Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
У сучасному світі не так багато винаходів, які суттєво змінили життя людей. До них відносяться копіювальні ксерографічні апарати, перший з яких вийшов на ринок під маркою Xerox.
Винахід та впровадження ксерографії полегшило обмін інформацією та спростило документообіг. Мало хто знає, що розробивши Ethernet, компанія Xerox заклала основу сьогоднішнього інтернету, а робоча станція Xerox Alto стала прообразом сучасних персональних комп'ютерів.
Розповідаємо історію бренду, чия назва стала ім'ям загальним, та найцікавіші факти про компанію.
Xerox Corporation — американська технологічна компанія, піонер у галузі офісних технологій та перший виробник копіювальних апаратів на папері. Виторг Xerox у 2021 році склав трохи більше $7 млрд.
Xerox Corporation входить до числа 50 найбільших роботодавців США та володіє 11,5 тис. патентів. Офіси компанії відкриті у 160 країнах світу.
Штаб-квартира знаходиться в Коннектикуті, але більшість співробітників залишається в Рочестері (Нью-Йорк), де фірму було засновано. Загалом у компанії працює близько 23 300 осіб.
«Ксерокс» входить до найбільших компаній у світі за рівнем доходів – згідно зі списком Fortune 500.
В асортименті представлені :
офісне обладнання, зокрема сканери, принтери, багатофункціональні системи, факси, цифрові друкарські машини;
комп'ютерна техніка;
послуги з роботи із документами.
Компанії належить Дослідницький центр Xerox PARC, де розроблено сучасні обчислювальні технології (наприклад, графічний інтерфейс користувача, лазерний друк, текстові редактори, комп'ютерна миша та інших.). Ці розробки прийняли Apple та Microsoft.
Основні конкуренти Xerox - Hewlett-Packard, Canon, Dell, Samsung. Офіційний сайт: www.xerox.com .
Першим міжнародним визнанням бренду стала премія Демінга — найвища нагорода Японії за якість, яку започаткували в 1950 році для заохочення спочатку японських, а потім і міжнародних компаній за досягнення в галузі підвищення якості. 1980 року цю премію вручили спільному підприємству Fuji Xerox.
У 1990-х роках компанія отримала безліч нагород та премій, у тому числі :
нагороду Австралії за визначну якість обслуговування;
першу європейську нагороду "За якість" від Європейського фонду управління якістю;
Золоту медаль «За міжнародні корпоративні екологічні здобутки» від Всесвітнього центру довкілля;
нагороду за екологічні здобутки Національної федерації дикої природи.
У 1998 році журнал Working Mother, який допомагає матерям знайти баланс між кар'єрою та сім'єю, називав Xerox «одною зі 100 кращих для роботи компаній». 20 листопада 2019 року Mediacorp Canada Inc. визнала «Ксерокс» найкращим роботодавцем Канади.
У 2019 році Xerox VersaLink C8000 назвали «видатним кольоровим принтером для великих робочих груп», а VersaLink C9000 — «видатним кольоровим принтером для корпоративних середовищ».
Також багаторазовими переможцями конкурсів ставали лінії програмного забезпечення компанії. У 2022 році Xerox отримала премію "2022 Document Imaging Software Line of the Year Award" за найкращий у галузі портфель рішень для обробки документів.
Компанію Xerox заснували 1906 року в Рочестері. Вона тривалий час називалася The Haloid Photographic Company. Спочатку «Зірокс» (так вимовляється назва бренду в англійській транскрипції) виробляла та розповсюджувала фотопапір.
В 1938 незалежний фізик Честер Карлсон винайшов процес друку зображень з використанням електрично зарядженого барабана і сухого порошку «тонера». У жовтні 1942 року він зареєстрував патент США на електрофотографію — технологію, яка незабаром здійснить революцію у світі обробки та копіювання зображень та документів.
22 жовтня 1948 року назву та процес ксерографії офіційно анонсували на щорічних зборах Оптичного товариства Америки в Детройті. У тому ж році слово Xerox було зареєстроване як товарний знак.
Джозеф С. Вілсон, якого вважають засновником Xerox у знайомому нам вигляді, прийняв керівництво компанією Haloid від батька. Він розпізнав ринковий потенціал винаходу і в 1946 підписав з Карлсоном угоду про комерційне використання технології копіювання. Щоб виділити нову систему, Вілсон вигадав термін «ксерографія», який походить від грецького «сухого листа». В 1958 назва фірми було змінено на Haloid Xerox, а в 1961 - на Xerox Corporation.
Про компанію по-справжньому дізналися, коли в 1959 році вона представила "найуспішніший окремий продукт усіх часів" Xerox 914. Перший фотокопіювальний апарат на звичайному папері був настільки популярним, що до кінця 1961 року дохід "Ксерокс" склав майже $60 млн, а в 1965 року перевищив $500 млн.
