Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Яскрава Фрекен Хільдур Бок відома за романами Астрід Ліндгрен як домробітниця сім'ї Свантесонів, яка наглядає за господарством та дитиною. У країнах СНД цей персонаж набув популярності завдяки образу «домомучительки» у відомому радянському мультфільмі «Малюк і Карлсон».
Цей образ «суворої літньої дами високого зросту, важкої, та й до того ж дуже рішучої в думках і в діях» свого часу вирішив використати український бізнесмен Андрій Здесенко, який запустив нову лінійку товарів для прибирання будинку та приготування їжі. І це був правильний хід! Незважаючи на те, що Фрекен Бок – за великим рахунком негативний персонаж, її яскравий образ послужив основою для створення впізнаваного персоніфікованого бренду. І це рішення високо оцінила українська публіка.
Сьогодні продукцію ТМ Фрекен БОК можна знайти на полицях як найменших магазинів, так і багатопрофільних гіпермаркетів в Україні та за її межами.
Фрекен Бок є флагманським брендом корпорації «Біосфера», яку понад чверть століття тому започаткував Андрій Здесенко – уродженець міста Дніпро. З 1997 року компанія пройшла шлях від регіонального стартапу до міжнародного гіганта з виробничими потужностями в Україні та Європі.
Бренд Фрекен БОК з'явився 2001 року. Він був покликаний допомогти українським господиням наводити лад у будинку та дбати про домашній затишок. Крім цієї торгової марки, корпорації «Біосфера» також належать 13 власних та 10 закордонних брендів: Smile, Smile Baby, Selpak, Vortex, Novita, Eventa, Superfresh, Lady Cotton, PRO service, TORK та інші.
Виробництво продукції налагоджено на чотирьох підприємствах у Дніпрі, Хмельницькій та Київській областях та в Естонії.
Сама «Біосфера» та її ТМ Фрекен БОК входять до сотні найдорожчих українських брендів.
Щороку корпорація заробляє на продажі товарів для дому та гігієнічних коштів сотні мільйонів доларів. До пандемії та повномасштабного вторгнення РФ виторг становив 180 млн доларів. Тепер прибуток компанії від продажів зріс – близько $210 млн. Це й не дивно, адже кожної доби продається близько одного мільйона товарів.
Продукція компанії поставляється до більш ніж 30 країн світу. Це і Центральна Азія, країни Балтії, Африки, Південної Америки, Центральної, Східної та Північної Європи. Зокрема, товари ТМ Фрекен БОК експортуються до Польщі, Словаччини, Румунії, Туреччини, Литви, Данії, Швеції та інших європейських держав. З кінця лютого 2022 року бренд розірвав усі зв'язки з РФ та Білоруссю, припинивши постачання до цих країн.
Корпорація «Біосфера» пережила епідемію коронавірусу під хештегом «Врозьми разом», а після повномасштабного вторгнення РФ в Україну зосередилася на експорті.
Компанія виробляє близько 2000 найменувань продукції, яка ділиться на чотири групи:
Всі товари бренду призначені для спрощення домашнього господарства, зокрема для наведення чистоти та допомоги у приготуванні страв.
Під ім'ям Фрекен БОК у продаж надходять :
За словами виробника, бренд створений для допомоги господаркам, щоб підтримувати в будинку порядок та готувати різні кулінарні шедеври разом із близькими людьми та для них, таким чином виявляючи турботу.
Стратегія сталого розвитку «Біосфери», як і ТМ Фрекен БОК, полягає у підтримці різноманітних екологічних ініціатив, одна з яких – випуск високоякісної продукції з перероблених матеріалів та біорозкладних полімерів. Наприклад, з 2019 року всі пакети для сміття виготовляються з використанням гранули вторинного поліетилену, а з 2020-го була запущена лінійка продукції з позначкою «Go Green». Це екологічні товари, які виготовлені з біорозкладних, придатних до компоста матеріалів, що розчиняються у воді.
Сьогодні на чотирьох підприємствах Біосфери працює близько 3000 осіб. Заводи знаходяться у Дніпрі, смт Летичів Хмельницької області, Фастові Київської області та Естонії.
Крім виробничих підприємств, корпорація володіє логістичним комплексом загальною площею 30 800 квадратних метрів. На території розташований склад, що займає площу 23 тис. м кв. і знаходиться близько 1700 одиниць автотранспорту.
Так як Фрекен БОК - парасольковий бренд, тобто під його ім'ям виробляється не один товар, а ціла категорія продукції для дому, для різних видів товарів будуть конкуренти. Наприклад, головний суперник компанії у сфері виготовлення засобів для миття посуду – Fairy, фольги для запікання – «Дрібниці життя», пакетів для сміття – Home Comfort №1 тощо.
