→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Chanel – бренд на віки

836

Оцінили: 190

Зміст:
Розмір шрифту:

Chanel – бренд на віки

Chanel – це один із найбільш популярних та впливових брендів у світі. Це зразок вишуканого стилю та елегантності. Багато модниць мріють про сумочку, сукню, туфельки або знамениті парфуми Шанель.

 

Засновницею бренду є Габріель Коко Шанель – яскрава особистість, сильна жінка, безкомпромісність та характер якої допомогли їй влаштувати революцію у світі моди. Завдяки бренду складні вбрання на базі корсетів та ліфів замінили більш функціональні та витончені, які водночас красиво підкреслювали фігуру.

Chanel – бренд, який змінив світ моди

Бренд Chanel родом із Франції. Компанія випускає одяг, аксесуари, парфумерію та косметику для жінок. Стала добре відома завдяки маленькій чорній сукні та духам Chanel No5.

Марка існує на ринку вже понад сто років. Була заснована 1910 року в Парижі Коко Габріель Шанель. На даний момент власниками є Ален Вертхаймер та Жерар Вертхаймер.

По всьому світу налічується понад 300 брендових бутіків. Щорічний оборот становить близько $1,089 млрд. За даними 2019 року, в компанії налічується 27 713 співробітників.

Своїми головними конкурентами бренд вважає Bvlgari, Cartier, Dior, GF Ferre, Versace, Hermes, Louis Vuitton.

Офіційний веб-сайт Chanel – www.chanel.com

chanelchanel

Досягнення Chanel

Завдяки своїй засновниці Коко Шанель бренд прославився нестандартними модними рішеннями і здійснив революційний прорив у fashion-індустрії.

Яскраві рішення, які прославили бренд :

 

chanel Під назвою «Chanel No.5» у 1921 році компанія вперше випустила парфум, не схожий по запаху на квітку чи іншу рослину. Духи мали свій неповторний аромат.


chanel У парфумі Chanel No.5 вперше у світі використовували синтетичні ароматичні сполуки – альдегіди.


chanel Компанія випустила маленьку чорну сукню та твідовий костюм, які й досі є візитними картками модного будинку.

 

Вироби бренду Шанель вже багато років можна побачити на першій леді різних країн світу. Серед них Ненсі Рейган, Жаклін Кеннеді, Маргарет Тетчер, принцеса Діана, принцеса Монако Шарлотта Казірагі та багато інших.

chanel

У рекламних кампаніях Chanel брали участь Мерилін Монро, Кіра Найтлі, Ванесса Параді, Кейт Мосс, Ніколь Кідман, Катрін Денєв, Емма Вотсон та інші. Також Бред Пітт був першим чоловіком, який знявся у рекламі відомого бренду.

Благодійність

Компанія не залишається осторонь глобальних проблем. "Шанель" організовує благодійні вечері, присвячені вирішенню різних глобальних проблем. Наприклад, бренд влаштував захід у будинку глави Universal Studios Рона Майєра. Усі гроші, зібрані під час вечері, пожертвували на дослідження океану та захист підводних мешканців.

Також Chanel створив Фонд для підтримки жінок у всьому світі. Він орієнтований поліпшення соціальних та економічних умов життя жіночої половини людства. Фонд фінансово підтримує соціальні організації, які мають на меті розширити права та можливості жінки в сучасному соціумі.

Історія Chanel: стильні капелюшки, стиль Коко та світове визнання

Засновниця Chanel Коко Шанель народилася 1883 року в Сомюрі. У 12 років дівчинка залишається без матері. Оскільки батько не захотів виховувати дітей поодинці, Коко разом із сестрами потрапляє до притулку. Там вона під керівництвом черниць навчилася шити.

У 18 років Коко працювала швачкою в ательє, а у вільний від роботи час співала в кабарі. Якось там її помітив французький аристократ Е. Бальсан. Незабаром у них почалися стосунки і Шанель переїхала жити до нього.

В 1909 Коко вирушила до Парижа і вже в 1910 відкрила свій перший магазин. Вона заснувала його у квартирі Бальсана. До того ж почала свій бізнес не з суконь чи парфумерії, а з капелюшків. У неї їх охоче набували знайомі Бальсана.

chanelchanel

Тоді капелюхи зазвичай рясно всипали камінням і прикрашали пір'ям, але це не подобалося Коко. Тоді вона створила нові моделі з мінімумом декору та неширокими полями. Такі капелюшки припали до смаку місцевим мешканкам.

