Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Все почалося в Англії в місті Бейзінгсток, коли учень драпірувальника Томас Берберрі вирішив розробити матеріал, який ефективно захищав би від примх погоди і був зручним у носінні.
А сьогодні Burberry ("Барберрі") - топовий британський преміальний виробник одягу, аксесуарів та парфумерії, типовий представник "англійського стилю вищого класу". Його культовий картатий принт став одним із найвідоміших візерунків у світі моди.
З моменту заснування в 1856 компанія пройшла захоплюючий шлях від окопів і полярних експедицій до подіумів і навіть футбольних стадіонів. Вся історія бренду - це історія британської моди, що послідовно розгортається. Найцікавіші факти про Burberry та його розвиток зібрали у цій статті.
Компанію заснував Томас Барберрі у 1856 році. Це сталося у місті Basingstoke, Великобританія. Сьогодні кількість фірмових точок продажу Burberry досягає приблизно 480, роблячи бренд одним з найбільших світових виробників преміального модного одягу.
"Барберрі" посідає десяте місце серед брендів класу люкс. Це єдиний британський виробник престижної продукції, якому вдалося увійти до топ-10 світового рейтингу.
Burberry пройшла реєстрацію на Лондонській фондовій біржі Штаб-квартира компанії зараз знаходиться в Лондоні, а кількість співробітників складає більше 9 000. До асортименту входить готовий одяг, взуття, аксесуари, годинники, вироби зі шкіри та парфумерія.
Бренд відомий своїм культовим плащем, який створив Томас Барберрі. Аксесуари — найприбутковіша група товарів, що принесла компанії в 2020 році близько £0,95 млрд. Ця лінійка складається з широкого кола продукції: від сонцезахисних окулярів, гаманців та парасольок до товарів для дому, таких як ковдри та свічки.
Основна цільова аудиторія бренду – жінки з високим доходом. У 2020 році виручка від продажу товарів для жінок надійшла у розмірі £0,8 млрд. Сукупна вартість компанії на той час оцінювалася в $4,8 млрд. Загальний дохід Burberry у 2021-му склав £2,3 млрд.
Загалом світовий виторг компанії за період з 2005 по 2022 рік зріс майже вчетверо — з £716 млн до £2,83 млрд.
Основні конкуренти Burberry - Chanel, Dior, Gucci, Armani, Prada, Versace. Офіційний сайт компанії: www.burberry.com .
Досягнення Burberry у створенні модного та туристичного одягу неодноразово відзначалися нагородами. Ось основні з них:
2009 рік. Крістофера Бейлі, на той час головного креативного директора компанії, назвали дизайнером року на щорічній премії British Fashion Awards. Це було подвійне свято для Burberry – модний лейбл також отримав нагороду Designer Brand, яка закріпила за компанією статус лідера галузі.
2013 рік. На British Fashion Awards 2013 компанія та Крістофер Бейлі отримали дві нагороди – «Дизайнерський бренд року» та «Дизайнер чоловічого одягу року» за лінійку Burberry Prorsum.
2017 рік. Burberry відзначили нагородою ELLE Style Award 2017 як найкращий британський бренд року.
2019 рік. "Барберрі" отримала премію "Розкіш із серцем". Її присуджують бренду, «найбільш прихильній справі покращення миру» за ініціативи у сфері сталого розвитку. Цього ж року Ріккардо Тиші, креативний директор Burberry, який змінив дизайнера Крістофера Бейлі, був удостоєний нагороди Fashion Innovator – щорічної премії Innovator Awards 2019 газети Wall Street Journal.
2020 рік. Fashion Awards 2020, який пройшов в онлайн-форматі, відзначив премією Рікардо Тіші та Burberry за відданість інклюзивності та благодійні ініціативи на користь лікарень під час пандемії.
2021 рік. Сюжет Burberry Festive режисерського квартету MEGAFORCE отримав низку нагород за створення візуальних ефектів від D&AD, Cannes Lions та Clios.
Вже цього року компанія Burberry стала переможцем конкурсу British Arrows 2022 у номінаціях «Кращий рекламодавець» та «Реклама року», отримала золото у категоріях «Візуальні ефекти», «Мода та одяг», а також срібло у категоріях «Колорист», «Режисер» » та «Креативне використання музики».
З дня заснування "Барберрі" пережила моменти слави, успіху та падінь. Сьогодні це стабільний та популярний бренд із багатомільйонною армією прихильників.
У 1856 році 21-річний підмайстер одного кравця Томас Барберрі запустив свій перший магазин у місті Бейзінгсток. Цей рік вважають моментом зародження бренду. Бізнесмен-початківець сконцентрував всі зусилля на створенні водонепроникного одягу для активного відпочинку і повсякденного верхнього одягу. Через п'ять років у його компанії працювало 70 людей.
