Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Крістобаля Баленсіагу називали Майстром, а його модний будинок Balenciaga – розкішним, нестандартним, що руйнує всі канони моди. Модельєр завжди ігнорував правила паризького Синдикату високої моди, тому його речі ніколи не зважали на кутюр, але це не завадило бренду стати популярним і улюбленим багатьма.
А ще Баленсіага був чудовим наставником і подарував світові таких відомих дизайнерів як Оскар де ла Рента, Андре Курреж, Емануель Унгаро та Юбер де Жіванші.
Сьогодні Balenciaga – це бренд, який ламає стереотипи, кидає виклик та пропонує провокаційні вироби у сфері моди. Він має свій яскравий відомий стиль і характер, тому привертає увагу, чіпляє мільйони людей по всьому світу.
Balenciaga – це створений у 1919 році будинок моди. Його засновником є іспанський дизайнер Крістобаль Баленсіага. Модельєр мав репутацію кутюр'є із безкомпромісними стандартами. Його незвичайні, жіночні спідниці-бульбашки стали візитівкою будинку. Крістіан Діор називав Крістобаля Баленсіагу «господарем усіх нас».
Перший бутік був відкритий у Сан-Себастьяні (Іспанія), але пізніше бренд переїхав до Парижа. Сьогодні модний будинок належить французькій корпорації Kering, що випускає предмети розкоші та володіє також такими модними марками як Gucci, Alexander McQueen та Yves Saint Laurent.
Посаду генерального директора компанії Balenciaga з 2016 року займає Седрік Шарбіт, а креативним директором з 2015 року є Демна Гвасалія. Раду директорів очолює представник Керінгу СА Жан-Марк Дюпле.
З 1919 до 2022 року компанія Баленсіага змінила шість креативних директорів. Першим був засновник Крістобаль Баленсіага до 1968 року. З 1987 по 1992 рік керівництво прийняло Мішель Гома. З 1992 по 1997 рік домом керував Джозефус Тімістер, з 1997 по 2012 рік - Ніколя Геск'єр, з 2013 по 2015 рік - Олександр Ван. Грузинський модельєр Демна Гвасалія творить у компанії до сьогодні.
Бренд Баленсіага відомий революцією у жіночій моді, використанням небачених раніше форм. У середині 20-го століття популярними стали «бальні кромки», «напівприлеглі» лінії та «сукні-мішки». До успіху компанію призвело і взуття, зокрема кросівки-шкарпетки Speed Sock, що викликали ажіотаж серед впливових людей та модників.
Balenciaga займається виробництвом готового одягу, пальта, курток, джинсів, суконь, сорочок, топів, блузок, трикотажу, штанів та спідниць, а також сумок, взуття, прикрас та аксесуарів для чоловіків, жінок та дітей.
Компанія відкрила 8 бутіків класу люкс у Сполучених Штатах: у Нью-Йорку, Лос-Анджелесі, Лас-Вегасі, Коста-Меса, Гонолулу, Бел-Харбор та Далласі. Але магазини бренду розташовані у всьому світі. Загалом у Balenciaga працює близько 1325 співробітників.
На момент появи в модному будинку креативника Демна Гвасалія обсяг продажів складав близько 400 млн. доларів. Але потім цей показник почав зростати, наближаючись до 1 млрд. Причому збільшувався продаж продукції з усіх товарних категорій.
У 2021 році загальний дохід бренду становив $2,3 млрд, а корпорації Kering загалом – близько 13 млрд.
Бренд Баленсіага відрізняється від інших у світі люксових речей. Його продукція епатажна, провокаційна та оригінальна. Шалений стиль речей не лише привертає увагу і кидає виклик громадськості, а й викликає емоції. Хтось захоплюється нестандартним одягом та взуттям, а комусь може бути гидкою така ідея. Але байдужі навряд чи знайдуться.
Великою популярністю користуються «потворні» кросівки. Вони відрізняються особливою будовою підошви, екстравагантним силуетом, масивною п'ятою та яскравими кольорами. При виробництві взуття використовуються якісні міцні матеріали (шкіра, замша, гума, текстиль, що дихає).
Висока якість, комфорт, різноманітність дизайнів і колірних рішень, а також хайпова реклама, що запам'ятовується - все це чіпляє споживачів і стимулює їх пізнавати бренд краще.
Тому не дивно, що за перші три місяці 2022 попит на продукцію Баленсіага збільшився на 108%, завдяки чому компанія залишила далеко позаду своїх основних конкурентів.
