Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
У 2021 році міжнародне агентство MBLM опублікувало дані дослідження Brand Intimacy. Метою було показати, у яких відносинах перебувають клієнти та бренди з 10 галузей у США. Для цього опитали 3 тисячі споживачів.
Перше місце дісталося Apple. Компанія має найвищий коефіцієнт не лише у своєму сегменті, а й загалом – 73,7. Близько 48% респондентів відповіли, що не уявляють життя без Apple.
Компанія перевершує очікування, надає найвищий сервіс, якість та ефективність своїх продуктів. Цінностями, які втілює бренд, захоплюються. А ті, хто користується продукцією Apple, упевнені, що це допомагає їм бути продуктивнішими.
Apple - американська мультинаціональна корпорація, один із лідерів у сфері виробництва гаджетів, ПК, програмного забезпечення та онлайн-сервісів. Розпочавши 1976 року з випуску комп'ютерів, сьогодні компанія виготовляє також ноутбуки, планшети, смартфони та пропонує цифровий контент. Її штаб-квартира розташована в Купертіно, штат Каліфорнія.
«Епл» є найбільшою технологічною компанією з виручки та ринкової капіталізації, другою з виробництва мобільних телефонів та четвертою за обсягом продажів комп'ютерів. Входить до топ-5 компаній США у сфері інформаційних технологій (разом з Alphabet (Google), Amazon, Meta (Facebook) та Microsoft). Є одним із найдорожчих брендів.
Валовий виторг Apple у 2022 фінансовому році перевищив $394 млрд, що майже на 44% перевищує історичний рекорд 2020 року. За останні десять років річний дохід Apple збільшився вчетверо.
Завдяки високим продажам у 518 фірмових магазинах компанії в 25 країнах Apple вже в 2011 році стала одним із найприбутковіших рітейлерів з обсягом виручки понад $16 млрд.
На 2021 рік Apple була провідним постачальником смарт-годин із часткою ринку 52,5%. Підписки та продажі додатків у App Store у 2021 році принесли компанії $85,1 млрд.
iOS займає 25% ринку мобільних ОС, поступаючись лише Android із 70% ринку.
На початок 2022 року кількість працівників із повною зайнятістю становила близько 164 тис.
Основні конкуренти Apple - компанії IBM, Microsoft, Amazon і Comcast у сфері комп'ютерних технологій, Lenovo, Xiaomi, Samsung, Huawei та Oppo у сфері смартфонів. Офіційний сайт компанії: www.apple.com.
Представивши в 1984 році Macintosh, компанія Apple здійснила переворот у сфері персональних технологій. iPhone, iPad, Mac, Apple Watch і Apple TV є надійною гарантією світового лідерства бренду в галузі інновацій.
Apple - технологічна компанія №1 за виручкою. У січні 2022 року ринкова оцінка бренду перевищила $3 трлн. Незважаючи на те, що до середини літа вона знизилася до $2,4 трлн, вартість «Епл» залишається вищою, ніж будь-яка інша публічна компанія.
7 липня 2022 року президент США Джо Байден посмертно нагородив одного із засновників та колишнього керівника Apple Стіва Джобса Президентською медаллю свободи. Оголошуючи одержувачів нагороди, Байден заявив: «Далекоглядність, уява та креативність Джобса привели до винаходів, які змінили та продовжують змінювати спосіб спілкування у світі, трансформують комп'ютерну, музичну, бездротову індустрію та індустрію кіно».
Це не перша президентська нагорода винахідника та бізнесмена — 37 років тому Джобс та Возняк були у складі групи, яку 1985 року президент США Рональд Рейган нагородив «Національною медаллю за технології та інновації» за успіхи у створенні персонального комп'ютера.
З 2006 до 2014 року компанія Apple отримала три премії Еммі. А 2013-го бренд удостоївся нагороди Clio у категорії «За дизайн продуктів» — найвідомішої у світі міжнародної премії в галузі реклами. Премією Clio відзначають видатні інновації та творчі досягнення у галузі реклами, дизайну та комунікації.
Apple TV+ став першим стрімінговим сервісом — лауреатом премії американської кіноакадемії у категорії «Найкращий фільм». У березні 2022 року художній фільм CODA, правовласником і транслятором якого є Apple TV+, отримав три «Оскари»: за найкращий фільм, найкращу чоловічу роль другого плану та найкращий адаптований сценарій.
З моменту дебюту Apple TV+ у листопаді 2019 року серіали та фільми Apple здобули 240 перемог та 953 номінації, у тому числі «Оскар», SAG Awards, BAFTA Film Awards, Critics Choice Awards, Critics Choice Documentary Awards, Primetime Emmy Awards та інші.
У 2018 році Apple стала першою компанією з капіталом $1 трлн. Сьогодні вона коштує більш ніж удвічі більше. Спочатку "Епл" орієнтувалася на виробництво комп'ютерів, але з роками розробила цілу лінійку digital-продуктів та сервісів.
