Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
За даними незалежних досліджень, 47% від обсягу продажу соків в Україні належить Sandora. І це не дивно. Напої цієї торгової марки є популярними серед українців – вони приваблюють яскравою упаковкою та широким асортиментом смаків. Бренд пропонує близько 300 видів напоїв, тому здатний задовольнити бажання будь-якого споживача, а також радує високою якістю, що відповідає міжнародним стандартам.
Соки ТМ Сандора, що виробляються до війни в Миколаївській області, після повномасштабного вторгнення потрапляли на полиці магазинів із заводів, розташованих у Румунії та Польщі. Це дозволяло українцям і надалі насолоджуватися улюбленими напоями, незважаючи на військові дії. У цей час компанія займалася відновленням своїх підприємств, які сильно постраждали від обстрілів, щоб швидше відновити виробництво на території України.
Соки товариства з обмеженою відповідальністю «Сандора» з'явилися на українських прилавках 28 років тому – 1995 року. Сьогодні це один із найпопулярніших брендів в Україні та за її межами. Компанія реалізує п'яту частину своєї продукції США, Велику Британію, Німеччину, Швецію, Ізраїль, Грецію, Польщу, Канаду, а також країни ближнього зарубіжжя.
Під ім'ям Sandora виробляються не лише фруктові, ягідні та овочеві соки, а й інші продукти. Тому, крім основної діяльності, в єдиному реєстрі вказано додаткові:
На українському ринку компанія «Сандора» представлена такими торговими марками: Сандора, Сандорик, Сандора. Ексклюзив», «Сандора. Овочевий коктейль», «Сандора. Сік до сніданку», «Садочок», «Садочок. Соки прямого віджиму», «Бонус», «Миколаївський соковий завод», а також «Сандора Frutz» та «Сандора Essentials».
Усього Sandora пропонує 34 смаки соків, нектарів, морсів та соковмісних напоїв. Для їх приготування використовують 20 видів фруктів, 5 видів овочів та кілька різновидів ягід.
До повномасштабного вторгнення товари бренду виготовлялися в Україні. Виробничі потужності знаходяться у Миколаївській області: один комплекс розташований у селі Миколаївське, а другий – у селі Мєшково-Погорелове. Підприємства сильно постраждали під час обстрілів і не були безпечними для працівників, тому виготовлення напоїв та снеків тут було тимчасово припинено.
Продукція ТМ Сандора у 2022 році привозилася до України з Румунії та Польщі. Але навесні 2023-го компанія відновила підприємства у Миколаївській області та частково запустила виробництво. Які саме напої тут випускаються, представники бренду не уточнюють.
На підприємстві в селі Миколаївське займалися розливом напоїв у Tetra Pak, виготовленням пюре та концентрованих соків, а також зберіганням продуктів обсягом річного запасу, переробкою фруктів та овочів, виробництвом снеків. А промисловий комплекс у селі Мєшково-Погорелове виробляє газовані напої. Цей завод має власний автоматизований купажний цех і систему очищення стічних вод. На обох підприємствах було впроваджено міжнародні стандарти виробництва та санітарного контролю, а цехи обладнані сучасними та автоматизованими виробничими лініями. Тут впроваджено систему управління якістю ДСТУ ISO 9001 та систему управління харчовою безпекою ДСТУ ISO 22000. Загальна кількість працівників становила 3 200 осіб.
Раніше до складу компанії входили також підприємства з переробки фруктів та овочів у селах Джерельне на території Автономної Республіки Крим та Козачі Табори у Херсонській області. Однак вони були закриті через окупацію цих регіонів.
Керівником ТОВ "САНДОРА" є Кисельов Олександр В'ячеславович. До нього посаду генерального директора обіймав Марек Томалак. З 2007 року бренд належить американській корпорації PepsiCo. Штаб-квартира знаходиться у Києві, а місцезнаходження виробництва – у Миколаївській обл.
Розмір статутного капіталу – 2 млн. грн. Виручка компанії в 2022 році дорівнювала 6,4 млн грн, а чистий прибуток склав 2,8 млн грн.
Соки Sandora входять до трійки найпопулярніших напоїв в Україні, як і продукція ТМ «Садочок», яка теж належить PepsiCo. Основним конкурентом бренду є одеська ТМ "Наш сік", що належить СП "Вітмарк-Україна".
Офіційний сайт компанії-власника бренду Sandora: pepsico.ua.