Підвищує популярність Balenciaga та його співробітництво зі знаменитостями. Зокрема, обличчям бренду ставали Каньє Веста, Джастін Бібер, Ніколь Кідман та Кім Кардаш'ян. Так, креативний директор у 2022 році вивів модний дім у лідери завдяки рекламній кампанії з Джастіном Бібером. Фото співака в потужних черевиках Trooper Boot набрало понад 3 млн лайків.
А дізнатися більше інформації про компанію та модні колекції ви зможете на офіційному сайті:www.balenciaga.com .
Balenciaga, починаючи з 2017 року, займає перші місця серед найкращих брендів, обминаючи своїх конкурентів: Gucci, Louis Vuitton, Prada, Valentino, Dior, Moncler, Bottega Veneta, Fendi та Miu Miu.
У 2017-му першість компанії визнала авторитетне видання про моду Business of Fashion.
У 2021 році fashion-платформа Lyst у своєму звіті вдруге вказала Balenciaga як найпопулярніший бренд. Цього ж року креативний директор Демна Гвасалія оголосив офіційно, що не працює з натуральним хутром, відколи став творчим головою модного будинку. У 20 найпопулярніших брендів за перший квартал 2022 року Lyst також віддала перше місце Баленсіага.
Також цього року бренд увійшов до Топ-100 найвпливовіших компаній. Під час складання рейтингу оцінювалися актуальність, лідерство, успішність, амбітність та впровадження інновацій.
« За значні особисті заслуги у зміцненні міждержавного співробітництва, підтримку державного суверенітету та територіальної цілісності України та вагомий внесок у популяризацію української держави »
Демна Гвасалія отримав орден ІІІ ступеня від президента України Володимира Зеленського 29 серпня 2022 року. Гвасалія є послом платформи UNITED 24, яка створена для збору допомоги Україні. Ця тема дуже близька до креативного директора Баленсіага, оскільки свого часу він теж став біженцем після окупації Абхазії Росією.
З 2011 року у рідному місті Крістобаля Баленсіага – Гетарія – у музеї Balenciaga виставлено зразки робіт дизайнера. Предмети колекції були збережені його учнем Юбером де Живанші та відданою шанувальницею таланту модельєра Грейс Келлі.
Іспанський кутюр'є Крістобаль Баленсіага, відомий своєю вишуканою майстерністю та інноваційним дизайном, отримав ім'я неофіційного «Майстра високої моди». Його роботи продовжують формувати моду сьогодні і надихати тих, хто йде його стопами.
А сам модний будинок пережив два народження: перший у 1919 році та другий у 1986-му. Справа в тому, що Крістобаль Баленсіага закрив свій будинок моди в 1968 році і він не працював до 1986 року, поки компанія Jacques Bogart SA не набула права на торгову марку Balenciaga.
Крістобаль Баленсіага народився 1895 року в невеликому рибальському селі Гетарія, розташованому в баскському регіоні на півночі Іспанії. Із модою познайомила його мати, яка працювала швачкою. Серед її клієнток були наймодніші та найгламурніші жінки села. У віці дванадцяти років Крістобаль почав працювати підмайстром у кравця на курорті Сан-Себастьян. А в 1919 він заснував свій перший модний будинок і назвав його Eisa. Назва ательє походить від скороченої форми дівочого прізвища матері дизайнера.
Модельєр пропонував одяг іспанським аристократам і членам королівської сім'ї, випускав речі оверсайз і революційні для того періоду пропорції. Своєю творчістю він висловлював протест, а його моделі дозволяли жінкам не лише виглядати красиво, а й почуватися комфортно.
Пізніше Баленсіага відкрив будинки мод у Барселоні та Мадриді. А 1937 року, тікаючи від громадянської війни в Іспанії, він переїхав до Парижа, де відкрив бутік. Модний будинок швидко став найдорожчим і найексклюзивнішим у місті, а також залучив місцеву еліту та дизайнерів французької сцени.
Автор цієї фрази – фешн-фотограф із Великобританії Сесіл Бітон. За його словами, Баленсіага експериментував із сучасними формами, але при цьому прагнув зберегти повагу до традицій та класики.
Раннє навчання Крістобаля Баленсіага відрізнялося від інших кутюр'є того часу. Він знав своє ремесло навиворіт, розбираючись у кожному етапі процесу виготовлення – від розробки викрійки до розкрою, складання та оздоблення одягу. Він проектування починалося з тканини, а чи не з ескізу. Він знав, як використовувати матеріали для досягнення найкращого ефекту.