Тут Коко познайомилася з англійським промисловцем А. Кейпелом і почала з ним романтичні відносини. Він помітив у дівчині підприємницьку жилку та вирішив інвестувати кошти у її бізнес. У 1910 році він сприяв купівлі площі в 31 будинку на вулиці Камбон в Парижі. Але оскільки там уже було відкрито інший магазин одягу, Коко не дозволили відкрити там ательє.

Перші кроки до всесвітнього визнання Коко Шанель зробила 1912 року. Тоді актриса театру Габріель Дорзіат одягла капелюшки початківця кутюр'є в п'єсі Фернана Нозьєра «Bel Ami».

Як Коко Шанель перевдягала жінок

У 1912 році Коко відкрила бутік у Довілі, в якому представила простий, але елегантний одяг зручного крою.

У той період спортивний одяг прет-а-порте для жінок часто був некомфортним, а стильні і не сковуючі рухи костюми від Шанель сподобалися французьким модницям. Також у бутику можна було придбати капелюшки, куртки, блейзери, спідниці, блузи та светри.

chanel

За часів Першої Світової війни Коко Шанель з метою економії коштів почала використовувати під час пошиття нарядів трикотаж джерсі. Це було несподівано для поціновувачів моди, оскільки до цього таку тканину застосовували лише при виготовленні чоловічої спідньої білизни, панчішно-панчішних виробів. Також багато хто вважав її тканиною для бідних. Але Шанель вдалося зробити її популярною, акцентувавши увагу на легкості та м'якості.

Дизайнерка робила практичні речі, що було дуже актуально під час війни.

У 1915 та 1917 році журнал Harper's Bazaar зазначає, що бренд Шанель з'явився у списках покупок кожної дівчини. У ті роки в бутіку можна було придбати повсякденні сукні та пальта, а також вечірні вбрання. 1915-го Коко відкриває ще один магазин, який через рік став настільки прибутковим, що кутюр'є вдалося відшкодувати інвестиції Кейпелу.

1919 року бренд Chanel був зареєстрований офіційно.

chanel

У 1921 році Коко Шанель випускає свій перший парфум. Духи Chanel № 5 досі залишаються класикою парфумерії. Головна ідея аромату – відображення впевненої в собі жінки, яка привертає увагу чоловіків, але залишається недосяжною. Композиція парфумів складалася з 80 інгредієнтів.

У 1924 році презентувала лінію прикрас, через рік – жіночий кардиган, а ще через рік – та найменша чорна сукня.

Шанель зробила модними плісовані спідниці, двокольорові туфлі та біжутерію. За словами Коко, золото і дорогоцінне каміння могли носити все, оскільки це не вимагало почуття стилю, а ось біжутерію надінуть лише ті, хто має відмінний смак.

Шанель також деякий час розробляла костюми для російського балету та Голлівудського кінематографа. Однак довго це не тривало. А ще вона створювала вбрання для французьких фільмів.

У 1932 відбулося відкриття виставки ювелірних виробів від Chanel. Її присвятили алмазам. Деякі прикраси досі залишаються легендарними.

Друга половина 30-х років для бренду Шанель виявилася не дуже вдалою. Конкуренція збільшилася, і Коко почала губитися серед інших дизайнерів. Щоб хоч якось реабілітуватися у світі моди, Шанель погодилася співпрацювати із Жаном Кокто. Вона розробила костюми для його п'єси «Едіп Рекс», але публіка їх розкритикувала та висміяла, порівнявши з муміями.

Також кутюр'є спроектувала костюми для балету Russes de Monte Carlo. Але через те, що розпочалася Друга Світова війна, балет закрили.

Модний будинок Chanel під час війни

У 1939 році з початком Другої світової війни Коко закрила свої бутіки та зупинила виробництво. Усі працівники втратили роботу. У той же час вона познайомилася з бароном Гансом Ґюнтером фон Дінглагеном, у якого попросила допомоги у питанні звільнення свого племінника, взятого німцями в полон. Він працював у військовій розвідці та допоміг Коко. Потім вони почали роман.

chanelchanel

У книзі "У ліжку з ворогом: таємна війна Коко Шанель" описано, що під час війни Шанель співпрацювала з німцями. Вона навіть вважалася у німецькій розвідці, успішно виконала понад 10 шпигунських місій.

