Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Сьогодні корпорація «Рошен» – один із найвідоміших виробників солодощів у всьому світі. Вона займає 27 місце у рейтингу Global Top-100 Candy Companies. А сама торгова марка у всіх на слуху – не лише тому, що її засновником є п'ятий президент України Петро Порошенко, а й завдяки високій якості, широкому асортименту та смаку продукції. Цукерки та солодощі Roshen полюбилися як українцям, так і жителям інших країн – вони продаються у Європі, США, Канаді, Японії, Китаї та інших державах по всьому світу. Виявила інтерес до українського бренду та швейцарська корпорація Nestlé. Найбільший світовий виробник продуктів харчування хотів викупити "Рошен" за 1 млрд доларів.
Що робить Roshen таким успішним і як бренду вдається зберігати лідируючі позиції на ринку кондитерських виробів, читайте у новій статті WeLoveBrands.
Якщо у США найпоширенішою маркою шоколаду вважається Hershey, то у Східній Європі та Україні – це, зокрема, Roshen.
Корпорацію «Рошен» було засновано Петром Порошенком 1996 року, коли було викуплено Київську кондитерську фабрику ім. Маркса. Саме це підприємство є одним із найстаріших у Києві. Воно тричі змінювало назву, а з'явилося як «Деміївська парова фабрика шоколаду та цукерок» ще 1886 року. У ті часи завод виробляв близько 200 тонн продукції на рік, серед якої були шоколад, пряники, драже, карамель, мармелад, варення, цукерки та ін. У радянський період фабрику націоналізували, тому в 1923 їй надали ім'я Карла Маркса. А свою нинішню назву – «Київська кондитерська фабрика «Рошен»» – вона отримала у 2018 році після реконструкції виробництва та благоустрою території.
Головний офіс компанії знаходиться у столиці України, у місті Києві. Генеральний директор – В'ячеслав Москалевський, який має 13% акцій. 4 топ-менеджери корпорації також мають частку по 0,5% кожен. Проте 85% акцій, що належать Петру Порошенку, у 2016 році отримала в управління компанія NM Rothschild & Sons родини Ротшильдів. Так на той час президент країни пішов буквою закону, зосередившись на політичній кар'єрі. А у січні 2020 року стало відомо, що власник переписав свою частку на старшого сина Олексія.
Заводи Roshen розташовані у кількох містах України, а також в Угорщині та Литві:
До складу корпорації також входили ПАТ «Маріупольська кондитерська фабрика «Рошен» (закрита у 2014 році) та Липецька кондитерська фабрика в РФ (повністю зупинена, а потужності заморожені у 2017 році).
Всі заводи Roshen мають сертифікати якості та відповідають вимогам міжнародних стандартів. Підприємства оснащені сучасним високотехнологічним обладнанням, а працівники постійно розвиваються, навчаються та підвищують свою кваліфікацію.
Загалом у корпорації працює 11 500 осіб – разом із працівниками дочірніх підприємств у Болгарії, Польщі, Румунії та Греції.
Продукція Roshen продається у більш ніж 55 країнах світу, до яких входять держави Європейського союзу, Азії, Північної Америки та Океанії.
Внаслідок російської агресії продажі компанії впали майже в шість разів – до 3000 тонн. Дохід із продукції, виготовленої на закордонних фабриках Литви та Угорщини, становить близько $311 млн. В Україні ж прибуток скоротився на 30% – до $222 млн.
На даний момент інвестори оцінюють вартість компанії в 1 млрд. доларів. Така низька ціна спричинена падінням економіки України через війну з РФ.
Головними конкурентами «Рошен» є ТМ «Корона», «Світоч», «Конті» та «Міленіум». Раніше був ще виробник «АВК», але компанія збанкрутувала, оскільки виробничі потужності залишилися на непідконтрольній Україні території Донецької області. Щодо конкурентів, то «Конті» потрапила під санкції, намагаючись експортувати продукцію із заводів на території РФ, а «Корона» та «Світоч» не вважаються вітчизняними виробниками, оскільки належать Kraft Foods і Nestle відповідно. Тому єдиним конкурентом серед українських виробників шоколаду та солодощів стала ТМ «Міленіум», що належить компанії з Дніпра – ТОВ «Малбі Фудс». Проте вона може змагатися не за всіма позиціями, які пропонує українському покупцеві Roshen.
Сайт компанії представлений українською, англійською, польською, румунською та грузинською мовами: roshen.com.
Заводи корпорації, логістичний центр та молочний комбінат пройшли сертифікацію. Вся продукція Roshen відповідає ISO 9001:2008 – міжнародному стандарту системи менеджменту якості, ISO 22000:2005 – міжнародному стандарту системи менеджменту безпеки харчових продуктів, IFS Food v.6.1 – міжнародному стандарту виготовлення кондитерських виробів та FSSC-22000:2018 системи менеджменту безпеки харчових продуктів у сфері виготовлення кондитерської продукції.
