шин. Під маркою Goodyear працюють 1240 шиномонтажних та сервісних центрів у Північній та Латинській Америці, Європі, Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, Африці та на Близькому Сході.

Окрім покришок, «Гудьїр» виробляє промислові вироби з гуми та пластику, збагачений уран для військового та комерційного використання, а також володіє сільськогосподарською та курортною нерухомістю на південному заході США.

У 2021 фінансовому році виторг Goodyear склав близько $17,5 млрд і зріс на 41% порівняно з попереднім роком. Компанія продала близько 170 млн. шин за рік. Загальна вартість активів перевищує $11 млрд.

Найнезвичайніший корпоративний символ — дирижабль Goodyear, який вже понад 60 років є головним рекламним інструментом бренду. У розпорядженні компанії знаходяться три дирижаблі в США та один у Європі.

Основні конкуренти Goodyear - Continental, Bridgestone, Michelin та Sumitomo. Офіційний веб-сайт бренду: goodyear.com.

goodyear

Головні досягнення та нагороди Goodyear

Говорячи про «Гудьїр», практично до кожної події, винаходу та продукту підходить визначення «вперше у світі». Представляємо головні рекорди та досягнення бренду:

goodyear

Goodyear створила перші шини з прямим бортом та кордом, шини з кордною тканиною з поліестеру та перші безкамерні шини.

goodyear

Покришки Goodyear були встановлені на літаку, який в 1911 доставив першу в світі офіційну авіапошту. Це був авіарейс, під час якого біплан Humber проніс мішок з приблизно 6 тис. листівок та листів на відстань п'яти миль над річкою Ямуна в Індії.

goodyear

Шини бренду використовували у першому трансконтинентальному перельоті з Long Beach до Каліфорнії до Long Beach, штат Нью-Йорк. Авіарейс, під час якого пілот здійснив 63 зльоти та посадки, тривав 84 дні.

goodyear

У списку бренду 493 етапи, 248 водіїв, 30 моторобудівників, 368 перемог, 358 поул-позицій та 360 найшвидших кіл у F1 — найпрестижніших кільцевих перегонах у світі.

goodyear

На Goodyear їздили багаторазові переможці етапів і чемпіони Формули-1 - Нікі Лауда, Нельсон Пікет, Ален Прост, Айртон Сенна, Найджел Менселл, Герхард Бергер, Деймон Хілл, Жак Вільнєв, Девід Култхард і семиразовий чемпіон світу, володар яскрава зірка Формули-1 Міхаель Шумахер.

General Motors назвала Goodyear "Постачальником року 2020". Цю нагороду компанія отримала четвертий рік поспіль. Також "Гудьїр" був нагороджений Volkswagen Group як "Кращий постачальник" на щорічній конференції постачальників.

У 2022 році провідний німецький журнал Auto Bild надав компанії престижне звання «Виробник літніх шин року».

goodyear

Історія бренду: від шлангів до «розумних» шин

Goodyear Tire & Rubber Company заснували у 1898 році рідні брати Френк та Чарльз Зайберлінги. Щоб зробити початковий внесок за покинуту фабрику на березі річки Літл-Кайахога в місті Акрон, Френк зайняв у свого зятя $3,5 тис.

Першим президентом компанії став Девід Хілл – покупець майже третини акцій із початкового випуску на суму $100 тисяч.

У листопаді 1898 року підприємство почало випускати шини для велосипедів та кінних екіпажів, гумові стрічки, прокладки для підків, шланги та інші гумові вироби, необхідні у побуті. На початку грудня відбувся дебютний продаж продуктів бренду – гумових туб для медичних пляшок.

goodyear

Початок виробництва автомобільних шин

В 1899 Goodyear вперше виробила покришки для автомобілів. Продажі за рік склали $508 тисяч. А 1900-го компанія випустила перші цільнолиті покришки, а ще правління перебралося в нову двоповерхову будівлю. Річний обсяг продажу зріс до $1 млн.

За рік журнал Saturday Evening Post вперше опублікував рекламу бренду з логотипом Wingfoot. Goodyear випустила першу у світі модель шин з прямим бортом і кордом із плетеного дроту, а Френк Зайберлінг представив Генрі Форду прототип покришок для автоперегонів.

У 1902 році компанія почала будувати будівлю нового заводу – у чотири рази більша, ніж початкова. А через рік президент Goodyear Пол Літчфілд отримав патент на безкамерні шини.

У 1906 році Френк Зайберлінг обійняв посаду президента компанії. Goodyear розпочала випуск швидкознімних шин із прямими бортами, а також поставила Форду 1,2 тис. комплектів покришок для Model T.

goodyear

Вихід бренду на міжнародний ринок

З початком виробництва кордових шин для електромобілів потужності компанії перестали впоратися з потребами ринку. На головному заводі відкрили нічну зміну, крім того, запустили філію в Детройті.