Іспанська спадщина Баленсіаги вплинула на багато його дизайнів. Ідея суконь із широкими стегнами «Інфанта» кінця 1930-х років заснована на портретах іспанського художника XVII століття Дієго Веласкеса. Частими мотивами були сукні фламенко, вбрання матадора та чорне мереживо на шалях мантилья, які жінки носять на особливих церемоніях і під час іспанського Страсного тижня.
У 1950-х роках на пізнішому етапі своєї кар'єри Баленсіага став піонером нових форм, які ніколи раніше не зустрічалися в жіночій моді. Радикальний дизайн розвивався поступово, оскільки модельєр удосконалював і переробляв ті самі ідеї з сезону в сезон. Обсяг заповнював «повітряний поділ» його суконь початку 1950-х років, а в задній частині «напівприлеглі» лінії. З середини 50-х моделі почали виглядати так: вони облягали спереду, але мали вільну об'ємну спину.
У 1957 році дизайнер представив «сукню-мішок», пряму сукню-сорочку, яка повністю прибрала талію. Спочатку це зустріли вороже як з боку клієнтів, так і з боку преси через те, що тоді домінував сексуальний стиль Крістіана Діора. Але зрештою такий одяг став мейнстримом. Сукня-мішок була попередником усюдисущого міні-сукні 1960-х років і залишається модною досі.
Сукня для лялечки з його трапецієподібною формою, що облягає талію, що з'явилася наприкінці 1950-х років, продовжила тему абстрагування тіла. Ця абстракція досягла апогею в проектах модельєра кінця 60-х, що можна побачити в драматичній чотирикінцевій «сукні-конверті», показаній за рік до того, як Крістобаль Баленсіага закрив будинок. Незважаючи на великий успіх у модній пресі, було продано лише дві сукні, а одна була повернена, бо клієнтка не могла зрозуміти, як ходити в ній у вбиральню.
Баленсіага одягав найгламурніших жінок 50-х і 60-х років XX століття, включаючи голлівудську актрису Аву Гарденер, ікону моди Глорію Гіннес і Мону фон Бісмарк – одну з найбагатших жінок світу, яка замовляла у кутюр'є все, починаючи від бальних суконь і закінчуючи шортами для саду.
Модельєру подобалося одягати жінок із сильним почуттям стилю, і його клієнти часто були надзвичайно лояльні. Коли в 1968 році його модний будинок закрився, оскільки дизайнер вважав, що високій моді скоро настане кінець, новина вразила прихильниць. Багато хто відчув справжнє почуття втрати. Наприклад, Мона фон Бісмарк відреагувала так, що замкнулася у своїй кімнаті на три дні. Рішення закрити компанію можна було прийнято через жорсткі правилаСиндикату високої моди.
Баленсіага був дуже закритою людиною. Він відмовився «доглядати» пресу, давши лише одне інтерв'ю за свою 50-річну кар'єру. Попри це модельєра поважали сучасники: Крістіан Діор, Коко Шанель та інші лідери моди того періоду. Французький дизайнер Емануель Унгаро, який стажується у Баленсіаги, сказав, що саме він «заклав основи сучасності» в моді. Унгаро та Андре Курреж, ще один протеже Баленсіаги, перенесли мінімалістичну естетику свого вчителя у космічний шик моди.
Через чотири роки після закриття будинку моди Крістобаль Баленсіага пішов із життя. Здавалося б, разом із ним піде в небуття та бренд. Але марка отримала друге народження і повернулася до шанувальників із новою силою.
1986 року лейбл Balenciaga був перезапущений під керівництвом низки креативних директорів. На особливу увагу заслуговують Ніколя Жеск'єр, якому приписують відродження лейбла в період з 1997 по 2012 рік, і Демна Гвасалія – нинішній креативний директор, завдяки якому ім'я Balenciaga залишається у всіх на слуху.