Товари «Рошен» продаються у звичайних супермаркетах та магазинах, а також у фірмових торгових точках корпорації. Асортименти налічує близько 320 видів виробів. До них входять:
Найвідомішими виробами є «Київський торт», цукерки «Червоний мак» та «Шалена бджілка», асорти цукерок «Київ вечірній» та «Подільська стріла».
У невеликих магазинах біля будинку ви можете купити класичні солодощі, наприклад, коробку цукерок «Київ вечірній», «Стріла Подільська», Roshen «Shooters», «Асортимент», «CHOCOLATERIA», шоколад та шоколадні батончики з різними начинками, натуральні бісквіти та рулети , вироби «Монблан» та «Червоний мак», вершкові «Ko-Ko Choco», іриски «Сливки-лінивки», желейні цукерки «Шалена бджілка» та «Сонячний жук», печиво та вафлі. У супермаркетах і торгових точках більше можна придбати торти «Празький», «Золотий ключик», «Трюфель», «Київський» та ін. Всі вони виготовляються з натуральних продуктів без додавання стабілізаторів, тому термін зберігання становить лише 72 години.
Roshen подбав про найменших своїх покупців, розробивши кілька наборів солодких подарунків на День святого Миколая, Різдво та Новий рік. Є також набори до 8 березня та Дня Захисника України.
У фірмових магазинах «Рошен» ви можете купити ексклюзивні продукти, які не знайдете більше ніде – торти «Наполеон», «Естерхазі», «4 стихії», «Крем-мус», крем-десерт PINA COLADA, кілька видів зефіру, мармелад , тістечка, цукерки на вагу без упаковки, вершкове масло, сувенірні набори «Україна», «Софійська площа», цукерки преміального сегменту «Трюфель», «Чорнослив у шоколаді з волоським горіхом», «Курага в шоколаді» та ін. Вироби потрапляють на полиці відразу від виробника, тому солодощі завжди свіжі. І ще одна відмінна риса фірмових магазинів Roshen – це особлива святкова атмосфера та атмосфера, прикрашені до свят тематичні вітрини.
Крім того, ви або ваша дитина можете тут купити на згадку м'які іграшки, брелоки, дитячі термоси, ланч-бокси, чашки та пляшки для води та ін.
Відкрито вже 84 магазини у 16 містах України.
З 2005 року "Рошен" просуває соціальні проекти, націлені на розвиток суспільства. Загальний обсяг інвестицій склав 573 млн. гривень. Бренд брав участь у таких ініціативах:
З 2014 року компанія також допомагає військовим із житлом. Під Броварами було збудовано будинок, куди заїхали родини військовослужбовців із Криму. А 2019-го будинок на 16 квартир для військових з'явився у Калинівці Вінницької обл. Крім цього, надавалася медична допомога постраждалим у зоні АТО. Їх відправляли на лікування та реабілітацію до клінік України, Австрії, Німеччини, Словаччини та Греції.
Історія бренду «Рошен» розпочалася 1996 року, а ось фабрика, з якої розпочиналося становлення українського кондитерського гіганта, була заснована ще 1886 року купцем Валентином Юхимовим. Вона була відкрита на хуторі Деміївка у передмісті Києва та називалася «Деміївська парова фабрика шоколаду та цукерок».
1897 року була спроба модернізувати виробництво, але вона провалилася. Оскільки підприємство зазнало збитків, на зборах акціонерів було вирішено зняти Єфімова з керівного поста. На його місце призначили швейцарського підприємця Альберта Вюрглера,який вдало провів реорганізацію, та прибутки почали зростати.
Потім, 1923 року, після націоналізації шоколадної фабрики їй надали ім'я Карла Маркса. Через сім років обсяги виробництва становили 7000 тонн на рік, а до 1940 року – 32 800 тонн. Тоді на підприємстві працювало 4000 співробітників.
Під час Другої світової війни завод сильно постраждав, але його швидко відновили, і вже 1956 року країна побачила відомий сьогодні торт «Київський».
1996 року фабрика разом із обладнанням, рецептурами та авторськими правами перейшла до Петра Порошенка і стала частиною корпорації «Рошен». Крім цього підприємства, до складу компанії увійшли й інші, зокрема Вінницька кондитерська фабрика, яка до 1929 року була броварнею, а потім переключилася на випуск пряників, печива та інших солодощів. Це підприємство пережило руйнування фашистами, було відновлено і до 1980 року стало одним із найпотужніших у всьому Радянському Союзі.
До 2000 року у складі корпорації працювало вже 4 заводи. При цьому український покупець не асоціював продукцію з одним виробником. Тоді було ухвалено рішення створити відомий національний український бренд.
