Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
FedEx - одна з чотирьох глобальних компаній-лідерів у сфері доставки вантажів. Сайт компанії - fedex.com. Працює у 220 країнах, займає 70% ринку США та Канади, а також суттєву частину ринку Європи та Азії. Пріоритетні напрямки у роботі компанії - кур'єрська доставка та авіаперевезення великогабаритних, важких вантажів.
Історія компанії розпочалася у 1965 році, коли її майбутній засновник Фредерік Уоллес Сміт, а тоді студент Єльського університету, у своїй курсовій розробив нові принципи логістики у комп'ютерних компаніях.
На той час комп'ютери вже набули значного поширення, але були не дуже надійними. Усі запчастини та комплектуючі відрізнялися високою вартістю, мати на складі їх запас на випадок поломки могли лише одиниці. Збої завдавали істотних збитків.
У роботі Сміт розробив систему, яка дозволяла доставляти запчастини всього за одну ніч. В основу праці були знання, отримані під час військової служби у В'єтнамі. Тоді Сміт на практиці вивчив армійську систему доставки та зрозумів, що всі помилки, через які вантажі часто приходили невчасно та не за адресою, пов'язані з відсутністю центру управління авіаційними та наземними службами.
Ще одним недоліком у роботі вантажоперевізників було застосування багажних відділень пасажирських літаків, які літали у денний, комфортний для людей час. Вантажі на місце призначення потрапляли до ночі, для їх зберігання доводилося оплачувати склади та персонал. У авіаперевізників були відсутні власні кур'єрські підрозділи, що викликало ще більше незручностей та зростання вартості доставки.
Фредерік Сміт удосконалив ідеї своєї курсової роботи і дійшов висновку, що необхідно :
об'єднати всі етапи у єдину систему;
застосовувати спеціальні вантажні літаки, які б літали вночі;
Робити доставки посилок до ранку наступного дня "під двері" адресата.
За десять наступних років, за допомогою інвесторів та спадщини в кілька мільйонів доларів, Сміт трансформував сферу перевезень і створив першу службу доставки "first overnight" (першої або однієї ночі).
Зараз FedEx володіє авіапарком із 627 транспортних літаків і є першою за кількістю вантажних та п'ятою за загальною кількістю літаків компанією у світі. Штаб-квартира розташована у місті Хофддорп у Нідерландах, а основні вузли знаходяться у Німеччині, Франції та Бельгії. Крім літаків компанія володіє 25 000 мікроавтобусів і 6500 вантажівок і причепів.
Виторг FedEx у 2020 році склав приблизно $69 мільярдів, а чистий дохід — близько 1,3 мільярда доларів.
Історія компанії пов'язана з постійним розвитком та розширенням послуг:
1973 - покупка 33 легких пасажирських авіалайнерів Falcon. Після незначної реконструкції кожен транспортував близько трьох тонн вантажу на відстань до 3000 км. Вже в першу після початку роботи ніч чотирнадцять літаків доставили 186 посилок до 25 міст США.
1977 - після зняття заборони на використання реактивних літаків приватними компаніями FedEx придбала сім Boeing 727 вантажопідйомністю майже 21 тонну кожен.
1983 - вперше дохід компанії за рік перевищує мільярд доларів.
1984 - покупка глобальної служби доставки Gelco Express International з філіями
у 84 країнах. Початок роботи в Європі та Азії.
1989 - придбання експедиційної компанії Flying Tigers. Таке капіталовкладення дозволило увійти до 80 країн.
1990 - початок роботи в Польщі - першій країні Східної Європи.
1991 - перший досвід Express Freighter - доставки вночі зі США до Європи та Азії.
1997 - запуск навколосвітнього маршруту, що суттєво скоротило терміни доставки з Європи до Азії та на Близький Схід.
2009 - початок експлуатації перших 10 автомобілів на електротязі. Це зменшило викиди шкідливих газів на 90 тонн на рік.
2010 – відкриття нового складу у Німеччині, який працює на сонячній енергії.
2012 - початок доставки з нульовим викидом вуглецю в Європі.