Після війни Франція пригадала Коко Шанель її провини. Кутюр'є звинуватили у колабораціонізмі та заарештували. Але в 1944 році завдяки допомозі Уінстона Черчілля, її випустили з умовою, що вона виїде з країни. Шанель переїхала до Швейцарії і мешкала там до 1953 року.

Битва за парфумерію

Партнером Шанель з випуску парфумів був П'єр Вертхаймер. З початком війни він виїхав із сім'єю до США, що дозволило Коко повністю контролювати виробництво парфумерії. Але після закінчення військових дій все кардинально змінилося – вона змушена була виїхати з країни, тоді як її партнер повернувся до Парижа.

Шанель намагалася відсудити у Вертхаймера виробничу лінію, але він передав її другові. Тоді Коко пішла на інший крок – запустила власне виробництво парфумів. Це становило загрозу бізнесу Вертхаймера, тому він пішов на компроміс, виплативши Шанель відступні, пообіцявши 2% від усіх продажів парфумерії та оплачуючи всі її витрати (від шпильок та шпильок до відпочинку).

Повернення Шанель та відродження бренду

До Франції Коко Шанель повернулася у 70-річному віці. Це сталося 1953 року. У цей час у світ моди почали входити чоловіки. Крістіан Діор, Крістобаль Баленсіага та інші дизайнери домагалися визнання та успіху. А ось Шанель їхній стиль зовсім не подобався – вона вважала їхній одяг незручним.

Тоді Коко випустила ексклюзивну колекцію прикрас, а також поновила виробництво твідових костюмів.

chanelchanel

Успіх почав повертатися до компанії лише 1954 року. П'єр Вертхаймер проспонсував відновлення модного будинку Шанель. І незважаючи на те, що французам не дуже сподобалася нова колекція, у США та Великій Британії вона викликала захоплення.

Однією з "легенд" Шанель стала особлива модель шкіряної сумки, названа за датою випуску - 2/55. Прямокутна, стьобана, на ремінці – досі залишається у тренді.

У п'ятдесяті роки Коко Шанель відновила свою першість у модній індустрії. У цей же період вона презентувала перші парфуми для чоловіків Chanel - Pour Monsieur. Його випускали також під назвою "A Gentleman's Cologne". Він швидко завоював популярність серед чоловіків.

У 1957 році нова колекція Шанель здобула нагороду на Fashion Awards у Далласі. Цього року Коко представила легендарну модель човників та бежеві туфлі із чорним носком.

У 50-60-х роках Коко Шанель почала підкорювати Голівуд. Chanel швидко сподобався Елізабет Тейлор, Одрі Хепберн та першій леді Америки - Жаклін Кеннеді.

У 60-ті Шанель відмовилася впроваджувати міні-спідниці і через це бренд став менш популярним.

chanel

Chanel після смерті Коко

10 січня 1971 року Габріель Бонер Шанель померла. До кінця своїх днів вона продовжувала створювати шедеври. Наприклад, у 1966-1969 кутюр'є розробила форму для стюардес грецької авіакомпанії Olympic Airways. Раніше така унікальна нагода випадала лише П'єру Кардену.

Після смерті видатного дизайнера компанію очолили Філіп Гібурж, Жан Кезубон та Івонн Дудель. Але незабаром контрольний пакет акцій Chanel придбав син П'єра Вертхаймера - Жак.

У 1974 році бренд випускає туалетну воду Cristalle, яка була розроблена за Коко. Цього ж року компанію очолює Ален Вертхаймер. 1978 рік став роком поширення бренду по всьому світу.

chanel

Через те, що в США Chanel № 5 продавалися погано, Ален скоротив кількість точок продажу з 18 тис. до 12 тис. Після штучно створеного дефіциту продаж легендарного парфуму різко покращується. Також Вертхаймер залучає Мерилін Монро та Одрі Тоту для участі у рекламній кампанії Шанель. У 1981 році випускають новий парфум для чоловіків під назвою «Antaeus».

Нова ера в історії Chanel

1983 року головним дизайнером модного будинку стає Карл Лагерфельд. Він надихався тими ж модними мотивами, що й Коко, тому зберіг її унікальний стиль, при цьому трохи омолодивши його. Тому "родзинки" бренду продовжували радувати покупців, але вже у виконанні Карла. У нових колекціях Лагерфельд почав експериментувати із матеріалами.

У 80-ті у світі з'явилося понад 40 бутіків Шанель. 1984 року вийшов парфум під назвою Chanel Coco Eau de Parfum. Аромат популярний і досі.

У 1987 році Chanel презентували світові годинник, а наприкінці 80-х головні офіси бренду перемістилися до Нью-Йорка.