Apple Inc. - Реалізація мрії Стіва Возняка, яку вдалося втілити в життя після виходу на ринок в 1974 перший комерційного портативного комп'ютера Altair 8800 компанії MITS.
Altair продавався у вигляді комплекту для самостійного складання і фактично був напівфабрикатом з оперативною пам'яттю лише 256 байт без клавіатури та екрану. Возняку першому прийшла ідея з'єднати в одне ціле Altair, клавіатуру та монітор – ці периферійні пристрої використовували у роботі з віддаленими комп'ютерами високої продуктивності.
Для реалізації планів з виробництва зручних та доступних комп'ютерів Возняк запропонував співпрацю своєму другові Стіву Джобсу. Возняк працював у Hewlett-Packard, яка виробляла обчислювальну техніку, а Джобс був співробітником Atari – провідного на той час виробника відеоігор.
У квітні 1976 року друзі зареєстрували компанію Apple Computer. Для поповнення капіталу Джобс продав свій мікроавтобус, а Возняк – науковий калькулятор. Дебютним продуктом був Apple I, який спочатку пропонували у вигляді материнської плати з процесором, оперативною пам'яттю та базовими чіпами текстового відео, без корпусу, клавіатури, монітора та інших пристроїв інтерфейсу користувача.
Невдовзі, під тиском Джобса, друзі перейшли до збирання автономної машини у пластиковому корпусі. Apple II з кольоровим дисплеєм, клавіатурою та рядом функцій став першим мікрокомп'ютером, який оцінили на ринку.
Джобс розумів, що для розвитку компанії потрібні кваліфікований менеджмент та фінансування розробок. Він найняв відомого PR-фахівця Реджиса МакКенну та залучив інвестиції від ветерана Intel Майкла Марккули, який став найбільшим власником акцій та членом ради директорів.
До Apple прийшов швидкий успіх, особливо після того, як Возняк створив контролер для дешевих гнучких дисків, завдяки якому зберігання та обмін інформацією перетворилися на швидку, просту та надійну операцію. Вже тоді Apple II став найпопулярнішим комп'ютером серед програмістів.
У 1970-х прибутки компанії зростали в геометричній прогресії і подвоювалися кожні чотири місяці. З 1977 по 1980 обсяг продажів злетів з $775 тис. до $118 млн, а середньорічний темп приросту склав 533%.
Важливим ринком для Apple стали також школи та коледжі. Агресивний маркетинг та відсутність ранньої конкуренції дозволили бренду зайняти домінуючу позицію у навчальних закладах аж до початку 1990-х.
До 1980 року чистий прибуток компанії перевищив $100 млн, а штат співробітників був понад 1 тис.
Початкове розміщення акцій у грудні 1980-го було найбільшим з 1956 року, коли публічною стала Ford Motor Company. IPO принесло найбільшому акціонеру компанії Стіву Джобсу статки у розмірі $217 млн.
Незабаром Apple зіткнулася з конкуренцією ще одного ключового гравця digital-індустрії — компанії International Business Machines. IBM дочекалася істотного розширення комп'ютерного ринку й у 1981 року випустила у продаж лінійку IBM PC.
Щоб знизити собівартість продуктів, IBM відмовилася від застосування власних компонентів на користь недорогих процесорів Intel та DOS корпорації Microsoft. Незабаром IBM розробила свою «додаток-вбивцю» — таблицю Lotus 1-2-3, яка блискавично завоювала бізнес-середовище — на цей ринок Apple II зайти не вдалося.
Apple вирішила відновити лідерство з новим поколінням потужних та максимально простих у використанні комп'ютерів. У 1979 році керівництво Xerox дозволило Джобсу з командою інженерів вивчити інноваційні продукти Центру досліджень корпорації в обмін на дозвіл купити 100 тис. акцій Apple по $10 за кожну.
Там Джобс із командою побачили перший графічний інтерфейс із екранними вікнами та значками, які замінювали незручні протоколи. Ще однією новинкою був пристрій під назвою "миша". Джобс відразу ж почав розробляти графічний інтерфейс для машин наступного покоління Lisa 1983 року і Macintosh 1984 року вартістю $2495.
У футуристичному ролику Рідлі Скотта «1984» використовували посилання до Джорджа Оруелл: «24 січня Apple Computer представить Macintosh. І ви побачите, чому 1984 не буде схожий на «1984»».
Сюжет реклами Macintosh став предметом дискусій і сповістив про нову епоху історія компанії, і навіть про революцію реклами. Крім того, ролик зміцнив бунтарський та революційний імідж Apple, який відтоді міцно закріпився за брендом.
