Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Бізнес сім'ї Фенді розпочався з магазину хутряних та шкіряних виробів у столиці Італії. Сьогодні Fendi — міжнародний преміальний модний будинок, який виготовляє одяг, вироби з хутра, взуття, парфумерію, окуляри та інші аксесуари.
Всесвітній успіх прийшов до бренду завдяки Карлу Лагерфельду — креативному директору з 1967 року, співпраця з яким була найтривалішою в історії компанії. Сьогодні Фенді поєднує традиції, творчість та експерименти, чим приваблює безліч споживачів по всьому світу.
Розповідаємо історію становлення Fendi та найцікавіші факти із біографії засновника бренду, які ви ймовірно не чули.
Fendi - це італійський модний будинок, виробник одягу та аксесуарів класу люкс. Був заснований у 1925 році Адель та Едуардо Фенді. Наразі бренд належить корпорації LVMH, а його штаб-квартира знаходиться у Римі.
Компанія налічує понад 3 тис. співробітників та близько 220 магазинів по всьому світу. Приблизно 400 чоловік працюють над пошиттям продукції спеціалізованих ательє в Італії.
Під маркою Fendi виходять одяг, вироби з хутра та шкіри, взуття, парфуми, годинники, окуляри та інші аксесуари. 32% бізнесу пов'язані з хутром та одягом, 40% – з аксесуарами та 28% – з ліцензуванням ручок, годинників, парфуму, сонцезахисних окулярів, меблів та предметів інтер'єру.
Фенді є одним із брендів LVMH з найбільшими обсягами продажів. Активи компанії становлять $970 млн, а чистий прибуток сягав $1,1 млрд.
Основні конкуренти Fendi – інші італійські модні будинки Versace, Gucci та Prada. Офіційний сайт компанії: fendi.com.
Все почалося в 1918 році з відкриття магазину шкіри та хутра на римській Віа дель Плебіціо. 1925 року його господиня Адель Касагранде вийшла заміж за Едуардо Фенді, і вони вирішили дати магазину власне ім'я — Fendi. Незважаючи на те, що бізнес в Італії вважався чоловічою справою, Адель грала важливу роль в управлінні Будинком.
Завдяки високій якості та особливому стилю, в магазин почали заходити римські аристократи та багаті туристи. Справи йшли добре, незважаючи на загальну кризу, і в 1932 сім'я Фенді відкрила вже другий магазин в Римі.
Після Другої світової до успішного бізнесу приєдналися п'ять дочок засновників або, як їх часто називають у ЗМІ, п'ять принцес Fendi. Вони успадкували бізнес після смерті батька 1954 року. Кожна сестра відповідала за свій напрямок: Паола – за хутра, Ганна – за шкіргалантерею, Франка – за відносини з клієнтами, Альда сконцентрувалася на продажах, а Карла, яку в сім'ї жартівливо прозвали «генералом», стала бізнес-координатором.
Хоча більшість італійських сімейних компаній рано чи пізно ув'язують у міжусобних війнах, сімейство Fendi зуміло зберегти світ. І гармонію справді вдалося пронести протягом усього існування бренду.
Економічний бум Італії сприяв розвитку бізнесу. У 1964 році сестри відкрили флагманський магазин на Via Borgognona – вулиці, на якій сьогодні розташовуються бутіки найрозкішніших брендів – Dior, Gucci, Valentino, Hermes, Prada, Armani, Chanel, Versace та Louis Vuitton.
Революцію в сімейному бізнесі в 1967 році зробив 34-річний модельєр Карл Лагерфельд - зірка паризької моди, що сходить. Історія свідчить, що сестри Фенді приїхали до Парижа і годинами чекали на сходах його багатоквартирного будинку, щоб заманити на роботу. Саме Карл Лагерфельд, покійний імпресаріо дизайну, допоміг італійському будинку Fendi стати всесвітньо відомим.
Крім таланту створювати образи, що запам'ятовуються, Лагерфельда відрізняла надзвичайна працездатність: йому з уявною легкістю вдавалося керівництво трьома модними будинками одночасно, розвиток своїх хобі і участь у безлічі сторонніх проектів інших компаній.
Першим кроком партнерів стало перетворення шуб із незручних символів статусу, які носили літні дружини італійських командорів, у привабливий одяг від кутюр для сучасних жінок.
Лагерфельд розробив колекцію хутра у світлих та яскравих відтінках для незалежних та емансипованих жінок. Намагаючись запровадити розробки Лагерфельда, сестри експериментували з інноваційними методами обробки та фарбування хутра та шкіри. Незабаром на вироби почали наносити безперервно відомий перевернутий логотип FF, який створив Лагерфельд.
