Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Disney за історію свого існування придбала Pixar, Marvel Studios, Lucasfilm та 21st Century Fox, випустила з десяток фільмів, що мали величезний успіх у прокаті, відкрила нові парки розваг Disneyland. Казковий замок, який глядачі бачать на заставках, дізнаються майже всі діти та дорослі на планеті.
Роль Уолта Діснея в житті американської та світової спільноти була настільки значною, що журнал Time включив його до списку 100 осіб століття як «творця анімаційної та мультимедійної імперії».
Про головні етапи сторічної дороги до тріумфу поділилися у статті брендингової агенції WeLoveBrands.
The Walt Disney Company - американська транснаціональна компанія в індустрії розваг. Працює у п'яти бізнес-напрямках: студії ігрових та анімаційних фільмів, медіамережі, парки, курорти, споживчі товари та інтерактивні медіа. До складу корпорації входять медіахолдинги ABC, ESPN, Pixar, Marvel, 20th Century Fox, National Geographic та Hulu. Компанія заснована у 1923 році та названа ім'ям засновника. Її штаб-квартира знаходиться у Бербанку у штаті Каліфорнія.
Disney знімає анімаційні та художні фільми, розвиває бізнес у сфері іграшок, розваг, морських круїзів, друкованих видань, музики, відеоігор та телеканалів, володіє та керує круїзними лайнерами та 12 тематичними парками.
Загальна кількість персоналу Disney у 2022 році перевищила 223 тис. Світовий виторг компанії склав $82,7 млрд, а чистий прибуток — $3,2 млрд. Ринкова вартість Disney перевищує $215 млрд.
До ключових конкурентів Disney входять :
у кіно та TV — студії Universal, Sony Pictures, Time Warner та Viacom CBS;
серед стрімінгових сервісів - Netflix та Amazon;
серед тематичних парків - Six Flags, Cedar Fair та Universal;
на ринку подорожей та туризму - Royal Caribbean, Carnival та Norwegian.
Сьогодні «Дісней» – одна з найбільших та найвідоміших компаній у світі. Входить до списку Fortune 500. Офіційний сайт: thewaltdisneycompany.com.
У 2016 році лондонська консалтингова компанія з оцінки та стратегії брендів Brand Finance назвала Disney «найвпливовішим брендом у світі». Крім того, компанія здобула 22 премії «Оскар» з 59 номінацій, встановивши рекорд із загальної кількості цих нагород в історії Американської кіноакадемії.
Найвидатніші досягнення та нагороди компанії :
сім перемог у різних категоріях Венеціанського кінофестивалю;
три премії "Золотий глобус", США;
премія «Еммі» у категорії «Кращий продюсер» за серіал «Діснейленд» у 1954 році;
спеціальна премія Сенату Берліна «За багаторічну підтримку фестивалю найкращими фільмами свого виробництва» на Берлінському міжнародному кінофестивалі 1954 року;
нагорода Давида ді Донателло «Найкраща закордонна постановка» за анімаційний фільм «Леді та бродяга» 1955 року;
премія "Honorary Life Member Award" Гільдії режисерів Америки у 1955 році;
премія «Золотий екран», Німеччина та Греммі, США;
два рекорди у Книзі рекордів Гіннеса — за найбільшу кількість Оскарів на рік у 1953 році та за найбільшу кількість номінацій на «Оскар» у 1968 році;
10 премій Laurel Awards американського журналу Motion Picture Exhibitor з 1958 до 1967 року.
У 1960 Дісней ще за життя отримав Зірку переможця на голлівудській Алеї слави, а в 1999 посмертно став володарем Grand Prix Special des Amériques за винятковий внесок у кінематографічне мистецтво. Нагороду отримала його дочка Дайан Дісней.
Засновник компанії Уолт Дісней у 1920 році почав працювати художником у рекламному агентстві Kansas City Film. Через два роки він разом з другом та талановитим аніматором Абом Айверксом заснував студію Laugh-O-gram Films і розпочав зйомки мультфільмів за сюжетами байок та казок.