Офіційний сайт виробника : biosphere-corp.com.
Виробник товарів для благоустрою будинку отримав кілька медалей та нагород, а також всенародне визнання в Україні.
Перелічені нагороди та досягнення лише доводять, що бренд Фрекен БОК гідний того, щоб товари з його ім'ям використовували для створення домашнього затишку як українці, так і європейці. Адже продукція є найкращою у своїй категорії на ринку.
При цьому, в період завоювання визнання не обійшлося і без моментів, що ганьблять репутацію бренду. Так, у 2016 році спалахнув скандал навколо львівського ресторану Vapiano, який належить власнику ТМ Фрекен БОК Андрію Здесенку. Причиною конфлікту було те, що охоронець закладу вигнав на вулицю людину з діагнозом ДЦП, який рятував на Донбасі поранених бійців АТО. Як пізніше пояснив підприємець, охоронець ресторану помилково вважав Романа Кисляка п'яним і попросив його піти, вивівши із зали.
Історія бренду товарів для дому почалася з заснування компанії «Біосфера» у Дніпрі 1997 року. Тоді вона займалася дистрибуцією товарів закордонних торгових марок у сфері гігієни: Kotex, Huggies, Libresse, Bella, Nichols та ін.
2001 року дніпровська компанія вирішила розширити сферу діяльності та зайнятися продажем товарів для ведення домашнього господарства. Так було створено нову торгову марку з цікавою назвою та індивідуальним характером – Фрекен БОК.
Недовга співпраця з компанією «Ольвія» вказала на необхідність створення власного виробництва, зокрема для випуску кухонних аксесуарів нового бренду.
Першим підприємством став завод ККД у Дніпрі, відкритий у 2002 році. Він був найбільшим у той час: його площа становила 34 000 квадратних метрів. На території знаходилися виробнича частина, логістичний центр та офіс. Завод виробляв сміттєві пакети та вологі серветки.
2020 року підприємство пережило реновацію.
Отримуючи схвальні відгуки українських споживачів, бренд Фрекен БОК міцно закріпився на ринку, почав отримувати перші нагороди та призи. До 2006 року продукція марки експортувалася вже до багатьох країн ближнього зарубіжжя.
У 2007-2008 роках виникли серйозні труднощі з погашенням платежів корпорації «Біосфера» за міжнародними зобов'язаннями. Тоді у неї виникли проблеми із попитом на товар через економічну кризу. Також була велика проблема з постачанням вологих серветок до Бразилії. Серветки після виробництва були в ідеальному стані та гарній якості, але через недосконалу логістику в них з'являлися бактерії. Адже ніхто не зважав на те, що танкер може потрапити під температуру до +60 °С.
2007 року корпорація вирішує збільшити асортимент. Тому виникає потреба у відкритті нового підприємства. Так, у 2008 році було створено виробничо-логістичний комплекс європейського рівня «Термопласт». Він розташувався у селищі Летичів Хмельницької області на площі 6700 м кв.
У 2009 році відбувається відкриття виробничо-логістичного комплексу у Дніпрі, а відтак і розподільчого центру. Це значно покращує логістичні можливості корпорації.
У цьому ж році було створено новий бізнес-напрямок – Biosphere Professional, а 2010-го з'явився бренд «Вортекс» та цілий цех з виробництва вологих серветок «Смайл».
Крім того, продукція Фрекен БОК починає поставлятися до Вірменії, а потім Грузії та Азербайджану.
15px;">Підкорення європейського ринку
З 2012 по 2013 рік на ККД проходив аудит Walt Disney та Universal, внаслідок чого виробничий комплекс отримав сертифікат ISO 9001:2008. Це відкрило корпорації дорогу на європейський ринок. Тому одразу після запуску полімерного підприємства у Фастові відкривається також завод в Естонії у 2015 році. Він став першим закордонним підприємством, зосередженим на виробництві паперової продукції для європейських країн та України. На цей момент представництва «Біосфери» вже були відкриті у 25 країнах світу.
У 2017 році бренд Фрекен БОК відкриває для себе ринки Африки, а потім Скандинавії, Литви, Латвії, Естонії та Польщі.
У 2018 році Фрекен БОК потрапляє до Топ-100 найдорожчих брендів України, розмістившись на 23 позиції. Тоді вартість торгової марки оцінювалася в 93,7 млн. доларів.
У 2019 році відбувся ребрендинг Фрекен БОК і з'явився новий слоган, який відбиває місію бренду: "У твоїх руках турбота".
З 2018 по 2019 рр. корпорація обзаводиться новими марками – Smile baby та «ЛайКіт». Остання випускає кошти на догляд за домашніми тваринами на прогулянці.