Модельєр просунув бренд на ринок хутра, зробивши Fendi одним із найбільш затребуваних ательє хутряних виробів. Крім шуб, Лагерфельд запропонував використати хутро в аксесуарах, готовому одязі — у всьому, на що вистачало його фантазії, і зробив ці товари доступними для середнього покупця.
Завдяки Лагерфельду дизайн виробів ставав все більш творчим та незвичайним. Модельєр освоював безліч кольорів — це робило продукцію Fendi ще більш популярним.
Лагерфельд відповідав за запуск ліній готового одягу у 1977 році, а також взуття у 1978 році.
У 1985 році, на ознаменування 60-річчя бренду та 20-річчя колаборації з Лагерфельдом, Fendi організувала спеціальний показ у римській Національній галереї сучасного мистецтва. Це була перша виставка моди, яку колись проводили у національному музеї Італії. Через рік президент країни нагородив Паолу Фенді орденом Ordine al Merito del Lavoro (За заслуги в праці).
Цього ж року Fendi доповнила асортимент чоловічими та жіночими ароматами, а 1987-го — окулярами, джинсами та предметами інтер'єру. Наприкінці десятиліття бренд відкрив у Нью-Йорку на П'ятій авеню перший магазин у США. Незабаром продукція компанії увірвалася до бутіків по всьому світу.
У Будинку почало працювати вже третє покоління сім'ї. У 1994 році Паола поступилася обов'язками президента компанії молодшій сестрі Карлі. Сільвія Вентуріні Фенді, дочка Анни, увійшла до керівництва цього ж року. Вони розширили бізнес та розробили нові вироби, у тому числі уніформу для поліцейського управління Риму.
У 1997 році Сільвія Вентуріні створила найвідоміший витвір бренду - сумку Fendi Baguette. Світові знаменитості, серед яких були Мадонна та Наомі Кемпбелл, сметали «багети» з прилавків. Просту, але шикарну сумку представили у безлічі варіантів. Успіх Baguette надихнув Fendi на створення нових культових виробів, але і сьогодні сумка Фенді №1 все залишається одним із найпопулярніших продуктів бренду.
У 2015 році бренд відсвяткував п'ятдесятиріччя співпраці з Карлом Лагерфельдом, організував перший хутряний показ високої моди Haute Fourrure у Театрі на Єлисейських полях. Пізніше Fendi відзначив 90-річчя показом мод біля найбільшого римського фонтану Fontana di Trevi і запланував перенести офіс до палацу Сівіта Італіана. У 2016 році компанія відкрила у палаці готель та найбільший свій магазин.
До 2018 річний обсяг продажів подолав планку в €1,2 млрд, а кількість магазинів досягла 215. Після смерті Карла Лагерфельда в лютому 2019 року Сільвія Вентуріні Фенді взяла на себе відповідальність за випуск як чоловічої, так і жіночої колекцій. Через півроку обов'язки художнього керівника моделей для жінок розпочав колишній стиліст чоловічого напряму Dior – англійський дизайнер Кім Джонс.
Його дебютну колекцію випустили на сезон осінь/зима 2021/2022 . Сільвія Вентуріні залишилася креативним директором з аксесуарів та чоловічого одягу. А її дочка Дельфіна Делеттре Фенді з 2021 року керує ювелірним напрямком Будинку.
Головне досягнення бренду — перетворення хутра з дорогих, важких і незручних виробів на легкий, комфортний і доступний для середнього класу одяг.
А ще Fendi пишається своїми роботами для кіно. Сільвія Вентуріні неодноразово наголошувала, що кінематограф завжди був важливою частиною життя сім'ї та бренду. «Ми працювали з найбільшими режисерами — від Лукіно Вісконті до Веса Андерсона, від Мартіна Скорсезе до Джузеппе Торнаторе, і ми продовжуватимемо це робити».
Fendi розробила костюми для більш ніж 50 фільмів та телешоу. Серед найбільших спільних робіт - кінострічки "І корабель пливе" Федеріко Фелліні, "Одного разу в Америці" Серджіо Леоне, "Бал" Етторе Сколи, "Берлінська справа" Ліліани Кавані, "Хрещений батько 3" Френсіса Форда Копполі та "Ерос" Мікеланд.
Американська кіноакадемія з 1948 року вручає Дому «Оскар» за найкращий дизайн костюмів у кінофільмах. Премії за спільні роботи художників з костюмів та Fendi отримали Мілена Канонеро за «Вогняні колісниці», «Марію-Антуанетту» та «Готель «Гранд Будапешт»», Габріелла Пескуччі за «Епоху невинності».
Але не всі фільми "за участю" Фенді були удостоєні головної світової кінонагороди. Незважаючи на це, творіння компанії можна сміливо назвати одними із найстильніших у світовому кінематографі.