Обидва дизайнери вивчали архіви Будинку Balenciaga, звертаючись до оригінальних проектів Майстра за натхненням у крої, формах та матеріалах. Так, Гвасалія, коментуючи свою останню колекцію, яка багато в чому спиралася на культові твори засновника будинку, наголосив
важливо знати минуле, щоб будувати майбутнє
Проте перші кроки відродженого бренду були не найвдалішими. Коли Balenciaga стала власністю компанії Jacques Bogart SA, а нові колекції почав розробляти Мішель Гома, увагу публіки привернути не надто вдавалося. І лише через 10 років із приходом дизайнера Ніколя Жеск'єра компанія почала виходити із творчого застою. Спочатку він створював одяг для азіатського ринку, але після успіху перших колекцій його призначили креативним директором компанії. І ось 1997 року він влаштував дебютний показ на Тижні модив Парижі.
2001 року бренд Balenciaga викупив фешн конгломерат Kering. Від Ніколя Жеск'єра почали вимагати більше, і результат його праць перевершив усі очікування. У 2005 році продажі злетіли, а клієнтами стали такі знаменитості як Анна Вінтур, Ніколь Кідман, Бейонсе та Кайлі Міноуг.
Незважаючи на успіх, дизайнер не зміг залучити нову аудиторію, оскільки був надмірно консервативним і не зміг підлаштуватися під тренди. Тому у 2012 році він представив чергову колекцію та залишив компанію.
Після відходу Жеск'єра креативним директором став американський дизайнер Олександр Венга, відомий своїми футболками оверсайз та світшотами. Він дебютував у 2013 році з колекції, речі в якій зберігали строгу класику, але також містили вкраплення вуличного стилю. Тут не було суворих силуетів, але була присутня асиметрія та мінімалізм. Колекція припала публіці за смаком і вже незабаром вбрання Balenciaga носили Кейт Бланшетт, Керрі Вашингтон, Джуліанна Мур, Леді Гага та ін.
Але через три роки перебування на своїй посаді Венг вирішив піти з компанії. Причини його вчинку не оголошуються.
Демна Гвасалія є уродженцем Сухумі, що у Грузії. Він навчався в Антверпенській королівській академії образотворчих мистецтв. До 2012 року працював дизайнером у Maison Martin Margiela, а до 2014 року – у Louis Vuitton. Потім разом із братом створив власний бренд Vetements. У 2015 році Гвасалія розпочав роботу в Balenciaga.
З першого дня дизайнер влаштував переворот естетики бренду. Він почав експериментувати з формами, силуетами та пропорціями, а також об'єднав антимодний стиль Vetements із розкішшю Balenciaga. Робота в компанії стала для дизайнера викликом та можливістю створювати щось нове. І його ідеї аудиторія оцінила.
Демна бере прості речі і перетворює їх на люксові предмети, які хочуть багато хто. Саме вони виводять Balenciaga у топи рейтингів найкращих та найпопулярніших брендів.
Цінності компанії полягають в участі та підтримці наступних програм:
Всесвітня продовольча програма
Balenciaga уклала партнерську угоду зі Всесвітньою продовольчою програмою (ЗПС) у 2018 році, щоб привернути увагу до проблеми зростання голоду у світі та підтримати глобальні зусилля щодо його ліквідації до 2030 року.
Перша співпраця бренду з гуманітарною організацією та організацією з розвитку складалася з випуску низки предметів одягу з логотипом ЗПС та слоганом «Врятувати життя, змінити життя». Одяг було продано з інформацією про програму, якій і було передано частину виручки.
З грудня 2019 року Balenciaga підтримує місію ЗПС, випускаючи нові лінії одягу та аксесуарів. Успішна співпраця надала кошти для підтримки основних цілей організації боротьби з голодом та недоїданням у вразливих спільнотах по всьому світу. Нові колекції продовжують підвищувати обізнаність та допомагають ЗПС там, де вона найбільше потрібна. Крім того, Balenciaga подвоїть частку доходів від кожного продукту, призначену для пожертв ЗПС, до 20%.
Асортимент речей для програми включає шкарпетки, шапки, шарфи, штани, плащі, блузки, толстовки і сумки унісекс, доступні в декількох кольорах. Деякі моделі мають офіційний логотип WFP, а інші - фірмовий похилий малюнок, що повторюється, що складається з логотипів Balenciaga і WFP.
Balenciaga підтримує Outright Action International
Balenciaga співпрацює з OutRight у своїй місії з захисту прав людини з людьми та від їхнього імені, які піддаються дискримінації чи жорстокому поводженню на підставі їх фактичної чи передбачуваної сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності чи самовираження.
Кошти, отримані від продажу одягу Balenciaga, спрямовуються для забезпечення захисту прав представників ЛГБТІК у всьому світі.