Навесні та восени 2014 року торгові марки Sandora, «Садочок» та «Сандорик» виступили партнерами акцій «Соковитий забіг» та «Пробіг під каштанами». Остання є наймасштабнішим спортивно-благодійним проектом України. Цілі – пропаганда здорового способу життя та формування звички пити сік щодня.
ТМ Sandora пригостила соком учасників півмарафону в Києві, а ТМ «Сандорик» та «Садочок» зробили «соковиті» подарунки 250 маленьким пацієнтам Кардіоцентру, щоб наголосити на важливості того, що кожна людина відповідальна за власне здоров'я та зміну всього світу на краще.
22-23 листопада 2014 року у Києві в НСК «Олімпійський» пройшов IV Фестиваль здорової їжі Best Food Fest & Health. ТМ Sandora та ТМ Садочок стали партнерами цієї події. Таким чином, «соковиті» бренди PepsiCo в Україні підтримують ініціативу впровадження в українське суспільство ідеї здорового способу життя.
У 2013 році компанія вперше здобула рейтингове визнання. Бренд посів 15 позицію у щорічному рейтингу найпопулярніших брендів в Україні. Після цього у 2014 році компанія PepsiCo в Україні стала переможцем Міжнародного фестивалю-конкурсу «Вибір року» у номінації «Сік року» 11-й раз. Упродовж більш ніж цілого десятиліття соки Sandora визнавалися продукцією №1 в Україні.
У 2017 році журнал «Новий Час» спільно з MPP Consulting склав список 100 найдорожчих національних торгових марок України. Компанія «Сандора» посіла друге місце у цьому ТОПі. Вартість торгової марки оцінювалася в 312 млн. доларів. А на першому місці опинилася тоді ТМ «Моршинська», яку оцінили у 507 млн. дол.
2020 року «Сандора» увійшла до ТОП-30 успішних українських брендів за версією журналу «Влада грошей». До переліку потрапили лише ті представники українського бізнесу, які суттєво вплинули на економічний розвиток України. Список створювався на основі відомостей з різних відкритих джерел та думок експертів у галузі виробництва соків та нектарів. До уваги бралася висока якість продукції, використання добірної сировини, інноваційні технології виробництва та відданість споживачів.
У 2020 році PepsiCo в Україні передала 2222 тонни продукції на благодійність, а це приблизно 9 млн. порцій поживних молочних продуктів, смачних напоїв, снеків, а також соків і нектарів ТМ Sandora.
Корпорація продовжує допомагати українцям та з початком повномасштабного вторгнення. Зокрема, передає гуманітарну допомогу мешканцям Миколаївської області, серед яких питна вода, дитяче харчування та молочні продукти. Загалом у 2022 році було передано 1300 тонн продуктів. Крім цього, компанія встановила водоочисну систему у Миколаївському обласному онкологічному центрі та допомагала з постачанням медичного обладнання лікарням у регіоні.
Ідея створення компанії з виробництва українського соку належить Сергію Сипку – викладачеві Миколаївського університету кораблебудування. Він презентував свій бізнес-план двом литовським бізнесменам – Ігорю Беззубу та Раймондасу Туменасу – і у 1995 році отримав від них стартовий капітал.
Новою компанією ЗАТ "Сандора корпорейшн" на 10% володів Сергій Сипко. Решта 90% Ігор Беззуб та Раймондас Туменас поділили порівну.
1996 року на заводі в селі Миколаївське було випущено перший пакет соку Sandora. Вітчизняний напій сподобався українцям, і виробництво почало розширюватися. 2000 року відкрився додатковий цех, у якому виготовляли фруктові пюре та напівфабрикати.
У 2006 році було прийнято рішення про купівлю другого промислового комплексу в селі Мешково-Погорелове та випуск продукції в упаковках ПЕТ та Tetra Pak. На цей час «Сандора» займала вже 45,6% українського ринку соків. Тоді ж компанія була переоформлена із ЗАТ «Сандора корпорейшн» у ТОВ «Сандора».
Коли Сергій Сипко, який обіймав посаду генерального директора, вирішив продати свою частку у компанії та зайнятися сімейною справою з виготовлення томатної пасти (Agrofusion), доля компанії круто змінилася.