З Діснеєм та Айверксом працювали відомі мультиплікатори Х'ю Харман, Рудольф Айзінг та Айседор Фреленг. У 1923 році компанія зняла перший короткометражний німий фільм «Країна чудес Аліси», де поєднувалися жива дія та анімація.
«Аліса» планувалася як дебютний фільм цілої серії, проте майже відразу після завершення фільму Laugh-O-gram Films збанкрутувала, а Дісней перебрався до Лос-Анджелеса, де жив його брат Рой, який хворів на туберкульоз. Разом вони відкрили Disney Cartoon Studio, яка пізніше отримає відому сьогодні назву The Walt Disney Company. Дісней також переконав Айверкса переїхати до Голлівуду.
Несподівано для творців "Аліса" стала хітом. Отримавши безліч замовлень на продовження фільму, компанія продовжувала знімати серію про Аліса протягом наступних чотирьох років.
В 1927 Дісней зняв перший сюжет циклу мультфільмів за участю персонажа Освальд Щасливий Кролик. Дистриб'ютор надав собі монопольне право на Освальда, тому Уолт придумав нового героя — Мортімера Мауса. Незабаром за порадою дружини він змінив ім'я персонажа Mickey Mouse. До речі, у 2000-х рейтинг впізнаваності цього милого мишеня становив 98% серед дітей віком від 3 до 11 років. Він став популярнішим, ніж Санта-Клаус.
Два фільми про Міккі Мауса — «Божевільний літак» та «Гаучо на галопі» були створені ще в німому форматі. "Пароходік Віллі" 1928 року був першою стрічкою Disney зі звуковою доріжкою. Фільм одразу став сенсацією.
Після перейменування в Walt Disney Productions в 1929 році компанія продовжила серію про Міккі Мауса і його друзів. «Кумедні симфонії» та інші мультфільми супроводжувалися класичними мелодіями та музикою Карла Столлінга – блискучого музиканта та автора великої кількості мультфільмів Disney та Warner Brothers.
Успіх надихнув Діснея на сміливий крок — 1934 року він розпочав зйомки другої в історії анімації повнометражної стрічки «Білосніжка та сім гномів». Якщо «Пароходик Віллі» був сенсацією, «Білосніжка» стала революцією в анімаційному кіно та доказом його ефективності у створенні повнометражних фільмів.
"Піноккіо" 1940 року, в якому складні персонажі були представлені в ретельній деталізації, на думку критиків став найвидатнішим досягненням Уолта Діснея. «Дамбо» 1941-го та «Бембі» 1942 року також визнані шедеврами за ефективне використання прийомів, які Дісней вперше об'єднав у «Піноккіо»: музичного ряду, комедійних, пафосних, страшних та пригодницьких елементів.
Період невдач почався 1941 року, коли аніматори студії оголосили тримісячний страйк. За рішенням Діснея тоді багато найкращих художників пішли у відставку. Натхненна атмосфера зникла і протягом наступного десятиліття Disney не змогла досягти рівня «Піноккіо» та «Дамбо».
Компанія зосередилася на коротких мультфільмах, документальних фільмах про природу та повнометражні кінострічки, в яких поєднувалися анімація та жива дія. «Попелюшку», «Алісу в Країні чудес» та «Пітера Пена» називали чудовими творами, але багато хто вважав, що їм не вистачає блиску та масштабу фільмів початку 1940-х.
Фільм «Леді та Бродяга» 1955 року став початком повернення до форми, але до цього часу Дісней приділяв більше уваги художнім фільмам, телевізійним постановкам та новому проекту – тематичному парку Діснейленд.
Дісней випускав рейтингові телевізійні шоу "Клуб Міккі Мауса", "Зорро" та "Подарунки Уолта Діснея", які з періодичними перервами виходили аж до закінчення 20 століття. Студія знімала високоякісні мальовані стрічки, такі як «101 далматинець», «Спляча красуня», «Вінні-Пух та медове дерево».