У 1908 році "Гудьїр" представила перший всепогодний малюнок протектора з шипами у вигляді ромбів, який практично без змін використовувався майже 40 років. У 1909 році Goodyear створила перші пневматичні покришки, які змінили на літаках полозья від саней та велосипедні шини.

У 1910 році з придбанням дочірньої компанії та фабрики в канадському Боуманвіллі бренд Goodyear вийшов на міжнародний ринок.

У 1911 -му авіаційні шини бренду використали в першому офіційному поштовому авіарейсі, який відбувся в Індії, під час рекордного перельоту з Сент-Луїса до Нью-Йорка за 11 днів і в першому перельоті через американський континент.

goodyear

У 1914 році Goodyear стала першою серед виробників шин і запустила гасло "На Goodyear їздить більше людей, ніж на будь-яких інших шинах". Компанія відкрила другий завод в Акроні, придбала каучукову плантацію на Суматрі та бавовняне ранчо в Арізоні.

Прогумова літакова тканина ідеально підійшла для створення літальних апаратів легше за повітря. У 1917 році Goodyear у співпраці з Zeppelin побудувала перший дирижабль. Продаж бренду перевищив $100 млн.

У 1930 -му Goodyear розгорнула виготовлення авіаційних покришок зі зниженим тиском для зльотів та посадок на пересіченій місцевості, які згодом назвали «шинами для тундри», а через 5 років купила виробника покришок Kelly-Springfield Tire.

goodyear

Проблеми та нові рішення

1974 року новий гендиректор Чарльз Пілліод зіткнувся з глобальним викликом. Європейські та азіатські компанії перейшли на виробництво радіальних шин, які за більшістю показників значно перевершували діагональні. Вартість переходу на випуск радіальних шин оцінювалася у $600–900 млн.

Незважаючи на критику та опір акціонерів, Пілліод зважився на реорганізацію та будівництво нових заводів. Сьогодні частка ринку радіальних шин наближається до 100%.

Сем Гібара, керівник Goodyear з 1996 по 2003 рік, зазначив, що без цього рішення компанії «вже не було б». 1969 року продажі зросли до $3 млрд, а через п'ять років — уже до $5 млрд. До цього часу Goodyear працювала в 34 країнах.

На початку 80 -х новий генеральний директор компанії Роберт Мерсер запропонував диверсифікувати бізнес, оскільки продажі покришок мали сезонний характер і затримували розвиток бренду. Він представив програму відходу «від циклічного характеру автобізнесу шляхом злиття або купівлі підприємств, відмінних від шин та транспортних засобів».

У 1983 році Goodyear купила газову компанію Celeron Corporation, інвестувала майже $1 млрд у газову розвідку і нафтопровід All American з Каліфорнії до Техасу і позбулася низькоприбуткових активів. А до 1985 року продаж бренду перевищив $10 млрд.

goodyear

У 1989 році компанія розпочала модернізацію 4 заводів, а також перемістила частину виробництва в країни з низькою зарплатою, що викликало закриття більшості фабрик у США.

У 2011 році компанія повернулася до будівництва дирижаблів у кооперації із Zeppelin.

У 2020 році «Гудьїр» представила шину з функціями штучного інтелекту, яка може самовідновлюватись та змінюватись в залежності від погодних умов. Окрім цього, технологія використовує датчики для аналізу поведінки водія.

Сьогодні бренд інвестує у створення більш екологічних матеріалів та високотехнологічних розробок. Goodyear розробила натуральну, економічну, відновлювану та вуглецево-нейтральну гумову суміш на основі соєвої олії. Новий матеріал зберігає еластичність у різних температурних режимах, що дозволяє підвищити зчеплення автомобіля з дорожнім покриттям.

Goodyear почала також використовувати діоксид кремнію із золи рисового лушпиння — екологічно чистої, економічної та зносостійкої альтернативи хімічній сполукі.

goodyear

Місія та стратегія бренду

Місія Goodyear – стати шинною компанією номер один за всіма параметрами. З моменту заснування бренд пов'язує успіх із прагненням до інновацій та досконалості. Глобальна мета полягає у неухильному підвищенні якості продукції.

Технології компанії включають :

  • RunOnFlat, або "їзда на спущеній покришці" - навіть після того, як колесо здулося, автомобіль може продовжувати безпечний рух;

  • Active Corner Grip та Active Braking — технології, які підвищують керованість при різкому гальмуванні та проходженні поворотів;

  • EfficientGrip - шини, що дозволяють знизити витрату палива без шкоди для безпеки чи продуктивності. Ці покришки отримали рейтинг А за зчеплення з мокрою дорогою та 11 нагород у журнальних тестах шин, зокрема перше місце.

