Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Технологічна компанія, заснована у 2017 році, зараз заробляє мільярди доларів. Чи можете ви собі це уявити? TikTok повністю змінив онлайн-досвід людей.
Сьогодні додаток локалізовано 75 мовами і представлено більш ніж у 150 країнах. Воно впливає на звички споживачів та формати реклами, змінює індустрію маркетингу та шоу-бізнесу.
У TikTok користувачі не лише танцюють, а й просувають великі бренди. Наприклад, в Україні серед компаній лідери за кількістю передплатників – Ощадбанк (228+ тис.), INTERTOP (260+ тис.) та ALLO (761+ тис.).
Проаналізували шлях платформи до світового лідера, зібравши цінні інсайти для бізнесу, які допоможуть вам злетіти в Тик Тоці.
TikTok — соціальна мережа та мобільний додаток для створення та обміну відеороликами тривалістю до 60 секунд. Активи "ТікТок" належать пекінській компанії ByteDance. У Китаї програму запустили у вересні 2016 року, а на міжнародному ринку запуск відбувся у вересні 2017-го.
2021 року компанія принесла $4,7 млрд валового доходу, що на 142% більше, ніж 2020-го, і в 13,4 разу більше, ніж 2019 року. Приблизно таку суму компанія отримала за три квартали 2022 року.
Аудиторія платформи в 2021 році перевищила 1 млрд користувачів, і, за очікуваннями експертів, до кінця 2022 досягне 1,8 млрд. У 2020 і 2021 роках TikTok лідирував за кількістю завантажень серед мобільних додатків. Швидше за все, ця динаміка збережеться. Рекордного числа завантажень - 318 млн - компанія досягла в першому кварталі 2020 року.
Більшість користувачів TikTok - молодше 30 років. Вони ж почали активно створювати так звані TikTok-будинки — лейбли з топовими тиктокерами та нальотом реаліті-шоу. Блогери в TikTok-будинках дійсно живуть і знімають контент у будинку або квартирі і, крім особистих облікових записів, просувають обліковий запис будинку.
Однак це зовсім не означає, що «дорослим» брендам тут нічого робити. Середня залученість до TikTok — від 12 до 22%. Це в рази більше, ніж у Instagram. У 2022 близько 58% B2B-і 49% B2C-брендів інвестують у TikTok.
Найвищі показники переглядів - у компаній зі сфер технологій, їжі та відеоігор. Бренди, які зможуть знайти своє місце на цій платформі, матимуть конкурентну перевагу.
Все почалося з китайської програми A.me, яку у вересні 2016 року представила приватна інтернет-компанія ByteDance з Пекіна. У грудні цього року назву програми змінили на Douyin.
Усього за рік Douyin набрав близько 100 млн користувачів, які щодня переглядали понад 1 млрд відеоконтенту. Незабаром Китай став тісним для перспективного проекту, і у вересні 2017 року компанія випустила оновлений додаток на міжнародний ринок, змінивши його назву TikTok. Користувачі почали створювати на платформі короткі відеоролики, доповнюючи їх із популярними піснями, та вступати у взаємодію з іншими відвідувачами платформи за допомогою хештегів.
У лютому 2019 року аналітичний сайт Sensor Tower повідомив про перший мільярд завантажень. Додаток швидко набирав популярності в Індії — на її частку в 2018 році припало понад 40% загальної кількості завантажень (через рік уряд Індії заборонив соцмережу разом із 223 іншими додатками, розробленими в Китаї).
У 2020 році TikTok запустили «Фонд для авторів» у розмірі $200 млн, щоб автори контенту могли заробляти, публікуючи свої ролики на платформі. У листопаді цього ж року 16-річна американка Чарлі Грейс Д'Амеліо увійшла в історію TikTok, ставши першим користувачем платформи, кількість передплатників якого перевищила 100 млн. Відеоблогер та танцівниця стала популярною, публікуючи ролики, де вона відтворює знамениті танці.