Художній фільм «Мері Поппінс» 1964 визнали найбільшим досягненням компанії за 20 років. Кінокартина була представлена у семи номінаціях та зібрала п'ять «Оскарів», у тому числі «За найкращу жіночу роль» у виконанні Джулії Ендрюс.
За мірками Голлівуду, Уолт Дісней був небагатою людиною — головною для нього була досконалість. Майстер казав: "Я знімаю фільми не для заробітку, я заробляю, щоб знімати більше".
Фінанси компанії не були в ідеальному порядку, коли Дісней помер 15 грудня 1966 від серцевого нападу, спровокованого раком легень. Проте його проекти забезпечили стійке майбутнє. За рік до смерті Дісней придбав 43 акри неродючої землі в центрі Флориди для своєї найамбіційнішої ініціативи — парку Walt Disney World Resort.
Парк відкрив Рой Дісней у 1971 році. Сьогодні цей проект щорічно приваблює понад 10 млн. гостей. Сам же підприємець помер у тому ж році. Причина смерті – крововилив у мозок. Тоді гендиректором компанії та головою правління вперше став не член сім'ї. Бізнес очолив Донн Татум – старший виконавчий директор та екс-президент Disney. До 1973 року в компанії працювало 23 тисячі осіб, а дохід становив 257 млн. доларів.
У 1970–1980 роках компанія зняла кілька відомих фільмів, проте найкращий прибуток приносила дистрибуція старих кінострічок і Disney World — один із провідних туристичних напрямків у світі. Топові аніматори пішли у 1977 році, і подальші роботи не змогли передати магію найкращих днів студії.
У цей період «Дісней» випустив такі кінострічки, як «Робін Гуд», який став найкасовішим на міжнародному ринку, «Втеча на Відьмину гору», «Рятувальники» – успішний анімаційний фільм, який зібрав у прокаті $48 млн, живий акторський мюзикл «Дракон» Піта», що став розчаруванням для компанії, та ін.
Відродженням бренду зайнявся зять Діснея Рон Міллер. Він розширив спектр продуктів компанії та заснував студію Touchstone Pictures, яка знімає кіно для дорослої аудиторії.
Touchstone випустила прибуткові та затребувані кінострічки «Сплеск», «Колір грошей», «Троє чоловіків і немовля», «Хто підставив кролика Роджера?», «Доброго ранку, В'єтнам», «Товариство мертвих поетів», «Красуня», «Батько невест» », «Ед Вуд» та «Заклинач коней».
1989 року Disney заснувала кіностудію Hollywood Pictures для випуску молодіжних фільмів, а 1993 року купила Miramax Films. Студія продюсувала такі хіти прокату, як «Кримінальне чтиво», «Розумниця Уїлл Хантінг» та «Закоханий Шекспір». 2010 року Disney продала Miramax групі інвесторів.
Останні десятиліття XX століття стали для Disney надзвичайно успішними. Анімаційний фільм «Русалочка» названий кінокритиками найкращою роботою Діснея за останні 40 років. Один за одним виходили анімаційні хіти - "Красуня і чудовисько", "Аладдін", "Король Лев", "Горбун з Нотр-Дама" та "Фантазія 2000".
Хоча ігрові та анімаційні роботи все ще є ключовим сегментом бізнесу компанії, сьогодні це лише частина багатьох успішних проектів.
Disney відкрила парки в Парижі, Токіо та Гонконгу, а також тематичні парки з інтерактивними аркадами віртуальної реальності Disney Quests у Орландо, Флориді та Чикаго.
2006 року The Walt Disney Company придбала акції Pixar Animation Studios на суму $7,4 млрд, зробивши її своєю дочірньою компанією. Disney та Pixar здійснили переворот у комп'ютерній анімації. Коли Disney вперше оголосила про угоду, аналітики поставилися до неї скептично. Багато хто вважав, що Disney заплатила надто високу ціну. Однак саме цей договір дозволив Disney утримати позицію провідного медіаконгломерату.