Розвиток компанії відбувався у гострій боротьбі за лідерство з міжнародними логістичними службами.
Основні конкуренти FedEx :
DHL Express – лідер серед логістичних компаній. Заснована в 1969 році для доставки документів між Сан-Франциско та Гонолулу. Постійно активно розширювалася. З 2002 року працює у складі Deutsche Post, Німеччина.
United Parcel Service, Inc або UPS. Працює з 1907 року, штаб-квартира знаходиться в Сенді-Спрінгс, штат Джорджія, США. Компанія володіє власною авіакомпанією із 237 реактивними літаками. За добу доставляє 15 мільйонів посилок до 220 країн.
Blue Dart – кур'єрська служба, заснована 1983 року в Індії. Разом з DHL, FedEx та UPS займає основну частку світового ринку. У 2002 році вступила до ділового союзу з DHL.
Фредерік Сміт розробив чіткий бізнес-план і для його реалізації не побоявся ризикнути. Одного разу, коли компанії потрібно було сплатити витрати за паливо в сумі 24 тисячі доларів, а на рахунку було лише близько 5 тисяч, Сміт зняв усі гроші, поїхав у Лас-Вегас і виграв у блекджек 27 тисяч доларів.
Компанія постійно займається спонсоруванням різноманітних спортивних заходів та допомагає в зонах НП. Головні напрямки благодійності — безкоштовні транспортні послуги за надзвичайних ситуацій, фінансова допомога та волонтерська діяльність за стихійних лих, освітні програми та підвищення дитячої безпеки.
FedEx надав ЮНІСЕФ два літаки для надання гуманітарної допомоги людям, які страждають від голоду в Сомалі. Також компанія доставила 182 тонни калорійних продуктів для 6 тисяч дітей та харчування для 4 тисяч сімей. Спільно з благодійними організаціями "Heart to Heart" та "International Peace Corps" FedEx Express відправила близько 4 тонн коштів особистої гігієни до таборів біженців Ефіопії. Для жертв цунамі у Японії організація доставила 10 тонн гуманітарного вантажу.
FedEx також сприяє розвитку спорту та з 2015 року спонсорує Лігу Європи УЄФА – великий та престижний турнір 55 європейських команд. Також завдяки компанії 250 дітей змогли брати участь у змаганнях FedEx ATP Ball Kids 2019 з великого тенісу.
FedEx фінансує екологічні заходи та збереження цінних екосистем, стимулює раціональне використання ресурсів у трьох ключових сферах:
підвищення ефективності авіаційного та автомобільного транспорту;
використання бережливих технологій при будівництві будівель та об'єктів;
застосування еко-матеріалів та пакування з можливістю їх переробки.
2005 року компанія поставила перед собою амбітну мету – за 20 років знизити викид парникових газів на 50%. І у 2019-му досягла зниження викидів на 41%.
Ось результати зусиль FedEx в галузі екології у 2019 році :
# 1 З 2009 року викиди СО₂ знижено на 40%.
# 2 Заходи щодо економії палива та електроенергії скоротили викиди СО₂ на 3 мільйони тонн.
# 3 Завдяки модернізації літаків та впровадженню програми FedEx Fuel Sense витрати пального зменшено на 940 тонн.
# 4 Модернізація та ефективне управління витрат електроенергії заощадили 254 мільйони кВтг енергії. Це рівнозначно зменшенню викидів СО₂ на 184 тонни.
# 5 Сонячні електростанції компанії згенерували 23 мільйони кВтг.
# 6 Пакувальні матеріали виготовляються із повторно використовуваної сировини.
Сотні літаків та тисячі автомобілів, які доставляють посилки, спалюють колосальну кількість палива, а склади та офіси – електроенергії. Тому зусилля у сфері зниження навантаження на довкілля та зменшення шкідливих викидів — один із пріоритетів у роботі компанії.
Місія FedEx Corporation – надавати логістичні, транспортні та супутні бізнес-послуги з високою доданою вартістю. Вимоги клієнтів співробітники прагнуть виконувати з високою якістю у кожному сегменті.