У 1960 -х компанія суттєво розширилася, а її інвестори стали мільйонерами. 1960 року у Вебстері, штат Нью-Йорк, відкрили дослідницький центр ксерографії Wilson Center for Research and Technology.
У 1963 році Xerox реалізувала концепцію Карлсона про копіювальний апарат, який міг би поміститися на офісному столі, і представила перший настільний Xerox 813. Десять років потому на ринок вийшов перший пристрій кольорової фотокопії.
1973 , 1974 та 1975 -ї стали роками рекордної виручки. Відкрилися представництва фірми у всій Північній Америці. У середині 1970 -х компанія представила Xerox 9200 з 9,2 тис. копій на годину для продажу друкарням. За нею була модель «9400» з автоматичним двостороннім друком, а потім – «9500» з функцією зміни масштабу зображення.
Випуск цифрових копіювальних апаратів у 1990 -х роках та оновлення всього модельного ряду відновили технічне панування Xerox. Нова розробка компанії – висококласні лазерні принтери з вбудованими сканерами – одержала назву МФУ (багатофункціональні пристрої). Однією з їх переваг було підключення до загальної комп'ютерної мережі підприємства.
У 2003 році Xerox отримала нагороду IEEE Corporate Innovation Recognition, якою Інститут інженерів електротехніки та електроніки відзначає найкращі продукти та концепції у сфері електронних технологій. Вона була видана за лінійку продуктів DocuTech, яка забезпечила цифрову передачу та зберігання документів для друку за допомогою однієї машини.
У 2006 році компанія зареєструвала патент на «пральний папір», на якому відбитки зберігалися тільки протягом доби, що дозволяло багаторазово його використовувати. Через рік Xerox здобула Національну медаль США «За технології» — найвищу нагороду, якою президент країни відзначає провідних новаторів.
2013- й став для Xerox останнім щасливим роком. Виручка перевищувала $13 млрд, а чистий прибуток — $1 млрд. З цього моменту продажі щороку падали в середньому на $450 млн, а в 2020 році «просіли» відразу на $2 млрд. Чистий прибуток був таким же курсом.
Шансом для відродження могло стати поглинання компанії японською корпорацією Fujifilm за понад $6 млрд, про яке Xerox оголосила у 2018 році. Дві компанії вже мали досвід співробітництва, створивши у 1962 році спільне підприємство Fuji Xerox.
Передбачалося, що нова фірма збереже цю назву та стане дочірньою компанією Fujifilm. Проте проти злиття виступили два основні акціонери Xerox, які вважали, що бренд недооцінили в угоді. Xerox була змушена скасувати угоду.
А найсильнішим ударом по бізнесу компанії стала всесвітня пандемія та масовий перехід на ремоут. Так, у 2021 році Xerox отримала $455 млн. збитків.
У 1970 році Xerox відкрила дослідницький центр Xerox PARC у Пало-Альто. На підприємстві розробили безліч сучасних комп'ютерних технологій, таких як графічний інтерфейс, текстові редактори та Ethernet.
На основі цих винаходів компанія в 1973 створила Xerox Alto - компактний комп'ютер, схожий на сучасну робочу станцію. Пристрій з першим у світі редактором «що бачиш, те й отримаєш» WYSIWYG, першою комерційною мишею, графічним інтерфейсом користувача GUI і електронно-променевим дисплеєм став прообразом персонального комп'ютера.
Alto не виробляли для продажу Xerox не бачила в ньому комерційного потенціалу. Апарати встановили у всіх офісах компанії, а також у кабінетах уряду та Міністерства оборони США. Усередині цих майданчиків робочі станції об'єднувалися в унікальну локальну мережу Xerox Ethernet із передачею даних коаксіальними кабелями.
Згадуючи Xerox Alto, Стів Джобс сказав: «Вони просто гадки не мали, що в них було». 1980 року підприємець запропонував ключовим розробникам PARC приєднатися до компанії Apple, щоб вони могли повністю реалізувати свої ідеї.
У середині 1980-х Apple розглядала можливість купівлі Xerox, проте угода не відбулася. Apple придбала права на графічний інтерфейс Alto та адаптувала його для більш доступного та комерційно орієнтованого персонального комп'ютера. Apple Macintosh випустили 1984 року. Він став першою успішною комерційною моделлю ПК та першою, в якій поєднувалися графічний інтерфейс користувача та миша.
Поки що фінансові показники компанії залишають бажати кращого, а акції Xerox продовжують падати. Але експерти вважають, що можуть зрости доходи від технічного обслуговування, більшість якого було відкладено через пандемію COVID-19. Вона порушила ланцюжки постачання для багатьох компаній, які зіткнулися із затримками в отриманні запчастин та продуктів.