Анімаційні фільми Pixar з моменту виходу першої частини «Історії іграшок» у 1995 році зібрали у світовому прокаті понад $14,7 млрд, з яких $11,5 млрд вже після злиття з Disney. "У пошуках Немо", "Рататуй", "ВАЛЛ-І", "Вгору", "Історія іграшок 3", "Головоломка", "Коко" та "Історія іграшок 4" принесли студії премії "Оскар".
У 2009 році Disney купила Marvel Entertainment. Незабаром студія випустила серію супергеройських блокбастерів, сюжет яких розвивався в MCU - "Кінематографічного всесвіту Marvel". А «Месники», «Вартові Галактики» та «Чорна пантера» швидко стали найкасовішою франшизою в історії кіно.
Компанія випустила успішні рімейки анімаційних стрічок «Аліса в країні чудес», «Попелюшка», «Красуня і чудовисько», «Аладдін» та «Мулан». Фільм 2015 року із циклу «Зоряні війни» став суперхітом — «Пробудження сили» зібрало у прокаті понад $2 млрд, а іграшки франшизи принесли понад $700 млн.
У 2019 році Disney за рекордні $71 млрд придбала кінокомпанію 21st Century Fox, у тому числі студію 20th Century Fox та права на кінофільми. А ще вийшла на ринок стрімінгових сервісів.
Disney+ зібрав найвідоміші кінематографічні та телевізійні франшизи на одній платформі. У 2021 році кількість передплатників стрімінгового сервісу перевищила позначку 100 млн осіб. За прогнозами експертів, до 2026 року сервіс домінуватиме на світовому ринку стрімінгових платформ.
Місія The Walt Disney Company – розважати, інформувати та надихати людей по всьому світу. Основна мета компанії – стати одним із провідних світових виробників та постачальників розваг та інформації.
Значною фігурою біля керма Disney вважають CEO компанії Роберта Айгера. За його роботи капіталізація The Walt Disney Company збільшилася вп'ятеро. Disney придбала Pixar, Marvel Studios, Lucasfilm та 21st Century Fox, випустила з десяток фільмів, що мали величезний успіх у прокаті, відкрила нові парки розваг Disneyland.
Йому і бренду допомогли досягти успіху такі принципи та цінності :
Ризикуйте . Першою пропозицією Айгера на посту CEO Walt Disney була покупка Pixar. За півгодини до підписання контракту його намагалися відмовити від угоди. Але Айгер вирішив ризикнути – і рішення себе виправдало. Результатом спільної роботи компаній стали 13 анімаційних фільмів, які принесли близько 13,2 млрд дол.
Прагніть до досконалості . Айгер - прихильник японського стилю кодаварі (Колодів). Його суть полягає у відповідальному підході до своєї справи та уваги до деталей. Айгер упевнений, що саме перфекціонізм та позитивний настрій допомагають лідеру та його команді досягати визначних результатів. "Зупиняючись на "досить добре", намагаючись заощадити час і сили, ви робите продукт пересічним", - говорить Айгер.
Не втрачайте оптимізм . Айгер переконаний, що песимізм веде до параної. За його словами, у важкі часи слід дбати не лише про збереження бізнесу, а й про те, щоби працівники відчували свою користь. Не треба переконувати в хорошому, коли все погано, а необхідно разом прагнути кращого результату замість того, щоб думати про кінець.
А ще у Disney працює своя система. У компанії не можна почати щось малювати та сказати: «Я художник, я так бачу». Так, процеси тут творчі, але вони підпорядковані продуманим правилам. І, звичайно, успіхів Disney не було б, якби не талановиті аніматори, сценаристи та продюсери, які там працюють. У кожного з них особливе чуття. Вони знають, як розвеселити глядача, цікаво розповісти історію, інтерпретувати її, а також просувати.
За майже сторічну історію компанія Disney вісім разів змінювала свій логотип. У центрі першого, створеного в 1929 році, був зображений головний і найвідоміший персонаж того часу Міккі Маус.
1937 року у зв'язку з розширенням кола популярних героїв Міккі Мауса прибрали. На логотипі залишили лише ім'я засновника, яке виконали креативним розгонистим шрифтом. Буквена емблема виглядала намальованою від руки — так само, як на той час малювали анімаційні фільми.