Крім того, FedEx розвиває взаємовигідні відносини з членами своєї команди, партнерами та постачальниками. Безпека – пріоритет у всіх операціях. Корпоративна діяльність ведеться відповідно до високих етичних та професійних стандартів.
Візія FedEx — «бути динамічною та прогресивною кур'єрською службою, яка використовує технології та впливає на життя людей». Основними цінностями компанія вважає гнучкість, чесність, а також співвідношення ціни та якості. Вони допомогли FedEx налагодити довірчі стосунки із співробітниками.
Компанія славиться тим, що за час свого існування у команді не зафіксували жодного страйку. Під час страйку в UPS – головного конкурента FedEx на американському ринку – у 1997 році, FedEx отримала близько 800 тисяч додаткових замовлень. Співробітники працювали понаднормово та забезпечили своєчасну доставку посилок. Пізніше Фредерік Сміт відзначив їх преміями та листом з одинадцяти сторінок, у якому наголосив на радості від роботи в такій команді. Завдяки цьому випадку компанія на 40% збільшила свою присутність у США.
2000 року FedEx стала другим головним героєм художнього фільму. У кінострічці «Ізгой» співробітник компанії разом із вантажним літаком потрапляє в авіакатастрофу та проводить чотири роки на безлюдному острові. Море виносить на берег посилки з логотипом FedEx, і їхній вміст допомагає Чаку Ноланду вижити. А м'яч, який герой Тома Хенкса дістає з посилки, рятує його від депресії, стає його другом на час перебування на острові, надихає залишити його та врятуватися.
Може здатися дивним, що насправді FedEx нічого не платила творцям. Після прем'єри керуючий директор Гейл Крістенсен заявила: «Ми лише персонажі цього фільму. Це виходить за межі продакт-плейсменту».
Незважаючи на те, що фільм передає філософію компанії, головний герой уособлює найкращі ділові та особисті якості, керівництво FedEx вважає кінострічку не найкращою рекламою своїх послуг.
З «Вигнанником» пов'язаний ще один цікавий факт: волейбольний м'яч «Wilson» із фільму після закінчення зйомок керівник FedEx купив за 18 500 доларів.
Для миттєвої реакції зміни попиту перевезення FedEx постійно тримає у повітрі кілька порожніх літаків. Це єдині комерційні лайнери, що оснащені протиракетними засобами захисту.
Перший логотип поштової організації створили у 1971 році. Це був прямокутник, розділений похилою лінією з написом "Federal Express". Кольори лого – червоний, фіолетовий та білий – символізували силу, енергію та надійність. Крім того, червоний та білий – кольори американського прапора, символ патріотизму. Слово «Federal» у назві підкреслювало близькість до влади та додавало солідності.
1994 року логотип оновили. Він став простішим і динамічнішим. Щоб досягти оптимальної колірної гами та правильних пропорцій, дизайнери розробили 200 варіантів. Фіолетовий як основний колір компанії зберегли, додавши до нього помаранчевий. Ці відтінки символізують процвітання та престиж.
Завдяки загальному дизайну та білій стрілці логотип увійшов до числа найвідоміших емблем. В інтерв'ю діловому журналу Fast Company розробник зазначив: «Стрілка може позначати напрямок руху, швидкість і точність, і якщо вона залишиться прихованою, може виникнути елемент несподіванки, тобто «ага»!-момент».
Дизайн лого отримав понад 40 нагород, а журнал Rolling Stone у спеціальному додатку «Американські ікони», присвяченому своєму 30-річчю, у травні 2003 року визнав його одним із восьми найкращих логотипів за останні 35 років.
Якщо ви хочете отримати такий же унікальний та цікавий логотип, який зачепить вашу цільову аудиторію, звертайтесь до студії WeLoveBrands. Наші дизайнери розроблять концепцію і створять не тільки ефективний логотип , але й інші елементи фірмового стилю. Щоб запитати дизайнера і отримати консультацію, зателефонуйте нам або напишіть повідомлення в чат.