Компанія приділяє особливу увагу розширенню асортименту шин, в яких поєднуються інноваційні технології, керованість та надійність.

goodyear

Wingfoot та дирижаблі: ключові елементи айдентики Goodyear

Свою назву бренд отримав на честь Чарльза Гудьїра, який у 1839 році розробив процес вулканізації каучуку. А 1900 року з'явився «Wingfoot» — крилата нога римського бога повідомлень та комерції Меркурія, яка назавжди стала емблемою бренду.

Уважно розглянувши статую божества можна побачити деталь, яка стала прототипом символу Goodyear під назвою Wingfoot. Подібно до грецького побратима Гермеса, Меркурій носив крилаті туфлі таларії, які дарували йому швидкість і допомагали виконувати свої обов'язки.

Згідно з офіційною легендою, ідея використовувати взуття з крилами як емблему бренду зародилася у засновника Goodyear Френка Зайберлінга. На сходах старого будинку в Акроні стояла статуя Меркурія. Якось Френк зрозумів, що Меркурій втілює найкращі характеристики продуктів компанії.

Торішнього серпня 1900 року Зайберлінг провів нараду, у якому представив кілька ескізів з різними елементами статуї. Учасники обрали варіант, де було зображено крилату ногу Меркурія. Крім того, вони вирішили, що символ повинен розміщуватись у середині назви компанії.

Goodyear - один з небагатьох брендів, якому вдалося знайти неповторний стиль і впізнавану емблему на початку своєї історії. Логотип компанії протягом понад 120 років практично не змінювався.

Сьогодні накреслення словесного знака виконано злегка звуженим курсивом без засічок. Основна палітра кольорів – жовта на синьому тлі – викликає відчуття надійності та захищеності. Жовтий логотип також може бути розміщений на білому тлі, а в деяких випадках елементи можуть бути синіми. В офіційних документах бренд найчастіше використовує монохромну версію.

goodyear

«Літаюча» реклама бренду

Без дирижабля Goodyear не обходиться жоден великий спортивний івент. Це найвідоміший літальний апарат легший за повітря, можливо за винятком дирижабля Hindenburg, який отримав погану славу, вибухнувши з пасажирами та екіпажем при посадці 3 травня 1937 року.

Перший дирижабль Goodyear, сьогодні один із найвідоміших рекламних символів, побудували у 1912 році для військової розвідки. Після Другої світової війни компанія викупила у збройних сил п'ять своїх дирижаблів, пофарбувала їх та почала використовувати для реклами бренду.

У 1955 році Goodyear вперше застосувала дирижаблі як майданчики для прямих трансляцій спортивних та громадських заходів на національних телеканалах. Незабаром менеджмент компанії вважав, що дирижаблі втратили рекламне значення і в 1958 вирішили назавжди їх «заземлити», щоб заощадити на експлуатації та обслуговуванні.

План зупинили в останню хвилину на прохання PR-директора Роберта Лейна. Щоб продемонструвати цінність дирижаблів, він реалізував шестимісячний марафонський тур, під час якого аеростат Mayflower пролетів усе східне узбережжя. Кампанія викликала стільки захоплених відгуків у пресі, що керівники були змушені змінити рішення.

У 1965 році дирижабль Mayflower з'явився у фільмі Beatles Help!. А за вісім років модель Europa дебютувала на перегонах Ле-Мана. 1984 року вперше два дирижаблі працювали разом, транслюючи одну подію — Олімпійські ігри в Лос-Анджелесі.

goodyear

17 жовтня 1989 року на центральному узбережжі Каліфорнії стався 9-бальний землетрус, внаслідок якого загинули 63 особи, а понад 3,7 тисяч отримали поранення. Оскільки багато мостів, віадуків, ділянок автотрас і частина злітно-посадкових смуг аеродромів виявилися зруйнованими, транспортне сполучення було обмеженим. Дирижабль Columbia, який до початку землетрусу транслював ігри Світової серії з бейсболу, використали у рятувальних операціях.

У травні 2011 року Goodyear анонсувала заміну парку застарілих дирижаблів трьома новими моделями, які збудувала німецька компанія Luftschiffbau Zeppelin. Сьогодні дирижаблі бренду беруть участь приблизно у 90 заходах на рік.

Відкриття Чарльза Гудьіра не зробило його багатим - 1860 року він помер без гроша в кишені. Однак процес вулканізації гуми здійснив переворот у техніці та транспорті, а ім'я винахідника назавжди відбито у назві одного з найвидатніших брендів сучасності.

Якщо ви хочете отримати таку ж назву і унікальний фірмовий стиль для свого бізнесу, звертайтеся до фахівців нашої студії. Уточнити деталі та обговорити ваш проект можна за телефоном чи через месенджери.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 174

Середня оцінка 4.4 / 5