У січні 2020 року «Біосфера» розпочала перше в Україні виробництво біорозкладних та компостованих пакетів для сміття. Стартував проект під назвою Go Green, що поєднує біорозкладну та органічну продукцію з мінімізованим впливом на навколишнє середовище. Так з'явилися біопакети для сміття Фрекен Бок.
Цього ж року корпорація почала випускати підгузки Bambik.
2020 року Антимонопольний комітет визнав Biosphere Holding Ltd винною у порушенні Закону «Про захист економічної конкуренції». Компанію звинувачували в отриманні контролю за корпорацією «Біосфера» внаслідок призначення Андрія Здесенка на посаду її генерального директора. На той час він уже обіймав посаду директора компанії Biosphere Holding Ltd без отримання відповідного дозволу органів АМКУ, наявність якого була потрібна. Тому на власника бренду Фрекен БОК та компанію Biosphere Holding Ltd Антимонопольний комітет наклав штраф у розмірі 255 000 гривень.
Після початку повномасштабного вторгнення РФ компанія «Біосфера» частково перенесла виробництво з Дніпра до західних регіонів України – Хмельницької області та Тернополя. Там було відкрито виробництво вологих серветок. Також на захід країни перенесли половину логістичних потужностей, щоби зменшити ризики знищення продукції ракетними ударами.
«Мене розбудив мій охоронець і сказав, що почалося… Дніпро одразу потрапив під удар. Було розбомблено аеропорт і кілька військових складів. Ми на це чекали, і ми готувалися. Ми підготували бомбосховища. Ми підготували все, що було потрібне для захисту людей. Тому не було паніки, а було розуміння того, що робити, як робити. Все було готове», – розповів Андрій Здесенко про перші дні вторгнення в інтерв'ю журналу Forbes Ukraine.
Сьогодні корпорація «Біосфера» зосередилася на експорті – його відновленні та відкритті ще одного підприємства в Європі. Розглядаються як новий будинок Польща, Словаччина, Румунія, Литва та навіть Туреччина. При цьому власник Фрекен БОК пообіцяв, що компанія не припинить випуск продукції в Україні після відкриття нового підприємства за кордоном. Місцеве виробництво залишиться задля забезпечення потреб внутрішнього ринку.
Місія корпорації «Біосфера» полягає у створенні високоякісної, інноваційної продукції для догляду за будинком та турботі про покупців, співробітників, спільнот, навколишнього середовища. Мета створення бренду Фрекен БОК співзвучна з місією компанії – задовольняти потреби різних груп споживачів та викликати позитивні емоції через виробництво передових товарів, які покращують якість життя, роблять її більш комфортною та повною фарб.
Місія «Біосфери» реалізується через власну бізнес-стратегію, якою йдуть всі бренди компанії, у тому числі Фрекен БОК. Це сталий розвиток, допомога дітям та повага до цінностей.
Стратегія сталого розвитку полягає у відповідальному ставленні до довкілля та навчання українського суспільства культурі поводження з відходами як із ресурсом. Бренд Фрекен БОК реалізує її так:
Також, не варто забувати, що продукція бренду Фрекен БОК випускається на заводах, де переробляються відходи з поліетилену. А промисловий комплекс у Фастові «Полігрін» призначений спеціально для переробки поліетиленових відходів, пластику та створення гранули вторинного поліетилену з мінімумом негативного впливу на довкілля.
Турботу про дітей корпорація «Біосфера» виявляє через спонсорство різноманітних дитячих благодійних фестивалів. Наприклад, у співпраці з БФ Kiddo компанія організовувала такі заходи, як Міста Професій, Charity Weekend, Мама+Я, Крила надії.
Крім того, регулярно проводяться благодійні ярмарки та інші заходи. Наприклад, запуск флешмобу в соцмережах на підтримку дітей із порушеннями слуху в рамках акції «Почуй турботу!» або національна виставка робіт 9-річної дівчинки із синдромом раннього старіння. Картина Іри Хіміч «Сказки оживають уночі» прикрасила ексклюзивну серію серветок «Смайл».
Основними цінностями бренду Фрекен БОК є ті, що визначають корпоративну культуру компанії-виробника.
«Біосфера» дотримується шести керівних принципів:
Ці принципи дозволяють міжнародній корпорації з 25-річною історією залишатися успішною, а її брендам – українською публікою.
Навесні 2019 року, через 18 років з моменту заснування марки Фрекен БОК, корпорація Біосфера зважилася на ребрендинг свого флагманського продукту. Були змінені не тільки елементи фірмового стилю та дизайн упаковки, але й те, що одразу не впадає у вічі – зокрема, філософія.