Macintosh набув популярності як найфункціональніший комп'ютер і перший ПК для масового ринку з графічним інтерфейсом та мишею. Якісна графіка та широкі візуальні можливості залучили дизайнерів та видавців. До травня 1984 року "Епл" продала 70 тис. своїх "Маків".
У 1983 році Джобс запросив на посаду гендиректора Джона Скаллі, наймолодшого керівника Pepsi. Джобс мотивував його залишити компанію питанням: «Плануєш остаточно життя продавати підсолоджену воду? Чи хочеш піти зі мною і змінити світ?
Однак Mac не зміг перебити панування IBM, і напруженість між Джобсом та Скаллі зросла. Джобс завжди чинив, як вважав за потрібне, а Скаллі хотів тримати під контролем усі продукти.
1985 року тертя між двома лідерами посилилися ще більше. Джобс спробував звільнити Скаллі, проте рада директорів усунула Джобса від управління брендом. Він пішов та заснував компанію з виробництва передових робочих станцій під назвою NeXT. Стів Возняк також звільнився, заявивши, що компанія рухається у неправильному напрямку.
Macintosh II був першим «Маком» із кольоровим дисплеєм. При високій ціні цей комп'ютер мав низку переваг, у тому числі зручним інтерфейсом користувача.
Після відходу Джобса, розраховуючи продавати меншу кількість комп'ютерів із більшою маржою, керівництво вирішило переорієнтуватися на ринки високого класу. Виконавчий директор компанії Жан-Луї Гассе вигадав правило "55 або помри", згідно з яким Mac II повинен приносити мінімум 55% прибутку на машину.
Така політика викликала негативні наслідки в період зниження цін на комп'ютери IBM та зростання впливу Microsoft. Тоді Apple експериментувала з новими продуктами — цифровими камерами, портативними аудіоплеєрами для CD-дисків, колонками і телевізійною технікою, але всі вони виявилися провальними. Частка ринку та ціна акцій продовжили падіння.
У 1993 році Джона Скаллі замінили Майклом Спіндлером - співробітником Apple з 1980-х років. Спіндлер повторив помилку Скаллі під час запуску ноутбука PowerPC. Ще однією причиною невдач бренду була популярність Windows.
Через три роки Спіндлера змінив Джіл Амеліо, який зробив масштабні скорочення персоналу та витрат. Попри це акції компанії впали до 12-річного мінімуму.
У лютому 1997 року рада директорів вирішила викупити "NeXT Computer" Стіва Джобса і мотивувати його повернуться до Apple. Після повернення до компанії на тлі величезних втрат і рекордно низької ціни акцій він переконав раду директорів зробити його тимчасовим гендиректором.
На Macworld Expo 97 Джобс оголосив, що Apple з Microsoft приступають до розробки нових версій ПЗ для Маків. Крім того, Microsoft вкладає в Apple $150 млн. Для цього Джобс запросив до команди талановитого британського дизайнера Джонатана Айва.
Першим продуктом нового старшого віце-президента з промислового дизайну став iMac "все в одному", який представили у серпні 1998 року. Пізніше Джонатан розробив iPod та iPhone. Завдяки технологічним показникам та унікальному дизайну за перші 5 місяців компанія продала 80 тис. одиниць iMac.
Тоді Джобс вважав за краще сконцентруватися на вузькій лінійці та скоротив кількість комп'ютерів до чотирьох: двох для бізнесу та двох для домашніх споживачів, а також закрив більшість збиткових напрямків.
У 2001 році компанія представила Mac OS X та випустила iPod. За шість років покупці придбали понад 100 млн. одиниць аудіоплеєрів.
З 2001 року Apple здійснила кілька стратегічних придбань. Серед них — німецька компанія Astarte, на базі технологій якої випустили плеєр iDVD, Nothing Real для програми для створення цифрових композицій та Emagic з додатком Logic для підвищення продуктивності музики. Apple стала першою комп'ютерною компанією, яка після покупки Emagic заволоділа музичним сервісом.
У 2003 році компанія представила музичний магазин iTunes та інтегрувала його в iPod. За два роки iTunes став найбільшим музичним ритейлером.
У 2006 році Apple переклала системну архітектуру на Intel. MacBook Pro став першим десктопом "Епл" з процесором Intel Core.
У період з 2003 по 2006 рік акції Apple злетіли більш ніж удесятеро - з $6 до $80 за акцію.
На виставці Macworld Expo 9 січня 2007 року Джобс вперше заявив про найуспішніший продукт бренду — смартфон iPhone. За перші 30 годин компанія продала 270 тисяч моделей. Експерти назвали цю подію «зміною правил гри у галузі». Великого успіху досягли ще два продукти Apple - iPod Touch та iPad.
У липні 2008 року Apple запустила App Store — платформу пошуку та завантаження програм для iPhone та iPod-Touch. Протягом місяця через App Store було продано 60 млн. додатків, завдяки чому платформа зареєструвала середній щоденний дохід у розмірі $1 млн. У цьому ж році Apple стала третім за величиною постачальником мобільних телефонів.