У 1878 році Барберрі відкрив більшу фабрику. Тут шили не лише спортивний та верхній одяг, а й військову форму для британської армії.
Через рік компанія розробила габардин — інноваційну зносостійку, водозахисну та повітропроникну тканину, в якій тонку бавовняну пряжу до плетіння піддають гідроізоляційній обробці. Винахід справив революцію в непромоканому одязі — до цього він був важким, незручним і абсолютно немодним.
Оцінивши перспективи тканини, Томас Барберрі відправив свого сина приймати замовлення на плащі у елітних мешканців лондонського готелю Jermyn Street. Побачивши, що верхній одяг має попит, комерсант відкрив у 1891 році магазин на центральній лондонській вулиці Haymarket.
Популярність габардину стала настільки високою, що в 1893 полярний дослідник і лауреат Нобелівської премії доктор Фрітьоф Нансен взяв з собою цю тканину в експедицію за Полярний круг.
Пізніше «Барберрі» стала постачальником спорядження для першої успішної експедиції Роальда Амундсена на Південний полюс, а через три роки — для походу Ернеста Шеклтона через Антарктиду. 1924 року в габардиновому жакеті британський альпініст Джордж Меллорі спробував підкорити Еверест.
У Першу світову війну габардинові тренчі захищали британських офіцерів від дощів та вологи. Після закінчення війни плащі стали популярними серед цивільного населення.
1900 року компанія вийшла за межі Великобританії, відкривши свій магазин у Франції. За рік з'явився логотип Burberry. 1908-го екіпірування з габардину бренду використав Едвард Мейтленд для польоту на повітряній кулі, в ході якого вдалося встановити світовий рекорд. З 1910 року компанія почала пропонувати одяг для жінок.
У 1921 році Burberry зареєстрував патент на триколірну клітку на бежевому фоні. Вперше цей візерунок використовували у 1920-х роках у підкладках верхнього одягу. Незабаром клітина перетворилася на візуальний бренд із безліччю шанувальників у вищому британському суспільстві та королівській родині. А в 1967 році почали робити шарфи та парасольки з цим візерунком. Сьогодні бежевий фон з чорними, білими і червоними смугами, що перетинаються, — один з головних символів бренду.
У другій половині ХХ століття "Барберрі" полюбили знаменитості. У 70-х та 80-х компанія уклала зі сторонніми виробниками угоди про випуск різного одягу та аксесуарів. Продукти розробляли, виробляли та продавали під суворим контролем головного офісу. Продажі ліцензованої продукції помітно збільшили оборот та прибуток компанії.
1997 року новий голова правління Віктор Барнетт запросив Роуз Марі Браво для реорганізації Burberry в розкішний модний будинок. 2001 року тандем керівників підготував компанію до успішного IPO.
На початку третього тисячоліття Burberry почали пов'язувати із футбольними хуліганами. Крім того, за іміджем бренду вдарили початок виробництва недорогої товарної лінійки та поява контрафактних виробів. Дійшло до того, що на багатьох стадіонах заборонили з'являтися в одязі із кліткою «Барберрі».
2006 року Анжелі Арендс, наступниці Роуз Марі Браво, вдалося виправити репутацію бренду. Цього ж року Burberry почала продавати товари через Інтернет — спочатку у Північній Америці, потім на батьківщині, а з наступного року у всіх країнах ЄС. За цей час оборот компанії перевищив £2 млрд, а вартість акцій піднялася втричі.
2021 року в Burberry заявили про прагнення зменшити шкідливі викиди та стати «клімат-позитивною компанією» до 2040 року. Також, бренд вирішив відмовитися від використання шкіри крокодила та змії при виготовленні модних колекцій.
До 2015 року продажі компанії неухильно зростали. Однак у 2016 році, незважаючи на зусилля щодо збільшення частки ринку, Burberry допустила падіння у сегменті предметів розкоші. Брендинг у цій ніші складніший за традиційний — він вимагає постійного тиску на споживачів та перевищення їх очікувань.
Burberry опинився на роздоріжжі. Бренд обслуговував і молодих, і зрілих клієнтів, але маркетинг був орієнтований молоду аудиторію.
Дослідження 2015 року показало, що заможні споживачі похилого віку перестали асоціювати себе з продуктами компанії. Адже молоді покупці прагнуть отримати від покупок люксових товарів відчуття розваги та популярності, що ґрунтується на впізнаваності бренду, а от люди старшого віку шукають у предметах розкоші почуття розслаблення.