У 2007 році було оголошено конкурс на покупку ТОВ «Сандора». У ньому брали участь кілька представників великого бізнесу, які бажали закріпитися на українському ринку, що стрімко розвивається. Компанію викупили PepsiAmericas та PepsiCo. Вони підписали загальну угоду про купівлю 100% акцій ТОВ «Сандора» за 678 млн. доларів. За інформацією The Wall Street Journal, спочатку було продано 80% акцій за 542 млн доларів та борги компанії. А у третьому кварталі 2007 року угоду повністю закрили. На той момент покупка «Сандори» була найбільшою подією на ринку FMCG в Україні.
Серед претендентів на Sandora був головний конкурент PepsiCo на світових ринках – корпорація Coca-Cola. Хотів купити український бренд соків та російський завод «Лебедянський», проте він вибув із конкурсу ще на першому етапі.
Купівля компанії багатонаціональною корпорацією та нові інвестиції стали поштовхом для прискореного розвитку виробництва соків в Україні та налагодження процесу переробки сезонних овочів та фруктів. З 2009 року на українських підприємствах «Сандори» розпочався випуск Pepsi, 7UP та Lipton Ice Tea, а у 2014 році – Mirinda. Цього ж року запустилася снекова лінія, і розпочалося виробництво сухариків Xpycteam.
Повномасштабне вторгнення РФ на територію України змусило виробника соків тимчасово призупинити виробництво на підприємствах у Миколаївській області та зайнятися доставкою продукції із заводів у Польщі та Румунії. Тож напої бренду продовжували продаватися в Україні.
З березня 2023 PepsiCo відновила випуск соків Sandora в Україні. На той момент виробничі потужності було відновлено після окупації та обстрілів.
Компанія PepsiCo засудила агресію РФ проти України, але з російського ринку не втекла. У березні 2022 року вона заявила про припинення рекламної діяльності та виробництво напоїв у Росії, проте насправді перейменувала напої, що виробляються в Україні, для росіян: «7Up» та «Mirinda» у Frustyle, а Pepsi – в Evervess та «Улюблена кола». Крім того, компанія продовжує продавати чіпси та дитяче харчування у російських магазинах. Також, на російських заводах виготовляються соки «Садочок» та Sandora, які з маркуванням «Зроблено в Росії» поставляються, зокрема, до Білорусі, Грузії, Казахстану та інших країн.
Компанія PepsiCo в Україні зосереджена на всебічному розкритті свого потенціалу шляхом сталого зростання, а також прагне формування бачення, щоб «перемагати відповідально». Це прагнення відбилося у словах місії компанії, яка звучить наступним чином: «Дарувати більше усмішок зі шкірним ковтком і шкірним кусочком». Для споживачів, клієнтів, партнерів та спільнот, планети та акціонерів значення місії конкретизується.
Для споживачів продукції ТМ Sandora місія полягає у створенні радісних моментів за допомогою смачних та поживних продуктів, а також отримання унікального досвіду взаємодії з брендом. Для клієнтів компанії призначення бренду в тому, щоб стати найкращим партнером, впроваджуючи інновації, змінюючи правила гри та забезпечуючи неперевершений рівень зростання у галузі виробництва соків. Партнерам і громадам «Сандора» обіцяє надавати більше можливостей для роботи, розвитку нових навичок, щоб будувати успішнішу кар'єру, а також для створення доступного та інклюзивного робочого середовища. Для планети місія полягає у дбайливому ставленні до природних ресурсів та збереженні Землі для наступних поколінь. Що ж до акціонерів, то PepsiCo в Україні бачить своє призначення у забезпеченні стабільного рівня доходу та кращого корпоративного управління.
Бачення виробника соків «Сандора» полягає в тому, щоб «перемагаючи відповідально» бути світовим лідером у виготовленні готових до вживання продуктів харчування та напоїв. PepsiCo в Україні прагне перемагати на українському ринку, збільшувати показники, не забуваючи при цьому піклуватися про ресурси планети та допомагати місцевим співтовариствам у країні у непростий воєнний час. Цього можна досягти, працюючи швидше, сильніше і краще, а саме:
Способи, якими можна скористатися для того, щоб виконувати місію, прописані в одному з пунктів глобального Кодексу поведінки. У ньому вказано правила поведінки співробітників компанії у різних ситуаціях. Кожен працівник PepsiCo в Україні проходить щорічний тренінг та сертифікацію за Кодексом, щоб уникнути неправильних рішень на всіх рівнях. Ця книга – своєрідна «дорожня карта», яка пояснює, як компанія веде бізнес у всьому світі. Кодекс поведінки складається з п'яти розділів:
Глобальний кодекс поведінки – це елемент корпоративної культури PepsiCo в Україні, а отже, і ТМ Sandora.