Влітку 2021 року програма випередила YouTube за середнім часом перегляду відеороликів на території Великобританії та США. Незабаром, обігнавши Google та Facebook, TikTok став інтернет-ресурсом із найбільшою кількістю відвідувань у світі. У середньому користувачі 8 разів на день відкривають програму на своєму девайсі, витрачаючи на перегляд контенту 30-40 хвилин.
А згідно з звітом Brand Finance Global 500, у 2021 році TikTok став найшвидшим брендом у світі, його вартість за цей рік збільшилася на 215%.
Місія бренду – надихати на творчість та приносити радість. Самі фаундери соцмережі повідомляють: «Платформа служить домом для творчого самовираження за допомогою відеороликів, які створюють натхненний та радісний досвід».
"Фішка" TikTok - хештег-челенджі: платформа постійно їх запускає. Так у нових користувачів не виникає питання, що знімати, вони завжди можуть зробити відео до одного з популярних хештегів. До речі, такі ролики набирають найбільше реакцій.
Візія бренду – стати всесвітнім ринком ідей. Завдяки присутності на 150 ринках та доступності 75 мовами платформа долає кордони, формуючи центр різноманітного контенту. Це місце, де себе виявляє кожна особистість незалежно від національності, етнічної приналежності, статі чи соціально-економічного рівня.
На китайському ринку додаток називається Douyin, проте для решти світу компанія обрала більш милозвучну назву "TikTok". Графічний знак та ім'я бренду відображають призначення програми — створювати та розповсюджувати короткі ролики на основі фрагментів відомих музичних творів.
Назва "TikTok" утворена від англійських слів, якими передають звук роботи годинникового механізму. Така назва вказує на обмежений за часом формат контенту.
Основний символ бренду - комбінація d, першої літери назви програми Douyin, та музичної ноти. Емблему представили одночасно із міжнародним запуском платформи. Графічний знак виконаний у лаконічній формі, у поєднанні світло-блакитної, чорної та червоно-рожевої кольорової гами.
Щоб підвищити впізнаваність, 2017 року до графічного символу додали словесне позначення бренду. Найменування виконали жирним шрифтом без засічок. А у 2018 році об'єднали два слова, шрифт замінено на більш округлий, крапка над «i» також стала круглою. Букву «О» виділили блакитним та рожевим квітами. Цю версію логотипу компанія використовує досі.
Люди втомилися від прямої реклами. Згідно з даними маркетингової компанії Statista, у третьому кварталі 2021 року середній глобальний рівень блокування реклами в інтернеті оцінювався у 37%. Блокування реклами обходиться рекламодавцям у мільярдні збитки, які зростають рік у рік. Не дивно, що TikTok із невимушеною атмосферою привертає все більше уваги маркетологів.
Першим великим рекламодавцем TikTok став американський люксовий бренд одягу Guess. Щоб привернути увагу мільйонів та «зетів» до колекції Denim Fit Fall '18 під час сезону шкільних покупок, компанія запустила на TikTok конкурс #InMyDenim. Guess закликав покупців продемонструвати свої модні стилі у джинсах бренду. Компанія публікувала офіційні відеоролики у супроводі пісні співачки Bebe Rexha "I'm a Mess", яка ідеально відповідала челенджу та формату TikTok. Учасники челленджа створили 5 тис. роликів, які отримали 52 млн переглядів з хештегу.
Мережа ресторанів Chipotle провела Halloween-кампанію з роздачі купонів на сендвічі Boorito, спонукаючи користувачів TikTok одягатися до свята та публікувати свої образи. Кампанія набрала 4 млрд. переглядів.
Одним із найвдаліших досвідів взаємодії з платформою стала рекламна кампанія Elf Cosmetics "Eyes Lips Face". Спеціально для кампанії створили однойменну пісню під назвою, яка супроводжувала хештег-челендж бренду. Блогери просували пісню у своїх відеороликах і закликали користувачів робити те саме. Пісня стала вірусною — не лише на TikTok, а й на інших платформах, включаючи Instagram та YouTube. На липень 2022 року реклама набрала 9,4 мільярда переглядів.