Крім того, політика масового ліцензування призвела до втрати іміджу елітного виробника. Але Burberry вдалося успішно змінити маркетингову стратегію. Компанія запустила новий логотип і відмовилася від ліцензування, таким чином зберігши ексклюзивність та елітарність продукції.
Залучайте нових клієнтів та збережіть основних покупців, упорядкувавши лінійку продуктів
Товари Burberry можна розділити на чотири категорії: аксесуари, жіночий одяг, чоловічий одяг та дитячий одяг, а також три лейбли: Prorsum - дорогий елітний одяг; London — діловий одяг для «білих комірців» та Brit — повсякденний одяг для вихідних днів.
Burberry вдається обслуговувати споживачів за допомогою товарних лінійок за різними цінами. Це зміцнює доступність бренду, зберігаючи при цьому високий рівень ексклюзивності.
Адаптуйтеся до вимог нових клієнтів
Мас Маркет трансформує fashion-індустрію. Традиційно одяг у модній індустрії випускався спочатку двічі на рік у вигляді колекцій для холодного та теплого сезонів, потім – чотири рази за сезонами. Але бренди, розраховані масового споживача, зламали цей графік. Наприклад, іспанська Zara додає на сайт нову продукцію двічі на тиждень.
Із залученням молодої демографічної групи Burberry вловив зміни у настроях та очікуваннях покупців. Бренд перейшов на безперервний випуск продуктів, а також презентував новий логотип.
Інтегруйте передові технології, щоб зберегти інтерес до бренду
Щоб виділитись серед конкурентів, Burberry впровадила digital-технології у стаціонарні магазини. Компанія першою використала смарт-дзеркала у своєму флагманському салоні ще у 2012 році. Інші розкішні бренди наслідували її приклад лише через роки.
Крім того, «Барберрі» увірвався у світ метавсесвіту та випустив фірмові NFT. У співпраці з Mythical Games бренд створив спеціальну цифрову вінілову іграшку Blankos для гри Blankos Block Party. Співпраця також включала інші аксесуари Burberry NFT, які будуть продаватися у грі. Їх можна буде перепродувати, змінювати або колекціонувати.
Інвестуйте в те, чого хочуть ваші ринки
Burberry вчасно усвідомила вплив покупців із азіатських країн на індустрію моди. Замість спроби нав'язати їм свої традиції вона дала людям те, що вони хотіли. У Шеньчжені, Китай, компанія у партнерстві з місцевим технологічним гігантом Tencent запустила концептуальний магазин, у якому використовується доповнена реальність.
А ще Tencent володіє платформою обміну текстовими та голосовими повідомленнями WeChat, яка дозволяє покупцям сканувати QR-коди в магазині та отримувати інформацію про продукти на телефони, а також забезпечує персоналізований досвід покупок. Підсумок: сьогодні на покупців із Китаю припадає 40% продажів Burberry.
Відмовтеся від нестійких практик
У 2018 році в Burberry вирішили спалити залишки нерозпроданих речей на суму $36 млн. За оцінками експертів, за п'ять років бренд знищив одяг на $120 млн. Це викликало дискусії про стійкість індустрії розкоші та її нездатність відмовитися від «стародавніх» та неефективних методів роботи. Особливо гостро постали питання щодо впливу цього на зміну клімату та виникнення екологічних проблем.
У компанії зрозуміли: така стратегія суттєво знизить продаж модного будинку. Згідно з дослідженнями, молоді споживачі з більшою ймовірністю братимуть участь у екологічно раціональних покупках. Тоді Burberry виступила з ініціативою щодо скорочення використання хутра та включила у виробничі процеси екологічно чисті та перероблені матеріали.
Надихайте на колаборації, щоб створити галас навколо бренду
Шлях відродження Burberry включав співпрацю з реперами. Пісня Burberry Headband виконавця Lil Mosey, яка вийшла у квітні 2019 року, набрала понад 15 млн. переглядів. Це не єдиний приклад співпраці Burberry з музикантами, яка допомогла підвищити популярність бренду, особливо серед постміленіалів. Ролики реперів Theo Junior, Jaiswan і HAZ x NsLux, що виходили в 2019 і 2020 роках, зібрали майже півмільйона переглядів.
Burberry декларує такі цілі та цінності:
Наша мета ґрунтується на наших цінностях. Креативність, далекоглядність, відкритість і турбота, а також гордість за свою спадщину – ось найкращі риси нашої організації, які залишаються основою нашого бренду з моменту заснування компанії у 1856 році.
При цьому:
ми знаходимо красу у кожній деталі;
вкладаємо пристрасть та творчість у все, що робимо;
виявляємо прагнення досконалості;
кидаємо виклик пересічному, щоб слідувати до екстраординарного;
надихаючись минулим, творимо майбутнє;
представляємо Велику Британію на світовій арені;
не боїмося виділитися.