У «Сімейному портреті в інтер'єрі» Лукіно Вісконті 1974 маркіза Бурмонті носить розкішні вечірні сукні, капелюхи з вуаллю, пальто з хутром норки та шуби, які Фенді створила спеціально для фільму.
Евіта у виконанні зірки естради та кіно Мадонни в однойменному фільмі змінила 88 костюмів – це офіційний рекорд, який занесли до книги рекордів Гіннесса. Вбрання для фільму готували Fendi та Christian Dior. В одній зі сцен героїня з'являється у норковому пальті, яке вона недбало накинула поверх класичного костюма. Цей образ і сьогодні вважають канонічним.
Гвінет Пелтроу в «Сім'ї Тененбаумів» не переставала носити вінтажну шубу Fendi та влітку — вона одягала її навіть поверх тенісної сукні.
Серед нагород, якими відзначили особливу креативність бренду, можна виділити Гран-прі Франції за масштабний показ на Великій Китайській стіні у 2007 році, а також нагороду журналу Wallpaper Design Award за оригінальний капелюх-парасольку у 2019 році.
У 2013 році Fendi перерахувала понад €2 млн на очищення Quattro Fontane та реставрацію фонтану Треві у Римі. З 2018 року компанія підтримує виставки Галереї Боргезе.
У 2019-му Fendi під час показу виділила €2,5 млн на відновлення Храму Венери – найбільшої будівлі у Стародавньому Римі. Через два роки реставрацію пам'ятки було завершено.
З 2020 року бренд преміює чотирьох найкращих студентів Джульярдської школи – одного з найбільших вищих навчальних закладів у сфері мистецтв. Премію Fendi Vanguard Award вручають студентам останнього року навчання: найкращому актору, танцюристу та двом музикантам. Кожен лауреат отримує грошовий приз, права на висвітлення у ЗМІ та виступ на корпоративному заході, а також наставництво професіоналів компанії та костюми Фенді для академічних заходів.
Індустрія моди швидко розвивається та постійно змінюється. Модні бренди мають залишатися на зв'язку із споживачами різних поколінь. В останні роки Fendi досяг успіху, запустивши інноваційні digital-кампанії з акцентом на молодь. Однак, як і інші люксові бренди, усвідомлював, що простих маркетингових рішень недостатньо для широкого охоплення цільової аудиторії та збільшення продажів. Тому було розроблено особлива стратегія просування.
Продукцію Фенді характеризують такі показники :
якість завжди вища, ніж у більшості компаній — особливо це стосується вихідної сировини та обробки швів;
всі аксесуари поєднуються з більшістю продуктів.
Fendi реалізує концепцію конкурентного ціноутворення, що ґрунтується на собівартості. Як глобальний бренд він також використовує інші стратегії ціноутворення:
"поточна ставка" - коли компанія зрівнює свої ціни з цінами аналогічних брендів;
«зняття вершків» - початок продажів за високою вартістю та зниження цін у міру заповнення ринку продуктом з метою збільшення продажів;
знижки на старі запаси та продукти, які погано продаються;
сезонні надбавки - у середині осені Fendi пропонує знижки на літній одяг, але підвищує ціни на зимовий асортимент;
всі ціни Fendi заокруглені до ста — бренд не використовує «стратегію $0,99», поширену в сучасному маркетингу;
компанія вибирає гнучкість цін, дозволяючи міжнародним рітейлерам коригувати вартість таким чином, щоб зусилля були вигідними для всіх сторін.
Бренд використовує фактор розташування, щоб підкреслити елітарність продукції. Наприклад, у жовтні 2015 року Fendi переїхав до своєї нової штаб-квартири, витративши мільйони на ремонт будівлі епохи Муссоліні. Після переїзду гендиректор компанії П'єтро Беккарі заявив: «Ми маємо Рим. Нема іншого місця, де можна так точно зрозуміти наше особисте бачення розкоші».
Своє майбутнє Фенді пов'язує із новими поколіннями. Суть стратегії полягає у створенні нового досвіду як онлайн, так і офлайн з метою охопити молоду аудиторію.
Для цього бренд розробив платформу «На 360°» та почав співпрацювати з інфлюєнсерами: супермоделлю Вінні Харлоу, зіркою NBA Джорданом Кларксоном та іншими знаменитостями.
Контент digital-платформи "На 360 °" розділений на п'ять частин. «Freaks» пояснює концепцію бренду, «Fulgore» містить унікальні редакційні статті про моду та Рим. «Faces» знайомить із людьми, яких додають на платформу. «Freedom» дозволяє знайти нерозрекламовані римські ресторани та готелі, а «Fearless» відкриває шлях до музики, мистецтва та культури.