Спочатку виробником зазначалася компанія «Укрпромінвесткондитер». Таку назву було важко вимовити та складно запам'ятати. Тому вигадали новий варіант – Рошен. Хоча ім'я не звучало українською мовою, його обрали для спрощення виходу на закордонні ринки.
У 2002 році розпочалася активна рекламна кампанія та модернізація обладнання фабрик. Тоді стали з'являтися легенди, пов'язані з ім'ям засновника «Рошен».
Історія корпорації тісно переплетена з життям та кар'єрою Петра Порошенка, а саме – з його управлінськими навичками та ресурсами. Підприємець розпочав свій бізнес у сфері солодощів із налагодження постачання какао-бобів для радянської шоколадної промисловості. Після розпаду СРСР попит на продукцію із шоколаду лише збільшився. Це підштовхнуло його до думки про купівлю фабрики та початок випуску кондитерських виробів для українського споживача від українського виробника.
Після створення групи Roshen та придбання різних холдингів Петро Порошенко розпочав політичну кар'єру у лавах Соціал-демократичної партії України. Потім він сформував власну партію під назвою «Партія солідарності України» та розвивав діяльність у Вінницькій області, де знаходилися дві головні його фабрики. 2001 року Порошенко став головою адміністрації президента Віктора Ющенка, а під час правління Віктора Януковича – секретарем Ради національної безпеки і оборони та міністром закордонних справ. Після подій Майдану 2014 року Петра Порошенка обрали Президентом України. А з 2019 року він став депутатом, перебуваючи на чолі партії «Європейська солідарність».
Починаючи з 2014 року, корпорація Roshen підтримала багато соціальних ініціатив. Виділялися ресурси для догляду за пораненими українськими військовослужбовцями, забезпечувалися всім необхідним сироти із зони конфлікту, надавалася допомога на суму близько 100 млн. доларів Збройним Силам України для закупівлі автомобілів, бронежилетів та іншого військового спорядження.
Петро Порошенко пообіцяв публічно, що продасть Рошен, якщо його оберуть президентом України. Але потім він віддав управління українськими підприємствами компанії, яка належить родині Ротшильдів. Також він втратив завод у РФ, оскільки активи підприємства були заморожені. У Росії заборонили продавати кондитерські вироби ТМ Рошен, пояснюючи це тим, що вони не відповідають стандартам і взагалі небезпечні для здоров'я. Такою була відповідь на політику Порошенка щодо Європейського Союзу.
2020 року стало відомо, що контрольний пакет акцій Roshen перейшов у власність сина Порошенка – Олексія. Корпорація зосередилася на просуванні продукції на східноєвропейському ринку, особливо після купівлі Bonbonetti Choco Kft в Угорщині, а потім і на ринки інших держав. Так шоколад та цукерки українського виробника поступово почали надходити у продаж у європейських країнах, а згодом в Азії та за океаном.
Сьогодні продукція бренду продається в багатьох державах світу, включаючи Канаду, Нову Зеландію, Корею, Японію, Грузію, Казахстан, Йорданію, Кувейт та ін.
З моменту заснування компанії стратегія розвитку передбачала повне переобладнання ще радянських підприємств відповідно до європейських стандартів, пошук нових рецептів солодощів та якісної сировини. Тоді власник орієнтувався на українського споживача, тож інтерес до продукції постійно підігрівався незвичайними смаками та новими видами цукерок, печива, пастили, а також подарунковими наборами для дітей тощо.
Цільову аудиторію бренду представляли українці, яких, згідно із соціально-демографічними дослідженнями, можна розділити таким чином:
Основні риси характеру: дружелюбність, волелюбність, цілеспрямованість. Цінують традиції, але не проти інновацій. Вважають за краще солодощі українського виробництва.
Купівля кондитерських виробів ТМ Рошен означала вибір на користь високої якості та суто українського бренду (на відміну від «Світоча» та «Корони»). Основний меседж звучав так: "Roshen - український виробник кондитерських виробів високої якості". Тоді метою було зберегти лідерство з виготовлення та продажу кондитерських виробів в Україні.
Зі слоганом «Roshen – сладкий знак якості» у 2002 році розпочалася рекламна кампанія, яка передбачала вихід українського виробника на східноєвропейський ринок. Тоді було схвалено лаконічну назву корпорації та почалося активне просування торгової марки. Реклама для закордонного покупця будувалася на тих же принципах, що й для українського споживача:
Місія корпорації «Рошен» залишається незмінною протягом усього її існування. Вона полягає в тому, щоб дарувати задоволення покупцям, пропонуючи шоколадні вироби найвищої якості. Тому бренд серйозно ставиться до підбору персоналу, який опрацьовує кожну деталь: упаковку, колір, відтінки смаку, нестандартну начинку та вибирає лише якісні компоненти для виробів. На роботу приймають лише висококваліфікованих співробітників, що дозволяє компанії постійно збільшувати кількість цінителів продукції Roshen.