Раніше, до зміни позиціонування, Фрекен БОК уособлювала філософію господарювання. Якісні та прогресивні товари бренду дозволяли будь-якій господині швидко і легко впоратися зі збиранням та приготуванням їжі, а вільний час проводити на власний розсуд. Використання товарів давало можливість зайнятися чимось новим та цікавим, а не поринути у нудну та стомлюючу рутинну роботу. До того ж, широкий асортимент дозволяв господаркам знайти продукцію під будь-який смак та різний бюджет. Тому у продажах орієнтувалися на прихильних до сімейних цінностей жінок віком від 20 до 40 років.
Нова філософія , що втілилася у кожному продукті Фрекен БОК, звучала так: «У твоїх руках турбота». Цільова аудиторія розширилася. Тепер покупцями були не лише жінки-хазяйки, а й інші члени сім'ї, в якій кожен дбає один про одного.
У всіх будинках можна знайти продукцію бренду: пакети для сміття, засоби для миття посуду, приготування їжі або прибирання в будинку, які допомагають зробити життя комфортнішим, а піклування про близьких людей – приємнішим. При цьому дбати можна шляхом спільного приготування вечері, прогулянки з собакою, прибирання. Фрекен БОК стане помічником у спільних сімейних справах по дому, перетворивши їх на захоплююче заняття.
Просування нової філософії супроводжувалося флешмобом - #турботанечелендж. Бренд Фрекен БОК закликав людей надсилати фотографії та відео того, як вони піклуються про своїх близьких. Бонусом були цінні нагороди. Головний із них – поїздка до Львова. Рекламна кампанія знайшла свій відбиток і у відеоролику, який вийшов на екрани ТБ.
У бренді Фрекен БОК цікаво все: від назви до нового образу, яким він обзавівся, змінивши всю філософію. Але почнемо із самого початку.
Як згадувалося раніше, назва бренду з'явилася у 2001 році. І його автор обрав не побитий образ Попелюшки, яку, за версією казки, змушували прибирати будинок з ранку до ночі без відпочинку, а даму з характером, яка має більше спільного з українськими працьовитими господинями. Так з'явився бренд із колоритним фірмовим персонажем.
Фірмові персонажі – це універсальні герої, яких створюють для покращення комунікації бренду та споживача. Інформація від вигаданого героя краще сприймається цільовою аудиторією. Бренд стає більш пізнаваним, оскільки споживачі починають ідентифікувати фірмового персонажа з конкретними товарами та послугами.
Оновлений логотип бренду – це ім'я персонажа мультфільму, але без візуальної прив'язки до образу радянської домогосподарки. Справа в тому, що новому поколінню та молодим сім'ям Фрекен Бок не знайома. Тому вважали, що її зображення на логотипі навряд чи привертатиме увагу. До того ж, бренд прагне більш сучасного та серйозного оформлення.
Назва завжди пишеться кирилицею. Шрифт, що використовується, - великий, обтічної форми, без засічок і гострих країв. Перша частина нейма написана з великої літери «Фрекен», а друга складається повністю із великих «БОК». При цьому отвір у букві «О» оформлений у вигляді серця, що ще раз нагадує про основну ідею бренду.
Слова «Фрекен БОК» ефектно виглядають на синьому фоні не тільки завдяки великому розміру літер, а й колірному рішенню. Основні відтінки бренду: жовтий, червоний та синій.
Жовтим забарвлені самі літери. У цьому кольорі позитивні емоції. Жовтий – це сонце та гарний настрій. Він уособлює надійність та креативність.
Червоний обведені жовті літери. Таке обрамлення привертає увагу до назви, робить її більш чіткою та розбірливою. Завдяки червоному кольору збільшується можливість швидкої покупки.
Синій – це колір тіні від літер, що ніби падає на поверхню упаковки товару. Холодний відтінок символізує гармонію, спілкування, довіру – ті якості, які є ключовими для нової філософії бренду.
На блакитному тлі упаковки, як частина логотипу, розміщено значок зі слоганом: «У твоїх руках турбота». Напис обрамляє будиночок, який тримають у долоні. Цей невеликий малюнок вкотре нагадує, що зробити ваш будинок затишним може тільки Фрекен БОК.
Якщо ви хочете створити фірмового персонажа для свого бренду, звертайтесь до брендингової агенції WeLoveBrands. Наша команда професіоналів пропрацює всі елементи айдентики з нуля, складе брендбук, до дрібниць продумає візуальну частину та філософію бренду. Тобто, створить не лише яскравого персонажа, а й відомий бренд, який викличе довіру та позитивні емоції у вашої ЦА.
Щоб замовити створення бренду, зверніться до менеджерів агентства. Для цього скористайтесь номерами телефонів або месенджерами, вказаними на сайті.