Burberry – бренд, що тісно пов'язаний з британською культурою. Його функціональні переваги полягають у високій якості, різноманітності товарних категорій та інноваційному сучасному стилі класичного дизайну.
Емоційна цінність Burberry в тому, що він звертається до покупців, які шукають автентичність та британський шарм. Емоційну силу бренду підкреслюють логотип та культові дизайни – плащ, клітка з товарним знаком, кінь Prorsum.
Сьогодні компанія приділяє особливу увагу збереженню навколишнього середовища та екологічності виробництва. Burberry - єдиний світовий бренд предметів розкоші, який увійшов до рейтингу RE100, що відображає відданість вже з 2022 року отримувати 100% енергії з відновлюваних джерел.
Фонд Burberry виділив £3 млн Королівському коледжу мистецтв на створення першої у світі дослідницької групи Burberry Material Futures Research Group. Вона орієнтована створення екологічних матеріалів. 100% продуктів компанії містять хоча б один елемент, що сприяє позитивним змінам.
Вже понад сто років візуальна ідентичність Burberry представлена вершником на коні, що скаче. Культовий логотип практично не змінювався за всю історію бренду, але в 2018 році компанія вирішила таки попрощатися з фірмовим символом.
1901-1968 . Перший логотип був червоною емблемою над словесним знаком. На ній зображувався вершник у обладунках зі щитом і списом з вимпелом, займаючи більшу частину логотипу. На вимпелі було нанесено напис Prorsum (у перекладі з латинської — «Вперед»), а на щиті — декоративна літера «B». Напис під емблемою було виконано великими жирними літерами. Використовувався шрифт із засічками, що виглядало солідно та авторитетно.
Вершник символізує величність, гордість і чистоту, а щит - надійність і захист. Чорний колір логотипу служить уособленням елегантності, довговічності та міцності продукції Burberry.
1968-1999 . Акцент у оновленому логотипі зробили на написі. Емблема стала мініатюрною та спрощеною. Під написом з'явився слоган Of London. В цілому, логотип став більше відповідати розкішному модному будинку, бренду з цінностями та історією.
1999–2018 . Редизайн 1999 року врівноважив логотип. Емблему збільшили, а літери зменшили. Вершнику повернули білі обриси, назву виконали великими літерами, застосовуючи елегантний шрифт із засічками. Дизайн лого став більш гармонійним та вишуканим.
З 2018 року. Поточний логотип відображає нову еру бренду, молодіжний та сучасний підхід до дизайну, підкреслює прагнення дотримуватися останніх трендів. Використовуються лише великі літери.
Незважаючи на те, що з лого прибрали вершника, він, як і раніше, з'являється на принтах на одязі та аксесуарах бренду, а також на етикетках та упаковках.
Напис Burberry в оновленій версії виконаний шрифтом без засічок, подібним до Urania Extra Bold. Це свіжіший, енергійніший та елегантніший варіант старого шрифту з чіткими жирними лініями, а також характерними вирізами та кутами.
Перший габардиновий плащ компанії застібався тільки на ремінець із пряжкою та один ґудзик на комірі. Знамениті тренчі «Барберрі» носили Хамфрі Богарт у «Касабланці» та Одрі Хепберн у «Сніданку у Тіффані».
Це не всі цікаві факти про компанію Томас Барберрі. Зібрали найкращі з них:
1955 року королева Великобританії Єлизавета II видала Burberry Королівський Ордер на тренч як засіб захисту від атмосферних впливів. У 1990 році бренд отримав Ордер від принца Уельського, який закріпив статус компанії як офіційний постачальник одягу для королівського двору.
У 1965 році кожне п'яте пальто, яке експортували з Великобританії, було виготовлено Burberry.
Burberry насамперед асоціюють із одягом. Однак бренд також виявив себе як парфумерний виробник класу люкс. У 2019 році понад 330 тис. жителів Великобританії використали популярний жіночий аромат Burberry Body, а понад 460 тис. користувалися іншими парфумами компанії.
"Барберрі" створила сайт The Art of the Trench, щоб прославити культовий плащ та людей, які його носять. Усі бажаючі можуть розмістити тут свої фотографії у тренчах бренду.
Компанія Burberry з моменту заснування впевнено рухалася до успіху та визнання. Тепер це люксовий бренд, який люблять мільйони людей по всьому світу.
Бренди народжуються самі собою? Ні. Вони створюються та вдосконалюються крок за кроком. Щоб доносити унікальність свого продукту та перейти до сталого позиціонування вашої компанії на ринку, важливі професійні знання. Зв'яжіться зі спеціалістами брендингового агентства WeLoveBrands у чаті або по телефону , щоб обговорити ваш проект!