У жовтні 2010 року акції компанії досягли приголомшливої позначки $1 млн. А вже в серпні 2011 року Джобсу за станом здоров'я довелося піти з посади гендиректора, на якому його замінив Тім Кук.
Ідеолог бренду Стів Джобс помер 5 жовтня 2011 року. Незважаючи на це, Apple залишається одним із найвпливовіших гравців на технологічному ринку.
Загалом компанія продала понад 2 млрд iPhone — по одному на кожного четвертого жителя планети, а кожен 12 куплений ноутбук у світі сьогодні прикрашає «надокушене яблуко».
Логотип Apple оточують усілякі міфи – від конспірологічної історії Алана Тьюринга, автора штучного інтелекту, який покінчив життя самогубством, вкусивши отруєне яблуко, до біблійних розповідей про Адама та Єву.
Згідно з одним із більш реалістичних припущень походження назви компанії та внаслідок її логотипу, троє засновників хотіли дати бренду менш офіційне ім'я порівняно з конкурентами. Ще одна теорія стверджує, що Джобс та Возняк прагнули випередити Atari у телефонних довідниках.
А згідно з біографією Джобса, яку написав Уолтер Айзексон, засновник Apple дотримувався фруктової дієти і, перебуваючи в яблуневому саду, вирішив, що «Яблуко» звучить незвично та енергійно.
Незважаючи на незліченні домисли щодо надкушеної частини логотипу Apple, вона виконує прозове завдання. За словами Роба Янофа, дизайнера логотипу Apple, укушена частина потрібна була для масштабу. Яноф вніс до емблеми укус, щоб відрізнити яблуко від інших круглих фруктів та ягід. Дизайнер навіть зізнався, що у пошуках ідеальної форми купував та розрізав яблука навпіл.
Не всі знають, що Apple мала пробну версію логотипу, який розміщувався на першому комп'ютері. Перевернутий щит оточувала гладка стрічка з написом Apple Computer Co. На ньому було зображення Ісаака Ньютона під яблунею з книгою в руках та цитатою з вірша англійського поета Вільяма Вордсворта.
Знаменитий «фруктовий» логотип Apple створив американський дизайнер Роб Яноф у 1977 році. Лаконічне і збалансоване зображення уособлювало знання та творчість, ставши одним із найвідоміших візуальних образів в історії брендів.
Компанія оновила логотип у 1998 році — райдужну версію замінили на монохромну. Чорне яблуко використали і до цього, проте офіційним символом бренду воно стало лише після випуску iMac. Сьогодні чорний значок на білому тлі — символ сплаву стилю та технологій, синонім якості та досконалості.
Автором першого логотипу з Ісааком Ньютоном був один із засновників «Епл» Рональд Уейн. Він вирішив покинути компанію лише через 12 днів після її заснування. При виході Уейн забрав свій внесок у розмірі $800, який через 40 років коштував би майже $72 млрд.
Зібрали ще кілька цікавих фактів про бренд :
Тоні Фаделл, автор iPad, спочатку запропонував ідею планшета компаніям RealNetworks та Philips, проте вони не змогли розпізнати потенціал та відмовилися від пропозиції;
один із головних конкурентів «яблучного бренду» компанія Microsoft врятувала Apple від банкрутства, проінвестувавши в неї $150 млн у 1997 році;
Apple I продавали за $666,66 — таку ціну встановили тому, що Стів Возняк любив цифри, що повторюються;
щоб подолати позначку в 1 млн, першому iPhone знадобився рік, а продаж iPhone 12 перевищив 100 млн всього за 7 місяців;
сьогодні ми оперуємо гігабайтами та терабайтами, а перший жорсткий диск Apple II мав ємність лише п'ять мегабайт.
За 46 років бренд Apple перетворився на стандарт якості. Папараці неодноразово ловили зірку сучасного футболу та посла китайського бренду ZTE Кріштіану Роналду з айфоном у руках. Телефонам Apple віддають перевагу Брітні Спірс, Кім Кардаш'ян, Бредлі Купер, багато політичних лідерів, бізнесменів і зірок шоу-бізнесу.
Влітку 2022 року на ET Global Business Summit Стів Возняк сказав: «Я вважаю, що Джобс був би дуже задоволений сьогоднішньою Apple, оскільки вона більше за інших піклується про кінцевих користувачів і ставить людей вище за технології. Користувачі повинні бути важливішими за саму технологію».
Успішний бренд дізнаються мільйони. Він викликає приємні асоціації, довіру, зміцнює імідж та підвищує лояльність цільової аудиторії. Щоб створити унікальний візуальний образ, що виділяється на фоні конкурентів, звертайтеся до нашої студії телефоном або месенджерами.