Святкування Дня Землі
У рамках Дня Землі 2022 року Balenciaga уклала партнерську угоду із прихильниками регенеративного сільського господарства Kiss the Ground на знак визнання нерозривного зв'язку індустрії моди з природними екосистемами.
Стратегія стійкості в Balenciaga полягає у зменшенні впливу своєї творчості та діяльності на навколишнє середовище, одночасного прагнення до прогресу у вирішенні фундаментально важливих соціальних питань. Компанія приділяє увагу високим стандартам соціальної та екологічної відповідальності по всьому ланцюжку поставок. Balenciaga не використовує хутра та екзотичну шкіру, застосовує перероблені матеріали, ретельно розраховує викиди вуглецю, інвестує у проекти з видалення вуглецевого сліду та агролісівництва у Південній Америці, Азії та Європі.
Модний дім Баленсіага навчає свою аудиторію можливостям сталого розвитку у секторі предметів розкоші. А також прагне використовувати у своїх колекціях дублену шкіру, що повністю не містить металів, і до 2025 року планує вийти на 100% відповідність стандартам Kering щодо сировини та виробничих процесів.
У березні 2022 року під час Тижня моди у Парижі бренд підтримав Україну у її боротьбі. На кожному стільці було розкладено футболки кольору українського прапора, а Демна Гвасалія прочитав вірш Олександра Олеся «Живи Україна, живи для краси». Бренд зробив пожертвування ЗПС ООН для українських біженців.
Логотипи Balenciaga ніколи надто сильно не змінювалися ні за життя Крістобаля, ні після. Нові власники 1986 року не поспішали експериментувати з айдентикою: зберегли вихідне словесне позначення та змінили лише шрифт.
Одна з перших емблем містила дві великі літери "В", звернені один до одного плоскими сторонами. Вони були з'єднані трьома паралельними лініями, схожими на стібки, які скріплювали одяг. Внизу була назва бренду, прописана чорними літерами без засічок. Ще нижче стояло слово «Paris», яке означало розташування модного будинку.
Компанія Jacques Bogart SA, що купила торгову марку Balenciaga, відмовилася від монограми. Вона вирішила використовувати лише словесний знак, при цьому зробивши шрифт жирнішим.
Після чергового оновлення літери стиснулися з обох боків. Зміна пропорцій не вплинула стиль, тому що в іншому нічого не змінилося. Творці логотипу постаралися осучаснити дизайн, зберігши його впізнаваність.
Раніше компанія Balenciaga мала традиційне маркування, що складається з двох літер «В». Діагональні лінії символізували стібки, що з'єднують шматки тканини. Нині ця монограма більше не використовується. Нинішні власники обмежилися коротким написом без додаткових графічних елементів.
Типографіка Balenciaga представлена різними шрифтами. В одній із ранніх версій це був аналог Urbano Expanded від FontSite Inc. Використовувався шрифт, віддалено схожий на Bw Modelica Expanded Bold від Branding With Type та Ultine Normal Demi від Insigne Design. Сучасний словесний знак виконаний шрифтом Utah Condensed Bold, надихнутим написами на громадському транспорті. Дизайнер Демна Гвасалія трохи змінив його, щоби адаптувати до логотипу модного будинку.
Колірна гама, у свою чергу, була не настільки різноманітною. Тут завжди були присутні чорний як передній план та білий як тло. Просте поєднання підкреслює аристократичність та гарний смак.
Шалений стиль одягу та аксесуарів бренду потребує неординарного підходу для презентації та реклами. Компанія відома своїми провокаційними показами, абсурдною SMM-стратегією та нестандартними ідеями, що тільки привертає увагу та дивує аудиторію.
Так, Демна Гвасалія постійно знаходить нові підходи до показів колекцій, щоб розбурхувати публіку, в'їдатися в пам'ять глядачів, викликати емоції. Він грає не за правилами і ламає стереотипи, що підтверджують презентації одягу, наприклад, у McDonald's, під мостом у бідному районі Парижа чи в андеграундному клубі. А останні шоу дизайнера і є постапокаліптичними постановками. На одному такому показі подіум був залитий водою, якою йшли моделі.
На окрему увагу заслуговує ведення сторінки бренду в Instagram. За словами Гвасалії, погоня за лайками та передплатниками є жалюгідною, пости з дівчатами, які позують із речами, – вульгарними, а сам майданчик не повинен ставати каталогом речей із закликом «купи».