На початку 90-х років продажі почали падати, але вже за кілька років їхній рівень повернувся на круги своя.

1994 року товарообіг компанії становив 570 млн євро, а чистий прибуток — 67 млн євро.

chanelchanel

У 1996 році Шанель придбали бренд купальників Eres та британського виробника мисливської зброї Holland & Holland. У тому ж році на ринку з'явився жіночий парфум Chanel Allure. Він настільки сподобався споживачам, що вже 1998 року Шанель випустили чоловічу версію аромату Allure Homme.

В 1999 Ален запустив лінійку Chanel по догляду за шкірою. Потім було представлено круїзну лінію одягу. Цього року бренд також презентував захисні окуляри та оправи від Chanel за договором із Luxottica.

У 2000-і роки Шанель керували Ален Вертхаймер та Франсуаза Монтеней.

У 2000 році будь-який бажаючий міг придбати годинник від Chanel під назвою J12.

У 2001 році бренд став власником швейцарської компанії з виробництва годинників Bell & Ross. Паралельно з цим в Америці відкрилися бутіки, де можна придбати лише аксесуари. Також Chanel запустив колекцію чоловічого одягу.

У 2002 році на світ з'явився парфум Chance. Модний будинок у цей же час засновує компанію Pataffection, що складалася з п'яти ательє з різними напрямками.

2003 року Chanel випустив парфуми Coco Mademoiselle, а також запустив лінійку одягу для молоді BC Wear. Chanel Haute Couture тим часом стає настільки популярним, що компанія відкриває ще один бутік на вулиці Камбон у Парижі.

chanel

2003 також став роком завоювання азіатського ринку. Спочатку відкривається величезний бутік у Гонконгу, Китай, потім Chanel з'являється у Японії.

У 2007 році генеральним директором Chanel була Морін Шіке, а в 2016 її місце зайняв Нік Хохланд. У 2018 році штаб-квартира бренду було перенесено до Лондона.

У лютому 2019 року вмирає Карл Лагерфельд. Новим креативним директором призначають Вірджинію Віард.

Стиль Шанель - це сукні міді без корсетів, брючні костюми, в яких комфортно, жакет, що виділяє талію, і маленька чорна сукня, що стала легендарною. Весь одяг виготовляється з натуральних матеріалів без використання хутра та шкіри, а також має простий декор та витончені лінії.

Маркетингова стратегія бренду

З самого заснування модного будинку залучення селебріті до рекламної кампанії було головним способом просування Chanel. У розкрутці брали участь багато знаменитостей, наприклад, Ніколь Кідман, Одрі Тоту, Кароль Буке та інші. Для зйомки рекламних роликів та дизайну реклами часто запрошували легендарних художників та режисерів, таких як Енді Уорхолл, Люк Бессон, Рідлі Скотт.

Також прийнято вважати, що одна із застав популярності Шанель на ринку — це простота. Коли вся парфумерія розливалася в хитромудрі пляшечки, флакон для парфумів від Шанель був надзвичайно простий. Аналогічно і з одягом – усі моделі були стримані, вишукані, без зайвого декору.

1999 року бренд вибрав для себе незвичайний спосіб просування – у кінотеатрах на романтичній комедії «Ноттінг Хілл» запустили рекламний ролик. Після кіносеансу 79% глядачів змогли назвати бренд, а 88% описали сюжет реклами.

Наприкінці 2000 року Шанель запустили рекламну кампанію у глянсових журналах і повністю зникли з телебачення.

Особливість Chanel полягає в тому, що керівництво бренду навідріз відмовляється робити його універсальнішим.

Компанія, як і раніше, залишається вірною французькому елегантному шику. А в наші дні, коли багато марок починають співпрацю з Китаєм для оптимізації торгівлі, бренд залишається осторонь і зберігає високу якість та унікальність.

У 21 столітті Chanel активно розвиває свої акаунти у Twitter, Facebook, Youtube. Також останні новини про бренд можна знайти на офіційному сайті.

Місія та цінності Chanel

Chanel залишається на піку модного Олімпу завдяки тому, що бренд вірний своїм цінностям та ідеям. У наші дні вони збережені у тому вигляді, у якому їх створила неповторна Коко.

Основні цінності підприємства :

 

chanel Бренд відомий багатьом, але мало кому доступний

Про Шанель знають майже всі, багато хто мріє його носити. Але добре розбиратися в ньому і набувати можуть лише одиниці. Компанія створює репутацію унікальності та таємничості, обмежує коло покупців.