Просуванням на платформі цікавляться не лише виробники товарів. З метою підвищення глобальної поінформованості про НБА, особливо серед молоді, баскетбольна ліга зареєструвала в TikTok обліковий запис. Завдяки захоплюючому контенту — від спортивних завдань до розіграшів сувенірів — НБА в липні 2022 року набрала понад 15,8 млн. переглядів.
Британський виробник одягу та аксесуарів для фітнесу Gymshark також використовує потенціал TikTok на додаток до інших платформ соцмереж. Компанія створює та розміщує контент відповідно до інтересів користувачів – наприклад, вражаючі фітнес-досягнення та складні челенджі. Для 66-денного конкурсу у 2019 році Gymshark залучив шість інфлюєнсерів у галузі фітнесу та танців. Ролики з хештегом #gymshark66 переглянули 45,5 млн користувачів.
Платформою «ТікТок» зацікавилися навіть такі бізнес-монстри, як Coca-Cola. Щоб підвищити впізнаваність та залучити нову аудиторію, компанія запропонувала створювати відео з продуктами бренду. Креативні сюжети з пляшками та банками напоїв переросли у масовий челендж та набрали понад 80 млн переглядів.
Українцям китайський додаток сподобався: у соцмережі TikTok зареєстровано 12 млн акаунтів з України. Для порівняння, у Facebook та Instagram зареєстровано по 15 млн українців. Сама компанія ділиться такими цікавими фактами з історії своєї програми:
«Прощавай, Америка»: ТikТok – єдиний з мега-популярних додатків, батьківщина якого – не США. На відміну від YouTube, Pinterest, Twitter, Instagram та Facebook, він прийшов до нас із Китаю.
Tiktok за рівнем залучення випереджає Instagram, Snapchat та Facebook. Близько 34% всіх користувачів публікують повідомлення на платформі щодня. Завдяки високому рівню залученості та спеціальному алгоритму програми в TikTok легше отримати передплатників та досягти стабільного зростання акаунта.
Tiktok використовує штучний інтелект, щоб розрахувати, які відеосюжети з більшою ймовірністю стануть вірусними. Алгоритм Tiktok аналізує освітлення, звуки та рухи в кожному ролику.
Тільки те, що ви хочете побачити. У TikTok немає розумної стрічки, за що так не люблять Instagram. Алгоритми влаштовані інакше: тут дається органічне охоплення, що дозволяє злетіти в річки навіть з першим відео.
Ролики, які викладають у «годинник пік», з більшою ймовірністю генеруватимуть більше переглядів. Оптимальний час публікації – з 6 до 10 ранку та з 7 до 11 вечора за східним поясним часом.
Tiktok став одним із найдорожчих стартапів у світі. Станом на 2022 рік додаток оцінюється більш ніж у $75 млрд.
Уряд Індії назвав контент TikTok аморальним, а сам проект — «що порушує територіальну цілісність країни». Соцмережу повністю заборонили у країні.
На кінець 2019 року у материнській компанії працюють понад 60 тис. осіб. До її мережі входить 15 науково-дослідних відділень по всьому світу, а також офіси у 126 містах, розкидані по всій планеті: від Пекіна, Джакарти, Шанхаю, Сеулу до Лондона, Парижа, Берліна та Нью-Йорка.
Ми у WeLoveBrands переконані: TikTok продовжуватиме лідирувати як канал для просування брендів. Ідея програми з короткими відеороликами вистрілила у нового покоління - "зумерів". А ще контент платформи не оминає старше покоління, адже ви можете створювати сюжети, орієнтовані на цю ЦА. Пам'ятайте, що у TikTok вірусним може стати все – пісня, хештег, відео, чиясь фраза.
Хочете просувати бренд у соцмережах, але не знаєте з чого почати? Довірте завдання просування брендинговому агентству WeLoveBrands! Дізнайтесь більше про наші послуги та вивчіть приклади робіт на сайті компанії.