В основі діяльності ТОВ «Сандора» лежить стратегія «Відповідально до мети», яку дотримується весь концерн PepsiCo. В її основі лежить переконання, що успіх компанії нерозривно пов'язаний із стійким розвитком навколишнього світу. Постійне вдосконалення продуктів, відповідальне ставлення до захисту планети, розширення прав та можливостей людей у всьому світі дозволяє бренду Sandora залишатися успішним та створювати цінності для суспільства. Саме цим принципом пояснюється участь у благодійних ініціативах, підтримка здорового способу життя та харчування, а також постійна робота над покращенням рецептів соків, щоб зробити їх корисними для щоденного вживання.
Програма сталого розвитку до 2025 року працює у трьох напрямках: продукти, планета та люди.
Стратегія бренду Sandora "Відповідально до мети" відображає характер компанії, управлінські принципи та довгострокові цілі. Вона пояснює, як дотримуватись принципів сталого розвитку та прагнути до збільшення прибутку одночасно.
Напої бренду «Сандора» асоціюються з бадьорістю, енергією, свіжістю та фруктовою насолодою. Основне посилання відображається в таких атрибутах фірмового стилю, як звучна назва, логотип, що запам'ятовується, і яскрава упаковка соків. Крім того, важливі слогани як основний меседж бренду до своєї цільової аудиторії.
Назва Sandora
Оскільки Sandora на початку шляху спонсорувалась литовськими бізнесменами, існує ймовірність, що бренд соку отримав литовське ім'я, яке перекладається як «заповіт». Проте є інші значення цього слова. Наприклад, Сандора – це жіноче ім'я, яке означає динамічність, доброту та величезні розміри. Також Sandora – це місто у Норвегії. Ще одне значення слова – вигаданий фантастичний герой. Крім того, у Литві працює компанія з назвою Sandora, яка займається транспортом та будівництвом.
Але є й інше пояснення не української назви бренду. Цікавим є той факт, що перша частина імені співзвучна з англійським словом «sun», тобто «сонце». Ідея сонячного світла, тепла, тропіків відбивається і на упаковці, і в слогані Sandora. Соковиті фрукти, на які падає сонячне світло, розміщені на тлі синього-синього неба, а підпис: «Заряджуйся енергією сонця!» лише підтверджують цю версію. Щодо другої частини назви – «дора», то вона співзвучна вже з українським словом «дарувати». І виходить, що Сандора – подарунок сонця. Звучить подібно до місії PepsiCo в Україні: «Дарувати більше усмішок зі шкірним ковтком і шкірним кусочком».
Логотип Sandora
Логотип бренду на всіх носіях зображений у зеленому кольорі, що асоціюється з натуральністю, екологічністю та природою. Фірмовий знак є художнім оформленням назви компанії – жирним шрифтом, друкованими літерами без гострих кутів написано слово Sandora. На упаковці нім додатково обводиться білим контуром, щоб виділятися на тлі синього кольору.
Ще одна деталь логотипу – це остання стилізована літера «а». Її серединка оформлена у вигляді листочка як натяк на зв'язок бренду з природою та турботою про неї, а також про якість та натуральність інгредієнтів. Крім того, слово «Sandora» завжди пишеться не рівно, а начебто по діагоналі.
Лінійки продуктів
Назви всіх продуктових лінійок українського бренду оформлені інакше, ніж назва, але все ж таки зберігають корпоративні кольори.
Впізнаваність та запам'ятовуваність бренду Sandora пов'язані з вдалим дизайном упаковки соків, яку розробило для виробника брендінгове агентство Wellhead. Нова фотографія фруктів показала їх з іншого боку: соковиті, що світяться, з променями сонця на шкірці. У той же час, вдала назва бренду та оформлення логотипу дозволила просувати «соковиту» продукцію на ринках зарубіжних країн.
Якщо ви хочете замовити розробку фірмового стилю з нуля або будь-якого елемента айдентики окремо, зверніться до брендингової агенції WeLoveBrands. Наша команда фахівців допоможе у розробці назви, корпоративних кольорів, шрифтів, логотипу та стилетворчої графіки. Зв'яжіться з менеджером агентства телефоном, за допомогою месенджерів або заповніть онлайн-форму, щоб залишити заявку або отримати консультацію.