 

chanel Відданість своїм принципам

Протягом багатьох років Chanel залишається винятковим та ексклюзивним. Бренд є незалежним від одноденних трендів. Він пам'ятає про своє коріння і залишається нев'янучою класикою вже понад 100 років.

 

chanel Увага до деталей

Компанія завжди приділяє увагу найдрібнішим деталям. Наприклад, у справжньому піджаку від Шанель ідеально прямі лінії зберігаються завдяки золотим ланцюжкам, які вшиваються в рядок.

 

chanel Ідеально вивірений шик

Ще в минулому столітті Коко Шанель розробила легенди світової моди – маленьку чорну сукню, костюм з твіду, сумку 2/55 та парфум Chanel No.5. Бренд досі випускає та розвиває ці моделі, залишаючи їх витонченими та ідеальними.

 

Місія бренду Chanel полягає в тому, щоб замінити гламурні речі, що часом викликають, на більш елегантні та повсякденні.

chanelchanel

Однією з особливостей бренду є рідкісний випуск парфумів (раз на кілька років). Одного разу маркетолог Шанель пояснив це тим, що компанія так чинить, щоб не заплутати покупця. З Chanel споживач завжди знатиме, чого йому чекати. Це дозволяє купувати продукцію бренду в будь-якому віці та в будь-яку епоху.

Витончений фірмовий стиль Chanel

Основна особливість бренду Chanel полягає у витонченості та елегантності кожного елемента фірмового стилю. Головна деталь айдентики компанії – логотип, який має свою історію та особливості.

За весь час існування модного будинку особливого ребрендингу не проводилось. Здійснювалися лише незначні зміни, але основний знак залишався незмінним.

Вперше лого постало перед покупцями на упаковці парфуму Chanel No.5 у 1925 році. Після цього емблему наносили на всі товари компанії. Протягом тривалого часу клієнти вважали, що логотип складається з віддзеркаленої великої літери прізвища Коко. Але насправді цей символ було взято з вітража монастиря, де деякий час жила Шанель.

chanel

На початку 40-х під основною емблемою почали зображати напис Chanel.

У 50-ті роки фірмовий символ оформили у коло. Також залишили напис-назву бренду. Але тільки цього разу його розташували над головним знаком. Цей варіант логотипу використовується модним будинком до цього дня.

Яскраві факти про Chanel

  1. У 2018 році модний будинок Шанель повністю відмовився від використання натурального хутра та шкір тварин.

  1. У 2008 році Карл Лагерфельд презентував дизайн п'ятиєврової монети із зображенням Коко Шанель. Усього випустили 99 таких золотих монет вартістю 5 900 євро кожна, а також 11 000 монет із срібла вартістю 45 євро кожна.

  1. У 90-ті бренд почав нумерувати фірмові сумки. Оскільки на ринку з'явилося безліч копій, Chanel був змушений вжити відповідних заходів, щоб оригінал можна було легко відрізнити.

  1. Після того, як Коко розробила дизайн маленької чорної сукні, з'явилися чутки про те, що вона вибрала чорний колір через те, що перебувала у скорботі. Така думка з'явилася, оскільки приблизно в цей час коханий чоловік Шанель Артур Кейпел помер під час автокатастрофи.

  1. У 1926 році журнал Vogue порівняв легендарну сукню з автомобілем Ford T, так як обидві позиції були універсальні і користувалися шаленою популярністю в ті часи.

  1. Коко фінансово підтримувала Пабло Пікассо та Сальвадора Далі.

  1. Коко Шанель стала єдиним дизайнером у світі моди, яка потрапила до списку 100 найвпливовіших людей ХХ століття за версією видання «Тайм».

Завдяки правильній побудові бренду, унікальному фірмовому стилю та індивідуальності, Chanel став всесвітньо відомим модним будинком. Вже понад сто років компанія залишається на слуху у споживачів і не втрачає своєї індивідуальності.

Щоб ваш бренд став популярним та викликав інтерес у цільової аудиторії, важливо грамотно його оформити. І ми, WeLoveBrands, готові допомогти цьому. Розробимо для вашого бізнесу унікальний фірмовий стиль , нейм, логотип , дизайн упаковки та сайту, щоб ви змогли виділитися на тлі конкурентів. Для отримання консультації та уточнення деталей зателефонуйте нам або напишіть повідомлення в чат.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 190

Середня оцінка 4.4 / 5