Представники «Ксерокс» пов'язують майбутнє бренду з розвитком та розповсюдженням технології 3D-друку. З її допомогою можна підвищити стійкість до відмов, гнучкість і оперативність ланцюжка поставок, а також звести до мінімуму ризик збоїв.
Рішення Xerox для 3D-друку рідким металом дозволить виробникам виготовляти промислові деталі та комплектуючі на місці виробництва без шкоди для якості та стандартів безпеки, а також суттєво знизити витрати компаній, пов'язані з логістикою комплектуючих.
Експерти стверджують, що Xerox зможе відновитися, якщо оперативно розробить та запропонує користувачам лінійку 3D-принтерів, які компенсують спад на ринку традиційних паперових принтерів.
Емблема корпорації Xerox — стилізована градієнтна біло-сіра літера «X», яка оминає сферу червоного кольору. Червоний шар символізує планету, а тонкі сріблясті лінії вказують на міжнародну природу бренду.
Xerox як окрема марка з'явилася на ринку лише в 1960 році, але її історія сягає початку 20 століття, коли заснували компанію Haloid. Хроніка візуальної ідентичності бренду буде неповною без згадки про епохи Haloid і Haloid Xerox.
Перший логотип Haloid 1906 був монохромною композицією, в якій горизонтально витягнутий овал з написом розташовувався поверх факела. Текст був виконаний великими літерами рекомендованого рукописного шрифту з дрібними чіткими засічками.
Емблема компанії змінилася ще раз до моменту, коли 1949 року на ній вперше з'явилася назва «Xerox». Потім логотип кілька разів оновлювали, а 1968-го автор багатьох відомих логотипів світових брендів – дизайнерська студія Geismar & Chermayeff – створила дизайн знака, схожий на те, що можна побачити сьогодні. Агентство змінило колірну палітру на червоно-білу та переписало текст унікальним шрифтом із засічками. Контури літер стали трохи звуженими, а «R» – відкритою.
У логотипі 2008 року відоме бюро Interbrand об'єднало оновлений літерний логотип та сферу з біло-сірою стилізованою літерою «X». А у 2019 році компанія спростила фірмовий знак, зберігши стиль та колірну палітру версії 2008 року, але прибрала сферу.
Буквене позначення червоних малих літер на білому тлі виглядає сучасно і ефектно. Вона символізує перехід компанії на нові технологічні стандарти та підкреслює, що місія Xerox вже не обмежується постачанням обладнання. Наразі це ще й експерт у створенні інформаційних технологій.
Назва Xerox вимовляється як "Зірокс", але на пострадянському просторі його звичне звучання "Ксерокс". Нейм походить від давньогрецького слова "ξερός", яке перекладається як "сухий", оскільки на той час використовувалася ксерографія.
Саме ж слово «ксерокс» вживається як синонім до ксерокопії. При цьому часто використовується і дієслово – ксерити, відксерити. Це відбувається незважаючи на те, що компанія Xerox проти такого вживання назви, адже тоді торгова марка стає називним ім'ям. Тому бренд всіляко бореться у таким явищем і намагається переконати громадськість не використовувати назву як дієслово.
Наприкінці 50-х років компанія Haloid відправила до студії Уолта Діснея 7 копіювальних машин, які використовувалися при створенні мультфільму «101 далматинець».
Модель 914 могла створювати 136 копій на годину чи 100 тис. копій на місяць. Сьогодні найвідоміший принтер не вийшов би на ринок через високу пожежну небезпеку: безперервне використання апарату призводило до перегріву та займання. Проблема була настільки серйозною, що компанія Xerox безкоштовно передавала вогнегасник у комплекті з кожним копіром.
Riso ORPHIS X 9050 – найшвидший у світі офісний принтер. Ця машина видає понад 150 повнокольорових копій на хвилину.
Дослідницькому центру PARC ми зобов'язані не лише появою графічного інтерфейсу, прообразів персонального комп'ютера та мишки. Його фахівці також розробили популярну функцію "копіювати-вставити". Вперше її реалізували у текстовому процесорі Gypsy у 1970-х роках.
Бажаєте створювати продукти, які «чіпляють», запам'ятовуються та виділяють ваш бренд серед конкурентів? Фахівці брендингової агенції WeLoveBrands проведуть ребрендинг або розроблять бренд з нуля, підкресливши сильні сторони компанії, продукту чи послуги. Допоможемо ефективніше використовувати усі засоби візуальної комунікації: логотип, фірмові елементи, каталоги, упаковку та етикетку, візитки, оформлення Facebook та Instagram, а також дизайн сайту. Зв'яжіться з нами , щоб обговорити свій проект.