Roshen є зонтичним брендом. За його назвою випускається вся товарна лінійка корпорації. У рекламних кампаніях домінує ім'я виробника та демонструється логотип Рошен.
Назва з'явилася від прізвища її засновника Петра Порошенка шляхом усічення перших та останніх двох букв. Авторство належить «Бюро маркетингових технологій», куди виробник, який до цього носив ім'я «Укрпромінвесткондитер», звернувся для розробки позиціонування та слогану.
З назвою Рошен спершу були проблеми. Деякі види продукції вже випускалися з цим ім'ям, а слово по суті було неологізмом і не звучало українською. І тут виникло побоювання, що український бренд, орієнтований на українську аудиторію, сприйматиметься як іноземний. Отже, покупець може не брати коробку цукерок «Київ вечірній» та торт «Київський». Потрібна була легенда.
Оскільки українці впевнені, що українські солодощі кращі за іноземні, це слід було враховувати при створенні легенди. Робітниками виявилися три:
Однак після довгих роздумів було обрано просту і зрозумілу легенду, причому частково правдиву. Звучала вона так: український виробник вирішив підкорити західний ринок і щоб експансія вдалася, необхідно було всіх переконати у високій якості продукції. Так солодощі Roshen були визнані найкращими в Україні. Думка українців стала мірилом смаку у поєднанні з якістю. Тому з цією назвою та легендою українська компанія почала завойовувати європейський та американський ринки.
З цієї легенди вийшов і відомий слоган бренду: "Roshen - сладкий знак якості".
Щодо логотипу, то ім'я бренду є його частиною. У назві Рошен, що пишеться тільки латиницею, всі літери великі та позначені жирним шрифтом: ROSHEN. Воно розміщується у стрічці, схожій на пакувальну. Нижче фігурує слоган українською мовою, виконаний іншим шрифтом – фігурним, що імітує написання від руки.
З 2012 до 2019 року керівництво кондитерської корпорації кілька разів намагалося провести ребрендинг, але всі спроби проходили не дуже гладко.
У 2012 році компанія подала заяву на отримання свідоцтва про розміщення на логотипі стрічки з різними відтінками червоного кольору. Але рішення щодо них не було ухвалено до серпня 2016 року. Тоді було вирішено зареєструвати два різновиди торгового знака: звичайну червону стрічку та червону стрічку з написом ROSHEN. Проте корпорація не змогла довести, що має право на використання червоної пакувальної стрічки для оформлення логотипу. І вже на початку 2017 року вона отримала відмову.
Далі історія продовжилась. У 2019 році Roshen подала позов до Міністерства економічного розвитку та торгівлі, а також «Укрпатент», і Господарський суд Києва задовольнив його. Рішення щодо реєстрації знака у вигляді червоного кольору матеріалів для пакування кондитерських виробів було схвалено.
Згодом з'явився новий логотип – спочатку для закордонного ринку, а потім манера написання назви була прийнята і для України. Букви тепер писалися в лінію, мали чіткіші контури, а саме слово наголошувалося на лінії.
Крім того, з'явилися написи англійською. Зверху написали твердження, що шоколад бренду чудовий, а внизу позначили рік зародження кондитерської марки.
Не обійшлося в історії "Рошен" і без скандалів. У травні 2012 року маркетинговий відділ спробував перекласти слоган бренду російською мовою в класичному варіанті логотипу, щоб розмістити його на упаковках кондитерських виробів. Це спричинило величезне обурення в українців. Тому керівництвом компанії було прийнято рішення продавати товари на території України з українським написанням слогану, а в РФ – російською.
При цьому історія російськомовного логотипу тривала недовго. Незабаром продукцію Рошен заборонили до РФ, а фабрику у Липецьку закрили. Кондитерські вироби зникли з полиць магазинів, і разом із ними пішов і логотип російською.
Кондитерська корпорація Roshen здобула світову славу завдяки смачним та якісним солодощам. Її шлях розпочався в Україні, а з появою фабрик в Угорщині та Литві продовжився в інших країнах. Наразі солодощі українського виробника знайомі споживачам у всьому світі.
Вдала назва, вмілий вибір елітної кольорової гами (червоний та золотий відтінки, що натякають на королівське становище), акцент на вітчизняному виробництві та незмінну якість кожної цукерки зробили Roshen лідером українського кондитерського ринку.
Якщо ви хочете отримати такий самий відомий і неповторний фірмовий стиль, зв'яжіться з брендинговим агентством WeLoveBrands. Наші фахівці розроблять для вас унікальну назву та всі елементи айдентики: логотип, шрифт та кольори, стилеутворюючу графіку, а також створять брендбук. Для цього скористаєтеся телефоном або напишіть повідомлення у месенджер.