1972-го змінюється шрифт лого. Лінії стають плавнішими, а літери – округлими та чіткими.
Логотип Disney був копією одного з особистих підписів Уолта Діснея. При цьому, малі «i» і «y» нагадували вуха та хвіст миші, служили відсиланням до головного героя мультфільму – Міккі Мауса.
Зображення казкового замку з'являється на емблемі 1985 року. Малюнок був чорно-білим, розділеним горизонтальними прозорими лініями. 2006-го замок вже виглядав більш реалістично – були промальовані дрібні деталі. Зараз здебільшого використовується шрифтовий логотип без зображення замку, а чарівний палац можна побачити у рекламі та на заставках до фільмів.
Сьогодні логотип Disney з'являється не тільки у титрах у кіно та на телебаченні, але й виконує маркетингові завдання, рекламуючи Disneyland та DisneyWorld.
Чарівний замок вперше з'явився в титрах «Чорного котла» і вже тоді виглядав дуже впізнаваним, адже нагадував замки «Сплячої красуні» та «Попелюшки».
Надихнув Уолта Діснея один із найкрасивіших замків світу – Нойшванштайн – замок баварського короля Людвіга II, розташований у Німеччині. Підприємцю настільки сподобалася споруда, що він вирішив зробити його символом своєї компанії.
Сам малюнок постійно трансформувався. Після виходу «Історії іграшок» аніматори почали готувати для кожного фільму свій варіант замку, який би відповідав сюжету. Наприклад, у "Малефісенті" він схожий на замок Кліффсайд, а в "Троні" - на місто вогнів.
З 1928 по 1947 рік Міккі Мауса озвучував сам Уолт Дісней, а образ Єви для фільму «ВАЛЛ-І» створив автор iPod та iPhone – старший віце-президент компанії Apple з промислового дизайну Джонатан Айв.
Інші дивовижні факти про Disney :
З 1930-х по 2020 рік компанія Walt Disney Pictures випустила понад 430 фільмів.
«Зоряні війни: Пробудження сили» 2015 року — світовий рекордсмен із касових зборів (понад $2 млрд).
Ремейк «Короля Лева» 2019 року став найбільшим анімаційним хітом із касовим збором у розмірі $1,66 млрд.
Проект «Білосніжка та сім гномів» 1937 року перевищив бюджет на 400%. Над ним працювали понад 300 аніматорів, художників та помічників. Він одразу став успішним, зібравши в прокаті $885 млн, і посів десяте місце серед найкасовіших американських фільмів усіх часів.
У період Другої світової війни Дісней за завданням урядів США та Канади робив агітаційні фільми. У 1942 році близько 90% співробітників компанії працювали над стрічками "Перемога за допомогою авіації" та "Виховання смертю: Становлення нациста". Дісней випустив кілька антигітлерівських короткометражок, які мали підняти бойовий дух людей. А фільм «Обличчя дер фюрера» за участю Дональда Дака отримав премію «Оскар».
Уолта Діснея та Сальвадора Далі пов'язувала багаторічна дружба. Вони переписувалися та разом зняли фільм.
Дісней залишається затребуваною компанією, випереджає інші розважальні та мас-медіа холдинги. Касові збори Disney б'ють рекорд за рекордом, мультфільми дивляться незліченну кількість разів, парки розваг переповнені людьми, а сервіс потокового мовлення Disney+ вже обійшов Netflix.
Уолту Діснею приписують фразу: "Якщо ви можете мріяти про це, ви можете це зробити". Історія життя великого аніматора та неймовірний успіх його компанії – наочне підтвердження цієї теорії.
За кожним успішним брендом стоїть відомий візуальний образ. Для створення унікального фірмового стилю, логотипу та рекламних матеріалів для вашого бізнесу, які відрізнятимуться від конкурентів та підвищуватимуть довіру клієнтів, звертайтесь до студії WeLoveBrands. Щоб обговорити ваш проект, зв'яжіться з нами по телефону або напишіть у месенджерах.