Напевно, тому компанія особливо не париться, що виставити в мережі. Спочатку на сторінці часто з'являлися абсурдні знімки, розмиті, з нечітким малюнком, без розкішних моделей. А потім бренд взагалі видалив усі публікації, залишивши обліковий запис повністю порожнім на деякий час. Незабаром фотографії знову почали з'являтись – тепер уже з людьми, на яких було навішено багато різних речей. Але згодом і ці публікації зникли.
Але незважаючи на це, на сторінці понад 12 млн передплатників, а кожен пост збирає сотні та тисячі «сердечок» та коментарів, що говорить якщо не про любов до «специфічного» бренду, то про великий інтерес громадськості.
Крістобаль Баленсіага навчився шити у віці 11 років
Коли батько Крістобаля помер, його матері довелося одній забезпечувати трьох дітей. У 11 років майбутній Майстер зацікавився модою. Він почав шити, щоб допомогти своїй мамі, яка працювала швачкою та шила вбрання для найелегантніших жінок Іспанії. У 12 років він отримав професійну підготовку та приєднався до швейної фірми.
Команду Баленсіаги прозвали «монстрами»
Хоча вигнутий торс, випнуті стегна і неприємний вигляд були класичними моделями 1950-х років, саме працівники Balenciaga мали гіршу репутацію, настільки поблажливими, що їх називали «монстрами».
Крістобаль Баленсіага зробив революцію в силуетах жіночого одягу
Якщо New Look Крістіана Діора в 1947 році був заснований на тонкій, звуженій талії, спідниці до середини ікри та видатних стегнах, то Баленсіага пішов у протилежному напрямку з його широкими плечима та квадратними формами. Досягши піднесеної м'якості форми, додаючи об'єм навколо талії та асиметрію по довжині, він створив основні моделі, такі як плащ-яйце, напівприлеглий костюм та сукню з хвостом павича.
Баленсіага – автор лялькової сукні
Як шанувальник м'яких ліній і тонкої жіночності Баленсіага переосмислив жіночу фігуру своєю ляльковою сукнею. Від хвилястої версії без рукавів Твіггі до гранжової інтерпретації Кортні Лав, пишна сукня-трапеція без вигинів винаходилася і перевинаходила безліч разів з моменту його створення в 1958 році.
Одяг для жінок, щоб вони виглядали красиво
Хоча Крістобаль Баленсіага «любив маленький живіт», як примітно сказала одна з його моделей, його манекени мали різні форми тіла. Це доводить, що Майстер вважав, що будь-яка жінка може чудово виглядати у його витворах.
Balenciaga для бортпровідників
Службовці Air France у 1968 році були найстильнішими бортпровідниками свого часу. Їхня темно-синя уніформа, спроектована незадовго до того, як Баленсіага оголосив про свій відхід зі світу моди, відрізнялася гладкими лініями і білими елементами. Модний одяг для бортпровідників був трендом того часу: Еміліо Пуччі створив уніформу у стилі арлекіна для Braniff Airlines у 1965 році, а П'єр Карден був мозком футуристичних накидок 1969 року для жінок Olympic Airlines.
Баленсіага уникав поганої репутації та публічності
На відміну від більшості колег-дизайнерів, Баленсіага завжди намагався уникати публічності, наприклад, він ніколи не виходив на уклін у кінці своїх показів. Єдине повне інтерв'ю, яке він коли-небудь давав, було 1971 року журналістці з The Times Пруденс Глін.
Крістобаль Баленсіага відомий як Майстер
Крістіан Діор вважав його наставником деяких із найвидатніших дизайнерів світу: Юбера де Живанші, Оскара де ла Рента, Андре Куррежа та Емануеля Унгаро. Творець барного піджака говорив про Крістобаля Баленсіага як про «Майстра всіх нас».
Останній витвір був представлений за кілька днів до смерті дизайнера
До 1972 року Крістобаль Баленсіага вже закрив усі свої заклади в Парижі, Барселоні та Мадриді. Але тоді його попросили створити весільну сукню для майбутньої герцогині Кадиської Марії дель Кармен Мартінес-Бордью – онуки Франсіско Франка. Сам модельєр помер через 16 днів після весілля у віці 77 років.
Крістобаль Баленсіага зробив справжню революцію у світі до і післявоєнної моди. Хоча його вбрання сприймалося неоднозначно і ніколи не належало до високої моди, зараз провокаційні вироби Balenciaga знайшли, нарешті, своїх шанувальників і гідно оцінені.