Подвійний символ F культового логотипу бренду став настільки відомим, що його дізнаються люди, які нічого не чули про саму компанію. Головна відмінність емблеми - стриманість та простота.
Логотип Fendi складається з двох великих літер F – однієї у звичайному положенні та другої перевернутої. Однак початкова емблема Будинку була зовсім не такою, якою ми її бачимо сьогодні.
1925-1965. На першому логотипі Fendi було зображено білку на гілці з горіхом. Такий незвичайний для модного лейблу символ був талісманом сім'ї із важливим для засновників бренду підтекстом. Едуардо Фенді часто казав, що його дружина Адель зайнята, як білка, і подарував їй картину із зображенням звірка.
Під зображенням розташовувався напис Fendi, який виконали строгим шрифтом без засічок, а ще нижче стояв рік заснування компанії – 1925. Бірюзово-синій фон лого виглядав вишукано на яскраво-жовтому обгортковому папері, в який загортали товари.
1965-2000. Приєднавшись до Fendi, Карл Лагерфельд змінив логотип. Він за лічені секунди створив подвійну культову емблему, а нижче додав напис «Fendi» з прямих великих букв без засічок.
2000-2013. 2000 року «FF» прибрали з офіційної версії логотипу, але продовжили використовувати на виробах та підкладках. Нова емблема складалася з одного напису, виконаного вишуканим шрифтом без засічок з великою відстанню між літерами. Це, незважаючи на товщину ліній, робило логотип повітрянішим.
У 2013 році для нових трендів Fendi змінила шрифт на закруглений і гладкий. Шрифт сучасного лого з класичними чіткими формами схожий на Basic Commercial Soft-Rounded Pro Bold. Фірмовий знак доповнює слово «ROMA», прославляючи Рим – рідне місто бренду та ключове джерело його натхнення.
Історія Fendi перетинається з новітньою історією Італії та відзначена безліччю нестандартних подій.
Зібрали найцікавіші факти про бренд :
У образах бренду виразно відчувається регіоналізм Італії. Є італійські марки, очевидно, південні, що оспівують Неаполь і Палермо, є північні Міланські, а є Римські. Рим, аристократичний центр та оплот традиційної розкоші, став стильовим вектором для Fendi.
Карл Лагерфельд, один із найкращих дизайнерів світу, пропрацював з Fendi 54 роки. Він створив для компанії понад 70 тисяч оригінальних ескізів.
Культову сумку назвали Baguette, тому що її можна носити під пахвою — так само, як французи носять культовий довгий батон.
Коли в серіалі "Секс у великому місті" злодій зажадав у Керрі Бредшоу віддати йому сумку Fendi Baguette, Керрі вигукнула: "Але це багет!" Цей епізод вписав сумку в історію кіно та зробив її культовою. З моменту запуску в 1997 році компанія виготовила понад тисячу версій виробу, які стали колекційною цінністю. До речі, Сара Джессіка Паркер використовує «Багети» і за межами знімального майданчика.
Після появи Baguette Фенді стала однією з перших компаній, що запровадили списки очікування на дизайнерські вироби.
1997 року Наомі Кемпбелл звільнили з посади представника PETA за носіння хутра на показі Fendi.
Fendi - перший модний бренд, який спорудив подіум на Великій Китайській стіні. Компанія представила колекцію весна/літо 2008 із 88 моделей. Довжина подіуму дорівнювала 88 м. Модна феєрія була спланована таким чином, оскільки 8 – щасливе число у китайській культурі. Крім того, це був перший і поки що єдиний модний показ, який можна було побачити з Місяця.
У грудні 2021 року Fendi відкрив фірмове кафе у культовому універмазі Selfridges у Лондоні. Дизайн простору виконали в дусі колекції Fendi Roma Holiday з відомою колористичною палітрою з домінуючим пудрово-рожевим відтінком. Спеціально до відкриття випустили набір рожевих келихів для шампанського, коктейлі Fendi 1925, Fendi Cosmo, Roman Passion, попкорн із рожевим перцем, чіпси з буряка та пісочне печиво.
Fendi – популярний люксовий бренд із відомою айдентикою. Він пропонує якісну продукцію та грамотно вибудовує комунікацію з цільовою аудиторією. У просуванні допомагає не лише чітка стратегія, а й стильний візуальний образ, який привертає увагу та покращує імідж.
Хочете створити лаконічні та логотип, що запам'ятовуються, фірмовий стиль і слоган? Це необхідно, щоб виділитися на тлі конкурентів, підвищити лояльність покупців та довіру до компанії. Зв'яжіться з нами для розробки культових та актуальних символів бренду, які допоможуть підняти ваш бізнес на новий рівень.